Понедельник, 30.06.2025, 17:21

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Считаете ли вы, что жизненные принципы не должны меняться ни при каких обстоятельствах?
Всего ответов: 42
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

У Києві вилучено спирту на загальну суму майже 1,6 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках проведення операції «Акциз-2016» проведено огляд гаражного приміщення.

Під час огляду виявлено та вилучено 952 тетрапаки ємністю по 10 літрів, 723 пляшки ємністю по 5 літрів рідини з характерним запахом спирту, орієнтовною вартістю 1 млн. 550 тис. гривень.

На Одещині вилучено 992 тис. пачок цигарок, не маркованих марками акцизного податку

Працівниками податкової міліції Одеської області спільно з працівниками загону Прикордонної служби та СБУ у рамках проведення операцій «Акциз-2016» та «Рубіж-2016» і розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України проведено огляд трьох вантажних автомобілів, припаркованих на території складських приміщень.

Під час обшуку виявлено 922 тис. пачок цигарок іноземного виробництва без марок акцизного податку України та 77,7 тис. доларів США готівкою.

Загальна вартість виявлених та вилучених товарно-матеріальних цінностей і транспорту складає понад 21 млн. грн.

Триває слідство.

Податкова міліція Київської області виявила приховані від митного контролю тютюнові вироби на 6,5 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції Київської області в м. Обухів спільно з працівниками Київської митниці та СБУ у рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.1 ст.258-5 КК України (фінансування тероризму), проведено огляд вантажного автомобіля, припаркованого на території відділу митного оформлення.

Під час обшуку у вантажівці виявлено та вилучено 327,5 тис. пачок тютюнових виробів, виробництва Євросоюзу, загальною вартістю понад 6,5 млн. грн., завезених в Україну з приховуванням від митного контролю.

Тривають слідчі дії.

У Києві виявлено факт незаконної реалізації тютюну для кальянів одним з інтернет-магазинів

Працівниками податкової міліції м. Києва у рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.204 КК України виявлено факт незаконної реалізації кальянного тютюну на території м. Києва через інтернет-магазин.  

На підставі ухвали суду проведено обшук гаражного приміщення, де виявлено та вилучено 6,1 тис. пачок (307 кг) кальянного тютюну в асортименті загальною вартістю 921 тис. грн.

Слідство триває.

Узбекистан отменил дополнительный импортный сбор с украинских товаров

Республикой Узбекистан постановлением Кабинета Министров №45 от 18 февраля 2016 года досрочно отменен ранее веденный дополнительный импортный сбор в отношении товаров, происходящих из Украины. Данное решение обусловлено принятием Закона Украины №912-VIII от 24 декабря 2015 года «О мерах по стимулированию внешнеэкономической деятельности», предусматривающего отмену с 1 января 2016 года дополнительного импортного сбора в отношении товаров, ввозимых на территорию Украины.

Справочно: 26 февраля 2015 года сроком на 12 месяцев Законом Украины «О мерах по стабилизации платежного баланса Украины в соответствии со статьей XII Генерального соглашения по тарифам и торговле 1994 года» был введен дополнительный сбор в размере 5-10% на весь импорт, независимо от страны происхождения, в том числе из Республики Узбекистан.

В целях защиты экономических интересов Республики Узбекистан, с учетом невыполнения Украиной принятых по международным договорам обязательств, на основании статьи 10 Таможенного кодекса и статьи 23 Закона «О внешнеэкономической деятельности» 20 июня 2015 года было принято постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан №165 «О введении ответной меры в отношении импорта товаров, происходящих из Украины», которым предусматривалось введение с 1 июля 2015 года сроком на 12 месяцев дополнительного сбора при импорте товаров, происходящих из Украины.

Право на зміну ставки спрощеної системи оподаткування

Відповідно до п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:

1) 3 відсотки доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ;

2) 5 відсотків доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

Для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ставка єдиного податку встановлюється у розмірі, визначеному п.п. 2 п. 293.3 ст. 293 ПКУ.

Ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3 відсотки, може бути обрана платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 5 відсотків, при добровільній зміні ставки єдиного податку шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка та реєстрації такого платника єдиного податку платником податку на додану вартість (п.п. «б» п.п. 4 п. 293.8 ст. 293 ПКУ).

За умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість, при обранні ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку (п.п. 298.1.5 п. 298.5 ст. 298 ПКУ).

При анулюванні реєстрації платника податку на додану вартість, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5 відсотків (для платників єдиного податку третьої групи) або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку чи відмови від застосування спрощеної системи оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено анулювання реєстрації платником податку на додану вартість (п.п. 5 п. 293.8 ст. 293 ПКУ).

Отже, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої групи, які обрали ставку єдиного податку в розмірі 5 відсотків, мають право протягом року змінити ставку на 3 відсотки за умови реєстрації платниками податку на додану вартість. Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість та оподатковують дохід за ставкою в розмірі 3 відсотки, також мають право протягом року змінити ставку на 5 відсотків за умови анулювання їх реєстрації як платників податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ.

Страхувальник, у разі припинення господарської діяльності, зобов’язаний подати до дати зняття з обліку звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску

Відповідно до ст. 59 Господарського кодексу України припинення господарської діяльності здійснюється відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755).

Пунктом 8 розд. ІV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 р. №1162 (далі – Порядок №1162), визначено, що для платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на яких поширюється дія Закону №755, після надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи або повідомлення про закриття відокремленого підрозділу із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, якщо на дату отримання такого повідомлення відсутній борг та закриті інтегровані картки такого платника, контролюючий орган знімає платника єдиного внеску з обліку та вносить відповідні записи до реєстру страхувальників із зазначенням дати та підстави зняття з обліку. Дані про зняття з обліку платника єдиного внеску контролюючим органом передаються до державного реєстратора.

Після проведення остаточного розрахунку платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону №755, контролюючий орган знімає їх з обліку та вносить відповідні записи до реєстру страхувальників із зазначенням дати та підстави зняття з обліку (п. 5 розд. V Порядку №1162).

Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435 (далі – Порядок №435), у разі припинення без правонаступника або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальник зобов’язаний подати звіт за останній звітний період до дати державної реєстрації припинення та звіти за попередні звітні періоди, якщо вони не подавались.

Якщо при припиненні страхувальника є правонаступник, звіт до фіскального органу подається правонаступником, якщо правонаступництво підтверджено установчими документами із зазначенням правонаступника (п. 10 розд. ІІ Порядку № 435).

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального

Відповідно до норм Закону України від 24.12.15 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 1 березня поточного року передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.

Згідно із пп.212.3.4 п.212.3 ст.212 Кодексу особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.

Крім того, особа, що здійснює реалізацію пального, повинна не пізніше 20 березня 2016 року подати до контролюючого органу за основним місцем обліку акт інвентаризації обсягу залишку пального.

Звертаємо увагу платників податку на те, що відповідно до п.117.3 ст.117 Кодексу здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у встановленому порядку, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

За витягом із реєстру платників єдиного податку необхідно звернутись до податкової інспекції

Відповідно до норм податкового законодавства України реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку.

Для цього необхідно подати до контролюючого органу за місцем реєстрації запит про отримання відповідного витягу. Податкова інспекція надає такий витяг наступного робочого дня з дня надходження запиту особисто заявнику. Такий витяг діятиме до внесення змін до реєстру платників єдиного податку.

Нагадуємо, що дані з Реєстру платників єдиного податку можна побачити на Єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та офіційному веб-портал ДФСУ.

Максимальні роздрібні ціни акцизу включають ПДВ та акцизний податок

Відповідно до змін, внесених Законом України від 24.12.2015 р. №909-VIII ”Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”, звертаємо увагу, що при обчисленні податку із застосуванням адвалерних ставок базою оподаткування є вартість реалізованого товару (продукції), виробленого на митній території України та/або ввезеного на митну територію України, за встановленими виробником та/або імпортером максимальними роздрібними цінами з урахуванням податку на додану вартість та акцизного податку.

Нагадаємо, що раніше база оподаткування із застосуванням адвалорних ставок обчислювалась із вартості реалізованого товару за максимальними роздрібними цінами без податку на додану вартість та з урахуванням акцизного податку.

Таким чином, максимальні роздрібні ціни повинні розраховуватись з урахуванням податку на додану вартість та акцизного податку.

Детальніше про ці зміни та операції з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування, йдеться у листі ДФС України від 10.02.2016 №4506/7/99-99-19-03-03-17 „Про порядок декларування акцизного податку виробниками тютюнових виробів”.

ПДФО сплачується за місцем розташування структурного підрозділу, військовий збір – за місцем реєстрації

Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) податковим агентом – юридичною особою зараховується до відповідного бюджету за його місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі (ст. 64 Бюджетного кодексу України).

Податок на доходи фізичних осіб, нарахований працівникам неуповноваженого відокремленого підрозділу (структурного підрозділу, який розташовано у іншій ніж юридична особа територіально-адміністративній одиниці), юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу (абз. 2 п. 168.4.3 Податкового кодексу України).

Ця норма ПКУ регламентує порядок перерахування податку до місцевого бюджету, а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, її не можна застосовувати до військового збору.

Слід знати, військовий збір юридична особа як за себе, так і за неуповноважений відокремлений підрозділ перераховує до бюджету за своїм місцезнаходженням (місцем реєстрації).

Продавати товари єдиноподатники другої групи можуть будь-кому

Податківці вважають допустимим продаж товару фізичною особою — підприємцем другої групи фізичним особам — підприємцям, юридичним особам та бюджетним організаціям у готівковій та безготівковій формах на умовах договору купівлі-продажу.

Свою позицію фахівці ДФС аргументують тим, що відповідно до підпункту 2 пункту 291.4 Податкового кодексу України встановлено лише вимоги до категорії споживачів, яким фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку другої групи можуть надавати послуги, у тому числі побутові.

Застереження щодо категорій покупців у разі здійснення діяльності з продажу товарів чинне законодавство не містить.

Налоговики рассказали, когда можно использовать факсимиле

Первичные и сводные учетные документы могут быть составлены на бумажных или машинных носителях и должны иметь обязательные реквизиты, в частности, подпись

Использование факсимильного воспроизведения подписи при оформлении первичных документов по письменному соглашению сторон, в которой содержатся образцы соответствующего аналога их собственноручных подписей, не нарушает законодательства, кроме случаев применения первичных документов типовых и специализированных форм, которыми не предусмотрено использование факсимильного воспроизведения подписи.

К такому выводу пришла ГФС в письме № 2895/6/99-95-42-01-15.

Пунктом 2 ст. 9 Закона о бухучете определено, что первичные и сводные учетные документы могут быть составлены на бумажных или машинных носителях и должны иметь обязательные реквизиты, в частности подпись, аналог собственноручной подписи или подпись, приравненную к собственноручной подписи в соответствии с Законом об ЭЦП, или другие данные, дающие возможность идентифицировать лицо, принимавшее участие в осуществлении хозоперации.

В соответствии с пп. 2.5 п. 2 Положения о документальном обеспечении записей в бухучете, документ должен быть подписан лично, а подпись может быть скреплена печатью. Использование при оформлении первичных документов факсимильного воспроизведения подписи допускается в порядке, установленном законом, другими актами гражданского законодательства.

Частью 3 ст. 207 ГК предусмотрено, что использование при совершении сделок факсимильного воспроизведения подписи с помощью средств механического или иного копирования, ЭЦП или другого аналога собственноручной подписи допускается в случаях, установленных законом, другими актами гражданского законодательства, или по письменному соглашению сторон, в котором должны содержаться образцы соответствующего аналога их собственноручных подписей.

Излишне уплаченный ЕСВ или вернут, или зачтут в счет будущих платежей

Минфин приказом от 16.01.2016 г. № 6 утвердил Порядок зачисления в счет будущих платежей единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование или возврата излишне и/или ошибочно уплаченных средств.

