Знову про реалізацію підакцизних товарів
Вовчанська ОДПІ неодноразово наголошувала на дотриманні всіма суб’єктами господарювання законодавства при реалізації підакцизних товарів.
В даний час це застосування РРО, і придбання ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, і сплата акцизного податку.
Але не всі суб’єкти господарювання дійшли висновку щодо необхідності легального ведення бізнесу. Так в лютому місяці фахівцями Головного управління ДФС у Харківській області проведено ряд фактичних перевірок об’єктів, що здійснювали таку діяльність без дозвільних документів та з порушенням діючого законодавства. Результати перевірок – нарахування штрафних санкцій підприємцям 78,2 тис грн. та 88,2 тис грн.. Штрафи вражаючі, тому кожен підприємець, перш ніж прийняти рішення про проведення нелегальних операцій повинен подумати про їх наслідки.
Також нагадуємо, що з 01.03.2016 року вводяться в дію норми Податкового кодексу щодо електронного адміністрування акцизного податку з пального та виписки акцизних накладних.
Період з 1 березня 2016 року до 1 квітня 2016 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється без обмеження обсягів пального, обчислених за формулою, визначеною у пункті 232.3 статті 232 Податкового кодексу України з урахуванням обсягу залишку пального, зазначеного у акті інвентаризації, проведеної відповідно до п.9 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального.
Відповідно до положень Податкового кодексу станом на 01.03.2016 року передбачено проведення інвентаризації залишків пального. Інвентаризація обсягів залишків пального здійснюється відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 вересня 2014 року № 879, з урахуванням особливостей, визначених пунктом 13 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року № 281/171/578/155.
Платник податку зобов’язаний протягом 20 календарних днів, починаючи з 01 березня 2016 року, подати до контролюючого органу за основним місцем обліку Акт в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису підзвітних осіб, затвердженого в установленому порядку.
Як оподатковувати премію, нараховану після звільнення працівника?
Працівникові після звільнення нараховано премію за результатами роботи за минулий рік. Як обчислити суму ПДФО, військового збору та ЄСВ?
З метою обчислення ПДФО до заробітної плати включається основна та додаткова зарплата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.
Відповідно до ст. 2 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці» такий вид виплат, як премії, належить або до додаткової заробітної плати, або до інших заохочувальних та компенсаційних виплат.
Для з’ясування питання щодо оподаткування премії, нарахованої після звільнення працівника, необхідно скористатись нормами пп. 169.4.1 ПКУ. Так, якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, у тому числі за час відпустки або перебування платника податку на лікарняному, то з метою визначення граничної суми доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги (далі – ПСП), та в інших випадках їх оподаткування такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування.
Отже, у разі нарахування премії після звільнення працівника для цілей обкладення ПДФО таку премію слід віднести до періоду, за який її нараховано, та відповідно до пп. 169.4.2 ПК здійснити перерахунок сум податку за останній відпрацьований місяць у разі, якщо працівник має право на ПСП.
Із військовим збором усе просто – його утримання не впливає на розрахунок сум ПДФО та ЄСВ. Тому обчислюємо суму збору за ставкою 1,5 %, утримуємо його та перераховуємо до бюджету в порядку та в строки, передбачені ПК.
Щодо ЄСВ слід зазначити, що він нараховується також на суму зарплати (доходу) за виконану роботу (надані послуги), нараховану особам після їх звільнення з роботи. До виплат за відпрацьований час, що у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються до фонду заробітної плати, належать і премії за підсумками роботи минулого місяця, кварталу, півріччя (ч. 2 ст. 7 Закону від 08.07.10 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).
Норма щодо нарахування ЄСВ виходячи з мінімальної заробітної плати також поширюється і на осіб, яким після звільнення з роботи нараховано зарплату (премію) у розмірі, меншому за мінімальну заробітну плату.
Так, якщо після включення суми премії, нарахованої звільненому працівникові, до відповідних періодів її нарахування загальний дохід за місяць (сума нарахованої зарплати за відпрацьований час і сума премії) становить менше мінімального розміру, то сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом за місяць, за який нараховується зарплата, і ставки ЄСВ, установленої для відповідної категорії платника.
Якщо ж після включення такої суми премії до відповідних періодів її нарахування загальний дохід за місяць перевищує максимальний розмір доходу, з якого сплачується ЄСВ (у 2016 році – 25 мінімальних заробітних плат), то ЄСВ на таку премію не нараховується.
