Від Харківщини до бюджету держави надійшло майже 18 мільярдів гривень
Протягом січня-листопада забезпечено збір 17,7 млрд. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів. Це на 6,6 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до минулорічного періоду склав 159,1 відсотка.
Зокрема тільки за листопад до бюджетів усіх рівнів надійшло – 2,6 млрд.грн., що в два рази більше, ніж за листопад 2014 року.
Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області.
Так, до Державного бюджету за січень-листопад надійшло 12,4 млрд.грн., до Місцевого - 5,3 млрд. грн.
Водночас за листопад надходження до місцевої скарбниці склали більш ніж півмільярда гривень.
Як відзначає очільник фіскального відомства регіону Ірина Сагайдак, такі результати роботи стали можливі завдяки впровадженню сучасних електронних сервісів адміністрування та новим комунікаціям з бізнес-середовищем. Адже наразі змінюється не лише податкова служба, а й психологія платника податків, який обирає для себе свідому позицію громадянина та розуміє, що сплачені ним податки - основа незалежної держави.
«Спокійна і компетентна експертиза необхідної документації, роз’яснення податкових норм і партнерський діалог професіоналів своєї справи - ось основні методи роботи фіскальної служби сьогодні. Лише до навмисного і злісного ухилення від сплати податків ми вживаємо комплексні заходи», - підкреслює податківець.
Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів
у січні-листопаді 2015 року
Платниками податків протягом січня-листопада 2015 року було мобілізовано до бюджету 138859,8 тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за 11 місяців 2015 року поповнено на 157459,2 тис.грн.
|
|
До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-листопад 2015 року поповнено казну на 157459,2 тис.грн. До Державного бюджету за одинадцять місяців поточного року надійшло 47380,5 тис.грн. (у 2014 році лише – 35048,8 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є податок на доходи фізичних осіб –19756,6 тис. грн., податок на додану вартість – 9492,4 тис.грн. та податок на прибуток – 6949,5 тис. грн.
До місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 110078,7 тис. грн., що на 35783,8 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 58165,0 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження від рентних платежів складають 4371,5 тис. грн., від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 21035,1 тис. грн..
Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки
За одинадцять місяців 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 18694,9 тис.грн. єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 4533,6 тис. грн, що на 214,3 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ
7411,6 тис.грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-листопад 2015 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Сплата за ліцензування та акцизний податок
У січні-листопаді 2015 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 420,8 тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
До бюджету Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень – листопад 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 3314,2 тис. гривень.
Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.
Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету
З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 21035,1 тис. грн плати за землю.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на 5733,1 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.
Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.
Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.
Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.
Украина заняла 107 место в рейтинге налоговой нагрузки на бизнес
Украина в 2015 году заняла 107 место в рейтинге налоговой нагрузки на бизнес среди 189 экономик.
Об этом свидетельствует совместный рейтинг Мирового банка и аудиторской компании PwC.
Таким образом, Украина за год поднялась всего на одну строчку (в прошлом году наша страна была на 108 месте). Согласно рейтингу, Украина оказалась между Ганой и Республикой Фиджи.
При этом уровень налоговой нагрузки на прибыль модельной компании (Total Tax Rate) составила 52,2%. В среднем в мире уровень налоговой нагрузки составляет 40,8%.
По данным составителей рейтинга, Россия оказалась на 47 месте (TTR - 47%). Беларусь заняла 63 место (TTR - 51,8%), Узбекистан - 115 место (TTR - 41,1%), Грузия - 40 место (TTR - 16,4%), Молдова - 78 место (TTR - 40,2%), Армения - 41 место (TTR - 19,9%), Болгария - 88 место (TTR - 27%).
Ежегодно Мировой банк и аудиторская компании PwC в рамках рейтинга Doing Business проводят исследование налоговых систем во всем мире.
В рейтинге учитывается количество налоговых платежей, время, необходимое на их уплату, а также общая налоговая нагрузка на среднее предприятие, не пользующееся налоговыми льготами.
НБУ намерен разрешить физлицам получать от нерезидентов выпущенные за рубежом электронные деньги
Национальный банк Украины (НБУ) планирует предоставить право физическим лицам- пользователям международных систем интернет-расчетов получать от нерезидентов электронные деньги, выпущенные за пределами Украины, сообщается на веб-сайте регулятора.
Соответствующий проект постановления НБУ "О внесении изменений в положение об электронных деньгах" обнародован на сайте регулятора в пятницу вечером.
Согласно документу, пользователь-физлицо имеет право получать от нерезидентов электронные деньги, выпущенные эмитентом-нерезидентом, при условии, что международная система интернет-расчетов обеспечивает погашение этих электронных денег путем перечисления средств на счет физлица в банке-резиденте.
Действие документа распространяется на физических лиц, которые намерены получить электронные деньги, выпущенные нерезидентами, с использованием международных систем интернет-расчетов, которые внесены в реестр платежных систем.
Как отмечает НБУ, необходимость таких изменений возникла в рамках выполнения Комплексной программы развития финансового сектора Украины до 2020 года и связана с обеспечением развития розничных безналичных платежей с использованием электронных платежных средств, в частности, путем обеспечения досутпа к рынку международных систем интернет-расчетов.
Как сообщалось, Национальный банк Украины в июле 2015 года постановлениями правления от 24 июля №№ 480 и 481 упростил доступ на рынок страны для международных платежных систем и предусмотрел в своих нормативных документах возможности для дальнейшего функционирования международных систем интернет-расчетов, включая PayPal, ApplePay, GoogleWallet.
Данными постановлениями, в частности, определены условия внесения в реестр платежных систем, систем расчетов, участников этих систем и операторов услуг платежной инфраструктуры сведений о международных системах интернет-расчетов, в том числе PayPal, ApplePay, GoogleWallet, что открывает возможность для начала деятельности в Украине таких международных систем.
Ростислав Кравец: Бизнес лишен возможности судиться с налоговиками
Ростислав Кравец, старший партнер адвокатской компании "Кравец и партнеры" — о противостоянии фискальных органов, налогоплательщиков и судов.
Вся страна очень надеялась, что после революционных событий персоны, которым доверили управление страной, начнут строить систему для людей, а не для себя и своего окружения. Однако реальность оказалась такова, что всех, кого привлекли на госслужбу по основным критериям «знание английского языка и личная преданность Президенту», так ничего и не смогли сделать с системой. С одной стороны, сказалась нехватка опыта, с другой, нежелание руководства страны реально что-либо изменять.
Фактически за два года весь экономический блок правительства, включая и фискальный, «не спромігся» даже составить какую-либо программу развития. Не говоря уже о реальных изменениях в налоговой и фискальной политике. И дело не в том, что основным идеалом сегодняшнего премьер-министра Арсения Яценюка является Николай Азаров, о чем он открыто и неоднократно заявлял, и чье поведение просто повторяет под копирку. А дело в полном нежелании и отсутствии человеческих возможностей изменить систему ограбления страны, которая работает в пользу правящего руководства.
При этом легионеры типа Амбромавичуса и Яресько, кроме самопиара и формального контроля над разделом средств МВФ, не дали украинской экономике никаких реальных стимулов для выхода из кризиса. Зато фискальная служба продолжает покрывать контрабанду, конвертационные площадки и осуществлять ручной контроль возврата НДС.
При этом никого из предыдущих «конвертаторов» и крупных контрабандистов к ответственности не привлекли. А вместо реального поиска виновных налоговики просто взяли список контрагентов крышуемых ранее ими же структур и пошли по ним в алфавитном порядке. При этом абсолютно неважно, каким в цепочке стоит контрагент, выбираются просто платежеспособные компании, не входящие в круг новой «семьи».
Стоит отдать должное судам, которые в большинстве своем отказывают налоговикам и удовлетворяют иски налогоплательщиков по отмене налоговых уведомлений-решений. При этом количество отмен достигло невиданных за все годы независимости размеров. Главный аргумент (при вынесении таких решений – Ред.) – отсутствие доказательств, а также нарушение основополагающих прав человека и презумпции невиновности.
Но видя такое положение вещей, правительство решило утихомирить как добросовестных плательщиков, так и судей, – чтобы отбить всякое желание судиться с фискалами. С этой целью были по-тихому внесены изменения в Закон Украины «О судебном сборе», из которого убрали верхнюю планку размера этого сбора по административным искам. Теперь налоговики могут просто с потолка поставить недоимку в 1 млрд. грн., и у плательщика просто не будет средств на то, чтобы оплатить даже судебную пошлину.
Плюс ко всему, озвученный Яценюком запрет на возбуждение уголовных дел против налогоплательщиков без согласованного уведомления-решения и требование закрыть прежние дела оказались лишь очередным мыльным пузырем. Налоговики вовсю и повсеместно открывают дела, даже если сама недоимка не доказана и отсутствует как таковая. А Махницко-Яремо-Шокинская прокуратура на это внимания не обращает. И даже наоборот, поощряет.
Однако не стоит забывать, что Уголовно-процессуальный кодекс позволяет открывать производства в отношении прокуроров и следователей налоговой, незаконно возбудивших уголовные дела. А также против налоговиков, составляющих акты с целью вымогания взяток, и таможенников, блокирующих очистку грузов. Поэтому, все в наших руках. И, как показывает практика, занимая активную позицию, налогоплательщики действительно добиваются изменений.
ГФС ввела сервис для граждан, которые обратились за субсидиями
Появилась возможность узнать о состоянии обработки запросов относительно доходов
С сегодняшнего дня Государственная фискальная служба вводит новый электронный сервис «Информирование граждан о результатах обработки файлов-запросов по доходам физических лиц, обратившихся за назначением жилищных субсидий, поступающих от подразделений социальной защиты населения».
Граждане и работники органов соцзащиты населения, указав регистрационные данные физлица, могут в телефонном режиме получить необходимую информацию в Информационно-справочном департаменте ГФС.
Контактные телефоны для получения информации:
0-800-501-007 (бесплатно со стационарных телефонов),
(044) 454-16-13 с 8:00 до 20:00 (кроме субботы и воскресенья) для жителей Киева.
Суд признал валютную привязку кредита незаконной
Заемщики добиваются успеха в деле оспаривания в судах кредитных договоров, привязанных к курсу валют. Высший спецсуд Украины частично встал на сторону заемщика в споре по договору с валютной привязкой, признав такую привязку незаконной.
Высший специализированный суд Украины в конце октября признал недействительной валютную привязку в кредитном договоре между ООО «Порше Мобилити» и заемщиком.
«Оспариваемая сделка заключена в период запрета на предоставление потребительских кредитов в иностранной валюте, а потому условия кредитного договора об определении валюты платежа по курсу в эквиваленте к доллару США противоречат ч. 1 ст. 11 закона «О защите прав потребителей», что правильно учтено судом апелляционной инстанции», — говорится в решении.
При этом суд отправил на пересмотр решение Апелляционного суда Запорожской области, который отменил кредитный договор. «Апелляционный суд не указал, какой норме закона противоречит содержание всего кредитного договора, не выяснил, может ли оспариваемая сделка выполняться без учета недействительной части», – говорится в нем. Заемщик одалживал 145,2 тыс. грн под 9,9% годовых сроком на 60 месяцев, и необходимо понять, какой долг возвращать.
Валютное кредитование населения запрещено в 2011 году, но лизинговые компании и финансовые компании, аффилированные с импортерами и девелоперами, выдавали кредиты с валютной привязкой на покупку автомобилей и недвижимости.
Лизинговые компании пока не видят угроз для своей деятельности.
Утворено Університет Державної фіскальної служби України
За пропозицією ДФС та Міністерства освіти і науки утворено Університет державної фіскальної служби України. Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 1184-р опубліковано на Урядовому порталі.
Університет створюється шляхом злиття Національного університету державної податкової служби України, Державного науково-дослідного інституту митної справи, Науково-дослідного інституту фінансового права.
Новоутворенний ВНЗ переходить до сфери управління ДФС. Подальша реорганізація зазначених установ і закладу здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених ДФС.
Згідно з розпорядженням ДФС має протягом двомісячного строку затвердити статут, структуру та штатний розпис новоутвореного вищого навчального закладу та здійснити необхідні заходи для його матеріально-технічного та кадрового забезпечення.
Студенти Національного університету державної податкової служби України продовжують навчання в Університеті ДФС.
Нецільова благодійна допомога не оподатковується пдфо та військовим збором
Вовчанська ОДПІ наголошує, що сума нецільової благодійної допомоги, що надається благодійником – юридичною особою фізичній особі у розмірі, який у 2015 році не перевищує 1710 грн., не включається до оподатковуваного доходу такої особи, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Однак сума перевищення нецільової допомоги над вказаним розміром включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як інші доходи, і підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та збором на загальних підставах.
Сума нецільової благодійної допомоги, що надається резидентами – юридичними особами на користь платника податку протягом звітного 2015 року сукупно у розмірі, що не перевищує 1710 грн., відображається у формі № 1 ДФ під ознакою доходу „169”.
Якщо сума нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує 1710 грн., то сума такого перевищення відображається у формі № 1 ДФ під ознакою доходу „127” як інші доходи.
Відомості оподаткування військового збору відображаються у розділі ІІ податкового розрахунку форми № 1 ДФ, а саме у рядку „Військовий збір” загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками). При цьому відомості про фізичну особу – платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.
Дане ро’зяснення викладене у листі ДФСУ від 28.10.2015 p. № 22789/6/99-99-17-03-03-15.
ОСББ - правила оподаткування Який порядок обчислення плати за землю об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків?
Платниками земельного податку згідно зі ст. 269 Податкового Кодексу (далі – ПКУ) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (ст. 288 ПКУ). Плата за землю сплачується з дня виникнення права власності або права користування.
Земельні ділянки, на яких розташовано багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ст. 42 Земельного кодексу).
Право оренди земельної ділянки — це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності (ст. 93 Земельного кодексу).
Тобто, ОСББ можуть бути власниками земельних ділянок, постійними користувачами або орендарями земельних ділянок державної чи комунальної власності.
Власники земельних ділянок та постійні користувачі є платниками земельного податку. Земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, належать згідно зі ст. 38 Земельного кодексу до земель житлової та громадської забудови. У 2015 р. сума земельного податку для ОСББ розраховується за ставкою 3% від суми земельного податку, обчисленого за повною ставкою, встановленою для земель населених пунктів з урахуванням коефіцієнта індексації 1,249 згідно з нормами ст. 289 Податкового кодексу, якщо місцевою радою не прийнято відповідне рішення і не визначено інші ставки земельного податку.
Орендну плату ОСББ повинні сплачувати згідно з умовами договору оренди, укладеного з відповідною місцевою радою.
Органы ГФС переименовывают и объединяют
20 ноября вступило в силу постановление Кабмина от 04.11.2015 г. № 892 "Некоторые вопросы территориальных органов Государственной фискальной службы", согласно которому переименовываются и реорганизуются путем объединения ряд территориальных органов ГФС.
Чи зобов’язаний працівник при укладенні трудового договору писати заяву?
Статтею 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
На сьогодні, волевиявлення працівника щодо бажання працювати може бути оформлено заявою про прийняття на роботу або підписаним письмовим трудовим договором.
Роман Насіров: Податкова реформа має запрацювати в грудні 2015 року
Нинішня податкова система не відповідає тому стану економіки, який є на сьогоднішній день, і нам треба разом працювати над тим, щоб реформа дала саме конструктивні зміни. Про це заявив під час відкриття другої частини Х з’їзду АППУ Голова ДФС Роман Насіров.
«Зараз дуже важливий час для нашого бізнесу, для всієї економіки. Тому ми маємо об’єднати наші зусилля, щоб зробити роботу фіскальної служби прозорою, створивши справжню сервісну службу. У нас є підписаний меморандум з АППУ, але зараз вже треба переходити до більш рішучих кроків, сідати разом за стіл перемовин і почати працювати в реальному режимі часу. Податкова реформа для бізнесу має стартувати в грудні 2015 року!», - заявив Роман Насіров.
Очільник ДФС зазначив, що служба буде залучати до співпраці експертів і членів асоціації в багатьох питаннях. АППУ має фактично виступати лобістом реформ, так як деякі зміни просто застрягають в бюрократії. Співпраця з громадськістю, з місцевими органами влади дає можливість працювати більш ефективно всім підрозділам служби. В підтвердження цієї ідеї виступив і присутній на з’їзді голова Одеської ОДА Міхеіл Саакашвілі. Він зазначив, що співпраця з керівництвом ДФС йде і результати справжньої ефективної роботи можна буде побачити вже до 1 березня наступного року.
Ще одним напрямом роботи для себе в ДФС вбачають перегляд умов роботи бізнесу. З тією ситуацією, яка є в економіці країни, в службі вважають за потрібне або взагалі відмовитись від авансової сплати податку на прибуток, або перейти на трьохмісячний режим контролю. Крім того, керівництво ДФС вважає, що новий Податковий кодекс має чітко закріпити умови роботи для бізнесу на 2-4 роки, чи в крайньому випадку ввести мораторій на зміни.
«Ви можете покладатися на ДФС, а ми зі свого боку будемо як можемо підтримувати вас і намагатися разом з вами змінити як саму фіскальну службу, так і підхід до адміністрування податків, що фактично змінить на краще нашу країну», — підсумував свій виступ Роман Насіров.
Оскаржити дії контролюючого органу і стягнути у держави компенсацію за заподіяну шкоду стане легше
У рамках Дня економічного розвитку та дерегуляції, який відбувся у Верховній Раді України нещодавно, депутатами прийняті за основу законопроекти, які несуть нове бачення взаємодії системи державного нагляду (контролю) і бізнесу. У них йдеться про додаткові правові гарантії для запобігання надмірного втручання контролюючих органів, коригування умов відшкодування шкоди заподіяної юридичній особі чи фізичній особі-підприємцю, про порядок оскарження постанов розпоряджень приписів посадових осіб, конкретизуються обсяги повноважень контролерів, підвищується відповідальність контролера за зловживання повноваженнями та багато інших норм, спрямованих на забезпечення захищеності суб’єктів господарювання.
«Якщо раніше бізнесу потрібно було доводити контролюючим органам свою невинуватість, то новим законодавством пропонується закріпити презумпцію правомірності поведінки суб’єкта господарювання і заставити контролера довести необхідність перевірки. Така презумпція невинуватості того кого перевіряють перед тим хто перевіряє дасть змогу втілити нову філософію у стосунках контролюючих органів та бізнесу», - прокоментувала нововведення Голова ДРС Ксенія Ляпіна.
Крім того, законопроектами передбачено:
проектом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю)» (реєстр. № 2531а від 27.08.2015, внесеним Урядом України)
- створення Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) з інформацією про всі заходи державного нагляду (контролю);
- підвищення відповідальність посадових осіб органів державного нагляду (контролю);
- встановлення єдиного порядку стягнення адміністративно – господарських санкцій, які застосовуються органами державного нагляду (контролю) за фактами встановлених порушень,
- розміщення на офіційних веб-сайтах органів державного нагляду (контролю) нормативно-правових актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів контролю.
проектом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання здійснення окремих напрямів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (реєстр. № 2422а від 21.07.2015, ініціатор законопроекту Сергій Кіраль)
- конкретизація обсягу повноважень органів державного контролю (нагляду) у сфері господарської діяльності з одночасним підвищенням їх відповідальності за перевищення чи зловживання такими повноваженнями (коригується порядок повного чи часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів та окремих виробництв;
- обов’язки фізичних та юридичних осіб виконувати приписи і розпорядження посадових осіб контролюючих органів).
- формування єдиної системи нормативно-правового регулювання при здійсненні державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
- впровадження додаткових правових гарантій для запобігання незаконному чи надмірному втручанню органів державного контролю (нагляду) у здійснення господарської діяльності суб’єктами господарювання (коригуються умови відшкодування шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам внаслідок незаконного застосування санкцій, порядок оскарження постанов, розпоряджень, приписів посадових осіб контролюючих органів тощо).
проектом Закону «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду» (реєстр. № 2418а від 21.07.2015, ініціатори законопроекту: Сергій Кіраль, Віктор Галасюк, Юрій Соловей)
- поширення дії Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на відносини, що виникають під час здійсненні заходів державного нагляду (контролю), які раніше були виведені з-під сфери його дії, а саме у сферах які відносяться до: державної фіскальної служби, державного нагляду за дотриманням вимог ядерної безпеки; державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення;
- розширення переліку основних принципів державного нагляду (контролю), зокрема закріплення презумпції правомірності поведінки суб’єкта господарювання та недопущення встановлення планових показників чи будь-якого іншого планування щодо притягнення суб’єктів господарювання до відповідальності;
- розширення положень щодо консультативної підтримки суб’єктів господарювання органами державного нагляду (контролю); звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, якщо вони діяли відповідно до консультації органу державного нагляду (контролю).
Відповідальність за реалізацію
алкогольних напоїв, на придбання яких відсутні супровідні документи
(видаткові та товарно-транспортні накладні)
Транспортування горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу підприємства, на якому виробляються спирт етиловий, горілка та лікеро-горілчані вироби, без товарно-транспортних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі, з відміткою представника контролюючого органу на акцизному складі забороняється.
До суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.
Крім того незабезпечення платником податків зберігання первинних документів протягом установлених строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень (ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень).
Слід зауважити, що відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
Коли єдиноподатник при перевищенні доходу в мільйон гривень має перейти на РРО
Єдиноподатники другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. мають обов’язково застосовувати РРО.
Причому фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку третьої групи, які перевищили обсяг доходу в 1 млн. грн. за перше півріччя 2015 року, були зобов’язані застосовувати РРО вже з 01.10.2015 при здійсненні своєї господарської діяльності, або ж перейти на використання винятково безготівкових розрахунків.
У свою чергу фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку другої групи у разі перевищення обсягу доходу 1 млн. грн. у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані при здійсненні розрахункових операцій застосовувати РРО з 01.01.2016.
Новий порядок оформлення результатів документальних перевірок
Наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 №727, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1300/27745 (далі – наказ №727), затверджено новий Порядок оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами (далі – Порядок №727).
Наказ №727 набрав чинності 17.11.2015, тобто з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» від 17.11.2015 №89).
Порядок №727 об’єднав вимоги Податкового кодексу України та Митного кодексу України з метою забезпечення єдиного порядку фіксування результатів документальних перевірок платників податків – юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів.
Відповідно до пункту 2 Наказу №727 втратили чинність:
- наказ Міністерства фінансів України від 21.03.2012 №377 «Про затвердження Порядку оформлення результатів проведення митними органами перевірок», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.04.2012 за №622/20935;
- наказ Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 №984 «Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за №34/18772.
Звертаємо увагу, що дія Порядку №727 не поширюється на оформлення результатів перевірок контрольованих операцій, які проводяться з урахуванням вимог підпункту 39.5.2 пункту 39.5 статті 39 Податкового кодексу України. Результати цих перевірок оформляють актом (довідкою), форму та вимоги складання якого(якої) затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 24.12.2014 №843, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22.01.2014 за №126/24903.
1 січня 2016 року закінчується перехідний період для доопрацювання або заміни РРО, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді
З 1 січня 2016 року закінчується перехідний період для доопрацювання або заміни РРО, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді.
Законом України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Згідно внесених змін, з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Водночас, дозволяється до використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.
Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до органів фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (Z-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.
З 01.01.2016 року відповідно до п. 5 ст. 17 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено відповідальність у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій, або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на контрольній стрічці, створеній в електронній формі.
Налоговая реформа Грузии: Чему поучиться Украине
В Украине идет дискуссия, какая налоговая реформа нужна стране. Часто аргументом выступает Грузия. Как на самом деле проходила грузинская реформа?
VoxUkraine cпециально для ЛІГА.net
Высокие ставки налогов, сложная система, создающая благоприятную почву для коррупции, откаты за возврат НДС, налоговые льготы в обмен на взятки, договорняки между бизнесом и налоговыми инспекторами, наезды на компании, не желающие платить откаты. Это Грузия до 2004 года. Одно из самых благоприятных налоговых законодательств в мире, налоговая служба предоставляет качественные услуги с помощью электронных инструментов, бизнес убежден, что налоги нужно платить. Это Грузия после 2011 года.
Успешность налоговой реформы, проведенной командой Михаэля Саакашвили после прихода к власти в 2004 году, не вызывает сомнений. В результате Грузия поднялась на 100 пунктов в рейтинге легкости ведения бизнеса Doing Business, со 112 места, которое страна занимала в рейтинге 2005 года (учитывает ситуацию во второй половине 2003 года и первой половине 2004, т.е. фактически до смены власти), до 12 в 2011 году. Процент компаний, уплачивающих налоги (compliance rate), вырос с 35% до 78-85%. Доходы бюджета по отношению к ВВП увеличились практически в два раза, с 16% ВВП в 2003 году до 31% в 2011.
Реформу налоговой системы грузинское правительство начало не с резкого снижения ставок, а с системы мотивации сотрудников налоговой службы. Одномоментно уволить всех налоговых инспекторов по примеру роспуска милиции было невозможно. Поэтому правительство поставило цель изменить их ментальность, перестроив систему мотивации. Суровые приговоры налоговым инспекторам, уличенным в коррупции, на фоне громких арестов крупных коррупционеров, которые широко транслировались по ТВ, быстро отбили охоту брать взятки. Власти проводили массовые аресты бывших чиновников и бизнесменов по подозрению в коррупции и давали им возможность откупиться, перечислив в бюджет круглые суммы, иногда в несколько десятков миллионов долларов. Эти методы вызывали неодобрение со стороны правозащитных организаций, но четко продемонстрировали обществу и чиновникам, что правила игры изменились, и страна стала жить по-новому.
Изменение налогового законодательства началось уже в 2005 году с принятия нового налогового кодекса, а также закона о налоговой амнистии. Реформа проходила в три этапа. Главными достижениями первого этапа (2005-2006гг.) было сокращение количества налогов с 22 до 7, упрощение процедур и расширение налоговой базы. Были снижены только некоторые ставки налогов, сильнее всего — социальный взнос — с 33% до 20%. На более поздних этапах (2007-2009 годах и 2010-2011 годах) ставки снижали радикально. Так, в 2008-ом социальный налог был объединен с подоходным, и объединенная ставка снижена с 32% до 25%, и далее до 20% в 2009 году. Также в 2008 году была сокращена ставка налога на прибыль с 20% до 15%, а в 2009 году снижен налог на дивиденды и проценты с 15% до 5%. Кроме того, была введена 100%-ная амортизация капитальных затрат с возможностью отражать убытки в течении пяти лет.
Снижение ставок сопровождалось расширением налоговой базы, в том числе путем отмены льгот, и ужесточением контроля за уход от налогов. Одной из непопулярных мер стал запрет на уличную торговлю без лицензии и, соответственно, без уплаты налогов. Мелкие торговцы, для многих из которых этот вид деятельности был единственным источником дохода, вышли на улицы с протестами. Требование ко всем предприятиям использовать кассовые аппараты при учете операций с НДС также вызвало массовое недовольство и сопротивление бизнеса. Власти не только не сделали никаких уступок, но и жестко контролировали выполнение новых требований с помощью контрольных закупок. А всех, без исключения, нерадивых предпринимателей наказывали высокими штрафами, которые в разы превышали стоимость кассового аппарата.
Параллельно грузины улучшали налоговое администрирование. Чтобы упростить жизнь бизнесу и минимизировать контакты с чиновниками, в 2007 году была введена система электронной подачи налоговых отчетов. Налоговые проверки стали проводиться на основе системы учета рисков, которая базировалась на четких критериях. С 2011-го налоговой проверке подвергались только предприятия с высоким риском ухода от налогов.
Благодаря комплексной налоговой реформе, Грузии удалось не только создать благоприятные условия для бизнеса, но существенно улучшить состояние госбюджета. Причем наиболее быстрый рост доходов наблюдался до изменений в налоговом законодательстве. Уже в 2004 году доходы бюджета составили 23% ВВП, по сравнению с 16% в 2003 году, (+7 процентных пункта). При этом налоговые поступления выросли почти на 4.0 процентных пункта, до 16% ВВП. В последующие годы доходы бюджета также увеличивались, но уже более медленными темпами: рост за четыре года на 8 процентных пунктов - до 31% в 2011 году.
Грузинский опыт налоговой реформы как никогда актуален для Украины. Правительственным и неправительственным организациям, вовлеченным в подготовку изменений в украинский налоговый кодекс, стоит проанализировать причины успеха грузинской реформы и сделать соответствующие выводы. С моей точки зрения, причины успеха заключаются в следующем:
- Первое, грузинские реформаторы были не только либералами, но и прагматиками. Первоначальной задачей было наполнение бюджета, с которой грузины успешно справились с помощью активной борьбы с коррупцией, хотя и не всегда идеальными методами.
- Второе, снижение налоговых ставок проводилось постепенно и сопровождалось отменой налоговых льгот, что позволило избежать провалов в бюджетных расходах и способствовало созданию равных условий для всех.
- Третье, кроме снижения ставок, проводилась активная работа по упрощению администрирования.
- Четвертое, был ужесточен контроль за уплатой налогов и создана система, при которой наказанию подвергались только уклонисты, в то время как честный бизнес мог спокойно работать, не боясь необоснованных и утомительных проверок. Новые жесткие правила вызвали недовольство и даже протесты, но были приняты бизнес-сообществом, поскольку применялись ко всем без исключений.
- Пятое, комплексный подход. Основные принципы грузинской налоговой реформы: низкие ставки, легкость уплаты, жесткий контроль за неплательщиками, равные правила для всех. Если упустить хотя бы один из ингредиентов, пирог "налоговая реформа" может оказаться не только несъедобным, но и ядовитым.
Оnline-трансляція круглого столу щодо спрощеної системи оподаткування
На сайті Національної платформи МСБ пройшла online-трансляція круглого столу з “Укрінформ” на тему “Спрощена система оподаткування в контексті податкової реформи.
Організатор круглого столу – Громадська рада при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України. Співорганізатори – Громадська рада при Державній регуляторній службі України, проект USAID«Лідерство в економічному самоврядуванні»
У рамках проведення круглого столу планується обговорення проблем і перспектив існування спрощеної системи оподаткування в контексті податкової реформи.
Державною фіскальною службою України доопрацьовано електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів»
Вовчанська ОДПІ звертає увагу платників податків, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС України) з метою покращення сервісного обслуговування платників при поданні податкових документів в електронній формі доопрацьовано електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів».
ДФС України спрощено процес укладання договорів про визнання електронних документів (далі – Договір) з територіальними органами ДФС, а саме: починаючи з 25.11.2015, платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку. До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання договору розроблено нову форму (код форми J1391004).
Актуально для платників: про оновлення технологічного сертифікату!
Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням acskidd.gov.ua/news повідомив про оновлення технологічного сертифікату.
У зв’язку з проведенням аварійно-відновлювальних робіт та переналаштуванням обладнання АЦСК ІДД ДФС, сформовано нові технологічні сертифікати CMP-серверу, які необхідно додати до файлового сховища та здійснити переналаштування програмного забезпечення, що використовується для підписання електронних документів.
Завантажити нові технологічні сертифікати CMP-серверу можна за цим посиланням.
Завантажити повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД ДФС можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу.
Ставки та адміністрування податків
ПДФО та ЄСВ
Мінфін пропонує встановити рівні для всіх ставки податків: 20 % - ПДФО, 20 - % ЄСВ, 20 % - податок на прибуток, 20 % - ПДВ. При цьому у 2018 році пропонується об’єднати ПДФО та ЄСВ в один податок із заробітної плати у розмірі 20 %.
Нажаль, варіант Мінфіну ще не викладений в публічному доступі у вигляді тексту законопроекту, тому немає можливості порівняти зміни та особливості справляння та адміністрування цих податків.
У проекті, що був презентований Н. Южаніною, передбачається зниження ЄСВ до 20 %, ПДФО – до 10 %.
З особливостей справляння цих податків за проектом народних депутатів потрібно звернути увагу на таке:
- щодо ЄСВ скасовується максимальний оподаткований розмір доходу; скасовується утримання ЄСВ із заробітної плати;
- стосовно ПДФО скасовується оподаткування пенсій понад 3-х мінімальних заробітних плат; поширення нульової ставки під час спадкування на діда, бабку, онуків, рідних братів та сестер; вводяться подібні до єдиного податку три категорії загальної системи оподаткування підприємницької діяльності фізичних осіб.
Коментар. Обидва варіанти реформи передбачають зниження існуючих податкових ставок ПДФО та ЄСВ. Варіант Н. Южаніної пропонує встановити податкове навантаження на заробітну плату в 30 %, варіант Мінфіну – у 40 % (зі зменшенням вдвічі через два роки). Зрозуміло, що для детінізації заробітних плат потрібно знижувати податкове навантаження, але ефективність цього кроку в українських реаліях прогнозувати важко, усі минулі спроби детінізації зазнали фіаско.
Податок на прибуток та ПДВ
Як вже зазначалось, Мінфін стоїть на позиції рівності ставок за всіма основними податками та визначення їх в розмірі 20 %. Це твердження стосується також і податку на прибуток та ПДВ.
У проекті народних депутатів пропонується зменшити ставки ПДВ та податку на прибуток (на розподілений прибуток) до 15 % кожну.
Міністр фінансів України Н. Яресько на презентації свого варіанту податкової реформи повідомила, що для стимулювання інвестиційної діяльності буде запроваджений інвестиційний податковий кредит з податку на прибуток у сумі інвестицій на нове виробництво.
Народні депутати на чолі з Н. Южаніною пропонують обмежити податок на прибуток оподаткуванням тільки з розподіленого прибутку (при реінвестуванні чи просто залишення прибутку на рахунку підприємства податок сплачувати не потрібно). Також, скасовуються авансові платежі з податку на прибуток; операції з виплати на «пільговиків» та офшори прирівнюються до розподілу прибутку.
Презентація Мінфіну, яка викладена у публічному доступі, не містить інформації про радикальні зміни регулювання ПДВ, однак співдоповідач Міністра фінансів по реформі голова ДФС Р.Насіров зазначив про наміри збільшити овердрафт по ПДВ-рахунку, введення електронної системи обліку та сплати акцизного податку. Також Р.Насіров запропонував скасувати авансові внески з податку на прибуток, запровадити податковий кредит з податку на прибуток на суму у 10 % інвестицій.
У проекті Н. Южаніної щодо ПДВ пропонується заборонити донарахування цього податку контролюючим органом через формальні ознаки, «нікчемні» правочини; унеможливлення анулювання реєстрації платника ПДВ через відсутність за місцезнаходженням; усунення недоліків СЕА ПДВ (збільшення овердрафту, повернення надмірно сплачених коштів, декларування зі скаргою у випадку порушення контрагентом обов’язку реєстрації податкових накладних, бюджетне відшкодування ПДВ за допомогою СЕА в автоматичному режимі за черговістю заявок без спеціальних критеріїв), спеціальний режим с/г ПДВ – тільки для тваринництва.
Слід зазначити, що публікації в ЗМІ на підтримку підходу проекту Н. Южаніної в частині оподаткування тільки розподіленого прибутку посилаються на невелику частку податку на прибуток в доходах державного бюджету. Така ситуація скалася через збитковість більшості підприємств, спричинену економічною кризою та війною. З огляду на це державний бюджет не втратить істотним чином свою доходну частину через фактичне скасування податку на прибуток.
Коментар. Мінфін не вбачає необхідності в зменшенні податкового навантаження на бізнес, податок на прибуток пропонується навіть збільшити. Народні депутати навпаки, вважають, що зниження ПДВ та запровадження податку на розподілений прибуток істотним чином підвищить інвестиційну привабливість України як юрисдикції з низьким рівнем оподаткування. Обидва варіанти передбачають певні «косметичні» правки до СЕА ПДВ, які направлені на усунення існуючих недоліків, непотрібних та абсурдних положень (таких, як можливість скасування податкового кредиту, який забезпечений грошима завдяки СЕА ПДВ).
Спрощена система
І концепція податкової реформи Мінфіну (відповідно до виступу Н. Яресько), і концепція народних депутатів пропонують залишити майже без змін регулювання першої та другої групи єдиного податку та змінити правила щодо третьої групи.
Мінфін пропонує скасувати третю групу для юридичних осіб, а для фізичних ввести «групу Б» з максимальним щорічним доходом у 2 млн. грн., ставкою оподаткування у 20 % з прибутку, а не доходу.
При цьому, запроваджується можливість за рішенням платника податків не вести облік видатків презуюмуючи їх розмір у 80 %.
Депутати пропонують зменшити ліміт доходів осіб на третій групі спрощеної системи оподаткування з 20 млн. грн. до 4000 МЗП (біля 5 млн.), ставку оподаткування поступово збільшити з 4 % зараз - до 10 % у 2018 році (без ПДВ), та з 2 % зараз - до 5 % у 2018 (з ПДВ). При цьому передбачається запровадження певних «запобіжників» від використання третьої групи «спрощенців» в цілях оптимізації оподаткування інших платників податків.
Четверту групу депутати вважають за необхідне обмежити доходом у 100 млн. гривень та площею земель у 3 тис. га, а Мінфін виступає за більш жорстке обмеження – у 2 млн. гривень доходу.
Коментар. Обидві варіанти зберігають спрощену систему оподаткування. Мінфін, мотивуючи необхідністю рівних для всіх ставок, вважає, що спрощенці, які орієнтовані на ринок юридичних осіб, або повинні платити більше, або повинні перейти на загальну систему оподаткування. Народні депутати пропонують дещо збільшити податкове навантаження таких спрощенців та закрити «оптимізаційні вікна». Проектом народних депутатів пропонується одночасне існування і спрощеної системи з певними категоріями, і загальної системи оподаткування фізичних осіб - також з категоріями та пільговими умовами. Це може привести до плутанини, оскільки у Податковому кодексі буде наявне «паралельне» регулювання тих самих суспільних відносин.
Інші варіанти
У розділі «Бібліотека» сайту Нацради реформ додані декілька презентацій тез альтернативних концептів податкової реформи.
Так, НУ ДФС (автором презентації вказаний К. Швабий) пропонує сконцентруватись на заходах з детінізації доходів фізичних осіб за допомоги певного комплексу інструментів. Українська асоціація сертифікованих бухгалтерів та аудиторів пропонує радикальні зміни: ввести єдиний зарплатний податок у розмірі 15-20 %, а податок на прибуток та ПДВ замінити податком з продажів у розмірі 3-7 %. Європейська бізнес асоціація, судячи зі змісту презентації, наполягає на застосування до української податкової реформи досвіду Естонії. Асоціація податкових радників в своїй презентації сконцентрувалась на заходах з удосконалення податкового адміністрування та реформі органів ДФС. Асоціація податкових консультантів пропонує скасувати оподаткування прибутку юридичних осіб та доходів фізичних осіб, залишивши ПДВ, акцизи і мита.
Заслуговує на увагу варіант податкової реформи народного депутата А. Журжія, який був ним презентований разом з Асоціацією податкових радників. Цей варіант поєднує у собі і скасування податку на прибуток з введенням податку на розподілений прибуток, і запропонований Мінфіном принцип рівності ставок основних податків та визначення їх у розмірі 20 %.
Висновки
Обидва основні проекти податкової реформи (варіант Мінфіну та варіант депутатів) пропонують залишити діючу на даний момент модель податкової системи, яка закріплює оподаткування таких об’єктів, як доходи, прибуток, додаткова вартість та майно. Найрадикальніші зміни (скасування ПДВ, введення податку з продажів) не пропонуються цими двома варіантами.
Проект депутатів на чолі з Н. Южаніною дійсно пропонує більш ліберальну податкову політику, ніж та, яка є зараз, або та, яку вбачає правильною Мінфін.
Принцип «20-20-20-20» з презентації Мінфіну виглядає більше як піар-хід, ніж як реальне спрощення та лібералізація оподаткування. Цей принцип дещо нагадує зменшення кількості податків шляхом об’єднання термінів – піар-хід минулої податкової реформи 2014, від якого платникам податків легше не стало.
Залишається сподіватися, що податкова реформа 2015 буде останньою на найближчі декілька років та досягне своїх цілей, незважаючи на війну, кризу та низький в нашій країні рівень виконання законів.
|