Чи є об’єктом оподаткування акцизним податком операції списання знищеного, зіпсованого, втраченого підакцизного товару?
Об’єктом оподаткування акцизним податком є обсяги та вартість втрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат, визначені Кабінетом Міністрів України.
Датою виникнення податкового зобов’язання щодо зіпсованого, знищеного, втраченого підакцизного товару (продукції) є дата складання відповідного акта.
Втраченим є товар (продукція), місцезнаходження якого платник податку не може встановити.
У той же час, податкове зобов’язання щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає, якщо:
а) платник податку документально зафіксував ці втрати та надав контролюючим органам необхідні докази того, що відповідний підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок аварії, пожежі, повені чи інших форс-мажорних обставин і його використання на митній території України є неможливим;
б) підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого товару (продукції) чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом.
Ця вимога застосовується у разі втрати підакцизних товарів (продукції) у межах нормативів втрат, які затверджуються у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
План заходів з проведення у 2015 році Всеукраїнського тижня права
Кабінетом Міністрів України оприлюднено План заходів з проведення у 2015 році Всеукраїнського тижня права, який затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 871-р, що відбудеться з 7 по 12 грудня.
Реалізацією плану заходів будуть займатися міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, обласні адміністрації та Київська міська державна адміністрація за участю громадських та міжнародних організацій.
Планом заходів з проведення у 2015 році Всеукраїнського тижня права передбачено:
1. Провести у навчальних закладах Всеукраїнський урок “Права людини” з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини.
2. Організувати та провести у навчальних закладах, закладах культури, військових частинах тематичні заходи інформаційного, освітнього та виховного характеру (лекції, бесіди, зустрічі за круглим столом, правові конкурси, ігри, змагання тощо).
3. Організувати виступи у засобах масової інформації з питань реалізації і захисту прав людини, у тому числі учасників антитерористичної операції, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб.
4. Провести навчання, лекції, бесіди з працівниками підприємств, установ та організацій з питань реалізації і захисту прав людини.
5. Провести лекції, бесіди в установах виконання покарань з питань реалізації і захисту прав людини.
6. Забезпечити через мережу громадських приймалень та юридичних клінік надання безоплатної первинної правової допомоги населенню з питань реалізації і захисту прав людини.
7. Організувати проведення книжкових виставок, презентацій видань про права людини та іншої літератури правового змісту, ознайомлення з матеріалами, представленими на них; оформлення у військових частинах, навчальних закладах, закладах культури, інших установах та організаціях тематичних стендів.
8. Провести науково-практичні конференції, семінари, зустрічі за круглим столом, дискусії, майстер-класи провідних юристів, присвячені проблематиці прав людини, захисту прав учасників антитерористичної операції, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб, за участю представників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій, політичних партій, народних депутатів України, діячів науки і культури.
9. Організувати проведення виставки-форуму “Правники — суспільству”.
10. Провести Міжнародний правничий конкурс імені В. М. Корецького.
11. Організувати показ художніх та документальних фільмів про права людини та правозахисну діяльність в Україні.
12. Сприяти широкому висвітленню в засобах масової інформації заходів з проведення Всеукраїнського тижня права.
13. Інформувати молодь та дітей з питань реалізації і захисту прав людини під час проведення заходів просвітницького характеру, в тому числі під час виконання програм молодіжних та дитячих громадських організацій.
Зміни до порядку застосування РРО
Новації для споживачів та продавців
Законами України від 28.12.2014 №71-VIII та від 01.07.2015 №569-VІІІ внесені зміни до Податкового кодексу України та до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі – Закон №265).
Такі зміни викликані необхідністю захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісного товару (послуги) і створення можливості звернення до судових органів для захисту прав та унеможливленням обігу контрафактних та контрабандних товарів, в тому числі значним поширенням продажу товарів (послуг), замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет,
Так з 01.01.2015 суб’єкти господарювання, які використовують програмно-технічні комплекси самообслуговування (ПТКС) при розрахунках за реалізовані товари (надані послуги), повинні видавати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми (фіскальний чек).
Пунктом 2 статті 3 Закону №265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Одночасно з норм Закону №265 виключено пункт 13 статті 9 щодо звільнення від застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункових книжок (РК) при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції). Тобто продаж товарів у мережі Інтернет здійснюється із застосуванням РРО.
Наступною новацією є внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону №265 щодо обов’язкового застосування РРО та РК при наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку. Це стосується всіх суб’єктів юридичних осіб, в тому числі бюджетних та неприбуткових, які надають послуги за готівку.
З 1 січня 2016 року закінчується перехідний період для доопрацювання або заміни РРО, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді.
З 1 січня 2015 року відповідно до Закону №265 дозволена первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Водночас, законодавством дозволено до 01.01.2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.
Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до органів фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (Z-звіти), встановлювався перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки. Не доопрацьовані РРО не можуть застосовуватися з 01.01.2016 року та підлягають виведенню з експлуатації та зняттю з обліку.
«Шокуючі мобілки»
Завдяки спільній роботі митників з прикордонниками та працівниками СБУ в Харківській області, на митному посту «Куп’янськ» Харківської митниці ДФС було виявлено 10 електрошокерів, замаскованих під мобільні телефони.
Чоловік намагався ввезти електрошокери, прямуючі потягом «Баку - Харків». Аби провезти своєрідні «телефони» молодик приховав їх в матраці на верхній полиці на місці для багажу.
Слід нагадати, що відповідно до законодавства України електрошокові пристрої віднесені до спеціальних засобів активної оборони, які не можуть перебувати у власності громадян, громадських об’єднань, міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав на території України.
За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ч.1 ст.483 Митного кодексу. Предмети порушення митних правил вилучені.
Харківською митницею заведено 646 справ про порушення митних правил
Справи порушені на загальну суму майже 49 мільйонів гривень. Такі статистичні дані за 10 місяців поточного року повідомили у фіскальному відомстві області.
Зокрема, за жовтень 2015 року митницею заведено 77 справ про ПМП на загальну суму більш ніж півмільйона гривень
У службі також повідомили, що з початку року митницею було розглянуто 295 справ про ПМП та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму 4,2 млн. грн.
В той же час, на розгляд до суду передано 126 справ - на суму 30,1 млн. грн. А вже за результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів порушення митних правил на суму 7,3 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 7 мільйонів.
Співробітниками податкової міліції Київської області у рамках розслідування кримінального провадження за ч.5 ст.27, ч.3 ст.212 та ч.1 ст.205 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, який протягом 2014-2015 років надав послуги підприємствам реального сектору економіки з ухилення від сплати податків.
Загальний обсяг проконвертованих грошових коштів за останні три місяці 2015 року склав понад 36 млн. гривень, у тому числі неправомірно сформовано податковий кредит у сумі 6 млн. гривень.
На підставі ухвал суду проведено 13 обшуків за адресами проживання фігурантів, в офісних приміщеннях та автомобілях. Під час обшуків виявлено і вилучено 11 печаток, мобільні телефони, комп’ютерну техніку та документацію, що свідчить про протиправну діяльність.
Розрахункові рахунки фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності із залишком коштів у сумі 288 тис. гривень заблоковано.
Співробітниками податкової міліції Львівської області до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює виробництво олії та тваринних жирів.
Встановлено, що зазначені особи у 2014 році документально оформили придбання товарів широкого вжитку у підприємств, які мають ознаки фіктивності. Внаслідок таких дій порушники ухилилися від сплати податків на суму 55,2 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.
Всеукраїнський тиждень права
10 грудня 1948 року у Парижі на 183 пленарному засіданні Генеральної асамблеї ООН була прийнята Загальна декларація прав людини «як завдання, до виконання якого повинні прагнути всі народи і всі держави з тим, щоб кожна людина і кожний орган суспільства, завжди маючи на увазі цю Декларацію, прагнули шляхом освіти сприяти поважанню цих прав і свобод і забезпеченню, шляхом національних і міжнародних прогресивних заходів, загального і ефективного визнання і здійснення їх як серед народів держав - членів Організації, так і серед народів територій, що перебувають під їх юрисдикцією».
Двома роками пізніше, 4 грудня 1950 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН було засновано Міжнародний день прав людини та оголошено його святкування 10 грудня. В цей день проводиться пленарне засідання ООН на якому відзначають тих, хто зробив вагомий внесок у захист людських прав і свобод.
Уже ні для кого не секрет, що становлення громадянського суспільства і правової держави в Україні можливе завдяки високому рівню правової освіти населення.
21 травня 2008 року, враховуючи міжнародний досвід, Координаційна рада молодих юристів України при Міністерстві юстиції України – дорадчий орган Міністерства юстиції України – ініціювала загальноукраїнський форум «Тиждень права» як національну традицію, що офіційно закріплено в Указі Президента України від 08 грудня 2008 року № 1149/2008 «Про Всеукраїнський тиждень права».
Так, враховуючи важливе значення правової освіти у розбудові України як правової держави, вихованні у громадян поваги до закону і прав людини започатковано проведення Всеукраїнського тижня права щороку в тиждень, що включає 10 грудня – День прав людини, який відзначається в пам'ять проголошення Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини.
Цього року Всеукраїнський тиждень права, План заходів проведення якого затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року №871-р, припадає на 7-12 грудня.
Важливу роль у підвищенні правової освіти населення та забезпеченні прав і свобод людини відіграють органи державної влади. У рамках Всеукраїнського тижня права Державною фіскальною службою України передбачено виступи у ЗМІ, проведення навчань, лекцій, участь у виставці-форумі «Правники – суспільству», яка проходитиме 9-11 грудня у приміщенні вищого навчального закладу товариства з обмеженою відповідальністю «Академія адвокатури України» за адресою: м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 27.
У Харківській області Головним управлінням власної безпеки викрито хабарника
Співробітниками Головного управління власної безпеки ДФС у Харківській області спільно з працівниками Військової прокуратури сил АТО та Оперативного штабу ЦУ СБУ АТО затримано «на гарячому» при отриманні хабара старшого слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Харківській області.
Посадовець вимагав та отримав від представника одного з підприємств Харківщини хабар у сумі 45 тисяч гривень за непроведення слідчих дій та непритягнення до кримінальної відповідальності керівників цього підприємства.
За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження за ч.3 ст. 368 КК України (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою).
Наразі тривають слідчі дії.
«Фантом» викрив нелегальну мережу розповсюдження тютюнових виробів у зоні АТО
У рамках кримінального провадження в м. Маріуполь підрозділом податкової міліції ДФС «Фантом» спільно з прикордонною службою здійснено 3 обшуки, під час яких ліквідовано підпільну мережу, через яку реалізовувались тютюнові вироби без марок акцизного податку. Кошти за реалізацію товару призначались терористичним угрупуванням.
На підставі рішення суду правоохоронці провели обшук на Іллічівському ринку міста Маріуполя, гаражного кооперативу, а також в приватному домоволодінні одного з членів злочинного угрупування.
Було вилучено близько 102 тис. пачок цигарок виробництва Молдови та Російської Федерації, переважно без марок акцизного податку, загальною вартістю 1 млн.200 тис. грн. Також при обшуках виявлені та вилучені 22,9 тис. доларів США, 276 тис. російських рублів та 773 тис. грн.
Наразі встановлюється канал постачання та збуту контрабандної продукції.
Податковою міліцією вилучено 39 тонн прокату плоского з вуглецевої сталі, який намагалися незаконно імпортувати в Україну
Працівниками податкової міліції м. Києва в рамках проведення операції «Рубіж-2015» та розслідування кримінального провадження за статтями 212 та 205 КК України припинено спробу незаконного переміщення товарів через митний кордон України.
З Європи до України підприємство з ознаками фіктивності намагалося перевезти 39 тонн прокату плоского з вуглецевої сталі.
На підставі ухвал суду на території митного посту «Ковель» Волинської митниці та у м. Ковелі проведено низку обшуків вантажних автомобілів з причепами, а також в офісному приміщенні підприємства.
За результатами проведених обшуків та слідчих дій виявлено та вилучено 6 печаток фізичних осіб-підприємців та 6 відповідних кліше, 5 печаток суб’єктів ЗЕД, чорнові записи по виплаті «зарплати в конвертах», понад 100 чистих листів формату A4 з відтисками печатки одного із підприємств Києва, а також прокат плоский з вуглецевої сталі торгової марки загальною вагою 39 тонн та фактурною вартістю 800 тис. гривень.
Слідчо-оперативні заходи тривають.
У січні – листопаді 2015 року до зведеного бюджету зібрано 522 млрд. гривень
За оперативними даними у січні-листопаді 2015 року до зведеного бюджету надійшло (збір) 522,0 млрд. грн., що на 140,2 млрд. грн., або на 36,7 відс., більше січня-листопада попереднього року. До державного бюджету забезпечено 432,6 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 89,4 млрд. гривень.
Надходження (збір) до загального фонду державного бюджету склали 431,9 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 102,5 відс., додатково забезпечено 10,4 млрд. гривень.
У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 100,4 відс. (+0,5 млрд. грн.), з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – 103,3 відс. (+3,1 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 104,9 відс. (+1,9 млрд. грн.), ввізного мита – 105,5 відс. (+1,9 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 103,5 відс. (+1,2 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – 104,5 відс. (+1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 239,8 відс. (+2,3 млрд. грн.) тощо.
У розрізі основних платежів у січні-листопаді 2015 року приріст до відповідного періоду 2014 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 31 відс. (+29,6 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених на території України товарів (робіт, послуг) – на 31,5 відс. (+23 млрд. грн.), ввізного мита – у 3,6 раза (+25,5 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 34,3 відс. (+8,9 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 81,9 відс. (+12,4 млрд. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів – у 8,8 раза (+19,6 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 2,4 раза (+2,3 млрд. грн.), збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності – на 44,6 відс. (+0,7 млрд. грн.) тощо.
З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 58,9 млрд. грн. податку на додану вартість.
Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 165 млрд. гривень.
16 грудня – останній день подання заяви про перехід на спрощену систему
Відповідно до статті 298 Податкового кодексу України обрання або перехід на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється відповідно до п.п. 298.1.1 - 298.1.4 ст. 298 ПКУ.
Згідно з п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.
Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Відповідно до п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених гл. 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ.
При цьому якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи - підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.
Позитивне значення курсової різниці від продажу валюти: чи буде дохід у платника єдиного податку
Вовчанська ОДПІ інформує про те, що Державна фіскальна служба України листом від 17.11.2015 р. № 10715/Т/99-99-17-02-02-14 розглянула звернення щодо включення до доходу фізичної особи - підприємця платника єдиного податку третьої групи позитивного значення курсової різниці від продажу валюти.
Відповідно до ст. 42 глави IV Господарського кодексу України підприємництво - це безпосередня самостійна, систематична на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
На сьогодні для фізичних осіб - підприємців існує дві системи оподаткування доходів, одержуваних від здійснення підприємницької діяльності, кожна з яких регулюється окремими статтями Кодексу і має певні обмеження та переваги, а також різний порядок оподаткування таких доходів, ведення обліку доходів і витрат.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено гл. 1 р. XIV Податкового Кодексу (далі – Кодексу).
Згідно зі ст. 291 Кодексу спрощена система оподаткування обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів.
Відповідно до ст. 292 Кодексу доходом для фізичної особи - підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу.
При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.
Отриманий дохід, від здійснення господарської діяльності виражений в іноземній валюті, перераховується у гривнях за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату отримання такого доходу (п. 292.5 ст. 292 Кодексу).
Відповідно до п. 2 пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб'єкти господарювання, які здійснюють обмін іноземної валюти.
Крім того, відповідно до ст. 6 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року N 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" (далі - Декрет) торгівля іноземною валютою на території України резидентами і нерезидентами - юридичними особами здійснюється через уповноважені банки та інші кредитно-фінансові установи, що одержали ліцензію на торгівлю іноземною валютою Національного банку України, виключно на міжбанківському валютному ринку України. Структура міжбанківського валютного ринку, а також порядок та умови торгівлі іноземною валютою на міжбанківському валютному ринку визначаються Національним банком України.
Зокрема п. 3 ст. 6 Декрету визначено, що продавати іноземну валюту уповноваженим банкам та іншим кредитно - фінансовим установам, які одержали ліцензію Національного банку України, або за їх посередництвом - іншим фізичним особам - резидентам мають право лише фізичні особи (не підприємці).
Заяву на спрощену систему оподаткування можна надіслати поштою з повідомленням про вручення
При надсиланні заяви щодо обрання спрощеної системи оподаткування поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, датою подання заяви вважається дата відправлення, що відображається на повідомленні про вручення та описі, - повідомляють фахівці Вовчанської ОДПІ.
Відповідно до пп.298.1.1 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Податковим кодексом, в один з таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
- державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця з урахуванням вимог п.291.5 ст.291 Податкового кодексу України. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця згідно із Законом України від 15.05.2003 р. № 755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Cтроки декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України
Відповідно до ч. 1 ст. 263 Митного кодексу України митна декларація подається контролюючому органу, який здійснює митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, протягом 10 робочих днів з дати доставлення цих товарів, транспортних засобів до зазначеного органу.
У разі відмови у прийнятті митної декларації або в митному оформленні товарів, у тому числі у зв’язку з прийняттям контролюючим органом рішення про коригування митної вартості товарів, нова митна декларація подається контролюючому органу, який здійснює митне оформлення товарів, не пізніше 10 робочих днів з дати такої відмови, якщо товари протягом зазначеного часу не розміщено на складі тимчасового зберігання чи на складі контролюючого органу.
Товари, які протягом 30 днів з дня доставлення їх у контролюючий орган призначення не поміщені у митний режим або не розміщені на складі тимчасового зберігання чи складі контролюючого органу, набувають статусу таких, що зберігаються на складі контролюючого органу.
Згідно із ч. 4 ст. 263 Митного кодексу України строки, зазначені у частинах 1 та 2 ст. 263 цього кодексу, продовжуються контролюючими органами на прохання декларанта:
1) у разі хвороби власника товарів, транспортних засобів комерційного призначення або уповноваженої ним особи, що настала після прибуття у місця, встановлені контролюючими органами для здійснення митного контролю, що підтверджується документом, виданим медичним закладом;
2) коли процедура контролю, який здійснюється іншими державними органами під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, потребує додаткового часу, що підтверджується довідкою відповідного органу;
3) якщо виникли обставини та/або сталися події, що перешкоджають поданню контролюючому органу митної декларації, зокрема:
а) стихійне лихо (пожежа, повінь тощо), введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях у зоні митного контролю, інші надзвичайні та невідворотні за даних умов події (обставини непереборної сили);
б) протиправні дії третіх осіб, спрямовані проти перевізника, транспортного засобу комерційного призначення чи товарів, що підлягають декларуванню;
в) неможливість подальшого руху транспортного засобу внаслідок зсуву, пошкодження або розпакування товару, що унеможливлює пред’явлення контролюючому органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Для продовження строків пред’явлення або декларування контролюючому органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення власник або уповноважена ним особа звертається до контролюючого органу з письмовою заявою, у тому числі в електронній формі. До заяви додаються відповідні документи, які підтверджують обставини та події, зазначені у ч. 4 ст. 263 Митного кодексу України.
Контролюючий орган на підставі заяви та доданих до неї документів продовжує строк декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення на час, необхідний для усунення причин, що не дали змоги своєчасно задекларувати ці товари, транспортні засоби.
Відповідно до ч. 8 ст. 263 Митного кодексу України декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення може здійснюватися до прибуття їх на митну територію України або до контролюючого органу призначення згідно з порядком та умовами, визначеними ст. 259 Митного кодексу України.
|