Понедельник, 30.06.2025, 16:54

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Розібрані вентилятори та занижене ввізне мито й ПДВ - юристи фіскальної служби Харківщини довели правомірність застосування санкцій

 

Так Харківським апеляційним адміністративним судом було підтримано позицію однієї з інспекцій області щодо порушення законодавства з питань державної митної справи однією з харківських фірм.  

Позов стосувався визнання недійсними податкових повідомлень-рішень на суму майже 231 тис.грн., які прийняті за результатами документальної невиїзної перевірки факту митного оформлення товарів. Податківці  встановили невірну класифікацію вказаним підприємством завезеного товару, що і призвело до заниження сум ввізного мита та ПДВ.

Як з’ясувалося, товар, заявлений підприємцями  до митного оформлення у товарних підкатегоріях за ставкою мита 0 відсотків, як частини до промислових вентиляторів, має основні властивості  завершеного виробу, що і було доведено юристами фіскальної служби  під час судового засідання. Тобто позивачі ввезли вентилятори, знявши з них деякі частини.  Але суд підтримав позицію податківців, відзначивши, що відсутність спеціального корпусу ніяким чином не впливає на кінцеве призначення та використання завершеної машини.

У фіскальному відомстві відзначають, що і надалі будуть захищати  економічні інтереси держави та виявляти махінації з боку «нечистих на руку» бізнесменів.

Так, з початку року  на користь держави у судах усіх рівнів  було  розглянуто 57 справ на загальну суму 6,4 млн. грн.

 

Звіт про контрольовані операції подається до 1 травня за новою формою

 

У зв‘язку з набранням чинності  04 березня 2016 року наказу Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» (далі наказ №8),  втратив чинність наказ Міністерства доходів  і зборів України від 11.11.2013 №669 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції».

Наказ №8 виданий з метою забезпечення виконання підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України та забезпечує можливість формування та подання звіту про контрольовані операції із урахуванням змін, внесених Законом України від 28 грудня 2014р. №72-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням».

Враховуючи викладене, звіт про контрольовані операції, здійснені платниками податків протягом 2015 звітного року, заповнюється та подається за оновленою формою та в порядку, затвердженими наказом №8.

Звіт про контрольовані операції складається платниками податків, які відповідно до пункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України зобов'язані подавати Звіт Державній фіскальній службі України.

Звіт готується засобами спеціалізованого програмного забезпечення, призначеного для створення платником податків документів в електронній формі відповідно до затвердженого формату (стандарту) електронного документа звітності суб'єктів господарювання та подається до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного  документообігу та електронного цифрового підпису.

Звіт складається із заголовної, основної частини, додатка та інформації до додатка, які є невід'ємною частиною Звіту.

У заголовній частині наводяться дані про платника податків, який подає Звіт.

В основній частині наводяться загальні відомості про операції з різними контрагентами, здійснені протягом звітного року.

У додатку «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» з «Відомостями про контрольовані операції» наводяться дані про особу (осіб),  які (які) є стороною контрольованої операції, та деталізовані відомості про контрольовану (і) операцію (ії).

В інформації до додатка «Інформація про пов'язаність осіб» наводиться інформація про критерії пов'язаності платника податків із відповідним контрагентом.

            Кількість додатків у Звіті відповідає кількості контрагентів – сторін контрольованих операцій.

У разі якщо платником податку виявлено помилки у раніше поданому Звіті, такий платник податків має право подати:

Звіт з позначкою «звітний новий» у разі подання нового Звіту про контрольовані операції в законодавчо передбачені терміни.

Звіт з позначкою «уточнюючий» (далі – уточнюючий Звіт), у разі його подання після строку, визначеного підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Кодексу.

Звіт з позначкою «звітний новий» та уточнюючий Звіт повинен містити  повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного Звіту (Звіту з позначкою «звітний»).

Подання уточнюючого Звіту не звільняє платника податків від відповідальності, визначеної пунктом 120.3 статті 120 Кодексу.

 

Валізу із сріблом намагались пішки пронести через митний кордон України

 

46-річний громадянин України намагався вивезти до Росії майже 2 тисячі найменувань виробів зі срібла.

Громадянин перетинав кордон пішою ходою через пункт пропуску «Піски». Під час проведення усного та письмово декларування заявив про відсутність у нього товарів, переміщення яких через митний кордон України обмежено чи заборонено.

В результаті проведення спільної операції співробітниками митниці,  Управління СБУ в Харківській області та прикордонниками в ході огляду особистих речей в сумці були виявлені пакунки невеликих розмірів з виробами з білого металу з бірками українського ювелірного заводу.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Вартість предметів правопорушення буде встановлено додатково.

З 1 квітня - нова форма податкової накладної

 

Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що з 1 квітня 2016 року набуває чинності нова форма податкової накладної, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307. Також цим документом затверджено Порядок складання оновленої накладної (далі – Порядок).

Зокрема, у новій формі податкової накладної із заголовної частини виключили дані про місцезнаходження покупця/продавця, номер телефону, вид цивільно-правового договору, форму проведених розрахунків. Натомість з’явилися графи для відображення постачання/придбання товарів/послуг філією (структурним підрозділом), яка фактично є стороною договору від імені головного підприємства - платника податку.

