Затверджено Правила етичної поведінки держслужбовців
КМУ постановою від 11.02.16 р. № 65 затвердив Правила етичної поведінки державних службовців, які регулюють моральні засади діяльності державних службовців та полягають у дотриманні принципів етики державної служби.
Державні службовці у своїй діяльності керуються принципами етики державної служби, що ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:
- служіння державі і суспільству;
- гідної поведінки;
- доброчесності;
- лояльності;
- політичної нейтральності;
- прозорості і підзвітності;
- сумлінності.
Під час прийняття на державну службу особа ознайомлюється з цими Правилами та зобов'язана їх дотримуватися у своїй подальшій службовій діяльності.
За порушення Правил державні службовці несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.
Також установлено, що дія вищезазначеної постанови поширюється на керівників державних підприємств.
Повернення статутних внесків не вимагає податкових коригувань: роз`яснення ДФС
Податківці в листі від 28.01.2016 р. № 1665/6/99-99-19-03-02-15 надали роз'яснення щодо податкових наслідків операції по поверненню статутних внесків, попередньо внесених до статутного фонду юридичної особи фізичною особою в разі його виходу з числа засновників.
Податкові зобов'язання з податку на прибуток визначаються виходячи з бухгалтерського фінансового результату, скоригованого на різниці, сформовані відповідно до положень Кодексу.
Розділом III «Податок на прибуток підприємств» Кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці при зменшенні статутного капіталу в разі виходу з числа засновників або учасників підприємства.
При цьому операція по поверненню засновникам основних засобів підлягає оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою (20 %).
МСФЗ-дооцінка фінінвестицій не впливає на фінансовий результат до оподаткування
Дооцінка фінансових інвестицій, відображена в іншому сукупному доході, не включається до складу доходів від будь-якої діяльності і фінансових результатів до оподаткування, визначених у фінансовій звітності відповідно до МСФЗ.
Такий висновок фахівці ДФСУ підкріплюють тим, що в рядку "Фінансовий результат до оподаткування (прибуток - рядок 2290 або збиток - рядок 2295) Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма № 2) враховується лише різниця між визнаними за звітний період доходами і витратами, при цьому інший сукупний дохід у цей рядок не потрапляє.
Кабмін продовжив термін погашення казначейських зобов`язань в іноземній валюті до липня
Відповідна постанова опублікована на сайті Кабміну.
Кабінет міністрів України продовжив завершення строків погашення казначейських зобов'язань в іноземній валюті серій А і Б до 1 липня 2016 року. Про це свідчить постанова Кабміну №73 від 11 лютого 2016 року, опубліковане на урядовому порталі.
"Для забезпечення можливості власникам державних цінних паперів, які в силу ряду об'єктивних і суб'єктивних обставин не встигли пред'явити у встановлені строки погашення казначейські зобов'язання, повернути інвестовані кошти разом з нарахованими купонним доходом, уряд прийняв рішення продовжити термін погашення і виплату доходу по казначейських зобов'язаннях до 1 липня 2016 року", - сказано в повідомленні прес-служби Кабміну.
Відзначається, що після зазначеної дати казначейські зобов'язання, які не були пред'явлені до погашення, будуть вважатися погашеними. Прийняття постанови дозволить державі виконати свої зобов'язання перед громадянами, які інвестували кошти в державні цінні папери, але не встигли у встановлений термін пред'явити їх до погашення і отримати купонний дохід по ним.
Раніше передбачалося, що погашення казначейських зобов'язань та виплата доходу за ними припиняються через один рік після дати погашення, зазначеної у цінному папері (8 жовтня та 28 листопада відповідно за двома серіями).
Нагадаємо, схема банківського обслуговування державних коштів в Україні, включаючи наявність єдиного казначейського рахунку (ЄКР), в цілому відповідає передовій міжнародній практиці, але потребує вдосконалення в деяких аспектах з метою максимального збільшення ефективності операцій з управління грошовими коштами, сказано у звіті Міжнародного валютного фонду.
«M.E.Doc» про перевірку та повторне відправлення спеціальної та скороченої деки з ПДВ
«M.E.Doc» на своєму сайті звертає увагу що в Додатку 10 «Розрахунок сум податку на додаткову вартість з операцій по сільськогоподарським товарам/послугам, які підлягають оплаті в державний бюджет та перерахуванню на спеціальний рахунок (ДС10)» в Декларації з ПДВ (спеціальна) J0209408 та Декларації з ПДВ (скорочена) J0209009 були внесені зміни вивантаження полів в рядках 11.3,12,13.
Виправлення бланків враховано у версії 10.01.105 програми «M.E.Doc».
Подані раніше звіти необхідно скопіювати, перевірити коректність заповнення даних, а потім повторно відправити до ДФСУ.
Якщо звіт був створений, однак не відправлявся — перед його подачею в ДФСУ просто оновіть поля (функція F5, F6) у відкритому документі та збережіть звіт.
У разі переходу єдинника з роздрібної торгівлі на оптову розмір єдиного податку не змінюється
Якщо СПД — фізична особа платник єдиного податку не змінює групу єдиного податку, а лише вид діяльності, ставка сплати єдиного податку не змінюється.
Готується нова форма Звіту про контрольовані операції
На сайті Мін'юсту є інформація про те, що міністерством зареєстровано наказ Мінфіну від 18.01.16 р. № 8 "Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольованих операціях".
Звіт подається до 1 травня. Так, останнім днем подання Звіту про контрольовані операції за 2015 р. буде п'ятниця 29 квітня.
В даний час діє Звіт, затверджений наказом Міндоходов від 11.11.13 р. № 669.
Мінфін планує оновити форму звіту неприбуткових установ
На офіційному веб-порталі ДФС оприлюднено проект наказу Мінфіну «Про затвердження Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації».
Згідно з новою редакцією неприбуткові підприємства, установи та організації не є платниками податку на прибуток за умови дотримання вимог, встановлених пунктом 133.4 ПК.
Прийняття нормативного акта забезпечить затвердження нової форми Звіту про використання доходів (прибутків) (далі – Звіт), яка передбачає:
- уніфікацію форми Звіту – згруповані всі види доходів, які мають просту та логічну структуру без виділення доходів за окремими ознаками неприбутковості, що спрощує заповнення Звіту;
- відображення податкового зобов’язання з податку на прибуток у разі нецільового використання отриманих коштів, а також отримання доходу із джерел, інших, ніж передбачені установчими документами;
- форма Звіту передбачає нове поле для місячного податкового (звітного) періоду, яке заповнюється у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених пунктом 133.4 Кодексу для розрахунку податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств;
- розділ 2 «Отримано гуманітарну допомогу за звітний (податковий) рік» додатку ГД доповнено даними митної декларації, за якою було ввезено товар на митну територію України (дата, номер, номер товару).
Реєстрація податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних
Податкова накладна (далі – ПН) – це документ, який складається платником податків на дату виникнення податкових зобов'язань з урахуванням усіх вимог ПК і засвідчується електронними цифровими підписами (далі – ЕЦП) посадових осіб продавця. Із консультації ви дізнаєтеся, які ПН треба реєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) і в який строк це треба зробити, щоб ваш контрагент мав право на податковий кредит.
Правило 1. Платники податків зобов'язані реєструвати в ЄРПН усі ПН, незалежно від суми ПДВ, яка в ній зазначена. Тобто реєстрації підлягають і ті ПН, які:
• не видаються покупцю (одержувачу) товарів (послуг);
• оформлені на поставки товарів (послуг), звільнені від обкладення ПДВ;
• виписані на вартість отриманих від нерезидента послуг із місцем поставки на території України.
Правило 2. Зареєструвати ПН в ЄРПН необхідно протягом 15 календарних днів (далі – к. д.), що настають за днем виникнення податкових зобов'язань. Причому якщо 15-й день припадає на святковий або вихідний день, то строк реєстрації не переноситься.
