Суббота, 04.01.2025, 13:38

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Слушаете ли вы радио?
Всего ответов: 35
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

За відображення у формі № 1ДФ доходу померлої особи штрафи не застосовуються

 

Вовчанська ОДПІ наголосила: чинним законодавством України не передбачено ведення державним органом єдиного реєстру про померлих фізосіб іпублічного оприлюднення такої інформації з метою використання її юридичними особами, які перебували в трудових або цивільно-правових відносинах із такою особою.

Інформація про смерть фізособи подається органом державної реєстрації актів цивільного стану, зокрема, до органу ДФС лише для зняття таких осіб з обліку в Державному реєстрі фізосіб — платників податків.

Отже, якщо податковий агент не знав про смерть фізособи й у період, коли вона померла, відобразив суми у формі № 1ДФ, контролюючим органом надсилається повідомлення, що податковий номер фізичної особи закрито у зв'язку з повідомленням про смерть від відділів РАЦС.

При цьому штрафні санкції, передбачені п. 119.2 ПКУ, у цьому випадку до податкового агента не застосовуватимуться.

 

 

ДФС щодо обкладення ПДВ суми поліпшень об’єктів, отриманих в оперативну оренду/лізинг

 

Вовчанська ОДПІ розглянула питання щодо обкладення ПДВ суми поліпшень об’єктів, отриманих в оперативну оренду/лізинг.

У листі податківці повідомляють: зважаючи на те, що витрати на поліпшення об’єкта операційної оренди відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних активів, при поверненні орендарем об’єкта оперативної оренди/лізингу орендодавцю на вартість здійснених поліпшень (у незамортизованій частині) такий орендар нараховує податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної згідно із п. 188.1 ПКУ.

 

 

За сплату ПДФО не за місцем реєстрації відокремленого підрозділу загрожує штраф

 

Вовчанська ОДПІ наголосила: у разі сплати податку на доходи фізичних осіб і подання витягів форми № 1ДФ за місцезнаходженням юридичної особи, а не за місцем знаходження відокремлених підрозділів, до податкового агента застосовується фінансова й адміністративна відповідальність і нараховується пеня.

Йдеться, зокрема, про штрафи:

  • у розмірі 25% (50%, 75% залежно від кількості порушень протягом 1095 днів) суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету відповідно до п. 127.1 ПКУ;
  • від 34 до 51 грн на посадових осіб підприємств, установ і організацій відповідно до ст. 1634КпАП.

При цьому в роз’ясненні наголошено, що штрафна санкція, передбачена п. 119.2 ПКУ, у розмірі 510 грн (за неподання, подання з порушенням установлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями чи з помилками форми № 1ДФ) не стосується подання КОПІЙ форм № 1ДФ.

 

Податківці дозволяють використовувати форму подорожнього листа легкового авто, затверджену наказом про облікову політику

 

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ПКУ).

Оскільки законодавством України не визначено форму бланка подорожнього листа легкового автомобіля, податківці дозволяють платникам податків використовувати зручну для обліку форму первинного документа, затверджену наказом про облікову політикупідприємства, за умови наявності всіх ознак первинного документа, відомостей у ньому про господарську операцію та підтвердження її здійснення.

 

 

Чи дійсний акт перевірки за відсутності підпису окремих посадових осіб, які її проводили

Вовчанська ОДПІ повідомляє, що ПКУ не передбачена можливість перенесення законодавчо встановлених строків складання, реєстрації та вручення платнику податків у встановленому порядку акта перевірки чи визнання його недійсним у разі відсутності підпису окремих посадових осіб, які проводили цю перевірку, зокрема, у випадках їх відпустки, звільнення, перебування на лікарняному тощо.

Водночас фахівці роз’яснили, що окремі дефекти податкового повідомлення-рішення контролюючого органу не повинні сприйматися, як безумовні підстави для висновку щодо протиправності такого рішення. Якщо податкове повідомлення-рішення прийняте контролюючим органом у межах компетенції та з його форми можна чітко встановити його зміст, зокрема, порушення законодавства, згідно з яким визначено грошове зобов’язання платника податків, суму такого зобов’язання, таке рішення є правомірним, навіть якщо не дотримано окремих елементів його форми. На підкріплення своєї позиції податківці послалися на ухвалу ВАСУ від 28.03.2014 р. № 375/11/14-14 з аналогічного питання.

 

 

Регуляторна служба про переоформлення ліцензій та відміну паперових ліцензій

 

Державна регуляторна служба повідомила (лист від 26.10.2015 р. № 8205), у який строк повинна переоформлюватися ліцензія відповідно до законодавства. Незважаючи на те, що законодавчо строк не встановлено, із метою додержання такого принципу державної політики у сфері ліцензування, як принцип пріоритетності захисту прав, законних інтересів, життя та здоров'я людини, що передбачає ліцензування виду господарської діяльності, рекомендовано застосовувати строки, передбачені ч. 8 ст. 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (далі — Закон № 222) для прийняття рішення про видачу ліцензії, тобто десять робочих днів із дня одержання заяви органом ліцензування.

Окремо наголошеноЗаконом № 222 запроваджується необов'язковість оформлення ліцензії як документа в паперовому вигляді — суб'єкт господарювання сам визначає: отримати йому ліцензію на бланку чи достатньо наявності інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців про видану йому ліцензію. У зв'язку з необов'язковістю отримання ліцензій як документа в паперовому вигляді Закон № 222скасовує необхідність одержання дублікатів і копій ліцензії.

 

 

При зміні класу професійного ризику посеред року необхідно провести перерахунок ЄСВ

 

У разі зміни в установленому законодавством порядку класу професійного ризику виробництва платник за період із дати встановлення нового класу професійного ризику та, як наслідок, зміни розміру ЄСВ самостійно здійснює перерахунок ЄСВ.

Самостійно обчислену суму в результаті перерахунку (різниця між нарахованою сумою ЄСВ за розміром, установленим раніше, та нарахованою сумою ЄСВ за встановленим розміром за зазначений період) платник відображає у звіті з ЄСВ, який подається ним за звітний період.

Тож у разі зміни класу професійного ризику виробництва в середині року платник здійснює перерахунок ЄСВ за період із 1 січня поточного року до дати встановлення нового класу професійного ризику.

 

 

Матеріальні активи, придбані (уведені в експлуатацію) до 01.09.2015 р. і вартість яких менше, ніж 6000 грн, лишаються у складі основних засобів

 

ДФСУ в листі від 10.11.2015 р. № 23971/6/99-99-19-02-02-15 розглянула питання щодо визначення граничної вартості малоцінних необоротних матеріальних активів.

Зокрема, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» від 17.07.2015 р. № 655-VIII (далі — Закон № 655) було змінено граничну вартість матеріальних активів, які можуть бути віднесені до основних засобів при здійсненні податкового обліку.

Тож із 01.09.2015 р. (дата набрання чинності Законом № 655) до основних засобів можуть бути віднесені матеріальні активи, призначені для використання в господарській діяльності, зі строком корисного використання більше, ніж 1 рік із дати введення в експлуатацію, та вартістю, яка перевищує 6000 грн (пп. 14.1.138 ПКУ).

Оскільки Закон № 655 не має зворотної сили, податківці зазначають: усі матеріальні активи, первісна вартість яких є меншою за 6000 грн та які віднесені для цілей податкового обліку до основних засобів згідно з вартісними обмеженнями на дату їх придбання (уведення в експлуатацію), не виключаються зі складу основних засобів на дату набрання чинностіЗаконом № 655. Такі засоби лишаються у складі основних засобів при здійсненні податкового обліку до повної їх амортизації до залишкової вартості на рівні ліквідаційної.

 

 

Коли не складають розрахунок коригування при поверненні товарів покупцем

 

Податківці Вовчанської ОДПІ розглянули окремі випадки складання розрахунку коригування при поверненні товарів покупцем.

1. При поверненні покупцем (кінцевим споживачем) товарів, повернуті такому покупцю кошти з урахуванням ПДВ ураховуються в щоденних загальних підсумках, які фіксуються у Z-звітах (касових звітах), податкових накладних, складених на підставі таких звітів.

Тому до податкової накладної, складеної за щоденним підсумком операцій із постачання товарів за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), з урахуванням повернення покупцю (кінцевому споживачу) коштів, якщо таким покупцем товар повернуто, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників не складається.

2. Оскільки зведена податкова накладна складається відповідно до визначеної в договорі періодичності оплати фактично поставлених товарів/послуг (але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця), у разі якщо до моменту складання продавцем зведеної податкової накладної відбулася зміна податкових зобов’язань продавця у зв’язку з поверненням покупцю коштів за непоставлені товари (послуги) або повернення покупцем товарів, суми ПДВ у зведеній податковій накладній таким продавцем зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі поставлених покупцю товарів (послуг).

При цьому розрахунок коригування до такої податкової накладної не складається.

3. Зменшення суми податкових зобов’язань платника податку — постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками ПДВ на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у т.ч. — при перегляді цін, пов’язаних із гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону чи договору (п. 192.2 ПКУ).

Отже, якщо товари/послуги неплатнику ПДВ поставлені не були, то в разі зміни номенклатури таких товарів/послуг постачальник розрахунок коригування не складає.

 

 

Який перелік держав застосовується для визнання господарських операцій із контрагентами-нерезидентами контрольованими

 

ДФС пояснила (лист від 10.11.2015 р. № 23918/6/99-99-19-02-02-15), який перелік держав (територій) необхідно застосовувати для цілей пп. 39.2.1.2 ПКУ (визнання господарських операцій платника податків із контрагентами-нерезидентами контрольованими).

Слід зазначити, що протягом 2015 року діяло декілька затверджених розпорядженнями КМУ переліків, а саме:

  • перелік держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 р. № 1042-р (діє до 14.05.2015 р.);
  • перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 ПКУ, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 р. № 449-р(період дії з 14.05.2015 р. по 16.09.2015 р.);
  • перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 ПКУ, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 р. № 977-р (діє з 16.09.2015 р.).

Застосовується перелік, чинний на момент здійснення таких господарських операцій, за умови дотримання вартісного критерію, установленого пп. 39.2.1.7 ПКУ. При цьому обсяг таких операцій розраховується за період перебування держави (території) у переліку.

 

 

ДФСУ про авансовий внесок із податку на прибуток, що нараховується на суму дивідендів, яка перевищує об’єкт оподаткування за звітний рік

 

Вовчанська ОДПІ роз’яснила: при визначенні суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, на яку нараховується авансовий внесок із податку на прибуток, над значенням об’єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік необхідне одночасне дотримання двох умов:

  • подана декларація з податку на прибуток за такий рік;
  • повністю погашені податкові зобов’язання, самостійно нараховані платником у такій декларації.

В іншому випадку авансовий внесок із податку на прибуток нараховується на всю суму дивідендів.

 

 

Чи враховується в наступних звітних періодах сума перевищення податку на прибуток, сплаченого за кордоном, над сумою такого податку в Україні

 

Податківці Вовчанської ОДПІ нагадують: для отримання права на зарахування податків і зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування (ст. 13ПКУ). Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні та закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Зокрема, фахівці наполягають: якщо сума податку з прибутку, отриманого з іноземних джерел і сплаченого протягом звітного року за кордоном, перевищує суму податкового зобов’язання з податку на прибуток, що підлягає сплаті в Україні за такий звітний рік, сума такого перевищення не враховується у зменшення податкових зобов’язань з цього податку в наступних звітних періодах.

 

 

Сума добових, що перевищує неоподаткований їх розмір, є додатковим благом працівника

 

Вовчанська ОДПІ нагадала, що до оподатковуваного доходу платника податку не включаються добові витрати в межах території України — не більш як 0,2 розміру мінзарплати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, у розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон — не вище 0,75 розміру мінзарплати (пп. 170.9.1 ПКУ).

Сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад установлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та, відповідно, відображається у формі № 1ДФ як додаткове благо з ознакою доходу «126».

 

 

Як визначити об’єкт оподаткування при переході юрособи-єдинника на загальну систему оподаткування

 

Фахівці Вовчанської ОДПІ роз’яснили: при переході зі спрощеної системи оподаткування на загальну доходи та витрати підприємства при визначенні фінансового результату до оподаткування, у т.ч. — доходи та витрати при відвантаженні товарів на спрощеній системі оподаткування, якщо частину сплати за такі товари отримано на загальній системі оподаткування, формуються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

 

 

Подолання перешкод у веденні бізнесу за допомогою сервісу «Пульс»

Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби «Пульс» є ефективним механізмом взаємодії з платниками податків, який сприяє поліпшенню ведення бізнесу. На «гарячу телефонну лінію» можуть звертатися платники, в тому числі суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, з питаннями на податкову і митну тематику та щодо роботи органів ДФС. Сервіс «Пульс» працює за принципом зворотнього зв'язку - оператори не тільки приймають звернення, але і повідомляють про результати перевірки та вжиті заходи.

Сервіс «Пульс» зарекомендував себе, як ефективний засіб вирішення питань, оскільки працює в режимі швидкої допомоги платникам податків.

Номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»: (044) 284-00-07

 

 

Громадяни, які звернулися за субсидіями, зможуть отримати інформацію про стан обробки запитів щодо їх доходів

 

Відсьогодні Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

За його допомогою громадяни та працівники органів соціального захисту населення, вказавши реєстраційні дані фізичної особи, можуть у телефонному режимі отримати необхідну інформацію в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС.

Контактні телефони для отримання інформації:

0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)

(044) 454-16-13 з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі) для мешканців Києва.

Загалом, з 1 травня 2015 року ДФС оброблено та надано інформацію про доходи фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, по 10 млн. запитах від 669 структурних підрозділів соціального захисту населення.

 

 

Чи оподатковуються ПДВ операції з поставки послуг на території Криму?

 

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.

Водночас відповідно до пункту 26 підр. 10 розділу ХХ ПКУ на період дії Закону України від 15 квітня 2014 року N 1207-VII "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" норми Кодексу мають застосовуватися з урахуванням особливостей, визначених Законом України від 12 серпня 2014 року N 1636-VII "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" (далі - Закон N 1636), яким створено вільну економічну зону "Крим" (далі - ВЕЗ "Крим") та врегульовано інші аспекти правових відносин між фізичними і юридичними особами, які знаходяться на тимчасово окупованій території або за її межами.

Згідно з пунктом 3.2 статті 3 Закону N 1636 у межах ВЕЗ "Крим" створено вільну митну зону, що за своїм функціональним типом є одночасно вільною митною зоною комерційного, сервісного та промислового типу згідно із статтею 430 Митного кодексу України (далі - МКУ).

У свою чергу, відповідно до статті 9 МКУ для цілей застосування положень розділів V і IX МКУ території вільних митних зон вважаються такими, що знаходяться поза межами митної території України.

Тобто, операції з постачання послуг, місце постачання яких відповідно до пунктів 186.2 - 186.4 статті 186 Кодексу знаходиться поза межами митної території України (у тому числі на території ВЕЗ "Крим"), з 27.09.2014 р. (дати набрання чинності Законом N 1636), не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість, тобто платники податку за такими операціями не визначають податкових зобов’язань.

 

 

Роман Насіров: Податкова реформа має запрацювати в грудні 2015 року

             Нинішня податкова система не відповідає тому стану економіки, який є на сьогоднішній день, і нам треба разом працювати над тим, щоб реформа дала саме конструктивні зміни. Про це заявив під час відкриття другої частини Х з’їзду АППУ Голова ДФС Роман Насіров.

«Зараз дуже важливий час для нашого бізнесу, для всієї економіки. Тому ми маємо об’єднати наші зусилля, щоб зробити роботу фіскальної служби прозорою, створивши справжню сервісну службу. У нас є підписаний меморандум з АППУ, але зараз вже треба переходити до більш рішучих кроків, сідати разом за стіл перемовин і почати працювати в реальному режимі часу. Податкова реформа для бізнесу має стартувати в грудні 2015 року!», - заявив Роман Насіров.

Очільник ДФС зазначив, що служба буде залучати до співпраці експертів і членів асоціації в багатьох питаннях. АППУ має фактично виступати лобістом реформ, так як деякі зміни просто застрягають в бюрократії. Співпраця з громадськістю, з місцевими органами влади дає можливість працювати більш ефективно всім підрозділам служби. В підтвердження цієї ідеї виступив і присутній на з’їзді голова Одеської ОДА Міхеіл Саакашвілі. Він зазначив, що співпраця з керівництвом ДФС йде і результати справжньої ефективної роботи можна буде побачити вже до 1 березня наступного року.

Ще одним напрямом роботи для себе в ДФС вбачають перегляд умов роботи бізнесу. З тією ситуацією, яка є в економіці країни, в службі вважають за потрібне або взагалі відмовитись від авансової сплати податку на прибуток, або перейти на трьохмісячний режим контролю. Крім того, керівництво ДФС вважає, що новий Податковий кодекс має чітко закріпити умови роботи для бізнесу на 2-4 роки, чи в крайньому випадку ввести мораторій на зміни.

«Ви можете покладатися на ДФС, а ми зі свого боку будемо як можемо підтримувати вас і намагатися разом з вами змінити як саму фіскальну службу, так і підхід до адміністрування податків, що фактично змінить на краще нашу країну», - підсумував свій виступ Роман Насіров.

 

 

МВФ підтримує напрямок і темп реформ в ДФС України

 

         Днями голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров провів робочу зустріч з місією Європейського департаменту МВФ. На сьогоднішній день для наших партнерів найважливішими питаннями залишаються податкова реформа та виконання українського бюджету.

«Найбільшу увагу Уряд та ДФС приділяють великим платникам податків. Близько 1 700 таких компаній дають бюджету майже 60 відсотків платежів. Цілком логічно, що ми в першу чергу реформували саме Офіс великих платників податків, забезпечивши їм максимальний сервіс, автоматичне повернення ПДВ та низку інших новацій. В найближчому майбутньому ми плануємо для цих компаній скасувати й майже всі перевірки», - проінформував присутніх Роман Насіров.

Відповідаючи на питання, щодо реформування роботи всієї служби, голова ДФС повідомив, що доручення Уряду виконуються чітко, кадрова політика налаштована на залучення до роботи в службі лише тих фахівців, які не заплямували себе корупційними діями та відповідають професійним вимогам.

Підтверджуються реальні зміни в роботі служби і абсолютними цифрами. Так, тільки за 9 місяців, працівниками ДФС було припинено спроб подати фіктивних декларацій майже на 243 мільярди і це майже в 9 разів більше, ніж було зупинено таких спроб за весь минулий рік.

Представники МВФ висловили сподівання, що реформи й надалі будуть проводитись в такому високому темпі, що дасть змогу наповнювати український бюджет, як і за останні місяці, з суттєвим перевиконанням. 

 

 

На Харківщині за розголошення службової інформації затримали митника

 

     Співробітниками управління власної безпеки ГУ ДФС у Харківській області спільно з працівниками прокуратури області у ході проведення слідчих дій затримано «на гарячому» співробітника митного поста «Харків-аеропорт» Харківської митниці ДФС. Встановлено, що митник в своїх інтересах за незаконну грошову винагороду «злив» службову інформацію з обмеженим доступом з автоматизованої системи митного оформлення, до якої мав доступ у зв’язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов’язків.

В діях співробітника митного поста вбачаються порушення вимог ст.43 Закону України «Про запобігання корупції» (нерозголошення інформації,  що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом), за порушення якої передбачена відповідальність за ст. 172-8 КУпАП України.

 

Утворено Університет Державної фіскальної служби України

        За пропозицією ДФС та Міністерства освіти і науки утворено Університет державної фіскальної служби України. Відповідне  розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 1184-р опубліковано на Урядовому порталі.

Університет створюється шляхом злиття Національного університету державної податкової служби України, Державного науково-дослідного інституту митної справи, Науково-дослідного інституту фінансового права.

Новоутворенний ВУЗ переходить до сфери управління ДФС. Подальша реорганізація зазначених установ і закладу здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених ДФС.

Згідно з розпорядженням ДФС має протягом двомісячного строку затвердити статут, структуру та штатний розпис новоутвореного вищого навчального закладу та здійснити необхідні заходи для його матеріально-технічного та кадрового забезпечення.

Студенти Національного університету державної податкової служби України продовжують навчання в Університеті ДФС.

 

ДФСУ про відповідальність за реалізацію алкоголю, на придбання якого відсутні супровідні документи

 

       ДФСУ повідомило, що транспортування горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу підприємства, на якому виробляються спирт етиловий, горілка та лікеро-горілчані вироби, без товарно-транспортних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі, з відміткою представника контролюючого органу на акцизному складі забороняється.

До суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше 10 н.м.д.г. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ.

Крім того незабезпечення платником податків зберігання первинних документів протягом установлених строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень (ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень).

Слід зауважити, що відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, тягне за собою накладення адміністративного штрафу у розмірі від п’яти до десяти н.м.д.г. (ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

 

Президент підписав «безвізові» закони

 

        Як повідомляє прес-служба Президента України, 21 листопада 2015 року Президент підписав:

  • Закон України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації з правом Європейського Союзу»,
  • Закон України «Про зовнішню трудову міграцію»,
  • Закон України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо виконання рекомендацій Європейського Союзу з виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно уточнення підслідності органів досудового розслідування»,
  • Закон України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо вдосконалення інституту спеціальної конфіскації з метою усунення корупційних ризиків при її застосуванні»,
  • Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції»,
  • Закон України «Про внесення зміни до статті 87 Бюджетного кодексу України» (фінансування політичних партій).

Під час підписання Глава держави висловив сподівання на те, що 15 грудня Європейська комісія прийме рішення про надання Україні зеленого світла у питанні безвізового режиму. За словами Президента, ці закони є «величезним кроком в напрямку захисту прав людей і боротьби з корупцією». Петро Порошенко наголосив, що безвізовий режим з ЄС – «це ще один ступінь свободи».

Президент назвав безвізовий режим з ЄС важливим елементом партнерства і нашої євроінтеграційної політики, зазначивши, що план щодо імплементації безвізового режиму є дуже напруженим.

Президент нагадав, що одним з перших документів, підписаних ним у якості Глави держави, була Угода про асоціацію між Україною та ЄС, яка пізніше була синхронно ратифікована Верховною Радою та Європейським парламентом 16 вересня 2014 року. Глава держави зазначив, що ратифікація Угоди про асоціацію країнами ЄС замість 3-4 років пройшла за півтора роки.

Глава держави привітав Україну і українців з мудрим рішенням, яке прийняла Верховна Рада, ухваливши ці закони, та подякував за величезний обсяг робіт Міністру закордонних справ Павлу Клімкіну, Голові Комітету у закордонних справах Ганні Гапко і Голові Комітету європейської інтеграції Ірині Геращенко, а також Заступникові Глави Адміністрації Президента Костянтину Єлісєєву.

Президент висловив сподівання, що решта законів надійде до нього на підпис за кілька днів, і «у нас залишиться лише імплементація».

Голова комітету європейської інтеграції Ірина Геращенко повідомила, що Парламент найближчим часом має розглянути у другом читанні законопроекти по міграційній політиці в рамках Плану дій щодо лібералізації візового режиму та законопроекти щодо ідентифікаційної картки. Депутат висловила сподівання на їх успішне голосування.

Голова комітету ВР України з міжнародних питань Ганна Гопко висловила переконання, що відповідні «безвізові» закони будуть успішно імплементовані.

 

Нові Методрекомендації щодо організації та проведення зустрічних звірок

        Затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної фіскальної служби зустрічних звірок, обміну податковою інформацією при здійсненні податкового контролю. Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами ДФС зустрічних звірок, обміну податковою інформацією при здійсненні податкового контролю рекомендуються для застосування з метою впровадження єдиного порядку організації роботи з обміну та опрацювання податкової інформації при здійсненні податкового контролю, направлення запитів про проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами ДФС.

Зокрема, доцільно проводити аналіз:

- реєстраційних даних суб'єкта господарювання, даних фінансової звітності та податкових декларацій і додатків до них, інформації про попередні перевірки (звірки), даних митних декларацій, інформації про здійснені контрольовані операції;
- наявності розбіжностей між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом з ПДВ;
- відомостей, що містяться у податкових накладних та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до них, а також доданих до реєстру документів, наявність або відсутність факту їх реєстрації (з використанням ЄРПН);
- інформації щодо провадження у справах про адміністративне та судове оскарження податкових повідомлень-рішень;

- наявності та стану діяльності господарських одиниць, через які платник податків здійснює роздрібну торгівлю, даних про реєстрацію та зняття з обліку РРО, а також обсягів здійснених операцій;

- інформації про кількість та динаміку працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами) або цивільно-правовими договорами у звітному періоді, нарахування та виплату доходів на користь фізичних осіб, сум утриманого з них податку з використанням Держреєстру фізосіб;

- наявності взаємовідносин із суб'єктами господарювання, які мають ознаки фіктивних, інформація щодо яких внесена до АІС "Суб'єкти фіктивного підприємництва" Інформаційної системи;

- наявності інформації щодо порушень суб'єктом господарювання податкового, валютного, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
- наявності інформації про проведення фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;

- іншої інформації, отриманої у передбачений законом спосіб.

ДФС про розрахунок мінімальних роздрібних цін на алкоголь

Податківці розглянули питання розрахунку розміру мінімальних роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв, зокрема на вермути

У листі від 11.11.2015 р. №25217/10/28-10-06-11 податківці розглянули питання розрахунку розміру мінімальних роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.

Зокрема, нагадали, що розмір роздрібних цін встановлено на:

- горілку та лікеро-горілчані вироби (код УКТЗЕД 2208 60, 2208 70, 2208 90),

- віскі (код УКТЗЕД 2208 30),

- ром та інші спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки зброджених продуктів з цукрової тростини (код УКТЗЕД 2208 40),

- джин та ялівцева настоянка (код УКТЗЕД 2208 50),

- інші зброджені напої, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями (код УКТЗЕД 2206 00),

- спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду: коньяк (бренді), горілки виноградні (код УКТЗЕД 2208 20);

- вина у скляній тарі місткістю 0,7 л та вина в іншій тарі місткістю1 л (код УКТЗЕД 2204 (крім 2204 10, 2204 21 10 00, 2204 29 10 00), 2205),

- вина у скляній тарі місткістю 0,7 л та 0,75 л (код УКТ ЗЕД 2204 10, 2204 21 10 00, 2204 29 10 00).

До товарної позиції 2205 включаються лише вермут та інші вина із свіжого винограду, які приправлені рослинними або ароматичними речовинами і в яких вміст фактичної концентрації спирту становить 7 об. % або більше.

Мінімальні роздрібні ціни розраховуються:

- під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів, інших зброджених напоїв, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, коньяку (бренді) три зірочки, коньяку (бренді) чотири зірочки, коньяку (бренді) п'ять зірочок, бренді ординарного, горілки виноградної та інших спиртових дистилятів і спиртних напоїв різного вмісту спирту в тарі різної місткості - як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об'ємом (у відсотках) і місткості тари (у літрах), поділений на 100%;

- на вина у тарі місткістю менше ніж один літр - як добуток затвердженої мінімальної ціни та місткості тари, поділений на 0,7;

- на вина у тарі місткістю 1 літр та більше - як добуток затвердженої мінімальної ціни та місткості тари.

Оскільки вермути та інші вина із свіжого винограду, які приправлені рослинними або ароматичними речовинами, належать до алкогольних напоїв за кодом УКТ ЗЕД 2205, по якій встановлено мінімальні роздрібні ціни, платнику податків необхідно постійно контролювати дотримання встановлених норм.

 

З реалізації безалкогольного пива акцизний податок не сплачується

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що згідно з ПКУ, пиво – це насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД.

Своєю чергою під безалкогольним пивом розуміють насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, одержаний під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами з об’ємною часткою спирту не більш як 0,5%, отриманий шляхом діалізу або переривання головного бродіння, або виготовлення пивного сусла зі зниженою часткою сухих речовин у початковому суслі, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2202.

При цьому, пп. 215.3.1 ПКУ ставки акцизного податку встановлено, зокрема, на пиво із солоду (солодове), що відноситься до товарної групи 2203 00 згідно УКТ ЗЕД.

На товари, що відносяться до товарної групи 2202 згідно УКТ ЗЕД, ставки акцизного податку ПКУ не встановлено та такі товари не віднесено до підакцизних.

Таким чином, операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі товарів, які не належать до підакцизних, зокрема пива безалкогольного, акцизним податком не оподатковуються.

 

Украинцам предложат новый вариант реструктуризации валютных кредитов

Верховная Рада готовит новый законопроект, который направлен на конвертацию валютных розничных кредитов в гривну. Об этом сообщил заместитель главы комитета Верховной Рады по вопросам финансовой политики и банковской деятельности Руслан Демчак.

"Есть известный закон 1558-1, он негативно влияет на банковскую систему. Поэтому сейчас готовится новый законопроект о реструктуризации валютных займов", – сообщил Демчак.

По его словам, предполагается, что конвертация будет проходить по текущему курсу. При этом часть кредита будет прощена.

"Заемщикам, у которых кредит был взят на единое жилье, простят 25% займа, тем, у кого это жилье социальное-50%. Участникам боевых действий и инвалидам будут списывать по 80%, а погибшим участникам боевых действий – 100%", – рассказал Демчак.

Ранее глава парламентского комитета по вопросам финансовой политики и банковской деятельности Сергей Рыбалка пообещал валютным заемщикам прогресс в вопросе выяснения судьбы законопроекта №1558-1.

Напомним, ранее глава НБУ Валерия Гонтарева заявляла, Нацбанк совместно с банками разработал свой законопроект, предполагающий предоставление льгот некоторым категориям заемщиков.

2 июля Верховная Рада приняла законопроект № 1558-1 о реструктуризации валютных кредитов. В Нацбанке заявили, что это приведет к крайне негативным последствиям для всей банковской системы страны. "Если все кредиты, предоставленные физическим лицам-резидентам в иностранной валюте, конвертировать в гривну по курсу 5,05 грн/$1, то банковская система понесет убытки в сумме около 100 млрд грн", – заявили тогда в пресс-службе НБУ. Если банки потеряют эти средства, им потребуется государственное рефинансирование, а на это, опять же, нужны дополнительные средства.

Часть народных депутатов отозвали свои голоса за законопроект. Согласно данным на официальном сайте Верховной Рады, документ был направлен на повторное рассмотрение.

Реструктуризировать валютные кредиты требовали заемщики, которые оказались не в состоянии возвращать долги из-за резкого падения курса гривны. Напомним, валютные кредиты в Украине были запрещены в 2011 году. Большинство займов оформлялись при курсе 5,05 грн за долл, сейчас курс превышает 23 грн за долл.

Как зарегистрировать налоговую накладную, если пятнадцатый день приходится на праздничный или выходной

У сотрудников налоговой инспекции спросили, имеет ли право плательщик НДС зарегистрировать налоговую накладную в ЕРНН позднее пятнадцатого календарного дня, следующего за днем ее выписки, если пятнадцатый день приходится на праздничный или выходной день.

Налоговики напомнили, что внесение сведений, содержащихся в налоговой накладной и/или расчете корректировки, в ЕРНН осуществляется путем представления в течение операционного дня указанных документов в электронной форме ГФС с использованием электронной цифровой подписи и внесения соответствующих сведений в ЕРНН.

Операционный день длится с 0 до 23-х часов.

Итак, регистрация налоговых накладных в ЕРНН осуществляется плательщиком НДС не позднее пятнадцати календарных дней, следующих за датой их составления. Сроки регистрации налоговых накладных в ЕРНН, если пятнадцатый день, следующий за днем их выписки, приходится на праздничный или выходной день, не переносятся.

Кроме того, налоговики напомнили о ст. 120-1 НКУ, которой установлен штраф за нарушение плательщиками НДС предельных сроков регистрации налоговых накладных и расчетов корректировки.

Чи може орган ДФС надати фізичній особі довідку про те, що вона не зареєстрована як фізична особа – підприємець?

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 №5203-VI із змінами та доповненнями (далі – Закон №5203) адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону.

Суб’єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб’єктом надання є посадова особа, – органом, якому вона підпорядковується (пункт 1 статті 8 Закону №5203).

Наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 13.01.2015 №7 «Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг» встановлено тимчасовий перелік надання адміністративних послуг, що надаються ДФС та територіальними органами, до якого не включено послугу з надання довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця.

Водночас з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» із змінами і доповненнями (далі – Закон №755) створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ЄДР).

Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (стаття 20 Закону №775), за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття та закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки та майно, відомостей, передбачених частиною другою статті 17 Закону №755.

Вільний та безкоштовний доступ фізичних та юридичних осіб до ЄДР забезпечений через веб-сайт ЄДР (www.irc.gov.ua).

З урахуванням норм статті 6 Закону №755 оформлення витягів, виписок та довідок здійснюють реєстраційні служби територіальних управлінь юстиції обласного значення або районного, районного у місті Києві. При цьому повноваження державного реєстратора, передбачені Законом №755-IV, з прийому документів для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та видачі оформлених результатів їх надання можуть виконувати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг.

До уваги платників єдиного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами!

Відповідно до підпункту 212.1.11 пункту 212.1 статті 212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Звертаємо увагу, що згідно з пунктом 297.1 статті 297 платники єдиного податку не звіляються від сплати акцизного податку.

Таким чином, платники єдиного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю дозволеними відповідно до вимог Кодексу підакцизними товарами, є платниками акцизного податку.

Які документи має подати платник до контролюючого органу, щоб скористатися правом на податкову знижку щодо суми коштів, сплачених ним за навчання?

Фізична особа, яка має право включити до податкової знижки у зменшення свого оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року суму коштів, сплачених ним за навчання, повинна надати до контролюючого органу річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі — декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податковим роком.

Відповідно до підпункту 166.2.1 пункту 166.2 статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними документами.

Таким чином, платник податку, крім декларації, повинен надати відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копію договору з навчальним закладом. У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість послуги за навчання і строк її надання.

Якщо платник податку здійснює оплату за навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати, для здобуття ним середньої професійної або вищої освіти, то також необхідно надати документи, які підтверджують ступінь їх споріднення.

Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, та забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.

Оригінали зазначених у підпункті 166.2.1 пункту 166.2 Кодексу документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Кодексом (підпункт 166.2.2 пункту 166.2 статті 166 Кодексу).

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (25.11.2015)
Просмотров: 444 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика