Ресурсы, чтобы с мая повысить зарплаты и пенсии
Премьер-министр Украины Арсений Яценюк поручил Минсоцполитики срочно подготовить постановление Кабинета Министров о повышении социальных стандартов на 6%, которое будет предусматривать автоматическое повышение зарплат и пенсий без лишних бюрократических процедур. Об этом шла речь во время внеочередного заседания Правительства в понедельник, 21 марта.
Арсений Яценюк напомнил, что Правительство приняло решение о проведении первого этапа повышения социальных стандартов с 1 мая – на 6%. Парламент, напомнил Глава Правительства, поддержал это решение Кабинета Министров.
«К сожалению, процедура настолько забюрократизирована и такая затянутая, что в прошлом году, когда мы повышали пенсии и заработные платы на 13 и 19% соответственно, много недель ушло на то, чтобы выпустить десятки или и сотни приказов, чтобы люди получили повышенные социальные стандарты», — заявил Арсений Яценюк.
С учетом этого Глава Правительства поручил Министру социальной политики Украины Павлу Розенко срочно подготовить постановление Кабинета Министров Украины о повышении социальных стандартов на 6%: «Это постановление должно предусматривать автоматическое повышение социальных стандартов без подписания сотен разного рода приказов профильными Министерствами».
«Министерство финансов имеет соответствующие ресурсы в государственном бюджете для того, чтобы уже с мая начать выплачивать повышенные социальные стандарты гражданам страны», — подчеркнул он.
«Это первый этап. А в целом в течение года у нас будет повышение 12%», — сообщил Глава Правительства.
Щодо тимчасового ввезення громадянами-резидентами України автомобілів, які належать іноземним компаніям та мають іноземну реєстрацію
У зв’язку із неодноразовими зверненнями громадян щодо тимчасового ввезення громадянами-резидентами України автомобілів, які належать іноземним компаніям та мають іноземну реєстрацію ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Питання тимчасового ввезення таких транспортних засобів врегульовано положеннями Митного Кодексу України та Конвенції про тимчасове ввезення (м. Стамбул, 1990 року).
Відповідно до пункту 60 статті 4 Кодексу транспортні засоби особистого користування - наземні транспортні засоби товарних позицій 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД та причепи до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, що зареєстровані на території відповідної країни, перебувають у власності або тимчасовому користуванні відповідного громадянина та ввозяться або вивозяться цим громадянином у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію виключно для особистого користування, а не для промислового або комерційного транспортування товарів чи пасажирів за плату або безоплатно.
Статтею 1 Додатка С до Конвенції визначено, що приватне використання означає перевезення особою виключно для особистих потреб, за винятком будь-якого комерційного використання.
Статтею 1 Конвенції та пунктом 35 статті 4 Кодексу встановлено, що поняття «особа» означає юридичну та фізичну особу.
Таким чином, особисте користування (приватне використання) не обмежується виключно інтересами фізичної особи, а може здійснюватися і в інтересах юридичних осіб.
З огляду на викладене вище, згідно із положеннями Кодексу та Конвенції транспортні засоби, що належать іноземним компанія і мають іноземну реєстрацію, які тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-резидентами в службових цілях, а не для платного транспортування осіб або для платного чи безоплатного промислового чи комерційного транспортування товарів через митний кордон України, не відносяться до транспортних засобів комерційного призначення. Митне оформлення таких транспортних засобів здійснюється згідно із частиною третьою статті 380 Кодексу.
Відповідно до частини третьої статті 380 Кодексу тимчасове ввезення громадянами-резидентами транспортних засобів особистого користування, що класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД, та причепів до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД дозволяється на строк до одного року під письмове зобов'язання про їх зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.
Как с 1 апреля подорожает украинкая водка
В этот раз речь идет всего об 1 грн с бутылки. Но пугает тенденция – плюс 16 грн к цене только за последний месяц
Украинцам стоит готовится к очередному повышению цен на спиртное. Правда, доплачивать придется смешные по нынешним временам деньги, в среднем 1 грн за бутылку 0,5л.
Это намного меньше, чем уже переплачивают граждане. Ведь с 1 марта этого года на 50% выросли акцизы из-за чего минимальная розничная цена (МРЦ) также подскочила на 15 грн. (с 55 грн до 70 грн за поллитровку).
В этот раз в подорожании "виноват" "Укрспирт". Как сообщили сегодня в концерне, с 1 апреля они намерены повысит стоимость спирта класса "Люкс" на 18,75% с нынешних 240 грн до 285 грн/дал с НДС или 28,5 грн за литр.
В пересчете на бутылку водки емкостью 0,5 л и крепостью 40 градусов, выходит, что сырье для ее производства подорожает с нынешних 4,8 грн до 5,7 грн, от есть почти на гривну. Как ранее сообщал гендиректор ООО "ЛВН Лимитед" (производителя продукции ТМ Nemiroff) Юрий Сорочинский, после 1 марта в каждой бутылке водки доля акциза составляет 21 грн.
По данным производителей, себестоимость продукции без учета налогов, но с учетом их прибыли достигает сейчас примерно 18 грн, то есть всего 25% от розничной цены. Все остальное приходится на НДС и другие налоги, услуги дистрибуции и наценку розницы.
Свои действия "Укрспирт" объясняет подорожанием на треть стоимости зерна, доля которого в себестоимости спирта составляет 60%.
Ненадання інформації на податковий запит - підстава для позапланової перевірки
Податківці нагадують, що документальну позапланову перевірку може бути проведено, зокрема, у разі ненадання платником податків відповіді на запит контролюючого органу ДФСУ у листі від 15.03.2016 р. №5614/6/99-99-22-04-02-15 нагадує, пункт 73.3 ПКУ надає право податківцям звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації, яка необхідна для виконання покладених на них функцій, завдань, та її документального підтвердження. При цьому платники податків зобов’язані надати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту.
Водночас норми пп. 78.1.1 ПКУ визначають однією з обставин, що призводить до позапланової виїзної перевірки, ненадання платником податків пояснень та їх документальних підтверджень протягом 10 робочих днів з дня отримання відповідного запиту контролюючого органу.
Крім того, відповідно до пп. 78.1.9 ПКУ документальну позапланову перевірку також може бути проведено при поданні скарги на платника податку та у разі ненадання ним пояснень та документального підтвердження на запит контролюючого органу, в якому зазначається інформація зі скарги щодо:
- ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної, та/або порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН;
- ненадання таким платником податків акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної.
Податкова міліція не перевірятиме місцезнаходження платників податків за запитом податківців
Наказом ДФС від 14.03.2016 р. № 217 скасовано Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, яке було затверджено наказом ДПАУ від 17.05.2010 р. № 336. Скасування цього наказу більше пов’язано з втратою його актуальності.
Адже втратили чинності всі нормативно-правові акти, на виконання яких він був прийнятий, не говорячи про численні реорганізації самої податкової служби. Раніше цей наказ переважно використовувався як інструмент маніпуляції платниками ПДВ: у разі потреби податківці направляли запити до податкової міліції.
Далі на підставі таких запитів податкова міліція починала розшук відповідних платників (їх керівників, засновників) за зареєстрованим місцезнаходженням у Держреєстрі. У разі незнаходження платника ПДВ за такою адресою відповідний підрозділ податкової міліції передавав до податкового органу службову записку про встановлення ознак фіктивності платника податків.
Далі податківці щодо такого платника ПДВ могли скористатись правом анулювання реєстрації платника ПДВ.
Монопольное право на импорт и продажу табака в Туркмении передано государству
Президент Туркмении Гурбангулы Бердымухамедов своим постановлением передал исключительные права на торговлю табачными изделиями на территории страны министерству торговли и внешнеэкономических связей.
В постановлении говорится, что министерство будет в установленном порядке ввозить табачные изделия на территорию страны, устанавливать на них минимальные розничные цены, а также осуществлять оптовую и розничную продажу через подведомственные юридические лица.
Согласно документу, министерству торговли и внешнеэкономических связей Туркмении, главной государственной налоговой службе и государственной таможенной службе предписывается в рамках своих полномочий обеспечить контроль за тем, чтобы иные юридические и физические лица не осуществляли ввоз на территорию страны табачных изделий, а также оптовую и розничную торговлю ими.
Исключение сделано для табачных изделий, ввозимых для собственных нужд, а также перевозимых транзитом через территорию Туркмении.
Документ также предписывает министерствам и службам в течение месяца подготовить и представить в правительство предложения о внесении изменений и дополнений в законодательство Туркмении, вытекающих из постановления.
Предприниматели-плательщики ЕСВ имеют право на соцвыплаты от ФСС по ВУТ
Минсоцполитики в письме от 12.03.2016 г. № 72/18/99-16 отметило, что физлица-предприниматели, которые являются плательщиками ЕСВ и соответственно уплачивают страховые взносы в ФСС по ВУТ, имеют право на материальное обеспечение за социальные услуги за счет средств Фонда.
Специалисты ведомства обращают внимание, что выплата материального обеспечения предпринимателям осуществляется за счет ФСС по ВУТ с учетом страхового стажа работника.
На сегодняшний день исчисление страхового стажа для расчета страховых выплат должно осуществляться по данным Государственного реестра общеобязательного государственного социального страхования. При этом в соответствии с законодательством рабочие органы ФСС по ВУТ не могут получить данные из этого реестра до представления отчетности физлицом-плательщиком ЕСВ.
Поэтому расчет выплат по страховым случаям, наступившим до окончания срока представления отчетности по ЕСВ, производится исходя из размера минзарплаты.
В связи с децентрализацией продолжается передача регистрационных функций местной власти
В связи с децентрализацией продолжается передача регистрационных функций в отдельных регионах от подразделений Минюста местной власти.
Напомним, что согласно изменениям в законодательстве передача местным органам власти, органам местного самоуправления полномочий в сферах государственной регистрации по мере их готовности осуществлять указанные полномочия.
На сегодняшний день ряд районных государственных администраций и исполнительных комитетов городов областного значения Волынской, Запорожской, Николаевской, Сумской, Черновицкой и Хмельницкой областей сообщили об институциональной готовности осуществлять полномочия в сферах государственной регистрации юридических лиц и физических лиц – предпринимателей, государственной регистрациивещных прав на недвижимое имущество и их обременений.
В связи с этим отпала необходимость в осуществлении этих полномочий органами юстиции на территории соответствующих административно-территориальных единиц.
По предложению Минюста распоряжением Кабинета Министров Украины «О прекращении предоставления административных услуг по государственной регистрации вещных прав на недвижимое имущество и их обременений, юридических лиц, физических лиц – предпринимателей некоторыми органами государственной регистрации, образованными Министерством юстиции» решено прекратить предоставление созданными Минюстом органами государственной регистрации административных услуг по государственной регистрации вещных прав на недвижимое имущество и их обременений, юридических лиц, физических лиц – предпринимателей отдельными органами юстиции
Штрафы для работодателей уже в действии, регистрационные последствия при смене фамилии ФЛП, новое в формах расчетных документов и отчете о КУРО – анализируем и разъясняем
С 10 февраля этого года у Гоструда появилось законодательное право применять к работодателям штраф в 30-кратном размере минимальной зарплаты за фактический допуск работника к работе без оформления трудового договора и др., предусмотренный ч. 2 ст. 265 КЗоТ. Подробно об этом – в статье «Штрафы для работодателей уже в действии».
В публикации «Смена фамилии ФЛП: регистрационные последствия» объясним, как внести изменения в регистрационные данные и документы физлица-предпринимателя, который сменил фамилию.
В консультации «О новых формах расчетных документов» проанализируем, что изменилось в форме и содержании расчетных документов, которые должны применяться с 11 марта.
В статье «Теперь отчитываемся только о КУРО» проинформируем об основных изменениях, которые произошли в отчете по форме № ЗВР-1, и покажем, как заполнить ее табличную часть.
В консультации «Расчет корректировки по НДС: заполняем по-новому» остановимся на порядке заполнения формы расчета корректировки, которая применяется с 1 апреля 2016 года.
На страницах газеты расскажем и о законности заключения договоров, сторонами которого является арендатор и арендодатель в одном лице.
Ответим на вопросы: может ли предприниматель, занимающийся экспортом товаров, снять со своего валютного счета сумму, оставшуюся после обязательной продажи инвалюты? Накажут ли за отсутствие документов на командировку за границу?
Из газеты вы также узнаете о семи критериях оценки себя в бизнесе и генераторах дополнительной прибыли.
Для того, чтобы получить этот номер, оформите подписку на газету «Частный предприниматель».
Сервис, который призван сэкономить предпринимателям время и деньги
Вчера мы, наконец, запустили сервис papka24.com.ua, который призван сэкономить украинским бизнесменам много денег и времени на обмене бумажными документами друг с другом.
Что получится, если скрестить Gmail, GoogleDocs и электронно-цифровую подпись (ЭЦП)? Смотрите в этом видео!
Сервис, как мне кажется, получится очень простым в использовании (в дизайне мы нарочно заимствовали многое у Google).
Папка24 могут пользоваться любые СПД и юрлица – не только клиенты ПриватБанка. Вы можете использовать любую ЭЦП (налоговой, минюста, ПриватБанка и все прочих основных центров). Сервис бесплатный.
ЭЦП сегодня есть у всех компаний – ведь сдают отчетность в налоговую и создают платежи в Интернет-банке все. Если ЭЦП все же нет, ключ можно загрузить в Папка24.
Отлично подходит для обмена и подписания договоров, актов и прочих официальных документов, ради которых раньше приходилось гонять курьеров и тратить бумагу.
При отриманні доходів від двох і більше роботодавців потрібно подати декларацію
Обов'язок подавати декларацію такими громадянами встановлено п. 176.1 ст. 176 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI в редакції, яка діяла до 01.01.2016 року. Згідно з вказаною нормою платники податків зобов'язані подавати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року у строки, передбачені цим Кодексом для платників податку на доходи фізичних осіб, якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року. У 2015 році ця сума становила 146160 грн.
При отриманні доходів від двох та більше податкових агентів заповнюється додаток Ф1 до декларації про майновий стан та доходи.
Задекларувати отримані у минулому році доходи громадяни повинні до 1 травня 2016 року, шляхом подання до податкової інспекції, за місцем реєстрації у паспорті, податкової декларації про майновий стан і доходи.
Громадяни можуть отримати довідку про свої доходи в органах ДФС
Вовчанська ОДПІ нагадує, що триває кампанія декларування громадянами свого майнового стану та доходів. З метою правильного заповнення декларації про майновий стан і доходи фізична особа може звернутися до органу ДФС за своїм місцем проживання, місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування для отримання відомостей про суми одержаних доходів.
Контролюючий орган протягом 5 робочих днів з дня звернення фізичної особи надає відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Фізичні особи, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням відомостей з Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі відомостей може бути продовжено до 10 робочих днів.
Порядок отримання відомостей з Державного реєстру регламентується розділом X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України 10.12.2013 №779, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за №2211/24743.
Чи потрібно подавати річну декларацію про майновий стан і доходи та сплачувати податок, якщо бабуся отримує щомісячне грошове утримання від фізичної особи згідно з договором про довічне утримання?
При укладанні договору довічного утримання (догляду) відчужував одержує дохід у вигляді вартості матеріального забезпечення та послуг з догляду (опікування), визначених у договорі (ст. 744 та ст. 749 Цивільного кодексу).
Статтею 162 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) встановлено, що фізична особа, як резидент, так і нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження з України, є платником податку на доходи фізичних осіб.
Платник податку, який отримує доход від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподаткованого доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок на такі доходи (пп.168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ).
Тобто, при отриманні від фізичної особи доходу у вигляді вартості матеріального забезпечення та послуг з догляду (опікування), визначених у договорі довічного утримання, відчужував зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок на такі доходи.
Нагадаємо: нова форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 за №859 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 за №1298/27743.
Податкова звітність подана помилково – не панікуйте!
Обов’язок подання платником податків податкової декларації щодо кожного окремого податку, за кожний звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або при наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог законодавства, встановлено Податковим кодексом України.
Прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Під час її прийняття уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Податковим кодексом не передбачені дії суб’єкта господарювання у випадку, якщо ним помилково подано податкову звітність до контролюючого органу (подано звітність, яку взагалі не потрібно подавати або подано не до того контролюючого органу). Однак платник податків може звернутись письмово до контролюючого органу з обґрунтуванням обставин помилково поданої податкової звітності та проханням не визнавати дану звітність як податкову.
Оновлено Порядок подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій та форми розрахункових документів
Вовчанська ОДПІ інформує, що 11 березня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 "Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)" (далі - Наказ № 13), яким скасовано наказ ДПА України від 01.12.2000 № 614 "Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Зокрема, Наказом № 13 оновлено форми таких розрахункових документів:
- фіскального касового чека на товари та послуги (форма № ФКЧ-1);
- фіскального касового чека видачі коштів (форма № ФКЧ-2);
- розрахункової квитанції (форма № РК-1);
- спрощеної розрахункової квитанції (форма № РК-2).
Окрім того, запроваджено новий розрахунковий документ - фіскальний касовий чек за приймання та переказ готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування (форма № ФКЧ-3).
Наказ № 13 опубліковано в офіційному бюлетені "Офіційний вісник України" від 11.03.2016 № 18.
|