Правило 3. Платник податків має право зареєструвати ПН на суму, що не перевищує ту, яка розрахована в системі електронного адміністрування (далі – СЕА). Тобто якщо сума ПДВ у ПН більше ліміту реєстрації в СЕА, платник зобов'язаний перерахувати кошти, яких не вистачає, зі свого поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА.
Правило 4. Реєстрацію ПН в ЄРПН підтверджує електронна квитанція в текстовому форматі, у якій указуються дата та час реєстрації. Продавець повинен одержати квитанцію протягом операційного дня після відправлення ПН до ЄРПН (нагадаємо, операційний день триває з 0.00 до 23.00).
Якщо за якихось причин протягом операційного дня відповідна квитанція не приходить, то ПН уважається зареєстрованою в ЄРПН.
Орган ДФС може відмовити в реєстрації ПН, якщо:
• при оформленні електронного документа допущено помилки;
• в ЄРПН уже зареєстрована ПН із такими самими реквізитами;
• порушено вимоги про наявність суми ПДВ, розрахованої згідно з п. 2001.3 ПК;
• порушено вимоги п. 192.1 і 201.1 ПК.
Якщо в органу ДФС є причини для відмови в реєстрації ПН в ЄРНН, тоді він направляє платнику ПДВ квитанцію з відмовою та зазначенням причин такої відмови. Після усунення перелічених у квитанції причин платник має право повторно зареєструвати ПН.
Правило 5. Зареєстрована ПН може бути включена до податкового кредиту протягом 365 к. д., що настають за датою її виписування, а для платників, які застосовують касовий метод, – не пізніше 60 к. д. із дня списання коштів із банківського рахунка.
Президент підписав закон про роботу малого бізнесу без касових апаратів
Президент України Петро Порошенко підписав закон, відповідно до якого підприємці з річним доходом меншим ніж 1 мільйон гривень звільнені від зобов'язання працювати з касовими апаратами.
Згідно з законом реєстратори розрахункових операцій не застосовуватимуть платники єдиного податку першої групи, другої і третьої груп (фізичні особи-підприємці), у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1 млн грн.
Якщо ж посеред року дохід перевищить 1 млн грн, підприємець зобов'язаний з початку наступного кварталу працювати з касовим апаратом.
Нагадаємо, з 1 липня набула чинності норма Податкового кодексу, за якою підприємці третьої групи повинні були почати використовувати РРО. Передбачалося також, що підприємці 2-ї групи будуть зобов'язані використовувати РРО з 1 січня 2016 року. Однак ці норми викликали протести бізнесу.
Підприємці другої (оборот до 1,5 млн грн на рік) і третьої групи (оборот до 20 млн грн на рік) можуть працювати без РРО до тих пір, поки їх дохід не досягне 1 млн грн. Якщо це відбудеться посеред року, тоді він повинен купити РРО і працювати з ним, починаючи з першого числа кварталу, наступного після періоду, коли досягнув мільйона. Якщо, наприклад, бізнесмен наторгував на мільйон у червні, він повинен буде встановити РРО з 1 липня.
Чи сплачують бюджетники податок на нерухомість?
В установі, щоє неприбутковою, набалансі перебувають об’єкти нерухомості. Чиповинна вона сплачувати податок нанерухоме майно? Чи слід подавати звітність зцього податку щодо таких об’єктів? Як бути утому разі, коли частину своїх приміщень установа здає в оренду суб’єктам підприємницької діяльності?
Правила справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі — податок на нерухомість), урегульовано ст. 266 ПК1.Платників цього податку визначено п.п. 266.1.1 цього Кодексу. У їх числі, зокрема, юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Як бачимо, для того щоб бути платником «нерухомого» податку, необхідно мати право власності на нерухоме майно.З огляду на це, можна стверждувати: бюджетна установа не повинна сплачувати податок на нерухомість, оскільки вона не є власником об’єктів нерухомості, що перебувають на її балансі.
На користь цього твердження зазначимо таке. Згідно з ч. 5 ст. 22 ГК2 держава реалізує право державної власності у держсекторі економіки через систему організаційно-господарських повноважень відповідних органів управління щодо суб’єктів господарювання, що належать до цього сектора і здійснюють свою діяльність на основі права господарського відання або права оперативного управління. Те саме прописано у ч. 1 ст. 24 ГКУ щодо управління господарською діяльністю у комунальному секторі економіки.
Зміст правових інститутів господарського відання та оперативного управління розкрито відповідно у ст. 136 та 137 ГКУ. Проаналізувавши їх, доходимо висновку: і у першому, і у другому випадку власником майна (у тому числі — нерухомого) є орган управління (або уповноважений ним орган), який передав таке майно бюджетній установі, а не вона сама якйого балансоутримувач.
То що, питання сплати податку на нерухомість бюджетниками вичерпано? Можна сказати й так. А можна, для більшої упевненості, додатково звернутися до п.п. 266.2.2 ПК, що містить перелік об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які не є об’єктом оподаткування зазначеним податком.
Серед них у першу чергу згадується та нерухомість, що перебуває у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, які повністю утримуються за рахунок відповідного державного чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).
Як роз’яснюють податківці (див. консультацію у категорії 106.02 ЗІР), застосування установами цієї норми можливе за умови одночасного виконання таких критеріїв:
1) створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;
2) фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;
3) отримання статусу неприбутковості.
Документом, що підтверджує статус неприбутковості, є Рішення про внесення організації (установи) в Реєстр неприбуткових організацій (установ), видане контролюючим органом ДФС за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.
Водночас податківці наполягають на тому, що об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також створених ними організацій, що утримуються за рахунок відповідних бюджетів і отримують прибуток, оподатковуються податком на нерухомість на загальних підставах.
Повертаючись до переліку тієї нерухомості, яка не є об’єктом оподаткування, варто згадати ще будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг (див. п.п. «і» п.п. 266.2.2 ПК).
Отже, якщо установа є дошкільним або загальноосвітнім навчальним закладом, то податок на нерухомість вона не сплачує. Але, зверніть увагу, таке звільнення поширюється лише на будівлі, що використовуються для надання освітніх послуг.
Типи дошкільних навчальних закладів перелічено у ст. 12 Закону № 26283. Це, зокрема, ясла, ясла-садок, дитячий садок, будинок дитини, дитячий будинок, центр розвитку дитини тощо.
У свою чергу, за класифікацією, наведеною у ст. 9 Закону № 6514, до загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти відносяться, зокрема, школи, гімназії, колегіуми, ліцеї, навчально-реабілітаційні центри, позашкільні навчально-виховні заклади, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, професійно-технічні навчальні заклади, вищі навчальні заклади I — II рівнів акредитації.
Разом з тим, якщо здобуття загальної середньої освіти здійснюється у школі, гімназії, ліцеї тощо, які є структурним підрозділом вищих навчальних закладів III – IV рівнів акредитації, то відповідні будівлі таких структурних підрозділів оподатковуються податком на нерухомість на загальних підставах.
Відповідь на запитання, чи необхідно подавати податкову декларацію з податку на нерухомість, якщо об’єкт нерухомості не є об’єктом оподаткування таким податком, знаходимо у консультації з категорії 106.07 ЗІР. Як зазначають податківці, якщо суб’єкт господарювання є власником житлової та/або нежитлової нерухомості та має документальне підтвердження віднесення даного об’єкта до категорій, визначених п.п. 266.2.2 ПК, то такий суб’єкт господарювання звільняється від обов’язку подавати звітність з цього податку.
І нарешті, якщо установа надає в оренду окремі приміщенння суб’єктам підприємницької діяльності, то вона не є платником податку на нерухомість. Адже ст. 266 ПКУ, яка регулює порядок справляння податку на нерухомість, не містить жодних вимог щодо цього.
Зауважте, що п.п. 266.4.2 ПК до юридичних осіб — орендодаців нерухомого майна не застосовний. Він розповсюджуються лише на об’єкти житлової нерухомості фізичних осіб, які дійсно втрачають свої пільги за тими об’єктами оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Придбання трактора: як розподілити вхідний ПДВ?
Сільгосппідприємство, основною діяльністю якого є рослинництво, у лютому 2016 року придбало трактор з метою використання його для обробки полів, на яких вирощуватимуться зернові (технічні) культури, інші сільгоспкультури (зокрема, цукровий буряк), а також для надання послуг. Як розподілити податковий кредит із вартості трактора?
Нагадаємо, що з 01.01.16 р. змінився порядок застосування спецрежиму з ПДВ. Так, згідно з п. 209.2 Податкового кодексу (далі – ПК) при постачанні:
• зернових та технічних культур 85 % нарахованого ПДВ сплачується до держбюджету, а 15 % залишається в розпорядженні сільгосппідприємства;
• продукції тваринництва – 20 % ПДВ сплачується до держбюджету, а 80 % – залишається сільгосппідприємству;
• інших (крім зазначених вище) сільгосптоварів та всіх видів сільгосппослуг – 50 % ПДВ сплачується до держбюджету, а 50 % залишається в розпорядженні сільгосппідприємства.
Згідно з пп. «а» пп. 209.15.1 ПК (у редакції, що діє з 01.01.16 р.) до податкового кредиту за спецрежимною декларацією включаються суми ПДВ з вартості товарів/послуг, основних засобів, які придбаваються (споруджуються) сільгосппідприємством для їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції.
У разі якщо такі товари/послуги, основні фонди використовуватимуться:
• частково для виробництва сільськогосподарських товарів/послуг, а частково для інших товарів/послуг – сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості таких сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості всіх товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів;
• частково для виробництва зернових культур і технічних культур та/або частково для виробництва продукції тваринництва, та/або частково для інших сільськогосподарських товарів/послуг – сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості всіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів.
Отже, суму ПДВ з вартості трактора слід розподілити між тими видами діяльності, в яких цей основний засіб буде використовуватись. Розподіл здійснюється пропорційно до питомої ваги доходу від такої діяльності за 12 попередніх звітних періодів на підставі показників додатка 9 до спецрежимної декларації з ПДВ та відображається в додатку 10 до цієї декларації.
Приклад
У лютому 2016 року придбано трактор вартістю 1 200 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 200 000 грн.). За попередні 12 місяців (тобто з лютого 2015 року до січня 2016 року) сільгосппідприємством було поставлено сільгосппродукції на загальну суму 10 500 000 грн. (без ПДВ), з яких 6 800 000 грн. – постачання зернових, а 3 700 000 грн. – постачання цукрового буряку та сільгосппослуг.
Таким чином, постачання зернових (технічних культур) у загальній сумі постачань сільгосппродукції становить 65 % (6 800 000 грн. : 10 500 000 грн. х 100 %);
• постачання іншої продукції рослинництва та послуг – 35 % (3 700 000 грн. : 10 500 000 грн. х 100 %).
Отже: • 65 % від суми ПДВ з вартості трактора (130 000 грн.) слід включити до податкового кредиту за операціями із зерновими та технічними культурами (таблиця 1 додатка 10 до спецрежимної декларації з ПДВ);
• 35 % (70 000 грн) – до податкового кредиту за операціями з постачання інших сільгосптоварів та послуг (таблиця 3 додатка 10 до спецрежимної декларації з ПДВ).
Слід звернути увагу, що правильний розподіл вхідного ПДВ між видами сільгоспдіяльності є дуже важливим, адже обчислення та сплата ПДВ ведеться за кожним із видів такої діяльності окремо. Відповідно помилка в розподілі вхідного ПДВ може призвести до завищення суми ПДВ за одним із видів сільгоспдіяльності та заниження за іншим. А, як відомо, наслідком заниження нарахованої суми податку є нарахування штрафних санкцій.
Спроба вивозу незадекларованих грошей з території України знову виявилася невдалою
Цього разу гроші заховали в пачках з борошном. Мешканка Луганської області намагалася вивезти їх контрабандою з України до РФ. Але спроба не вдалася.
Під час проведення усного та письмового декларування на митному посту «Чугунівка» Харківської митниці ДФС пасажири мікроавтобусу заявили про відсутність предметів, що підлягають обов’язковому декларуванню, або предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України.
З метою відпрацювання інформації СБУ було прийнято рішення про переведення мікроавтобусу на смугу руху «червоний коридор» для більш ретельного та поглибленого огляду. В результаті огляду особистих речей однієї з пасажирок, серед продуктів харчування – в пачках з борошном, крохмалем, вівсяними пластівцями, цукром було виявлено майже 740 тисяч гривень, а також близько 300 пластикових банківських карток на різні прізвища.
За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Харківський офіс аудиту провів економічні навчання
Під час розширеного семінару-навчання фахівці детально розглянули питання змін в законодавстві, які вступили в силу з 1 січня 2016 року.
Зокрема були обговорені питання порядку проведення перевірок, порядку направлення податкових повідомлень-рішень платникам податків, зміни в оподаткуванні податком на додану вартість та податком на прибуток. Не обійшли стороною зміни, які стосуються спеціального режиму оподаткування.
Як відзначають учасники семінару, такі навчання стають їм у нагоді, адже вони застосовують свій практичний досвіду знань податкового та іншого законодавства в ході проведення перевірок суб’єктів господарювання. І така робота потребує від фахівців глибоких системних знань нормативних і законодавчих актів, постійної праці над власним професіоналізмом, своєчасним вивченням й реагуванням на зміни у законодавстві стосовно усіх видів податків.
Для цього, з метою підвищення кваліфікації фахівців, в управлінні аудиту Головного управління ДФС у Харківській області, впроваджено систематичне проведення економічних навчань із фахівцями обласного та районного рівнів.
Метою цих навчань є підвищення якості контрольно-перевірочних заходів, визначення єдиного підходу до організації та проведення перевірок, а також обмін досвідом, практичними напрацюваннями, управлінськими рішеннями тощо.
Як правильно визначити вартість легкового автомобіля для оподаткування транспортним податком
З 19 лютого набула чинності методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затверджена постановою Кабміну від 18 лютого 2016 року № 66.
Методика встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі - автомобілі) для цілей їх віднесення до об'єктів оподаткування транспортним податком.
Середньоринкова вартість автомобіля розраховується за алгоритмом відповідності цін ідентичних автомобілів за формулою:
З ср = Ц н х (Г / 100) х (1 ± (Г к / 100), де:
- Ц н - ціна нового транспортного засобу в Україні (з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки перемикання передач);
- Г - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від терміну експлуатації;
- Г к - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу.
Джерелом інформації для визначення ціни нового автомобіля є офіційні прайс-листи виробників (дилерів).
Інформація про ціну нового автомобіля подається до 10 січня базового податкового (звітного) періоду (року) держпідприємством «Держзовнішінформ» в Мінекономрозвитку.
Ціна нового автомобіля в Україні визначається на рівні ціни країн-виробників (експортерів), без урахування податку на додану вартість в таких країнах, збільшеної на суму податків, зборів та інших обов'язкових платежів, які сплачуються під час митного оформлення автотранспорту.
Коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів в залежності від терміну експлуатації визначається як середнє значення співвідношення ціни автомобілів, які були у використанні, до ціни відповідних нових автомобілів. А коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів в залежності від пробігу визначається з урахуванням фактичного і нормативного середньорічного пробігу автомобілів.
Мінекономрозвитку відповідно до цієї методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля і щорічно до 1 лютого базового податкового періоду подає УКРІНФОРМ інформацію про автомобілі, з року випуску яких пройшло не більше 5 років (включно) і середня ринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня.
Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає можливість отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, обсяг циліндрів двигуна, тип коробки перемикання передач і пробіг.
Довідково: З 2016 року кардинально змінився об’єкт оподаткування транспортним податком. Якщо раніше до нього належали легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см., то тепер - легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати (або 1 033 500 грн. станом на 1 січня 2016 р.).
«Фантом» виявив у мешканки Донецька валізу з ювелірними виробами, закупівельна вартість яких близько 800 тис. гривень
На контрольно-пропускному пункті в’їзду-виїзду Мар’їнка співробітниками спецпідрозділу ДФС «Фантом» під час огляду пасажирів, які прямували на непідконтрольну Україні територію, виявили у мешканки Донецька валізу з ювелірними виробами.
Вироби із золота та дорогоцінних каменів власниця товару везла на продаж в окупований Донецьк. За попередніми підрахунками закупівельна вартість коштовностей складає близько 800 тис. грн., ринкова ж – приблизно в 1,5 раза більше. Точну вартість та походження ювелірних виробів встановить експертиза.
У діях мешканки Донецька слідчі «Фантому» вбачають ознаки фінансування тероризму. Наразі зібрані матеріали направлені для реєстрації кримінального провадження за ст. 258-5 Кримінального кодексу України.
Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів
у січні 2016 року
Платниками податків протягом січня 2016 року було мобілізовано до бюджету 7565,4тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за січень 2016 року поповнено на 13292,3 тис.грн.
|
|
До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень 2016 року поповнено казну на 13292,3 тис.грн. До Державного бюджету за січень 2016 року надійшло 3898,6 тис.грн. (у січні 2015 року – 3712,4 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є податок на доходи фізичних осіб –1529,5 тис. грн., податок на додану вартість – 1566,0 тис.грн. та податок на прибуток – 27,5 тис. грн.
До місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 9393,7 тис. грн., що на 2752,1 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 4455,4 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження від рентних платежів складають 473,7 тис. грн., від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 1508,6 тис. грн.
Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки
За січень 2016 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 2209,4 тис.грн. єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 818,6 тис. грн, що на 298,5 тис. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ
632,7 тис.грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень 2016 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Сплата за ліцензування та акцизний податок
У січні 2016 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 41,0 тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
До бюджету Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень 2016 року надійшло акцизного податку у сумі 353,5 тис. гривень.
Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.
Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету
З початку 2016 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 1508,6 тис. грн. плати за землю.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на 365,2 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.
Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.
Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.
Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.
Підприємство-виробних коксу та коксопродуктів не сплатило на 26,5 млн. грн. податків
Співробітники податкової міліції Центрального офісу виявили підприємців, які ухилилися від сплати податків на понад 26,5 млн. гривень.
Встановлено, що посадові особи підприємства, яке займається виробництвом коксу та коксопродуктів, замовляло послуги з ремонту техніки у низки компаній. При цьому проведення таких операцій не було підтверджено жодними документами.
Крім того, підприємство не вказало суму податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду в податковій декларації з податку на прибуток.
Відомості про скоєння злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 (ухилення від сплати податків, зборів), внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
До уваги платників! Запрошуємо на семінар
Державна фіскальна служба України повідомляє, що 25 лютого 2016 року у м. Києві відбудеться семінар на тему «Податок на прибуток підприємств».
Місце проведення: Конференц-центр «Olympic Hall», м. Київ, вул. Василя Липківського, 3 (колишня Урицького), напроти кінокомплексу «Ультрамарин», район метро «Вокзальна».
Початок: 11– 00 ( початок реєстрації – з 10–00).
Організатори семінару: державне підприємство «Сервісно-видавничий центр» за участі фахівців ДФС.
Довідки: тел. (044) 501-06-42, svc_25@ukr.net.
Детальна інформація щодо програми семінару розміщена на веб-сайті офіційного видання ДФС (журнал «Вісник. Право знати все про податки та збори») за адресою:
http://www.visnuk.com.ua/ua/news/id/2269
|