Користувався іпотечним житловим кредитом - частину суми процентів можна включити до податкової знижки
Наразі триває Деклараційна кампанія - 2016. Декларування доходів – це не тільки виконання громадянином свого конституційного обов’язку, а і реалізація права громадян на податкову знижку.
Зокрема, платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
Крім того, відповідно до пп. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої відповідно до ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:
об’єкт житлової іпотеки придбавається;
збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.
Якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.
Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом з метою нарахування податкової знижки регулюється ст. 175 ПКУ.
Нагадуємо, що для реалізації права на податкову знижку за наслідками 2015 року необхідно заповнити та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня поточного року включно.
Ліквідація «податкових ям» - пріоритет в діяльності фіскальної служби
Головою ДФС України Романом Насіровим перед службою поставлене чітке завдання – вивести кошти з тіньового обігу. Такі руйнівні для нашої економіки поняття, як конвертаційні центри та податкові ями повинні відійти в минуле.
Для цього в арсеналі податківців є електронні бази даних, аналітичні системи, досвідчені фахівці. На даний час ДФС України створено робочі групи з метою виявлення недоліків та надання практичної допомоги з ліквідації ризикових схем у регіонах країни.
Як повідомив керівник ГУ ДФС у Харківській області Микола Рибаков, днями команда високопрофесійних та досвідчених фахівців ДФС України приступила до роботи на Харківщині.
Сьогодні в полі зору податківців знаходиться більше 100 суб’єктів господарювання, які, ймовірно, використовувалися як інструменти мінімізації. Вже у лютому по 60 таких суб’єктах встановлено заборону на надання звітності в електронному вигляді, а також на реєстрацію податкових накладних.
Також у поточному році за матеріалами оперативного управління слідчим управлінням фінансових розслідувань в ЄРДР зареєстровано 38 кримінальних проваджень, викрито та припинено діяльність 1 конвертаційного центру, обсяг проконвертованих коштів якого склав близько 5 млрд. грн. Розпочато 9 досудових розслідувань за виявленими фактами ухилення від сплати ПДВ (сума встановлених збитків - 28,3 млн. грн.).
Окрім того, співробітниками оперативного управління у 2016 році вилучено з незаконного обігу підакцизних товарів на суму 558,4 тис. грн., у тому числі спирту на 460 тис. грн., алкогольних напоїв на 27,5 тис. грн., паливно-мастильних матеріалів на 70,9 тис. грн.
«Державний бюджет від існування «податкових ям» втрачає значні суми коштів. Фіскальна служба Харківщини буде безкомпромісно протидіяти протиправній діяльності у тісній співпраці з усіма підрозділами ДФС України»,- запевнив Микола Рибаков.
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального
Відповідно до норм Закону України від 24.12.15 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 1 березня поточного року передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.
Згідно із пп.212.3.4 п.212.3 ст.212 Кодексу особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.
Крім того, особа, що здійснює реалізацію пального, повинна не пізніше 20 березня 2016 року подати до контролюючого органу за основним місцем обліку акт інвентаризації обсягу залишку пального.
Звертаємо увагу платників податку на те, що відповідно до п.117.3 ст.117 Кодексу здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у встановленому порядку, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Водночас повідомляємо, що на сайті ДФС України www.sfs.gov.ua у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Регуляторна політика» розміщено проекти нормативно-правових актів щодо впровадження та функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального. На даний час зазначені документи проходять процедуру реєстрації та затвердження у відповідних органах.
Роман Насіров відкрив черговий Офіс великих платників податків у м. Вінниці
Представники великого бізнесу Вінницької, Житомирської, Хмельницької та Черкаської областей отримали новий модернізований офіс великих платників, який сьогодні у м. Вінниці відкрив Голова ДФС Роман Насіров.
Відтепер у Вінницькому управлінні Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників здійснюватиметься податковий супровід та обслуговування 25 вінницьких підприємств, а ще ряду житомирських, хмельницьких та черкаських, які відповідають критеріям великого платника податків.
Нещодавно такі відділення вже запрацювали у 3 регіонах України. Тож відкриття Офісу великих платників у м. Вінниці стало черговим кроком у напрямі підвищення сервісної складової у роботі ДФС та покращення якості послуг для платників.
«Більш як 50 відсотків надходжень в Україні забезпечує великий бізнес. Приємно констатувати, що понад 70 великих компаній будуть обслуговуватись у новому офісі, де створені якнайкращі умови для ведення бізнесу», - зазначив Голова ДФС Роман Насіров.
Він наголосив, що Державна фіскальна служба як партнер бізнесу допомагатиме платникам податків, створюватиме умови та стимули для плідної діяльності і розвитку підприємництва.
«Відкриття офісу для великого бізнесу – ще один крок вперед у перспективі економічного розвитку регіону, адже тепер вінницький край стане ще привабливішим для інвестора. А це, у свою чергу, забезпечить і соціальний розвиток краю», - підкреслив Роман Насіров.
Адже лише вінницькі великі підприємства сплатили до бюджету в 2015 році понад 1 мільярд 200 мільйонів, що становить 40% надходжень до Державного бюджету від підприємств області.
До речі, створення офісу для обслуговування великого бізнесу саме у Вінниці ініціювали як представники підприємництва, так і Голова Вінницької обласної державної адміністрації Валерій Коровій.
«Вдячний Роману Михайловичу за підтримку наших ініціатив. Існуюча співпраця Головного управління ДФС України у Вінницькій області і виконавчої влади регіону вже демонструє позитивні результати. Тож функціонування на теренах області ще й офісу з обслуговування великих платників податків сприятиме комфортному податковому клімату та розвитку бізнесу», - зазначив голова Вінницької ОДА Валерій Коровій.
Діяльність офісу з обслуговування великих платників податків у Вінниці сприятиме подальшому збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.
«Акциз-2016»: з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на 83,7 млн. грн.
З початку поточного року податковою міліцією ДФС розпочато спецоперацію «Акциз-2016». Вона стала продовженням успішної операції з протидії незаконному виробництву та обігу підакцизних товарів, а також перекриття каналів їх контрабандного потрапляння на внутрішній ринок України, яка діяла з квітня минулого року.
Так, з початку 2016 року з незаконного обігу вже вилучено товарів підакцизної групи на суму 83,7 млн. грн.
Зокрема, 21990 дал спирту – на суму майже 13,8 млн. грн., 15715 дал лікеро-горілчаних виробів – на 21,4 млн. грн., тютюнових виробів понад 801,7 тис. пачок – на 13,5 млн. грн. та 1963 тонни пально-мастильних матеріалів на 32,6 млн. грн.
Окрім того, з початку року у рамках операції «Акциз-2016» податковою міліцією припинено діяльність 30 незаконних виробництв підакцизних товарів. У переважній більшості вживання зазначеної продукції загрожувало здоров’ю споживачів, оскільки вона вироблялась в антисанітарних умовах з недоброякісної сировини.
Завдяки ефективній роботі підрозділів податкової міліції ДФС протягом минулого року вдалося упередити потрапляння на ринки фальсифікованої та контрабандної продукції на загальну суму 861,6 млн. грн.
У 2015 році ліквідовано 84 підпільних виробництв фальсифікату. З незаконного обігу вилучено спирту на суму 70,1 млн. грн., лікеро-горілчаних виробів – 103,4 млн. грн., тютюну – 155 млн. грн., пально-мастильних матеріалів – 496,7 млн. грн.
У січні 2016 року до бюджету надійшло 1,2 млрд. грн. єдиного податку
Протягом січня 2016 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплатили до бюджету майже 1,2 млрд. грн. єдиного податку.
У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці у січні 2016 року спрямували до бюджету 790,7 млн. грн. Це на 217,2 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
У свою чергу юридичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, у січні сплатили до бюджету 366,3 млн. грн. єдиного податку.
Серед них платниками третьої групи у січні 2016 року сплачено 186,8 млн. грн. Порівняно з січнем минулого року такі надходження від зазначеної групи платників збільшились на 44,3 млн. грн.
Щодо четвертої групи платників податків – юридичних осіб, то ними у звітному періоді сплачено до державного бюджету 179,5 млн. грн. єдиного податку.
У 2015 році внутрішньою безпекою ДФС упереджено отримання працівниками хабарів на 6,2 млн. гривень
Боротьба з хабарництвом та корупційними проявами визначена одним з пріоритетних напрямів у процесі реформування фіскальної служби. За рахунок проведення низки оперативних та профілактичних заходів протягом 2015 року підрозділами внутрішньої безпеки ДФС вдалося упередити отримання працівниками служби хабарів на суму 6,2 млн. гривень.
За матеріалами ГУВБ фіскальної служби розпочато 85 проваджень, що у 2,4 раза більше, ніж у 2014 році.
Крім того, на 35% більше порівняно з 2014 роком виявлено злочинів у сфері службової діяльності податківців і митників (537).
Загалом 86% від зареєстрованих всіма правоохоронними органами держави злочинів виявлено саме підрозділами внутрішньої безпеки ДФС.
За службові злочини до кримінальної відповідальності притягнуто вдвічі більше працівників відомства (85 проти 36 у 2014 році), у тому числі 56 – за одержання неправомірної вигоди.
До суду надіслано 43 провадження, що в два рази перевищує показник 2014 року.
Основний акцент у роботі з корупційними проявами в ДФС зроблено на запобіганні та профілактиці таких явищ. Так, у серпні минулого року було затверджено Антикорупційну програму на 2015-2017 роки, яка містить низку системних заходів.
Крім того, на 80% оновлено особовий склад підрозділів внутрішньої безпеки відомства, при цьому значно підвищено вимоги до професійності працівників цього напряму.
Крім того, ефективно застосовуються заходи щодо протидії проявам адміністративно-корупційних правопорушень. За матеріалами внутрішньої безпеки складено 66 протоколів, що вдвічі більше 2014 року. З них – 32 матеріали розглянуто судом.
Для профілактики корупційних ризиків в ДФС проводяться співбесіди з кандидатами на посади в службі із застосуванням поліграфічного обладнання.
Результати таких досліджень враховуються при призначенні та переведенні працівників. Торік 165 особам, у яких виявлено схильність до корупційних дій, відмовлено у працевлаштуванні до органів ДФС.
Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень ДФС дослідила понад 1,4 тонни зразків бурштину протягом минулого року
Одним з актуальних питань, що постають на сьогодні у сфері державного контролю за дотриманням митного і податкового законодавства в Україні, є запобігання незаконному переміщенню бурштину та виробів з нього через митний кордон, а також боротьба зі зростаючим нелегальним видобутком бурштину-сирцю на території Прип’ятського басейну України.
Згідно з прогнозами, запаси бурштину в перспективних родовищах України оцінюються орієнтовно в обсягах понад 950 тонн. Проте, через масовий несанкціонований видобуток бурштину вони швидко вичерпуються. При цьому бурштин у стані сировини та напівфабрикатів чи готових виробів вивозиться поза митним та податковим контролем за кордон України, здебільшого до Польщі та Китаю.
Відповідно до Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними» від 18.11.97 № 637/97-ВР, бурштин належить до групи дорогоцінного каміння органогенного утворення, видобувати та здійснювати операції купівлі-продажу з яким мають право лише суб’єкти господарювання, яким видано ліцензію згідно з вимогами чинного законодавства.
Тому посадові особи ДФС доволі часто виявляють спроби нелегального вивезення фізичними особами бурштину та ювелірних виробів з нього без будь-яких супровідних документів шляхом їх приховування в одязі, взутті, іграшках, маскування пакунків з бурштином під чай чи каву, використання схованок в ручній поклажі і транспортних засобах, а також декларування бурштину при оформленні чи пересиланні в міжнародних поштових відправленнях як каніфолі, пластмас, пемзи тощо.
Отже, перед органами фіскальної служби виникає потреба у здійсненні експертизи з метою ідентифікації і класифікації предметів правопорушення, а також встановлення їх вартості. Саме ці питання вирішує Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень ДФС (СЛЕД ДФС). Слід зазначити, що галузь атестації СЛЕД ДФС, погоджена ДП «Укрметртестстандарт», містить повний перелік показників, вимірюваних величин, які використовуються при гемологічному дослідженні бурштину та виробів з нього.
Як свідчить статистика, протягом 2015 року до СЛЕД ДФС надійшло 198 запитів на проведення досліджень та постанов про призначення експертизи у справах про порушення митних правил від Київської, Київської міської, Львівської, Закарпатської, Волинської, Полтавської та Сумської митниць ДФС, щодо дослідження предметів, схожих на бурштин та вироби з нього.
За результатами цих досліджень переважно усі надані зразки, загальною вагою понад 1,4 тонни, ідентифіковано як дорогоцінне каміння органогенного утворення, а саме бурштин, та вироби з нього. Вартість досліджених зразків сягнула майже 56 млн. грн.
Також, не рідкістю є випадки, коли експерти СЛЕД ДСФ досліджують унікальні зразки бурштину вагою понад 1 кг, а також великі партії виробів з бурштину – зокрема прикрас та заготовок, що мають значно вищу вартість порівняно з необробленою сировиною.
Результати експертизи в подальшому використовуються митницями ДФС при провадженні у справах про порушення митних правил та при розгляді цих справ у судах з метою визначення вартості конфіскованого за рішенням суду дорогоцінного каміння.
Керівник фіскальної служби Харківщини Микола Рибаков зустрівся з правлінням Громадської ради
Очільник Головного управління ДФС у Харківській області та члени правління Громадської ради при ГУ ДФС області провели робочу зустріч, під час якої обговорили напрямки подальшої співпраці, зокрема щодо участі громадськості в реалізації податкової політики в регіоні.
Під час діалогу Микола Рибаков розповів про головні завдання, що поставлені сьогодні перед службою. Зокрема, він відзначив особливу актуальність налагодження конструктивної взаємодії з представниками громадськості.
Розмова виявилася дуже насиченою. Члени правління цікавилися не лише питаннями щодо реформування ДФС та податкових змін, а й навіть особистими. Микола Рибаков не одне з них не залишив без уваги.
Посадовець також звернувся до присутніх та закликав їх до об’єднання зусиль задля виконання спільних задач по розвитку регіону.
«У нас з вами єдина мета – сильна країна із стабільною економікою, в якій жити нам та нашим дітям. Тож нам вкрай важлива і ваша підтримка, і конструктивна співпраця», - підкреслив Микола Рибаков.
Підсумком зустрічі стала домовленість щодо подальшого співробітництва в реалізації податкової та митної політики та впровадження консультативної роботи щодо застосування законодавчих норм та положень.
Працівниками внутрішньої безпеки ДФС розслідується факт незаконного втручання у роботу електронної бази даних
За матеріалами Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Полтавській області розпочато кримінальне провадження за фактом незаконного втручання у роботу електронної бази даних ДФС та безпідставного виключення з картки особового рахунку ФОП нарахувань на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
У ході супроводження вказаного кримінального провадження задокументовано факт вимагання службовою особою ГУ ДФС у Полтавській області неправомірної винагороди у 3000 грн. за зменшення суми сплати єдиного соціального внеску та розблокування розрахункового рахунку підприємця.
У результаті вжитих заходів відкрито кримінальне провадження за ст. 368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою).
Виявлено недостовірні відомості в декларації кандидата на посаду в органах ДФС
Працівниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у
м. Києві встановлено факт внесення кандидатом на посаду до органів ДФС завідомо недостовірних відомостей до декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Вказана особа планувала зайняти посаду в органах ДФС у порядку переведення з іншого державного органу.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України (службове підроблення).
Викрито протиправні дії службовців податкової інспекції Кіровоградщини, через які бюджету завдано збитків на 120,6 тис. гривень
Підрозділом Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Кіровоградській області виявлені порушення чинного законодавства службовими особами однієї з ДПІ регіону.
З’ясувалося, що під час проведення перевірки приватного підприємства посадовці, можливо, керуючись корупційними мотивами, «не встановили» факти завищення валових витрат. Внаслідок протиправних дій податківців бюджету завдано збитків на загальну суму 120 607 гривень.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження
за ч.2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем).
Викрито протиправні дії працівників Закарпатської митниці, які сприяли незаконному переміщенню тютюнових виробів
За результатами перевірки, проведеної співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Закарпатській області, виявлено факт неналежного виконання службових обов’язків працівниками митного поста «Ужгород-вантажний» та митного поста «Тиса» Закарпатської митниці ДФС.
Вказані службові особи здійснили митне оформлення вантажу «дрова паливні твердолистяних порід». Однак, як з’ясувалося, у транспортному засобі незаконно переміщувалися на територію Угорщини тютюнові вироби у кількості 49 тисяч пачок.
Матеріали проведеної перевірки направлені до прокуратури Закарпатської області для прийняття правового рішення.
Викрито службовців податкової інспекції Донеччини, які нараховували зарплатню «фіктивним» працівникам
Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Донецькій області встановлено, що службові особи однієї з інспекцій
ГУ ДФС у Донецькій області тривалий час нараховують та виплачують заробітну платню працівникам ДПІ, які фактично на робочому місці відсутні та свої функції не виконують.
За вказаним фактом ініційовано відкриття кримінального провадження за ч. 3 ст. 191 КК України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).
Встановлено факт ухилення від сплати податків на 6,9 млн. грн. підприємством у Тернопільській області
Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Тернопільській області встановлений факт ухилення від сплати податків суб’єктом господарювання на суму понад 6,9 млн. гривень.
Так, посадові особи підприємства, імпортуючи транспортні засоби, занижували їх фактурну вартість шляхом подання до митного органу нелегітимних договорів та рахунків.
Слідчим управлінням ГУ ДФС у Тернопільській області за вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України (умисне ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів).
На даний час працівниками підрозділу внутрішньої безпеки досліджується причетність посадових осіб Тернопільської митниці ДФС до сприяння підприємству в ухиленні від сплати податків.
«Фантом» попередив спробу контрабанди насіння соняшника до так званої «ЛНР»
Співробітники спецпідрозділу «Фантом» під час патрулювання лінії розмежування на дорозі біля с.Щастя Луганської області виявили автомобіль КАМАЗ під керуванням мешканця Луганщини.
Встановлено, що в автівці на непідконтрольну Україні територію перевозилось насіння соняшника вартістю майже 200 тис. грн.
Затриманий заперечував той факт, що здійснював траспортування насіння до так званої «ЛНР», хоча факти свідчать про протилежне. Також водій не мав права переміщувати товарно-матеріальні цінності вздовж лінії розмежування першого та другого рубежів.
Відносно перевізника складено адміністративний протокол про порушення порядку переміщення товарів до/з району проведення антитерористичної операції.
Податковою міліцією вилучено спирту на 414 тис. гривень
Співробітниками податкової міліції Сумської області в рамках проведення операцій «Акциз-2016» і «Рубіж-2016» та супроводження кримінального провадження за ст.204 КК України на підставі ухвали суду на території Конотопського гаражного кооперативу проведено обшук гаражного приміщення.
Під час обшуку виявлено та вилучено 775 поліетиленових каністр ємністю 5 літрів кожна, заповнених рідиною з характерним запахом спирту (387,5 дал) загальною вартістю 414 тис. гривень.
Каністри були обклеєні етикетками російського виробництва.
Податковою міліцією вилучено у якості речових доказів комп’ютерну техніку вартістю 10 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Центрального офісу в с. Чайки Київської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків на підставі ухвали суду проведено обшук в офісних і складських приміщеннях підприємства-фігуранта.
Під час обшуку виявлено, вилучено та приєднано до матеріалів провадження в якості речових доказів чорнові записи, електронні носії інформації, печатки, а також комп’ютерну техніку, ринкова вартість якої становить 10 млн. гривень.
Податковою міліцією вилучено велику суму готівки
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків при здійсненні валютно-обмінних операцій проведено обшук у пункті обміну валют та в автомобілях, на яких здійснювалось перевезення готівкових коштів.
У результаті проведених заходів вилучено та приєднано до матеріалів провадження в якості речових доказів понад 1 млн. гривень, 15,3 тис. Євро, 57 тис. рублів, 370 доларів США, мобільний телефон та сервер для зберігання відеозапису з камер спостереження.
Податковою міліцією викрито факт ухилення від сплати податків на суму 71 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції Центрального офісу з обслуговування великих платників податків викрито підприємців, які ухилились від сплати податків на суму понад 71 мільйон гривень.
Як з’ясувалося, керівники підприємства, яке займається будівництвом житлових і нежитлових будівель, для ухилення від сплати податків при погашенні заборгованості по кредиту за рахунок заставного майна одного з банків не відобразили відповідні суми в декларації з ПДВ контрагентів банку. Такі дії дозволили їм ухилитися від сплати податку на додану вартість.
За результатами вжитих заходів державі вже відшкодовано понад 24,5 мільйона гривень завданих збитків.
Незадекларовані гроші виявили на Харківській митниці
46-річний мешканець Луганської області намагався контрабандою провести з Росії до України понад 850 тисяч гривень.
Під час проведення усного та письмового декларування на митному посту «Чугунівка» Харківської митниці ДФС громадянин заявив про відсутність предметів, що підлягають обов’язковому декларуванню, або предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України.
При цьому громадянин помітно нервував, що й стало причиною переведення його транспортного засобу до «червоного коридору» для більш ретельного та поглибленого огляду. В результаті, в конструктивній порожнині автомобіля, під «бардачком» й були виявлені 846 500 грн.
За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Щодо оподаткування пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковувані підакцизні товари
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що згідно із Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” статтю 217 Податкового Кодексу доповнено пунктом 217.6. Цим пунктом передбачено, що для пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковувані підакцизні товари, сума податку до сплати зменшується на суму податку, розрахованого для такої сировини.
Сума податку щодо сировини, що підлягає відніманню, обчислюється із застосуванням ставок податку на таку сировину, чинних на дату реалізації пального. У разі якщо така сума перевищує суму податку з пального, виробленого з такої сировини, різниця платнику не відшкодовується.
Норми цього пункту застосовуються під час функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального, визначеної статтею 232 Податкового Кодексу.
Відповідно до п.1 розділу ІІ Закону № 909 норми про запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального набирають чинності з 1 березня 2016 року.
Таким чином, вищенаведені правила починають застосовуватися з 1 березня 2016 року.
Тимчасово, до 29 лютого 2016 року (включно), до запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального, на підставі п.п.2), 3) підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу передбачено наступний механізм для розрахунку акцизного податку при виробництві пального з використанням підакцизної сировини, з якої сплачено акцизний податок.
Так, для пального, у виробництві якого як сировина використані інші оподатковувані підакцизні товари, для зменшення суми податку до сплати за рахунок віднімання суми податку, сплаченого з такої сировини, платник податку має отримати від виробника або імпортера підакцизної сировини довідку про обсяг поставленої підакцизної сировини.
Така довідка може бути складена в довільній формі, але обов’язково відображати дані про:
· найменування покупця (отримувача) підакцизної сировини,
· відповідні суми сплаченого акцизного податку
·перелік податкових накладних з податку на додану вартість, оформлених на постачання такої сировини.
Довідка повинна бути підтверджена контролюючим органом за місцезнаходженням виробника або імпортера. Підтвердження відбувається протягом одного робочого дня після отримання від виробника або імпортера відповідної довідки.
Викрито ухилення від сплати податків на суму 85,4 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Центрального офісу внесено відомості до ЄРДР про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, яке здійснює діяльність у сфері роздрібної торгівлі електронної апаратури побутового призначення.
Як з’ясувалося, посадовці підприємства з 2014 по 2015 рік документально оформили безтоварні операції з придбання побутової та комп’ютерної техніки. Внаслідок таких дій порушники ухилились від сплати податків на суму 85,4 млн. гривень.
З початку року припинено діяльність 11 конверт-центрів, які завдали шкоди бюджету на 1,3 млрд. гривень
Одним з основних завдань підрозділів податкової міліції ДФС є протидія економічній злочинності, яка завдає значних втрат бюджету держави. У цьому напрямі проводиться комплекс слідчо-оперативних заходів, що дозволяють виявляти та припиняти незаконну діяльність конвертаційних центрів.
Зазвичай послугами конвертаторів користуються підприємства реального сектору економіки. Завдяки фінансовим махінаціям вони зменшують свої податкові зобов’язання та уникають сплати до бюджету значних сум податків та зборів.
Так, зокрема, з початку року припинено діяльність 11 конвертаційних центрів, якими проконвертовано 10,5 млрд. грн. Від їх діяльності бюджет держави зазнав збитків на 1,3 млрд. гривень.
Крім того, у січні проведено документальні перевірки 63 підприємств реального сектору економіки – користувачів послуг конвертаційних центрів, ліквідованих у 2015 і минулих роках, та фіктивних фірм. За їх результатами до бюджету вже стягнуто 26,6 млн. гривень.
Викрито ухилення від сплати податків на суму 85,4 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Центрального офісу внесено відомості до ЄРДР про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, яке здійснює діяльність у сфері роздрібної торгівлі електронної апаратури побутового призначення.
Як з’ясувалося, посадовці підприємства з 2014 по 2015 рік документально оформили безтоварні операції з придбання побутової та комп’ютерної техніки. Внаслідок таких дій порушники ухилились від сплати податків на суму 85,4 млн. гривень.
Податковою міліцією вилучено спиртовмісної рідини вартістю 409 тис. гривень
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України на підставі ухвали суду проведено обшук гаражного приміщення кооперативу.
Під час обшуку встановлено факт незаконного зберігання та реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв.
У результаті проведених заходів вилучено 354 тетрапакета ємністю по 10 літрів та 25 пляшок ємністю по 5 літрів спиртовмісної рідини загальною вартістю 409 тис. гривень.
|