Перераховуємо ПДФО своєчасно !
Напевне, жителі наших громад уже звернули увагу на те, що в 2015 році за рахунок коштів місцевих бюджетів проводились роботи по ремонту та благоустрою соціальної інфраструктури. В школах, лікарнях, дитячих садках та інших закладах соціальної сфери проводились роботи по заміні вікон, ремонту приміщень, та покрівель, благоустрою міст, селищ та сіл.
Насамперед це стало можливим за рахунок додаткових надходжень до місцевих бюджетів, в тому числі податку на доходи фізичних осіб. Так по двох районах, які адмініструються Вовчанською ОДПІ надходження цього податку за 11 місяців становлять 77,9 млн. грн. (Вованський район – 50,1 млн грн., Великобурлуцький район – 27,8 млн грн.). В порівнянні з минулим роком надходження збільшились на 19,7%, що дало змогу додатково мобілізувати 12,8 млн грн..
Значні суми цього податку надходять від виплат, які проводять сільськогосподарські підприємства за оренду паїв, іншого майна та виплату дивідендів. Так за 11 місяців 2015 року по цьому коду БК вже надійшло до місцевих бюджетів усіх рівнів 22 256 тис. грн., що в порівнянні з минулим роком більше на 9426,5 тис.грн (173,5%). В тому числі від сільгоспвиробників Вовчанського району надійшло 12 314 тис. грн., від Великобурлуцького району 9 942,8 млн. грн..
Вовчанська об’єднана державна податкова інспекція ставить собі за мету інформування громадськості та залучення до взаємної співпраці платників податків. Висвітлення основних питань що виникають в ході нарахування та перерахування ПДФО є пріоритетним напрямком роботи ДПІ.
В зв’язку з цим Вовчанська ОДПІ прохає звернути особливу увагу платників податків на можливі порушення податкового законодавства щодо нарахування та перерахування податку на доходи фізичних осіб, а саме:
ПДФО податковими агентами роботодавцями з заробітної плати та інших виплат - перераховується одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доході;
ПДФО з доходів від надання в оренду земельних ділянок (паїв) у разі отримання готівки з банку на вказані виплати - перераховується одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів;
ПДФО з доходів від надання в оренду земельних ділянок (паїв) у разі проведення виплати з каси підприємства - податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання);
ПДФО з доходів від надання в оренду земельних ділянок (паїв) у разі, якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі - податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого надання;
ПДФО з доходів нарахованих податковим агентом, але не виплачених платнику податку - підлягає перерахуванню до бюджету до 30 числа місяця наступного за місяцем в якому дохід нараховано.
Додатково повідомляємо, що відповідно до п.127.1 ст127 ПКУ не нарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу (в залежності від періодичності вчинення порушення) в розмірі від 25 до 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
За несвоєчасне перерахування ПДФО передбачено нарахування пені із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб. В даний час облікова ставка НБУ коливається від 22% до 30%.
Всі жителі наших громад розуміють, що свідоме та відповідальне ставлення платників податків до своїх конституційних обов’язків щодо своєчасного та повного перерахування платежів до бюджетів усіх рівнів це запорука стабільності нашої держави.
До Місцевого бюджету Харківщини надійшло на 820 млн. грн. більше ніж торік
Загалом Місцевий бюджет області за 11 місяців поточного року поповнився 5,3 млрд. грн. (без СДПІ ВПП у м.Харкові), що на 18,2% або 820,8 млн. грн. більше минулорічного показника.
Про це повідомили у фіскальній службі Харківської області та зокрема відзначили, що у листопаді місцева скарбниця отримала 574,5 млн.грн. Це на 108,0 млн. грн. або 23,2 % більше ніж за листопад минулого року.
За словами керівника фіскальної служби регіону Ірини Сагайдак, напрямок роботи із своєчасного наповнення місцевого бюджету податкова служба тримає на особливому контролі.
Адже зібрані кошти направляються на розвиток міста і області, забезпечення благополуччя мешканців та виконання соціально-економічних програм.
Нагадаємо, що основним джерелом наповнення Місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. За січень-листопад 2015 року надійшло 2,8 млрд. грн. цього податку. Понад завдання до бюджету надійшло 238,0 млн. гривень.
Електронний сервіс «Управління ЕЦП» працює в штатному режимі
Додатковий електронний сервіс для платників податків «Управління електронними цифровими підписами» працює в штатному режимі.
Сервіс створений для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право підпису податкових документів, а також право на тимчасове виконання обов’язків директора чи бухгалтера.
Керівник має можливість подати інформацію та сертифікати відкритих ключів ЕЦП осіб, яким надано відповідні повноваження. Таке Повідомлення (код форми J(F)1391102) надсилається в електронному вигляді до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності».
Звертаємо увагу, що сформоване Повідомлення керівник обов’язково підписує своїм електронним цифровим підписом, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника.
Після отримання Повідомлення ДФС приймає податкові документи, підписані уповноваженими особами, у порядку, визначеному законодавством.
Звертаємо увагу, що керівник самостійно встановлює строк дії наданих повноважень шляхом керування ЕЦП. Для цього при оформленні ЕЦП для уповноваженої особи у заявці на формування посиленого сертифіката підписувача ЕЦП зазначається строк чинності ЕЦП, який має відповідати періоду виконання особою повноважень.
У фіскальній службі регіону проведено семінар-практикум для юристів
Захід був присвячений питанням застосування законодавства під час реалізації покладених на органи ДФС повноважень зі стягнення податкового боргу.
У якості слухачів виступили співробітники юридичних підрозділів Головного управління ДФС та районних податкових інспекції. А в якості запрошених доповідачів з означених питань - представники суддівського корпусу – судді Харківського апеляційного господарського суду, Харківського окружного адміністративного суду, господарського суду Харківської області.
Під час семінарських навчань, зокрема, було розглянуто специфіку стягнення податкового боргу з комунальних підприємств, обговорено проблемні питання ініціювання контролюючими органами провадження у справах про банкрутство, правові аспекти реалізації органами ДФС повноважень при зверненні до суду з поданням щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та інші актуальні питання.
У ході діалогу між учасниками наради була визначена ефективність правової роботи, спрямованої на забезпечення погашення податкового боргу та поповнення Державного бюджету.
Харківській фірмі за чисельні махінації доведеться сплатити більше 8 мільйонів гривень
Правоту податківців підтверджено судами різних інстанцій. В задоволенні позову фірми до фіскальної служби щодо скасування податкових повідомлень-рішень на суму 8,2 млн. грн. було відмовлено.
Як розповіли юристи ГУ ДФС у Харківській області, судом апеляційної інстанції підтверджено правильність застосування штрафних санкцій за результатами перевірки, під час якої податківці встановили відсутність факту здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.
Судом було зауважено що представникам фірми - позивача не було надано ні суду, ні контролюючому органу належним чином оформлених документів, що підтверджують здійснення господарчих операцій, договорів на надання послуг з транспортування товарів, вантажних супровідних документів.
Також підприємством не надано документального підтвердження в частині наявності трудових ресурсів.
Тож під час суду було зазначено, що фізично неможливо протягом одного робочого дня однією особою надавати будівельно – монтажні роботи, консультаційні послуги та відвантажувати велику кількість та різні види товарів. Серед останніх, зокрема, було й вугілля. Всі ці види діяльності «декларувала» фірма-позивач.
Аналізуючи реальність здійснення господарських операцій позивачем з його контрагентами суд звернув також увагу на те, що зазначені підприємства зареєстровані за однією адресою.
Тож правовики дійшли висновку, що усі господарські операції фірми здійснювалися з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту.
Отже відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність прийнятого ним податкового повідомленя-рішення.
Слід зазначити, що загалом з початку року юристи податкової служби «відстояли» в судах майже 2 тисячі справ на загальну суму 1,34 мільярда гривень.
Починаючі бізнесмени Харківщини отримали багаж податкових знань
Як відкрити власну справу, яку систему оподаткування обрати, які податки та у які терміни необхідно сплачувати, про такі суто практичні речі йшла мова під час чергового візиту фахівців ГУ ДФС у Харківській області до Консалтингового центру при обласній службі зайнятості.
Під час семінару для майбутніх підприємців податківці детально розповіли про порядок застосування спрощеної системи оподаткування. В свою чергу присутні активно цікавились розмірами ставок єдиного податку та термінами його сплати, правильністю заповнення звітів та порядком їх надання до податкових інспекцій.
Окрему увагу було приділено порядку нарахування та сплаті єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Також під час заходу, в рамках проведення Всеукраїнського тижня права, фахівці фіскальної служби проінформували присутніх, які права має суб’єкт підприємницької діяльності та висвітлили питання надання пільг зі сплати податків, передбачених Податковим кодексом, умов надання податкової соціальної пільги та права на податкову знижку.
Діяльність податкової міліції Харківщини спрямована на ліквідацію існуючих схем мінімізації податкових зобов'язань
Виконуючий обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов провів прес-конференцію, на якій були підведені підсумки роботи працівників слідчо-оперативних підрозділів у листопаді 2015 року.
«За матеріалами оперативного управління до ЄРДР зареєстровано 15 кримінальних правопорушень, у тому числі – 7 за тяжкими статтями Кримінального кодексу України,– зауважує Андрій Бєжанов, - крім цього, до суду направлено 2 кримінальних провадження з обвинувальними актами відносно підприємця, який здійснював незаконне зберігання та реалізацію паливно-мастильних матеріалів. У даного бізнесмена з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на загальну суму 6,8 млн. грн.».
Окремої уваги потребує питання контролю за використанням бюджетних коштів – в сфері «державних закупівель» податківці виявили 1 порушення чинного законодавства, про що внесли відповідну інформацію до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
«За напрямком протидії кримінальним правопорушенням у митній сфері до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 1 кримінальне провадження, сума встановлених збитків виявленого правопорушення складає близько 3,5 млн. грн., - зазначає Андрій Бєжанов, - крім цього, надано 3 орієнтування до митниць щодо можливих порушень митного та податкового законодавства. За результатами відпрацювання орієнтувань митними органами складено 4 протоколи про порушення митних правил».
Чимало підприємницьких структур будують свій бізнес так, щоб уникнути сплати ПДВ, застосовуючи для цього велику кількість схем мінімізації платежів.
«Лише у листопаді працівники податкової міліції розпочали 3 досудових розслідування за фактами незаконних заявок на відшкодування ПДВ, - зауважує Андрій Бєжанов,- зменшена до відшкодування сума ПДВ, яка є предметом досудових розслідувань становить 5,4 млн. грн.».
Щодо термінів реєстрації податкових накладних
Платник податку на додану вартість зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). Такий порядок встановлено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Податковий кодекс України).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Згідно із пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 із змінами та доповненнями, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до ЄРПН.
Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Враховуючи зазначене, реєстрація податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переносяться.
Порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірі, визначеному статтею 120 прим. 1 Податкового кодексу України.
До місцевого бюджету Харківщині надійшло понад 51 млн. грн. транспортного податку від власників люксових авто
Зазначена сума надійшла з початку поточного року, коли було введено в дію транспортний податок. Відтоді юридичні особи та громадяни - власники легкових автомобілів з об'ємом циліндра двигуна понад 3000 куб. см та терміном використання менше 5 років з дати першої реєстрації, повинні сплатити транспортний податок у розмірі 25 000 гривень за кожен такий автомобіль.
Майже 4 млн.грн. надійшло від фізичних осіб та 47,3 млн. грн. перерахували до бюджету юридичні особи.
В ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що юридичні особи самостійно обчислюють податок, до 20 лютого подають до органів фіскальної служби податкову декларацію та сплачують податок поквартально рівними частками. А обчислення податку громадянам здійснюється органами ДФС за місцем реєстрації платника податку.
Усього в регіоні на сьогоднішній день, платниками транспортного податку на зазначені автомобілі є біля трьох тисяч суб’єктів. Усім їм направлені повідомлення-рішення на сплату податку на загальну суму 62,8 млн. грн. Сплатити податок необхідно протягом 60 днів від дня вручення їм зазначених повідомлень на рахунки, вказані в повідомленнях.
Податківці закликають громадян не чекати останнього дня граничного терміну сплати.
Легалізація заробітної плати
Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не менше, ніж мінімальний страховий внесок. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менше законодавчо встановленого мінімального рівня і з неї сплачено страхові внески до Пенсійного фонду України (а з 01.01.2011 року – єдиний соціальний внесок відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»), то такий місяць повністю враховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць враховується для обчислення пенсії.
Якщо ж сума нарахованої заробітної плати з якої сплачені внески менша за мінімальний рівень, страховий стаж становить неповний місяць і обчислюється пропорційно нарахованій заробітній платі.
До відома: мінімальний страховий внесок на 2015 рік розраховується виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік». Мінімальний розмір заробітної плати становить:
- з 1 січня 2015 року – по листопад 2015року — 1218 грн. 00 коп.;
- з 1 грудня 2015 року – 1378 грн. 00 коп.
Якщо з будь-яких причин роботодавець не сплачує внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати «в конвертах» без сплати страхових внесків і нарощування заборгованості як з виплати заробітної плати, так і зі сплати страхових внесків), то періоди, за які не сплачені внески, не будуть включені при обчисленні із страхового стажу найманого працівника, цей заробіток не буде враховано для розрахунку розміру пенсії.
Той, хто отримує «тіньову» зарплату позбавлений оплати тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною, допомоги по вагітності та пологах; виплати допомоги у зв’язку з втратою непрацездатності у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання; виплати допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи; одержання пристойної пенсії в старості, по інвалідності та інших випадках, передбачених законодавством. Крім того, нелегальна робота — це відсутність захисту від незаконного звільнення, гарантії на безпечні і здорові умови праці, гарантованого права на відпочинок.
Закон про держслужбу: як зміняться чиновники і робота міністерств
Закон вступить в дію з 1 травня 2016 року.
Документ встиг стати скандальним після того, як на засіданні Національної ради реформ, яке пройшло 18 вересня, було запропоновано відкликати цей законопроект і розробити новий. Таке рішення викликало обурення ряду експертів і деяких співробітників Адміністрації президента, оскільки над документом довго працювали європейські експерти та науковці, а також він був схвалений SIGMA.
Документ передбачає чітке розмежування посад державної служби від інших посад – політичних, патронатних, обслуговуючих. Посади будуть ділитися на три категорії і дев’ять рангів (зараз 7 і 15 відповідно – ред.), А кандидати будуть призначатися виключно через конкурсну процедуру.
Дія закону не поширюється на президента, главу адміністрації президента, його заступників, членів Кабміну, заступників міністрів, глав і членів Нацради з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольного комітету, Нацагентства з питань запобігання корупції, Центрвиборчкому, секретаря РНБО, народних депутатів, службовців Нацбанку, депутатів місцевих рад, суддів, прокурорів, військовослужбовців, правоохоронців і працівників патронатних служб.
Мінімальна зарплата держслужбовців буде поступово підвищуватися і наблизиться до розміру двох мінімальних зарплат. Так, мінімальний розмір посадового окладу 9-ї групи становить:
з 1 січня 2017 – 1,25 розміру мінімальної зарплати;
з 1 січня 2018 – 1,5 розміру мінімальної заробітної плати;
з 1 липня 2018 – 1,75 розміру мінімалки.
При цьому мінімальний розмір окладу чиновника з першої групи не повинен бути більше 7 окладів держслужбовця 9-ї групи.
Крім цього, джерелом формування фонду оплати праці держслужбовців є державний бюджет, а також кошти, які надходять до держбюджету в рамках програм ЄС, міжнародних фінансових організацій, донорських установ і урядів іноземних держав.
Також у законопроекті передбачено заборону на спільну роботу родичів: не допускатимуться на держслужбу особи, які будуть безпосередньо підпорядковані близькій особі або якому будуть підлеглі близькі особи. Крім того, новий закон обмежує партійну діяльність держслужбовців – їм не можна бути в керівних органах партій, а членам категорії “А" і зовсім перебувати в партії.
Також закон передбачає введення нової посади – державного секретаря. Вони будуть призначатися Кабміном за поданням Комісії з питань вищого корпусу держслужби для кожного міністерства. Держсекретарі будуть контролювати роботу міністерства, призначати і звільняти держслужбовців і працівників апарату міністерств, а також керівників підприємств, які належать до сфери управління міністерства.
Протягом шести місяців повинен бути проведений конкурс на держсекретарів і їх заступників.
З 13 грудня діє Закон про 50 % кворум для ТОВ
Набув чинності Закон "Про внесення змін до статті 60 Закону України "Про господарські товариства" щодо зменшення кворуму загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю".
Так, встановлено, що загальні збори учасників ТОВ вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 50 % голосів.
Крім цього, установчими документами товариств, у статутному капіталі яких відсутня державна частка, може бути встановлений інший відсоток голосів учасників (представників учасників), за умови присутності яких загальні збори учасників вважаються повноважними.
Статути ТОВ до приведення їх у відповідність із цим Законом застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Закон від 24.11.15 р. № 816-VIII набув чинності з 13.12.15 р. ("Голос України" від 12.12.15 р. № 235).
НБУ опублікував довідник підрозділів небанківських валютообмінників
НБУ опублікував довідник підрозділів небанківських фінансових установ, що одержали генеральні ліцензії на здійснення валютних операцій в частині проведення діяльності з обміну валют.
На сьогодні такі генеральні ліцензії мають 15 установ, що налічують 1936 структурних підрозділів. За допомогою довідника працівники правоохоронних органів зможуть перевірити, чи включений певний підрозділ до реєстру НБУ, а громадяни України – убезпечити себе від шахраїв.
Наразі довідник представлено у двох форматах: html (для звичайного перегляду) та dbf.
НБУ надалі планує спростити пошук інформації та сформувати карту підрозділів небанківських валютообмінних установ.
Довідник не включає інформацію щодо ПрАТ "Українська фінансова група", яка має генеральну ліцензію на діяльність з обміну валют в частині проведення операцій з купівлі у фізособи за гривні залишку суми в інвалюті, якщо він менший, ніж номінальна вартість мінімальної банкноти, що перебуває в обігу.
Як обкладати ПДФО донараховану в листопаді індексацію зарплати за минулі місяці?
У листопаді 2015 року працівнику, прийнятому на роботу в травні 2015 року, донараховано індексацію зарплати за період із липня по жовтень поточного року. До яких періодів включати донараховані суми індексації під час оподаткування?
З метою оподаткування доходів у вигляді зарплати за період її збереження згідно із законодавством (за час відпустки або перебування платника податку на лікарняному) такі доходи відносяться до відповідних податкових періодів, за які їх нарахували.
Усі інші суми донарахованої зарплати, у тому числі суми індексації, включають до податкових періодів, у яких вони нараховані. Однак податковий агент має право за будь-який період здійснити перерахунок ПДФО (незалежно від того, має право працівник на застосування податкової соцпільги чи ні) з метою правильності визначення суми податку.
Ця норма дає право провести перерахунок ПДФО після донарахування в листопаді 2015 року індексації за минулі періоди (із липня по жовтень 2015 року).
Механізм проведення перерахунку ПДФО визначено в листі ДПС від 19.02.13 р. № 2972/0/51-12/17-1115 та в ЗІР (категорія 103.08.04). Слід діяти таким чином:
· донараховані суми індексації включити в дохід того місяця, за який вони нараховані;
· визначити заново оподатковуваний дохід за кожний місяць;
· результати перерахунку відобразити у формі № 1ДФ за звітний період, у якому проведено такий перерахунок.
Тобто в цьому випадку застосовується механізм перерахунку аналогічний тому, який діє під час річного перерахунку. Результат такого перерахунку відображають у формі № 1ДФ за IV квартал з ознакою доходу «101».
Отже, якщо навіть у листопаді 2015 року всі донараховані суми було включено до загального місячного оподатковуваного доходу за листопад, то під час річного перерахунку ці донараховані суми індексації мають бути віднесені до періодів, за які їх нарахували.
Донараховано відпусткові за вересень: чи треба перераховувати лікарняні?
Працівнику підприємства встановлено посадовий оклад на рівні мінімальної зарплати (далі – МЗП). Цей працівник перебував у щорічній відпустці з 1 по 24 вересня 2015 року, відпусткові йому були нараховані в серпні. За умовами колдоговору підприємство має коригувати середній заробіток у разі підвищення посадового окладу (на коефіцієнт підвищення). У зв’язку з підвищенням розміру МЗП у листопаді донарахували працівнику відпусткові за вересень у сумі 194,70 грн. Як відобразити таке донарахування у звітності з ЄСВ? Чи враховувати цю суму під час нарахування цьому працівнику лікарняних, якщо страховий випадок настав 19 листопада?
Розрахунковим періодом у даному випадку будуть 12 календарних місяців роботи на підприємстві, що передують місяцю настання страхового випадку. Тобто період з листопада 2014 року по жовтень 2015 року.
Однак вересневі відпусткові були донараховані в листопаді 2015 року.
З одного боку, нараховану суму відпусткових – незалежно від порядку їхньої фактичної виплати – розподіляють пропорційно до часу, що припадає на дні відпустки у відповідному місяці. У персоніфікованій звітності донараховані суми відпусткових відносять до місяця, за який їх нараховано, з кодом типу нарахувань «10». Тобто, здавалось би, донараховані вересневі відпусткові слід включити до заробітку вересня під час розрахунку середньої зарплати для оплати лікарняних.
З іншого боку, на заваді цьому стають положення Порядку № 1266:
· по-перше, для обчислення середньоденної зарплати беруть нараховану за розрахунковий період зарплату, на яку нараховано ЄСВ або страхові внески;
· по-друге, середня зарплата для розрахунку лікарняних і декретних обчислюється на підставі відомостей, що включаються до Звіту з ЄСВ, який подається до органів ДФС. Як роз’яснило Мінсоцполітики, для розрахунку лікарняних (декретних) беруть дані, що були включені до звітів з ЄСВ за місяці розрахункового періоду. Також така позиція ними була підтверджена і в усних роз’ясненнях.
Таким чином, донараховані в листопаді 2015 року відпусткові за вересень не впливають на розрахунок лікарняних для страхового випадку, що настав у листопаді. Адже донарахована сума відпусткових й нарахований на неї ЄСВ будуть відображені у Звіті з ЄСВ за листопад 2015 року, який не входить до розрахункового періоду.
Втратив чинність порядок митного оформлення імпорту в тарі
Визнано таким, що втратив чиннiсть, спільний наказ Мiнекономiки, Мiнприроди, Держмитслужби вiд 30.07.09 р. № 789/414/709, яким затверджено Порядок здiйснення митного оформлення iмпортних товарiв у тарi i пакувальних матерiалах. Нагадаємо, цим Порядком були встановлені не передбачені законодавством обмеження на ввезення товарів у тарі та упаковці. У зв’язку із цим за зверненнями СГ до судових інстанцій наказ у судовому порядку неодноразово визнавався незаконним, його дія скасовувалася і потім знову поновлювалася. Сподіваємося, що зараз прийнято остаточне рішення і в довгій історії документа поставлено крапку.
Спільний наказ Мінекономрозвитку, Мінекології та Мінфіну від 02.11.15 р. № 1388/424/973 набув чинності з 04.12.15 р. («Офіційний вісник України» від 04.12.15 р. № 94).
До органів фіскальної служби Харківщини надійшло 455 запитів на інформацію
В Головному управлінні фіскальної служби області повідомили, що з початку року, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», поштою, факсом, електронною поштою, за телефоном та особисто до органів ДФС області надійшло 455 запитів на інформацію.
Левова частка запитів ( 62 відс.) надійшла від юридичних осіб. Від громадян – 35 відс. Також надходили запити і від органів виконавчої влади, і від об’єднань громадян.
Найчастіше до органів ДФС у Харківській області зверталися із запитами щодо діяльності підприємств. Зокрема цікавило останнє подання звітності, стан, адреса підприємства, проведення документальних перевірок тощо. Цікавила інформація і про посадових осіб, які здійснюють керівництво органами ДФС. Надходили запити і щодо заборгованості по сплаті податків.
У фіскальній службі відзначають, що відповіді на запити були надані чітко у визначені відповідним законодавством терміни.
Сергій Білан: ДФС наступного року розпочне роботу над автоматизованою системою PRINEX -2
Наступного року Державна фіскальна служба України розпочне роботу з розробки проекту «Створення автоматизованої системи інтелектуального відеоконтролю за товарами та транспортними засобами, які переміщуються через українсько-білоруський кордон» (PRINEX-2).
Він стане продовженням проекту PRINEX, який був впроваджений в експлуатацію в жовтні поточного року. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан під час заключної міжнародної конференції проекту PRINEX.
«Метою продовження системи є посилення обміну між митними органами України та Білорусі додатковою інформацією про результати митного контролю, зокрема, даними систем відеоспостереження та зчитування номерних знаків, а також результатами зважування та рентгенівського сканування», – зазначив Сергій Білан.
Новий проект вже отримав схвалення Європейського Союзу, який є донором проекту PRINEX.
Впровадження нової системи дозволить уникнути дублювання зусиль відомств двох країн та, відповідно, скоротить терміни проведення митних формальностей під час перетину кордону сумлінними перевізниками, зменшить кількість незаконного переміщення товарів та транспортних засобів і контрабанди, а також знизить корупцію на кордоні.
За словами Сергія Білана, електронна система обміну попередньою інформацією вже довела свою дієвість. З часу її впровадження вартість вилучених предметів правопорушень на кордоні збільшилася в 2,3 раза.
«Завдяки оперативному обміну інформацією між митними органами Білорусі та України ми досягаємо кількох цілей. По-перше – отримуємо дані про вантажі, транспортні засоби, товари та оперативно їх відпрацьовуємо. По-друге – для звичайного громадянина значно скорочуються терміни проведення митних процедур і по-третє – поглиблюється розвиток співробітництва між правоохоронним органами двох країн», – підкреслив Сергій Білан.
Учасники конференції також висловили впевненість, що діюча система PRINEX і її продовження PRINEX-2 допоможуть побудувати відкритий кордон для перевізників та громадян, та водночас закрити його для контрабанди та незаконного переміщення товарів.
Довідково. Створення надійної й захищеної системи обміну попередньою інформацію між митними органами двох країн із залученням експертів Європейського Союзу розпочалось у 2013 році. Донором проекту виступив ЄС, який надав для його реалізації 3,7 млн. євро.
До роботи над створенням системи PRINEX разом із фахівцями ДФС та Державного митного комітету Республіки Білорусь долучились Представництво Міжнародної організації з Міграції в Білорусі та Україні та Міжнародний центр з розвитку міграційної політики. Для успішної реалізації проекту було встановлено спеціалізоване комп’ютерне обладнання, удосконалено інформаційно-технологічну та комунікаційну інфраструктуру всіх автомобільних пунктів пропуску на кордоні між Україною та Республікою Білорусь.
Податкова міліція затримала на Закарпатті контрабандну партію iPhone та iPad на суму 6,5 млн. грн.
Податкова міліція спільно з митниками та прикордонниками у Закарпатській області на пункті пропуску «Тиса-Захонь» українсько-угорського кордону запобігли спробі незаконного ввезення на територію України партії iPhone 6s и iPad Mini.
Два громадянина України прямували з території Угорщини та обрали для проходження митного контролю «зелений коридор».
З огляду на наявну оперативну інформацію щодо можливої спроби незаконного переміщення техніки через вказаний пункт пропуску, було прийнято рішення щодо проведення посиленого огляду.
Під час огляду у господарських сумках, що знаходились в багажниках автомобілів, та у обшивці авто було знайдено 245 телефонів iPhone 6S та 66 пристроїв iPad Mini.
Наразі партія техніки, орієнтованою вартістю 6,5 млн. грн., вилучена.
Триває перевірка та встановлюються всі особи, причетні до незаконного переміщення товару.
Податкова міліція Києва викрила факт ухилення від сплати 800 млн. грн. податків у сфері реалізації природного газу
Співробітниками податкової міліції м. Києва до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків невстановленими особами.
Зазначені особи, використовуючи реквізити низки підприємств, більшість з яких здійснює добування, розподілення та реалізацію природного газу, провели операції з купівлі-продажу природного газу за завищеною ціною.
Ці дії дали змогу злочинцям ухилились від сплати податків на загальну суму 800 млн. грн.
Податковою міліцією вилучено 107 тонн ядра горіху волоського на суму 10,7 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції спільно з працівниками СБУ Вінницької області у рамках розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків на підставі ухвали суду проведено огляд 5 вантажних автомобілів з напівпричепами.
Транспортні засоби перебували на території складських приміщень, орендованих підприємствами-фігурантами провадження, з вантажем волоських горіхів, призначених для експорту.
У результаті проведених заходів вилучено 107 тонн ядра горіху волоського загальною вартістю 10,7 млн. гривень.
Товарно-матеріальні цінності вилучені та передані на відповідальне зберігання.
|