16 електронних сервісів ДФС України
Вовчанська ОДПІ нагадує, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) створені та функціонують ряд електронних сервісів.
Так, наа головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (sfs.gov.ua) розміщені такі електронні сервіси:
1. «Електронний кабінет платника податків» – це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна здійснити подання податкової звітності в електронному вигляді; переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом, податковий календар, облікові дані платника;
2. «Дані реєстру платників ПДВ» – щоденно оприлюднюється інформація про платників ПДВ, сервіс надає можливість перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо реєстрації платником ПДВ;
3. «Митна статистика» – надає можливість ознайомитись зі зведеними даними митної статистики зовнішньої торгівлі України;
4. «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» – сервіс для перевірки потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету;
5. «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» («ЗІР») – сервіс, який забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності (оподаткування, митна справа, єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), електронний цифровий підпис) шляхом перегляду за певні періоди інформації не лише по запитаннях-відповідях, розміщених у Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використанням Бази знань, а також містить нормативні та інформаційні документи, інформацію про останні зміни у законодавстві, актуальні запитання та відповіді на них, новий інноваційний розділ «Інтерактивна мапа» за напрямами «Митна справа» та «Єдиний соціальний внесок;
6. «Анулювання реєстрації платника ПДВ» – сервіс, який надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду; надає можливість перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо анулювання реєстрації платника ПДВ;
7. «Антикорупційний сервіс «Пульс» – «гаряча» телефонна лінія, за якою по телефону (044)284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання цілодобово мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України;
8. «Заповнення декларації громадянами» – сервіс надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до органів ДФС фізичні особи – підприємці та громадяни, та надіслати її до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв’язку;
9. «Реєстр платників єдиного податку» – щоденно оприлюднюється інформація про платників єдиного податку, надає можливісь перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо реєстрації платником єдиного податку;
10. «Акредитований центр сертифікації ключів» – інформація щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), який безкоштовно надає послуги електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП); отримання ЕЦП; безкоштовне програмне забезпечення ДФС України, за допомогою якого платник може підготувати та подати звітність в електронному вигляді (ОПЗ), електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» та інші програмні забезпечення, в яких реалізовано можливість використання посилених сертифікатів, сформованих АЦСК ІДД ДФС та інше;
11. «Електронна звітність» – спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності», актуальні нововведення, підтримка користувачів;
12. «Електронна митниця» – інформація щодо багатофункціональної комплексної системи «Електронна митниця»;
13. «Реєстр страхувальників» – інформація про взяття на облік платника єдиного внеску, його реєстраційний номер, код КВЕД, по якому призначений клас ризику та клас професійного ризику виробництва;
14. «Дані про взяття на облік платників податків» – формується інформація по запиту щодо взяття на облік платника (назва, місцезнаходження, ДПІ за основним місцем обліку, дата взяття на облік у контролюючих органах), надає можливість перевірити потенційних бізнес-партнерів щодо обліку в органах ДФС;
15. «Інформація про РРО» – отримання інформації щодо реєстрації конкретного реєстратора розрахункових операцій в органах ДФС;
16. «Інформація про КОРО» – отримання інформації щодо реєстрації книг обліку розрахункових операцій в органах ДФС.
Члени сім’ї першого ступеня споріднення фізичної особи
Вовчанська ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.
Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
В проекте бюджета-2016 правительство повышает социальные стандарты на 12% и увеличивает расходы на оборону и безопасность на 100 млрд. грн.
Правительственный проект Государственного бюджета на 2016 год предусматривает повышение социальных стандартов на 12% и увеличение расходов на национальную безопасность и оборону до 100 миллиардов гривен. Об этом сообщил премьер-министр Украины Арсений Яценюк на заседании правительства в среду, 2 декабря.
Он напомнил, что один из основных критериев получения Украиной третьего транша Международного валютного фонда и общей поддержки от внешних кредиторов в размере 4 млрд долларов США «заключается в том, насколько будут сбалансированными и экономически эффективными как налоговая реформа, так и закон о государственном бюджете».
Один из базовых критериев проекта госбюджета, который прорабатывается правительством, — это бюджетный дефицит в размере 3,7% ВВП.
«Мы предлагаем провести радикальную налоговую реформу, которая поможет малому и среднему бизнесу развиваться, создавать рабочие места, повысить свою экономическую активность, а значит, увеличить поступления как в свой бизнес, так и государственный бюджет», — отметил он.
Он отметил, что для этого необходимо существенное сокращение расходов государственного бюджета: «Правительство пошло на очень адекватное уменьшение расходов государственного бюджета».
В то же время Арсений Яценюк подчеркнул, что при принятии решения об уменьшении расходов Правительство не пойдет на сокращение социальных расходов и «социальные стандарты в 2016 году по правительственному проекту повышаются на 12%».
Основная статья расходов, напомнил Арсений Яценюк, лежит в плоскости национальной безопасности и обороны: «Российская агрессия против Украины и российская война против Украины не завершена. Именно поэтому правительство предлагает повысить размер финансирования национальной безопасности и обороны на 10 миллиардов».
Таким образом, общий объем финансирования национальной безопасности и обороны из общего и специального фонда составит 100 миллиардов гривен.
Правительство также планирует существенно увеличить финансирование капитальных расходов и регионального развития, в том числе и тех общин, которые объединились: «Общий объем финансирования из Фонда регионального развития будет составлять 5,7 млрд грн. Это деньги, которые пойдут на места: на больницы, школы, инфраструктуру, строительство дорог. Это то, в чем сегодня нуждаются общины».
Арсений Яценюк также отметил, что Министерство финансов Украины вместе с западными консультантами наработало «базовую мощную и эффективную налоговую реформу»: «Мы готовы к полному диалогу с нашими партнерами по коалиции. Что касается лучших инициатив от народных депутатов Украины, которые лежат в плоскости администрирования налогов, прозрачной и эффективной системы возмещения налога на добавленную стоимость, для того чтобы не было никакого ручного воздействия на возмещение НДС, — мы поддерживаем все эти инициативы, и они будут включены в проект Налогового кодекса, который должен быть поддержан членами украинского Парламента».
«Мы приветствуем желание партнеров по коалиции внести свои предложения. И я надеюсь, что в течение этой недели мы завершим все технические консультации с народными депутатами Украины. Что будет гораздо выше интерес к реальному сотрудничеству с Правительством. Что ни у кого нет политического интереса в противостоянии по налоговой реформе, которую предлагает Правительство и которая необходима стране, и по бюджету, который отвечает как основам финансовой стабильности, так и социальным критериям, которые должны быть обеспечены Правительством. И мы проголосуем соответствующие законопроекты в стенах украинского Парламента слаженно, активно и на благо украинского народа», — подчеркнул он.
На Днепропетровщине стартуют бесплатные IT-курсы для переселенцев
Получить качественное IT-образование – такая перспектива открывается перед переселенцами, которые в настоящее время проживают на Днепропетровщине. Это станет возможным благодаря бесплатному курсу «Frontend-developer: учебная программа для переселенцев». Трехмесячное обучение стартует 7 декабря. 50 студентов, которые выдержат отбор, проведут за партами 140 часов.
И опять о кассовых аппаратах
В проекте налоговой реформы от Минфина предлагается обязать единщиков использовать кассовые аппараты:
- с 1 января 2019 года тем, кто работает в нынешней 1-й группе;
- с 1 января 2016 года тем, кто работает в нынешней 2-й группе;
- с 1 июля 2016 года — всем остальным.
1. Налоговую реформу нужно начинать с либерализации и упрощения администрирования. Введение РРО при существующих условия усложняет администрирование. Чтобы кто ни говорил. Упрощаем администрирование — меряем индикаторы — если результат есть — можно двигаться дальше.
2. В существующих условиях проведение налоговой реформы должно учитывать, что затраты бизнеса на соблюдение норм налогового законодательства должны приближаться к нулю. Хотите считать деньги бизнеса — обеспечьте инструментом, например за счет налоговых вычетов.
3. Борьба с контрабандой, в которой якобы государство собирается использовать РРО начинается на таможне и границе, а не в магазинах мелких торговцев.
4. Рынок РРО должен быть предварительно демонополизирован.
5. Провести глубокую и кардинальную реформу самой ДФС.
6. Не забываем о коррупции. Реальная, а не показная борьба.
Это шесть основных шагов, которые должны быть сделаны государством до того, как выберут обратно "люфт из под ослабленных гаек" (а не затянут их до нельзя).
На Дніпропетровщині в електронний вигляд переведено більше 80% адмінпослуг
Від довідки на землю до старту підприємницької кар’єри: ще 17 он-лайн послуг з’явилися на порталі https://igov.org.ua. Тепер їх 149 – на 15 більше, ніж планували впровадити у 2015-му.
«Мали за мету – до кінця року перевести в електронний вигляд 134 послуги, тобто 80%. Та зробили навіть більше – 149. Тепер мешканцям області не треба висиджувати у чергах, щоб оформити субсидію чи закордонний паспорт, отримати довідку на землю, розпочати власний бізнес та багато іншого, – сказав голова Дніпропетровської ОДА Валентин Резніченко. – Наступного року на iGov з’являться усі адміністративні послуги. Електронна система полегшує життя наших мешканців та допомагає у боротьбі з корупцією».
Серед останніх он-лайн новинок 2015-го: декілька довідок на землю, внесення до реєстру інформації про саморозпуск чи реорганізацію громадського об’єднання, дозвіл на проведення заходів із тваринами, видача довідки про поховання, переведення житлових приміщень в нежитлові, погодження для розміщення на території міста тимчасових споруд. Останнє необхідне для підприємців.
Планується, що на Дніпропетровщині впровадять ще близько 20 електронних послуг. Як і попередні, вони полегшать життя пенсіонерів, підприємців, молодих мам та інших.
Умови списання безнадійного податкового боргу платників податків
Відповідно до підпункту 101.1 статті 101 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.
Пунктом 101.2 статті 101 Кодексу визначено, що під терміном «безнадійний» розуміється:
- податковий борг платника податку, визнаного в установленому порядку банкрутом, вимоги щодо якого не були задоволені у зв’язку з недостатністю майна банкрута;
- податковий борг фізичної особи, яка:
визнана у судовому порядку недієздатною, безвісно відсутньою або оголошена померлою, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом;
померла, у разі недостатності майна, на яке може бути звернуто стягнення згідно із законом;
понад 720 днів перебуває у розшуку;
- податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом;
- податковий борг платника податків, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин);
- податковий борг платника податків, щодо якого до Державного реєстру внесено запис про його припинення на підставі рішення суду, а для банків – на підставі рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про затвердження звіту про завершення ліквідації банку або рішення Національного банку України про затвердження ліквідаційного балансу, ухвалення остаточного звіту ліквідатора і завершення ліквідаційної процедури.
У разі, якщо фізична особа, яка у судовому порядку визнана безвісно відсутньою або оголошена померлою, з’являється або, якщо фізичну особу, яка перебувала у розшуку понад 720 днів, розшукано, списана заборгованість таких осіб підлягає відновленню та стягненню у загальному порядку з дотриманням строків позовної давності починаючи з дня відновлення такого податкового боргу (пункт 101.3 статті 101 Кодексу).
Органи стягнення відкликають розрахункові документи, якими передбачено стягнення пені, штрафних санкцій та безнадійного податкового боргу, списаних відповідно до цього Кодексу (пункт 101.4 статті 101 Кодексу).
Органи державної фіскальної служби щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Наказ №859 набрав чинності 17.11.2015 (опублікований в «Офіційному віснику України» від 17.11.2015 №89).
Як повідомляє Державна фіскальна служба України, нова форма декларації запроваджується з 1 січня 2016 року.
Для зручності фізичних осіб у новій декларації об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Враховуючи це, за результатами 2015 року фізичні особи, які отримували доходи не від податкових агентів (зокрема, від інших фізичних осіб) та іноземні доходи, визначають податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору в одній податковій звітності. При цьому подання будь-якої додаткової звітності не передбачається.
Для спрощення та зменшення часу для заповнення декларації її обсяг зменшено з 2 аркушів до 1, а кількість додатків – з 7 до 4.
Одним з нововведень є те, що платник податків самостійно визначає свій статус: громадянин; особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність; підприємець, який перебуває на загальній системі.
Нагадуємо, що за результатами 2015 року фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі, подають декларацію про майновий стан і доходи до 10 лютого 2016 року, в якій разом з доходами від підприємницької діяльності декларують іноземні та інші доходи.
Громадяни та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, подають декларацію про майновий стан і доходи за результатами 2015 року до 1 травня 2016 року.
Налог на доходы: проводим годовой перерасчет
Согласно пп. “а” пп. 169.4.2 ст. 169 Налогового кодекса всем работодателям независимо от избранной системы налогообложения при начислении зарплаты наемным работникам за декабрь необходимо провести перерасчет налога на доходы физических лиц.
Тепер реєстрація транспортних засобів без довідки-рахунка
Постановою КМУ від 18.11.2015 року № 941 унесено низку змін до деяких постанов КМУ щодо реєстрації транспортних засобів (ТЗ), які чинні вже з 19.11.2015 року.
Найбільша новація — скасування обов’язку надавати довідку-рахунок при реєстрації автотранспорту.
Тож нині документами, що підтверджують правомірність придбання ТЗ, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені та засвідчені в установленому порядку:
- договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
- укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності їх адміністраторів або нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування ТЗ, інші договори, на підставі яких набувається право власності на ТЗ;
- договори купівлі-продажу нових ТЗ, що підлягають першій держреєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб’єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю ТЗ, які підписані від імені таких суб’єктів уповноваженою особою і скріплені печаткою;
- свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;
- рішення про закріплення ТЗ на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками ТЗ/особами, уповноваженими управляти таким майном;
- рішення власників майна/уповноважених ними органів про передачу ТЗ з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність тощо.
Чи має право на ПСП нерезидент, який офіційно працевлаштований на підприємстві?
Якщо іноземець має офіційний дозвіл на працевлаштування і уклав трудовий договір (контракт) з роботодавцем - резидентом, то за умови виконання ст.169 Податкового кодексу України він має право на податкову соціальну пільгу.
Чи має право на податкову соціальну пільгу державний службовець, який отримує дохід у вигляді заробітної плати та чи необхідно подавати заяву про її застосування?
Державні службовці мають право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму 100-відсоткової податкової соціальної пільги без подання заяви.
До якого контролюючого органу необхідно подавати заяву ФОП про відмову від спрощеної системи оподаткування
Відповідно до ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Формою заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 «Про затвердження порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування», передбачено і відмову від спрощеної системи оподаткування із зазначенням причин відмови від неї.
Згідно з вищезазначеною статтею ПКУ заява про відмову від спрощеної систему оподаткування фізичною особою – підприємцем подається до контролюючого органу в один з таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
Отже, заява про відмову від спрощеної системи оподаткування фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку подається в один із способів, зазначених у п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, до територіального органу державної фіскальної служби за місцем податкової адреси платника податків – фізичної особи.
Утверждены лицензионные условия туроператорской деятельности
В случае заключения договора на туристическое обслуживание туроператором оформляется и выдается туристу платежный документ
Кабмин постановлением от 11 ноября 2015 года № 991утвердил Лицензионные условия осуществления туроператорской деятельности.
Соискатель лицензии, который намеревается осуществлять туроператорскую деятельность, подает в орган лицензирования заявление о получении лицензии. К заявлению прилагаются следующие подтверждающие документы:
- заверенная руководителем соискателя лицензии копия документа, подтверждающего финансовое обеспечение гражданской ответственности перед туристами (гарантия банка или другого кредитного учреждения);
- сведения относительно мест осуществления туроператорской деятельности;
- заверенные руководителем соискателя лицензии копии документов, подтверждающих образовательно-квалификационный уровень, стаж работы руководителя соискателя лицензии;
- заверенная руководителем соискателя лицензии копия договора, заключенного со страховой компанией об обязательном страховании туристов, осуществляющих туристические путешествия;
- опись документов, представляемых для получения лицензии, в 2-х экземплярах.
Туроператор может осуществлять также и турагентскую деятельность.
Руководитель туроператора, его филиала, другого обособленного подразделения должен иметь высшее профессиональное образование и стаж работы в сфере туризма не менее 3-х лет или образование в сфере туризма за образовательно-квалификационным уровнем подготовки-младший специалист, бакалавр, магистр.
В штате туроператора должно насчитываться не менее 30 % работников, имеющих стаж работы в сфере туризма не менее 3-х лет или образование в сфере туризма за образовательно-квалификационным уровнем подготовки-младший специалист, бакалавр, магистр.
Лицензиат обязан иметь собственный веб-сайт.
Туроператор во время организации туризма оформляет и выдает туристу непосредственно или через турагента следующие документы:
- договор на туристическое обслуживание или ваучер, если договор заключается путем выдачи ваучера;
- договор на обязательное страхование;
- проездные документы, если перевозка входит в состав услуг, предусмотренных договором.
В случае заключения договора на туристическое обслуживание туроператором оформляется и выдается туристу платежный документ (квитанция, кассовый чек и т. п.).
При заключении лицензиатом агентского договора с туристическим агентом на посредническую деятельность по реализации комплекса туристических услуг, сформированных туроператором, лицензиат получает от туристического агента копию документа, подтверждающего финансовое обеспечение гражданской ответственности турагента перед туристами (гарантия банка или другого кредитного учреждения) по указанной посреднической деятельности.
Лицензиат обязан ежегодно до 30 марта представлять статистический отчет органу лицензирования.
Место осуществления туроператорской деятельности должно отвечать таким требованиям:
- иметь информационную вывеску или информационную табличку с указанием полного наименования лицензиата;
- быть обеспеченным оргтехникой и программным обеспечением, средствами телефонной связи, доступом к Интернету;
- при входе в места осуществления туроператорской деятельности должна быть размещена информация о режиме работы лицензиата.
Захист прав людини та правозахисна діяльність у сфері податкових відносин
Ефективність захисту прав платників податків значною мірою визначається станом законодавства – правової основи захисту. Так, ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України містять положення, що забезпечують належний захист прав платників податків.
Вовчанська ОДПІ нагадує, що Податковий кодекс України (далі ПК України) деталізує права платників податків та механізми їх захисту, зокрема:
- право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю. Так, існує ряд електронних сервісів, наприклад, рубрика «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua), також «гарячі лінії», на яких можна отримати консультації з податкових питань.
Окрім цього згідно ст. 52 ПК України за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі;
- право платників бути присутніми під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому цим кодексом, а також приймати участь в їх розгляді;
- право оскаржувати в порядку, встановленому цим кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), надані контролюючими органами податкові консультації.
Зазначене передбачає, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п. 14.1.7 ст. 14, п. 56.1 ст. 56). Порядок оскарження рішень контролюючих органів встановлений ст.ст. 55, 56 ПК України. ПК України встановлює дворівневу процедуру адміністративного оскарження, тобто скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до Головних управлінь ДФС в областях, місті Києві, а скарги на рішення контролюючих органів в областях, місті Києві – до ДФС України;
- право вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків;
- право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим кодексом;
- право на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку.
Окрім цього, з метою реалізації та захисту власних прав платники податків можуть звертатися до інспекцій із запитами згідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації».
ГФС предлагает повышать акциз на алкоголь и сигареты на 5% каждые три месяца
Государственная фискальная служба предлагает в ходе налоговой реформы ввести поэтапное повышение акциза на алкоголь и сигареты на 5% в квартал, сообщил журналистам на пресс-конференции глава ГФС Роман Насиров в пятницу, 4 декабря.
"Для нас и плательщиков налогов более правильным было бы, допустим, ежеквартальное или раз в полгода увеличение ставки акцизов. Постепенное увеличение легче усваивается рынком", - заявил он, пояснив, что резкий рост акцизного налога приведет к увеличению нелегальной продукции на рынке, и ГФС придется с этим бороться. Как отметил Насиров, доля нелегального производства табачных изделий сейчас незначительная и, по оценкам табачных компаний, составляет менее 1%.
Яка дата вважається датою надходження валютної виручки
Абзацом першим п. 2 постанови Правління Національного банку України від 03 вересня 2015 року № 581 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» (далі – постанова № 581) встановлено вимогу щодо обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті із-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб - підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України.
Уповноважений банк зобов’язаний попередньо зараховувати надходження в іноземній валюті, на які згідно з абзацом першим п. 2 Постанови № 581 поширюється вимога щодо обов’язкового продажу, на окремий аналітичний рахунок балансового рахунку 2603 «Розподільчі рахунки суб’єктів господарювання» (далі – розподільчий рахунок). Виключно на наступний робочий день після дня зарахування таких надходжень на розподільчий рахунок уповноважений банк зобов’язаний без доручення клієнта здійснити обов’язковий продаж надходжень в іноземній валюті в розмірі 75 відсотків (абзаци другий, сімнадцятий – двадцять перший п. 2 Постанови № 581).
Пунктом 5.2 розд. 5 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 зі змінами та доповненнями (далі – Інструкція), визначено, що поточний рахунок в іноземній валюті відкривається суб’єкту господарювання, зокрема для зберігання грошей і проведення розрахунків у межах законодавства України в безготівковій та готівковій іноземній валюті, для здійснення поточних операцій, визначених законодавством України.
Кошти в іноземній валюті, перераховані з-за кордону нерезидентом, зараховуються на поточні рахунки резидентів – юридичних осіб через розподільчі рахунки (п. 5.3 розд. 5 Інструкції).
При цьому, ст. 1 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» зі змінами та доповненнями передбачено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках.
Крім того, відповідно до п. 2.3 розд. 2 Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24 березня 1999 року № 136, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 28 травня 1999 року за № 338/3631 зі змінами та доповненнями, банк знімає експортну операцію резидента з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок останнього.
Таким чином, датою надходження виручки в іноземній валюті є дата надходження коштів на поточний рахунок резидента, який здійснив експортну операцію.
Роман Насіров: У листопаді ДФС має три рекорди з надходжень до бюджету
Голова ДФС Роман Насіров, 4 грудня, провів прес-конференцію, під час якої повідомив про основні показники роботи ДФС у листопаді 2015 року.
За словами керівника служби, у листопаді поточного року ДФС має три рекорди з надходжень до бюджету. Перший – це надходження митних платежів. У листопаді було зібрано 20, 2 млрд. грн., що перевищує початкові індикативні показники Міністерства фінансів України на 21,6%, або на 3,6 млд. грн.
«Ми йшли до цього рекорду послідовно три останні місяці. У вересні було зібрано 18,8 млрд. грн., жовтні – 19,1 млрд. грн., листопаді – 20,2 млрд. грн. Це найбільші збори по митниці за її історію», – наголосив Роман Насіров.
Таке перевиконання показників дозволило ДФС за останні три місяці спрямувати на розвиток інфраструктури областей, які беруть участь в експерименті щодо перерозподілу перевищення митних надходжень, 434,6 млн. грн., з яких 183,7 млн. грн. перераховано у листопаді.
Другим рекордом Голова ДФС назвав надходження податку на додану вартість.
«У листопаді збір ПДВ з вироблених в Україні товарів становить 10, 8 млрд. грн. при середньомісячних надходженнях у січні-жовтні – 8,5 млрд. грн. Це найбільший показник за всю історію адміністрування цього податку», – підкреслив Роман Насіров.
Третім рекордом у роботі фіскальної служби є надходження податків і зборів до загального фонду державного бюджету – у листопаді забезпечено 48,9 млрд. грн. надходжень, що є найбільшим показником за історію існування служби.
«У вересні бюджет України був збільшений на 24 млрд. грн. Нам були доведені нові показники. Перевиконання бюджету у вересні було на 2,5 млрд. грн., у жовтні – на 3,2 млрд. грн., у листопаді – на 2,6 млрд. грн. В абсолютних цифрах: у вересні зібрано 40 млрд. грн., у жовтні – 41,6 млрд. грн., а в листопаді – 48,9 млрд. грн.», – зазначив очільник ДФС.
Серед позитивних зрушень Роман Насіров також назвав стан з відшкодування податку на додану вартість. Так, лише за останні три місяці платникам відшкодовано 21 млрд. грн. Бюджетний ресурс на грудень визначено в сумі 6,1 млрд. грн. Однак, за словами Романа Насірова, ДФС завдяки перевиконанню планів з надходження податків очікує збільшення цієї суми до 10 млрд. грн.
«Я хотів би подякувати сумлінним платникам податків за те, що вони допомагають нам, ми, у свою чергу, намагаємося допомагати їм, і я думаю що це дасть можливість розпочати 2016 рік з повної сплати всіх обов’язкових податків та забезпечити гарні умови адміністрування», – підсумував Роман Насіров.
Для армії, для країни - мешканці Харківщини сплатили більше 375 млн. грн.
військового збору
Зазначена сума надійшла від платників, які перебувають на обліку в податкових інспекціях міста та області, з початку поточного року. Про це повідомила керівник ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак та підкреслила, що загалом, з початку впровадження військового збору (серпень2014 року), до казни від платників надійшло майже півмільярда гривень.
«Враховуючи актуальність призначення цього платежу, харків’яни відповідально ставляться і до нарахування, і до сплати військового збору»,- підкреслює посадовець.
Так, якщо у травні поточного року загальна сума сплаченого військового збору склала 31,5 млн. грн, у липні - понад 35 млн.грн., у вересні - 38 млн., то вже у листопаді мешканці регіону сплатили більше 40 млн.грн.
До зрівняння у листопаді минулого року сума платежів складала 27 млн.грн.
Тож відзначаючи таку позитивну динаміку, у фіскальній службі закликають роботодавців регіону і надалі з розумінням відноситися до своєчасної сплати і нарахування військового збору.
Нужно ли платить налог с полученных алиментов?
В соответствии с пп. 165.1.14 п.165.1 ст.165 Налогового кодекса Украины (НКУ) в общий налогооблагаемый налогом на доходы физических лиц (НДФЛ) не включается доход в виде алиментов, которые выплачиваются плательщику налога по решению суда или по добровольному решению сторон в суммах, определенных Семейным кодексом Украины.
Исключение составляет выплата алиментов нерезидентом независимо от размера, если иное не установлено международными договорами, согласие на обязательность которых предоставлено Верховной Радой Украины. Согласно п. 170.11 ст.170 НКУ в случае, если источник выплат любых облагаемых НДФЛ доходов является иностранным, сумма такого дохода включается в общий годовой облагаемый налогом доход плательщика налога – получателя.
Следовательно, плательщик налога, который получает алименты от нерезидента, обязан включить сумму таких доходов в состав общего годового облагаемого налогом дохода и уплатить налог по ставкам, определенным п. 167.1 ст.167 НКУ (15% или 20%).
Получили деньги на электронный кошелек – не забудьте уплатить налог
Электронный кошелек – платежное приложение платежной карты, который позволяет его держателю в пределах установленного лимита выполнять платеж за товары (услуги).
Физическое лицо, которое получает доход в виде электронных денег, может с помощью электронного кошелька пользоваться ими, в частности, – выполнять безналичные расчеты.
Фактически это деньги, которые вращаются не в форме бумажных денег, а через внедрение в сфере расчетов компьютерной технологии и современной системы связи.
Если отдельные виды облагаемых налогом доходов не подлежат налогообложению во время их начисления или выплаты, но не являются освобожденными от налогообложения, плательщик налога обязан самостоятельно включить сумму таких доходов в общий годовой облагаемый налогом доход и подать годовую декларацию (пп.168.1.3 пп.168.1 ст.168 Налогового кодекса Украины).
Таким образом, если физическое лицо получает доход в виде электронных денег (WebMoney, UkrMoney, RBK Money, MoneXy, "Яндекс. Деньги" и другие) объект налогообложения налогом на доходы физических лиц у такого физического лица возникает в день зачисления средств на электронный кошелек.
При этом, если доход не подлежит налогообложению во время его начисления или выплаты, но не является освобожденным от налогообложения, физическое лицо обязано самостоятельно включить сумму такого дохода в общий годовой облагаемый налогом доход и подать годовую налоговую декларацию об имущественном состоянии и доходах.
За продаж необлікованих міцних напоїв передбачений штраф
Транспортування горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу підприємства, на якому виробляються спирт етиловий, горілка та лікеро-горілчані вироби, без товарно-транспортних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі, з відміткою представника контролюючого органу на акцизному складі забороняється.
До суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ.
Окрім того, незабезпечення платником податків зберігання первинних документів протягом установлених строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. За повторне протягом року аналогічне порушення застосовується штраф у розмірі 1020 гривень.
Чи сплачувати ЄСВ підприємцю - загальносистемнику за відсутності доходу?
Підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄСВ) на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
Якщо підприємець не отримав дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, то законодавство надає такій особі право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску (01.01.2015 по 31.08.2015 становить 20706 грн, з 01.09.2015 – 23426 грн). При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (з 01.01.2015 по 31.08.2015 становить 422,65 грн, з 01.09.2015 – 478,17 грн).
Звертаємо увагу, якщо вищевказані підприємці, не отримували доходів (прибутків) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі особи можуть не визначати базу єдиного внеску, оскільки вказаною нормою передбачено право, а не обов’язок платника.
Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування подається за місцем податкової адреси платника податків
Відповідно до ст. 298 Податкового кодексу України для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Формою заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 «Про затвердження порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування», передбачено і відмову від спрощеної системи оподаткування із зазначенням причин відмови від неї.
Згідно з вищезазначеною статтею ПКУ заява про відмову від спрощеної систему оподаткування фізичною особою – підприємцем подається до контролюючого органу в один з таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
Отже, заява про відмову від спрощеної системи оподаткування фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку подається в один із способів, зазначених у п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, до територіального органу державної фіскальної служби за місцем податкової адреси платника податків – фізичної особи.
Автори законопроекту №3357 висловили готовність зберегти спрощену систему оподаткування
За підсумками зустрічі Національної платформи МСП з Комітетом Верховної Ради з питань податкової та митної політики, що відбулася 5 грудня, автори законопроекту №3357 виявили готовність:
1) Залишити спрощену систему оподаткування без змін, окрім зниження оборотів для 3-ї групи з 20 до 5 млн грн;
2) Вносити необхідні зміни, що стосуються МСБ, з урахуванням позиції самих підприємців через Національну платформу МСБ.
Наразі очікується офіційне підтвердження від голови комітету – Н. П. Южаніною.
Підприємці - спрощенці можуть здійснювати діяльність лише за тими видами, які зазначені в облікових даних
Відповідно до п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України (Кодекс): фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл.1 р.XIV Кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених гл.1 р.ХІV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п.291.2 ст. 291 Кодексу).
Якщо фізична особа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, то такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податків - фізичних осіб (п. 177.6 ст. 177 Кодексу).
Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.
Довідка форми № 3-ДФ з достовірною інформацією та дійсним терміном дії не потребує заміни
Платнику податків не потрібно отримувати нову довідку за формою № 3-ДФ у зв’язку з наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 № 32, якщо інформація, зазначена у довідці, не змінюється та термін дії її не закінчився.
Підпунктом 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва та особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари з обмеженнями зазначеними в абзацах другому та третьому цього підпункту.
Власник сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) при її продажу подає податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок, зазначених в абзацах другому та третьому підпункту 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ. Порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 № 32 (далі – наказ № 32), у зв’язку з набранням якого втратив чинність наказ ДПА України № 975 від 21.12.2010 «Про затвердження Порядку видачі довідки про право фізичної особи на отримання доходу від податкового агента без утримання податку та її форми» (далі Порядок № 975).
Відповідно до норм Порядку № 32 термін дії довідки не змінився. Довідка видається строком на п’ять років (п. 5 Порядку № 32).
У разі зміни інформації, зазначеної у довідці, власник сільськогосподарської продукції письмово інформує сільську, селищну, міську раду, яка протягом п’яти робочих днів видає йому нову довідку з урахуванням відповідних змін. При цьому попередня довідка анулюється (п.4 Порядку видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ затверджений наказом № 32).
Нагадаємо, статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.
Расходы на сайт: как отразить в налоговом учете
Расходы на разработку веб-сайта и его размещение в сети Интернет (регистрация доменного имени и хостинг) относятся к 6 группе - прочие нематериальные активы. При этом расчет амортизации осуществляется согласно нормам п. 138.3 НКУ.
Які податкові пільги мають учасники АТО?
З метою заохочення громадян до підтримки захисників України підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що не оподатковуються доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги.
Однак, така допомога повинна бути надана благодійниками, які надали її відповідно до вимог Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Також, передбачається пільга і для самих благодійників – не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО, згідно з підпунктом «б» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ.
Поряд з цим, відповідно до підпункту 165.1.56 пункту 165.1 статті 165 ПКУ, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.
Згідно з абзацом 2 підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 ПКУ пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих через АТО, не підлягають оподаткуванню.
Від оподаткування військовим збором звільняються доходи у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції, відповідно до абзацу 2 підпункту 1.7 пункту 16 (1) підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ. Однак, необхідно відзначити, що безпосередня участь особи в АТО має бути документально підтверджена посвідченням учасника бойових дій. Воно видається відповідно до «Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення». Цей документ затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413.
Крім того, пунктом 31 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень ПКУ встановлено, що не обкладаються податком на додану вартість операції з імпорту та поставки касок, шоломів, бронежилетів та інших спецзасобів захисту, оптичних приладів для зброї, а також ліків і медикаментів, призначених для учасників АТО, чиє здоров’я було порушене.
У випадку, якщо людина не змогла вчасно подати декларацію через те, що вона перебувала у зоні АТО або на цій території розташоване її підприємство, вона звільняється від відповідальності, оскільки АТО є форс-мажорною обставиною (Постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2015 року по справі №826/519/15). Однак, даний факт обов’язково повинен бути засвідчений Торгово-промисловою палатою, яка видає відповідне свідоцтво.
Що стосується місцевих податків, то місцевими радами можуть надаватися пільги щодо сплати податку з нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки.
|