Замість колишньої табличної частини, яка складалася з 4-х розділів, нова форма податкової накладної містить 2 розділи:

Розділ А (рядки І-Х) - вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які вона складається, зокрема, загальна сума ПДВ, обсяги постачання та інформація щодо зворотної тари (у разі її наявності);

Розділ Б, у якому зазначається інформація про товари/послуги, за якими проведена операція, за якою складається ПН.

При цьому у табличній частині з’явилась нова графа 8 «Код ставки ПДВ».

У новому Порядку також прописані правила оформлення зведеної податкової накладної під час нарахування компенсуючих податкових зобов’язань за пп.198.5 ПКУ. У таких зведених податкових накладних у графі "Отримувач (покупець)" слід зазначати власне найменування (П.І.Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" - умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині - відповідний тип причини.

Як і раніше, разом з ПН може бути складено додаток 1 до неї. Цей додаток застосовується у разі якщо частка товару/послуги не містить відокремленої вартості. Тоді перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку 1 до ПН і в повній вартості враховується у ПН та загальних податкових зобов'язаннях.

Також додаток 1 потрібен у разі постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України. Саме у графі 3 додатка 1 до ПН вказується код таких товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Звертаємо увагу, що згідно з  п. 3 нового Порядку, усі податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН  за формою, чинною на день такої реєстрації.

 

До бюджету надійшло транспортного податку у сумі 50 млн.грн

 

У минулому році відповідно до змін, внесених до Податкового кодексу Законом України від 28.12.14 № 71-VII, запроваджено новий вид місцевого податку: транспортний податок. Власники автомобілів з об'ємом двигуна понад 3000 куб. см та терміном використання менше 5 років з дати першої реєстрації, в 2015 році сплачували транспортний податок, у розмірі 25 тис. грн. за кожен автомобіль. Всього за підсумками минулого року до бюджету надійшло транспортного податку у сумі 50  млн.грн.

Разом з цим виникла практика оскарження деякими громадянами застосування норм Податкового кодексу у частині нарахування транспортного податку.

До судових органів подаються позови на скасування визначеного податкового зобов’язання з посиланнями на рішення 36 сесії 6 скликання Харківської міської ради та на порушення принципів стабільності податкового законодавства, невірне трактування терміну «використання» та інші причини, які не впливають на визначення бази оподаткування.

Судові органи, вивчаючи матеріали зазначених справ, вважають посилання позивачів на вказані причини безпідставними. Так посилання на рішення сесії Харківської міської ради, як на підставу того, що транспортний податок повинен нараховуватись з 2016 року, визнається необґрунтованим. Оскільки рішення сесії органу місцевого самоврядування не може вплинути на підстави нарахування та обов’язок платниками сплачувати податки та збори, закріплені нормами Податкового кодексу України.

Таким чином судові інстанції визнають вірним винесення податкового зобов’язання з транспортного податку за 2015 рік і приймають рішення на користь контролюючих органів.

Нагадуємо, що у 2016 році відбулась зміна у визначенні об’єкта оподаткування транспортним податком. З цього року сплачувати податок повинні власники легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати (або 1033500 грн. станом на 1 січня 2016 р.).

 

На харківському підприємстві податківці викрили численні правопорушення

 

Співробітники податкової міліції Харківщини спільно із прокуратурою Харківської області вивели на чисту воду підприємство, яке протягом трьох років сплачувало своїм робітникам  зарплату  «у конвертах».

Про це повідомляє виконуючий обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов.

Одне з харківських підприємств, яке масово виробляє продукти харчування, протягом 2013-2016 років використовувало працю робітників, виплачуючи їм грошову винагороду у вигляді заробітної плати в «конвертах». В такий спосіб керівництво компанії ухилялося від сплати податку на доходи фізичних осіб. Лише за попередніми підрахунками сума завданих державному бюджету збитків склала 3,5 млн. грн.

Крім цього, згідно оперативної інформації, посадові особи вказаної кампанії приховували реальний об’єкт оподаткування та реалізовували продукцію нижчого сорту під виглядом вищого ґатунку.

Працівники слідчо-оперативних підрозділів ГУ ДФС у Харківській області в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 212 Кримінального кодексу України, провели обшуки на території підприємства та в автомобілях посадових осіб.

«Працівники податкової міліції виявили та вилучили електронні носії інформації, відомості про виплату грошей, первинну та чорнову документацію, - розповідає Андрій Бєжанов, - крім цього, було виявлено та вилучено грошові кошти на загальну суму 480 тис. грн.»

Також було допитано працівників, які там перебували, які або загалом не були оформлені на підприємстві, або отримували заробітну плату в «конвертах» на підконтрольних керівництву фірмах.

Наразі слідство за даним фактом триває.

 

На митному пункті «Гоптівка» у правопорушника виявили наркотики

 

В результаті проведення спільної операції співробітниками митниці,  Управління СБУ в Харківській області та прикордонниками в пункті пропуску «Гоптівка» було виявлено майже 6 кг наркотичної речовини, яку намагався вивезти 42-річний громадянин Росії.

Під час усного та письмового декларування одного з автомобілів, ніхто з пасажирів не заявив про наявність предметів обмежених або заборонених до переміщення. При цьому службовий собака митників Любомир наполегливо спрацьовував на задні двері авто.

Після поглибленого огляду автомобіля у внутрішніх порожнинах задніх дверей були виявлені пляшки та згортки, обмотані фольгою. Зі слів громадянина – це конопля. 

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучені та передані до правоохоронних органів.

 

ДФС України: у січні – лютому 2016 року на «Пульс» надійшло 1 920 звернень

 

18.03.2016 - Головне управління ДФС у Харківській області

Протягом січня – лютого поточного року на антикорупційний сервіс «Пульс» Державної фіскальної служби звернулися 1 920 заявників.

Більшість звернень стосувалась податкової тематики. У січні – лютому 2016 року з цього приводу на «Пульс» зателефонував 1 731 заявник, у той час як митної справи стосувалось 189 звернень.

Основними темами звернень були проблеми, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних – 943 звернення, або 49,1 відс.

Також заявників цікавила організація роботи ДФС та її територіальних органів – 458 звернень, або 23,9 відс., та система електронного адміністрування ПДВ – 179 звернень, або 9,3 відс.

Затримка митного оформлення товарів та черги на митних постах і пунктах не менш актуальні проблеми. Цих питань стосувалось 119 (6,2 відс.) та 18 (0,9 відс.) дзвінків відповідно. Корупційних дій стосувалось 39 звернень, або 2 відс. З приводу перевірок суб`єктів господарювання звернувся 41 платник, або 2,1 відс. Також 43 та 35 звернень стосувались роботи ЦОП та реєстрації платником ПДВ відповідно.

Станом на 1 березня 1 584 звернення були опрацьовані (з них 807 звернень, які надійшли у звітному періоді), а заявники сповіщені про результати розгляду.

Нагадаємо, що інтерактивний сервіс «Пульс» приймає звернення платників податків з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Роман Насіров: ДФС має чіткий план дій та реформ

 

Результати роботи ДФС у 2015 році, за перші місяці 2016 року та основні завдання ДФС на поточний рік обговорювалися під час робочої наради за участі Міністра фінансів України Наталії Яресько, заступника Міністра фінансів України – керівника апарату Оксани Маркарової, Голови ДФС Романа Насірова, його першого заступника Сергія Білана, керівників структурних підрозділів та територіальних органів ДФС 18 березня 2016 року.

«Сьогодні наша спільна мета і спільне завдання – подолати корупцію, оскільки без цього неможливо встановити клімат партнерства між державою і бізнесом, податковою службою і платниками податків. Ми маємо створити дійсно прозору сервісну службу та мінімізувати будь-які можливості для суб’єктивізму та корупції в ДФС», - зазначила Наталія Яресько.

За її словами, успішність виконання завдання з докорінного реформування залежить від кількох ключових факторів. Серед них –  наявність чесних фахових співробітників, які працюватимуть прозоро і відповідально, зі справедливим підходом до оподаткування всіх категорій платників податків. Також необхідно мінімізувати будь-які можливості для суб’єктивізму та корупції шляхом IT-автоматизації всіх процесів.

Наразі, фіскальною службою вже запроваджено електронне  адміністрування ПДВ, система електронного адміністрування реалізації пального, посилено контроль за трансфертним ціноутворенням, створено автоматизовану систему аналізу та управління ризиками.

За словами Голови ДФС, на 2016 рік служба має чіткий план та активно співпрацює з  професійними колегами з Європейського Союзу, на практиці втілюючи їх успішний досвід.

Найбільшим результатом 2015 року стало перевиконання ДФС завдань із забезпечення надходжень до бюджету, що дало змогу вирішити проблеми з бізнесом – закрити суттєві переплати з акцизного податку, повернути заборгованість з відшкодування податку на додану вартість та стабільно державі виконувати соціальні зобов’язання.

Так, у 2015 році до загального фонду державного бюджету ДФС було забезпечено 487 млрд. грн., 275 млрд. грн. – по податковому напряму та 202 млрд. грн. -  по митному.

Платникам податків було відшкодовано 68,4 млрд. грн. ПДВ, що дало змогу ліквідувати прострочену заборгованість з відшкодування податку.

«Всі корупційні схеми, завдяки яким у минулі роки була штучно створена прострочена заборгованість з ПДВ, ми зруйнували. Прозорий процес відшкодування ПДВ, який існує зараз, та актуальна ситуація, коли фактична черга на відшкодування ПДВ складає п’ять – шість тижнів, дає змогу компаніям – платникам податків та ДФС працювати у спокійному режимі. Якщо компанія повинна отримати відшкодування ПДВ, вона його отримає», - підкреслив Роман Насіров.

У поточному році ДФС стабільно продовжує перевиконувати планові показники з надходжень до бюджету. У січні-лютому індикативні показники Міністерства фінансів України перевиконані на 14,5%, до бюджету додатково надійшло 8,2 млрд. грн.

 «Поряд із забезпеченням надходжень до бюджету серед пріоритетів, які визначені для ДФС на найближчі місяці 2016 року, – посилення організації митного контролю та безпеки, блок оподаткування юридичних осіб, у якому ми продовжуємо модернізувати і наші сервіси та процеси адміністрування, податковий та митний аудит», - зазначив Голова ДФС.

Значна увага надається й перебудові офісу великих платників податків, моніторингу доходів та облікових звітних систем, повній електронізації всіх процесів, адміністративному оскарженню та судовому супроводженню, організаційно-контрольному забезпеченню, кадровій політиці та роботі з персоналом, оптимізації інфраструктури тощо.

Також, за словами Голови ДФС, сьогодні розробляються додаткові заходи для посилення контролю за сплатою ЄСВ та податку на доходи фізичних осіб для забезпечення надходжень платежів до бюджету та проведення повної детінізації заробітної плати. 

«Серед резервів збільшення надходжень до бюджету держави –  детенізація економіки, покращення роботи митниць, закриття схем ухилення від сплати податків. Нам потрібно завершити заплановані кроки реформи, потрібна загальна детінізація, щоб економіка країни стала прозорою, а компанії працювали за економічними правилами, а не за правилами тіньового бізнесу», - наголосив Роман Насіров.

 

Про визначення податкової адреси громадян

 

З початку Кампанії декларування доходів громадян, одержаних у 2015 році, вже майже сім тисяч жителів Харківщини надали декларації до районних податкових інспекцій. Загальна сума добровільно задекларованих доходів склала понад 412 млн. грн. Додатково до бюджету надійде 16,1 млн. грн.

Нагадуємо, що Кампанія декларування - 2016 триватиме до 3 травня. У Декларації про майновий стан і доходи вказуються доходи, отримані громадянами у минулому році. При цьому, платник податків зобов’язаний самостійно  визначити свою податкову адресу, тобто податкову інспекцію, до якої подавати декларацію про майновий стан і доходи.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі.

При цьому, платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, має подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

 

Харківським студентам розповіли як отримати податкову знижку за навчання

 

Як правильно заповнити податкову декларацію, які доходи підлягають обов’язковому декларуванню та  як отримати податкову  знижку дізнавалися учні комп’ютерно  – технологічного коледжу  НТУ «ХПІ» під час зустрічі з фахівцями  ГУ ДФС  у Харківській області.

Захід відбувся в рамках Деклараційної кампанії – 2016, яка зараз проходить в Україні, тож і був присвячений основним аспектам її проведення.

Співробітники відділу комунікацій фіскальної служби розповіли студентам не тільки про те, які доходи підлягають декларуванню, тобто про зобов’язання громадянина, але й проінформували їх про права, які мають платники. Це передусім реалізація права на податкову знижку. З огляду на категорію слухачів, податківці детально розповіли про отримання компенсації вартості здобуття освіти.

Учнів проінформували, які саме документи потрібно надати до податкової інспекції та відзначили, що у цьому випадку  податкову декларацію можна надати упродовж всього року. Декларації надаються громадянами до Центрів обслуговування платників  за місцем реєстрації. В той же час, як підкреслили фахівці, у  разі, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного року, таке право на наступні  роки не переноситься.

Наприкінці заходу деякі найсміливіші студенти навіть спробували самостійно заповнити примірники декларації, звичайно ж поки з підказками з боку гостей із фіскальної служби.

 

«Бізнесмени» намагалися ввезти в Україну гаджети за заниженою вартістю

 

750 планшетів, які були завезені з Польщі, мали пройти митне оформлення на митному посту «Харків-центральний».

Для цього підприємство-імпортер склало митну декларацію, в якій вказало технічні характеристики зазначених планшетів та їх загальну вартість – 1 млн.грн.

Однак, під час перевірки документів у митників виникла підозра, що у «бізнесменів» є намір значно зменшити суму митних платежів шляхом заявлення недостовірних даних про товар.

Й дійсно, в ході проведення митного огляду виявилось, що професіоналізм митників не підвів: реальні технічні характеристики планшетів виявилися значно кращими за заявлені. Так, було встановлено розбіжності в типі процесора, розмірі об’єму пам’яті та ємності акумуляторної батареї.

Через заявлення недостовірних відомостей про товари відносно керівника підприємства був складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України. Товар вилучено та передано на склад митниці.

 

Мешканці Харківщини направили на соціальні потреби більше 1 млрд. гривень ЄСВ

 

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, саме таку суму єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне страхування перерахували до бюджету підприємства і підприємці регіону з початку року.  Це майже на 68 млн. гривень перевищило індикативний показник.

При цьому, лише за лютий платники єдиного внеску Харківського регіону сплатили на рахунки Держказначейства 499 млн. грн. ЄСВ.

Майже 30 % від загальних надходжень ЄСВ (близько 310 млн. гривень) забезпечили бюджетні організації регіону. Водночас, відрахування від підприємців – фізичних осіб склали близько 75 мільйонів гривень. Решта коштів надійшла від інших юридичних осіб.

Як зазначають у відомстві, з метою стабільної  сплати єдиного соціального внеску та якісного обслуговування платників,  фіскальна служба  пропонує цілий комплекс сучасних електронних сервісів.  

Платники можуть подавати звітність в електронному вигляді. Для цього необхідно отримати безоплатний електронний ключ. Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для органів ДФС. Така звітність не потребує дублювання на паперових носіях та їх зберігання.

Варто відзначити, що наразі на Харківщині щомісячно подають звіти та сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування близько 40 тисяч платників. Майже  95% страхувальників області щомісячно подають звітність з ЄСВ засобами електронного зв’язку.

Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року роботодавці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 відсотки до визначеної бази нарахування єдиного внеску. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

Такі зміни внесені Законом України від 24 грудня 2015 р. № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

 

Нові можливості при декларуванні доходів громадян

 

В рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців ДФС доопрацювала оновлений сервіс «Електронний кабінет платника» в частині отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – відомості про доходи).

Сервіс доопрацьовано з використанням сучасних Web-технологій з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді. 

Нагадуємо, що з 01.09.2015 у штатному режимі працює електронний сервіс щодо отримання відомостей про доходи засобами спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД). Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе. 

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи  засобами «Електронного кабінету платника» можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid. Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення. 

Також повідомляємо, що засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» найближчим часом буде надана можливість підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб.  

 

Единый налог против политического жлобства

 

Пока экономика в упадке, самозанятость — это способ выживания, а не доходный бизнес. Сейчас возможности для трудоустройства самые плохие за последние десять лет. По данным Госслужбы занятости, в 2007-2008 гг. на одно вакантное рабочее место приходилось три-четыре зарегистрированных безработных, в 2009 г. — девять, в 2010-2013 гг. — шесть-семь, в 2014-м - опять девять, а в 2015-м — уже 11. В нынешнем году, судя по ситуации в экономике, можно ждать дальнейшего ухудшения.

Еще более удручающие цифры обнаруживаются, если смотреть на статистику за зимние месяцы. Традиционно весной-летом появляется сезонная работа в различных отраслях экономики — сельском хозяйстве, торговле, гостиницах и ресторанах, сфере услуг (развлечения, турбизнес, транспорт) и т. д. Летом-осенью ищут временных работников предприятия пищепрома и строительные компании. А вот зимой специфических сезонных работ гораздо меньше. Поэтому именно зимние цифры дают представление об объеме предложения постоянных рабочих мест со стабильной зарплатой.

Зимой 2006/07 на одну вакансию имелось пять претендентов, зимой 2007/08 — четыре, зимой 2008/09, когда украинская экономика испытала шок от мирового кризиса, этот показатель подскочил до 11, в следующие пять зим нагрузка на одно свободное рабочее место составляла восемь-десять человек, зимой 2014/15 — уже 13, а зимой 2015/16, как свидетельствуют свежие данные, за одну вакансию боролись 16 зарегистрированных безработных (если учесть незарегистрированных, цифра будет еще в несколько раз больше). Никаких даже намеков на стабилизацию не видно. Дефицит устойчивых рабочих мест все более усугубляется.

Нынешняя ситуация очень похожа на ту, которая была в начале 1990-х, когда рынок труда переполнился ищущими хоть какую-то работу. Тогда с телеэкранов звучали красивые слова о развитии частного предпринимательства. Однако для многих, если не для большинства уволенных работников предприятий и отраслевых институтов практически единственным выходом оказалась торговля на рынке.

Сейчас тоже звучат слова о необходимости стимулировать самозанятость населения в мелком бизнесе.

Однако государство на попытки людей заработать себе на жизнь смотрит с точки зрения собственных фискальных интересов. И видит в самозанятых прежде всего проблему: они избегают учета и контроля, скрывают доходы (и благодаря этому пользуются субсидиями), уклоняются от уплаты налогов и страховых сборов, а потом будут претендовать на пенсию и возмущаться, что она маленькая.

Хотя эта проблема действительно существует, но она не поддается решению фискально-силовыми методами. Когда экономика вырастет в несколько раз, а с нею — реальные зарплаты и трудовые пенсии, тогда увеличатся и доходы частнопредпринимательского сектора, поскольку они напрямую зависят от платежеспособного спроса населения. И тогда самозанятые сами будут стремиться откладывать деньги на персонифицированные пенсионные счета. Но пока экономика в упадке, самозанятость - это способ выживания, а не доходный бизнес. Особенно для беженцев с оккупированных территорий. И государство должно думать о том, как помочь безработным гражданам освоить этот способ.

В отличие от 1990-х сейчас возможности реализоваться через самозанятость более широкие — за счет интернет-рынка. Там можно продавать все, чем владеешь и умеешь: товары, предоставляемые услуги, выполняемые работы. Через форумы и сообщества в социальных сетях нанимаются няни, сдаются дети в частные детсады, подбираются бригады строителей и ремонтников, ищутся фрилансеры во всевозможные проекты, сбывается продукция собственного изготовления (от меда с частной пасеки до вышиванок) и перепродается чужая, налаживаются контакты с иногородними и зарубежными поставщиками, покупателями и заказчиками. Поиск работы где-нибудь в ЕС (от соседней Польши до далекой Португалии) тоже все чаще ведется через интернет, по крайней мере, на начальной стадии.

То есть государству сегодня, вместо того чтобы смотреть на самозанятых через фискальную призму, нужно всему этому учить. Для безработных, в первую очередь из числа беженцев, устраивать бесплатные курсы. По сути, это были бы уроки самоспасения. И это тот минимум, который может дать государство.

 

Сельскому труду обещают три стимула

 

Разработанный Минсоцполитики законопроект о реформировании госуправления в сфере занятости населения предлагает ряд мер для решения проблемы безработицы. В том числе три меры для стимулирования занятости на селе.

Первый стимул предназначен для субъектов малого и среднего предпринимательства, осуществляющих свою деятельность в сельской местности исключительно в сфере производства товаров (продукции). Им обещано право на возмещение из госбюджета (возможно, за счет средств международной технической помощи) части процентов по банковским кредитам, привлеченным на создание новых рабочих мест. Для этого необходимо трудоустройство зарегистрированного безработного на условиях бессрочного трудового договора на созданное новое рабочее место с заработной платой не меньшей, чем двойной размер минимальной зарплаты, установленной законом.

Второй стимул — для молодежи. Молодому работнику, который заключил трудовой договор на срок не менее трех лет с предприятиями, учреждениями, организациями, расположенными в селах или поселках, будет предоставляться жилье на срок его работы. А если он проработает там не менее десяти лет, жилье передадут ему в собственность. Перечень профессий (специальностей), на которые будет распространяться эта норма, должен быть утвержден Кабмином.

Третий стимул — для сельских работодателей, трудоустраивающих молодежь. Работодателю, который трудоустраивает в сельской местности молодого работника из числа зарегистрированных безработных на условиях полного рабочего дня и недели сроком не менее чем на два года, обещано в течение одного года ежемесячно компенсировать фактические расходы в размере единого взноса на общеобязательное соцстрахование за этого работника.

Также законопроект говорит о содействии самозанятости сельского населения путем стимулирования открытия собственного бизнеса в сельских населенных пунктах, о развитии сельского аграрного туризма и кластеров народных художественных промыслов.

 

Минфин готовит законопроект по переходу аграриев на новую систему администрирования спецрежима НДС

 

Минфин работает над законопроектом в котором предложит оставлять сельхозпроизводителям у себя на спецсчетах 50% аккумулируемого НДС и еще 50% выплачивать в госбюджет.

"Пока позиция, которая будет рассматриваться Минфином это 50/50", — сказал в ходе 7 ежегодной конференции института Адама Смита "Агробизнес-Украина" глава комитета по вопросам аграрной политики и земельных отношений Тарас Кутовый в Киеве во вторник.

По его словам, возможность принятия законопроекта о возврате действующей до 2016г системы льгот по НДС скорее всего невозможно.

"Я считаю, что это почти не реально вернуть спецрежим, нужно найти ресурсы. Это позиция, которая очень сбалансирована с Минфином и МВФ", — добавил он.

По его словам, скорее всего законопроект по изменение системы администрирования режима НДС для аграриев будет инициирован правительством и будет касаться изменений со второй половины 2016г.

 

Особливості здійснення підприємницької діяльності

 

Столичні податківці надали кілька роз’яснень, які мають ураховувати фізичні особи — підприємці при здійсненні своєї діяльності.

Так, за зобов’язаннями із поставлених товарів/послуг відлік строку позовної давності слід розпочинати з дати, яка визначена умовами договору як кінцева дата оплати таких товарів/послуг.

Чинне законодавство не встановлює такого суб’єкта права приватної власності як фізична особа — підприємець. Суб’єктом права приватної власності є саме фізична особа. Тобто реєстрація транспортних засобів здійснюється винятково за фізособою як власниками, а не за фізособою-підприємцем.

Транзитні кошти, які одержує фізособа-підприємець від клієнта для виконання або організації виконання визначених договором транспортного експедирування послуг, не включаються до обсягу його доходу. Доходом для такого підприємця-єдиноподатника є сума винагороди, що відображається у графі 2 Книги обліку доходів/Книги обліку доходів і витрат (далі — Книга).

Для фізосіб-підприємців — єдиноподатників третьої групи, для яких податковим (звітним) періодом є календарний квартал, відображення суми поворотної фінансової допомоги, що не повертається протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, здійснюється за підсумками звітного кварталу, на який припадає термін повернення такої допомоги. Сума допомоги відображається у графі 5 Книги.

 

ОПРИЛЮДНЕНО СКЛАД НОВОГО "СПОЖИВЧОГО КОШИКУ"

 

В рамках справи про перегляд вмісту "споживчого кошику", науково - експертна комісія під головуванням Міністерства соціальної політики України запропонувала Кабінету Міністрів України затвердити набори продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг для встановлення прожиткового мінімуму в Україні.

За повідомленням юриста Станіслава Батрина, керівника проекту "Відкритий Суд" та позивача у судовій справі проти уряду України, Міністерство соціальної політики України, Мінфін, Мінекономіки та МОЗ всупереч вимогам гласності провели 2 таємні засідання та запропонували уряду затвердити "нові" набори продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг, від яких залежить встановлення розміру прожиткового мінімуму в Україні. 

Станом на сьогодні, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України вже підготувало проект Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження наборів продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг". Проект спрямований до уряду на затвердження.

Окрім того, що уряд взагалі не мав права подавати проект бюджету на 2016 рік без проведення такої експертизи та затвердження її висновків, сьогодні нам знову пропонують цинічне та принизливе ставлення до гарантій, за які несе відповідальність держава. 

Гідне життя в розумінні уряду це, зокрема, можливість придбання товарів: 1 шафа для одягу (строк служби —- 25 років), 1 стілець (15 років), 1 ліжко (25 років), 1 стіл письмовий (25 років), 1 набір для кухні (25 років), 1 дзеркало для ванної кімнати (20 років), 1 телефон (25), 2 тарілки (3 роки), 1 ніж (10 років), 2 виделки ( 10 років), 2 ложки (10 років), 1 холодильник (15 років), 1 пральна машина (14 років), 1 люстра (25 років), 1 радіоприймач (20 років). 

Примітно, що замість масла в переліку наборів продуктів харчування для працездатного населення міститься позиція "маргарин" (2 кг. на рік).

Вражає й те, що в переліку передбачено не більше ніж 2 кг. сала на рік для українця, також 8 кг. свинини та 9 кг. ковбаси.

Щодо одягу, до прикладу, пропонується затвердити для чоловіків норму по 1 костюму, краватці, джемперу, светру, брюках на рік. З білизни: 6 трусів, 2 майки, 1 плавки та 10 шкарпеток, — на рік. Жінкам: 6 трусів, 2 бюстгалстера, 2 майки, 1 купальник, 2 синтетичних колготок та 1 брюки. 

Не менш цікаві дані і в частині засобів гігієни: 2 зубні щітки, 1 одеколон, 1 грбінка, туалетний папір — 12 шт., — все це на рік.

З предметів санітарії та ліків особливо вирізняються показники: 1 вата (100гр.), 2 бинти, 2 жарознижуючі засоби, 7 пластирів, дитячий крем — на 1 рік.

Стосовно перукарських послуг, то комісія залишила пропозицію 4 стрижки на рік.

Про міжміські чи міжнародні поїздки, комісія "забула" взагалі. Включено тільки приміські перевезення (до 50 км.). 

Апогеєм всього вище наведеного є показник відвідування закладів культури (6 разів на рік) та придбання книг (не більше 6 книг), - що найкраще засвідчує ставлення уряду до свого народу. 

Нагадаємо, у 2015 році Кабінет міністрів програв дві судові справи про необхідність перегляду прожиткового мінімуму і вмісту "споживчого кошику" за позовом правозахисника Станіслава Батрина. Уряд подав касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду і просив зупинити перегляд прожиткового мінімуму в Україні. Однак, і суд касаційної інстанції відмовив Кабінету Міністрів України в задоволенні такого клопотання. 

Наразі рішення суду підлягає примусовому виконанню, а державна виконавча служба України відкрила відповідне виконавче провадження. Державний виконавець вирішує питання про відповідальність посадових осіб уряду та відповідних міністерств за невиконання рішення суду. 

Варто зазначити, що за невиконання рішення суду передбачається кримінальна відповідальність — позбавлення волі на строк від 3 до 8 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

 

З 1 квітня - податкова накладна з ПДВ за новою формою

 

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області повідомляє, що з 1 квітня 2016 року набирає чинності нова форма податкової накладної, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307. Також цим документом затверджено Порядок її складання.

Зокрема, у новій формі накладної із заголовної частини виключили дані про місцезнаходження покупця/продавця, номер телефону, вид цивільно-правового договору, форму проведених розрахунків. Натомість з’явилися графи для відображення постачання/придбання товарів/послуг філією (структурним підрозділом), яка фактично є стороною договору від імені головного підприємства - платника податку.

Замість колишньої табличної частини, яка складалася з 4-х розділів, нова форма податкової накладної містить 2 розділи:

Розділ А (рядки І-Х) - вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які вона складається, зокрема, загальна сума ПДВ, обсяги постачання та інформація щодо зворотної тари (у разі її наявності);

Розділ Б, у якому зазначається інформація про товари/послуги, за якими проведена операція, за якою складається ПН.

При цьому у табличній частині з’явилась нова графа 8 «Код ставки ПДВ».

У новому Порядку також прописані правила оформлення зведеної податкової накладної під час нарахування компенсуючих податкових зобов’язань за пп.198.5 ПКУ. У таких зведених податкових накладних у графі "Отримувач (покупець)" слід зазначати власне найменування (П.І.Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" - умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині - відповідний тип причини.

Як і раніше, разом з ПН може бути складено додаток 1 до неї. Цей додаток застосовується у разі якщо частка товару/послуги не містить відокремленої вартості. Тоді перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку 1 до ПН і в повній вартості враховується у ПН та загальних податкових зобов'язаннях.

Також додаток 1 потрібен у разі постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України. Саме у графі 3 додатка 1 до ПН вказується код таких товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Звертаємо увагу, що згідно з п. 3 нового Порядку, усі податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН за формою, чинною на день такої реєстрації.

 

Суб’єкт господарювання може перейти на єдиний податок один раз протягом календарного року

 

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до фіскального органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу, щодо обмеження кількості найманих осіб, обсягу доходу та здійснення певних видів діяльності. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Дохід за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.

Зазначені норми визначені п.298.1.4 ст.298 Податкового кодексу України.

 

Електронна реєстрація платниками акцизного податку для здійснення реалізації пального, - обов’язкова

 

Юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які здійснюють реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платника акцизного податку до початку здійснення реалізації пального, — нагадують фахівці ГУ ДФС у Волинській області.

Для реєстрації платником податку необхідно подати заяву про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою J (F) 1310301.

Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Електронні формати Заяви та інших документів у рамках СЕАРП розміщені на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у розділі «Електронна звітність» / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів.

Зазначені платники акцизного податку зобов’язані не пізніше 20.04.2016 року подати декларацію з акцизного податку за звітний (податковий) період – березень 2016 року за формами, установленими Мінфіном України.

 

Відомості з Держреєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів можна отримати в електронному вигляді

 

В рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців ДФС доопрацювала оновлений сервіс «Електронний кабінет платника» в частині отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – відомості про доходи).

Сервіс доопрацьовано з використанням сучасних Web-технологій з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді.

Нагадуємо, що з 01.09.2015 у штатному режимі працює електронний сервіс щодо отримання відомостей про доходи засобами спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД). Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи  засобами «Електронного кабінету платника» можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid.

Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Також повідомляємо, що засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» найближчим часом буде надана можливість підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб.

 

Проценти банку на депозитні кошти – податок 18%

 

Головне управління ДФС у Вінницькій області нагадує платникам про те, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" з 1 січня 2016 року встановлено ставку податку на доходи фізичних осіб для пасивних доходів в розмірі 18 відсотків. Тобто, дохід платника податку у вигляді процентів, нарахованих на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та з 01.01.2016 року оподатковується за ставкою 18 відсотків.

До набрання чинності Закону № 909 ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становила 20 відсотків.

 

«Боржники» не можуть бути платниками єдиного податку

 

Основні випадки анулювання шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу  та підстави для переходу на сплату інших податків і зборів визначено п. 299.10 ст. 299 та пп. 298.2.3 Податкового кодексу України.

Серед яких, у  разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних послідовних кварталів.

 

Каждая объединенная община гарантированно получит средства государственной субвенции на развитие инфраструктуры

 

В бюджеты объединенных общин средства государственной субвенции на развитие инфраструктуры будут перечисляться уже со следующего месяца.

Об этом сообщила заместитель директора департамента по вопросам местного самоуправления и территориальной организации власти Минрегиона Людмила Даменцова во время прямого эфира на Украинском радио.

Она напомнила, что государство в этом году предусмотрело предоставление субвенции в размере 1 млрд ₴ на формирование инфраструктуры объединенных территориальных общин. Эта субвенция направляется из государственного в местные бюджеты объединенных территориальных общин. Средства распределены между 159 объединенными общинами в соответствии с их площадью и численностью сельского населения.

«Объединенные общины гарантированно получат субвенцию и сами решат, на какие инфраструктурные проекты потратят эти средства. Они могут направить их на строительство центров предоставления административных услуг, ремонт дорог, школ, закупку автобусов, пожарных автомобилей и т. д.», — отметила Людмила Даменцова.

Заместитель директора департамента подчеркнула, что средства государственной субвенции должны быть использованы максимально эффективно. Для этого общества должны иметь план социально-экономического развития с перечнем проектов, на реализацию которых они планируют потратить эти средства.

Процесс реализации таких проектов будет публичным и прозрачным: «Общины не только ежемесячно будут отчитываться перед Минрегионом как главным распорядителем средств о ходе использования средств, но и целесообразно обнародовать соответствующую информацию в открытом доступе на своих официальных сайтах».

Напомним, что 16 марта постановлением Кабинета Министров Украины был утвержден порядок и условия предоставления субвенций из государственного бюджета в местные бюджеты на формирование инфраструктуры объединенным территориальным общинам.

Ранее Минрегион предложил объединенным общинам типовую структуру плана социально-экономического развития, необходимого для получения государственной субвенции.

 

Ресурсы, чтобы с мая повысить зарплаты и пенсии

 

Премьер-министр Украины Арсений Яценюк поручил Минсоцполитики срочно подготовить постановление Кабинета Министров о повышении социальных стандартов на 6%, которое будет предусматривать автоматическое повышение зарплат и пенсий без лишних бюрократических процедур. Об этом шла речь во время внеочередного заседания Правительства в понедельник, 21 марта.

Арсений Яценюк напомнил, что Правительство приняло решение о проведении первого этапа повышения социальных стандартов с 1 мая – на 6%. Парламент, напомнил Глава Правительства, поддержал это решение Кабинета Министров.

«К сожалению, процедура настолько забюрократизирована и такая затянутая, что в прошлом году, когда мы повышали пенсии и заработные платы на 13 и 19% соответственно, много недель ушло на то, чтобы выпустить десятки или и сотни приказов, чтобы люди получили повышенные социальные стандарты», — заявил Арсений Яценюк.

С учетом этого Глава Правительства поручил Министру социальной политики Украины Павлу Розенко срочно подготовить постановление Кабинета Министров Украины о повышении социальных стандартов на 6%: «Это постановление должно предусматривать автоматическое повышение социальных стандартов без подписания сотен разного рода приказов профильными Министерствами».

«Министерство финансов имеет соответствующие ресурсы в государственном бюджете для того, чтобы уже с мая начать выплачивать повышенные социальные стандарты гражданам страны», — подчеркнул он.

«Это первый этап. А в целом в течение года у нас будет повышение 12%», — сообщил Глава Правительства.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (23.03.2016)
Просмотров: 414 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтовuCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика