Среда, 01.01.2025, 21:08

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 108
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

На Закарпатській митниці вилучено цигарки та автомобіль через порушення митних правил

 

Незаконне перевезення тютюнових виробів через кордон для одержання прибутку – одна з основних причин, за яких автомобілі порушників митних правил залишаються на Закарпатській митниці ДФС.

Так, українець, який прямував до Угорщини на легковому автомобілі «NISSAN», приховав у чотирьох спеціально виготовлених сховищах, розміщених у конструктивних порожнинах авто, 370 пачок цигарок з фільтром торгівельної марки «Rothmans Demi». Тютюнові вироби без визначення країни походження були марковані акцизними марками України.

Виявили цигарки працівники митниці спільно з прикордонниками під час поглибленого огляду автомобіля.

Крім того, в зоні митного контролю митного поста «Чоп-залізничний» у громадянки, що прямувала потягом «Чоп-Будапешт» до Угорщини, виявлено приховані від митного контролю, не вказані у митній декларації та не заявлені при усному опитуванні цигарки вітчизняного виробництва «Rothmans» та «Bond» у кількості 96 пачок. Цигарки знаходилися у капронових панчохах під підкладкою дорожньої сумки.

Таким чином зазначені громадяни вчинили дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю. Згідно діючого законодавства ці дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Цигарки загальною вартістю 5 098 грн. та автомобіль вилучено, а на обох громадян складено протоколи про порушення митних правил. 

 

На Хмельниччині викрито фіктивне підприємництво зі 171 млн. грн. тіньових коштів на рахунку

 

Державною фіскальною службою Хмельницької області викрито факт здійснення фіктивного підприємництва під виглядом сільськогосподарського приватного підприємництва, спеціальний рахунок якого було поповнено на суму понад 171 мільйон гривень тіньових коштів.

Фіктивний суб‘єкт підприємництва мав бути використаний для «продажу» схемного податкового кредиту підприємствам інших регіонів України. Як результат, співробітниками фіскальної служби Хмельниччини припинено близько 250 спроб реєстрації податкових накладних та скасовано договір про визнання електронних документів фірми-фантома.

Встановлено, що для використання суб‘єкта з ознаками фіктивності в операціях, пов’язаних із наданням послуг із мінімізації податкових зобов‘язань іншим підприємницьким структурам було замінено службових осіб, для чого використано паспортні дані двох мешканців Житомирської області, які перебували на заробітках в іншому регіоні України і не мають до ведення такого роду бізнесу жодного відношення.

За даним фактом до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого частиною 1 статті 205 Кримінального кодексу України – «Фіктивне підприємництво».

 

Сервіс "Пульс"

 

Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України "Пульс"

За номером телефону: (044) 284 00 07 Ви маєте можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників Служби.

 

Правительство предлагает поднять порог индексации до 103 % и не сохранять средний заработок мобилизованных

 

В Парламенте зарегистрирован правительственный законопроект № 3628 «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины (относительно стабилизации финансового состояния государства и усовершенствования отдельных положений социальной политики)» которым, среди прочего, предложено установить порог для проведения индексации доходов граждан в размере 103 %.

Кроме того, законопроект предусматривает, что за мобилизованным работником будет сохраняться только место работы. Сохранение среднего заработка изменениями не предусмотрено, как и, соответственно, его компенсация из бюджета. Вместо этого, мобилизованный работник будет получать денежное обеспечение из бюджета.

 

Правительство ожидает 18,1 млрд грн дополнительных поступлений в бюджет от повышения акцизов на алкоголь и сигареты в 2016 г.

 

Кабинет министров Украины прогнозирует дополнительные поступлению в бюджет 2016 года в размере 18,1 млрд грн от увеличения ставок акцизного налога на табачные изделия и алкогольные напитки.

Соответствующая информация содержится в проекте закона "О Государственном бюджете Украины на 2016 год", зарегистрированном правительством в Верховной Раде 14 сентября 2015 года под №3000, и обнародованном правительством 11 декабря.

Согласно законопроекту №3630 "О создании конкурентных условий в налогообложении и стимулировании экономической деятельности в Украине", предусматривается увеличение ставки акциза на ликеро-водочные изделия в два раза - до 141,06 грн/литр 100% спирта, в 2017-2020 годах ставка будет увеличиваться на 5% и в 2020 году составит 171,47 грн.

Акцизную ставку на сухие вина предлагается увеличить в пять раз - до 0,05 грн/литр, крепленые вина и вермуты – на 50%, до 5,37 грн/литр (к 2020 году вырастет до 6,53 грн), игристые вина – на 50%, до 7,8 грн/литр. Акциз на пиво будет увеличен в два раза - до 2,48 грн за литр, до 2020 года будет увеличиваться на 5% ежегодно и достигнет 3,01 грн.

Акциз на сигареты по специфичной ставке возрастет на 40% - до 318,26 грн за 1 тыс. штук и будет увеличиваться ежегодно на 7% и к 2020 году составит 429,29 грн. Адвалорная ставка акциза на сигареты увеличится на 25% - до 15% максимальных розничных цен с НДС (в 2015 году - 12% без НДС) и в 2017-2020 годах изменяться не будет.

Как сообщалось, все производители подакцизной продукции выступили против предложенного правительством повышения ставок акцизного налога. По данным ассоциации "Укрводка", 100% рост акциза на алкоголь приведет к сокращению производства водки в два раза, росту стоимости бутылки водки 0,5 л до 90 грн. По словам директора ассоциации "Виноградари и виноделы Украины" Сергея Михайлечко, 50% повышение ставок обернется обвалом производства вина и сокращением отчислений в бюджет на 26 млн грн. Табачные производители прогнозирует увеличение средней цены пачки сигарет на 3 грн в случае повышения акциза на табачные изделия на 40%, рост теневого рынка и падение поступлений в бюджет.

Мінфін пропонує збільшити поріг для отримання соцпільги до 3 мінімальних зарплат

 

Министерство финансов в ходе налоговой реформы предлагает увеличить порог получения социальной льготы с 1,4 до 3 минимальных заработных плат, что в 2016 году составит 4134 грн, сообщила министр финансов Наталья Яресько. Это указано в презентации налоговой реформы, размещенной на официальном сайте министерства.

"Это позволит нам создать одну из наименьших налоговых нагрузок на зарплату в странах ЕС, а 16% наших граждан будут пользоваться минимальной социальной льготой и не будут платить ЕСВ в размере 3,6%", - сказала министр.

Н.Яресько отметила, что Минфин предлагает оставить в силе размер социальной льготы в размере 0,5 минимальных зарплат.

 

Безкоштовне харчування працівників: що з ПДВ?

 

Харчування працівників розділяють на два види: обов'язкове (передбачене законодавством) і добровільне. Форми його організації найрізноманітніші - від утримання підприємством власних їдалень або буфетів до перепродажу своїм працівникам обідів, куплених у сторонніх осіб (кафе, приватних підприємців тощо). Коли роботодавець надає послуги безкоштовного харчування працівників — це є соціальною гарантією трудовому колективу. Зазвичай її закріплюють у колдоговорі у розділі, присвяченому соціальним гарантіям.

Керуючись п. 198.1 ст. 198 ПКУ право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

  •  придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
  • придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності).

Тобто сума ПДВ, сплачена (нарахована) підприємством в оплаті вартості харчування, включається до податкового кредиту.

На вартість поставленого своїм співробітникам харчування підприємство нараховує податкові зобов'язання з ПДВ. 

 

Електронному адмініструванню акцизу бути: як і коли?

 

Важливим елементом наповнення українського бюджету може стати боротьба з тіньовим ринком нафтопродуктів. Ринком, на якому впродовж останнього року вдалося подолати контрабанду, але натомість він переорієнтувався на масове виробництво фальсифікату всередині країни, або так зване бодяжництво. За оцінками експертів, у 2015 р. частка «лівого» бензину становитиме близько 0,5 млн. т, а втрати державного бюджету при цьому сягнуть 7 млрд. грн.

Зловживають здебільшого з бензинами, ставка акцизного податку на які дорівнює 202 євро/т. Дизпаливо ж підробляти менш вигідно через на порядок нижче фіскальне навантаження (100 і 132 євро/т на важкі дистиляти). Ще одна проблема, яка останнім часом постала і перед державою, що втрачає надходження, і перед сумлінними операторами ринку, у яких бензини не витримують цінової конкуренції з виробленими в кустарний спосіб, — приховування справжніх обсягів реалізації нафтопродуктів.

Аби виправити ситуацію, у Комітеті Верховної Ради України з питань податкової та митної політики спільно з представниками нафторинку було розроблено проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження акцизних накладних при реалізації пального та системи електронного адміністрування реалізації пального» (від 15.07.2015 р., реєстр. № 2357а). Автори запевняють: він дасть можливість вирішити проблему тінізації палива, технічно придатний до виконання, а головне — є узгодженим з усіх сторін, у тому числі з Мінфіном та ДФС. «Хотілося, щоб справді закон був справедливим для всіх. Ми не повинні приставати на сторону тільки якоїсь частини ринку», — пояснила позицію голова згаданого комітету Ніна Южаніна під час міжнародної галузевої конференції Petroleum Ukraine 2015.

Основне нововведення, запропоноване в законопроекті, — запровадження акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який має складатися при здійсненні всіх операцій з реалізації палива на внутрішньому ринку. Відповідно, буде створено і Єдиний реєстр акцизних накладних. Система електронного адміністрування акцизної накладної працюватиме за принципом, аналогічним тому, що існує у вигляді СЕА ПДВ. Умовно кажучи, компанія зможе реалізувати паливо тільки в тих обсягах, які до неї «зайшли». На особистих облікових картках платників акцизного податку в автоматичному режимі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД здійснюватиметься облік: обсягів палива, з якого сплачено акцизний податок; обсягів придбаного та реалізованого палива; додаткових обсягів раніше необлікованого палива, подальша реалізація якого буде можливою лише після сплати необхідних сум акцизного податку; сум акцизного податку, сплаченого з відповідних обсягів палива.

 

Середній заробіток мобілізованих: бути чи не бути оподаткуванню?

 

Якщо роботодавець нараховує мобілізованим працівникам середній заробіток та не подає звіти на отримання компенсаційних виплат із бюджету (наприклад, через проблеми із засвідченням звітів військкоматами) і відповідно не отримує такі компенсації, то сума середнього заробітку, що виплачується за рахунок коштів роботодавця у складі заробітної плати, є об’єктом оподаткування ПДФО, військовим збором і базою нарахування та утримання ЄСВ.

При нарахуванні мобілізованим працівникам доходу у вигляді середнього заробітку, що компенсується з бюджету, вказаний дохід не оподатковується ПДФО, військовим збором та не є базою нарахування та утримання єдиного внеску.

 

Студенти-контрактники, які працюють, мають право на податкову соцпільгу

 

Зарплата фізичної особи – студентки, яка одночасно навчається у вищому навчальному закладі на контрактній формі, оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Крім того, платник податку, який є студентом, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі, що дорівнює 150 % суми пільги, визначеної пп. 169.1.1 ПКУ (у 2015 році – 913,50 грн).

Як відомо, пільгу не можна було б застосувати, якби одночасно з зарплатою платник податку отримував ще доходи у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад'юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

Оскільки студент, який навчається на котнтрактній основі, не отримує стипендії з бюджету, він маєте право на податкову соціальну пільгу у розмірі 913,50 гривень, за умови дотримання усіх інших вимог ст. 169 ПКУ.

 

Відображаємо у звіті за ф. №1ДФ штраф за неправомірне застосування податкової соцпільги

 

Відповідно до пп. 169.2.4 п. 169.2 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) якщо платник податку порушує норми п. 169.2 ст. 169 ПКУ, внаслідок чого, зокрема, податкова соціальна пільга (далі – ПСП) застосовується також під час отримання інших доходів протягом будь-якого звітного податкового місяця або за кількома місцями отримання доходів, такий платник податку втрачає право на отримання ПСП за всіма місцями отримання доходу починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування ПСП відновлюється.

Платник податку може відновити право на застосування ПСП, якщо він подасть заяву про відмову від такої пільги всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення, на підставі чого кожний роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100 відсотків суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такому платнику податку, а у разі, коли сума виплати недостатня, - за рахунок наступних виплат. Якщо сума недоплати та/або штрафу не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника податку, то такі суми включаються до річної податкової декларації такого платника податку. При цьому право на застосування ПСП відновлюється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штрафповністю погашаються.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. №4 затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок).

Нормами Порядку не передбачено відображення у податковому розрахунку штрафних санкцій, які застосовуються до платника податку у разі порушення ним норм застосування ПСП.

Отже, якщо працедавець у поданому податковому розрахунку за ф. 1ДФ за звітний період зазначив ознаку ПСП, надану платнику податку, який не мав права на її застосування, то необхідно провести відповідне коригування показників цього податкового розрахунку та подати уточнюючий податковий розрахунок за цей період. Коригування показників ф. 1ДФ проводиться за правилами, встановленими Порядком.

Так, в уточнюючому розрахунку зазначаються два рядки: рядок, який підлягає вилученню з попереднього розрахунку (у гр. 8 такого рядка у попередньому розрахунку відображалась ознака неправомірно наданої ПСП), та новий рядок, який підлягає введенню.

У новому рядку у гр. 3а та гр. 3 відображаються суми нарахованого та виплаченого доходу (дорівнюють сумам, відображеним у цих же графах рядка на вилучення), у гр. 4а - сума вірно нарахованого податку (без застосування податкової соціальної пільги), у гр. 4 – сума перерахованого податку (дорівнює сумі, відображеної у гр. 4 рядка на вилучення), у гр. 5 – ознака доходу «101», у гр. 8 – прочерк, у гр. 9 – проставляється «0» (ознака рядка на введення).

Сума утриманої недоплати, перерахована до бюджету, відображається у податковому розрахунку за звітний період, в якому це перерахування фактично відбулось.

 

Працівник з нез’ясованих причин не з’являвся на роботу протягом місяця: доля ЄСВ

 

Відсутність на роботі більше трьох годин протягом робочого дня (без поважних причин) відповідно до КЗпП вважається прогулом.

Прогул, крім вимушеного, не оплачується, проте є однією з підстав для звільнення найманої особи з ініціативи роботодавця.

Отже, якщо працівнику в поточному місяці не нараховувалася заробітна плата, база нарахування ЄСВ відсутня.

Щодо питань заповнення таблиці 6 додатка 4 Звіту з ЄСВ стосовно працівника, який з нез’ясованих причин не з’являється на роботу протягом звітного місяця,  податківці рекомендують звернутись до Пенсійного фонду. Адже саме цей Фонд уповноважений надавати консультації з питань ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, включаючи заповнення таблиць 5 - 9 додатка 4, всіх таблиць додатка 5, додатка 6 та додатка 7 Звіту з ЄСВ.

 

Наполягайте на виплаті зарплати

 

З метою сприяння легалізації заробітної плати та зайнятості населення Законом України № 77-VIII від 28 грудня 2014 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» внесено зміни до Кодексу законів про працю України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, законів України «Про оплату праці», «Про охорону праці» тощо.

Легалізація зайнятості та заробітної плати – один з пріоритетів соціально-економічної політики держави.

З січня 2015 року посилена відповідальність роботодавців за порушення законодавства про працю:
– за використання праці найманих працівників без оформлення трудового договору – штраф за кожного працівника щодо якого скоєно порушення становить 30 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (36540 грн);

– за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам більш як за один місяць, виплати зарплати не в повному обсязі – три мінімальних розмірів зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (3654 грн);

– за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – штраф за кожного працівника щодо якого скоєно порушення складає 10 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (12180 грн);

– за інші порушення вимог трудового законодавства – у розмірі мінімальної заробітної плати (1218 грн.).

З метою захисту прав застрахованих осіб з 1 січня 2015 року введено обов’язкову сплату роботодавцями єдиного внеску від мінімальної заробітної плати, у разі якщо працівник за основним місцем роботи отримує суму меншу за мінімальну зарплату (з 01.01.2015 – 1218 грн, з 01.12.2015 – 1378 грн.).

Своєчасна й повна сплата платежів по єдиному соціальному внеску а також забезпечення заробітною платою працівників не менше мінімальних соціальних стандартів — це обов’язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників.

Нажаль, чимало роботодавців просто ігнорують гарантований рівень мінімальної заробітної плати і змушують найманих робітників працювати на невелику зарплату, а часом і зовсім не декларуючи оплату їхньої праці.

Разом з тим, самі працівники повинні зайняти чітку позицію та наполягати на виплаті заробітної плати з дотриманням вимог законодавства.

При виявленні порушення трудових прав, працівник зможе своєчасно звернутися з позовом до суду щодо дій роботодавця, який позбавив його соціальних гарантій.

 

На Харківщині від доходів фізичних осіб бюджети отримали 3,7 мільярда гривень податку

 

Про це повідомили у Головному управлінні фіскальної служби області, та відзначили, що на сьогодні 75 відсотків податку на доходи фізичних осіб залишається на місцях, тобто надходить до бюджетів громад.

Так, до місцевих бюджетів за 11 місяців надійшло 2,8 мільярда гривень. При цьому, виконання плану, затвердженого сесіями місцевих рад, складає 110,4 відсотка, додатково отримано 262 млн.грн. Зокрема у листопаді місцевий бюджет поповнився на майже  300 млн.грн.

Крім того, до державного бюджету за січень - листопад  2015 року перераховано близько мільярда гривень податку на доходи фізичних осіб.

У податковому відомстві проінформували, що серед територій, де забезпечені найбільші суми сплати податку до місцевого бюджету, лідирують Дзержинський – 387,5 млн.грн., Київський – 383,2 млн. грн., Червонозаводський – 190,7 млн.грн.,  Ленінський -  139,4 млн.грн. райони м. Харкова. А ось на Харківщині найбільше податку на доходи фізичних осіб сплатили у Харківському – 124,5 млн.грн., Балаклійському -  109,4 млн.грн. та  Красноградському районах -  77,5 млн.грн. 

Зарплаты всем бюджетникам повышают с 1 декабря - Кабмин

Повышение должностных окладов на 25% предусмотрено по всей сетке государственных служащих.

Об этом сообщает пресс-служба Кабинета министров.

"С 1 декабря 2015 повышение должностных окладов на 25% происходит по всей сетке государственных служащих. Кроме того, учитывая повышение минимальных соцстандартов с 1 сентября 2015 года, повышение окладов для работников бюджетной сферы также составит в этом году 25%" - отметили в сообщении.

Указанным постановлением предусмотрено повышение должностных окладов работников бюджетной сферы, в частности, врачей и учителей, в среднем на 10%, что в целом, учитывая повышение минимальных социальных стандартов с 1 сентября 2015 года, составит около 25%.

Повышение должностных окладов осуществляется за счет включения в них сумм индексаций, уменьшение доплат, надбавок.

Оно осуществляется в пределах средств, предусмотренных в сметах на оплату труда работников соответствующих органов.

Также постановлением в связи с индексацией осуществляется упорядочение должностных окладов, определяемых в процентах к должностному окладу премьера - всех руководителей и их заместителей в органах госвласти, в том числе президента. Таким образом повышение должностных окладов происходит по всей сетке госслужбы от специалиста I категории до премьера.

В пресс-службе отметили, что должностные оклады не повышались с 2008 года.

Должностной оклад Вице-премьера, Вице-премьера - Министра культуры, Вице-премьер-министра Украины - Министра регионального развития, строительства и ЖКХ Украины и Министра Кабинета Министров Украины составил 6 109 гривен. После соответствующих отчислений выплата составляла 4784,59 гривен.

Согласно постановлению Правительства № 1013, с 1 декабря 2015 их должностной оклад составит 7636 гривен. После соответствующих отчислений выплата составит 5980,13 гривен.

Должностной оклад Премьер-министра Украины в 1 декабря 2015 начислялся в размере 6640 гривен. После соответствующих отчислений выплата составляла 5704,76 гривен. Согласно постановлению Правительства № 1013, с 1 декабря 2015 должностной оклад премьер-министра Украины составляет 8300 грн. После соответствующих отчислений выплата составит 6500,14 гривен.

В 2015 году премьеру, вице-премьеру, вице-премьеру- министру культуры, вице-премьеру- Министру регионального развития и Министру Кабмна премии и материальная помощь не начислялись и не выплачивались.

 

Нова декларація об’єднує звітність з податку на доходи фізичних осіб та військового збору

Нова декларація об’єднує звітність з податку на доходи фізичних осіб та військового збору без запровадження додаткової звітності. Отже, фізичні особи за результатами 2015 р. подаватимуть декларацію, в якій крім визначених податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб визначатимуть податкові зобов’язання з військового збору.

Ще одним із нововведень є зазначення платниками податків відомостей щодо окремих доходів, які не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (ст.165 Податкового кодексу) та загальної річної суми доходу.

Кількість додатків до декларації зменшено із семи до чотирьох. За новими правилами додатки заповнюються лише при отриманні доходів, які передбачають окремий розрахунок оподатковуваного доходу:при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, при операціях з інвестиційними активами, при отриманні іноземних доходів та самозайнятими особами.

Хто підтвердить факт реєстрації платника ПДВ


Законом України від 24 жовтня 2013 року №657-VII «Про внесення змін до Податкового

кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» скасовано такі документи, як свідоцтво про реєстрацію особи платником податку на додану вартість та свідоцтво про реєстрацію як суб’єкта спеціального режиму оподаткування, та надано право платникам податку на додану вартість за їх запитом отримувати витяги із реєстру платників податку на додану вартість в контролюючих органах.

Оскільки отримання витягів з реєстру платників податку на додану вартість не є обов’язковим для платників, контролюючі органи не мають підстав вимагати їх у платників.

Підтвердженням факту реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності платником податку на додану вартість є наявність інформації про таку реєстрацію на офіційному веб-порталі ДФС, яка оновлюється щоденно.

 

Документ, що регулює укладання договору про визнання електронних документів

 

Договір про визнання електронних документів укладається відповідно до норм Закону України від 22 травня 2003 року №857-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV «Про електронний цифровий підпис» та положень Інструкції з підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 16.04.2008 за №320/15011.

Нагадаємо, що фіскальною службою спрощено процес укладання договорів про визнання електронних документів (далі – Договір), надісланих в електронній формі, а саме, починаючи з 25 листопада 2015 року, платником податків укладається один Договір з органом ДФС за основним місцем обліку, який надає право подавати електронні документи до будь-якого органу ДФС, в якому такий платник перебуває на обліку.

До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено новий електронний формат за кодом І(Р)1391004.

Договір з органом ДФС за неосновним місцем обліку не укладається.

 

На Київській митниці ДФС зупинено спробу незаконного ввозу мандарин і хурми на 43,5 тис. гривень

 

На митному посту «Святошин» у Києво-Святошинському районі Київщини, зафіксовано спроби незаконного ввезення фруктів на значну суму.

До митного оформлення було подано електронну митну декларацію з метою випуску у вільний обіг свіжих мандаринів та хурми.

Під час проведення огляду працівниками митного посту було здійснено зважування мандаринів, і виявилося, що загальна вага нетто (вага без пакування) становить 44,5 тис. кг, що перевищує заявлену на 2,6 тис. кг. Хурма, як зясувалося важила 20,6 тис.кг, що перевищувало заявлену на 1,6 тис. кг.

Складено протокол про порушення митних правил. Фрукти, які ввозилися понад норми, вилучені до винесення судом рішення у справі.

Вітчизняне підприємство додатково сплатило до бюджету понад 43,5 тис. гривень.

 

Система електронного адміністрування ПДВ: електронні сервіси, запроваджені ДФС України

Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) запроваджено ланку електронних сервісів щодо отримання платниками інформації з системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ).

Для зручності платників податків на головній сторінці веб-порталу ДФС України у банері «Електронне адміністрування ПДВ» розміщена актуальна інформація з питань функціонування системи електронного адміністрування ПДВ, у тому числі і перелік оновлених електронних сервісів у СЕА ПДВ.

На теперішній час платники мають можливість скористатись сервісами ДФС України, інформація про які розміщена на головній сторінці веб-порталу ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63854.html .

 

Трудовой кодекс: Надомный труд узаконят

 

В действующем трудовом законодательстве Украины нет четкого определения понятия "надомного труда". Однако надомная работа — не такая уж редкость, и ее применяют не только в отношении лиц, которые смотрят за детьми

В действующем трудовом законодательстве Украины нет четкого определения понятия "надомного труда". О работе дома только косвенно упоминается в ст.179 Кодекса законов о труде Украины и в ст.18 Закона об отпусках: "По желанию женщина (отец ребенка, бабушка, дедушка или другие родственники) в период пребывания в отпуске по уходу за ребенком могут работать на условиях неполного рабочего времени или дома".

Однако надомная работа — не такая уж редкость, и ее применяют не только в отношении лиц, которые смотрят за детьми. Она не запрещена законодательством, несмотря на неполноценное нормативное регулирование этого аспекта трудовых отношений. На сегодня существует только нормативный акт СССР — Положение об условиях труда надомников, утвержденный постановлением Государственного комитета СССР по труду и социальным вопросам и Секретариата ВЦСПС от 29.09.1981 г.. № 275 / 17-99, которое действует в части, не противоречащей Конституции и законам Украины. Но отдельной статьи в КЗоТ, которая полностью бы регулировала взаимоотношения работодателя и работника-надомника, нет.

Проект Трудового кодекса предусматривает возможность и порядок применения надомного труда на законных основаниях. Причем о выполнении работы на дому стороны могут договориться как при заключении трудового договора, так и позже.

Обратите внимание — речь идет не о фрилансе, который сейчас очень распространен. Ведь фрилансер — это самозанятое лицо, выполняющее разовые заказы или временную работу без зачисления в штат предприятия (письмо Минтруда от 15.05.2008 г.. № 105/13 / 116-08). А в случае работы на дому между работодателем и работником заключается трудовой договор. Надомный работник, как и все другие наемные работники, зачисляется в штат с соответствующей оплатой труда в соответствии с установленной системой оплаты труда. Он также имеет право на все государственные гарантии, установленные трудовым законодательством: отпуска, больничные и т.д.

В то же время, скорее всего, норма о надомной работе потребует издания ряда подзаконных нормативных актов. Например, согласно Трудовому кодексу для работы дома сотрудника должны обеспечить необходимыми условиями, соответствующими требованиям охраны труда, пожарной безопасности и санитарии. Такие условия для работников-надомников не установлены. Конечно, работодатель вправе утвердить их внутренними документами по предприятию, но тем не менее, остается немаловажный вопрос: будут ли подключать к проверке этих условий контролирующие органы.

Трудовой договор о работе на дому может предусматривать использование работником собственного оборудования и инструментов с соответствующей компенсацией их износа (амортизацией), а также возмещение иных расходов, связанных с выполнением работы дома: платы за электроэнергию, водоснабжение и т.д. Порядок, нормы и условия такого возмещения также должен утвердить работодатель.

Следует обратить внимание и на работников, которые будут заняты изготовлением продукции. Для них в трудовом договоре должны быть четко прописаны порядок и сроки обеспечения сырьем, материалами и полуфабрикатами, порядок расчетов за изготовленную продукцию, возмещения стоимости материалов, доставку готовой продукции. А в случае, если получение сырья и материалов, сдача готовой продукции проводятся работником непосредственно работодателю, то время, затрачиваемое на получение и сдачу, должно включаться в рабочее время с соответствующей оплатой.

 

Алкогольные напитки не подлежат обязательной сертификации

 

Минэкономразвития приказом от 13.11.2015 г. № 1443 исключило из Перечня продукции, подлежащей обязательной сертификации в Украине, следующие позиции:

• вина виноградные, плодовые, шампанские и игристые, другие напитки сброженные крепостью от 8,5 % об.;

• водки, водки особые, ликеро-водочные и другие алкогольные напитки;

• коньяки, коньячные напитки;

• спирты: спирт этиловый ректифицированный из мелассы, спирт этиловый ректифицированный (кроме используемых в медицинских целях и в фармацевтической промышленности).

Кроме того, Правила обязательной сертификации алкогольных напитков, утвержденные приказом Госстандарта от 13.09.96 г. № 379, утрачивают силу.

 

Харківська фірма «приховала» майже 2,3 млн. грн. податку на додану вартість

 

Одним із поширених методів ухилення від сплати податку на додану вартість є віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ за витратами на неіснуючі послуги «псевдопартнерів».

Так, зазначене підприємство майже рік сплачувало за надання різноманітних послуг суб’єктам, які не проводили ніякої господарської діяльності, та відносило ПДВ з цих витрат до податкового кредиту.

Виявити «ділків» та розібратися у заплутаних схемах податківцям допомогли електронні бази даних.

Як розповідають у ГУ ДФС у Харківській області, фірма «співпрацювала» не лише із місцевими підприємствами, а й перераховувала кошти на рахунки ТОВ, що перебуває на території,  тимчасово неконтрольованій українською владою (м.Луганськ). Так, на рахунки луганського товариства було переведено майже 12,8 млн. грн. Зазначена «схема» була ліквідована, а податковий кредит зменшено на суму ПДВ за неіснуючими витратами.

«Державна фіскальна служба і надалі стоятиме на захисті економічних інтересів країни. Зараз на  озброєнні у податківців – електронні бази, аналітичні системи, а головне професіональний колектив», - підкреслює начальник податкового та митного аудиту Сергій Благий.

Нагадаємо, що у листопаді в фіскальному відомстві області було запроваджено пілотний проект «Офіс аудиту». Так, функції контрольно-перевірочної роботи, які виконувались на районному рівні, на сьогоднішній день здійснюються управлінням податкового та митного аудиту ГУ ДФС області.

 

В Одесі фіскальною службою виявлено підпільний цех з виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв

 

Підпільний цех з виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв іноземних торгівельних марок виявлено в рамках операцій «Акциз-2015» та «Рубіж».

При проведенні заходів, співробітниками оперативного та слідчого управлінь Головного управління ДФС в Одеській області встановлені місця виготовлення, зберігання незаконно виготовленої фальсифікованої алкогольної продукції.

За встановленими адресами проведені відповідні слідчі дії, а саме:

- проведено обшук у приватному домоволодінні розташованому в Одеській області. За вказаною адресою виявлено та припинено діяльність підпільного цеху з масового виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв іноземних торгівельних марок;

- проведено обшуки у двох складських приміщеннях розташованих біля ринку «7-кілометр»;

За результатами проведених слідчих дій з незаконного обігу вилучено фальсифіковані лікеро-горілчані вироби торгівельних марок «GREYN GOOSE», «FINLANDIA», «COURVOISIER», «ABSOLUT» та «JELZIN», обладнання яке забезпечувало масове виробництво та спирт.

Всього з незаконного обігу вилучено 5 900 літрів лікеро-горілчаних виробів на суму майже 1,9 млн.грн.

Тривають слідчі дії.

 

Платник податків може відправляти електронну звітність повторно протягом дня

 

Обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями, розрахунками немає.

Платник податків має право повторно відправляти податкові декларації у разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».

Якщо платник податків надіслав до органів фіскальної служби кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення, враховуючи при цьому час на своєчасну доставку документів у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції.

Більш детально з цим роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 135.03).

 

Оподаткування вартості новорічних подарунків, придбаних за кошти роботодавця

 

Оподаткування вартості новорічних подарунків, придбаних за кошти роботодавця податком на доходи фізичних осіб здійснюється згідно вимог пп. 165.1.39 Податкового кодексу України.

Так, зокрема, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (у 2015 році - 609,00 грн.).

Вартість дарунків, яка не перевищує 609,00 гривень відображається у податковому розрахунку ф. 1ДФ за ознакою доходу "160".

Якщо вартість новорічних подарунків та квитків, яка надається платнику податків, перевищує 609,00 грн. (у 2015 році), то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставками 15% та/або 20% та відображається у податковому розрахунку ф. 1ДФ за ознакою доходу "126", як додаткове благо.

Також звертаємо увагу, що вартість подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників не належать до фонду оплати праці та не є базою для нарахування єдиного внеску (пункт 8 розділу I Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою Кабміну від 22.12.2010 № 1170).

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (15.12.2015)
Просмотров: 425 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика