Зі столичних складів вилучено каву та каво-машини відомих брендів загальною орієнтовною вартістю 130 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції у м. Києві в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.205 КК України, проведено обшуки в офісних та складських приміщеннях комерційного підприємства та за місцем проживання фігуранта провадження.
За результатами обшуків вилучено каву відомих торгівельних марок в асортименті та каво-машини загальною орієнтовною вартістю 130 млн. грн., 52 тис. доларів США та 35 тис. грн. готівкою, комп’ютерну техніку і фінансово-бухгалтерську документацію.
Тривають слідчі дії.
З січня 2016 року 1727 великих платників податків обслуговуються в Центральному офісі
З 1 січня 2016 року всі великі платники податків обслуговуються в системі Центрального офісу з обслуговування великих платників. Загальна кількість платників, які перебувають на обліку в Центральному офісі та підпорядкованих СДПІ – 2224, з них 1727 великих платників включені до Реєстру великих платників податків на 2016 рік.
Нагадаємо, що Реєстр великих платників податків на 2016 рік затверджено наказом Державної фіскальної служби України від 8 вересня 2015 року № 681 із змінами і доповненнями, внесеними наказом Державної фіскальної служби України від 14 січня 2016 року N 27 та розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/65978.html).
АС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС користуються понад 1 млн. платників податків
З початку 2015 року Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної фіскальної служби користуються понад 1 млн. платників податків.
Одним з найпопулярніших електронних сервісів ДФС є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю. З початку 2015 року Інформаційним порталом ДФС опрацьовано майже 42 мільйони таких запитів.
Не менш запитуваною є послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» в електронній формі. Протягом 2015 року було укладено понад 621 тис. договорів з платниками податків.
Також користувачів цікавить інформація з реєстру платників ПДВ щодо наявності платників у зазначеному реєстрі. Протягом минулого року було опрацьовано понад 50 тис. запитів з цієї теми.
Крім функцій приймання податкової звітності платників податків та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, Портал також забезпечує інші електронні сервіси для платників податків.
Так, з початку 2015 року АС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано майже 315 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.
З метою інформування платників податків щодо наявних податкових ризиків та заходів щодо їх усунення фіскальною службою розроблено автоматизоване програмне забезпечення по формуванню електронних повідомлень – «Податковий асистент».
Також для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2015 року надано майже 182,4 тис. відповідей з питань подання електронної податкової звітності та реєстрації податкових накладних.
Крім того, службою запроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Відтепер фізична особа-платник податків для отримання з держреєстру відомостей щодо отриманих нею доходів та утриманих податків має сформувати електронний запит, завізувати його за допомогою електронного цифрового підпису та відправити на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».
За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, яка містить запитувану ним інформацію.
Викрито столичний «конвертцентр» з обігом понад 200 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, припинено діяльність «конвертаційного центру», організованого групою осіб.
З метою ухилення від сплати податків до бюджету дані особи створили та придбали ряд суб’єктів господарської діяльності.
Обіг проконвертованих коштів через розрахункові рахунки, відкриті в відділеннях комерційних банків, протягом 2015 року склав понад 200 млн. грн. Ймовірні втрати бюджету складають понад 33 млн. грн.
За результатами обшуків проведених в офісних приміщеннях, за адресами проживання фігурантів та в їх автомобілях вилучено 160 тис. грн. готівкою, 25 печаток, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації, засоби зв’язку та документацію, які свідчать про протиправну діяльність. Також на поточних рахунках фіктивних суб’єктів господарської діяльності заарештовано кошти у сумі 160 тис. грн.
Триває слідство.
«Рубіж – 2016»: У Києві вилучено промислових товарів на суму 7,3 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках проведення операції «Рубіж-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.212 КК України, проведено обшуки в складському та офісному приміщеннях комерційного підприємства, яке здійснює діяльність в сфері оптової торгівлі промисловими товарами
За результатами обшуків вилучено понад 7,7 тис. шт. сталевих радіаторів та 13 твердопаливних котлів загальною орієнтовною вартістю 7,3 млн. грн.,а також фінансово-бухгалтерську документацію підприємства.
