Оподаткування операцій з майном громадян
Вовчанська ОДПІ надає відповіді на найбільш актуальні запитання, що виникають в ході декларування доходів громадян.
Як оподатковуються доходи від продажу (обміну) будинку, квартири, або іншого нерухомого майна
Відповідно до ст.172 Податкового кодексу України (ПКУ) дохід від продажу нерухомого майна підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною в п.167.2 ст. 167 цього Кодексу (5% бази оподаткування).
Виключенням є продаж (обмін) квартири, будинку, садового будинку (включаючи споруди та земельну ділянку на якій вони розташовані), або окремо земельної ділянки (лише в межах норм Земельного кодексу), за умови що це майно перебувало у власності громадянина понад 3 роки, та продаж об’єктів нерухомості здійснювався громадянином не частіше одного разу на рік. Дохід від такого продажу не оподатковується.
Умова перебування майна у власності понад 3 роки не розповсюджується на майно отримане в спадщину.
Розглянемо це питання на прикладі
- громадянин в березні 2015 року обміняв власну квартиру (придбана у 2010 році) на житловий будинок – такий дохід не оподатковується, так як здійснено перший продаж та майно перебуває у власності більше 3 років.
- в жовтні 2015 р. здійснено продаж садового будинку (отриманого в спадщину в 2015 році) – дохід від продажу оподатковується, так як в звітному році здійснено продаж більше одного об'єкту нерухомості.
Дохід від продажу визначається виходячи з ціни зазначеної в договорі купівлі - продажу, але не нижче оціночної вартості. Ставка податку на доходи від продажу нерухомого майна – 5%.
Податок сплачується громадянином продавцем до вчинення нотаріальних дій. У разі відчудження нерухомості за рішенням суду, фізична особа зобов'язана відобразити дохід від такого відчудження в річній декларації.
Як оподатковується продаж (обмін) автомобілю, мотоцикла, трактора, або іншого рухомого майна.
Дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна оподатковується у порядку передбаченому статтею 173 ПКУ та за ставкою, визначеною пунктом 167.2 ПКУ (5% бази оподаткування).
Як виняток, не оподатковується дохід від продажу (обміну) протягом звітного року одного з таких об’єктів: легковий автомобіль, мотоцикл, або мопед.
Розглянемо зазначене питання на прикладі здійснення операцій одним громадянином:
- в березні 2015 року здійснено продаж через біржу мотоцикла – такий дохід не оподатковується (пільга на один об’єкт);
- в травні 2015 року цей громадянин продав вантажний автомобіль – дохід оподатковується (на вантажні автомобілі пільга відсутня). Дохід визначається з ціни, зазначеної в договорі, але не нижче оціночної вартості;
- в липні 2015 року проведено нотаріальне переоформлення права власності на легковий автомобіль переданий за дорученням іншому громадянину в 2003 році - дохід оподатковується, так як пільга на один об’єкт уже використана при укладенні першої угоди. Сума доходу визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі, але не нижче середньоринкової вартості, або оціночної вартості за вибором платника.
Ставка податку на доходи від продажу об'єктів рухомого майна становить 5% бази оподаткування.
Як оподатковується спадщина або дарунок від фізичних осіб.
Порядок оподаткування доходу, отриманого платником у вигляді прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав визначено статтею 174 ПКУ. Ставка податку від здійснення операцій між громадянами України (резидентами) визначена пунктом 167.2 ПКУ і становить 5% бази оподаткування. Відповідно до пункту 174.3 ПКУ відповідальними за сплату податку є спадкоємці (обдаровані). Дохід у вигляді вартості отриманої спадщини (подарунку) у межах, що оподатковується зазначається в річній декларації платника.
Дохід від операцій, коли однією із сторін є іноземні громадяни (нерезиденти) оподатковується за ставкою визначеною п.167.1 ПКУ. До доходів отриманих у 2015 році застосовується ставка 15 (20) відсотків. У разі нотаріального оформлення спадщини (подарунку) податок сплачується до його нотаріального оформлення. За умови нотаріального оформлення та сплати податку річна декларація не надається.
Виключенням щодо оподаткування є спадщина та подарунки отримані від членів сім’ї (резидентів) першого ступеня спорідненості (батько, мати, чоловік або дружина, діти). Дохід отриманий від цих осіб оподатковується за нульовою ставкою.
За нульовою ставкою також оподатковується спадщина та подарунки отримані резидентами інвалідами 1 групи, дітьми сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки та коштів, що зберігалися на рахунках.
Також не оподатковується дохід отриманий дитиною інвалідом у вигляді рухомого чи нерухомого майна.
Крім того, нульова ставка застосовується до доходу спадкоємців, які успадкували грошові заощадження, поміщені до 2 січня 1992 року в установи Ощадбанку СРСР та державного страхування СРСР, а також у державні цінні папери, та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадбанку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992-1994 років, погашення яких не відбулося.
Дохід спадкоємців (обдарованих), який підлягає оподаткуванню за нульовою ставкою до річної декларації не включається.
Як приклад, можна розглянути таку ситуацію:
-громадянин отримав від матері у спадщину автомобіль та будинок. Такий дохід в річну декларацію не включається та оподатковується за нульовою ставкою (перша ступінь спорідненості);
-отримано в подарунок від бабусі земельну частку (пай) - дохід включається в річну декларацію та оподатковується за ставкою 5%.
Вовчанська ОДПІ, прохає всіх громадян, які у 2015 році здійснювали операції з рухомим та нерухомим майном проаналізувати їх на предмет декларування доходів, які підлягають оподаткуванню та до 1 травня 2016 року подати Декларацію про майновий стан і доходи.
На Харківщині відносно співробітників фіскальної служби у січні проведено 20 службових перевірок
З них 17 перевірок відбулися за зверненнями фізичних та юридичних осіб. Решту здійснено працівниками УВБ на підставі отриманої оперативної інформації. Про це повідомили в Управлінні внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області.
За результатами проведених службових перевірок та розслідувань інформація підтвердилась у 2 випадках (за зверненнями громадян і юридичних осіб). На адресу правоохоронних органів направлено 7 матеріалів.
Керівникам районних підрозділів Харківської області направлено 2 подання про вжиття заходів реагування щодо усунення причин та умов, які сприяли вчиненню виявлених порушень. Також протягом січня поточного року відносно посадових осіб розпочато 1 кримінальне провадження.
В ГУ ДФС області нагадують, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - (044) 284-00-07 - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.
Співробітники ДФС не тільки приймають звернення, але й потім повідомляють заявника про результати перевірки та вжиті заходи.
Запрошуємо на День відкритих дверей Національного універиситету ДПС України
З метою поширення інформації про підготовку фахівців з вищою освітою для органів і підрозділів Державної фіскальної служби України, Національний універститет державної податкової служби проводить День відкритих дверей – який відбудеться 20 лютого 2016 року об 11 годині.
Майбутні абітурієнти Університету матимуть можливість зустрітися з керівництвом учбового закладу, навчально-наукових інститутів та факультетів.
Також у заході візьме участь представник Київського регіонального центру оцінювання якості освіти, якому можно поставити питання і отримати роз’яснення щодо особливостей проведення вступної кампанії 2016 року.
Для бажаючих ознайомитися з навчальною базою Університету будуть проведені оглядові екскурсії.
Чекаємо усіх бажаючих за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Університетська, 31.
Отримав іноземні доходи – подай декларацію
Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що з 1 січня 2016 року громадяни декларують доходи, отримані у 2015 році за формою декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.15 № 859.
У податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік, суму сплаченого протягом року податку та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.
Зокрема, до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який необхідно декларувати, включається сума іноземних доходів.
За підсумками 2015 року сума іноземного доходу оподатковується податком за ставкою 15%. Однак, якщо загальна сума отриманих у звітному місяці доходів, перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (у 2015 році – 12 180 грн.), ставка податку становить 20%.
Військовий збір розраховується фізичними особами самостійно за ставкою 1,5% об’єкта оподаткування.
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що платник податку має право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном. Це можливо за умови, що таке зменшення передбачено міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Суму зменшення платник визначає за зазначеними підставами у річній податковій декларації. Для отримання права на зарахування податків, сплачених за межами України, платник зобов’язаний одержати довідку про суму сплаченого податку, яка видається державним органом країни, де одержувався дохід, уповноваженим справляти цей податок. Довідка має бути легалізована консульською установою України у відповідній країні. В такому випадку сплачені суми зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні.
Декларація подається громадянами до податкових інспекцій за місцем реєстрації. Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за 2015 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2016 року.
Податківці завітали в гості до студентів на День кар’єри
Просвітницький захід для своїх студентів – старшокурсників влаштували у Харківському інституті фінансів Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі. Як відзначають в учбовому закладі, це в значній мірі сприяє як працевлаштуванню, так і адаптації на першому робочому місці.
Серед гостей, запрошених на День кар’єри, були і податківці. Фахівець Головного управління фіскальної служби Харківської області Лариса Дмитрієнко розповіла молоді про професію податківця, чим він займається, які обов’язки виконує та які завдання стоять наразі перед службою. Проінформувала студентів і про Національний університет Державної податкової служби України, де можна отримати фахову освіту та після його закінчення влаштуватися на роботу в органи фіскальної служби.
Як відзначила Лариса Дмитрієнко, професія податківця дуже відповідальна. Адже людина, яка її для себе обрала, знаходиться на службі у держави та зобов’язана бути не тільки фаховим, компетентним, обізнаним, але й справжнім патріотом своєї країни, любити її та намагатися принести їй користь на своєму робочому місці.
Жителів Харківщини попередили про телефонних шахраїв
Як повідомили у Головному управлінні ДФС у Харківській області під час зустрічі з журналістами новостійної програми телеканалу «Симон», на сьогоднішній день мають місце непоодинокі випадки вимагання невідомими особами грошових коштів від суб’єктів підприємницької діяльності.
Співробітник управління власної безпеки ГУ ДФС області Костянтин Константінов розповів представникам ЗМІ, що зловмисники телефонують начебто від імені керівництва органів ДФС регіону, начальників підрозділів податкової міліції, а телефонні дзвінки здійснюються як на стаціонарні, так і на мобільні телефони. Кошти вимагають за непроведення перевірок, при цьому суми вказують від 5 до 7 тисяч гривень.
Податківець звернувся до жителів регіону та закликав їх бути максимально обережними та не піддаватись на подібного роду провокації. Якщо ж вам телефонують та вимагають гроші, потрібно не замовчувати такі факти, а негайно повідомляти правоохоронні органи або на Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» за тел. (044) 284-00-07.
Роман Насіров: Ми визначили чіткі критерії оцінки роботи керівних осіб служби
Про одну з основних складових реформи фіскальної служби – кадрове оновлення йшла мова 15 лютого, під час прес-конференції Голови ДФС Романа Насірова та директора Департаменту кадрової політки та роботи з персоналом ДФС Олени Кропив’янської.
За словами Голови ДФС, основним завданням кадрової реформи було не просто скорочення кількості працівників, але й залучення до роботи у службі найкращих з них, особливо серед керівників усіх рівнів, які забезпечать імплементацію реформ та зроблять зміни незворотними.
Для об’єктивної оцінки кадрового потенціалу було проведено тестування із залученням найкращих HR-експертів. За цей час опитування пройшли майже 900 керівників центрального апарату та територіальних органів.
«За результатами тестування відмінні та задовільні показники мають 49% опитаних. При цьому найкращі з них були у людей, призначених на посади протягом останніх 4-5 місяців. За результатами тестування сформовано резерв на позиції управлінців. Не пройшли тест на благонадійність 39% тих, хто проходив опитування», – зазначив Роман Насіров.
Кандидати на керівні посади відбиралися за такими критеріями як професіоналізм, лідерство та благонадійність. Ці критерії розроблені Виконавчим комітетом, який був створений в ДФС за ініціативою МВФ, для прозорості та об’єктивності процедури призначень в оновлену структуру служби.
Для ефективного проведення кадрової реформи наразі здійснюється вивчення навантаження праці на кожну особу по територіальним органам. За словами директора Департаменту кадрової політки та роботи з персоналом ДФС Олени Кропив’янської, система навантаження, яку наразі створюють в службі, допоможе обґрунтовано та об’єктивно визначити чисельність персоналу у кожному підрозділі.
За її словами, в ДФС також активно працюють над автоматизацією кадрових процесів. Планується, що до кінця року кожний працівник матиме свій електронний кабінет та цифровий підпис, що значно збереже час фахівцям служби. Наразі ця система вже проходить етап тестування.
Для керівного складу служби сформовано основні цілі, на виконання яких вони мають зосередити усі свої зусилля. Окрім основного завдання з наповнення бюджету, це – виконання плану реформ та підвищення задоволеності платників рівнем якості сервісу, який надає фіскальна служба.
У свою чергу для контролю за виконанням керівниками зазначених завдань ДФС домовилася з міжнародними донорами, зокрема, німецьким фондом GIZ, про проведення дослідження рівня задоволеності платників податків роботою ДФС. «Ми розраховуємо на отримання даних не тільки по країні в цілому, але й по кожному регіону і по напрямам. Нам важливо отримати об’єктивну інформацію, побачити картину очима платників, зафіксувати де ми є зараз і як це буде змінюватися», – зазначив Роман Насіров.
За його словами, проведення таких досліджень в майбутньому планується кожні півроку. Це дасть змогу об’єктивно вимірювати прогрес і реальний ефект від впроваджених реформ. В основу дослідження будуть покладені міжнародні стандарти, що дозволить порівняти роботу фахівців ДФС з роботою їхніх колег в інших європейських країнах.
Не пізніше 20 лютого необхідно надати звітність з плати за землю за новою формою
З 1 січня 2016 року, для складання податкової звітності з плати за землю використовується нова форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560.
Зазначена форма декларації використовується і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.
Нагадуємо, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно з пп.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу фіскальноъ служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.
Разом з цим платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п.286.3 ст.286 ПКУ).
Відповідно до п.286.4 ст.286 ПКУ за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Колективу ГУ ДФС у Харківській області представлено нового керівника
Під час відео-селекторної наради колективу фіскальної служби області представлено виконуючого обов’язки начальника Головного управління ДФС у Харківській області Рибакова Миколу Володимировича.
Новий очільник подякував за довіру та, звертаючись до колективу податківців, відзначив, що сьогодні перед службою стоять доволі непрості завдання, вирішення яких потребує від кожного повної самовіддачі, професіоналізму та любові до своєї країни.
«Усім треба пам’ятати, що нам та нашим дітям жити в цій країні. А отже від нас залежить її майбутнє», - наголосив посадовець та підкреслив, що усі завдання, поставлені як керівництвом ДФС України, так і Урядом, необхідно виконати.
Довідково: Рибаков Микола Володимирович працює в органах податкової служби більше 20 років. Пройшов шлях від старшого державного податкового інспектора до начальника інспекції. Остання займана посада – заступник начальника ГУ ДФС в Одеській області.
На Харківській митниці у січні через кордон пропустили 2,7 млн. тонн вантажів
Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби Харківської області. Так, за січень 2016 року через митний кордон України пропущено 2 млн. 667 тис. тонн вантажів, близько 140 тисяч одиниць транспортних засобів, 297 тис. громадян.
Товарообіг з початку року склав 135 422 тис. дол. США. Експортовано товарів на суму - 40 643 тис. дол. США, імпортовано – 94 779 тис. дол. США. У січні через Харківську митницю оформлювались товари з багатьох країн. Це зокрема, Республіка Польща, Молдова, Білорусь, Китай, Великобританія, Гонконг, Німеччина тощо.
Також у фіскальному відомстві проінформували, що у січні Харківською митницею ДФС було оформлено 5 269 митних декларацій та відзначили, що 99,2% з них - в електронному виді.
Декларування доходів, отриманих у спадщину чи подарунок
Громадянам, які у 2015 році отримували доходи від успадкування чи отримання в дарунок коштів та майна від осіб, які не є членами сім`ї першого ступеня споріднення, необхідно подати до органу фіскальної служби за місцем реєстрації декларацію про майновий стан і доходи.
Відповідно до пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 розділу І Податкового кодексу України членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
При цьому не повинні надавати декларацію спадкоємці резиденти та нерезиденти, які сплачують податок до нотаріального оформлення спадщини.
Зауважимо, що починаючи з 1 січня 2016 року доходи, отримані громадянами внаслідок успадкування чи утримання в дарунок майна, відображаються тільки у декларації без заповнення окремих додатків. Інформація щодо зазначених доходів відображаються у декларації форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015р. № 859.
Нагадуємо, податкова декларація про майновий стан і доходи надається до 1 травня 2016 року. А до 1 серпня п.р. громадянин зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ним податковій декларації.
Січневі надходження військового збору на Харківщині в півтора рази перевищили минулорічний показник
Про це повідомили у Головному управлінні фіскальної служби області. Так, у січні 2016 року від платників Харківської області до державного бюджету надійшло 34,8 млн. грн. військового збору, що на 11,4 млн.грн. перевищує надходження цього збору в січні минулого року (23,4 млн. грн.).
Загалом, за час, коли почав нараховуватись військовий збір в Україні (з серпня 2014 року), платники Харківщини встигли поповнити бюджет на майже 600 млн. гривень. Тож у податковому відомстві сподіваються, що мешканці регіону і надалі будуть сумлінно сплачувати найпатріотичніший податок в державі, що в значній мірі сприяє укріпленню і обороноздатності нашої країни.
Також в ГУ ДФС області нагадали, що в поточному році фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір від чистого оподатковуваного доходу, відображають у річній податковій декларації та сплачують в терміни, передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період. Отже, останній термін сплати військового збору підприємцями згідно з податковою декларацією за 2015 рік – 19 лютого 2016 р.
До уваги громадян - телефонні шахраї представляються податківцями
Шановні платники податків Харківщини, Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що на сьогоднішній день мають місце непоодинокі випадки вимагання невідомими особами грошових коштів від суб’єктів підприємницької діяльності.
Для вимагання грошей зловмисники телефонують начебто від імені керівництва органів ДФС регіону, начальників підрозділів податкової міліції.
Увага, телефонні дзвінки здійснюються як на стаціонарні, так і на мобільні телефони.
Просимо Вас, будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. Якщо ж траплятимуться (чи були) такого роду телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, негайно повідомляйте до правоохоронних органів або телефонуйте на Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» за тел. (044) 284-00-07.
Відбулась п`ята ротація співробітників спецпідрозділу «Фантом»
У ході чергової ротації 117 офіцерів-добровольців спецпідрозділу податкової міліції ДФС „Фантом” замінять своїх колег, які повернулись додому із зони проведення АТО з честю виконавши свій обов’язок перед державою.
Бійці спецпідрозділу „Фантом” здійснюють контроль за переміщенням осіб, протидіють незаконному переміщенню товарів через лінію розмежування між Україною та тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях. Податкові міліціонери спільно з співробітниками інших правоохоронних органів викривають фінансові злочини в зоні АТО та протидіють тероризму.
Нагадаємо, що 2 лютого 2016 року Верховною Радою України схвалено законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо гарантій соціального захисту деяких категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції» №3206, який надає офіцерам спецпідрозділу податкової міліції ДФС «Фантом» право на отримання статусу учасника бойових дій.
Роман Насіров зустрівся з представниками посольств країн G7
Стан впровадження реформи ДФС та імплементація новацій в оподаткуванні обговорювались під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова з представниками посольств країн G7.
Зокрема, йшлося про посилення сервісної складової у роботі ДФС, модернізовацію офісів з обслуговування великих платників податків для забезпечення європейського рівня взаємодії держави з бізнесом.
Роман Насіров звернув увагу присутніх на суттєві зміни у підходах до проведення податкового аудиту. Так, за його словами, 70% складу податкових аудиторів переведено до обласних апаратів. Тобто плановий контроль здійснюється виключно на обласному рівні, що сприятиме суттєвому зменшенню рівня корупції та створенню єдиних центрів прийняття рішень на обласному рівні.
Учасники зустрічі також розглянули напрацювання фіскальної служби у напрямі реформування митниць та спрощення митних процедур.
Представники посольств G7, зокрема, висловили готовність надати допомогу ДФС з пошуку фахівців, які мають достатній міжнародний фаховий досвід для керівництва українськими митницями у рамках запроваджуваного Урядом України проекту.
ДФС приймає пропозиції щодо удосконалення сервісу «Електронний кабінет платника»
За 6 днів оновленим електронним сервісом «Електронний кабінет платника» скористалось біля 5 тис. платників. Серед них 98,2% користуються сервісом з України, інші - з понад 20 країн світу (Німеччина, Казахстан, Франція, США, Фінляндія, Польща, Австрія, Грузія, Словаччина, Індія та ін.)
Протягом періоду тестової експлуатації оновленого сервісу платники можуть взяти активну участь у його вдосконаленні. Пропозиції щодо роботи та наповнення сервісу приймаються на електронну адресу infozvit@sfs.gov.ua.
Для оперативного реагування просимо при надсиланні листа на електронну адресу зазначати код за ЄДРПОУ або реєстраційний номер платника податків, а також контактну інформацію.
Зокрема, за пропозиціями наданими платниками в режимі оновленого сервісу «Система електронного адміністрування ПДВ», реєстр операцій доповнено даними про контрагентів. Також для зручності користувачів полегшено пошук інформації у реєстрах ДФС.
Крім того, платникам буде надана можливість підготувати, заповнити та надіслати податкову декларацію платника єдиного податку та звітності зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.
Роман Насіров та представники бізнесу обговорили реформи у ДФС
Актуальні питання оподаткування підприємств, законодавчі новації, які покращують умови ведення бізнесу в Україні, та особливості реформування української митниці обговорили Голова ДФС Роман Насіров і представники Європейської Бізнес Асоціації та Американської Торгівельної Палати в Україні під час чергової зустрічі 12 лютого 2016 року.
За словами Романа Насірова, сьогодні ДФС активно працює над впровадженням нових сервісів для платників податків та суб’єктів зовнішньої економічної діяльності, спрямованих на стимулювання залучення в Україну інвестицій.
Так, актуальним питанням для фахівців служби є удосконалення роботи оновленого Електронного кабінету платника податків, який нещодавно розпочав свою діяльність у тестовому режимі та вже користується популярністю серед підприємців.
«Для нас головним завданням є не просто зробити сторінку в Інтернеті, а створити систему з доступом до баз даних. Ми працюємо над розширенням функцій Електронного кабінету, над тим, щоб була синхронізація з бухгалтерськими системами. Плануємо розробити окремі програми для фізичних осіб, які існують в інших країнах, для можливості здійснення електронного декларування. Але при цьому, щоб система працювала не з нуля, а автоматично наповнювалася інформацією, яка є в наших базах даних», - зазначив Роман Насіров.
У свою чергу, представники бізнесу схвально оцінили цей новий сервіс ДФС, як й ініціативу та кроки у впровадженні інституту уповноваженого економічного оператора, на який платники чекали близько чотирьох років. 12 лютого відповідний законопроект був презентований у Міністерстві фінансів України.
«Сьогодні ми робимо усе можливе, щоб законопроект був ухвалений протягом двох місяців. До цього ж часу ми здійснюємо низку заходів для того, щоб його можна було одразу ж після ухвалення імплементувати», - підкреслив Голова ДФС.
Учасники зустрічі також обговорили новації в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, систему електронного адміністрування ПДВ та її вплив на боротьбу з фіктивними компаніями, роботу оновленого Офісу з обслуговування великих платників податків.
Щодо реформування митниці, то, за словами Романа Насірова, ДФС вже розроблено низку заходів, спрямованих на її модернізацію, впроваджено кілька проектів за участі та підтримки іноземних колег та експертів у митній сфері.
Наприкінці зустрічі представники бізнесу подякували ДФС за вирішення проблеми з видачею сертифікатів з перевезення товару EUR.1, які з 1 січня 2016 року фіскальна служба видає безкоштовно, та запропонували відзначити всіх працівників ДФС, які були задіяні у вирішенні цього питання.
Роман Насіров зустрівся з представниками посольств іноземних держав в Україні
Питання міжнародного співробітництва, до яких залучена Державна фіскальна служба України, обговорювалися під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова з представниками посольств іноземних держав в Україні 12 лютого 2016 року.
Зокрема, йшлося про актуалізацію контактів між митними службами країн, які зацікавлені в оптимізації проекту нового «Шовкового шляху» щодо синхронізації та спрощення митних і транзитних процедур, а також запровадження в Україні інституту економічного оператора.
«Презентований сьогодні Міністерством фінансів України законопроект щодо запровадження уповноваженого економічного оператора, надасть можливість компаніям, які відповідають певним критеріям, фактично без проходження митного контролю працювати в режимі експорту та імпорту, що важливо для збільшення міжнародної торгівлі», - зазначив Роман Насіров.
За його словами до імплементації інституту уповноваженого економічного оператора будуть залучені фахівці та експерти Європейського союзу, які працюють разом з ДФС у рамках проекту Twinning.
«Запровадження цього інституту повністю відповідає європейській практиці. Можливість формувати ланцюги поставки між такими економічними операторами надасть можливість кампаніям, залученим до перевезень, отримати максимально швидке митне оформлення та транзитні процедури, що актуально сьогодні для «Шовкового шляху», - наголосив Роман Насіров.
Київські податківці викрили конвертаційний центр з обігом більше 1 млрд. грн., організатори якого планували махінацію на ринку нерухомості
Співробітники податкової міліції м. Києва викрили крупний міжрегіональний конвертацій ний центр з обігом більше 1 млрд. грн..
Встановлено, що зловмисники, які діяли на території Київської, Дніпропетровської, Закарпатської областей та в м. Києві надавали підприємствам реального сектору економіки послуги з переведення безготівкових коштів у готівку та формування незаконного податкового кредиту з ПДВ.
До реалізації незаконних схем залучались як підприємства-імпортери високоліквідної продукції, за допомогою яких формувався податковий кредит з ПДВ, так і виконавці, і замовники підрядних робіт, у т.ч. за державні кошти, які переводили у готівку і привласнювали заощаджені гроші. Протягом 2015 зловмисники надали незаконні послуги з мінімізації податкових зобов'язань та сприяли ухиленню від сплати податків понад 200 платникам податків, у тому числі підприємствам-переможцям державних закупівель.
Загальний обсяг проконвертованих коштів перевищує мільярд гривень, втрати бюджету становлять понад 200 мільйонів гривень.
Крім того, співробітники податкової міліції попередили масштабну аферу на ринку нерухомості.
У ході документування злочинної діяльності організаторів «конвертаційного центру» було встановлено, що вони планували провести потужну рекламну кампанію з будівництва нових житлових комплексів, хоча насправді будівництво повинно було початися і закінчитися на початковому етапі. Зловмисники мали намір створити імітацію будівництва з метою залучення грошей від пересічних громадян, а отримані кошти планувалося присвоїти і використати для власних потреб. Для зазначених цілей ними вже була отримана документація на земельні ділянки.
В результаті проведених в тіньових офісах і за місцем проживання зловмисників 15 обшуків було виявлено та вилучено майже 380 тисяч доларів США, 134,5 тисячі гривень, 15 печаток і штампів, у тому числі іноземних, комп'ютерну техніку, тіньову бухгалтерську документацію. Також на підставі рішень суду накладено арешт на рахунки 21 підприємства.
В даний час слідчо-оперативні дії тривають.
Встановлено факт неналежного виконання своїх обов’язків працівниками Закарпатської митниці
Підрозділом Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Закарпатській області виявлений факт неналежного виконання службових обов’язків працівниками митного поста «Тиса» Закарпатської митниці ДФС.
Так, державним інспектором вказаного поста внесено неправдиві відомості про факти митного оформлення транспортного засобу, яким, як з’ясувалося, перевозилися транзитом через територію України алкогольні вироби. Внаслідок таких дій до бюджету не сплачено митних платежів у вигляді фінансової гарантії на суму понад 1,1 млн. гривень.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ст.364 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем). Ведеться досудове розслідування.
Виявлено факт несанкціонованого втручання в роботу електронної бази даних посадовцями податкової інспекції Полтавщини
Підрозділом Головного управління внутрішньої безпеки у Полтавській області встановлено факт несанкціонованого втручання працівників однієї з ДПІ ГУ ДФС у Полтавській області в діяльність електронної бази даних з метою безпідставного виключення з карточки особового рахунку платника нарахувань на суму 12 460 гривень.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч.1 ст.362 КК України (несанкціоновані дії з інформацією).
На Тернопільщині розслідується причетність посадовців обласної ДФС до скоєння злочину з ухилення від сплати податків
За матеріалами підрозділу Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Тернопільській області зареєстровано кримінальне провадження за фактом ухилення від сплати податків службовими особами підприємства на суму понад 4,5 млн. гривень.
Наразі досліджується причетність до скоєння вказаного злочину посадових осіб ГУ ДФС у Тернопільській області.
Виявлено протиправні дії посадовців митниці під час митного оформлення транспортного засобу, в якому перевозили канабіс
За матеріалами перевірки, проведеної співробітниками підрозділу Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Закарпатській області, встановлено факт неналежного виконання службових обов’язків посадовими особами митного поста «Ужгород» Закарпатської митниці ДФС під час здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу.
Згідно з інформацією, отриманою від митних органів Словаччини, у вказаному транспортному засобі було виявлено невідому речовину рослинного походження (канабіс) вагою 12 601 грам, з якої можна виготовити щонайменше 39 378 звичайних одноразових порцій наркотику, загальною вартістю близько 75 606 євро.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ст.364 (зловживання владою або службовим становищем). Ведеться досудове розслідування.
Викрито протиправні дії сумських митників, які завдали шкоди бюджету на суму 1,76 млн. гривень
Співробітниками підрозділу Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у Сумській області встановлено факт несанкціонованого втручання співробітниками Сумської митниці у роботу автоматизованої інформаційної системи ДФС для підробки відомостей про проведення митного огляду транспортних засобів.
Достовірно знаючи про те, що до митного оформлення вантажних автомобілів марки «ДАФ», ввезених на територію України, надані підроблені документи, службові особи здійснили їх митне оформлення під виглядом тракторів. Внаслідок протиправних дії з боку працівників митниці до державного бюджету не надійшло платежів на суму понад 1,76 млн. гривень.
За вказаними матеріалами відкрито кримінальне провадження за ознаками складу злочину, передбаченого ч.1 ст. 361 КК України (несанкціоноване втручання в роботу автоматизованих систем).
Викрито зловживання посадовців однієї з податкових інспекцій Києва, через які бюджет недоотримав 8 млн. гривень
За матеріалами перевірки, проведеної співробітниками підрозділу Головного управління внутрішньої безпеки ДФС у м. Києві, зареєстровано кримінальне провадження за ознаками складу злочину, передбаченого ст.364 КК України (зловживання владою або службовим становищем) стосовно посадових осіб однієї з ДПІ ГУ ДФС у м. Києві.
Як з’ясувалося, посадовці для отримання неправомірної вигоди не вжили заходів, спрямованих на виявлення та фіксацію протиправної діяльності з боку суб’єктів господарювання.
Внаслідок зазначених протиправних дій до бюджету не надійшло платежів на суму понад 8 млн. гривень.
Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень ДФС – на захисті українського споживача від небезпечних для здоров’я речовин
Спеціалізована лабораторія ДФС відіграє важливу роль у контролі та недопущенні на територію України небезпечних для здоров’я людини речовин (наркотичних, сильнодіючих та отруйних).
Найчастіше такі речовини потрапляють до нас у міжнародних поштових відправленнях, замасковані у найвинахідливіший спосіб, і виявити їх митникам часто буває дуже складно.
Складність досліджень полягає також у тому, що багато речовин ввозяться до нашої країни вперше.
У рамках митного контролю, а також заходів щодо запобігання контрабанді речовин, обіг яких у нашій країні обмежено або заборонено, у 2015 році фахівцями Спеціалізованої лабораторії ДФС вперше ідентифіковано 11 найменувань нових психоактивних речовин, які можуть бути об’єктами незаконного обігу, загальною вагою понад 1,5 кг. Загалом протягом 2008-2015 років фахівцями лабораторії вперше в Україні ідентифіковано 86 найменувань нових особливо небезпечних наркотичних засобів та психотропних речовин, а також їх потенційних прекурсорів.
За фактами незаконного переміщення небезпечних речовин на підставі наданих фахівцями Спеціалізованої лабораторії ДФС висновків здійснюються визначені законодавством процедури, необхідні для подальшої правової оцінки виявлених фактів переміщення таких речовин через митний кордон України.
Влада ЄС хоче змусити транснаціональні корпорації звітувати про податки
Американські транснаціональні корпорації, такі як Google, Facebook і Amazon, будуть змушені публічно розкривати свої доходи та податкові рахунки в Європі.
Влада ЄС підготували пакет заходів, який змусить великі американські корпорації, які ведуть бізнес по всьому світу та оптимізують податкове навантаження через європейські підрозділи, розкривати дані про доходи і податкові відрахування в Європі, пише Guardian.
За даними видання, презентувати законопроект планується у квітні. Документ передбачає вимогу передачі даних про податкові виплати урядам країн ЄС для повного аналізу і перевірки, а також публікацію цих даних.
Джерела Guardian стверджують, що нововведення підтримує глава Єврокомісії Жан-Клод Юнкер, і загалом у керівництві ЄС склався консенсус з приводу правил роботи іноземних корпорацій. Аналіз податкових даних з розбивкою по країнах дозволить вирахувати держави, які дозволяють великим корпораціям оптимізувати податки.
Зараз великі американські технологічні компанії (Google, Apple, Amazon) сплачують податки тільки в декількох європейських країнах з низьким податковим навантаженням. При цьому процес супроводжується численними порушеннями: так, Італія звинувачувала Google у десятикратному заниженні податкових відрахувань, а в Великобританії податківці виявили заборгованість за 10 років ведення бізнесу.
http://112.ua/ekonomika/vlasti-es-hotyat-zastavit-transnacionalnye-korporacii-otchityvatsya-o-nalogah-290288.html
«Фантом» виявив підпільне виробництво газового обладнання для «ЛНР»
У Луганській області зведені мобільні групи за участю спецпідрозділу податкової міліції в зоні АТО «Фантом» неодноразово затримували осіб, які прямували на тимчасово непідконтрольну Україні територію з партіями запчастин до автомобільного та побутового газового обладнання без документів про походження таких товарів.
У ході розслідування співробітники «Фантому» виявили в Станиці-Луганській нелегальне виробництво редукторів та інших запчастин до автомобільного та побутового газового обладнання, яке переправлялось надалі до ЛНР.
Під час обшуку, санкціонованого Краматорським міським судом за клопотанням Краматорської місцевої прокуратури, слідчі та оперуповноважені «Фантому» виявили кілька цехів з обладнанням для виробництва ГБО, склади з запчастинами і готовою продукцією. Продукція виявилася підробкою виробів відомих брендів - італійського виробника ГБО і білоруського заводу газової апаратури. Готова продукція реалізовувалася під чужими торговельними марками, на складі також виявлено поліграфічну продукцію - інструкції та етикетки.
Слідчі дії тривають, встановлюються обсяги виробництва і поставок обладнання та запчастин на територію, окуповану терористами. Слідчі «Фантому» вбачають у діях організаторів виробництва ознаки злочину, передбаченого статтею 258-5 КК України.
Податковою міліцією вилучено підакцизної продукції на суму 1,8 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції Одеської області спільно з прикордонною службою в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України на підставі ухвали суду в містах Балта та Любашівка проведено обшуки в автомобілях.
Під час обшуку виявлено 102,5 тис. пачок цигарок без марок акцизного податку України та алкогольну продукцію у пластиковій тарі в кількості 720 літрів.
Загалом вилучено підакцизної продукції на загальну суму 1,8 млн. гривень.
Під час обшуку податковою міліцією Харківщини вилучено спирт, готівку та гвинтівку з патронами
Працівниками податкової міліції Харківської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.204 КК України на підставі ухвали суду проведено 4 обшуки в складі-магазині, приватних домоволодіннях та за місцем проживання фігуранта провадження.
За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено 612 дал рідини з характерним запахом спирту та обладнання для розливу фальсифікату загальною вартістю 743 тис. гривень.
Також було виявлено та вилучено гвинтівку з оптичним прицілом, патрони в кількості 40 штук та 84 тис. гривень готівкою.
Викрито факт транспортування меблевої фурнітури під виглядом виробів з чорних металів
Співробітниками податкової міліції Центрального офісу в рамках проведення операції «Рубіж-2016» та розслідування кримінального провадження за ст.212 КК України виявлено невідповідність вантажу, що перевозився, зазначеному у документах.
Так, під час проведення згідно з ухвалою суду обшуку транспортного засобу на автодорозі «Мелітополь-Запоріжжя» з’ясувалося, що транспортується меблева фурнітура. Водночас на митниці зазначений вантаж був задекларованим як вироби з чорних металів з різьбою вагою 21 234 кг митною вартістю 565 тис. гривень.
Меблева фурнітура вартістю 13,5 млн. гривень вилучена.
На Буковині податковою міліцією вилучено волоських горіхів на 4 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Чернівецької області в рамках проведення операції «Рубіж-2016» та розслідування кримінального провадження за ст. 212 КК України на підставі ухвали суду проведено 3 обшуки у будівлях, спорудах та інших приміщеннях, що належать фігурантам провадження.
Під час обшуку виявлено та вилучено 32 378 кг горіха волоського чищеного та нечищеного загальною вартістю 4 млн. гривень.
У Чернівецькій області вилучено спиртовмісну рідину вартістю 1,2 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції Чернівецької області в рамках проведення операції «Акциз-2016» проведено огляд складського приміщення, де виявлено 47 бочок ємністю по 220 л кожна, заповнених рідиною з характерним запахом спирту.
Спиртовмісну рідину загальною вартістю 1,2 млн. гривень вилучено.
На Закарпатті упереджено незаконне транспортування до Угорщини цигарок на 420 тис. гривень
Працівниками податкової міліції Закарпатської області в рамках проведення операцій «Рубіж-2016» і «Акциз-2016» спільно з працівниками митниці на митному посту «Тиса» упередили незаконне транспортування цигарок вітчизняного та іноземного виробництва.
Так, під час митного огляду вантажного автомобіля, водій якого намагався виїхати до Угорщини, було виявлено схованку в порожнинах дошки, замаскованою дерев’яною рейкою. У схованці заходились 28,5 тис. пачок цигарок вітчизняного та іноземного виробництва з марками та без марок акцизного податку України загальною вартістю 420 тис. гривень.
Товарно-матеріальні цінності вилучені.
У Запорізькій області податкова міліція вилучила фальсифікований алкоголь на суму 529 тис. грн.
Працівниками податкової міліції Запорізької області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.204 КК України на підставі ухвали суду проведено 5 обшуків у гаражному приміщенні кооперативу, складському приміщенні, в автомобілі та в приміщенні торгового павільйону, де здійснювалась реалізація і зберігання алкогольних напоїв.
За результатами проведених заходів припинено діяльність підпільного цеху з виробництва лікеро-горілчаної продукції.
З незаконного обігу вилучено 759 пляшок горілки з підробленими марками акцизного податку України, 772 пляшки елітних алкогольних напоїв та 38 тетра-пакетів вина без марок акцизного податку України. Також вилучено обладнання для виробництва фальсифікату.
Загальна вартість вилучених алкогольних напоїв складає 529 тис. гривень.
На Донеччині вилучено фальсифікований алкоголь та обладнання для його виробництва на понад 1,7 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції Донецької області у місті Краматорськ в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.204 КК України на підставі ухвали суду проведено обшук у нежитловому приміщенні.
Під час обшуку встановлено, що у приміщенні було організовано масове виробництво фальсифікованих алкогольних напоїв.
У ході проведених заходів з незаконного обігу вилучено 2,5 тис. дал рідини з характерним запахом спирту, обладнання та цистерна об’ємом 31,5 м3 загальною вартістю 1 млн. 750 тис. гривень.
|