Четверг, 23.01.2025, 04:37

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Кабмин должен пересмотреть размер прожиточного минимума

Киевский апелляционный административный суд подтвердил, что Кабинет Министров Украины обязан провести научно-общественную экспертизу набора продуктов питания, набора непродовольственных товаров и набора услуг для установления прожиточного минимума в Украине.

Соответствующее решение суда и исполнительный лист были приняты 11 и 17 ноября соответственно по иску руководителя проекта «Открытый Суд» Станислава Батрина.

Данное решение также предусматривает проведение просмотра содержимого наборов непродовольственных товаров, продуктов питания и услуг для основных социально-демографических групп населения и установление соответствующего размера прожиточного минимума в Украине в 2015 г.

Напомним, решение по этому вопросу было принято Окружным административным судом Киева в сентябре этого года, однако Кабмин решил подать апелляционную жалобу.

Код регіону у декларації „спрощенця” четвертої групи

Згідно із п. 295.9 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. Разом з податковою декларацією для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подається розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва та відомості (довідка) про наявність земельних ділянок, у яких зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної ділянки.

Форма податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 (далі – податкова декларація).

До податкової декларації (загальної, нової загальної, уточнюючої загальної та/або звітної, нової звітної, уточнюючої звітної) додається додаток, який є невід’ємною частиною.

Форма Додатка до податкової декларації передбачає заповнення колонки 9 «код регіону», в якій платники самостійно зазначають цифровий код регіону місця розташування відповідної земельної(их) ділянки(ок) - 2 знаки. Платники Тернопільської області зазначають код регіону – 19.

Форма ліцензій не на бланку єдиного взірця: право на торгівлю

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон №481) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі №481 документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.

Згідно зі ст. 18 Закону №481 для ліцензування діяльності використовуються бланки ліцензій єдиного зразка, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2000 року №1719 «Про запровадження ліцензії єдиного зразка для певних видів господарської діяльності» установлено, що замовлення бланків ліцензії єдиного зразка, їх постачання, ведення обліку і звітності щодо витрачання таких бланків здійснюється Державною службою з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

При цьому, у зв’язку з набранням чинності з 28.06.2015 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», змінились основні підходи до регулювання відносин у сфері ліцензування видів господарської діяльності, зокрема запроваджено необов’язковість оформлення ліцензії, як документа у паперовому вигляді, що призвело до втрати необхідності існування бланків ліцензій єдиного зразка. Тобто Державною службою з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва припинено видачу бланків ліцензій єдиного зразка.

Таким чином, в обігу залишаються раніше видані бланки ліцензій єдиного зразка до їх повного використання після чого ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видаються органами ліцензування у паперовому вигляді на аркушах формату А4.

При увольнении по собственному желанию отрабатывать две недели необязательно

ВССУ в определении от 04.11.2015 г. по делу № 6-26976св15 отметил, что согласно ч. 1 ст. 38 КЗоТ работник имеет право расторгнуть договор, заключенный на неопределенный срок, предупредив об этом собственника или уполномоченный им орган письменно за две недели.

При этом в определении указано, что по содержанию ст. 38 КЗоТ законодатель закрепил за работником право на расторжение трудового договора, заключенного на неопределенный срок, с обязанностью двухнедельного предупреждения, а не с правом работника двухнедельной отработки.

То есть при получении заявления об увольнении по собственному желанию собственник имеет право уволить работника без двухнедельной отработки таким работником, даже если в заявлении об увольнении не указана конкретная дата, с которой работник просит его уволить.

Также в определении указано, что положение ст. 184 КЗоТ запрещает увольнять беременных женщин в случае увольнения работника по инициативе работодателя. Если же работница была уволена по собственному желанию, то нормы ст. 184 КЗоТ не действуют.

К         роме того, ВССУ отметил, что работник в случае судебного обжалования незаконного увольнения должен согласно требованиям ст. 10, 60 ГПКУ доказать те обстоятельства, на которые он ссылается как на основание своих требований и возражений, в частности, если работник указывает, что заявление об отзыве заявления об увольнении было направлено истцу и получено им в двухнедельный срок, то необходимо это доказать документально.

Доначисление ЕСВ до минзарплаты и страховой стаж

При выплате дохода в размере менее минимальной зарплаты работодатели доначисляют ЕСВ до минимального размера с указанием индивидуального налогового номера физлица. В связи с этим стали актуальны вопросы:

включается ли доплата до минимального страхового взноса в состав дохода, который используется при определении страхового стажа при назначении пенсии? Будет ли полностью включен в страховой стаж месяц, в котором работник часть месяца находился в отпуске без сохранения зарплаты, но за который работодателем было произведено доначисление ЕСВ до размера минимального страхового взноса?

За разъяснением мы обратились в Пенсионный фонд.

Ответ фонда и комментарии редакции газеты – в «Частном предпринимателе» № 22, который выйдет из печати 26 ноября.

Порядок обліку доходів та витрат для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП) від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, регулюється статтею 177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Відповідно до пункту 177.2 статті 177 Кодексу об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю таких ФОП.

Для ФОП, зареєстрованого як платник податку на додану вартість (далі – ПДВ), не включаються до витрат і доходу суми ПДВ, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (пункт 177.3 статті 177 Кодексу)

Пунктом 177.4 статті 177 Кодексу визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування.

Згідно з пунктом 177.10 статті 177 Кодексу ФОП зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Форму книги обліку доходів і витрат, яку ведуть ФОП, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування (далі – Книга) та порядок її ведення затверджено наказом Міндоходів від 16.09.2013 №481, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.10.2013 за №1686/24218 (далі – Порядок №481).

У пункті 1 Порядку №481 зазначено, що ФОП зобов’язані вести Книгу, в якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Книга ведеться за вибором платника податку у паперовому або електронному вигляді (пункт 2 Порядку №481).

У графі 2 Книги відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської або незалежної професійної діяльності із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (підпункт 2 пункту 6 Порядку №481).

У графі 5 зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов’язані з отриманим доходом. Документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, платіжне доручення, прибутковий касовий ордер, квитанція, фіскальний чек, акт закупки (виконаних робіт, наданих послуг) та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати товарів, робіт, послуг (підпункт 5 пункту 6 Порядку №481).

Сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці, відображаються у графі 7 Книги (підпункт 7 пункту 6 Порядку №481).

Сума чистого оподатковуваного доходу зазначається у графі 9 Книги та розраховується як різницяґ між сумою доходу за звітний період (графа 4) та сумою понесених витрат від провадження господарської діяльності (графи 6, 7, 8).

Книга зберігається у ФОП протягом 3-х років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

Дані Книги використовуються ФОП для заповнення декларації про майновий стан і доходи (пункт 9 Порядку №481).

Таким чином, ФОП, який перебуває на загальній системі оподаткування, відображає у складі доходу виручку у грошовій та негрошовій формі. При цьому до складу витрат має право включати витрати господарської діяльності, пов’язані з отриманням зазначеного доходу та підтверджені документально.

До уваги платників – своєчасно реєструйтеся платниками ПДВ!

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що порядок реєстрації особи як платника податку на додану вартість (далі – ПДВ) регулюється статтями 180 – 183 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233.

Особи, які для цілей оподаткування ПДВ мають право або зобов’язані бути зареєстровані як платники ПДВ, визначені підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 та пунктом 180.1 статті 180 Кодексу.

Відповідно до пункту 181.1 статті 181 Кодексу обов’язковій реєстрації як платника ПДВ підлягає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

Згідно з пунктами 183.1 та 183.2 статті 183 Кодексу для здійснення такої реєстрації особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою №1-ПДВ (далі − Заява).

У разі, якщо останній день строку подання Заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день (пункт 183.6 статті 183 Кодексу).

Звертаємо увагу, що будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у випадках та у порядку, передбачених статтею 183 Кодексу, не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку (пункт 183.10 статті 183 Кодексу).

Таким чином, обов’язок щодо нарахування та сплати податкових зобов’язань з ПДВ в особи, що підлягає обов’язковій реєстрації як ПДВ виникає, починаючи з дати такої реєстрації.

При цьому, у разі, якщо така особа не подала або несвоєчасно подала Заяву до контролюючого органу, обов’язок щодо нарахування та сплати податкових зобов’язань з ПДВ виникає з дня, наступного за граничним днем, який встановлений для подання Заяви, тобто з 11 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто загального обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. гривень за останні 12 календарних місяців.

Крім того, пунктом 183.3 статті 183 Кодексу визначено, що у разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ або особи, яка відповідає вимогам, визначеним підпунктом 6 пункту 180.1 статті 180 Кодексу, реєстраційна заява подається згідно з пунктом 183.7 цієї статті не пізніше, ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.

Увага! Збільшено суму штрафу з 1.09.2015 року

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу роботодавців міста, що у зв’язку із збільшенням із 01.09.2015 року мінімальної заробітної плати до 1378 гривень  збільшується і сума штрафу за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору.

Нагадуємо, що юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Якщо до 1 вересня 2015 року сума штрафу складала  36 540 грн, то  з 1 вересня 2015 року — 41 340 гривень.

Слід пам’ятати, що до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором необхідно направити до територіального органу ДФС за місцем свого обліку як платника ЄСВ повідомлення за формою, затвердженою Постановою КМУ від 17 червня 2015р. №413«Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу». Варто зазначити, що таке повідомлення можна подати до інспекції засобами телекомунікаційного зв’язку.

Для подання зазначеного повідомлення з використанням мережі Інтернет запрошуємо платників податків отримати на безкоштовній основі ключі електронного цифрового підпису.

Змінили місце торгівлі – отримайте нову ліцензію

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує суб’єктів господарювання міста, що у випадку зміни місця торгівлі, необхідно отримати нову ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Звертаємо увагу платників податків, що в ліцензіях на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами зазначається адреса місця здійснення торгівлі.

Місце торгівлі визначається як місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів і пива  — без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, — торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане РРО  або де є книги обліку розрахункових операцій, в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

Тобто, ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами є документом, який дає право здійснювати діяльність з реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів у визначеному в ній місці торгівлі.

Оформлення на роботу за внутрішнім сумісництвом: чи повідомляти ДФС

Відповідно до Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну від 28.06.1993 № 43, сумісництво — це виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.

Тож у разі прийняття працівника на роботу на умовах сумісництва (внутрішнього або зовнішнього) укладання трудового договору, який оформлюється шляхом видання наказу чи розпорядження власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку обов’язкове.

Від оподаткування військовим збором звільняється спадщина, отримана членом сім’ї першого ступеня споріднення

Підпунктом 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV цього Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 Кодексу.

Оподаткування доходу, отриманого платником податку у результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено статтею 174 розділу IV Кодексу.

Так, відповідно до підпункту«а» підпункту 174.2.1 пункту 174.2 статті 174 Кодексу за нульовою ставкою оподатковується вартість власності, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого ступеня спорідненості.

Отже, дохід, отриманий від фізичної особи – резидента у вигляді спадщини (подарунка) платником податку – фізичною особою – резидентом, який є членом сім’ї першого ступеня споріднення, звільняється від оподаткування військовим збором.

Відтепер форма авансового звіту заповнюється по-новому

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області  інформує про те, що Мінфін наказом від 28.09.2015 р. №841 затвердив нову форму Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт та Порядок складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт.

Дія Порядку поширюється на осіб, що видали платнику податку - фізичній особі кошти на відрядження або під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій від імені та за рахунок особи, що їх видала, та платників податків - фізичних осіб, які отримали такі кошти.

У відомстві нагадують, звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт.

Крім того, уточнено, що при розрахунку суми ПДФО в разі не повернення сум надміру витрачених коштів використовуються ставки 15% та 20%. Окрім того, зазначено, що неповернута сума розраховується з урахуванням пункту 164.5 ПКУ.

Наказ № 841 «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання» набирав чинності з 6 листопада 2015 року.

Cхвалено проект закону «Про публічні закупівлі»

Кабінет Міністрів України схвалив проект закону «Про публічні закупівлі», який стане основою для наступного етапу реформи державних закупівель: переведення всіх державних тендерів у електронний формат. Цей крок дозволить поширити ефект пілотного проекту електронної системи ProZorro на всю країну.

Законопроект «Про публічні закупівлі» є черговим кроком у законодавчому забезпеченні реформи після прийняття пакета змін у чинне законодавство про держзакупівлі (законопроект 2087а). Він затверджує засади роботи в системі електронних закупівель, яка сьогодні працює в пілотному режимі. Після прийняття закону зміниться, зокрема, порядок обміну електронними документами, буде затверджено положення про розкриття інформації після аукціону, введено процедуру оскарження результатів торгів та багато іншого.

Презентуючи законопроект на засіданні Уряду, Міністр економічного розвитку і торгівлі УкраїниАйварас Абромавичус зазначив, що прийняття документа є вкрай важливим для переходу до наступного етапу повномасштабної реформи у цій сфері. «Наступний рік стане доленосним для реформи державних закупівель. З прийняттям проекту закону «Про державні закупівлі» будуть створені всі підстави для розгортання системи ProZorro до національних масштабів. Електронна форма закупівель стане обов'язковою для всіх державних замовників у країні. Це створить додатковий позитивний ефект до того, що існує вже зараз від системи ProZorro», - зазначив Міністр, додавши, що загальна економія бюджетних коштів від використання електронної системи вже перевищила 400 млн. грн.

У назві нового закону термін «державні закупівлі» був свідомо замінений на «публічні закупівлі». Причин для такого ребрендингу декілька. Так, термін «публічні закупівлі» більше відповідає загальноприйнятій термінології ЄС (Public Procurement).

«І ще одна причина ребрендингу – термін «державні закупівлі» давно асоціюється з корупцією і зловживанням. Цього негативного шлейфу треба позбутися», - підкреслив заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов.

З          аконопроект «Про публічні закупівлі» вже пройшов усі етапи узгоджень із громадськими організаціями й іншими стейкхолдерами. 23 жовтня цього року Департамент регулювання державних закупівель Міністерства оприлюднив законопроект "Про публічні закупівлі" для громадського обговорення.

Очікується, що документ буде схвалений депутатами і підписаний Президентом України до кінця 2015 року. Масштабне розгортання системи електронних закупівель заплановано на I півріччя 2016 року, а повний перехід державних установ на електронну систему закупівель повинен відбутися до січня 2017 року.

Фінальна версія тексту проекту Закону “Про публічні закупівлі" доступна за посиланням:http://bit.ly/DLPProc.

Завантажити презентацію “Новий Закон про публічні закупівлі. Розвиток системи ProZorro і наступні кроки реформи" можна за посиланням: http://bit.ly/ISDLPC.

Довідково

Електронна система державних закупівель ProZorro працює з лютого 2015 року в пілотному режимі - на допорогових тендерах (до 200 тис. грн. для товарів та послуг і до 1,5 млн. грн. для робіт). Сьогодні в системі заведено майже 24 тис. тендерів від більш ніж 1,6 тис. державних замовників. Загальна економія бюджетних коштів у вересні перевищила 400 млн. грн. і продовжує збільшуватися. Виведення системи на національний рівень повинен підготувати її до пікових навантажень у декілька тисяч користувачів одночасно, адже в Україні на сьогодні налічується 15 тис. державних закупівельників і 25 тис. тендерних комітетів.

Сьогодні система ProZorro розгорнута на базі всесвітньо відомої некомерційної організаціїTransparency International, а найближчим часом буде безкоштовно передана державі для розгортання на національному рівні. Transparency International, серед іншого, виступає гарантом прозорості використання грошей інвесторів, оскільки на розробку системи не було витрачено жодної копійки з бюджетних коштів.

Яке покарання загрожує підприємству, що звільнило мобілізованого працівника?

Відповідно до ст. 172 Кримінального кодексу України незаконне звільнення працівника з роботи з особистих мотивів чи у зв’язку з повідомленням ним про порушення вимог Закону “Про засади запобігання і протидії корупції" іншою особою, а також інше грубе порушення законодавства про працю караються штрафом від 2000 до 3000 НМДГ або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років, або виправними роботами на строк до 2 років.
За порушення гарантій для працівників на час виконання державних або громадських обов'язків передбачено штраф у розмірі:

- від 510 до 1700 гривень (повторне порушення - від 1700 до 5100 гривень);
- у розмірі мінімальної заробітної плати.

Крім цього, законопроектом від 05.06.15 р. № 2035а, який направлений на підпис Президенту України 06.11.15 р., передбачено посилення відповідальності за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України „Про військовий обов’язок і військову службу“, „Про альтернативну (невійськову) службу“, „Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію“, яка встановлюється у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, та тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від 50 до 100 НМДГ.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації оренди (суборенди) та мінімального розміру річної орендної плати за користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення)»

Пропонується внести зміни Закону України «Про оренду землі» щодо встановлення мінімального розміру річної орендної плати за користування земельною ділянкою сільськогосподарського призначення, земельною часткою (паєм) у розмірі 6%, визначеної відповідно до законодавства нормативної вартості земельної ділянки, земельної частки (паю) та встановити, що частина річної орендної плати в грошовій формі повинна складати не менше половини від загального розміру. Також пропонується внести зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Закону України «Про оренду землі» щодо реєстрації договорів оренди (суборенди) земельних ділянок сільськогосподарського призначення у виконавчих комітетах сільських, селищних та міських рад у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Крім того, пропонується встановити мінімальний строк оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення — 10 років.

Оновлено порядок проведення НБУ операцій регулювання ліквідності банків

Затверджено Технічний порядок проведення НБУ операцій за стандартними інструментами регулювання ліквідності банківської системи.
Цей Технічний порядок розроблено відповідно до Положення про застосування НБУ стандартних інструментів регулювання ліквідності банківської системи з метою врегулювання взаємодії підрозділів НБУ і банків України під час виконання операцій з регулювання ліквідності банків, термінів їх виконання та супровідних документів.
Цей Технічний порядок регламентує проведення НБУ таких операцій:
1) з рефінансування (кредитів овернайт, кредитів рефінансування);

2) прямого репо;

3) з власними борговими зобов'язаннями;

4) з державними облігаціями України.

Постанова НБУ від 12.11.15 р. № 783 набуде чинності з 01.12.15 р.

Банки, які з 01 грудня 2015 року планують брати участь у проведенні операцій за стандартними інструментами регулювання ліквідності банківської системи, мають укласти з НБУ (відповідними структурними підрозділами центрального апарату НБУ) генеральні кредитні договори, генеральні договори репо та генеральні договори за операціями з розміщення депозитних сертифікатів НБУ.

За генеральними договорами, укладеними відповідно до Положення про регулювання НБУ ліквідності банків України та Технічного порядку проведення НБУ операцій з банками, з набранням чинності Постанов НБУ від 17.09.15 р. № 615 та від 12.11.15 р. № 783 операції з надання кредитів овернайт та операції з розміщення депозитних сертифікатів НБУ проводитися не будуть.

Генеральні договори, кредитні договори, договори застави та інші договори, за якими оформлені взаємовідносини між НБУ та банками, діють до повного виконання сторонами своїх зобов'язань. Після повного виконання сторонами зобов'язань за зазначеними вище генеральними договорами, НБУ пропонує розірвати такі договори шляхом надсилання банками письмових пропозицій на адресу НБУ.

Визначення добових витрат на відрядження до і після 1 вересня

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області  нагадала, що згідно з пп. 170.9.1 ПК до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон - не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження.

Сума добових визначається в разі відрядження:

- у межах України та країн, в’їзд громадян України на територію яких не потребує наявності візи (дозволу на в’їзд), - згідно з наказом про відрядження та відповідними первинними документами;

- до країн, в’їзд громадян України на територію яких здійснюється за наявності візи (дозволу на в’їзд), - згідно з наказом про відрядження та відмітками уповноваженої службової особи Держприкордонслужби в закордонному паспорті або документі, що його замінює.
            За відсутності зазначених відповідних підтвердних документів, наказу або відміток уповноваженої службової особи Держприкордонслужби в паспорті або документі, що його замінює, сума добових включається до оподатковуваного доходу платника податку.

Враховуючи викладене протягом 2015 року, з метою визначення добових витрат, які не будуть включатись до оподатковуваного доходу платника податків, використовується розмір мінімальної заробітної плати, встановленої Законом про Держбюджет на 1 січня 2015 року. Тобто збільшення з 1 вересня розміру мінімально запллати не впливає на розмір добових.

При цьому сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та, відповідно, відображається в податковому розрахунку за ф. 1ДФ як додаткове благо.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (25.11.2015)
Просмотров: 393 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика