Податок на прибуток у 2016 році
Лист ДФС України від 04.01.2016 №102/7/99-99-19-02-01-17 "Про затвердження декларації з податку на прибуток підприємств"
Положеннями Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” передбачено внесення змін до Кодексу у частині справляння податку на прибуток, зокрема:
відмінено щомісячну авансову сплату податку на прибуток;
запроваджено щоквартальне декларування податку на прибуток.
Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком (п.137.4 ст.137 Кодексу).
Водночас п. 137.5 ст. 137 Кодексу для окремих категорій платників податку встановлено річний податковий (звітний) період, а саме:
для платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;
для виробників сільськогосподарської продукції;
для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень.
Уточнено вимоги для об'єднань та асоціацій об'єднань співвласників багатоквартирних будинків з метою визначення їх неприбутковими організаціями.
Так, на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків не поширюється вимога абзацу четвертого п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу щодо встановлення установчими документами передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (шляхом її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
Конкретизовано порядок зменшення податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету платниками податку, на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно.
Так, п. 137.6 ст. 137 Кодексу визначено, якщо платник податку на прибуток у звітному періоді не отримав прибутку, або сума податку на прибуток менша за суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, залишок суми такого податку, не врахований у зменшення податку на прибуток поточного періоду, не переноситься на зменшення податку на прибуток наступних податкових (звітних) періодів.
Право зменшення платником податку фінансового результату до оподаткування поширено також на суму нарахованих доходів від участі в капіталі платників єдиного податку четвертої групи та на суму нарахованих дивідендних доходів від інших платників податків, які сплачують авансові внески з податку на прибуток при виплаті дивідендів (п.40 підрозділу 4 Розділу ХХ Кодексу);
передбачено нові різниці для коригування фінансового результату до оподаткування на період дії закону щодо фінансової реструктуризації (п.39 підрозділу 4 Розділу ХХ Кодексу).
Такі нововведення сприятимуть зменшенню податкового тиску на платників податку на прибуток.
Підрозділом власної безпеки ДФС викрито сприяння посадових осіб Житомирської митниці в ухиленні від сплати податків
Підрозділом власної безпеки при ГУ ДФС в Житомирській області ГУВБ ДФС України виявлені непоодинокі факти надання незаконних переваг суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності службовими особами Житомирської митниці під час митного оформлення товарів.
Протиправні дії працівників митниці завдали збитків державі на суму близько 2 млн. гривень.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за
ч.2 ст.364 КК України (зловживання владою або службовим становищем) та проводяться дії, спрямовані на встановлення повного кола посадових осіб, причетних до протиправних дій.
Щодо визначення податкових зобов’язань з військового збору
Кампанія декларування у 2016 році має свої відмінності від попередніх років. У зв’язку з набранням чинності з 01.01.2015 норми Закону України від 28 грудня 2014 року № 71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» щодо поширення на фізичних осіб порядку оподаткування доходів військовим збором, за результатами 2015 року фізичні особи визначають податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.
Нагадуємо, що відповідно до ст. 163 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб загальний річний оподатковуваний дохід, який включає доходи як з джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ. Ставка збору – 1,5 відс. об'єкта оподаткування. При цьому нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ. Підпунктом 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.
Отже, за результатами звітного податкового року платник податку – фізична особа повинен подати декларацію та визначити податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору. З цією метою з 01 січня 2016 року введено в дію нову декларацію, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 за № 859.
Сума військового збору, що підлягає сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року вказується у рядку 24.1 розділу IV нової декларації, а сума податку на доходи фізичних осіб – у рядку 23.1 розділу IV нової декларації.
Строки подання нової декларації
Нова декларація передбачає визначення категорії, до якої відноситься платник податків (рядок 8 розділу І декларації): громадянин; особа, яка проводить незалежну професійну діяльність; підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).
Нагадуємо, що податковим законодавством установлені такі строки для подання декларації:
громадянин та особа, яка проводить незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним;
підприємець – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року).
Особливості кампанії декларування у 2016 році: окремі особливості заповнення декларації
Окрім цього, кількість додатків до нової декларації зменшено з семи до чотирьох. Додатки заповнюються лише при отриманні доходів, які передбачають особливий розрахунок оподатковуваного доходу:
при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, згідно з п.п. "є" п. 176.1 ст. 176 розділу IV ПКУ (додаток Ф1);
по операціях з інвестиційними активами (додаток Ф2);
при отриманні іноземних доходів (додаток Ф3);
з доходів, отриманих самозайнятою особою (фізичною особою – підприємцем та особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність) (додаток Ф4).
Сума податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов'язання у зв'язку з використанням права на податкову знижку, розраховується безпосередньо в розділі ІІІ нової декларації без заповнення додатка. При цьому не потребує зазначення реквізитів документів, які підтверджують понесені витрати, а вказуються лише категорії понесених витрат та загальна сума фактично здійснених протягом звітного податкового року витрат (рядок 13 та 14 розділу ІІІ декларації).
Акцентуємо увагу, що норма п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 ПКУ щодо права на податкову знижку за витратами, понесеними для компенсації вартості платних послуг з лікування, відповідно до п. 1 р. XIX Прикінцевих положень ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, у якому набере чинності закон про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування.
На сьогодні такий закон не прийнято, а, отже, платники податків не мають можливості на отримання знижки згідно з п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 ПКУ. Відповідно за 2015 рік категорія витрат за номером «4» платниками податків не заповнюється.
Слід зазначити, що з 01.01.2016 платник податку має право на повернення податку на доходи фізичних осіб при від’ємній різниці за результатами перерахунку податку відповідно до п.п. "є" п. 176.1 ст. 176 ПКУ. Додаток Ф1 до нової декларації доповнено рядком, в якому відображається сума податку, що підлягає поверненню з бюджету за результатами такого перерахунку.
У додатку Ф2 до нової декларації здійснюється розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами. У рядку 4.1додатка Ф2 до нової декларації відображається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами (інвестиційний прибуток), з якого розраховується податок на доходи фізичних осіб та військовий збір. Сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету самостійно за результатами декларування, відображається в рядках 5.2 та 5, а сума військового збору – рядках 6.2 та 6 додатка Ф2 до нової декларації.
При отриманні протягом звітного податкового року доходів з джерел за межами України заповнюється додаток Ф3 нової декларації. У графі 8 додатка Ф3 до нової декларації відображається сума податку на доходи фізичних осіб, нарахованого за ставками, визначеними в п. 167.1 ст. 167 ПКУ, без врахування сум податків, сплачених за кордоном, що зараховуються в Україні. Зменшення річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, здійснюється в декларації шляхом відображення такої суми у рядку 22 нової декларації. Сума військового збору, що підлягає сплаті до бюджету самостійно за результатами декларування, відображається в рядках 6.2 та 6 додатка Ф3 до нової декларації.
Розрахунок оподатковуваного доходу від провадження підприємницької діяльності та провадження незалежної професійної діяльності здійснюється окремо за доходами в додатку Ф4 до нової декларації.
Розділ І додатка Ф4 до нової декларації заповнюється фізичними особами – підприємцями, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, за результатами звітного податкового року та підприємцями, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування.
Слід зазначити, що фізичні особи - підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений п.п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 Кодексу, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
Розділ ІІ додатка Ф 4 до нової декларації заповнюється особами, які провадять незалежну професійну діяльність.
У додатку Ф4 до нової декларації передбачено визначення податкових зобов’язань окремо для податку на доходи фізичних осіб та військового збору. У разі, якщо за результатами остаточного розрахунку податку на доходи фізичних осіб за результатами звітного податкового року фізична особа – підприємець має надміру сплачені податки (від’ємне значення), така сума податку включається до рядка 5.2 додатка Ф4 та рядка 21 розділу IV нової форми декларації.
Як діяти якщо місцева рада не встановила ставки податку на нерухомість
Якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються із застосуванням їх мінімальних ставок.
Тобто, якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок з податку на нерухомість, то мінімальною ставкою такого податку є 0%.
Нагадаємо, що згідно з оновленою редакцією пп. 266.5.1 ПКУ, максимальну ставку податку на нерухоме майно збільшено. У 2016 році за 1 кв. м вона дорівнюватиме 3% від мінімальної зарплати, що у 2016 році становитиме 41,34 грн (1378 грн × 3%).
Підвищення мінімальної зарплати з 1 січня 2016 року вплине на ставки єдиного податку
Згідно з п. 93.1 ст. 93 Податкового кодексу ставки єдиного податку для платників першої — другої груп встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі — мінімальна заробітна плата), і третьої групи — у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
Так, п. 293.2 цієї статті зазначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб — підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:
- для першої групи платників єдиного податку — у межах до 10% розміру мінімальної заробітної плати;
- для другої групи платників єдиного податку — у межах до 20% розміру мінімальної заробітної плати.
Розміри мінімальної заробітної плати на 2016 р. затверджено Законом України від 25.12.2015 р. № 928-VIII «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (на 01.01.2016 р. — 1378 грн., з 01.05.2015 р. — 1450 грн., з 01.12.2016 -1550 грн.).
Статтею 295 Податкового кодексу встановлено, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок у вигляді авансових внесків не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця, або можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Отже, платникам першої — другої груп єдиного податку у зв’язку зі зміною розміру мінімальної заробітної з 1 січня 2016 необхідно платити єдиний податок виходячи від розміру мінімальної заробітної плати 1378грн. Розрахована сума, встановленої на 1 січня року, і не підлягає зміні протягом звітного року.
Держбюджет-2016: найважливіші цифри для бухгалтера
Законом України від 25.12.2015 р № 928-VIII "Про Державний бюджет на 2016 рік" встановлено такі розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму:
- мінзарплата у місячному розмірі і прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня - 1378 грн., З 1 травня - 1450 грн., З 1 грудня - 1550 грн .;
- мінзарплата у погодинному розмірі: з 1 січня - 8,29 грн., З 1 травня - 8,69 грн., З 1 грудня - 9,29 грн.
Виходячи з цього максимальний розмір зарплати, до якої застосовується податкова соціальна пільга, тепер дорівнює 1930 грн. (прожитковий мінімум для працездатних осіб на 1.01.2016, помножений на 1,4 та округлений до найближчих 10 грн. - цей показник в пп. 169.4.1 ПКУ не змінився).
Максимальна величина зарплати, на яку нараховується ЄСВ, з 1 січня 2016 р складає 34450 грн. (25 мінімальних зарплат згідно з новою редакцією п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону про ЄСВ).
Податкові соціальні пільги у 2016 році
Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги:
- по пп. 169.1.1. Податкового кодексу України - для будь-якого платника податку – 689 грн. на місяць - (50% прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць) встановленого законом на 1 січня звітного податкового року);
- по пп. 169.1.2. Податкового кодексу України - для платника податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, - у розрахунку на кожну таку дитину - 689 грн. на місяць - (50% прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць) встановленого законом на 1 січня звітного податкового року);
- по пп. 169.1.3. Податкового кодексу України - 1033 грн. 50 коп. на місяць – (150% суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 ПКУ). Зазначена пільга передбачена для громадян які є одинокою матір'ю (батьком), вдовою (вдівцем), опікуном, піклувальником - у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, утримують дитину-інваліда - у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років та для інших категорій платників;
- по пп.. 169.1.4. Податкового кодексу України – 1378 грн. на місяць - (200% суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 ПКУ). Наприклад, така пільга надається платнику податку, який є учасником бойових дій під час Другої світової війни або особою, яка у той час працювала в тилу, та інвалідом І і ІІ групи, з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та іншим категоріям громадян.
З 1 січня 2016 року максимальна величина бази нарахування єдиного внеску встановлена у розмірі 34 450 гривень.
Положеннями Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що нарахування єдиного внеску здійснюється в межах максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску з 1 січня 2016 року - це максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює двадцяти п'яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 1 січня 2016 року встановлено у розмірі 1378 грн. на місяць.
Тому максимальна величина бази нарахування єдиного внеску, починаючи з з 1 січня 2016 року, становить 34 450 грн. (1378 грн.х 25).
Про особливості застосування спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві у 2016 році
Державною фіскальною службою України у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України Законом України від 24 грудня 2015 року "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" повідомлено про окремі особливості перерахування у 2016 році коштів на додаткові електронні рахунки, відкриті суб’єктами спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві.
Р оз’яснення з цих питань викладено у листі Державної фіскальної служби України від 05.01.2016 № 203/7/99-99-19-03-02-17 «Про особливості застосування спеціального режиму оподаткування в сільському господарстві у 2016 році», який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/65869.html).
ДЕРЖКАЗНАЧЕЙСТВО ДОДАТКОВО ВІДКРИЛО ЕЛЕКТРОННІ ПДВ-РАХУНКИ ДЛЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
Відповідно до статей Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року «Про внесення змін до Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість», Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 28 листопада 2000 року №119, із змінами та доповненнями, Державною казначейською службою України 11 січня 2016 року додатково відкрито рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ 16 042 платникам — сільськогосподарським підприємствам, призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за такими балансовими рахунками:
- 3753 — рахунки з електронного адміністрування податку на додану вартість сільськогосподарських підприємств, що здійснюють операції з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва), які обрали спеціальний режим оподаткування;
- 3754 — рахунки з електронного адміністрування податку на додану вартість сільськогосподарських підприємств, що здійснюють операції з постачання зернових і технічних культур, які обрали спеціальний режим оподаткування;
- 3755 — рахунки з електронного адміністрування податку на додану вартість сільськогосподарських підприємств, що здійснюють операції з постачання продукції тваринництва, які обрали спеціальний режим оподаткування.
Здійснення операцій з перерахування коштів з таких рахунків відповідно до пункту 23 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569, із змінами та доповненнями (далі — Порядок), розпочнеться 20 січня 2016 року.
Про реквізити зазначених рахунків відповідно до пункту 6 Порядку платника податку інформує Державна фіскальна служба України.
З 1 січня 2016 року ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлена у розмірі 3 відсотки та 5 відсотків доходу
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" внесені зміни до Податкового кодексу України стосовно ставок єдиного податку для платників єдиного податку 3 групи.
З 1 січня 2016 року відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлена у розмірі:
- 3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість;
- 5 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Нагадаємо, платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
З 1 січня 2016 року мінімальний страховий внесок для фізичних осіб - підприємців розраховується за ставкою 22 відсотка
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" внесені зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стосовно ставки єдиного внеску.
З 1 січня 2016 року ставка єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців встановлена у розмірі 22 відсотка бази нарахування.
Для фізичних осіб – підприємців спрощеної системи оподаткування, єдиний внесок нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Для фізичних осіб – підприємців, які обрали загальну систему оподаткування, сума єдиного внеску також не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
Мінімальний страховий внесок - це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
Тобто з 1 січня 2016 року мінімальний страховий внесок для фізичних осіб - підприємців розраховується за ставкою 22 відсотка з мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2016 року: 1378 грн. Х 22% = 303.16 грн.
З 1 січня 2016 року доходи у вигляді заробітної плати оподатковуються податком на доходи за ставкою 18 відсотків
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" внесені зміни до Податкового кодексу України щодо ставок оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Зокрема, з 1 січня 2016 року до доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами застосовується ставка податку 18 відсотків бази оподаткування.
До перевищення суми пенсії, щомісячного довічного грошового утримання понад 3 мінімальні заробітні плати (у 2016 році понад 4134 грн.) застосовується ставка 15 відсотків.
Ставки податку на пасивні доходи з 1 січня 2016 року встановлюються у таких розмірах:
- 18 відсотків - для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування;
- 5 відсотків - для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування).
Фізичні особи – підприємці спрощеної системи оподаткування надають річну звітність зі сплати єдиного податку не пізніше 9 лютого та 29 лютого 2016 року
Податкова декларація платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця 1 та 2 груп надається у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, а саме протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року – за 2015 рік не пізніше 29 лютого 2016 року.
Податкова декларація платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця 3 групи надається у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, а саме протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) - за 2015 рік не пізніше 9 лютого 2016 року.
Для надання звітності підприємцями спрощеної системи оподаткування за 2015 рік використовується нова форма Податкової декларації, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 р. N 578. За вказаною формою декларація надається підприємцями спрощеної системи оподаткування першої, другої та третьою груп.
Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надається фізичними особами – підприємцями до 10 лютого наступного за звітним року
Фізичні особи - підприємці, у тому числі підприємці спрощеної системи оподаткування, подають до фіскальних органів Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску за себе один раз на рік. Зазначений Звіт надається до 10 лютого наступного за звітним року.
Фізичні особи – підприємці, як загальної, так і спрощеної системи оподаткування зобов'язані подавати за себе Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску незалежно від того, здійснюють чи не здійснюють вони підприємницьку діяльність.
Слід зазначити, що Звіт не надається підприємцями спрощеної системи оподаткування які є пенсіонерами за віком або інвалідами, та отримують пенсію за віком або соціальну допомогу.
Звіт подається за формою згідно з додатком 5 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015р. № 435.
Під час отримання неправомірної вигоди на суму понад 3,5 мільйона гривень затримано посадовців ДПІ ГУ ДФС у м. Києві
Головним управлінням власної безпеки ДФС України викрито злочинну групу з числа посадових осіб керівної ланки ГУ ДФС у м. Києві, яка за винагороду займалась наданням незаконних послуг по сприянню суб’єктам господарювання у відшкодуванні податку на додану вартість.
Так, 16 січня 2016 року співробітниками Головного управління власної безпеки ДФС України спільно із працівниками Генеральної прокуратури України, прокуратури Київської області та ГУБКОЗ СБ України під час одержання неправомірної вигоди у сумі понад 3,5 мільйона гривень затримано службових осіб столичних податкових інспекцій.
По вказаним фактом Генеральною прокуратурою України та прокуратурою у Київській області, розпочаті кримінальні провадження за ст.190 КК України (шахрайство), за ст. 368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою), за ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем) та за ст. 212 (ухилення від сплати податків, зборів).
В ході слідчих дій, проведено понад 40 обшуків у службових приміщеннях ГУ ДФС у м. Києві, помешканнях учасників злочинної групи, їх автотранспорті, банківських сховищах, за результатами яких вилучено значні суми коштів, а також речові докази вчинення тяжких злочинів.
Фігурантів справи затримано. Під час проведення спецоперації один із службовців вчинив спротив співробітникам правоохоронних органів та, намагаючись втекти з місця вчинення правопорушення на власному автомобілі, скоїв низку дорожньо-транспортних пригод.
З метою відшкодування збитків, нанесених державі, встановлення повного кола осіб, причетних до скоєння злочинів та додаткових обставин кримінальних правопорушень, проводяться подальші слідчі дії.
За вказані протиправні дії, законом передбачено кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк до 12 років із конфіскацією майна.
У м. Києві вилучено пально-мастильних матеріалів на суму понад 18 млн. грн.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність з постачання та реалізації пально-мастильних матеріалів, працівниками податкової міліції м. Києва на підставі ухвал суду проведено обшуки.
За результатами обшуків в місцях зберігання пально-мастильних матеріалів було вилучено 202 тонни бензину марки А-92 та 221 тонна дизельного пального на загальну суму понад 18 млн. гривень.
За результатами обшуків в офісних, житлових та складських приміщеннях, а також в транспортних засобах фігурантів вилучено: 332 тис. доларів США, 200 Євро та 201 тис. грн., печатки підприємств, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації та фінансово-господарську документацію.
Слідчі дії тривають.
Вихідні в зоні АТО: цигарки та гроші не доїхали до терористів
За вихідні дні в зоні АТО контрольні служби пунктів в'їзду-виїзду та зведені мобільні групи попередили декілька спроб незаконного переміщення товарів та готівкових коштів через лінію зіткнення в бік терористичних ЛНР та ДНР.
Так, серед виявлених на КПВВ "Новотроїцьке" товарів - косметика, продукти харчування, одяг та електротовари в обсягах, що значно перевищують дозволені до перевезення норми.
Співробітниками спецпідрозділу "ФАНТОМ" складені протоколи про адміністративні правопорушення. Нагадаємо, що перевозити товари для реалізації на тимчасово непідконтрольній Україні території заборонено.
Окрім того, на КПВВ "Новотроїцьке" та КПВВ "Зайцеве" були виявлені три автомобілі із схованками для перевезення заборонених товарів, зокрема цигарок.
Цигарки популярних марок українського виробництва прямували в м.Донецьк та м.Єнакієве, в той час як цигарки без акцизних марок їхали в зворотньому напрямку - на територію України. Співробітниками спецпідрозділу "ФАНТОМ" вилучено близько 8000 пачок. На перевізників чекає відповідальність за ст. 204 Кримінального кодексу "Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів".
Не обійшлось на вихідних і без затримання готівкових коштів, що прямували в терористичну ЛНР.
Так, під задніми сидіннями автівки подружжя намагалось приховати від контрольних служб КПВВ "Зайцеве" більше сотні тисяч гривень та півсотні банківських карток, копії чужих паспортів та інші документи, що свідчать про незаконні оборудки з картками - виявлені нові, щойно видані картки з пін-кодами на чужі прізвища, емітовані одним з українських банків.
Співробітники спецпідрозділу "ФАНТОМ" перевіряють зв’язок даного факту із попередніми затриманнями готівкових коштів та карток.
Нагадаємо, що за фінансування тероризму передбачена кримінальна відповідальність за ст.285-5.
В Черкаській області вилучено спирту на суму 1,9 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції у Черкаській області в рамках проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України, на підставі ухвал суду проведено обшук в складських приміщеннях.
За результатами обшуку вилучено 85 бочок, ємністю по 200 л кожна, заповнених прозорою рідиною з характерним запахом спирту. Орієнтовна вартість - 1,9 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.
Іноземець незаконно виготовляв виноробну продукцію
Співробітниками податкової міліції в Одеській області в рамках проведення операції „Акциз-2016” та розслідування кримінального провадження за ст.204 КК України виявлено та припинено діяльність підпільного цеху, на якому незаконно виготовляли виноробну продукцію.
Встановлено, що іноземний громадянин, який має власні виноградники, організував масове виробництво виноматеріалів без отримання необхідних дозвільних документів.
В подальшому зазначену продукцію реалізовували фізичним особам та через мережу „Інтернет”.
За результатами проведених обшуків вилучено 2483 дал. готової продукції та обладнання на загальну суму 9,3 млн.гривень.
Слідчо-оперативні заходи тривають.
У Дніпропетровській області вилучено насіння соняшника на суму майже 1,3 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області у рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України на підставі ухвали суду проведено обшуки в офісних та складських приміщеннях підприємства, що здійснює діяльність з реалізації зернових культур.
Під час обшуків виявлено та вилучено 139,9 тонн насіння соняшника орієнтовною вартістю 1 млн. 259 тис. гривень, 12 системних блоків, флеш-накопичувачі та фінансово-господарську документацію.
Насіння соняшника залишено на відповідальне зберігання.
Слідчо-оперативні заходи тривають.
Підпільний інтернет-магазин електронної техніки реалізував товарів на суму понад 18 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Запорізької області в рамках проведення операції „Рубіж-2016” та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України виявлено та припинено діяльність підпільного інтернет-магазину з реалізації несертифікованої в Україні електронної техніки виробництва Китаю, завезеної на територію України з порушенням митних правил.
Встановлено, що протягом 2013-2015 років через інтернет-магазин було реалізовано товарів на суму понад 18 млн. гривень.
На підставі ухвали суду проведено обшуки в офісному приміщенні інтернет-магазину та за місцями проживання фігурантів. Під час обшуків вилучено мобільні телефоні „M1”, „PARIS”, „HOMTOM”, „BLACKVIEW”, „MEIZY”, копії мобільних телефонів відомих брендів „iPhone 6”, „Samsung Galaxi”, „HTC”, планшетних персональних комп’ютерів „I PAD”, „HP” та аксесуарів до них на загальну суму 550 тис. гривень, а також документи, що підтверджують реалізацію товарів з використанням кур’єрських служб експрес-доставок.
Слідчі дії тривають.
Підрозділом власної безпеки ДФС викрито сприяння посадових осіб Житомирської митниці в ухиленні від сплати податків
Підрозділом власної безпеки при ГУ ДФС в Житомирській області ГУВБ ДФС України виявлені непоодинокі факти надання незаконних переваг суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності службовими особами Житомирської митниці під час митного оформлення товарів.
Протиправні дії працівників митниці завдали збитків державі на суму близько 2 млн. гривень.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за
ч.2 ст.364 КК України (зловживання владою або службовим становищем) та проводяться дії, спрямовані на встановлення повного кола посадових осіб, причетних до протиправних дій.
Розрахунок авансових платежів фізичними особами - підприємцями
Законом України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесені зміни до Податкового кодексу, зокрема щодо оподаткування доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування.
Так, з 1 січня 2016 року підпункт 177.5.1 пункту 177.5 ст.177 Податкового кодексу України викладено в новій редакції: авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня).
Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від'ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.
Тобто, для фізичних осіб – підприємців під час заповнення декларації про майновий стан і доходи у додатку Ф4 «Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою» не виникає обов’язку розрахунку квартальних авансових платежів по податку на доходи фізичних осіб, відповідно не заповнюється рядок 6 розділу ІІ додатку Ф4.
Нагадаємо, що доходи отримані самозайнятими особами з 1 січня 2016 року оподатковуються за ставкою у розмірі 18 відсотків.
У Київській області виявлено незаконна реалізація газу скрапленого та дизельного пального
Cпівробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Київській області виявлено факт незаконної реалізації підакцизного товару - газу скрапленого та дизельного пального. Діяльність проводилась без свідоцтва про державну реєстрацію, реєстратора розрахункових операцій та інших дозвільних документів.
Так, громадянка Київської області здійснювала реалізацію газу скрапленого та дизельного палива у автогазозаправному комплексі.
За результатами перевірки виявлено та вилучено газ скраплений в кількості 2 тис.500 літріворієнтованою вартістю 17 тис. 500 грн., дизельне пальне в кількості 2 тис.700 літріворієнтованою вартістю 37 тис. 800 грн. та заправочний комплекс орієнтовною вартістю 275 тис. гривень.
Всього вилучено товарно-матеріальних цінностей на орієнтовна суму 330 тис. 300 гривень.
Матеріали перевірки направлено до суду.
Підприємці на загальній системі оподаткування вперше заплатять військовий збір у 2016 році
З 1 січня 2015 року набрали чинності зміни, внесені Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» до Податкового кодексу України в частині оподаткування військовим збором доходів фізичних осіб – підприємців.
Пунктом 16 прим.1 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Платниками збору є: фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.
Ставка збору складає 1,5 відсотки об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 пункту 16 пим.1 підрозділу 10 ПКУ.
При цьому, об’єктом оподаткування збором є, зокрема: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Відповідно до пп. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 Кодексу загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із статтею 177 Кодексу.
Об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (пункт 177.2 статті 177 Кодексу).
Фізичні особи – підприємці, крім тих що обрали спрощену систему, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір в розмірі 1,5 відсотки чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують в терміни передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.
Першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб – підприємців є 2015 рік.
Тобто, кінцевий термін сплати військового збору для фізичних осіб – підприємців – 19 лютого 2016 року.
Платникам єдиного податку змінено умови перебування на спрощеній системі
Для платників єдиного податку-фізичних осіб 3-ї групи змінені умови перебування на спрощеній системі. З 1 січня 2016 року вони мають право застосовувати спрощену систему, якщо граничний обсяг виручки за рік не перевищив 5,0 млн. грн.
Так, листом ДФС України від 18.01.16 №1527/7/99-99-17-02-02-17 роз’яснено, що підприємці, у яких обсяг виручки в 2015 році більше 5,0 млн. грн., з 1 січня 2016 року не мають права працювати на спрощеній системі. Тобто, якщо в 2015 році виручка підприємця від здійснення діяльності перевищила 5,0 млн. грн., він повинен перейти на загальну систему оподаткування.
З урахуванням норм ст. 293 Податкового кодексу України таким підприємцям необхідно подати до податкової інспекції за місцем обліку Заяву про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування.
Для платників третьої групи також змінено ставки податку: 5 % для неплатників ПДВ (було 4 %) і 3 % для зареєстрованих платниками ПДВ (у 2015 р була ставка 2 %)
Підприємців 1 і 2 групи зміни не торкнулися.
Звітний період для 1-2 груп - календарний рік. Тобто подати декларацію необхідно протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного року. (Останній термін - 29 лютого 2016р.)
Платники 3 групи звітують щоквартально, протягом 40 днів за останнім календарним днем звітного кварталу. Граничний термін подання декларації - 9 лютого 2016р.
У фіскальній службі розповіли про новації для підприємців, що працюють на загальній системі
Про нову форму декларації, порядок та терміни її надання, ставки податку на доходи фізичних осіб та зміни у сплаті авансових платежів йшла мова під час прес-конференції начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Харківській області Олексія Гавриленка.
Податківець проінформував, що підприємці, які працюють на загальній системі, з 2016 року будуть декларувати, отримані у звітному році, доходи за новою формою Декларації і заповнювати Додаток №4. Форма декларації затверджена наказом МФУ від 2.10.15 №859.
Граничний термін подачі Декларації - за 2015 – 9 лютого 2016г.
«Враховуючи, що з 2015 року на фізичних осіб, у тому числі підприємців, поширюється порядок сплати військового збору, нова форма декларації передбачає податкове зобов'язання як з податку на доходи фізичних осіб, так й військового збору», - відзначив Олексій Гавриленко.
Також посадовець повідомив і про зміни у порядку сплати авансових платежів з податку на доходи. Раніше податок підприємцями сплачувався протягом року по чотирьох термінах виходячи з доходу, отриманого у попередньому році. З 2016 таким підприємцям авансові платежі необхідно розраховувати самостійно виходячи з фактичних даних Книги обліку доходів і витрат та сплачувати до 20 квітня, 20 липня і 20 жовтня. Авансовий платіж на четвертий квартал не розраховується і не сплачується.
Крім того, розповів Олексій Гавриленко, ставка податку на доходи, отримані в 2015 році складає 15 і 20 відсотків. Ставка 20 відсотків застосовується до суми середньомісячного доходу, який перевищує 10 мінімальних зарплат. (12 180 грн.). Податок за результатом річної декларації сплачується протягом 10 календарних днів за останнім днем граничного строку подання декларації.
Протягом 2015 року митницями ДФС порушено понад 17,8 тис. справ про порушення митних правил
У 2015 році митницями Державної фіскальної служби порушено 17 808 справ про порушення митних правил на суму понад 1 787,19 млн. грн. З них, в 8 529 справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 628,98 млн. грн.
Також протягом минулого року митниками розглянуто 7 004 справи про порушення митних правил. За результатами їх розгляду порушники оштрафовані на суму понад 615,63 млн. грн., з яких стягнуто та перераховано до державного бюджету 20,38 млн. грн.
Серед вилученого майна найбільшу вартість мають промислові товари – понад 366,85 млн. грн., на другому місці продовольчі товари – їх вилучено на суму понад 106,27 млн. грн. Вартість конфіскованих валютних коштів та транспортних засобів склала – понад 102,28 та 53,57 млн. грн. відповідно.
Крім того у 2015 році на розгляд до суду митницями передано 9 767 справ про порушення митних правил на суму понад 1 772,88 млн. грн. За результатами розгляду цих справ судом прийнято рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 901,07 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 832,66 млн. грн.
Власною безпекою ДФС виявлено факт зловживання службовим становищем працівниками Закарпатської митниці
Співробітниками Головного управління власної безпеки ДФС України у Закарпатській області виявлені факти зловживання службовим становищем працівниками митних постів «Ужгород» та «Тячів» Закарпатської митниці під час проведення митного оформлення вантажних транспортних засобів.
Встановлено, що вказані посадові особи митниці здійснили митне оформлення автотранспорту на підставі неправдивих відомостей про роки його випуску, що спричинило збитків державному бюджету України у вигляді ненадходження платежів на суму близько 2 млн. грн.
За вказаним фактом прокуратурою Закарпатської області зареєстровано кримінальне провадження за ч.2 ст.364 ККУ (зловживання владою або службовим становищем).
Триває досудове розслідування.
У Києві припинено діяльність «конвертцентру» з обігом майже 200 млн. грн.
Працівниками податкової міліції м. Києва в рамках розслідування кримінального провадження за ст.27 та ст.212 КК України припинено діяльність „конвертаційного центру”, що діяв на території м. Києва та Київської області.
Схема конвертації полягала у наступному.
Реально існуючі підприємства перераховували безготівкові кошти на банківські рахунки підприємств, які входили до складу „конвертаційного центру” за нібито проведені роботи і надані послуги.
У подальшому перераховані кошти конвертувались шляхом зняття готівки через банкомати та каси банків за винагороду у розмірі 9,5-10%.
Обіг проконвертованих коштів склав близько 200 млн. грн. Ймовірні втрати бюджету складають понад 33 млн. грн.
За результатами обшуків, проведених за місцями проживання фігурантів та за місцем реєстрації фіктивних підприємств, вилучено 34 печатки, 47 банківських карток, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації та документацію, які свідчать про протиправну діяльність.
На поточних рахунках фіктивних суб’єктів господарської діяльності заарештовані коштів на суму 1,4 млн. грн.
Тривають слідчі дії.
Припинено діяльність столичного «конвертцентру» з обігом понад 288 млн. грн.
Співробітниками податкової міліції м. Києва в рамках розслідування кримінального провадження за ст.212 та ст.205 та КК України припинено діяльність „конвертаційного центру”, що діяв на території м. Києва та Київської області.
Обіг проконвертованих центром коштів через розрахункові рахунки, відкриті в відділеннях комерційних банків, склав понад 288 млн. грн. Ймовірні втрати бюджету складають понад 48 млн. гривень.
За результатами обшуків, проведених за адресами проживання фігурантів та у їх транспортних засобах, вилучено 16 печаток, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації та документацію, які свідчать про протиправну діяльність.
На поточних рахунках фіктивних суб’єктів господарської діяльності заарештовано коштів на суму 2,3 млн. грн.
Слідчі дії тривають.
Фантом запобіг переміщенню готівки на територію терористичних ДНР та ЛНР
Вчора контрольні служби КПВВ "Новотроїцьке" знов виявили в автівці, що прямувала на тимчасово окуповану терористами територію, чималу суму готівкових коштів.
Мешканець м. Шахтарськ сховав в автомобілі HONDA 170 тисяч доларів США, походження і призначення яких пояснити достовірно не зміг. Поведінка затриманого та факти, які в ході попередніх слідчих дій встановили співробітники Фантому, свідчать про те, що водій не є власником грошей.
Раніше співробітниками спецпідрозділу Фантом була виявлена схема конвертації безготівкових коштів, що надходять з рахунків підприємств, які знаходяться на непідконтрольній Україні території та вивозу готівки на територію так званих ЛНР та ДНР. В даний час проводяться оперативно-слідчі дії та перевіряється причетність водія автівки до нелегальної торгівлі через лінію зіткнення та схем конвертації безготівкових коштів. Вирішується питання про реєстрацію кримінального провадження.
Нагадаємо, що за фінансування тероризму передбачена кримінальна відповідальність за ст.285-5.
«Фантом» попередив спробу незаконного перевезення сирів на непідконтрольну Україні територію на суму майже 1 млн. грн.
Співробітниками спецпідрозділу «Фантом» попереджено спробу провезти на територію так званої «ЛНР» біля тонни сирів твердих сортів загальною вартістю майже 1 млн. грн.
Товар було виявлено в автомобілі Деу Ланос, який прямував із селища «Старий Адар» до селища «Лобачеве».
Продукти мали переправити паромом через лінію розмежування, яка проходить по річці Сіверський Донець.
За даним фактом складено протокол про адміністративне правопорушення.
|