В случае переплаты ЕСВ на счет 3719 контроллеры засчитывают ее в счет будущих платежей по тому же счету в соответствии с установленным размером ЕСВ и в порядке календарной очередности возникновения обязательств страховщика.

Излишне уплаченные средства на основании соответствующего заявления возвращаются в случаях:

  • чрезмерной или ошибочной уплаты сумм единого взноса и/или примененных финансовых санкций на соответствующий счет 3719;
  • ошибочной уплаты сумм единого взноса и/или примененных финансовых санкций на несоответствующий счет 3719;
  • ошибочной уплаты сумм единого взноса и/или примененных финансовых санкций на счет по учету доходов бюджета;
  • ошибочной уплаты налоговых обязательств по налогам, сборам, штрафных (финансовых) санкций и пени, предусмотренных Налоговым кодексом Украины, на счет 3719.

Ставка ЄП при переході на оптову торгівлю не змінюється

Якщо суб’єкт підприємницької діяльності — фізична особа — платник єдиного податку не змінює групу єдиного податку, а лише вид діяльності, то ставка сплати єдиного податку не змінюється.

На це звернули увагу регіональні податківці, нагадавши, що до єдиноподатників третьої групи належать фізичні особи — підприємці, які не використовують працю найманих осіб або які не обмежують кількість осіб, що перебувають з ними у трудових відносинах, та юридичні особи — суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 млн. грн.

Розмір відсоткової ставки єдиного податку для платників третьої групи (3% і 5%) варіюється винятково залежно від сплати/несплати ПДВ.

 

ГФСУ сделала подарок единщикам 4-й группы: денежную оценку за 2015 год не индексируем

 

В письме от 02.02.2016 г. № 3253/7/99-99-15-03-01-17 "Об организации работы по администрированию единого налога плательщиками четвертой группы", разосланном в области, ГФСУ разъяснила, что (цитируем):

"В 2016 году база обложения единым налогом для плательщиков единого налога четвертной группы (сельскохозяйственных товаропроизводителей) определяется с учетом коэффициента индексации, определенного по состоянию на 1 января 2015 года согласно п. 292 1.2 в. 292 1 НКУ, то есть индексация нормативной денежной оценки сельскохозяйственных угодий не проводится".

Основано это проявление справедливости на п. 5 подразд. 8 разд. ХХ НКУ (хотя письмо и не содержит ссылки на данную норму), где сказано, что в 2016 году для определения базы налогообложения берется нормативная денежная оценка сельхозугодий с учетом индексации, определенной по состоянию на 2015 год.

Мы не поверили такому счастью и связались с Информационно-справочным департаментом ГФСУ, где нам подтвердили такую либеральную позицию фискального органа.

Это действительно справедливо, поскольку с 1 января 2016 года ставки единого налога в 4-й группе и так выросли в 1,8 раза. Дополнительная индексация по итогам 2015 г. по правилам, установленным для земельного налога (на 120 %), привела бы к росту сумм единого налога в 2,16 раза, что в условиях снижения мировых цен на сельхозпродукцию очень обременительно для сельхозпроизводителей.

Как ФЛП, работающему по гражданско-правовому договору, избежать двойного начисления ЕСВ?

Сведения, содержащиеся в ЕГР, являются открытыми и общедоступными

ГФС разъяснила, что с целью избежания двойного начисления единого взноса физлицо-предприниматель, которое выполняет работы согласно заключенным гражданско-правовым договорам, должно предоставить субъектам хозяйствования копию документа, подтверждающего госрегистрацию.

Таким документом является выписка из ЕГР, в которой указываются основные виды деятельности.

Напомним, в соответствии с п. 1 ч. 1 ст. 4 Закона о ЕСВ, плательщиками единого взноса являются предприятия, учреждения и организации, другие юрлица независимо от формы собственности, вида деятельности и хозяйствования, и физлица - предприниматели, которые используют труд физлиц на условиях трудового договора (контракта) или на других условиях, или по гражданско-правовым договорам (кроме гражданско-правового договора, заключенного с физлицом - предпринимателем, если выполняемые работы соответствуют видам деятельности, согласно сведениям из ЕГР).

Пунктом 5 разд. II Порядка учета плательщиков ЕСВ, определено, что взятие на учет юрлиц (их обособленных подразделений) и ФЛП, сведения о которых содержатся в ЕГР, как плательщиков ЕСВ подтверждается выпиской из ЕГР, которая направляется этим юрлицом (обособленным подразделениям) и ФЛП.

Сведения, содержащиеся в ЕГР, являются открытыми и общедоступными, за исключением регистрационных номеров учетных карточек налогоплательщиков, сведений об открытии и закрытии счетов, наложении и снятии арестов на счета и имущество (п. 6 разд. I Порядка предоставления сведений из ЕГР).

Согласно п. 7 разд. I Порядка предоставления сведений из ЕГР, сведения, содержащиеся в ЕГР, предоставляются, в частности, в виде выписки.

Коли повідомляти працівника про зміну умов праці

Відповідно до норм частини третьої ст. 32 Кодексу законiв про працю України (КЗпП), у зв’язку iз змiнами в органiзацiї виробництва i працi допускається змiна iстотних умов працi при продовженнi роботи за тiєю ж спецiальнiстю, квалiфiкацiєю чи посадою. Про змiну iстотних умов працi – систем та розмiрiв оплати працi, пiльг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, сумiщення професiй, змiну розрядiв i найменування посад та iнших – працiвник повинен бути повiдомлений не пізніше, нiж за два мiсяцi.

Проте, якщо роботодавець та працівник досягли згоди між собою щодо нових умов оплати праці, то повідомляти працівника про зменшення зарплати не потрібно.

Якщо зміна істотних умов трудового договору проведена не у зв’язку зі зміною в організації виробництва і праці на підприємстві, то така зміна з урахуванням конкретних обставин може бути визнана судом неправомірною. Тоді власник або уповноважений ним орган має поновити працівникові попередні умови праці.

Платник єдиного податку групи 2 не може надавати послуги самозайнятій особі

Якщо фізособа-підприємець — платник єдиного податку групи 2 надає послуги самозайнятій особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність (неплатник єдиного податку), такий підприємець порушує умови, установлені ПКУ для платників єдиного податку групи 2.

Адже фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність відповідно до вимог ПКУ, не можуть відноситись до суб'єктів господарювання, які мають право застосовувати спрощену систему оподаткування.

Під час виплати суб'єктами господарювання — податковими агентами фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, доходів, безпосередньо пов'язаних із такою діяльністю, податок на доходи в джерела виплати не утримується в разі надання такою фізичною особою копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність. Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, відносини за яким установлено трудовими відносинами, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до пп.пп. 14.1.195 та 14.1.222 ПКУ (п.178.5 ПКУ).

Витяг із ЄДР підтверджує статус ФОПа під час виплати йому доходів

З метою виконання положень п. 177.8 ПКУ, незалежно від обраної системи оподаткування, єдиним документом, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи як суб'єкта підприємницької діяльності, є витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців і громадських формувань.

Водночас, як зазначено податківцями, якщо для суб’єкта господарювання, який здійснює виплату доходів фізособі-підприємцю, важливе підтвердження перебування такої особи на спрощеній системі оподаткування, обліку і звітності з причин, не пов’язаних із виконанням положень п. 177.8 ПКУ, таким документом є витяг із реєстру платників єдиного податку.

 

Під час прийняття податкової звітності не здійснюється перевірка її показників

 

ВСУ в постанові від 06.10.2015 р. № 21-2416а15 указує: перевірка даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, а також перевірка своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених ПКУ податків і зборів здійснюється у формі камеральної чи документальної перевірки відповідно, проте не під час вирішення питання про прийняття чи неприйняття податкової декларації чи уточнюючих до неї розрахунків.

Фізособи-нерезиденти можуть надавати нерухомість в оренду виключно через ФОПів або юросіб-резидентів, які виступають податковими агентами щодо таких орендодавців

ДФСУ в листі від 21.01.2016 р. № 255/М/26-15-12-03-12 розповіла про особливості оподаткування доходу від здачі нерухомого майна, яке перебуває на території України, у лізинг, оренду чи суборенду (строкове володіння та/або користування) фізичною особою — нерезидентом України.

Відповідно до пп. 170.1.3 ПКУ, фізособа-нерезидент надає нерухомість в оренду виключно через фізичну особу — підприємця чи юридичну особу — резидента (уповноважених осіб), що виконують представницькі функції такого нерезидента на підставі письмового договору та виступають його податковим агентом.

Водночас, будучи податковими агентами, уповноважені особи нараховують (виплачують, надають) оподатковуваний дохід на користь платника податку та зобов'язані утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку, визначену п. 167.1 ПКУ (18%), та військовий збір у розмірі 1,5%, а також сплачувати (перераховувати) його до відповідного бюджету за місцем реєстрації в контролюючих органах.

 

До уваги власників філій або структурних підрозділів

Якщо підприємство має в наявності філії та структурні підрозділи, яким делеговано права щодо складання податкових накладних/розрахунків коригування, то як і раніше, разом з декларацією за січень/I квартал потрібно подати Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права складання податкових накладних та розрахунків коригування (за формою додатка 2 до Порядку заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 р. №21).

Надалі таке Повідомлення подають разом з декларацією з ПДВ за той період, в якому відбуваються зміни в переліку філій або структурних підрозділів (п. 7 розділу III Порядку №21).

 

Платники єдиного податку є платниками орендної плати за земельні ділянки

 

Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).

Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).

Отже, суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці) – платники єдиного податку, які уклали договори оренди землі з органами місцевого самоврядування, є платниками орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

 

Податок на нерухомість зменшить податок на прибуток до сплати

 

Відповідно до п. 137.6 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податок на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету платниками податку, зменшується на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 ПКУ щодо об'єктів нежитлової нерухомості.

Зауважимо, якщо платник податку на прибуток у звітному періоді не отримав прибутку, або сума податку на прибуток менша за суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, залишок суми такого податку, не врахований у зменшення податку на прибуток поточного періоду, не переноситься на зменшення податку на прибуток наступних податкових (звітних) періодів.

Отож, податок на прибуток за 2015 рік можна зменшити на весь податок на нежитлову нерухомість, нарахований за цей рік.

Нагадаємо, що Декларацію з податку на нерухомість за 2015 рік подавали за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 01.07.2014 р. №735. З неї й вибирають податок за об’єктами нежитлової нерухомості та відображають у рядку 16.2 додатка ЗП Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 р №897. Звертаємо увагу, якщо були протягом 2015 року будь-які уточнення, їх потрібно враховувати.

Ведення реєстрів заяв про повернення бюджетного відшкодування за новим Порядком

Уряд продовжує реалізацію заходів задля забезпечення прозорості в управлінні державними фінансами та у взаємовідносинах з платниками податків.

Кабінет Міністрів прийняв постанову від 22.02.16 р. № 68, що затверджує Порядок ведення реєстрів заяв платників про повернення бюджетного відшкодування.

Постанова спрямована на усунення суб'єктивізму під час формування таких реєстрів та, відповідно, корупційних чинників у податковій сфері.

Нагадаємо, що наприкінці минулого року Верховною Радою ухвалено зміни до податкового законодавства, якими запроваджено створення 2 публічних реєстрів з хронологічного системою відшкодування ПДВ. До таких реєстрів будуть вноситися заяви на відшкодування ПДВ від компаній, які відповідають (до першого реєстру) і не відповідають (до другого реєстру) критеріям, визначеним пунктом 200.19 ПК.

На виконання даних змін до законодавства Уряд прийняв постанову, що розроблена Міністерством фінансів та забезпечує умови для створення відкритих реєстрів з відшкодування ПДВ. Дана постанова затверджує Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування. Зокрема, порядком передбачено: перелік інформації, яка мітитиметься у таких реєстрах; автоматичне внесення заяв до відповідного реєстру, що здійснюватиметься протягом операційного дня у хронологічному порядку надходження таких заяв; щоденне опублікування таких реєстрів на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби.

До реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість включатимуться заяви, подані після 1 лютого 2016 року.

Майно банкрутів хочуть продавати на електронних торгах

У справах про банкрутство, для ефективнішої реалізації майна банкрутів, пропонується запровадити систему електронних торгів за принципами побудови системи електронних державних закупівель Prozorro.

Відповідну пропозицію містить проект Закону України № 3132 «Про внесення змін до деяких Законів України (щодо підвищення ефективності процедур банкрутства)», щодо якого Комітет АПУ з конкурсного права направив лист до Прем’єр-міністра України з пропозицією розглянути можливість запровадження даної ініціативи в процедурах банкрутства.

«В Україні у понад 90% справ про банкрутство суд визнає боржника банкрутом та відкриває ліквідаційну процедуру. Основоположним та ключовим елементом ліквідаційної процедури є саме процедура реалізації майна банкрута, яка безпосередньо впливає на тривалість процедури банкрутства та обсяг і повноту погашення вимог кредиторів», - йдеться у зверненні.

У АПУ, члени Комітету переконані, що така ситуація, чи не в першу чергу, пов’язана з непрозорою та неефективною системою реалізації майна банкрутів, яка вкрай переобтяжена корупційними складовими.

Зазначеним законопроектом передбачено, зокрема, вирішення багатьох проблемних питань ліквідаційної процедури, у тому числі й підготовчих дій до проведення аукціонів з продажу майна банкрутів.

Однак, невирішеними залишились питання, які стосуються вибору організатора аукціону, правил проведення торгів та створення відкритого інформаційного поля щодо реалізації майна.

Тобто, всього, що впливає на транспарентність продажу майна банкрутів.

Крім цього, проектом пропонується залишити можливість проведення звичайних торгів, всупереч сучасному тренду – всеосяжному переходу до електронних торгів, які значно підвищують прозорість продажу майна та ускладнюють зловживання з боку організатора та замовника аукціону.

«У разі підтримки пропозицій Асоціації правників України, після прийняття Верховною Радою України законопроекту №3132 у першому читанні, просимо підтримати внесення відповідних пропозицій до другого читання», - йдеться у листі Комітету.

 

Нові Правила визначення уповноваженими рейтинговими агентствами рейтингової оцінки вже в дії

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) повідомляє про набрання чинності нової редакції «Правил визначення уповноваженим рейтинговим агентством рейтингової оцінки за Національною рейтинговою шкалою», що затверджена рішенням Комісії від 12 січня 2016 року № 17 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 3 лютого 2016 року за № 182/28312.

Зазначеним рішенням Комісії змінено порядок ведення Державного реєстру уповноважених рейтингових агентств, зокрема, в частині розширення підстав для виключення рейтингового агентства з переліку уповноважених, встановлено додаткові вимоги до змісту методології агентства. Також документом передбачаються зміни порядку подання інформації уповноваженими рейтинговими агентствами.

З метою захисту прав інвесторів та запобігання порушень на ринку цінних паперів методологія рейтингового агентства відтепер має визначати порядок проведення аналізу емітента на предмет його відповідності ознакам фіктивності.

Нові Правила враховують вимоги Регламенту ЄС № 1060/2009 Європейського Парламенту та Ради Європи від 16.09.2009 року «Стосовно кредитно-рейтингових агенцій», зокрема, що стосується визначення термінології та розкриття рейтинговими агентствами інформації стосовно кількості дефолтів.

Даним проектом Комісія суттєво підсилює вимоги до діяльності рейтингових агентств та сподівається, що такі зміни підвищать рівень відповідальність агентств під час присвоєння рейтингових оцінок, що, як наслідок, позитивно вплине на якість оцінювання. Впровадження такого підходу сприятиме зростанню довіри інвесторів до рейтингових оцінок та ринку в цілому.
На цей рік Комплексною програмою розвитку фінансового сектору до 2020 року передбачено створення законодавчого механізму врегулювання діяльності рейтингових агентств. Планується залучити до цієї роботи як вітчизняних, так і іноземних фахівців.

Набрали чинності зміни до Ліцензійних умов провадження діяльності з управління активами

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку доводить до відома учасників ринку, що з 19 лютого 2016 року, після офіційного опублікування в «Офіційному віснику України», набрало чинності рішення регулятора від 12 січня 2016 року №11 «Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами)».

Зміни внесені у зв’язку з необхідністю приведення Ліцензійних умов щодо провадження діяльності з управління активами у відповідність до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIIІ.

Документ частково зменшить навантаження при провадженні професійної діяльності з управління активами. Зокрема, зміна місцезнаходження та відкриття нового відокремленого підрозділу ліцензіата відтепер не потребуватимуть додаткових дозвільних процедур.
В той же час змінами до Ліцензійних умов підвищено вимоги щодо розкриття річної фінансової звітності та річної консолідованої фінансової звітності разом з аудиторським висновком. Ліцензіат відтепер має забезпечувати цілодобовий доступ до такої інформації, а термін її перебування на веб-сайті з дати оприлюднення збільшено до 5 років.

До того ж змінами розширено підстави для анулювання ліцензії. Ліцензія відтепер також може бути анульована, по-перше, на підставі акту про документальне підтвердження встановлення факту контролю (вирішального впливу) за діяльністю ліцензіата осіб інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України, а по-друге, на підставі акту про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов.

«Одна з важливих новацій – ми підвищили вимоги до розкриття структури власності заявника, а також критерії її прозорості. Зокрема, заявник має надати Комісії таку інформацію, щоб ми мали змогу визначити всіх осіб, які мають істотну участь у професійному учаснику, у тому числі відносини контролю між ними. Якщо ми не матимемо змоги визначити всіх власників істотної участі у профучаснику та встановити конструкції щодо взаємного контролю однієї особи над іншою, ми вважатимемо таку структуру власності непрозорою», – зазначив член Комісії Олександр Панченко.

Кабмін звільнив перелік підприємств космічної галузі від сплати земподатку до 2018

Підприємства звільняються від сплати земельного податку за земельні ділянки виробничого призначення Кабінет міністрів України затвердив перелік підприємств космічної галузі, які звільняються від сплати земельного податку за земельні ділянки виробничого призначення до 2018 року. Про це свидетельствуетпостановление уряду №72 від 11 лютого 2016 року, опубліковане на сайті Кабміну.

"Прийняття документа сприятиме підвищенню конкурентоспроможності космічної галузі, збереження науково-технічного і виробничого потенціалу підприємств космічної галузі та підвищенню їх конкурентоспроможності", - сказано в повідомленні прес-служби уряду.
Так, у список увійшли Державне підприємство "Український науково-дослідний конструкторсько-технологічний інститут еластомерних матеріалів і виробів", Державне підприємство "Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод імені А. М. Макарова" (обидва - Дніпропетровськ); ВАТ "Чернігівський завод радіоприладів"; Павлоградський механічний завод державного підприємства "Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод імені А. М. Макарова", Державне підприємство "Науково-виробниче об'єднання "Павлоградський хімічний завод".
Також до списку увійшли Казенне підприємство спеціального приладобудування "Арсенал", Державне підприємство "Виробниче об'єднання "Київприлад" (обидва - Київ); Державне науково-виробниче підприємство "Об'єднання Комунар", ВАТ "АТ Науково-дослідний інститут радіотехнічних вимірювань", ВАТ "Хартрон", Науково-виробниче підприємство "Хартрон-АРКОС Лтд" (ТОВ), Науково-виробниче підприємство "Хартрон-ПЛАНТ Лтд" (ТОВ) (всі - Харків) та ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Хартрон-ЮКОМ" (Запоріжжя).

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (24.02.2016)
Просмотров: 380 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтовuCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика