На зустрічі з платниками податків про діючий сервіс «Пульс»
На днях в приміщенні Вовчанської ОДПІ відбулася зустріч начальника відділу реєстрації платників та електронних сервісів Мазаіхіної Маргарити з платниками податків.
На зустрічі Маргарита В’ячеславівна повідомила присутніх, що в органах ДФС існує сервіс «Пульс». Сервіс «Пульс» - це гаряча телефонна лінія, на яку громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
Дзвонити на сервіс «Пульс» потрібно за номером телефону (044) 284-00-07.
Інформація на даний сервіс приймається цілодобово.
При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.
Звернення громадян, які надходять на сервіс «Пульс» розглядаються відповідно до вимог Порядку опрацювання інформації, який затверджений наказом ДФС України від 13.01.2015 № 6, а саме:
- не пізніше 1 робочого дня, наступного за датою надсилання Інформаційної картки (вперше), з питань порушення режиму роботи структурних підрозділів або територіальних органів ДФС, некоректного спілкування працівників органів ДФС із заявниками, ненадання відповіді на усні або письмові звернення, надання неповної консультації;
- не пізніше 2 робочих днів, наступних за датою надсилання Інформаційної картки (вперше), з питань, пов’язаних з упередженням контрабанди;
- не пізніше 3 робочих днів, наступних за датою надсилання Інформаційної картки (вперше), з інших питань, порушених Заявниками.
Якщо інформація, яка надійшла на «Пульс» потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.
Наприкінці зустрічі Маргарита Мазаіхіна відповіла на запитання присутніх та роздала брошури з роз’ясненнями щодо порядку звернення на сервіс «Пульс».
Переобладнав імпортовану вантажівку в легковий автомобіль –
сплати акцизний податок!
Вовчанська ОДПІ звертає увагу власників ввезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу на те, що у разі його переобладнання у легковий автомобіль – такі власники є платниками акцизного податку. (пп. 212.1.14 п. 212.1 статті 212 Податкового кодексу України).
Датою виникнення податкових зобов'язань у разі здійснення переобладнання є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху. У цьому випадку акцизний податок сплачується власником такого транспортного засобу не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації такого транспортного засобу згідно пункту 216.11 статті 216 Кодексу.
Тобто, для автомобілів, на які з 01.01.2015 видано документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху, заявник повинен надати для реєстрації або перереєстрації переобладнаного автомобіля документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху та квитанцію або платіжне доручення про сплату акцизного податку з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення.
Акцизний податок обраховується за ставками, визначеними у підпункті 215.3.5.1 підпункту 215.3.5 пункту 215.3 статті 215 Кодексу, розмір яких диференціюється залежно від коду продукції згідно з УКТ ЗЕД, робочого об'єму циліндрів двигуна та терміну експлуатації (нові транспортні засоби або ті, що використовувались не більш як/понад п'ять років).
Декларації з акцизного податку подаються контролюючому органу за місцем реєстрації платника щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду.
Додатково повідомляємо, що вищезазначена норма Податкового кодексу діє з 01.01.2015 року. Тобто, у разі якщо документ про відповідність переобладнаного автомобіля отримано до 01.01.2015 року, то власники таких вантажних транспортних засобів, що переобладнані у легкові автомобілі, акцизний податок сплачувати не повинні.
Застосування реєстраторів розрахункових операцій - необхідна складова для покращення економічної ситуації в країні
Днями у приміщенні Вовчанської ОДПІ за участі в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Людмили Воловик відбувся семінар з платниками податків на тему: «Зміни в законодавстві щодо застосування РРО».
Даний захід було проведено з метою роз’яснення змін у законодавстві, пов’язаних із розширеним застосуванням суб’єктами господарювання реєстраторів розрахункових операцій.
У своєму виступі Людмила Василівна зазначила, що правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Дія вказаного Закону поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, що здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
В.о.начальника детально розповіла присутнім, про порядок реєстрації РРО, про моделі дозволені для використання, зауважив, які суб’єкти господарювання зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операції та за яких умов вони не застосовуються. Також, зупинилася на порядку та термінах подання звітності до контролюючих органів.
Завершуючи свій виступ, Людмила Василівна зауважила, що запровадження нових правил та розширення застосування касових апаратів суб’єктами господарювання це – необхідна умова конкурентного ринку і детінізації економіки.
Харків’яни задекларували майже 3,3 мільярда гривень своїх доходів
Це на 719,1 млн. грн. більше, ніж торік.
У ГУ ДФС у Харківській області розповіли, що в поточному році 37 547 громадян вже надали декларації про свої доходи, з них 31 400 - задекларували доходи, які підлягають обов'язковому декларуванню. Решта – близько 6 тисяч - скористалися правом на одержання податкової знижки.
За результатами декларування бюджет країни поповнився 65,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Це на 6,3 млн. грн. більше, ніж у 2014 році.
У відомстві також відзначають збільшення на Харківщині кількості громадян – мільйонерів. Цього року доходи понад 1,0 млн. грн. задекларувала 301 особа, що на 27 громадян більше, ніж торік. Задекларований дохід громадян-мільйонерів склав 1,7 млрд.грн. – 52% від загального доходу декларантів.
Як розповіли у відомстві, з метою залучення громадян до декларування підрозділами доходів і зборів з фізичних осіб постійно проводиться відповідна робота.
Зокрема, здійснюється моніторинг рекламних оголошень в засобах масової інформації щодо виявлення громадян, які надають послуги іншим фізичним особам або отримують доходи від здавання нерухомого майна в оренду; проводяться перевірки та співставлення даних звіту №1-ДФ.
В сільських районах завдяки співпраці з головами сільських та селищних рад податкові інспекції отримують інформацію по громадянам, які вирощують і реалізують сільськогосподарську продукцію на власних земельних частках (паях), виїжджають «на заробітки» за межі України, надають будь – які послуги чи виконують будівельні, ремонтні роботи іншим громадянам, здають в оренду земельні паї, сільгосптехніку.
Крім того, при опрацюванні податкових декларацій про майновий стан і доходи щодо перевірки наявності у платників податків документальних підтверджень сум витрат, пов’язаних із придбанням інвестиційних активів і достовірності відображення задекларованих доходів у декларації, матеріали передаються до підрозділів контрольно-перевірочної роботи для проведення документальних перевірок платників податків - фізичних осіб.
З початку року перевірено 377 платників такої категорії, за результатами проведених перевірок донараховано 13,8 млн. гривень, з них узгоджено 9,3 млн.грн., до бюджету вже надійшло 1,6 млн.грн.
Затверджено нову форму звіту про використання коштів, виданих на відрядження
Вовчанська ОДПІ повідомляє, що в «Офіційному віснику України» від 6 листопада 2015 року № 86 опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 29.09.2015 № 841 «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання» (далі – Наказ № 841). Саме з цієї дати Наказ № 841 набрав чинності. Цим наказом затверджено:
нову форму звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт;
порядок складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт.
Разом з цим наказ Міністерства доходів і зборів України від 24.12.2013 № 845 «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання» втратив чинність.
З повним текстом Наказу № 841 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Податківцями встановлено факти несплати податку на нерухомість
Так, під час перевірки одного з харківських агентств з нерухомості, співробітники фіскальної служби області виявили адреси понад 40 квартир, які здавалися у найом, у тому числі, через мережу Інтернет.
Як встановили податківці, квартири належали громадянам. Однак, а ні фірма, а ні власники нерухомості не сплачували до бюджету податок на нерухомість та податок на доходи фізичних осіб.
«З`ясувалося, що підприємці та громадяни повністю ігнорували необхідність сплати податків із своєї діяльності та доходів. У зв’язку з чим міська скарбниця не отримала «жодної копійки», - повідомив начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Харківській області Олексій Гавриленко.
Посадовець зазначив, що фіскальна служба і надалі вживатиме усі необхідні заходи для встановлення таких громадян та підприємців, які нелегально надають нерухомість в оренду, з метою залучення їх до оподаткування.
Як повідомив податківець, умовні втрати бюджету складають понад 30 тис. грн. податку на нерухомість та 80 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб.
Нагадаємо, що пунктом 266.4 ст. 266 Податкового Кодексу України для фізичних осіб передбачено пільги зі сплати податку на нерухому майно, відмінне від земельної ділянки, зокрема для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів.
Але пільга з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не застосовується, якщо об’єкти нерухомості використовуються з метою одержання доходів: здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності (абзац четвертий п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ). Тобто якщо фізична особа надає квартиру в оренду, то вона повинна сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у повному обсязі.
Перевірок становиться менше
Так, у жовтні фахівцями відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та проведення фактичних перевірок управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС у Харківській області проведено 202 перевірки, що на 8,1 відсотки менше аналогічного періоду минулого року.
Основна увага підрозділу приділялась тим суб’єктам господарювання, які використовують РРО періодично, обмежуючи при цьому права споживачів та приховуючи реальні суми доходів.
Найбільш суттєве порушення встановлено в ході перевірки одного з кафе. Перевіркою встановлені факти порушень проведення розрахункових операцій та здійснення торгівельної діяльності алкогольними напоями без придбання відповідної ліцензії. За результатами перевірки до суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність у зазначеному кафе, застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 17,4 тис. грн.
Крім того, у ході перевірки одного з харківських магазинів, встановлені факти реалізації алкогольних напоїв за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних цін. За результатами перевірки до суб’єкта господарювання застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 10,0 тис. грн.
Операція «Урожай - 2015» - на Харківщині підвищено заробітну плату понад 13 тисячам працівникам сільського господарства
Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області. Фахівці розповіли, що операція «Урожай-2015» розпочалася ще влітку. ЇЇ мета – виявлення необлікованих найманих працівників та легалізація заробітної плати. В ході її проведення здійснюється перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, вживаються заходи щодо упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання аграрного сектору тощо.
Так, з початку проведення операції, завдяки спільним заходам територіальних органів ДФС у Харківській області з органами місцевого самоврядування та іншими державними установами регіону, керівники сільгосппідприємств підвищили розмір заробітної плати 13 305 працівникам. Сума виплаченої заробітної плати збільшена майже на 15 млн.грн., що забезпечило додаткові щомісячні надходження податку на доходи фізичних осіб у сумі 2,3 млн.грн., єдиного соціального внеску –5,6 млн. грн.
Крім того, аграріями добровільно оформлено трудові відносини з 2 425 найманими працівниками, яким нарахована заробітна плата на загальну суму 4,3 млн.грн. Додаткові надходження в цьому випадку склали: ПДФО – 0,7 млн.грн., ЄСВ – 1,3 млн. гривень.
Фізична особа, не надавала до податкової інспекції декларацію про доходи: як отримати довідку про доходи?
Вовчанська ОДПІ повідомляє, що законодавством не передбачені форма та порядок видачі довідки про доходи фізичним особам, які не надавали декларацію про доходи до податкової інспекції.
Згідно з Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за №2211/24743, до Державного реєстру включаються дані про фізичних осіб, зокрема: джерела отримання доходів; об’єкти оподаткування; сума нарахованих та/або отриманих доходів; сума нарахованих та/або сплачених податків; інформація про податкову знижку та податкові пільги платника податків.
Відомості з Державного реєстру використовуються контролюючими органами виключно для здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства України та є інформацією з обмеженим доступом, крім відомостей про взяття на облік фізичних осіб – підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подає документ, що посвідчує особу, та заяву.
Відомості з Державного реєстру – це документ, який безоплатно надається контролюючим органом за зверненням фізичної особи або уповноваженої нею особи на отримання відомостей про себе з Державного реєстру протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи.
Відомості з Державного реєстру надаються на бланку контролюючого органу особисто фізичній особі або законному представнику чи уповноваженій особі за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу, та довіреності, засвідченої в нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи (після пред’явлення повертається) та її копії, документа, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопії (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.
Відомості з Державного реєстру не є довідкою про всі доходи фізичної особи.
До уваги платників: своєчасно звітуйте та сплачуйте податки!
19 листопада 2015 року останній день сплати:
- податку на прибуток підприємства за 3-й квартал;
- частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності, за 3-й квартал;
- ПДВ за 3-й квартал платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;
- екологічного податку за 3-й квартал;
- рентної плати за користування надрами за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;
- рентної плати за спеціальне використання води за 3-й квартал;
- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за 3-й квартал;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;
- збору за місця для паркування транспортних засобів за 3-й квартал;
- туристичного збору за 3-й квартал;
- єдиного податку з сум доходів, що оподатковуються за ставкою 15% та задекларовані у 3-у кварталі платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями першої та другої груп;
- єдиного податку юридичними та фізичними особами – підприємцями, віднесеними до третьої групи, за 3-й квартал.
Порядок сплати податку на прибуток, починаючи з 2016 року
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, інститутів спільного інвестування, неприбуткових установ (організацій), у тому числі визначених пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують двадцяти мільйонів гривень) щомісяця, протягом дванадцятимісячного періоду, сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду. Сума щомісячних авансових внесків обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за попередній звітний (податковий) рік, зменшеної на суму сплачених авансових внесків з цього податку при виплаті дивідендів, яка залишилась не зарахованою у зменшення податкового зобов’язання з цього податку, без подання податкової декларації.
При цьому дванадцятимісячний період для сплати авансових внесків визначається з червня поточного звітного (податкового) року по травень наступного звітного (податкового) року включно.
Платники податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році та не сплачують авансового внеску.
Платники податку, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний (податковий) період не перевищують 20 мільйонів гривень, та неприбуткові установи (організації), крім неприбуткових організацій, визначених пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до контролюючих органів за звітний (податковий) рік і не сплачують авансових внесків.
Платник податку, який за підсумками минулого звітного (податкового) року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов’язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у наступному році, а за підсумками першого кварталу отримує прибуток, має подати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов’язань.
Платник податку, який за підсумками першого кварталу (півріччя, трьох кварталів) звітного (податкового) року не отримав прибуток або отримав збиток, має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за перший квартал (півріччя, три квартали) звітного (податкового) року та не сплачувати авансові внески:
- за підсумками першого кварталу: з червня – грудня звітного (податкового) року та січня – травня наступного звітного (податкового) року;
- за півріччя: з вересня – грудня звітного (податкового) року та січня – травня наступного звітного (податкового) року;
- за три квартали: з грудня звітного (податкового) року та січня – травня наступного звітного (податкового) року.
Податкові зобов’язання визначаються на підставі поданих податкових декларацій.
У складі річної податкової декларації платником податку подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступний дванадцятимісячний період. Визначена у розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.
Податкова декларація, у тому числі розрахунок щомісячних авансових внесків, за базовий звітний (податковий) рік подаються до 1 червня року, наступного за звітним (податковим) роком.
Чи є базою нарахування єдиного внеску доходи, отримані фізичною особою від продажу власного рухомого та нерухомого майна?
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загально - обов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи, які виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних осіб, чи у фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, за цивільно-правовими договорами (крім ФОП, якщо виконувані ними роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців).
Базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених, зокрема, у пункті 3 частини 1 статті 4 Закону №2464 є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди фізичної особи за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.01.2004 за №114/8713 (далі – Інструкція №5).
Дохід фізичної особи від продажу власного рухомого та нерухомого майна не віднесено до переліку видів виплат, визначених Інструкцією №5.
Таким чином, доходи, отримані фізичною особою від продажу власного рухомого та нерухомого майна, не є базою нарахування єдиного внеску.
Якщо ФОП – платником єдиного податку перевищено обсяг доходу 1 мільйон гривень, необхідно застосовувати РРО
Пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень.
У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.
Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Так, наприклад, у разі перевищення у січні – жовтні 2015 року обсягу доходу понад 1 млн. грн. при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп з 01.01.2016 зобов’язані застосовувати РРО або перейти на використання винятково безготівкових розрахунків.
На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України оприлюднено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами – підприємцями) обсягу доходу відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України» за посиланням:
Продавцем/покупцем порушено порядок заповнення податкової накладної – дії покупця/продавця
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
У разі порушення продавцем/покупцем товарів/послуг порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.
Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в ЄРПН.
До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ) у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з ПДВ за такою операцією.
Як визначається максимальна величина бази нарахування єдиного внеску?
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) це максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.
З 01.09.2015 розмір максимальної величини, з якої справляється єдиний внесок, становить 23 426 гривень.
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 1 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями мінімальний страховий внесок це сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
До уваги платників, які звітують в електронному вигляді
Якщо у платника податків виникають зміни облікових даних, тобто змінюється керівництво (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір «Про визнання електронних документів».
Якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються у базу сертифікатів разом з договором. Тому для імпортування у базу сертифікатів нового договору зазначений договір необхідно переукласти.
Щодо розміру податкової соціальної пільги у 2015 році
Підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року – для будь-якого платника податку.
ПСП застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (підпункт 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 Кодексу).
До 31.12.2015 для цілей застосування цього підпункту ПСП надається у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, – для будь-якого платника податку.
Статтею 7 Закону України від 28.12.2014 №80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік» із змінами та доповненнями встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2015 року у розмірі 1218 гривень.
Таким чином, 100% ПСП у 2015 році становить 609 грн., 150% – 913,50 грн., 200% ПСП – 1218 грн.
При цьому гранична сума доходу для застосування ПСП у 2015 році складає 1710 гривень.
Особливості звітування, нарахування та сплати податків ФОП – платників єдиного податку у разі їх мобілізації
Вовчанська ОДПІ нагадує фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку щодо особливостей нарахування, сплати та подання податкової звітності у разі мобілізації.
Пунктом 25 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що самозайняті особи (фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку відповідно до глави 1 розділу XIV цього Кодексу.
Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу державної фіскальної служби за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації.
Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).
Якщо самозайнята особа, призвана на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, має найманих працівників і на строк своєї військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, уповноважує іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.
Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. При цьому демобілізована самозайнята особа у заяві, передбаченій у цьому пункті, зазначає дані про суми нарахованого та утриманого уповноваженою особою податку з найманих працівників протягом строку військової служби самозайнятої особи.
Податкова звітність про суми податку, нарахованого та утриманого протягом строку військової служби самозайнятої особи уповноваженою особою з найманих працівників та інших фізичних осіб, подається демобілізованою самозайнятою особою у порядку та строки, встановлені цим Кодексом, без нарахування штрафних і фінансових санкцій, передбачених цим Кодексом.
Цей пункт застосовується з першого дня мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 17.03.2014 № 303 «Про часткову мобілізацію», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про часткову мобілізацію» (пункт 25 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Чи може страхувальник (роботодавець) подати поштою повідомлення про прийняття працівника на роботу?
Відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі – Постанова №413) повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Постанова №413 не містить посилання на норми подання страхувальником повідомлення про прийняття працівника на роботу поштою.
Право на отримання податкової знижки
Вовчанська ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 166.1.1 пункту 166.1 статті 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених цим Кодексом (підпункт 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (підпункт 166.1.2 пункту 166.1 статті 166 Кодексу).
Таким чином, приймання податкових декларацій від громадян на отримання податкової знижки за підсумками 2014 року здійснюється до кінця 2015 року.
Звертаємо увагу, що відповідно до підпункту 166.4.3 пункту 166.4 статті 166 Кодексу, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Отже, право на податкову знижку до кінця 2015 року мають громадяни, які у 2014 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували протягом року (пункт 166.3 статті 166 Кодексу), зокрема:
- проценти за користування іпотечним житловим кредитом;
- за навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати;
- вартість платних послуг з лікування за себе або члена сім’ї першого ступеня споріднення на користь закладів охорони здоров’я відповідно до вимог підпункту 166.3.4 пункту 166.3 статті 166 Кодексу;
- суму страхових внесків, премій та пенсійних внесків, сплачених страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, установі банку за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внески на банківський депозитний рахунок, на пенсійні вклади за себе або членів своєї сім’ї;
- за допоміжні репродуктивні технології;
- вартість державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;
- за переобладнання транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива;
- за будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом.
Від оподаткування військовим збором звільняється спадщина, отримана членом сім’ї першого ступеня споріднення
Підпунктом 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV цього Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 пункту 165.1 статті 165 Кодексу.
Оподаткування доходу, отриманого платником податку у результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено статтею 174 розділу IV Кодексу.
Так, відповідно до підпункту «а» підпункту 174.2.1 пункту 174.2 статті 174 Кодексу за нульовою ставкою оподатковується вартість власності, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого ступеня спорідненості.
Отже, дохід, отриманий від фізичної особи – резидента у вигляді спадщини (подарунка) платником податку – фізичною особою – резидентом, який є членом сім’ї першого ступеня споріднення, звільняється від оподаткування військовим збором.
Фізична особа, не надавала до податкової інспекції декларацію про доходи: як отримати довідку про доходи?
Вовчанська ОДПІ повідомляє, що законодавством не передбачені форма та порядок видачі довідки про доходи фізичним особам, які не надавали декларацію про доходи до податкової інспекції.
Згідно з Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за №2211/24743, до Державного реєстру включаються дані про фізичних осіб, зокрема: джерела отримання доходів; об’єкти оподаткування; сума нарахованих та/або отриманих доходів; сума нарахованих та/або сплачених податків; інформація про податкову знижку та податкові пільги платника податків.
Відомості з Державного реєстру використовуються контролюючими органами виключно для здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства України та є інформацією з обмеженим доступом, крім відомостей про взяття на облік фізичних осіб – підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подає документ, що посвідчує особу, та заяву. Відомості з Державного реєстру – це документ, який безоплатно надається контролюючим органом за зверненням фізичної особи або уповноваженої нею особи на отримання відомостей про себе з Державного реєстру протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи.
Відомості з Державного реєстру надаються на бланку контролюючого органу особисто фізичній особі або законному представнику чи уповноваженій особі за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу, та довіреності, засвідченої в нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи (після пред’явлення повертається) та її копії, документа, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопії (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.
Відомості з Державного реєстру не є довідкою про всі доходи фізичної особи.
Підприємців зобов’язали зберігати робочі місця за мобілізованими працівниками
Верховна Ради України ухвалила Закон "Про внесення змін до статті 119 Кодексу законів про працю України щодо працівників, призваних на військову службу під час мобілізації на особливий період"
Законом закріплено за працівниками, які до призова на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняті на військову службу за контрактом працювали у фізичних осіб - підприємців, такі ж гарантії (збереження місця роботи, посади і виплати компенсації середнього заробітку), які передбачені для працівників підприємств, установ, організацій.
Законом у частинах третій та четвертій статті 119 Кодексу законів про працю України слова "в яких вони працювали на час призову незалежно від підпорядкування та форми власності" замінити словами "у фермерських господарствах, сільськогосподарських виробничих кооперативах незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, в яких вони працювали на час призову".
Зареєструватися підприємцем – без жодних проблем
Фізична особа, яка зареєструвалася підприємцем, перебуває на обліку в контролюючому органі за місцем реєстрації. Контролюючий орган повинен взяти підприємця на облік у день отримання від державного реєстратора повідомлення про проведення його державної реєстрації та відомостей з реєстраційної картки.
Дані про взяття на облік фізичної особи-підприємця того ж дня передаються до ЄДР із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому взято на облік.
Відомості, що містяться в ЄДР, є у відкритому доступі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на визначену дату. З ними можна ознайомитися шляхом перегляду, копіювання та роздрукування. Також цю інформацію можна замовити у державного реєстратора у формі витягу, довідки або виписки. Такі відомості з ЄДР надаються протягом 24 годин після надходження запиту (крім вихідних та святкових днів).
Щодо плати за землю підприємцями на спрощеній системі оподаткування
Відповідно до норм Податкового кодексу України плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
При цьому підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).
Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема з податку на майно (в частині земельного податку). Зазначена преференція не стосується земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).
А суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, які уклали договори оренди землі з органами місцевого самоврядування, є платниками орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Чи є базою нарахування єдиного внеску доходи, отримані фізичною особою від продажу власного рухомого та нерухомого майна?
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи, які виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних осіб, чи у фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, за цивільно-правовими договорами (крім ФОП, якщо виконувані ними роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців).
Базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених, зокрема, у пункті 3 частини 1 статті 4 Закону №2464 є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди фізичної особи за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.01.2004 за №114/8713 (далі – Інструкція №5).
Дохід фізичної особи від продажу власного рухомого та нерухомого майна не віднесено до переліку видів виплат, визначених Інструкцією №5.
Таким чином, доходи, отримані фізичною особою від продажу власного рухомого та нерухомого майна, не є базою нарахування єдиного внеску.
Фискальная служба отчиталась о проверках IT-компаний
Государственная фискальная служба с начала года провела 17 плановых и 170 внеплановых проверок IT-компаний.
Об этом в ходе брифинга сообщил первый заместитель главы Государственной фискальной службы Сергей Билан.
По его словам, всего в Украине работает около 5 000 компаний, из которых 700 компаний имеет иностранный капитал или иностранные инвестиции.
“Мы сделали топ-100 этих компаний по наибольшим объемам, из этого перечня ни к одной компании ГФС не применяла никакие процессуальные действия, ни обыски, ни изъятие документов”, — заявил он.
По его словам, компании манипулируют вопросами иностранных инвестиций.
“Мы поддерживаем инвестиции в Украину, но ни в коем случае иностранные инвестиции не являются индульгенцией при использовании противоправных схем. Из того анализа, что мы видим, иностранные инвестиции - это в большей мере офшорные компании, конечным бенефициаром которых являются граждане Украины”, — сказал Билан.
При этом он отметил, что теми компаниями, у которых есть реальные иностранные инвестиции, управляют украинцы, которые знают, как “оптимизировать” налоги.
Злоумышленники используют IT-отрасль для формирования фиктивного налогового кредита по налогу на добавленную стоимость ежемесячно на сумму около 300 млн грн.
Министр экономики Айварас Абромавичус провел встречу с представителями IT-компаний для детального обсуждения проблемы частых проверок компаний силовиками.
Кроме того, Абромавичус обсудил с министром внутренних дел Арсеном Аваковым проблему участившихся проверок правоохранительными органами IT-компаний.
Ранее министр экономики сообщил на своей странице в социальной сети Twitter, что сложившаяся ситуация негативно влияет на инвестиционный климат в Украине.
|