Про Всеукраїнський тиждень права на зустрічі з представниками
бізнесу у Вовчанській ОДПІ
Вже стало доброю традицією у першій половині грудня проводити «Всеукраїнський тиждень права», до якого щороку долучається Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області. Адже проведення такого заходу спрямовано на утвердження в Україні правової держави, на підняття рівня правової культури, поваги до найвищих цінностей, які охороняються правом.
«Указом Президента України у 2008 році започатковано щорічне проведення Всеукраїнського тижня права в тиждень, що включає 10 грудня – День прав людини. Цей День відзначається в усьому світі на честь проголошення Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року Загальної декларації прав людини» - повідомила запрошеним на зустрічі з представникам бізнесу в.о.начальника Вовчанської ОДПІ – Людмила Василівна Воловик.
Під час заходу було обговорено ряд актуальних питань, а саме: застосування на практиці норм податкового законодавства щодо адміністрування єдиного соціального внеску, про нюанси системи електронного адміністрування ПДВ та сплату податку, про нову форму Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, яка набрала чинності – 1 грудня 2015 року, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897, застосування РРО фізичними особами – платниками єдиного податку, порядку здійснення готівкових розрахунків.
«В рамках проведення Всеукраїнського тижня права в Центрі обслуговування платників Вовчанської ОДПІ фахівцями інспекції надаються консультації всім бажаючим з питань реалізації і захисту прав людини. Кожен із відвідувачів має можливість отримати відповідь у фахівців податкової інспекції, кваліфіковану консультацію чи пораду в межах повноважень ОДПІ» – зазначила наприкінці заходу в.о.начальника Вовчанської ОДПІ.
Отже, подібні заходи сприяють не тільки підвищенню загальної обізнаності, а й розбудові конструктивного діалогу між контролюючими органами та платниками.
За 11 місяців платники Харківщини перерахували 8,2 мільярди гривень ЄСВ
Це майже на півмільярда гривень більше доведеного показника.
Так, зокрема, протягом листопада 2015 року показник по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сягнув 824 мільйони гривень. До зрівняння, за минулорічний період було сплачено близько 700 млн.грн.
Близько 64 % надходжень листопада поточного року або 525 мільйонів гривень ЄСВ надійшло від платників м. Харкова.
В ГУ ДФС у Харківській області підкреслюють важливість своєчасності сплати єдиного соціального внеску. Адже від цього залежить виплата пенсій, забезпечення соціальних гарантій тощо.
В той же час податківці націлюють свою діяльність на удосконалення консультаційної роботи та впровадження електронних сервісів для платників.
Так, відмічається систематичне зростання числа тих, хто подає звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування через мережу Інтернет. На сьогодні майже 95 відсотків платників ЄСВ користуються «електронкою».
«Це дуже зручно, - підкреслюють у відомстві, - адже економить час та гроші платників. Окрім того, при наданні «електронної звітності» здійснюється її перевірка на арифметичні помилки».
Щодо електронного сервісу «Управління ЕЦП»
Сервіс «Управління ЕЦП» надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера.
Для формування та подання платниками інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності» розроблено новий електронний формат Повідомлення за кодом J(F)1391102.
До Повідомлення додаються сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб.
Звертаємо увагу, що сформоване Повідомлення обов’язково підписується керівником електронним цифровим підписом, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.
Професор з Німеччини Лотар Геллерт став радником Голови ДФС
Експерт Митної служби Німеччини, професор з митного права Лотар Геллерт став радником Голови Державної фіскальної служби Романа Насірова з питань митної політики.
На цій посаді Лотар Геллерт буде консультувати Голову ДФС в питаннях реформування митного напрямку ДФС в цілому, а також за окремими питаннями: управління ризиками, митна вартість та митний пост- аудит контроль.
«Останні кілька місяців ми плідно співпрацюємо з Митною службою Німеччини. І я радий, що нам вдалося домовитись про залучення до процесу реформування української митниці дуже досвідченого фахівця, професора Геллерта», - зазначив Роман Насіров.
Професор Лотар Геллерт має більш ніж 15-річний досвід роботи у Митному департаменті Міністерства фінансів Німеччини, де, зокрема, займався питаннями митного законодавства. В якості експерта працював у Єврокомісії. У 2005-2007 - в Офісі боротьби з шахрайством (OLAF). У 2009-2011 роках - в Департаменті податкових та митних питань (TAXUD), де відповідав за взаємну адміністративну допомогу між країнами-членами ЄС у митній сфері, питання митного боргу та гарантій, а також брав участь у розробці Імплементаційного регламенту щодо Модернізованого Митного кодексу ЄС.
З серпня 2011 року викладає в Урядовому університеті адміністративних наук в Мюнстері.
В Україні професор Геллерт розпочне роботу з січня 2016 року.
Регистрационное заявление плательщика НДС подано невовремя: когда возникают налоговые обязательства?
Вовчанська ОДПІ повідомляє, що реєстраційна заява платника ПДВ за формою №1-ПДВ подається не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн грн (без урахування ПДВ).
Якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день .
При цьому податківці зауважують, що будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, яка не подала до контролюючого органу заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.
Враховуючи викладене, обов'язок щодо нарахування та сплати податкових зобов'язань з ПДВ в особи, що підлягає обов'язковій реєстрації як ПДВ вартість виникає, починаючи з дати такої реєстрації.
При цьому якщо така особа не подала/несвоєчасно подала заяву до контролюючого органу, обов'язок щодо нарахування та сплати податкових зобов'язань з ПДВ виникає з дня, наступного за граничним днем, який встановлений для подання заяви. Тобто з 11 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто загального обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн гривень за останні 12 календарних місяців.
Фамилия лица, составившего накладную, и ЭЦП должны совпадать
Електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну при її реєстрації в ЄРПН, та підпис особи, яка склала податкову накладну, не можуть належати різним особам, а повинні належати одній особі, якій делеговано право підпису податкових накладних.
Таким чином, податкова накладна, у якій прізвище особи, яка її склала, та електронний цифровий підпис особи, яка її зареєструвала в ЄРПН, належать різним особам, є такою, що складена з порушенням порядку заповнення. А отже, не дає права отримувачу (покупцю) на віднесення сум податку до податкового кредиту.
В случае уточнения отчетности за июнь регистрационная сумма не подлежит перерасчету
ДФСУ у листі 09.11.2015 р. №23850/6/99-99-19-03-02-15 нагадує, що після "обнуління" показників формули реєстраційна сума збільшувалась:
- на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду,
- та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в звітності з ПДВ за червень 2015 року.
На таку суму платником ПДВ було збільшено розмір суми податкового кредиту за звітний період липень 2015 року.
Отже, реєстраційна сума збільшується на суму від'ємного значення, що задекларована платником податків виключно у рядках 24 та 31 декларації з ПДВ за червень 2015 року та не підлягає перерахунку внаслідок уточнення показників такої звітності.
Исправляем ошибку в форме 20-ОПП: рекомендации налоговиков
Фахівці ДФСУ в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 119.11) роз'яснили: якщо суб’єкт господарювання виявив помилку у повідомленні за ф. №20-ОПП, він повинен подати повідомлення з виправленою інформацією про такі об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП до органу ДФС за місцезнаходженням таких об’єктів.
При заповненні повідомлення за ф. №20-ОПП з виправленою інформацією у другій графі відомостей про об’єкти оподаткування платником податків зазначається код ознаки надання інформації 3 (надання інформації щодо зміни відомостей про об’єкт оподаткування).
При цьому таке повідомлення подається разом з супровідним листом, в якому зазначається факт виправлення помилок у відомостях про об’єкт оподаткування.
Льготы по уплате земельного налога: кому и какие?
Від сплати земельного податку звільняються такі категорії громадян:
Звільнення для цих категорій громадян поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:
- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
Есть обособленные подразделения - платите НДФЛ в бюджет по месту их нахождения
На підставі пп. 168.4.4 ПКУ ПДФО потрібно сплачувати за місцезнаходженням самої юрособи, її відокремлених підрозділів, в незалежності від їх уповноваження нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податків до бюджету.
При цьому юрособи з неуповноваженими відокремленими підрозділами одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам ПДФО доходів сплачують суми утриманого ПДФО на відповідні рахунки, відкриті в органах держакзначейства за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів.
А от уповноважені відокремлені підрозділи сплачують ПДФО самостійно до органів держказначейства за їх місцезнаходженням.
Позиция налоговиков неизменна: индивидуальные скидки на товары облагаются НДФЛ
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів, визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки, індивідуально призначеної для такого платника податку.
Тобто якщо знижка має індивідуальний (персональний) характер, то сума такої знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується ПДФО.
Налоги при продаже квартиры: сколько заплатит продавец и покупатель
Налоги, которые оплачивает покупатель
Покупатель оплачивает только 1% от стоимости квартиры или дома в Пенсионный фонд. Сбор платят как резиденты, так и нерезиденты Украины.
В украинском законодательстве предусмотрено исключение — не подлежит налогообложению дарение и получение недвижимости по договору пожизненного содержания.
Налоги, которые оплачивает продавец
Согласно ст. 172, п.1 Налогового кодекса Украины, продавец оплачивает 1% Государственной пошлины, если недвижимость находилась в собственности более 3 лет. Если квартира находилась в собственности менее 3-х лет или происходила продажа недвижимости чаще одного раза за отчетный налоговый год, владелец при продаже должен уплатить 1% государственной пошлины, 5% налога и 1,5% - военный сбор. Налогом не облагаются объекты недвижимости, которые были получены в наследство по закону или по завещанию.
Если продавец нерезидент продает недвижимость, которая была в собственности менее 3-х лет, или происходит продажа недвижимости чаще одного раза за отчетный налоговый год, то необходимо уплатить 1% государственной пошлины, 15% налога на доходы физических лиц (если сумма дохода превышает 10-и кратный размер минимальной заработной платы, применяется ставка 20% налога) и 1,5% военный сбор.
От каких налогов освобождаются льготники
Согласно статьи 4 Декрета Кабинета Министров Украины «О государственной пошлине», от уплаты госпошлины освобождаются следующие категории граждан:
- инвалиды Великой Отечественной войны и семьи воинов, которые погибли или пропали без вести и приравненные к ним в установленном порядке лица;
- инвалиды 1 и 2 группы;граждане, отнесенные к І и ІІ категории пострадавших вследствие Чернобыльской катастрофы;
- граждане, которые имеют статус пострадавшего в следствии аварии на ЧАЭС третей категории, которые по состоянию на 1 января 1993 года жили или работали в зоне обязательного отселения не меньше двух лет, а в зоне гарантированного добровольного отселения не меньше трех лет;
- граждане, которые имеют статус пострадавшего в следствии аварии на ЧАЭС четвертой категории, постоянно проживают или работают в зоне повышенного радиоэкологического контроля, при условии, что по состоянию на 1 января 1993 года они прожили или отработали в этой зоне не меньше 4 лет.
Воспользоваться льготой можно при оформлении сделки у государственного нотариуса. Если один из участников сделки освобождается от уплаты госпошлины, то ее платит второй участник. В случает оформления сделки двумя льготниками, от уплаты пошлины освобождаются обе стороны.
Упрощенная система налогообложения в 2016 году: есть ли у нее будущее?
Сегодня сложно прогнозировать, в каком именно виде будет представлен окончательный проект налоговой реформы. Тем не менее, относительно упрощенной системы налогообложения уже можно сделать предварительные прогнозы.
Две основные концепции налоговой реформы – концепция Южаниной (законопроект № 3357) и концепция Минфина – предусматривают пересмотр упрощенной системы налогообложения. Сегодня сложно прогнозировать, в каком именно виде будет представлен на рассмотрение парламента окончательный проект налоговой реформы.
Тем не менее, относительно упрощенной системы налогообложения уже можно сделать предварительные прогнозы:
1) Упрощенная система налогообложения сохранится, по крайней мере, для физических лиц-предпринимателей (в концепции Минфина эта система для юридических лиц не предусмотрена);
2) Будут введены дополнительные запреты и ограничения, направленные на разрушение схем минимизации налогообложения, в том числе крупным и средним бизнесом (например, законопроект № 3357 содержит запрет пребывания в трудовых отношениях с ФЛП ЕН, который оказывает предприятию услуги);
3) Предельный объем дохода пребывания на упрощенной системе налогообложения, скорее всего, будет снижен (до 2 млн. грн. в концепции Минфина и до 5 млн. грн. для третьей группы плательщиков в законопроекте № 3357);
4) Ставки ЕН вырастут (обе концепции налоговой реформы предусматривают поэтапное увеличение налоговых платежей упрощенцами, хотя механизм подсчета базы налогообложения в этих концепциях различен).
Относительно особенностей определения дохода плательщика единого налога, который осуществляет посредническую деятельность (по договорам комиссии, поручения, агентским, транспортного экспедирования и т.п.), прогнозы сделать сложно, поскольку законопроекты налоговой реформы находятся в стадии разработки.
Основной вывод из вышесказанного такой: налоговая реформа 2016 года существенно ударит по упрощенной системе налогообложения, в чем и заключается одна из реальных задач этой реформы. Тем не менее, «упрощенка» сохранится и будет использоваться как малым бизнесом в качестве налоговой модели, так и более крупными субъектами с целью оптимизации налогообложения (такие схемы станут сложнее и дороже).
Когда код УКТ ВЭД в накладной не указывается
Если из импортируемых товаров были произведены другие виды продукции или такие товары подвергнуты достаточной обработке/переработке на таможенной территории Украины, то производимые товары считаются товарами украинского происхождения, а поэтому при их поставке код УКТ ВЭД в накладной не указывается.
Код товару згідно з УКТ ЗЕД є одним із обов’язкових реквізитів, який зазначається в податковій накладній при постачанні підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України.
Країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв.
Якщо у виробництві товару беруть участь дві або більше країн, країною походження товару вважається країна, в якій були здійснені останні операції з переробки, достатні для того, щоб товар отримав основні характерні риси повністю виготовленого товару, що відповідають критеріям достатньої переробки, а саме:
Критеріями достатньої переробки є:
1) виконання виробничих або технологічних операцій, за результатами яких змінюється класифікаційний код товару згідно з УКТ ЗЕД на рівні будь-якого з перших чотирьох знаків;
2) зміна вартості товару в результаті його переробки, коли відсоткова частка вартості використаних матеріалів або доданої вартості досягає фіксованої частки у вартості кінцевого товару (правило адвалорної частки);
3) виконання виробничих та/або технологічних операцій, які в результаті переробки товару не ведуть до зміни його класифікаційного коду згідно з УКТ ЗЕД або вартості згідно з правилом адвалорної частки, але з дотриманням певних умов вважаються достатніми для визнання товару походженням із тієї країни, де такі операції мали місце.
Якщо стосовно конкретного товару такі критерії достатньої переробки, як правило адвалорної частки та виконання виробничих і технологічних операцій, не встановлено, то застосовується правило, згідно з яким товар вважається підданим достатній переробці, якщо в результаті його переробки змінено класифікаційний код товару згідно з УКТ ЗЕД на рівні будь-якого з перших чотирьох знаків.
Враховуючи викладене, якщо з імпортованих товарів були вироблені інші види продукції або такі товари були піддані достатній обробці/переробці на митній території України, то вироблені, оброблені/перероблені товари вважаються товарами українського походження, а тому при їх постачанні код УКТ ЗЕД в податковій накладній не зазначається.
П роте критерію достатньої переробки не відповідають прості складальні операції. До даного виду операцій відносяться операції:
- які здійснюються шляхом складання виробів за допомогою простого кріпильного матеріалу (гвинтів, гайок, болтів тощо) чи клепання, склеювання або монтажу готових вузлів за допомогою зварювання (за винятком виготовлення складних виробів шляхом зварювання),
- а також інші операції (регулювання, контроль, заправка робочою рідиною тощо), необхідні у процесі складання і не пов’язані з переробкою (обробкою) товарів, незалежно від кількості та складності таких операцій.
Беспроцентный заем работнику: что с НДФЛ и военным сбором?
Вовчанська ОДПІ зазначила, що порядок надання безпроцентної позики співробітнику повинен встановлюватись договором позики.
Цивільним кодексом не встановлено обмежень щодо розміру та термінів повернення позики у випадках, коли позикодавець – юрособа, а позичальник – фізособа. Проте встановлено обов’язок позичальника повернути таку позику, а також наслідки порушення договору позичальником.
Щодо оподаткування, то основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується фізичною особою на підставі укладеного договору, протягом дії такого договору не є об'єктом (базою) оподаткування ПДФО і військовим збором.
Водночас суми безповоротної фінансової допомоги та поворотної фінансової допомоги, які не повернулись фізичною особою у термін, визначений договором,оподатковуються ПДФО та військовим збором.
При наданні співробітникові позики та поверненні її, у підприємства (платника податку на прибуток) доходи і витрати не визнаються.
НДФЛ уплачивается в местный бюджет по местонахождению наемных работников
Вовчанська ОДПІ зазначає, що юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати ПДФО відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету ПДФО, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує суми утриманого ПДФО на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.
Якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.
Враховуючи вищезазначене, ПДФО підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних районах міста, в яких працюють наймані працівники такого суб'єкта господарювання.
Бесплатный импорт и НДС: судьба налогового кредита
ПДВ, сплачений при імпорті безоплатно отриманих товарів, обчислений відповідно до вимог податкового та митного законодавства, включається до складу податкового кредиту платника за умови сплати податку за податковими зобов'язаннями з ПДВ згідно з п. 187.8 ПКУ.
Відповідно до п. 190.1 ПКУ базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів.
Як відомо, при безоплатному імпорті договірна вартість дорівнює нулю, тому суму ПДВ визначають виходячи з митної вартості. Оскільки як при платному, так і при безоплатному імпорті, покупець (імпортер) сплачує ПДВ. Саме тому такий платник ПДВ має право включити ці суми до податкового кредиту.
У разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку. Це встановлено п. 201.12 ПКУ.
Как облагается безвозмездная передача товаров или необоротных активов
У разі безоплатної передачі товарів платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання, аби "відсторнувати" свій раніше відображений податковий кредит.
Що стосується бази для розрахунку такого податкового зобов’язання, то:
- за необоротними активами вона визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни);
- за товарами/послугами визначається виходячи з вартості їх придбання.
Тобто, при безоплатній передачі товарів або необоротних активів, при придбанні яких було відображено податковий кредит, платнику податків слід відобразити податкові зобов’язання двічі, а саме "відсторнувати" свій податковий кредит і відобразити податкові зобов’язання з безоплатної передачі.
Измененную ставку налога на недвижимость следует уточнить в декларации
Вовчанська ОДПІ роз'яснила: у разі прийняття органом місцевого самоврядування, в межах наданих йому повноважень, протягом року рішення про встановлення зміни рішення про встановлення ставок та пільг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2015 рік, юридичні особи протягом 30 календарних днів з дня оприлюднення такого рішення подають декларації з уточненням сум податку.
В Положение об изготовлении, хранении, продаже акцизных марок предлагаются изменения
На сайте ГФСУ обнародован проект постановления Кабмина «О внесении изменений в Положение об изготовлении, хранении, продаже марок акцизного налога и маркировки алкогольных напитков и табачных изделий».
Документ разработан с целью обеспечения эффективного контроля в сфере производства и обращения алкогольных напитков и табачных изделий, упрощения представления отчетности относительно обращения марок акцизного налога, уменьшения злоупотреблений в сфере обращения подакцизной продукции, обеспечения в полном объеме поступлений налогов и сборов, в частности акцизного налога, в государственный бюджет.
Принятие постановления даст возможность обеспечить эффективный контроль в сфере производства и обращения алкогольных напитков и табачных изделий, упростить представление отчетности относительно обращения марок акцизного налога, что будет содействовать качественному и надлежащему прогнозированию и анализу относительно поступления акцизного налога в бюджет в полном объеме.
Накладную не зарегистрировали, но показали сумму НДС
в декларации - админштрафа не будет!
Якщо податкова накладна не зареєстрована в ЄРПН, але суми ПДВ за нею відображено у податкових зобов’язаннях (р. І податкової декларації) звітного періоду, то таке порушення строку реєстрації накладної не буде порушенням порядку ведення податкового обліку. Адже воно не впливає на декларування платниками податкових зобов’язань з ПДВ за відповідний звітний період.
Таким чином, адміністративної відповідальності згідно зі ст. 163-1 КУпАП (5-10 н.м.д.г.) в цьому випадку не буде.
П роте за порушення платником податку терміну реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування передбачено ще фінансову відповідальність згідно зі ст. 120-1 ПКУ:
- 10% від суми ПДВ, зазначеної в ПН/РК, - за порушення терміну реєстрації до 15 к.д.;
- 20% від суми ПДВ, зазначеної в ПН/РК, - за порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30% від суми ПДВ, зазначеної в ПН/РК, - за порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40% від суми ПДВ, зазначеної в ПН/РК - за порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
НДС-последствия при экспорте продукции по цене ниже себестоимости: позиция суда
В Єдиному реєстрі судових рішень опублікована постанова Харківського апеляційного адмінсуду «Про визнання недійсною індивідуальної податкової консультації щодо здійснення експорту товарів за ціною нижче собівартості» від 21.10.2015 р. у справі № 818/2664/15.
Судді встановили: поширення правил п. 188.1 ПКУ на експортну операцію не приводить до того, що вона перестає бути експортом у цілому чи в будь-якій частині. Адже відбувається тільки одна операція, а саме — вивіз товару в митному режимі експорту.
Таким чином, іншого об'єкту оподаткування (операція експорту), який би обкладався за основною ставкою — 20%, при проведенні експортних операцій не може виникати. Відповідно, застосування ставки ПДВ 20% є незаконним.
Разом із тим при реалізації власної продукції на експорт за ціною нижче її собівартості друга податкова накладна на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни собівартості над фактичною ціною, не складається.
Кабмин внес изменения в Порядок электронного администрирования НДС
Відповідно до постанови КМУ від 18.11.2015 р. №967 пункт 9 Порядку адміністрування ПДВ доповнено положеннями, які стосуються розрахунків платника ПДВ з погашення заборгованості з різниці в тарифах на:
- теплову енергію;
- опалення та постачання гарячої води;
- послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.
Як всім відомо, ця різниця виникає у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості та встановлених тарифів. Фінансує таку різницю державний бюджет, за рахунок субвенції місцевим бюджетам, з подальшим спрямуванням таких коштів на зменшення заборгованості комунальника перед бюджетом з ПДВ. Крім того, як зазначено в постанові № 967, на суму такого зменшення заборгованості збільшується і значення показника „поповнення електронного рахунку в СЕА”. Ось як це відбувається.
Постановою визначено, що інформація про проведення таких розрахунків з ПДВ (тобто, отримання субвенції з державного бюджету) надається Казначейством до ДФС у розрізі платників ПДВ не пізніше наступного робочого дня з дати проведення таких розрахунків.
На підставі цієї інформації ДФС формує та не пізніше наступного робочого дня з дати її отримання надсилає Казначейству коригуючі реєстри у межах залишку узгоджених ПЗ платника ПДВ, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав. Сума в коригуючих реєстрах не має бути більше суми проведених розрахунків (отриманого з державного бюджету фінансування).
Д алі у день отримання коригуючих реєстрів Казначейство зменшує залишок узгоджених ПЗ платника ПДВ та повідомляє про це ДФС (тобто, перераховує суми одержаних субвенцій на відповідні рахунки місцевих бюджетів).
ДФС на підставі інформації про зменшення залишку узгоджених ПЗ з ПДВ, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, не пізніше наступного робочого дня з дати отримання такої інформації має збільшити суму поповнення електронного рахунка такого платника ПДВ на суму такого зменшення.
Минфин предлагает установить мораторий на повышение налогов на 2 года
Ввести запрет сроком на два года на увеличение перечня налогов и сборов, их плательщиков и размера ставок, прав контролирующих органов, перечня, оснований и сроков проведения проверок налогоплательщиков, размера штрафов и пени предлагает Министерство финансов.
Согласно разработанному ведомством проекту закона "О создании равных конкурентных условий в налогообложении и стимулировании экономической деятельности в Украине", содержащем новый проект Налогового кодекса, предполагается также двухлетний запрет на расширение базы налогообложения, уменьшение количества и размера налоговых льгот, источников уплаты налоговых обязательств или погашения налогового долга.
Под указанный двухлетний мораторий, согласно обнародованному Минфином документу, подпадают также сокращение предельных сроков подачи налоговых деклараций и уплаты налогов и сборов, внедрение новых видов ответственности за нарушение налогового законодательства и внесение изменений в пункт, описывающий сам мораторий.
В соответствии с законопроектом, он должен вступить в силу с 1 января 2016 года.
Налоговая реформа: чем отличаются проекты Минфина и депутатов?
Министерство финансов Украины 30 ноября на своем сайте опубликовало проект Закона о создании конкурентных условий в налогообложении и стимулировании экономической деятельности в Украине. Предлагается установить единую ставку на уровне 20% на ключевые налоги -НДС, НДФЛ, налог на прибыль, ЕСВ, а затем установить мораторий на внесение изменений в Налоговый кодекс.
Налоговая реформа является одним их ключевых условий выполнения Украиной обязательств по программе сотрудничества с Международным валютным фондом. На сегодня существуется два основных варианта налоговой реформы - от Министерства финансов и от депутатов. Проект, подготовленный парламентариями, предполагает резкое снижение налоговых ставок и упразднение ряда налогов.
|
Минфин (проект, размещенный на официальном сайте 30.11.2015)
|
Комитет ВР по вопросам налоговой и таможенной политики (законопроект № 3357)
|
Налог на прибыль
|
Базовая ставка - 20 % (действующая - 18 %)
Объект налогообложения - финансовый результат до налогообложения по данным финансовой отчетности, скорректированный на налоговые разницы (т.е. сохраняется действующий порядок)
Ежемесячные авансовые платежи.
|
Базовая ставка - 15 %
Объект налогообложения - распределенная прибыль в форме дивидендов и приравненных к ним платежей. Реинвестированная прибыль налогом не облагается.
Отмена ежемесячных авансовых платежей
|
НДС
|
Базовая ставка - 20 %, экспорт - 0 % (действующие: 20%, 7%, 0 %)
Отмена специального режима НДС для аграриев
Обязательная регистрация плательщиков НДС - при годовом обороте свыше 2 млн. грн. (сейчас 1 млн. грн.)
Система электронного администрирования НДС с депонированием средств на НДС-счетах - сохраняется
|
Базовая ставка - 15 %
Отмена специального режима НДС для аграриев (кроме животноводства)
Система электронного администрирования НДС с депонированием средств на НДС-счетах - сохраняется (увеличивается "овердрафт" регистрационной суммы налоговых накладных)
Запрет на аннулирование налогового кредита по формальным основаниям
Автоматическое возмещение всех сумм НДС, подтвержденных в СЭА НДС, в порядке поступления заявок. Внедрение публичного реестра заявок.
|
НДФЛ
|
Базовая ставка - 20 % (действующие: 15%, 20 %)
Налоговая социальная льгота (необлагаемый налогом минимум) в размере 1 МЗП*
Военный сбор сохраняется на 2016 год.
|
Базовая ставка - 10 % (5 % на дивиденды, которые выплачиваются плательщиками распределенной прибыли, 20 % - на дивиденды, выплачиваемые неплательщиками распределенной прибыли, на выигрыши, призы, подарки)
Три варианта налогообложения предпринимателей в зависимости от годового дохода:
1) мелкая единоличная деятельность (до 250 МЗП) - фиксированный налог (10 % МЗП)
2) "смягченная" общая система (до 4000 МЗП ) - 10 % прибыли, упрощенный учет доходов и расходов по кассовому методу
3) стандартная общая система - 10 % прибыли, полноценный учет доходов и расходов
|
ЕСВ
|
Базовая ставка начислений - 20 % (действующие: 32,3 - 49,7 %, с 2016 г. - с учетом понижающего коэффициента 0,6)
Максимальная величина базы начисления ЕСВ - 25 МЗП (действующий - 17 МЗП)
Отмена ЕСВ в части удержаний из зарплаты (действующая - 3,6 %)
|
Базовая ставка начислений - 20 %
Отмена максимальной величины базы начисления ЕСВ
Отмена ЕСВ в части удержаний из зарплаты
|
Единый налог
|
Только для предпринимателей с годовым доходом:
Группа А - до 300 тыс. грн. (аналогично группе 1);
Группа B -до 2 млн. грн. (объединение групп 2 и 3).
Право применения упрощенной системы юрлицами отменяется.
Группа C - для сельхозпроизводителей с годовым доходом до 2 млн. грн. (нынешняя группа 4, ограничен доход)
Предпринимателями группы А и В будет запрещен ВЭД.
База налогообложения:
Для группы А - минзарплата (как для нынешних 1 и 2 групп)
Для группы В - налогооблагаемый доход, который рассчитывается по прямому (доходы - расходы) или косвенному (доходы - вмененные расходы в размере 0,4-0,8 от суммы дохода) методу.
Ставки:
для группы А - до 20% МЗП.
для группы В - 20% налогооблагаемого дохода.
для группы С - такие же как и для существующей 4 группы ЕН.
РРО:
группы «А» - с 1 января 2019;
группа «Б», платившие единый налог в 2015 году в составе 2-й группы в редакции НКУ, действовавшей до 1 января 2016 года, - с 1 января 2016 года, а для всех остальных плательщиков группы "Б" - с 1 июля 2016 года.
|
Группы 1 и 2 - без изменений
Группа 3:
уменьшение годового дохода до 5 млн. грн. (сейчас 20 млн.)
увеличение ставок
- 2016 г: 3 % с НДС, 6 % без НДС
- 2017 г.: 4 % с НДС, 8 % без НДС
- 2018 г. 5 % с НДС, 10 % без НДС
Группа 4 - сельхозпроизводители с годовым доходом до 100 млн.грн. и площадью земель до 3000 га.
|
Транспортный налог
|
Облагаются легковые автомобили класса "Люкс" (стоимостью свыше 1 млн. грн.) возрастом не старше 5 лет независимо от объема двигателя (сейчас - свыше 3000 куб.см.)
Ставка - 25 тыс. грн./год.
|
Облагаются легковые автомобили класса "Люкс" (стоимостью свыше 1 млн. грн.) возрастом не старше 5 лет независимо от объема двигателя (сейчас - свыше 3000 куб.см.)
Ставка - 25 тыс. грн./год.
|
Недвижимость
|
До 3 % МЗП за 1 кв. м. жилой и нежилой недвижимости, устанавливается местными советами (действующая - до 2 %)
Льготы для строения промышленности и сельского хозяйства отменяются.
Дополнительно - 25 тыс.грн. для квартир и домов площадью 300 и 500 кв. м. соответственно.
Льготы по площади квартир, домов и разных типов в размере 60, 120 и 180 кв. м. сохраняются.
|
Без изменений по сравнению с действующей системой
|
Акцизный налог
|
Рост ставок по различным видам подакцизных товаров - от 25% до пятикратного увеличения
|
Усовершенствования администрирования акцизного сбора, внедрение акцизной налоговой накладной
|
Администрирование
|
Упрощение процедур подачи налоговой отчетности
Унификация подходов по применению срока, за который возможен пересмотр суммы налога.
Налогоплательщики, действовавшие в соответствии с налоговыми консультациями, освобождаются от административной ответственности и от пени, но не от доначисления налога
Доступ плательщиков к данным фискальных органов относительно состояния расчетов
Сокращение основания для инициирования налоговых проверок
Рассмотрение возражения к акту проверки фискальным органом более высокого уровня
Одноуровневая процедура административного обжалования
Рассмотрение жалоб плательщиков при существенных доначислениях Апелляционным советом по вопросам рассмотрения жалоб (в составе представителей Минфина, ГФС и Бизнес-омбудсмена)
|
Разделение функций формирования (Минфин) и реализации (ГФС) государственной фискальной политики. ГФС лишается права издавать нормативные акты;
Внедрение электронного кабинета плательщика налогов - онлайн-доступ к управлению лицевым счетом;
Новая система апелляционного обжалования - второй уровень в Минфине
Новая структура фискальных органов: ГНИ выполняют только сервисные функции без полномочий проведения проверок
Ликвидация налоговой милиции (передача функций Службе финансовых расследований)
Внедрение института налоговых консультантов
|
Алгоритм расчета НДФЛ по гражданско-правовым договорам - на примере от налоговиков
Вовчанська ОДПІ нагадує, що при нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг) база оподаткування визначається як нарахована сума такої винагороди, зменшена на суму ЄСВ.
Ставка податку становить 15% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.
Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм п. 164.6 ст. 164 ПКУ щодо доходів, зазначених в абзаці першому цього пункту, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.
Наприклад, якщо платник податку отримав місячний дохід у вигляді винагороди, що дорівнює 14000 грн., то податковий агент повинен виконати наступний алгоритм оподаткування даного доходу:
- база оподаткування становитиме 13636 грн, за вирахуванням єдиного соціального внеску (14000 – (14000 грн. х 2,6%) = 13636 грн, де 2,6% - єдиний соціальний внесок);
- база оподаткування до якої застосовується ставка податку 15 % становитиме 12180 грн. (десятикратний розмір мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня 2015 року);
- база оподаткування до якої застосовується ставка податку 20 % відповідно становитиме 1456 грн. (13636 грн – 12180 грн = 1456 грн).
Далі визначається сума податку:
- за ставкою 15% оподатковується дохід 12180 грн, з якого податок дорівнює 1827,0 грн.;
- за ставкою 20 % оподатковується дохід 1456 грн, з якого податок дорівнює 291,20 грн.
Отже, виходячи з прикладу, загальна сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає утриманню податковим агентом з місячного доходу платника податку 14000 грн становить 2118,20 грн (1827,0 грн. + 291,20 грн.).
Водночас нагадуємо, що платники зобов’язані подавати декларацію за результатами податкового (звітного) року до 1 травня наступного року, якщо протягом звітного року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно – правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2015 році – 146160 грн.).
При цьому дохід отриманий у вигляді роялті не включається до загального річного оподатковуваного доходу, що декларується.
|