Вовчанська ОДПІ звітує про результати роботи за 2015 рік
В першу чергу колектив Вовчанської ОДПІ висловлює подяку всім платникам податків, керівникам, головним бухгалтерам, підприємцям та громадянам Вовчанського та Великобурлуцького районів за плідну співпрацю та реальний внесок кожного в загальну суму надходжень до бюджету.
В 2015 році всього зібрано податків та зборів 180,3 млн грн., що на 51,5 млн грн., або 40% більше збору за попередній рік. Надходження до державного бюджету зросли майже на третину та склали 54,5 млн грн., додатково надійшло 13,0 млн. грн..
До місцевих бюджетів всіх рівнів від платників двох районів надійшло 125,8 млн грн., порівнюючи з 2014 роком це більше на 38,8 млн. грн.. (ріст – 44,6%)
Основними джерелами надходжень були: податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) – 92,8 млн. грн., (зростання на 16,4%), земельний податок та орендна плата – 24,6 млн. грн. (зростання 43,1%), єдиний податок 4 група, який сплачується сільгосптоваровиробниками – 15,1 млн грн. (сплата 2014 року – 1,2 млн, зростання майже в 13 раз).
Надходження єдиного соціального внеску (ЄСВ) перевищили минулорічні показники на 13,2 млн грн., або на 9,2% та склали 155,9 млн грн..
Досягнене зростання платежів свідчить про наявність порозуміння між платниками податків, податковими органами, зацікавленими структурними підрозділами та органими місцевої влади та місцевого самоврядування.
Громадянське суспільство успішно розвивається і процвітає у тих країнах, де кожен свідомо вносить свій внесок в його розвиток. Не зважаючи на те, ти – платник податків, чиновник, чи голова сільради, кожен повинен ставити собі за мету – покращення життя в нашому рідному краї.
Своєчасно та в повному обсязі сплачені нашими підприємцями податки та збори сприяють економічному зростанню держави, міста, села, селища та формують свідомість громадян як сумлінних платників податків.
На Харківщині у 2015 році відносно співробітників фіскальної служби розпочато 43 кримінальних провадження
Як повідомили в Управлінні власної безпеки ГУ ДФС у Харківській області, протягом минулого року проведено 340 службових перевірок, пов’язаних із службовою діяльністю підрозділів фіскальної служби Харківської області. З них 219 перевірок відбулися за зверненнями фізичних та юридичних осіб. Решта – 121– здійснено працівниками УВБ на підставі отриманої оперативної інформації.
За результатами проведених службових перевірок та розслідувань інформація підтвердилась у 104 випадках, у тому числі, за 57 зверненнями громадян і юридичних осіб.
Керівникам районних підрозділів Харківської області направлено 157 подань про вжиття заходів реагування щодо усунення причин та умов, які сприяли вчиненню виявлених порушень.
Окрім того, було винесено 45 офіційних застережень працівникам про неприпустимість порушень вимог чинного законодавства, 139 працівників притягнуто до відповідальності, 6 - звільнено.
Також протягом 2015 року відносно посадових осіб розпочато 43 кримінальних провадження.
Але у фіскальній службі відзначають, що крім перевірок, одним з пріоритетних напрямків роботи фахівців підрозділу власної безпеки області залишається упереджувальна та роз’яснювальна робота серед працівників, а також кандидатів на заміщення вакантних посад.
Нагадаємо, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - (044) 284-00-07 - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.
Про методику нарахування акцизного податку з роздрібних продажів
Головне управління ДФС у Харківській області інформує, що ДФСУ у листі від 31.12.2015 р. № 48131/7/99-99-19-03-03-17 роз’яснила методику нарахування 5-відсоткового акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами та порядок відображення у фіскальному чеку суми акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами.
Найважливіше:
Акцизний податок з роздрібних продажів нараховується на вартість (роздрібну ціну продажу) з податком на додану вартість підакцизних товарів та не включається до бази оподаткування ПДВ таких операцій.
Сума податкового зобов’язання з акцизного податку з роздрібних продажів (Пза) обчислюється за формулою:
ПЗа = ФРЦ: 105x5, де
ФРЦ - фактична роздрібна ціна (ціна у фіскальному чеку) з урахуванням ПДВ та нарахованого на цю ціну акцизного податку.
Сума податкового зобов’язання з ПДВ (ПЗпдв) буде складати:
ПЗпдв = (ФРЦ-Пза): 120x20.
Наприклад, за умови, що фактична роздрібна ціна підакцизних товарів (ціна у фіскальному чеку) дорівнюватиме 126 грн, включаючи ПДВ та акцизний податок з роздрібних продажів, то сума податкового зобов'язання з ПДВ - 20 грн, а сума податкового зобов'язання з акцизного податку - 6 гривень. Зазначений приклад підтверджується таким розрахунком:
П3а= 126:105x5=6 грн.,
ПЗпдв = (126 - 6): 120x20=20 гривень.
При складанні податкової звітності - декларації акцизного податку (далі - Декларація) нарахування акцизного податку з роздрібного продажу відображаються таким чином.
Наприклад, за місяць суб’єктом господарювання продано підакцизних товарів (лікеро-горілчаної продукції) загальною вартістю (включаючи ПДВ та акцизний податок з роздрібних продажів) 126 гривень. їх вартість з ПДВ та без акцизного податку становитиме 120 гривень (126 - (126 : 105 х 100)) та буде відображена в рядку 1 граф 3 та 5 додатка 6 до Декларації.
Сума податкового зобов’язання з акцизного податку, що підлягає сплаті до бюджету (рядок 1, графа 7 додатка 6 до Декларації), становитиме 6 гривень (ПЗа = 120 х 5 : 100) та загальна сума податкових зобов'язань переноситься до розділу Ґ Декларації, а саме у графу Ґ1 «Усього податкових зобов'язань, у тому числі з:» як сума граф Ґ1.1 - Ґ1.11. Також суб’єктом господарювання заповнюється рядок Ґ2 розділу Ґ Декларації, в якому зазначаються податкові зобов'язання в розрізі відповідних кодів адміністративно-територіальних одиниць (КОАТУУ), на території яких суб’єкт господарювання здійснює роздрібну торгівлю підакцизними товарами.
Роз’яснення, надані ДФС листом від 31.01.2015 № 3121/7/99-99-22-07-03-17 щодо порядку відображення у фіскальних чеках РРО акцизного податку залишаються незмінними.
У 2015 році до зведеного бюджету зібрано 587,1 млрд. гривень
За оперативними даними у 2015 році до зведеного бюджету надійшло (збір) 587,1 млрд. грн., що на 162 млрд. грн., або на 38,1 відс., більше 2014 року. До державного бюджету забезпечено 487,7 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 99,4 млрд. гривень.
Надходження (збір) до загального фонду державного бюджету склали 486,9 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 101,3 відс., додатково забезпечено 6,3 млрд. гривень.
У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – 101,3 відс. (+1,3 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 105,8 відс. (+2,5 млрд. грн.), ввізного мита – 106,6 відс. (+2,5 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 106,2 відс. (+2,3 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – 103,5 відс. (+0,8 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 215,5 відс. (+2,2 млрд. грн.) тощо.
У розрізі основних платежів у 2015 році приріст до відповідного періоду 2014 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 29,3 відс. (+31,5 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених на території України товарів (робіт, послуг) – на 32,3 відс. (+26,1 млрд. грн.), ввізного мита – у 3,6 раза (+28,8 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 36,8 відс. (+10,4 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – у 2 рази (+18,8 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – у 8,6 раза (+21,5 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 2,2 раза (+2,3 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – на 48,5 відс. (+0,9 млрд. грн.) тощо.
З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 68,4 млрд. грн. податку на додану вартість.
Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 185,7 млрд. гривень.
Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів
у січні-грудні 2015 року
Платниками податків протягом січня-грудня 2015 року було мобілізовано до бюджету 155976,5тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за 12 місяців 2015 року поповнено на 180291,7 тис.грн.
|
|
До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-грудень 2015 року поповнено казну на 180291,7 тис.грн. До Державного бюджету за 2015 рік надійшло 54500,8 тис.грн. (у 2014 році лише – 41518,7 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є податок на доходи фізичних осіб –23501,5 тис. грн., податок на додану вартість – 10930,6 тис.грн. та податок на прибуток – 7423,6 тис. грн.
До місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 125790,9 тис. грн., що на 38831,8 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 69279,1 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження від рентних платежів складають 4546,3 тис. грн., від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 22771,3 тис. грн..
Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки
За дванадцять місяців 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 20825,3тис.грн. єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 4968,7 тис. грн, що на 334,2 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ
8731,1 тис.грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-грудень 2015 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Сплата за ліцензування та акцизний податок
У 2015 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 454,2тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
До бюджету Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень – грудень 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 3654,5 тис. гривень.
Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.
Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету
З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 22771,3 тис. грн плати за землю.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на 5936,4 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.
Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.
Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.
Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.
ДФС контролюватиме недопущення ввезення на митну територію України заборонених товарів з Російської Федерації
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1147 до 5 серпня 2016 року заборонено ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації (за переліком згідно з додатком до постанови). Ця постанова набирає чинності з 10 січня 2016 року.
Таким чином, у разі переміщення товарів з порушеннями митних правил вживатимуться заходи щодо фіксації правопорушень та притягнення осіб до відповідальності.
Так, за провезення через «зелений коридор» товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму, накладається штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А у разі, якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством, – ці товари також конфіскуються.
Якщо переміщення відбувалось поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю, то до порушників застосовується штраф у розмірі 100 відсотків вартості товарів та ці товари конфіскуються. Також конфіскуються й транспортні засоби, що переміщували товари поза митним контролем, або у яких були спеціально виготовлені сховища, тайники.
У разі виявлення факту зберігання, перевезення, придбання чи використання товарів, транспортних засобів комерційного призначення, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю, до правопорушників застосовується стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів або їх конфіскації.
Більше 432 мільйонів гривень на допомогу армії сплатили торік харків’яни
Саме таку суму військового збору забезпечено жителями Харківщини за 2015 рік. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак.
Керівник фіскального відомства відзначила стабільну динаміку надходжень податку на підтримку армії від представників усіх сфер економіки регіону.
«Враховуючи актуальність призначення цього платежу, наші земляки відповідально ставляться і до нарахування і до сплати військового збору. Сподіваємося, що і надалі така позитивна тенденція буде збережена, а армія отримає належну допомогу», - наголошує Ірина Сагайдак.
Серед районів нашого міста, в яких забезпечено найбільші суми надходжень військового збору, посадовець відзначила Київський – 63,5 млн.грн., Дзержинський – 59,9 млн.грн., Червонозаводський – 30,4 млн.грн. та Ленінський – 24,4 млн.грн. В Харківській області лідирують Харківський – 21,2 млн.грн., Красноградський- 18,8 млн.грн. та Балаклійський – 13,4 млн.грн. райони.
Ірина Сагайдак також проінформувала, що загалом, за час, коли почав нараховуватись військовий збір в Україні (з серпня 2014 року), платники Харківщини встигли поповнити бюджет на більш ніж півмільярда гривень.
Реалізація палива на АЗС здійснюється із застосуванням касового аппарату
Роздрібний продаж нафтопродуктів на АЗС має здійснюватися із застосуванням зареєстрованого, опломбованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи спеціалізованого РРО з роздрукуванням чеків установленої форми.
Розрахунки за продані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо).
Разом з нафтопродуктами споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ за установленою формою на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару.
У розрахунковому документі зазначається інформація про форму здійснення розрахунку. Розрахунки за продані нафтопродукти із застосуванням згідно з договорами талонів чи відомостей на відпуск нафтопродуктів здійснюються виключно через установи банків.
При цьому, РРО можуть не застосовуватись лише при відпуску оптових партій пального, розрахунки за які здійснено шляхом безготівкового переказу коштів з рахунку на рахунок, або шляхом взаємозаліку, або пального, яке знаходиться на відповідальному зберіганні, за умови, коли такий відпуск здійснюється з ємкостей, спеціально призначених для зберігання та відпуску оптових партій пального.
П’ять рекордсменів – податків, що наповнили місцевий бюджет Харківщини у 2015 році
Серед п’ятірки найбільших за обсягами – податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, плата за землю, акцизний податок з реалізації у роздрібній мережі підакцизних товарів та податок на прибуток.
Із загальної суми, що сплачена до місцевих бюджетів у 2015 році – 5,9 млрд. грн., на п’ятірку лідерів припадає майже 5,4 млрд. грн. Це складає 91,6 % загальних надходжень.
Як і зазвичай, основою місцевих бюджетів регіону є податок на доходи фізичних осіб. Його надійшло 3,2 млрд. грн. Цей податок стабільно забезпечує місцеві громади надходженнями.
Наступним за розміром серед лідерів є єдиний податок. За 2015 рік його розмір склав 967,4 млн. грн.
Третій податок – це плата за володіння або користування найбільшим багатством України – землею. За 2015 рік до місцевих бюджетів Харківщини внесено 836,8 млн.грн. плати за землю.
Акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – новий податок, що сплачується з 1 січня 2015 року. Утім це не завадило йому вийти на четверту позицію. Надходження минулого року становлять 458,8 млн.грн.
Замикає п’ятірку найбільших за розміром у місцевих бюджетах Харківської області податок на прибуток, якого надійшло впродовж року близько 104 млн. грн.
Аналізуючи сучасну структуру, розмір та суми податкових платежів, які надходять до бюджетів Харківської області, у відомстві відзначають позитивну динаміку – адже проти аналогічного періоду 2014 року загальні надходження до місцевих скарбничок за 2015 рік зросли на 917,6 млн. грн.
Харківщина: до бюджетів країни надійшло понад 24 мільярди гривень
Такі цифри повідомила керівник фіскальної служби Харківської області Ірина Сагайдак.
Посадовець відзначила, що протягом 2015 року, від платників регіону надійшло 24,1 млрд. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів, що на 11,6 млрд. грн. більше ніж за 2014 рік. Темп росту збору платежів склав 192,7 %.
Індикативний показник ДФС України виконано на 105,9 %, додатково отримано 1,3 млрд. грн.
Так, лише за грудень до бюджетів усіх рівнів надійшло 6,4 млрд. грн., що на понад 5 млрд. грн. більше ніж за грудень 2014 року. Темп росту – 464,3 %.
За словами Ірини Сагайдак, завдання із наповнення коштами бюджету - виконано.
«Це велика відповідальність за економічну безпеку держави. Дякуємо усім сумлінним платникам податків нашого регіону за громадянську позицію та свідоме ставлення до сплати податків. Харківщина може пишатися такими результатами», - відзначає посадовець.
Ірина Сагайдак повідомила також і про наповнення місцевого бюджету. До якого, за 2015 рік, надійшло майже 6 млрд. грн., що на 917,7 млн. грн. більше ніж у 2014 році.
Індикативний показник ДФС України виконано на 112,5%, додатково отримано 658,1 млн. грн.
В ГУ ДФС області запевняють, що і надалі будуть працювати на благо держави і громадян, забезпечуючи економічну міць України.
Важливі «соціальні» цифри 2016 року
З 1 січня 2016 року Законом України від 25.12.15 № 928-VIII "Про Державний бюджет на 2016 рік" встановлено такі розміри мінімальної зарплати:
- Мінзарплата у місячному розмірі і прожитковий мінімум для працездатних осіб:
з 1 січня - 1378 грн., з 1 травня - 1450 грн., з 1 грудня - 1550 грн .;
- Мінзарплата у погодинному розмірі: з 1 січня - 8,29 грн., з 1 травня - 8,69 грн., з 1 грудня - 9,29 грн.
Також зазначеним Законом встановлено такий розмір прожиткового мінімуму на працездатних осіб: з 1 січня 2016 року - 1378 гривень, з 1 травня - 1450 гривень, з 1 грудня - 1550 гривень
Виходячи з цього максимальний розмір зарплати, до якої застосовується податкова соціальна пільга, тепер дорівнює 1 930 грн. (прожитковий мінімум для працездатних осіб на 1.01.16, помножений на 1,4 та округлений до найближчих 10 грн. - пп. 169.4.1 ПКУ).
Від встановленого прожиткового мінімуму залежить максимальна величина зарплати, на яку нараховується ЄСВ.
З 1 січня 2016 року вона становитиме 34 450 грн. (25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб згідно з новою редакцією п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону про ЄСВ).
Розпочалась кампанія декларування доходів громадян
З 1 січня 2016 року стартувала кампанія декларування доходів громадян, отриманих у минулому році.
Обов’язок щодо подання декларації про майновий стан і доходи передбачений для тих громадян, які отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, але з яких податок не утримувався.
Зокрема до таких доходів можна віднести:
- доходи від осіб, які не є податковими агентами;
- доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна;
- дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм);
- інвестиційний прибуток;
- вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна;
- іноземні доходи.
Особливістю цьогорічної кампанії є те, що минулорічні доходи та майновий стан громадянам потрібно декларувати за новою формою декларації про майновий стан і доходи, яка затверджена наказом Мінфіну від 02.10.15 №859 та зареєстрована у Мін’юсті 26.10.15 за №1298/27743. Окрім того наказ №859 містить Інструкцію щодо її заповнення.
Слід звернути увагу, що при заповненні нової форми звітності платники декларуватимуть доходи та розраховуватимуть податкове зобов’язання не лише з податку на доходи фізичних осіб, але й з військового збору.
Звертаємо увагу, що податкова декларація за 2015 рік подається до 1 травня 2016 року. Щодо права на податкову знижку, то скористатися ним зможуть громадяни упродовж усього 2016 року.
Податкова міліція у Дніпропетровській області вилучила цигарки сумнівного походження на суму майже 4 млн. грн.
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та у ході розслідування кримінального провадження спільно з прокуратурою встановлено та припинено протиправну діяльність щодо незаконного зберігання, транспортування і збуту тютюнових виробів сумнівного походження.
Встановлено, що місцевий підприємець використовував у своїй господарській діяльності схеми з приховування податків, у т. ч. акцизного податку, та виведення коштів у тіньовий сектор економіки.
Зокрема, зловмисник зареєстрував ряд фіктивних підприємств за допомогою яких здійснювалася закупівля тютюнових виробів. Надалі цигарки продавалися за готівку без відображення в офіційній податкової звітності.
На підставі ухвали суду проведено обшуки, за результатами яких було виявлено та вилучено 285,6 тис. пачок цигарок сумнівного походження на загальну суму майже 4 млн. гривень.
Слідчо-оперативні заходи тривають.
ДФС у м. Києві викрито факт розкрадання бюджетних коштів на суму 25,3 млн. грн.
Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у м. Києві спільно з СБУ викрито факт нецільового використання бюджетних коштів на суму 25,3 млн. грн.
Встановлено, що зазначені кошти були перераховані однією з держустанов на рахунки двох товариств з обмеженою відповідальністю у якості оплати послуг із санаторно-курортного лікування. Однак останні використали отримані гроші на цілі, не пов`язані з наданням відповідних послуг.
За результатами проведеного ДФС дослідження виявлено, що у подальшому державні кошти було перераховано на адресу низки підприємств, які не мають трудових ресурсів, виробничого та іншого необхідного обладнання та дозвільних документів для здійснення відповідної діяльності.
Ці факти можуть свідчити, що в результаті зловживання посадовими особами держустанови своїм службовим становищем було здійснено ймовірне розкрадання бюджетних коштів з подальшою їх легалізацією в особливо великих розмірах.
За даними фактами до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.5 ст.191 ККУ.
Здійснюється кримінальне провадження.
На Волині вилучено велику партію контрабандних сигарет
У Волинській області співробітники податкової міліції спільно з СБУ перекрили нелегальний канал переміщення через державний кордон тютюнових виробів.
У рамках проведення операції "Акциз-2016" та розслідування кримінальної провадження, відкритого за ч. 1 ст. 204 КК України (незаконне виготовлення, зберігання, збут підакцизних товарів) на шляху до пункту пропуску "Ягодин" податківці провели огляд вантажного автомобіля Mersedes Benz Atego.
У результаті було виявлено та вилучено з незаконного обігу 200 тис. пачок сигарет виробництва ОАЕ без акцизних марок. Сума вилученого становить 2,35 млн. гривень.
На даний час встановлено, що партію сигарет намагалися доставити в країни Європи. Не виключено, що тютюнові вироби були ввезені в Україну з Придністров'я.
Слідчі дії тривають.
Податкова міліція викрила «конвертцентр» із обігом понад 100 млн. гривень
Співробітники податкової міліції Запорізької області в рамках розслідування кримінального провадження за ч.2 ст. 205 та ч.3 ст.212 КК України припинено діяльність конвертаційного центру.
Загальний обсяг незаконно проконвертованих коштів для підприємств реального сектору економіки протягом 2015 року склав понад 100 млн. гривень.
На підставі ухвал суду проведено 6 обшуків за адресами проживання фігурантів та в офісних приміщеннях. Під час обшуків виявлено та вилучено 573 тис. гривень та 20,6 тис. доларів США готівкою, 5 печаток, комп’ютерну техніку, електронні носії інформації та документацію, що свідчить про протиправну діяльність.
На поточні рахунки фіктивних суб’єктів господарювання із залишком коштів у сумі 84,7 тис. гривень накладено арешт.
З 1 січня стартувала деклараційна кампанія – 2016
З початку 2016 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2015 року.
За вибором платника податків декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.
Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку подання.
Якщо ж декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.
Для комфортного звітування громадян протягом січня-квітня 2016 року центри обслуговування платників податків працюватимуть за подовженим режимом роботи, при цьому подати декларацію можна буде також й у вихідні дні. У разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації та допомогу в заповненні декларації.
Також нагадуємо, що з 1 січня 2016 року запроваджується нова форма декларації про майновий стан і доходи, в якій об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Враховуючи це, за результатами 2015 року податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору визначатимуться в одній податковій звітності.
Детальніше про особливості деклараційної кампанії 2016 року можна дізнатися за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/.
«Фантом» вилучив значну суму готівки, яку переміщували на непідконтрольну територію
На КПВВ Зайцеве спецпідрозділом податкової міліції в зоні АТО "Фантом" разом із співробітниками Державної прикордонної служби виявлено у схованці, розташованій в сидінні позашляховика, 6 млн. російських рублів, 98 тисяч американських доларів та 30 банківських карток.
Готівка була виявлена в машині переселенця з Луганської області, що тимчасово проживає в Харкові. Затриманий, вочевидь, не вперше здійснює перевезення готівки, за даними контрольних служб уродженець Луганщини пересік лінію зіткнення 20 разів за останні три місяці.
Джерело походження готівки затриманий пояснити не зміг, що надало співробітникам «Фантому» підстави вважати його учасником однієї з раніше виявлених схем конвертації безготівкових коштів, що виводяться з тимчасово непідконтрольної Україні території.
Водночас на КПВВ Новотроїцьке виявлені 200 тис. грн., що прямували в Донецьк у схованці легкового авто. Водій пояснив походження коштів власною підприємницькою діяльністю, дана інформація перевіряється співробітниками «Фантому».
Слідчі дії тривають, вирішується питання про кваліфікацію діянь затриманих за ст. 285-5 ККУ "Фінансування тероризму".
Слідчі «Фантому», що розслідують зазначені справи, коментуючи свої дії зазначають, що законність дій із запобігання переміщення великих сум безготівкових коштів на тимчасово непідконтрольну Україні територію неодноразово була підтверджена судами, рішеннями яких раніше вилучені кошти вже заарештовано.
Фантомом попереджено спробу вивозу на непідконтрольну територію 10 000 марок акцизного податку
На КПВВ "Мар'їнка", що в Донецькій області, співробітниками спецпідрозділу «Фантом» була попереджена спроба вивезти на територію так званих ЛНР та ДНР 10 000 акцизних марок для алкогольних напоїв. Наразі встановлюється, чи є виявлені марки акцизного податку дійсними, і якщо так, то якому суб’єкту господарювання вони були продані і навіщо перевозилися на непідконтрольну Україні територію.
У разі встановлення ознак підробки марок акцизного податку порушників чекатиме відповідальність за ст.199 Кримінального кодексу України, що передбачає позбавлення волі на строк від трьох до семи років.
Спецпідрозділ «Фантом» наразі проводить перевірку зв'язку виявлених сьогодні акцизних марок із схемою постачання з території так званих ЛНР та ДНР фальсифікованого алкоголю, про викриття якої ми повідомляли раніше.
До уваги суб'єктів господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами
Суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу підакцизних товарів.
Реєстрація суб'єктів господарювання як платників акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів здійснюється контролюючими органами, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.
Тобто, суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду декларацію акцизного податку з відповідним додатком до контролюючого органу, який обслуговує адміністративно-територіальну одиницю, на якій розташовано пункт продажу підакцизних товарів, і відповідно реєструється у цьому контролюючому органі як платник акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Таким чином, суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, сплачує податок до бюджету тієї адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташовано пункт продажу підакцизних товарів.
Форма та Порядок заповнення і подання декларації акцизного податку затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14.
Декларація акцизного податку містить розділ Ґ "Податкові зобов'язання з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" (далі - розділ Ґ) та додаток 6 "Розрахунок сум акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" (далі - додаток 6), якими передбачено декларування податкових зобов'язань з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у розрізі кодів адміністративних одиниць відповідно до Класифікатора об'єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.
У випадку здійснення реалізації підакцизних товарів суб'єктом господарювання на території двох адміністративно-територіальних одиниць, то до декларації акцизного податку подаються два додатки 6 для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів із обов'язковим зазначенням відповідного коду за КОАТУУ.
У Києві ліквідовано «конвертаційний центр» з оборотом в 200 мільйонів гривень
В останні дні старого року співробітниками столичної фіскальної служби було припинено діяльність чергового «конвертаційного центру», який впродовж шести місяців надавав незаконні послуги з переведення грошових коштів у готівку.
За попередніми даними роботу центру координували шестеро зловмисників, які за півроку незаконної діяльності встигли проконвертувати понад 200 мільйонів гривень, чим завдали збитків державному бюджету на 35 мільйонів гривень. Окрім того, у фігурантів справи було вилучено понад 1,4 мільйонів гривень та 109 тисяч доларів США. Знайдені речові докази було заарештовано за рішенням суду.
Новий рік розпочався слідчими діями за даним епізодом
Уповноважений (схвалений) експортер – умови набуття цього статусу
Уповноважений (схвалений) експортер повинен відповідати таким критеріям:
– здійснення зовнішньоекономічних експортних операцій з товарами преференційного походження з України не менше одного року до дня звернення до митниці із заявою про отримання статусу уповноваженого (схваленого) експортера;
– відсутність до дня звернення до митниці із заявою про отримання статусу уповноваженого (схваленого) експортера порушень правил визначення преференційного походження товарів, встановлених угодами, виявлених за результатом верифікації (перевірки достовірності) сертифікатів про походження (перевезення) товару з України та/або декларацій;
– товар, який експортується, відповідає правилам визначення преференційного походження товарів, встановленим угодами;
– забезпечує митниці у порядку, встановленому чинним законодавством, моніторинг виробництва товару та первинної документації, пов'язаної з таким виробництвом, що підтверджують преференційне походження товару з України.
Статус уповноваженого (схваленого) експортера надається митницею підприємству-експортеру протягом 30 календарних днів з дня отримання нею заяви у випадку, передбаченому пунктом 5 цього розділу. Цей строк може бути продовжений до 30 календарних днів з дати направлення митницею відповідного запиту.
З метою отримання статусу уповноваженого (схваленого) експортера підприємство-експортер за місцем державної реєстрації подає до митниці відповідну заяву.
Одеська митниця ДФС виявила недобір митних платежів на суму майже 800 тис. грн.
Тканину, яка надійшла у 3 контейнерах з Китаю на адресу одного із вітчизняних підприємств, було випущено у вільний обіг за тимчасовою декларацією. При цьому для підтвердження заявлених відомостей проведено відбір зразків.
Тимчасова декларація передбачена законодавством у разі відсутності у декларанта на момент митної очистки вантажу точних відомостей про характеристики товарів. Вона є підставою для випуску товарів у вільний обіг та подається під зобов’язання про подання додаткової декларації у строк не більше 45 днів з дати оформлення тимчасової митної декларації.
За результатами експертизи відібраних зразків тканини, проведеної Одеським управлінням з питань експертизи та досліджень, виявлено, що склад тканини не відповідає заявленому у деклараціях.
Це призвело до зміни коду товару згідно Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) та відповідно до недобору платежів на загальну суму близько 800 тис. грн..
За фактом несплати у 45-денний строк митних платежів у повному обсязі складено 3 протоколи про порушення митних правил за ознаками статті 485 Митного кодексу України, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків від несплаченої суми.
На Херсонщині вилучено 900 літрів «псевдоспирту»
Наприкінці грудня минулого року, в рамках операції «Акциз-2015», оперативники та слідчі ГУ ДФС області, встановили осіб, які на Херсонщині впродовж 2014 – 2015 років здійснювали незаконне розповсюдження фальсифікованих алкогольних напоїв та спирту.
Так, винахідливі бізнесмени вели свій підпільний бізнес в автомобільному боксі на території сільського гаражного кооперативу Херсонської області. Саме там, оперативники знайшли та вилучили рідину з характерним запахом спирту у кількості 900 літрів (90 дал), орієнтовною вартістю 99 тис.гривень. Під час проведення оперативних заходів встановлено, що спирт для виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв постачався мешканцями інших регіонів.
Слідчими фіскальної служби області внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато кримінальне провадження за фактом незаконного придбання з метою збуту незаконно виготовлених алкогольних напоїв (ч.1 ст. 204 КК України).
Досудове слідство по кримінальному провадженню триває.
Фільтри для сигарет «сховали» під фломастери
Днями, під час проведення аналізу експортних операцій з України до Болгарії, співробітники Херсонської митниці ДФС встановили повну невідповідність між товарами, заявленими в митній декларації, та їх справжньою наявністю.
Так, у вантажному відділенні транспортного засобу митники знайшли та вилучили 5106000 штук сигаретних фільтрів з вкрапленнями активованого вугілля та 240000 штук сигаретних фільтрів відповідно до наявного маркування. Однак, в митній декларації було вказано, що перевозяться стрижні для фломастерів.
Зазначені дії мають ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України. На громадянина України складено протокол про порушення митних правил, товар вилучено.
Україна офіційно обмежила поставки товарів до Криму
Відповідне рішення прийняте на засіданні Уряду 16 грудня 2015 року. Заборона розповсюджується на період тимчасової окупації на поставки товарів (робіт, послуг) під всіма митними режимами за винятком особистих речей громадян, що переміщуються у ручній поклажі та супроводжуваному багажі та соціально значущих продуктів харчування, сумарна вартість яких не перевищує еквівалент 10 тисяч гривень, а сумарна вага - не більше 50 кг на одну особу.
Виключення щодо продуктів харчування застосовується лише у випадку, якщо особа, яка ввозить товари на тимчасово окуповану територію, в’їжджає на неї не частіше одного разу протягом доби - зазначено у постанові Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України та тимчасово окуповану територію». Дія постанови не поширюється на поставку електроенергії та ввезення гуманітарної допомоги.
Постанова №1035 опублікована в газеті "Урядовий кур'єр" 18 грудня 2015 року та набирає чинності через 30 днів з дня опублікування.
Запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням – не підстава для анулювання реєстрації платником ПДВ
Платники податків мають врахувати, що до 31.12.2015 року для анулювання платників ПДВ був необхідний наявний в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (відомість 143, код причини анулювання 36) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (відомість 144, код причини анулювання 37).Однак, з 01.01.2016 такі причини анулювання реєстрації платника ПДВ не застосовуються.
Із Податкового кодексу України виключено підпункт «ж» пункту 184.1 статті 184, а саме «Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: ж) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу».
Дана норма передбачена пунктом 38 розділу I Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», який набрав чинності з 01.01.2016.
Волинське ТзОВ – фігурант кримінального провадження, відшкодувало державі 859 тисяч гривень завданих збитків
Кримінальне провадження щодо ухилення від сплати податків службовими особами волинського СГД – імпортера транспортних засобів скеровано прокурором до Луцького міськрайонного суду Волинської області з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності керівника фірми. Підставою для такого клопотання стало повне відшкодування завданих державі збитків в сумі 859 тисяч гривень.
Як проінформували в оперативному управлінні ГУ ДФС Волині, за матеріалами оперативників слідче управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в області, в ході слідства аргументовано довело факт ухилення від сплати податків директором ТзОВ.
Матеріали кримінального провадження свідчать про те, що підприємство-імпортер в своїй діяльності використовувало схему мінімізації платежів до бюджету при імпорті автомобілів.
Зокрема, підроблюючи товарно-супровідні документи на транспортні засоби, шляхом зміни фактичного року випуску авто, службові особи підприємства ухилялися від сплати митних платежів в частині акцизного збору.
Касові апарати без електронної касової стрічки у 2016 році застосовувати не можна
З 1 січня 2016 року завершився перехідний адаптаційний період для заміни чи доопрацювання касової техніки на таку, що формує електронну контрольну касову стрічку, - звертають увагу користувачів РРО у Вовчанській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області.
Відтак, застосування РРО, що не забезпечує подання електронними каналами зв’язку копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, з нового року заборонено.
Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та Законом України від 01 липня 2015 року № 569-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Отож, з 1 січня 2016 року фахівці ДФС отримали право застосовувати штрафи до тих підприємців, котрі не подбали про належне доопрацювання РРО.
Затверджено порядок замовлення електронної податкової перевірки
Мінфін наказом від 20.11.2015 N 1040 затвердив Порядок подання платником податків заяви про проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки та прийняття рішення контролюючим органом про проведення такої перевірки.
Електронна перевірка проводиться на підставі заяви платника податків, яка подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до очікуваного початку її проведення.
Разом із заявою, окрім загальних облікових даних, в обов'язковому порядку зазначається інформація про:
1) податкові періоди господарської діяльності, що підлягають електронній перевірці;
2) систему оподаткування, що застосовується платником податків;
3) перелік податків, які будуть перевірені;
4) ведення в електронному вигляді бухгалтерського обліку;
5) ведення в електронному вигляді первинних документів, які підтверджують правомірність ведення бухгалтерського обліку;
6) надання платником податків документів, які пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів.
Предметом електронної перевірки є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати відповідних передбачених Податковим кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Рішення про проведення/непроведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки приймається керівником контролюючого органу протягом 10 календарних днів з дня отримання заяви.
Наказ набире чинності з дня його офіційного опублікування.
Затверджено Порядок проведення зустрічних звірок
Мінфін наказом від 25.11.2015 N 1088 затвердив Порядок проведення органами Державної фіскальної служби України зустрічних звірок під час здійснення документальних виїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи.
Зустрічна звірка полягає у перевірці дотримання вимог законодавства при здійсненні зовнішньоторговельних операцій, інформації, яка міститься у митній декларації, декларації митної вартості, а також виду та обсягу операцій з товарами і здійснених розрахунків за них для з'ясування їх реальності та достовірності. Результати зустрічної звірки можуть бути використані виключно для підтвердження або спростування інформації, що міститься у митній декларації, декларації митної вартості, а також доданих до них комерційних та інших документах.
Зустрічна звірка проводиться у разі потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, безпосередньо або опосередковано залученої до операцій з товарами, переміщеними через митний кордон України, у тому числі ввезеними на територію вільної митної зони або вивезеними з цієї території, чи від будь-якої іншої юридичної або фізичної особи, яка може володіти документами та даними, необхідними для прийняття рішення за результатами перевірки, якщо така особа не надасть пояснень та необхідних документальних підтверджень на письмовий запит контролюючого органу протягом 3-х робочих днів з дати отримання запиту.
Наказ набире чинності з дня його офіційного опублікування.
Порядок електронного адміністрування ПДВ приведено у відповідність до норм Податкового кодексу України
Уряд 30 грудня 2015 р. прийняв постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість» (головний розробник – Мінфін).
Постановою передбачається приведення Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569, у відповідність до норм Податкового кодексу України, які набрали чинності з 1 січня 2016 р. в частині функціонування такої системи.
Актуалізація положень Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість надасть змогу:
- реалізувати механізм часткової сплати податку на додану вартість сільгосппідприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування залежно від виду сільгосппродукції;
- врегулювати питання врахування у системі електронного адміністрування податку на додану вартість особливостей для платників, що застосовують касовий метод податкового обліку.
Нові ставки акцизного податку збільшать бюджетні надходження
Згідно Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесені зміни до Податкового кодексу України стосовно збільшення ставок акцизного податку на підакцизні товари.
На пиво із солоду акцизний податок збільшується вдвічі (до 2 грн. 48 коп. за літр), на лікеро-горілчані вироби - на 50% (до 105 грн. 80 коп. за літр 100-відсоткового спирту, на кріплені вина і вермути акцизна ставка підвищиться вдвічі (до 7 грн. 16 коп. за літр), на ігристі вина - також удвічі (до 10 грн. 40 коп. за літр), на слабоалкогольні напої акциз зросте на 300% (до 211 грн. 59 коп. за літр 100-відсоткового спирту).
На сигарети акциз за специфічною ставкою зросте на 40% (до 318 грн. 26 коп. за 1 тисячу штук).
Слід зазначити, що не змінені ставки податку при роздрібній реалізації пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів. Як і раніше, ставка становить 5% від вартості товару.
Разом з тим для роздрібної торгівлі змінилася ставка податку для пального - вона становить 0,042 Євро за кожний літр реалізованого товару.
Важливими змінами також є те, що впроваджуються обов’язкові електронні акцизні накладні, які будуть складатися при здійсненні операції з реалізації пального. Акцизні накладні будуть впроваджуватись з березня 2016 року.
Cтавки податку на доходи фізичних осіб
Слід враховувати, що до доходів, отриманих у 2015 році, застосовується ставка податку на доходи фізичних осіб:
– 15 відсотків бази оподаткування – щодо доходів (крім випадків, визначених у п.п. 167.2 – 167.6 ст. 167 Податкового кодексу України), які не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року;
– 20 відсотків, – якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, – до суми такого перевищення. Самозайняті особи застосовують ставку 20 відсотків до частини середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати;
– подвійна ставка податку (30 відсотків) – до доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшів, призів у лотерею, грошові виграші у спортивних змаганнях) на користь резидентів або нерезидентів;
– 20 відсотків – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у п.п. 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 Податкового кодексу України). Перелік пасивних доходів визначено п.п. 167.5.3 п.167.5 ст. 167 Податкового кодексу України, до яких, зокрема, відноситься інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;
– 5 та 0 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Податкового кодексу України, зокрема, при операціях з успадкування (дарування) та операціях з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна.
При декларуванні доходів за результатами 2015 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, становить 1218 гривень.
Податок на прибуток: форма звітності у 2016 році
Державна фіскальна служба України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств надала лист-роз’яснення щодо подання звітності платниками податку за 2015 рік.
Зокрема, йдеться про подання декларації за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 „Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств”, про відміну консолідованої сплати податку на прибуток підприємствами, які мають філії. Також у листі звернено увагу на авансові внески при виплаті дивідендів, самостійне виправлення помилок, подання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, подання розрахунку податкових зобов’язань з податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво та подання спрощеної податкової декларації.
Детально про все це - у листі ДФС України від 04.01.2016 року №102/7/99-99-19-02-01-17 „Про затвердження декларації з податку на прибуток підприємств”.
|