Среда, 01.01.2025, 20:32

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 108
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Порядок декларування доходів фізичних осіб за 2015 рік

 

Фізичі особи – платники податків (далі – ФО ПП), стосовно доходів, отриманих у 2015 році, повинні надати до податкових інспекцій за своєю податковою адресою (місцем проживання, за яким ФО береться на облік як платник податку контролюючому органі) декларацію про майновий стан і доходи за новою формою.

У зв’язку з набранням чинності з 01.01.2015 норми Закону України від 28.12.2014 №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) щодо поширення на ФО порядку оподаткування військовим збором, нова форма декларації передбачає визначення податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Слід зазначити, що відповідно до підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Кодексу.

Ставка військового збору складає 1,5 відсотків об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (підпункт 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

При цьому, нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Кодексу (підпункт 1.4 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу). Підпунктом 168.2.1 пункту 168.2 статті 168 Кодексу передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з такик доходів.

Отже, при отриманні доходів від особи, яка не є податковим агентом, та іноземних доходів платник податків повинен разом зі визначенням податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб визначити зобов’язання з військового збору. У графі 7 розділу 2 та рядку 24.1 нової форми декларації вказуються суми військового збору, що підлягають сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року.

Крім того, платник податків самостійно у рядку 8 розділу І нової форми декларації визначає категорію:

- громадянин;

- особа, яка проводить незалежну професійну діяльність;

- підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

Строки подання декларації залежать від обраної категорії платника, а саме:

- громадянин та особа, яка проводить незалежну професійну діяльність, – до 1 травня року, що настає за звітним (за звітний період 2015 рік останній день подання звітності – 03.05.2016);

- підприємецьпротягрм 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року) (за звітний період 2015 рік останній день подання звітності – 09.02.2016).

Одним із нововведень є зазначення платниками податків відомостей щодо отриманих доходів, які не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (стаття 165 Кодексу), та загальної річної суми доходу.

Зазначаємо, що стосовно доходів, отриманих у 2015 році, застосовуються наступні ставки податку на доходи фізичних осіб:

- 15 відсотків бази оподаткування – щодо доходів (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.6 статті 167 Кодексу), які не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року;

- 20 відсотків, – якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення. Самозайняті особи застосовують ставку 20 відсотків до частини середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати;

- подвійна ставка податку (30 або 40 відсотків) – до доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшів, призів у лотерею, грошові виграші у спортивних змаганнях) на користь резидентів або нерезидентів;

- 20 відсотків – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу). Перелік пасивних доходів визначено підпунктом 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, до яких, зокрема, відноситься інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;

- 5 та 0 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу, зокрема, при операціях з успадкування (дарування) та операціях з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна.

При декларуванні доходів за результатами 2015 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, становить 1218 гривень.

 

Кабмин запретил поставки товаров и услуг в оккупированный Крым

 

Поставки электроэнергии должны быть закреплены решением СНБО – Яценюк

Кабинет министров Украины запретил поставки товаров и услуг в Автономную Республику Крым и из Автономной Республики Крым, за исключением перевозки личных вещей граждан и гуманитарной помощи, сообщил в ходе заседания правительства премьер-министр Украины Арсений Яценюк.

Он подчеркнул, что решение вступает в силу в течение 30 дней.

Кроме того, Яценюк отметил, что поставки электроэнергии в Крым должны быть закреплены специальным решением Совета национальной безопасности и обороны Украины.

«Хочу начать с наиболее важного решения – решения об ограничении поставок товаров, работ и услуг в Автономную Республику Крым, которая является украинской территорией, временно оккупированной Российской Федерацией, и, соответственно, из Крыма. В соответствии с решением Кабинета министров запрещаются поставки работ, товаров и услуг по всем таможенным режимам из Крыма на другую территорию Украины и с других территорий Украины в Крым, за исключением личных вещей, социально значимых товаров и гуманитарной помощи, - сказал Яценюк. – Что касается поставки электроэнергии, то такая поставка может осуществляться только на основании решения Совета национальной безопасности и обороны. Правительство обнародует это решение, и оно вступит в силу через 30 дней».

В конце ноября Кабинет министров Украины по предложению главы правительства Арсения Яценюка ввел временный запрет на перемещение грузов на административной границе между Украиной и Автономной Республикой Крым. Одновременно Кабмин начал разрабатывать конкретный перечень товаров, работ и услуг, которые могут поставляться в Крым.

Ранее с предложением приостановить грузовое сообщение с Крымом – как автомобильное, так и железнодорожное, выступил президент Украины Петр Порошенко. Он предложил создать рабочую группу по этому вопросу и мотивировал свое предложение тем, что в последнее время существенно обострилось противостояние между общественными активистами и оккупационными властями Крыма. Возбужден ряд уголовных дел против инициаторов торговой блокады Крыма.

Также о полной блокаде Крыма заявляли и инициаторы бессрочной акции блокирования поставок украинских товаров на Крымский полуостров. Такая акция началась 20 сентября текущего года.

 

Увеличен стаж работы для получения льготной пенсии

 

Мужчинам льготная пенсия назначается при стаже работы не менее 30 лет, женщинам - 25 лет.

Постановлением от 9 декабря 2015 года № 1021 Кабмин увеличил на 5 лет стаж работы, который необходим для получения льготной пенсии по условиям труда.

Соответствующие изменения внесены в Порядок назначения пенсий за счет средств предприятий и организаций отдельным категориям работников по результатам аттестации рабочих мест по условиям труда.

Согласно изменениям, льготные пенсии могут назначаться за счет средств предприятий:

1) мужчинам - при стаже работы не менее 30 лет (сейчас - 25 лет), из них не менее 12 лет 6 месяцев стажа работы, дающего право на назначение пенсии на льготных условиях, на том предприятии, в той организации, за счет которых назначается пенсия. При отсутствии указанного стажа работы, в период до 1 апреля 2024 г. пенсия по возрасту на льготных условиях назначается при наличии стажа работы:

- с 1 апреля 2015 г. по 31 марта 2016 г. - не менее 25 лет 6 месяцев;

- с 1 апреля 2016 г. по 31 марта 2017 г. - не менее 26 лет;

- с 1 апреля 2017 г. по 31 марта 2018 г. - не менее 26 лет 6 месяцев;

- с 1 апреля 2018 г. по 31 марта 2019 г. - не менее 27 лет;

- с 1 апреля 2019 г. по 31 марта 2020 г. - не менее 27 лет 6 месяцев;

- с 1 апреля 2020 г. по 31 марта 2021 г. - не менее 28 лет;

- с 1 апреля 2021г. по 31 марта 2022г. - не менее 28 лет 6 месяцев;

- с 1 апреля 2022 г. по 31 марта 2023 г. - не менее 29 лет;

- с 1 апреля 2023 г. по 31 марта 2024 г. - не менее 29 лет 6 месяцев;

2) женщинам - при стаже работы не менее 25 лет (сейчас - 20 лет), из них не менее 10 лет стажа работы, дающего право на назначение пенсии на льготных условиях, на том предприятии, в той организации, за счет которых назначается пенсия. При отсутствии указанного стажа работы, в период до 1 апреля 2024 г. пенсия по возрасту на льготных условиях назначается при наличии стажа работы:

- с 1 апреля 2015 г. по 31 марта 2016 г. - не менее 20 лет 6 месяцев;

- с 1 апреля 2016 г. по 31 марта 2017 г. - не менее 21 года;

- с 1 апреля 2017 г. по 31 марта 2018 г. - не менее 21 года 6 месяцев;

- с 1 апреля 2018 г. по 31 марта 2019 г. - не менее 22 лет;

- с 1 апреля 2019 г. по 31 марта 2020 г. - не менее 22 лет 6 месяцев;

- с 1 апреля 2020 г. по 31 марта 2021 г. - не менее 23 лет;

- с 1 апреля 2021г. по 31 марта 2022г. - не менее 23 лет 6 месяцев;

- с 1 апреля 2022 г. по 31 марта 2023 г. - не менее 24 лет;

- с 1 апреля 2023 г. по 31 марта 2024 г. - не менее 24 лет 6 месяцев.

 

НКЦПФР пропонує шляхи вирішення проблеми «сплячих акціонерів»

 

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробила проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питання участі акціонерів в управлінні акціонерним товариством».

Законопроектом пропонується врегулювати питання участі в управлінні акціонерними товариствами так званих «сплячих акціонерів», тобто таких, які до 12 жовтня 2014 року не скористалися своїм правом на зарахування належних їм акцій на рахунки в цінних паперах в депозитарній системі.

Нагадаємо, що згідно діючого законодавства власник дематеріалізованих цінних паперів був зобов'язаний звернутися до обраної емітентом депустанови та укласти з нею договір про обслуговування рахунка в цінних паперах від власного імені, або здійснити переказ прав на цінні папери на свій рахунок в цінних паперах, відкритий в іншій депустанові.

Наразі існує значна кількість акціонерів, які не скористалися у визначений законодавством термін своїм правом на зарахування належних їм акцій на рахунки в цінних паперах в депозитарній системі.

У зв’язку з цим, акціонерні товариства несуть чималі витрати на оплату послуг депозитарних установ за обслуговування рахунків «сплячих акціонерів», а також при організації загальних зборів на здійснення розсилки повідомлень таким акціонерам. Зазначені акціонери, в свою чергу, обмежені законодавством у реалізації своїх прав за такими цінними паперами.

«Комісія вважає за необхідне передбачити у законодавстві процедури відновлення «сплячими акціонерами» обліку прав власності та поновлення своїх прав на цінні папери, а також, у разі їх не звернення, визнання таких цінних паперів викупленими емітентом. Такий крок дозволить емітентам зменшити свої витрати, а «сплячим акціонерам» надасть можливість отримати грошову компенсацію на рівні ринкової вартості належних їм цінних паперів», – зазначив директор Департаменту стратегії розвитку фондового ринку Максим Лібанов.

Законопроектом перш за все пропонується передбачити вирішення існуючих проблемних питань  шляхом визначення:

- порядку відновлення власником обліку права власності на цінні папери та поновлення своїх прав за такими цінними паперами;

- механізму визнання такими, що вважаються викупленими емітентом, цінних паперів, власник яких протягом року не скористається процедурою відновлення обліку права власності на такі цінні папери ,;

- порядку виплати емітентом власнику таких цінних паперів, які вважаються викупленими, їх  ринкової вартості.

Передбачене удосконалення законодавства сприятиме підвищенню рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах в цілому.

 

ЕБРР планирует удвоить грантовую поддержку малого и среднего бизнеса в Украине

 

В этом году на гранты представителям малого и среднего бизнеса было выделено больше 1,5 млн евро.

Европейский банк реконструкции и развития в 2016 году планирует в 2 раза увеличить количество проектов и соответствующее финансирование грантовой поддержки малого и среднего бизнеса в Украине — до 200 проектов общей стоимостью в 3 млн евро.

Об этом сообщила менеджер группы поддержки малого и среднего бизнеса ЕБРР Екатерина Ригг на встрече с прессой в Киеве.

“В этом году больше 1,5 млн евро было предоставлено представителям малого и среднего бизнеса на гранты. … В 2016 году мы планируем увеличить в двое. В Украине сейчас сложная ситуация и одновременно хороший шанс для становления и развития малого и среднего бизнеса. ЕБРР будет активным участником этого процесса”, - сказала она.

По словам менеджера ЕБРР, грантовые средства предоставляются правительствами США и Швеции.

 

Комитет Рады забраковал "компромиссный" проект налоговой реформы

 

Законопроект Минфина №3630 не поддержал ни один член комитета по вопросам налоговой и таможенной политики Комитета Верховной Рады по вопросам налоговой и таможенной политики не одобрил правительственный законопроект "О создании конкурентных условий в налогообложении и стимулировании экономической деятельности в Украине" (№3630) Об этом в Фейсбук сообщила народный депутат от БПП Оксана Продан.

"Ни одного голоса в комитете по 3630!", - написала Продан.

Напомним, ранее сообщалось, что между Минфином и парламентским комитетом достигнут компромисс по налоговой реформе. На Национальном совете реформ при президенте Украины был одобрен так называемый компромиссный вариант Налогового кодекса. Нацсовет рекомендовал правительству и парламенту ускорить проведение налоговой реформы, а также принять необходимый пакет решений для изменения налоговых ставок с 1 января 2016 года и поэтапного изменения администрирования налогов с 1 апреля 2016 года.

11 декабря Кабмин зарегистрирован законопроект №3630 в Верховной Раде.

Правительство рассчитывает, что Верховная Рада примет госбюджет и новый НК до конца года, что позволит Украине получить третий транш кредита EFF МВФ и связанную с ним другую международную финансовую помощь.

 

Декларування акцизу при роздрібній торгівлі у різних місцях

 

Податківці роз’яснили, що у випадку реалізації суб’єктом роздрібної торгівлі підакцизних товарів у різних адміністративно-територіальних одиницях Декларацію акцизного податку, форму якої затверджено наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 14 (далі ― Декларація акцизного податку), подають до контролюючого органу за місцем обслуговування платника податку.

У такій ситуації у графі 07 «Місцезнаходження пунктів продажу товарів» титульного аркуша Декларації акцизного податку вказують адреси пунктів продажу підакцизних товарів, а також заповнюють розділ Ґ, в якому у рядку Ґ2 зазначають податкові зобов’язання в розрізі відповідних кодів Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ).

Також потрібно заповнити окремий додаток 6 до Декларації акцизного податку для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів із обов’язковим зазначенням відповідного коду за КОАТУУ.

Додамо, що суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, сплачує податок до бюджету тієї адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташовано пункт продажу підакцизних товарів.

 

Про перенесення терміну сплати податків і зборів у зв’язку з перенесенням термінів подання податкових декларацій (вихідний, святковий день)

 

Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України).

Правову позицію з питання застосування пункту 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України висловлено Верховним судом України у постанові від 09.06.2015 по справі №21-18а15, у якій визначено, що у разі, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, граничним строком подання такої декларації є перший після нього робочий день. Тому початок перебігу встановленого пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України десятиденного строку для сплати визначеного у декларації податкового зобов’язання пов’язаний саме із таким робочим днем. Тобто десятиденний строк для сплати податку слід рахувати від фактичної дати останнього дня подання декларації за відповідний період.

Нагадуємо, що відповідно до пункту 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

календарному року, крім випадків, передбачених пп. 49.18.4 та 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 цього Кодексу - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу;

календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Згідно із пунктом 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені Податковим кодексом України.

 

Підприємець, який торгує в магазині на території ринку, не може бути спрощенцем першої групи

 

Згідно з п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України до першої групи платників єдиного податку відносяться фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.

Згідно з п. 1.8 Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження № 12-торг «Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 26.07.2005 №209, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.07.2005 за №942/11222, торгове місце – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства.

Отже, фізична особа – підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи.

Питання – відповідь щодо можливості ФОП, який здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, на території ринку, бути платником ЄП першої групи розміщено у категорії 107.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс»  офіційного веб-порталу ДФС України.

Нагадуємо, останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2016 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 16 грудня 2015 року (середа). Водночас останній день заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2016 року – 21 грудня 2015 року (понеділок).

 

Як у заяві щодо обрання або переходу на спрощену систему оподаткування зазначати місце провадження господарської діяльності, якщо така діяльність здійснюється у кількох місцях?

 

Відповідно до пп. 4 п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями у заяві зазначається місце провадження господарської діяльності.

Якщо фізична особа - підприємець - платник спрощеної системи оподаткування має декілька місць здійснення господарської діяльності, то відповідно у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування платник зазначає всі місця провадження господарської діяльності.

У разі здійснення платниками єдиного податку першої та другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку.

 

Кабмин предлагает актуализировать перечень видов деятельности, для которых не нужен РРО

 

Минэкономразвития обнародовало проект постановления Кабмина «О внесении изменений в постановление Кабинета Министров Украины от 23 августа 2000 г. № 1336», которым предложено привести в соответствие с законодательством действующий Перечень отдельных форм и условий осуществления деятельности в сфере торговли, общественного питания и услуг, которым разрешено проводить расчетные операции без применения регистраторов расчетных операций с использованием расчетных книжек и книг учета расчетных операций.

В частности, из Перечня исключена продажа пива физлицами-предпринимателями на едином налоге.

Также предлагается исключить формы и условия предпринимательской деятельности, при осуществлении которых субъекты хозяйствования обязательно должны применять РРО, а именно:

• предоставление бытовых услуг (кроме предоставляемых на территории села);

• реализация билетов государственных лотерей.

Проект предусматривает увеличение предельного размера годового объема расчетных операций для субъектов хозяйствования в размере 500 тыс. грн. и 250 тыс. грн. на одно структурное (обособленное) подразделение.

Также члены Правительства предлагают внести в Порядок № 1336 норму относительно обязательного применения РРО предпринимателями-единщиками, объем дохода которых превышает 1 млн грн.

Согласно проекту действие Порядка № 1336 не будет распространяться на субъектов хозяйствования, которые осуществляют розничную торговлю подакцизными товарами, поскольку продажа этих товаров проводится исключительно через РРО.

 

Об открытии-закрытии счетов в ценных бумагах нужно сообщать ГФСУ

 

ГФСУ в письме от 19.11.2015 г. № 25790/10/28-10-06-11 сделала вывод, что эмиссия депозитных (сберегательных) сертификатов банком с целью их размещения (продажи) физическим лицам относится к категории операций с ценными бумагами.

Как следствие, банк должен сообщать об открытии/закрытии счетов по ценным бумагам соответствующие учреждения согласно законодательству, в частности, депозитарное учреждение и Национальную комиссию по ценным бумагам и фондовому рынку.

Кроме того, налоговики напомнили о Порядке № 721, которым регламентировано уведомление контролирующих органов об открытии/закрытии соответствующих счетов.

Так, Нацбанк, банки и другие финансовые учреждения в день открытия/закрытия счета налогоплательщика подают сведения об этом в электронном виде ЭЦП с усиленными сертификатами открытых ключей на адрес Информационного портала ГФСУ.

 

Національний банк України залишив облікову ставку незмінною

 

Правління Національного банку України вирішило залишити облікову ставку на рівні 22% річних. Рішення Правління про збереження стриманої грошово-кредитної політики відповідає основному мандату Національного банку із забезпечення цінової стабільності. Воно обумовлене необхідністю пом’якшити можливий негативний вплив внутрішніх та зовнішніх факторів на ціни і підтримати уповільнення інфляції до 12% на кінець 2016 року.

 

Уряд пропонує знизити податкові ставки змінами в чинний закон, а новий Податковий кодекс ввести в дію після широкого публічного обговорення

 

Уряд України пропонує Парламенту ухвалити в першому читанні запропоновану Кабміном редакцію Податкового кодексу, доопрацювати урядовий законопроект і ввести його в дію протягом 2016 року після широкого публічного обговорення. Про це заявив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк перед представленням у Верховній Раді проектів бюджетних і податкових змін у четвер, 17 грудня.

Він підкреслив, що Уряд України високо цінує роботу, проведену народними депутатами України щодо підготовки нової редакції Податкового кодексу: «Сподіваюсь, що так само члени українського Парламенту цінують роботу, яка проходила шість місяців для підготовки нової редакції податкового кодексу України».

Арсеній Яценюк повідомив, що Уряд пропонує з 1 січня наступного року запровадити нові ставки податків та внести необхідні зміни до чинного Податкового кодексу.

Кабінет Міністрів пропонує Парламенту ухвалити в першому читанні редакцію Податкового кодексу, яка запропонована Урядом, підкреслив він.

«Пропонуємо, щоби Парламент України разом із Урядом України доопрацював урядовий проект змін і не вводити його ні з 1 січня, ні з 1 лютого, а після нашої тривалої дискусії, після широкого публічного обговорення, після підготовки українського бізнесу і сприйняття українським бізнесом цих податкових змін ввести його в дію протягом 2016 року», - наголосив Арсеній Яценюк.

 

Передумали: проект бюджета-2016 будет формироваться на базе старого Налогового кодекса

 

Проект госбюджета на 2016 год будет формироваться на базе старого Налогового кодекса.

Как передает корреспондент УНИАН, об этом в комментарии журналистам заявил лидер фракции «Блока Петра Порошенко» Юрий Луценко.

Он отметил, что такая договоренность достигнута сегодня во время переговоров между руководством правительства, Верховной Рады и лидерами фракций.

«Мы достигли взаимопонимания», — подчеркнул Луценко.

По его словам, сейчас в парламенте состоится представление проекта бюджета и проекта правительственного Налогового кодекса.

«После этого выступят председатели фракций, и в целом правительство согласилось с нашим предложением — текущий бюджет сформировать на действующем законе о налогах», — подчеркнул Луценко.

Он при этом добавил, что налоговое законодательство должно быть частично изменено в соответствии с соглашением между Украиной и МВФ и в связи с необходимостью проведения определенных структурных реформ.

«То есть формируем (госбюджет) не на новом Налоговом кодексе, который подало правительство, а на старом Налоговом кодексе, который будет доработан с максимальным учетом так называемого проекта Южаниной», — сказал Луценко. (Речь идет о проекте изменений Налогового кодекса, предложенный председателем Комитета ВР по вопросам налоговой и таможенной политики Ниной Южаниной).

6 декабря президент Украины Петро Порошенко заявил, что государственный бюджет на 2016 год будет приниматься на новой налоговой базе.

 

Арсений Яценюк убежден, что бюджет будет принят до конца года

 

«Убежден, что мы найдем в себе силы, чтобы принять и бюджет, и налоговые изменения, создать рабочие места и дать Украине дальше развиваться. Без политиканства и пустых заявлений, а исключительно путем постепенных правильных и эффективных реформ», — заявил Премьер-министр Украины Арсений Яценюк перед представлением в Верховной Раде проектов бюджетных и налоговых изменений в четверг, 17 декабря.

«Мы убеждены в том, что украинский Парламент заинтересован в стабилизации украинской экономики, и закон Украины о государственном бюджете, который мы совместно наработаем, будет принят до конца текущего года», — отметил Глава Правительства.

Он обратился к народным депутатам: «Мы можем представлять разные политические силы. Мы можем иметь разное видение, каким образом Украина должна развиваться. Но убежден, что мы имеем общую цель — развитие украинской экономики, создание рабочих мест, обеспечение социальной справедливости и постепенного экономического роста».

Глава Правительства подчеркнул, что полностью поддерживает позицию Председателя Парламента и депутатских фракций по созданию в Парламенте соответствующей рабочей группы относительно бюджетного и налогового законодательства: «Вместе с чиновниками мы будем ходить к вам сюда каждый день с той целью, чтобы постатейно пройтись по всем сложным вопросам, которые есть у украинских парламентариев, и самое важное — найти решение».

«Убежден, что мы найдем в себе силы, чтобы принять и бюджет, и налоговые изменения, создать рабочие места и дать дальше развиваться. Без политиканства и пустых заявлений, а исключительно путем постепенных правильных и эффективных реформ», — подчеркнул Арсений Яценюк.

Он отметил, что ежегодно при обсуждении проектов бюджета «идет оживленная и длительная политическая дискуссия по поводу того, какой бюджет должен быть принят»: «Мы ценим позицию членов украинского Парламента относительно необходимости исключительно прозрачного подхода к формированию государственного бюджета, и на этом стоит Правительство. В стенах украинского Парламента, как всегда это было в течение всех лет украинской независимости, мы его доработаем, сбалансируем и совместными усилиями примем. Это наша общая ответственность, и мы ее выполним общими усилиями».

 

Яресько рассказала, какими будут зарплаты и пенсии в следующем году

 

В 2016 году минимальную зарплату и прожиточный минимум планируется повысить в два этапа.

Министерство финансов планирует повысить минимальную зарплату и прожиточный минимум на 12,5% в 2016 году в два этапа, с 1 мая и с 1 декабря, сообщила министр финансов Украины Наталия Яресько, представляя в парламенте проект бюджета на следующий год.

"В следующем году мы планируем в два этапа, с 1 мая и с 1 декабря, повысить минимальную зарплату и прожиточный минимум на 12,5% в течение одного года", — сказала Яресько.

По ее словам, минимальная зарплата с 1 мая составит 1 450 гривень, что на 72 гривни больше текущего размера, а с 1 декабря – 1 550 гривень, или на 100 гривень больше, чем на 1 мая 2016 года.

Яресько также сообщила, что расходы бюджета, связанные с ростом социальных стандартов в 2016 году, увеличатся на 43 миллиарда гривень. В то же время, министр отметила, что правительство планирует сэкономить около 70 миллиардов гривень, что соответствует 3,1% ВВП, путем повышения эффективности и адресности государственных социальных расходов. Инструменты для этого, по словам Яресько, предусмотрены в проекте закона №3628 "О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины (относительно стабилизации финансового состояния государства и усовершенствования отдельных положений социальной политики)".

Также бюджетом, по словам министра финансов, предусмотрено повышение объемов предоставления субсидий. Расходы на покрытие роста тарифов для населения вырастут в 2016 году до 35 миллиардов гривень с 24,4 миллиарда гривень. Субвенции местным бюджетам на помощь малообеспеченным семьям, инвалидам и прочим увеличатся на 2,4 милиларда гривень. Выплаты социальной помощи родителям-воспитателям и приемным родителям детей-сирот увеличатся до 800 миллионов гривень с 600 миллионов гривень.

Министерство финансов Украины обнародовало проект государственного бюджета на 2016 год и проект налоговой реформы.

Бюджет на следующий год предполагает дефицит на уровне 3,7% ВВП, повышение социальных стандартов на 12% или по уровню годовой инфляции, курс гривни порядка 24 гривень за доллар и объем расходов на оборону в размере 100 миллиардов гривень.

Предложенная налоговая реформа выравнивает ставки по ключевым налогам – на добавленную стоимость, на доходы физических лиц, на прибыль и единый социальный взнос – на уровне 20%, и при этом вводит мораторий на изменения налогового законодательства, а также отменяет упрощенную систему налогообложения для юридических лиц и сужает круг предпринимателей-плательщиков единого налога.

Ключевой кредитор Украины Международный валютный фонд пока не назначил дату заседания совета по украинскому вопросу, без которого наша страна не получит очередные транши кредита. По словам главы представительства МВФ в Украине Жерома Ваше, предварительно Фонд одобряет правительственный проект, но ждет решений парламента.

 

МВС відкрило доступ до реєстру власників автомобілів

 

Поки що скористатися послугою можуть клієнти восьми банків

На сайті Міністерства внутрішніх справ з'явився розділ доступу до реєстру власників транспортних засобів.

Щоб отримати дані, необхідно пройти авторизацію — за допомогою цифрового підпису або за допомогою опції BankID, повідомляє "Центр транспортних стратегій".

Зараз скористатися послугою можуть клієнти восьми банків. Окрім того, в систему можна увійти за допомогою електронно-цифрового підпису. Співробітники держструктур проходять аутентифікацію через реєстр держслужбовців.

Нагадаємо, 14 липня Верховна Рада надала інформації про рухоме і нерухоме майно громадян статус публічної. Відповідно до закону, база транспортних засобів має бути відкритою для всіх охочих із 6 жовтня. Проте потім у ДАІ заявили, що не можуть зробити це з технічних причин.

Перед тим, як закон набув чинності, базу даних передали з Департаменту ДАІ в Департамент інформаційно-технічного забезпечення МВС. Під час цієї передачі якось "загубилися" ключі адміністрування. Без цих паролів технічно неможливо відкрити базу даних для публічного доступу. Видання висловлювало припущення, що це може бути пов'язано зі спробами чиновників ДАІ приховати безліч нерозмитнених машин.

З 6 жовтня в Україні також відкрили пошук у реєстрі нерухомості за прізвищем людини. Крім того, на публічній кадастровій карті було відкритий доступ до реєстру власників земельних ділянок. Також запущено онлайн-послугу замовлення виписки про нормативно-грошову оцінку землі.

 

Социальные выплаты на детей до трех лет никто не отменял

 

Министр разъяснила, что в интернете распространяются фейки — не было никакого решение об отмене выплат социальной помощи на детей до трех лет

Министр финансов Наталья Яресько опровергла слухи, которые распространяются через фейковые новости в интернете о том, что якобы с нового года отменены социальные выплаты на детей до трех лет. Об этом министр рассказала на телеканале 1+1, передает TCН.

Яресько отметила, что именно социальная часть бюджета и составляет одну из самых больших расходных статей. "Мы не снимали никаких категорий социальных льгот в проекте нового бюджета. Мы действительно сделали большую адресность по некоторым из льгот(...), то есть предоставить эти льготы тем, кому действительно нужно, малообеспеченных. Но ни одной категории мы не забрали социальные льготы", — пояснила министр.

 

Предусмотрена ли ответственность для предпринимателя - плательщика ЕН за неуплату (неперечисление) ЕСВ?

 

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є, зокрема, ФОП ЄП.

Пунктом 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464 передбачено, що базою нарахування ЄВ для ФОП ЄП є суми, що визначається такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. ЄВ для зазначених платників встановлюється у розмірі 34,7 відсотка.

ФОП ЄП сплачують ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464). Згідно з абзацом другим п.п. 2 п. 6 розд. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі – Інструкція № 449), ФОП ЄП можуть сплачувати ЄВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.

При цьому суми ЄВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ. Враховуючи зазначене, граничний термін сплати ЄВ для ФОП ЄП – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.

У разі якщо останній день строків сплати ЄВ припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 11 розд. ІV Інструкції). Підпунктом 2 п. 2 розд. VІІ Інструкції № 449 визначено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄВ на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року та надалі, накладається штраф у розмірі 20 відс. своєчасно не сплачених сум.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відс. суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Нарахування пені, передбаченої Законом № 2464, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (частини десята та тринадцята ст. 25 Закону № 2464).

Згідно з ст. 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями:

1. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Підприємець на спрощеній системі отримав роялті: як оподатковувати

 

Податківці роз’яснили, що платник єдиного податкуфізична особа ― підприємець не має включати роялті до суми доходів, які є об’єктом оподаткування єдиним податком. При цьому роялті потрібно включити до доходу фізичної особи та оподатковувати податком на доходи фізичних осіб.

Нагадаємо, що доходом платника єдиного податку — фізичної особи ― підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 Податкового кодексу України (ПК). Однак до такого доходу не включають, зокрема, отримані підприємцем пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування (п. 292.1 ПК).

 

Коли на підприємстві немає тарифної сітки оплати праці

 

З позиції апеляційного суду, сам по собі факт відсутності тарифної сітки оплати праці за наявності інших показників (системи оплати праці, надбавки, доплати тощо) при формуванні та диференціації заробітної плати не можна вважати таким порушення умов трудового законодавства, яке може бути достатньою підставою для звільнення за пунктом 3 статті 38 КЗпП (за ініціативою працівника) з виплатою вихідної допомоги.

Як було встановлено, на підприємстві хоча і була відсутня тарифна сітка як окремо розроблений документ, але діяли чинники, які безпосередньо впливали на формування та диференціацію розмірів оплати праці, зокрема докерів-механізаторів, залежно від їх кваліфікації та розряду.

Крім того, структура заробітної плати позивача-працівника свідчила про щомісячну виплату йому заробітної плати, яка складалася з окладу, персональної надбавки, доплат за шкідливі умови праці, працю у нічний час, наднормові, премії та відрядної частини. Загальний розмір щомісячної заробітної плати значно перевищував мінімальний розмір заробітної плати, встановленої для оплати некваліфікованої праці.

Відповідно, в цій частині позовних вимог працівнику було відмовлено.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (22.12.2015)
Просмотров: 407 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика