Питання щодо запровадження
туристичного збору вирішують місцеві ради у межах повноважень, визначених
Податковим кодексом (п. 10.4 ст. 10 Податкового кодексу України). Тобто
туристичний збір справляється лише у разі, якщо він запроваджений органом
місцевого самоврядування на території, де надаються послуги з тимчасового
розміщення відпочиваючих. Платники податків підлягають реєстрації або взяттю
на облік в територіальних органах Міндоходів України за місцезнаходженням
юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання
особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх
підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів,
пов'язаних з оподаткуванням або через які здійснюється діяльність (неосновне
місце обліку). Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи,
що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації
такого податкового агента, зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як
податкового агента туристичного збору в територіальному органі Міндоходів
України за місцезнаходженням підрозділу. Податкова декларація подається за
звітний період у встановлені Податковим кодексом строки до територіального
органу Міндоходів України, в якому перебуває на обліку платник податків. Таким
чином, фізична особа — підприємець, яка надає послуги з тимчасового проживання
та виступає як податковий агент, має подавати декларацію з туристичного збору
та сплачувати туристичний збір до територіального органу Міндоходів України за
місцем реєстрації. Якщо така особа надає послуги з тимчасового проживання
(ночівлі) не за місцем свого проживання (реєстрації), то декларування та
сплата туристичного збору здійснюються за місцем провадження діяльності, де
надаються зазначені послуги.