Тривають слідчі дії.
Протягом 2015 року до Державного бюджету України надійшло понад 9 млрд. грн. військового збору
За 2015 рік платники податків сплатили до державного бюджету 9 153,9 млн. грн. військового збору. Індикативні показники виконано на 117,4 відс.
При цьому у грудні 2015 року до державного бюджету надійшло 1 101,1 млн. грн. військового збору, що складає 138,5 відс. виконання індикативного показника.
Довідково: військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року. Його ставка складає 1,5 %. від об’єкта оподаткування.
Платниками збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.
Для резидента об’єктом оподаткування збором є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи, отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).
Протягом 2015 року митницями ДФС порушено понад 17,8 тис. справ про порушення митних правил
У 2015 році митницями Державної фіскальної служби порушено 17 808 справ про порушення митних правил на суму понад 1 787,19 млн. грн. З них, в 8 529 справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 628,98 млн. грн.
Також протягом минулого року митниками розглянуто 7 004 справи про порушення митних правил. За результатами їх розгляду порушники оштрафовані на суму понад 615,63 млн. грн., з яких стягнуто та перераховано до державного бюджету 20,38 млн. грн.
Серед вилученого майна найбільшу вартість мають промислові товари – понад 366,85 млн. грн., на другому місці продовольчі товари – їх вилучено на суму понад 106,27 млн. грн. Вартість конфіскованих валютних коштів та транспортних засобів склала – понад 102,28 та 53,57 млн. грн. відповідно.
Крім того у 2015 році на розгляд до суду митницями передано 9 767 справ про порушення митних правил на суму понад 1 772,88 млн. грн. За результатами розгляду цих справ судом прийнято рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 901,07 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 832,66 млн. грн.
У Запорізькій області виявлено зловживання службовим становищем працівниками податкової інспекції
Співробітниками Головного управління власної безпеки ДФС України у Запорізькій області викритий факт зловживання службовим становищем працівниками однієї з ДПІ області у ході проведення перевірочних заходів стосовно суб’єктів господарської діяльності – виробників та переробників сільськогосподарської продукції.
Для таких підприємств визначено пільговий режим оподаткування в частині податку на додану вартість, що застосовується такими суб'єктами господарювання при відповідності певним критеріям.
Встановлено, що службові особи ДФС проводили перевірки фінансово-господарської діяльності вказаних підприємств, під час яких не здійснили їх належне відпрацювання щодо відповідності встановленим критеріям. Вказані дії призвели до безпідставного формування підприємствами податкового кредиту та несплати до бюджету податку на додану вартість на суму близько 12,1 млн. гривень.
За вказаним фактом прокуратурою Запорізької області зареєстровано кримінальне провадження за ч.2 ст.364 КК України (зловживання владою або службовим становищем). Триває досудове розслідування.
У Чернівецькій області вилучено волоські горіхи та обладнання для їх фасування на суму 4,3 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції у Чернівецькій області в ході проведення операції «Рубіж-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 212 КК України, проведено обшуки у приватному домоволодінні фізичної особи-фігуранта провадження.
У результаті обшуків вилучено 33 тонни волоських горіхів та дві автоматичні лінії для їх сортування та фасування.
Встановлено, що після фасування горіхи експортувались за кордон через низку комерційних підприємств.
Загальна орієнтовна вартість вилученого товару та обладнання становить 4,3 млн. грн.
Триває слідство.
«Фантом» запобіг незаконному ввезенню на територію так званої «ЛНР» 44 тонн добрив
Товар намагалися ввезти через блокпост перед в'їздом до селища Щастя Луганської області.
Зведена мобільна група, до складу якої входить спецпідрозділ податкової міліції ДФС «Фантом», зупинила два автомобілі Камаз з причіпами, в яких, згідно супровідних документів, знаходилося 44 тонни сільгоспдобрив (нітроамофоски) загальною вартістю близько півмільйона гривень.
Співробітники «Фантому» встановили, що добрива везуться без відповідного дозволу, що підтверджує, що кінцевий пункт доставки товару – підконтрольна України територія. Але товар прямував на територію терористичної «ЛНР».
За даним фактом відносно водіїв, що перевозили вантаж, вже складено адміністративні протоколи про порушення порядку переміщення товарів в район проведення антитерористичної операції.
Ведеться подальше розслідування і встановлення власників та одержувачів вантажу.
Фантом і прикордонники запобігли спробі контрабанди цигарок з ДНР
Завдяки злагодженій і оперативній роботі співробітників спецпідрозділу податкової міліції в зоні АТО «Фантом», Державної прикордонної служби України і Краматорської місцевої прокуратури вдалося запобігти спробі переправити вантаж контрабандних сигарет із зони АТО в західні регіони України.
Сигарети без марок акцизного податку, що потрапили в Артемівськ з ДНР, повинні були транспортуватися в Ковель і Одесу під виглядом взуття, одягу та запчастин для подальшого продажу. Підозрілий вантаж цигарок марок "NZ", "LM", "MAC", "Winston" у кількості 75 коробів був виявлений на складі одного з недержавних операторів доставки вантажів.
Співробітники служб діяли в рамках кримінального провадження на підставі ухвали, виданої Краматорським міським судом. У діях осіб, зайнятих у схемі постачання з ДНР і подальшого поширення по Україні з метою продажу цигарок без марок акцизного податку, містяться ознаки злочину, передбаченого ст. 204 Кримінального кодексу України «Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів».
Ведеться слідство.
Фантом зупинив партію товарів, яка транспортувалася в Донецькій торгівельний центр
Бійці спецпідрозділу в зоні АТО "Фантом" під час сумісного з працівниками СБУ патрулювання ділянки об'їзних шляхів навколо КПВВ "Зайцеве" затримали вантажівку з товаром, що призначався для одного з торгівельних центрів в окупованому Донецьку.
До ДНР не доїхав вантаж канцелярських товарів, офісного приладдя та іграшок на суму більш ніж півмільйона гривень. Водночас у супровідних документах ціни на товар були значно занижені.
Нагадаємо, що постачання товарів на тимчасово окуповані території заборонено, за винятком поставок залізничним транспортом підприємствам, що зареєстровані та сплачують податки в Україні, але мають єдиний цикл виробництва в Україні і на тимчасово неконтрольованій території.
За даним фактом вже складено адміністративний протокол про порушення порядку переміщення товарів у район проведення антитерористичної операції відносно водія, що перевозив вантаж.
Спецпідрозділ Фантом здійснює подальше розслідування і встановлення власників та одержувачів вантажу.
Податковою міліцією під час обшуку вилучено спирт та сигарети без марок акцизного податку
Співробітниками податкової міліції Кіровоградської області в рамках проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження за ч.2 ст.199, ч.ч.1,2 ст.ст.204 КК України проведено огляд гаражного приміщення.
За результатами огляду вилучено 75 дал спирту (112 тис. грн.), 175 дал спиртовмісної рідини (192 тис. грн.) та 530 пачок цигарок (7 тис. грн.) без марок акцизного податку України загальною орієнтовною вартістю 312 тис. гривень.
Слідчо-оперативні заходи тривають.
На Вінниччині вилучено понад 51 дал алкогольної продукції вартістю 132 тис. гривень
Працівниками податкової міліції Вінницької області в рамках проведення операцій «Акциз-2016» та «Рубіж-2016» поблизу складського терміналу кур’єрської доставки заблоковано вантажний автомобіль „DAF”, в якому перевозились алкогольні напої.
Під час проведеного на підставі ухвали суду огляду вказаного автомобіля виявлено 31 картонний ящик з елітними алкогольними виробами ТМ „Jack Daniel’s”, „Vodka JELZIN” та „Vodka Finlandia” без марок акцизного податку України.
Алкогольну продукцію у кількості понад 51 дал орієнтовною вартістю 132 тис. гривень вилучено. Того ж дня за вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за ч.1 ст.204 КК України.
На теперішній час тривають заходи зі встановлення причетних до протиправної діяльності осіб.
Припинено діяльність конвертаційного центру, через який проконвертовано понад 33 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Київської області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.ч.2 ст.ст.28 і 205 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, який діяв на території м. Києва, Київської та інших областей України.
Загальний обсяг незаконно проконвертованих коштів для підприємств реального сектору економіки протягом 2015 року склав понад 33 млн. гривень.
На підставі ухвали суду проведено обшуки за місцями розташування конвертаційного центру, в автомобілях та за місцями проживання фігурантів, під час яких вилучено 111 тис. гривень готівкою, 10 печаток, 8 ноутбуків, 6 електронних носіїв інформації, жорсткий диск, планшет, 7 мобільних телефонів, пакет з подрібненою сухою речовиною зеленого кольору та документація, що свідчить про незаконну діяльність.
Слідчі дії тривають.
У Києві викрито чергове ухилення від сплати податків
Співробітниками податкової міліції у м. Києві в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.212 КК України, проведено обшуки в офісних приміщеннях низки комерційних підприємств та за місцем проживання фігуранта справи.
У результаті обшуків вилучено 20 тис. доларів США, печатки підприємств, комп’ютерну техніку, фінансово-бухгалтерську документацію, чекові книжки та цінні папери.
Слідчі заходи тривають.
У Черкасах припинено масове виготовлення фальсифікованого алкоголю
Співробітниками податкової міліції у Черкаській області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України, проведено обшуки в гаражному кооперативі та транспортному засобі в одному з районів м. Черкаси.
Під час обшуків виявлено і припинено діяльність підпільного цеху з масового виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв.
За результатами проведених заходів вилучено 235,5 дал алкогольної продукції та автомобіль загальною орієнтовною вартістю 485 тис. грн.
Тривають слідчі дії.
На Хмельниччині вилучено 10 тонн дизельного пального вартістю 224 тис. грн.
Співробітниками податкової міліції у Хмельницькій області в рамках операції «Акциз-2016» встановлено факт зберігання та реалізації в одному з районних центрів Хмельницької області пально-мастильних матеріалів.
Товар реалізовувався із складського приміщення фізичною особою без державної реєстрації як суб’єкта господарської діяльності.
За результатами обшуку зазначених приміщень вилучено 10 тонн дизельного пального та обладнання для його розливу загальною орієнтовною вартістю 224 тис. грн.
За даним фактом складено протокол про вчинення адміністративного правопорушення.
«Акциз – 2016»: На Рівненщині припинено незаконну реалізацію пального
Співробітниками податкової міліції у Рівненській області в рамках проведення операції «Акциз-2016 встановлено факт зберігання та реалізації пально-мастильних матеріалів фізичною особою без державної реєстрації як суб’єкта господарської діяльності.
Реалізація здійснювалась із складських приміщень, розташованих в одному з обласних центрів.
В результаті обшуків зазначених приміщень вилучено 23 тонни дизельного пального загальною орієнтовною вартістю 402 тис. грн.
За даним фактом складено протокол про вчинення адміністративного правопорушення.
Черговий «конвертцентр» з обігом понад 180 млн. грн. виявили працівники ДФС
Працівниками податкової міліції м. Києва в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.212 КК України, припинено діяльність „конвертаційного центру”.
Схема конвертації полягала у наступному.
Реально існуючі підприємства перераховували безготівкові кошти на банківські рахунки підприємств, які входили до складу „конвертаційного центру”, за нібито проведені роботи і надані послуги.
У подальшому перераховані кошти конвертувались шляхом зняття готівки через банкомати та каси банків за винагороду у розмірі 10-12%.
Обіг проконвертованих коштів склав понад 180 млн. грн. Ймовірні втрати бюджету складають понад 30 млн. грн.
За результатами обшуків, проведених в офісних приміщеннях, за адресами проживання фігурантів та в їх автомобілях виявлено і вилучено 1,9 млн. грн. і 106 тис. доларів США готівкою, 18 печаток, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації, засоби зв’язку та бухгалтерські документи.
Тривають слідчі дії.
На Донеччині виявлено підпільні склади продовольчих товарів
Співробітниками податкової міліції у Донецькій області в рамках супроводження кримінального провадження за ст. 332-1 КК України проведено обшуки на території продовольчих складів, які використовуються низкою комерційних підприємств.
Під час обшуків вилучено продовольчі товари в асортименті орієнтовною вартістю 10,7 млн. грн. та 1,5 млн. грн. готівкою.
Встановлено, що зазначений товар накопичувався на складах з метою його подальшого транспортування та продажу через продовольчі мережі міст Луганської області.
Слідчо-оперативні заходи тривають.
З початку року працівниками Київської митниці ДФС вилучено більш ніж на 2 млн. грн. валюти, що незаконно переміщувалася
В пункті пропуску «Бориспіль» найпоширенішим предметом порушення митних правил у 2016 році, при проходженні спрощеної системи митного оформлення - «зелений коридор», була валюта. Тільки за три тижня цього року складено 11 протоколів про порушення митних правил на суму понад 2 млн. гривень.
Одним із прикладів порушення є випадок, коли особа без громадянства намагалася вивезти за межі митної території України 35305 доларів США та 35000 гривень.
Чоловік обрав спрощену систему митного оформлення - «зелений коридор», заявивши своїми діями, що переміщувані ним через митний кордон товари не підлягають письмовому декларуванню та оподаткуванню митними платежами. Після перетину пасажиром «білої лінії», яка позначає закінчення зони спрощеного митного контролю, у відділенні особистої сумки пасажира виявлена валюта, що переміщувалася без ознак приховування.
Згідно з вітчизняним законодавством для безперешкодного переміщення через митний кордон України кожному громадянину дозволено мати валюту в еквіваленті 10 тисяч євро. Тому, з виявленої суми пасажиру пропущено 35 000 гривень та 9 455 доларів США. А за протоколом про порушення митних правил вилучено 25 850 доларів США.
Виплачувати офіційно заробітну плату стало вигідно: з 1 січня суттєво зменшено ставку ЄСВ для підприємців
Виплата заробітної плати у „конвертах” – тягар сучасності, який несе за собою багато негараздів як країні так і кожному з нас. Нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів. Cаме тому з нового року внесено зміни до податкового законодавства, які заохочують роботодавців до легалізації праці найманих працівників.
А саме, з 1 січня 2016 року фізособи-підприємці та ті, хто провадять незалежну професійну діяльність, сплачують ЄСВ за ставкою 22%. Це передбачено Законом України від 24 грудня 2015 року № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».
Отже, базу нарахування ЄСВ платники визначають так:
- фізособи-підприємці, що перебувають на спрощеній системі оподаткування (крім пенсіонерів за віком та інвалідів, які отримують пенсію чи соціальну допомогу) самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ (34450 грн) і не менше за розмір мінімального страхового внеску (з 1 січня 2016 року – 303,16 грн (1378 грн х 22%);
- фізичні особи-підприємці, що перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують ЄСВ тільки за місяці, у яких вони отримали дохід (прибуток) у межах максимальної величини й не менше розміру мінімального страхового внеску. У тих місяцях, у яких вони не отримали доходу, вони мають право визначити базу нарахування ЄСВ з дотриманням мінімального й максимального її розміру.
Також дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату „в конвертах” позбавляє їх соціального захисту. Адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.
Звертаємося до роботодавців підтримати ідею легалізації заробітної плати та робочих місць. Це захистить ваш бізнес від неконкурентних умов, а працівників - від негативних наслідків.
Доходи, отримані від здавання нерухомого майна в оренду, необхідно задекларувати
Громадянин - орендодавець, який здає свою квартиру, будинок, кімнату тощо в оренду чи суборенду, житловий найм чи піднайм іншому громадянину, відповідальний за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.
Такі платники податку зобов’язані самостійно нарахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету. Податок сплачується щокварталу, протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного кварталу. Дохід від оренди чи суборенди, отриманий в 2015 році, оподатковується за ставкою 15 % та/або 20 %, в залежності від суми доходу.
Сума отриманого доходу та сплаченого протягом звітного року податку за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Декларація про отримані доходи в 2015 році подається до 1 травня 2016 року до податкової інспекції за місцем прописки (реєстрації в паспорті).
Слід зазначити, що нотаріуси, у разі нотаріального посвідчення договору оренди, зобов’язані надіслати інформацію про такий договір до відповідного органу фіскальної служби за адресою орендодавця.
Ріелтери також надають інформацію про укладені за їх посередництвом договори про оренду нерухомості до органу фіскальної служби за місцем своєї реєстрації.
Діє порядок підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в АТО
Податковим кодексом передбачено тимчасове звільнення від сплати військового збору з доходів у вигляді грошового забезпечення осіб, що беруть участь в антитерористичній операції.
На виконання цієї норми Кабінет Міністрів України постановою від 30.12.2015 р. №1161 затвердив порядок підтвердження статусу зазначених осіб з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором.
Так, підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором здійснюється на підставі витягів з наказів керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки або особи, яка його заміщує, першого заступника чи заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки про залучення таких осіб до проведення антитерористичної операції та наказів оперативного штабу з управління антитерористичною операцією про прибуття (вибуття) таких осіб до (із) складу сил і засобів, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції.
Зазначені документи командири (начальники) військових частин (органів, підрозділів), керівники установ, організацій та підприємств, у складі яких проходять службу чи працюють особи, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, подають до відповідної бухгалтерської служби для здійснення розрахунків.
Дана постанова набрала чинності 12 січня 2016 року.
Відмінено норму про анулювання реєстрації платників ПДВ через відсутність за місцезнаходженням
Пунктом 38 розділу I Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24 грудня 2015 року № 909-VIII було виключено норму (підпункт «ж» пункту 184.1 статті 184 Кодексу), за якою підставою для анулювання реєстрації платників ПДВ був наявний в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Починаючи з 1 січня 2016 року (набрання чинності Закону України № 909-VIII) такі причини анулювання реєстрації платника ПДВ не застосовуються.
Мінімальна заробітна плата у 2016 році!
Відповідно до статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» мінімальна заробітна плата у 2016 році становить:
у місячному розмірі:
з 1 січня - 1378 гривень, з 1 травня - 1450 гривень, з 1 грудня - 1550 гривень;
у погодинному розмірі:
з 1 січня - 8,29 гривні, з 1 травня - 8,69 гривні, з 1 грудня - 9,29 гривні.
Також слід зазначити, що згідно зі статтею 7 вищезазначеного Закону у 2016 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2016 року складає 1330 гривень, з 1 травня - 1399 гривень, з 1 грудня - 1496 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:
– дітей віком до 6 років: з 1 січня 2016 року - 1167 гривень, з 1 травня - 1228 гривень, з 1 грудня - 1313 гривень;
– дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2016 року - 1455 гривень, з 1 травня - 1531 гривня, з 1 грудня - 1637 гривень;
– працездатних осіб: з 1 січня 2016 року - 1378 гривень, з 1 травня -1450 гривень, з 1 грудня - 1550 гривень;
– осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2016 року - 1074 гривні, з 1 травня - 1130 гривень, з 1 грудня - 1208 гривень.
Декларування іноземних доходів, отриманих у 2015 році
Фізичним особам - громадянам України, які працюють, тимчасово або постійно за кордоном, необхідно декларувати доходи, отримані як із джерел в Україні, так і іноземні доходи.
Отриманий іноземний дохід включається в загальний річний оподатковуваний дохід платника податків – отримувача та відображається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи. Оподатковуються такі доходи за ставками 15% та 20%. Також утримується військовий збір за ставкою 1,5%.
Платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
Перелік діючих міжнародних договорів про усунення подвійного оподаткування розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України.
Для одержання права на зарахування податків, сплачених за межами України, платник зобов'язаний одержати від державного органу країни, де був отриманий дохід (прибуток), уповноваженого стягувати такий податок, довідку про суму сплаченого податку, а також про базу та/або об'єкт оподатковування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, у відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено діючими міжнародними договорами України.
У разі відсутності у платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним.
Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.
Мінімальний розмір податкової соціальної пільги у 2016 році становить 689 гривень
Податкова соціальна пільга надає право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму такої пільги.
Протягом 2016 року податкова соціальна пільга надається для будь-якого платника податку в розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), тобто 689 гривень (1378 х 50%).
При цьому, податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (у 2016 році 1378 х 1,4= 1930 грн.).
Зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно отримати витяг з Реєстру
Реєстрація суб'єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (далі - Реєстр).
При цьому реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з Реєстру за рішенням контролюючого органу у випадках, визначених ст. 299 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з Реєстру.
Для цього необхідно подати до контролюючого органу за місцем реєстрації запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку (далі - Витяг).
Витяг надається не пізніше наступного робочого дня з дня надходження запиту та видається особисто заявнику (фізичній особі або уповноваженому представнику юридичної особи) або відправляється поштою (з повідомленням про вручення) та діє до внесення змін до Реєстру.
Водночас, ПКУ передбачено, що з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює для безоплатного та вільного доступу на Єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті такі дані з Реєстру:
податковий номер (для юридичної особи);
прізвище, ім'я, по батькові (для фізичної особи);
дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
ставку єдиного податку;
групу платника податку;
види господарської діяльності;
дату виключення з реєстру платників єдиного податку.
Так, на офіційному порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) функціонує електронний сервіс «Реєстр платників єдиного податку».
Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями
Подати документи та отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (далі - ліцензія) підприємці можуть як в Центрі обслуговування платників за місцем проведення торгівельної діяльності.
Ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання.
У заяві повинно бути зазначено вид господарської діяльності, на провадження якого суб'єкт господарювання має намір одержати ліцензію.
Також, у заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
Крім того, разом із заявою необхідно подати копію платіжного доручення про сплату за ліцензію з відміткою банку.
Вартість ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на рік становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі, та 500 гривень - на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст .
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та пері (без додання спирту) на рік становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.
Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання документів.
Підприємці загальносистемники за минулий рік звітують до 09 лютого 2016 року
Підприємці-фізичні особи, які здійснюють підприємницьку діяльність на загальній системі оподаткування, подають декларацію про майновий стан і доходи (далі - декларація) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного періоду (за 2015 рік) до фіскальної служби за місцем своєї податкової адреси.
В річній податковій декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України, іноземні доходи та авансові платежі з податку на доходи.
Також підприємці заповнюють додаток Ф4 до декларації «Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою».
Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.
Надмірно сплачені суми податку підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику податку.
Реалізатори пального підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку
Враховуючи зміни, внесені до Податкового кодексу України Законом України від 24.12.2015 року №909-VIII особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального відповідної заяви.
У зв’язку з цим, одним із об’єктів оподаткування акцизним податком нині є реалізація будь-яких обсягів пального понад обсяги, що:
- отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
- ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
- вироблені та реалізовані в Україні, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Щодо порядку справляння транспортного податку у 2016 році
У зв’язку з набранням чинності з 1 січня Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» суттєвих змін зазнав порядок справляння транспортного податку.
Тепер об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня (1,03 млн. грн.) (у 2015 році транспортний податок сплачували власники з автомобілів, які використовувалися до 5 років та мали об’єм циліндрів двигуна понад 3 тис. куб. см.).
Перелік автомобілів, вартість яких перевищує 750 МЗП, визначатиметься за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України та публікуватиметься на веб-сайті Мінекономрозвитку.
Платниками транспортного податку, як і торік, є фізичні та юридичні особи, в тому числі, нерезиденти. Ставка не змінилась – 25000 гривень на рік за кожен автомобіль.
Терміни сплати сум пені та штрафів платниками єдиного внеску
З 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року № 909- VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», яким, зокрема, внесено зміни до статті 25 Закону №2464 щодо термінів сплати сум пені та штрафів платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Згідно із внесеними змінами суми пені та штрафів, що передбачені Законом № 2464, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти календарних днів після надходження відповідного рішення, винесеного територіальним органом ДФС.
Таким чином, термін сплати по рішеннях, винесених територіальним органом ДФС до 31.12.2015 включно, становитиме 10 робочих днів, винесених з 01.01.2016 - 10 календарних днів.
Увага! Ставку ЄСВ знизили майже у двічі та сплачує з 2016 року тільки роботодавець
З 1 січня 2016 року майже у двічі знижено ставку єдиного соціального внеску для роботодавця – до 22% до бази нарахування єдиного внеску.
Наразі фонд оплати праці обкладається трьома обов'язковими платежами: на доходи з фізичних осіб в розмірі 18%, ЄСВ в розмірі 22%, військовий збір в розмірі 1,5%.
Така норма визначена Законом України від 24.12.2015р. № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році». Ставку ЄСВ з 41% знижено майже вдвічі до 22%.
Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску – максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює двадцяти п’яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Окрім того, з переліку платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску виключено фізичних осіб - підприємців, в тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Важливо знати: згідно з новою системою у 2016 році діє ставка 0% - для 0,5 розміру мінімальних заробітних плат – заробітна плата не вище 1930 гривень та ставка 18% - до розміру заробітної плати без обмежень(раніше діяли ставки 15% та 20%).
Особливості використання касового методу підприємствами енергетичної галузі
Особливості використання касового методу підприємствами енергетичної галузі передбачено Законом України від 24.11.2015 № 812 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу та забезпечення стабільності розрахунків підприємств енергетичної галузі».
Зокрема, підрозділ 2 розділу XX Податкового кодексу України доповнено п.44.
Відповідно до пункту 44 підрозділу 2 розділу XX Кодексу тимчасово, до 1 липня 2017 року, платники податку, які здійснюють постачання (у тому числі оптове), передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, визначають дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту за касовим методом.
Норма цього пункту поширюється на операції, за якими дата виникнення першої з подій, визначених у пункті 187.1 статті 187 та пункті 198.2 статті 198 Кодексу, припадає на звітні (податкові) періоди з 1 січня 2016 року до 1 липня 2017 року.
У разі якщо операції, визначені цим пунктом, мають безперервний або ритмічний характер постачання, платники податку:
покупцям - платникам податку можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця;
покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому отримано кошти, зведену податкову накладну з урахуванням усієї суми отриманих коштів протягом такого місяця.
Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.
Вказані зміни набрали чинності з 1 січня 2016 року.
З метою застосування норм пункту 44 підрозділу 2 розділу XX Кодексу слід враховувати визначення терміну "касовий метод", надане підпунктом 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.
Згідно з даним визначенням, касовий метод для цілей оподаткування ПДВ - це метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата виникнення права на податковий кредит визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).
При розрахунку плати за землю діють нові коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки
Землевласникам та орендарям земельних угідь варто врахувати, що з 1 січня 2016 року діють нові коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки землі.
«Зокрема, для ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей пасовищ та перелогів встановлено коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі на рівні 1,2. Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення здійснюється із застосування коефіцієнта 1,433».
Ставки земельного податку встановлюють місцеві ради відповідно до граничних норм, визначених Податковим кодексом України.
Закон України від 24.12.2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» передбачає, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування – не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
До речі, закон не дозволяє встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків і зборів, чи звільняти платників податків від сплати таких податкових платежів.
Отож, у термін не пізніше 20 лютого 2016 року платник земельного податку та орендної плати за землю повинні подати до ОДПІ за місцем реєстрації податкові декларації про сум нарахованої плати за землю з врахуванням змінених коефіцієнтів індексації та уточненої на 1 січня 2016 року грошової оцінки землі.
|