Яку дату вважати датою подання заяви про застосування спрощеної системи, якщо її надіслано поштою?
Податківці Вовчанської ОДПІ нагадують, що відповідно до п.п. 298.1.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) заява подається за вибором платника податків в один з таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
- державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV.
Згідно з п.п. 298.1.2 ст. 298 ПКУ зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для групи 3, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Отже, при надсиланні заяви щодо обрання спрощеної системи оподаткування поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення датою подання заяви вважається дата відправлення, яка відбивається на повідомленні про вручення та на описі.
Чи донараховувати ЄСВ до мінімальної (максимальної) бази, якщо відпускні, декретні нараховані до 1 вересня
Оскільки Закон № 704 набрав чинності 20.09.2015 р., проте з 01.09.2015 р. установлено розмір мінімальної зарплати — 1378 грн, у роботодавця виникає обов’язок щодо ЄСВ із мінімальної зарплати за основним місяцем роботи з 1378 грн, у т.ч. і в разі, коли працівник трудився неповний місяць (перебував на лікарняному, у відпустці у зв’язку з вагітністю й пологами, у відпустці без збереження заробітної плати, у щорічній або додатковій відпустці).
Аналогічно проводиться перерахунок максимальної величини бази нарахування при розрахунку ЄСВ на суми допомоги у зв’язку з вагітністю й пологами, оплати відпускних, період яких понад один місяць, і нарахування проводилися до 01.09.2015 р.
Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи не має право надавати послуги платникам податку на прибуток
До підприємців платників єдиного податку другої групи належать підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства.
Отже фізичні особи – підприємці 2-ї групи єдиного податку можуть надавати послуги тільки платникам єдиного податку та/або населенню.
Зазначена норма визначена п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України.
Щодо термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних
ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання.
Разом з тим, згідно із п. 39 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ для податкових накладних, дата складення яких припадає на період з 1 липня по 30 вересня 2015 року включно, не застосовуються граничні строки реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлені п. 201.10 ст. 201 ПКУ, та встановлюються такі строки реєстрації:
- податкові накладні, складені з 1 по 15 день (включно) місяця у період, зазначений в абзаці першому цього пункту, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до останнього дня (включно) місяця, в якому вони були складені;
- податкові накладні, складені з 16 по останній день (включно) місяця у період, зазначений в абзаці першому цього пункту, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 числа (включно) місяця, наступного за місяцем, в якому вони були складені.
Понад 15,1 млрд. грн. податків та зборів надійшло до бюджету держави від мешканців Харківщини
В Головному управлінні ДФС у Харківській області повідомили, що протягом січня-жовтня забезпечено збір 15,1 млрд. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів, що на 5,2 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до відповідного періоду минулого року склав 153,3 %.
Індикативний показник ДФС України виконано на 110,4%, додатково отримано 1,4 млрд. грн.
Зокрема за жовтень до бюджетів усіх рівнів надійшло 1,8 млрд.грн., що на 576,2 млн. грн. більше ніж за жовтень 2014 року.
Також у фіскальній службі області повідомили і про наповнення місцевого бюджету. Так, за 10 місяців поточного року до місцевої скарбниці надійшло 4,7 млрд. грн., що на 17,7% або на 712,8 млн. грн. більше минулорічного показника.
Індикативний показник ДФС України виконано на 114,0%, додатково отримано 583,6 млн. грн.
За жовтень надходження до місцевого бюджету склали 572,6 млн.грн., що на 119,2 млн. грн. або на 26,3% більше ніж за жовтень минулого року. Індикативний показник ДФС України виконано на 126,8%, додатково отримано 120,9 млн. грн.
Як відзначає очільник фіскального відомства регіону Ірина Сагайдак, таких результатів вдалося досягти не за рахунок тиску на платників, а завдяки цілеспрямованій щоденній співпраці і податківців, і бізнесу.
«Викликає повагу громадянська самосвідомість жителів нашого регіону, які сьогодні не є байдужими до проблем і країни, і Харківщини зокрема. Це мабуть і є справжній патріотизм. Адже сплачуючи податки, громадяни тим самим беруть участь у вирішенні найскладніших економічних і соціальних завдань», - наголошує Ірина Сагайдак.
В той же час, посадовець відмітила, що фіскальна служба проводить чітку та послідовну роботу, направлену на розкриття тіньових схем та, як результат, забезпечення додаткових надходжень до бюджету.
Зброя, печаті та валюта: податківці виявили ще один «конвертаційний центр»
Працівники оперативного управління податкової міліції Харківщини спільно із фахівцями Головної військової прокуратури ГПУ виявили «конвертаційний центр» з обігом понад 300 мільйонів гривень.
Про це повідомляє перший заступник начальника ГУ ДФС у Харківській області Сергій Фуніков.
44-річний уродженець Російської Федерації, який наразі мешкає у Харкові, взявши у посібники 10 помічників, з метою незаконної конвертації грошових коштів, отриманих злочинним шляхом, створив більше 12 фіктивних підприємств. Послугами «конвертатора» користувалися реальні фірми Харківської та Київської областей. У ході розслідування встановлено, що даним «конвертаційним центром» не нехтували і заводи з оборонної галузі, які укладали фіктивні угоди з придбання мікросхем та комп’ютерного обладнання для військово-промислової сфери.
«Загальний обіг виведених в тіньовий обіг коштів протягом 2014-2915 років склав понад 300 млн. грн., - зауважує Сергій Фуніков, - Ймовірні втрати бюджету тільки з ПДВ становлять близько 50 млн. грн.»
У ході комплексу широкомасштабних заходів працівники податкової міліції Харківщини провели 23 обшуки.
«У ході комплексу широкомасштабних заходів було виявлено та вилучено 15 печаток підприємств, які входили до складу «конвертаційного центру», комп’ютерна техніка та засоби спостереження, банківські картки, чекові книжки, флеш накопичувачі та бухгалтерська документація», - розповідає Сергій Фуніков.
Також правоохоронці виявили та вилучили вогнепальну зброю, нунчаки та бойові набої, які зберігалися в одному з офісних приміщень «конвертаторів».
«Крім цього, в офісних та житлових приміщеннях працівники оперативного управління та прокуратури виявили та вилучили 21,3 тис. євро, 19,7 тис доларів та 25 тис. грн., - зазначає Сергій Фуніков, - загальна сума вилучених грошових одиниць у гривневому еквіваленті складає близько 1 млн. 49 тис. грн..»
Наразі слідчо-оперативні заходи тривають.
З 28 жовтня діє нова редакція статті 5 Закону України «Про звернення громадян»
Вовчанська ОДПІ повідомляє, що з 28.10.2015 року набрала чинності у новій редакції стаття 5 Закону України «Про звернення громадян», згідно якої звернення може бути усним чи письмовим (електронне звернення).
Громадянин може викласти своє звернення через:
- використання мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення);
- поштою або передати особисто чи через уповноважену особу до Вовчанської ОДПІ за адресою: 62503 м. Вовчанськ, вул. Гоголя, 53;
- особистий прийом керівництвом чи посадовими особами структурних підрозділів інспекції.
Також повідомляємо, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Таким чином, електронне звернення, якщо воно надсилається без використання електронного цифрового підпису, повинно мати вигляд скан-копії та/або фото копії.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» письмові звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження.
Про подання податкової декларації з податку на прибуток у разі неотримання прибутку або отримання збитку
Вовчанська ОДПІ роз’яснила особливості звітування у 2015 році.
Зокрема, з 13.08.2015 набрав чинності Закон України від 17.07.2015 № 652-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", яким пункт 57.1 статті 57 ПКУ доповнено новим абзацом, а саме: "Платник податку, який за підсумками першого кварталу (півріччя, трьох кварталів) звітного (податкового) року не отримав прибуток або отримав збиток, має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за перший квартал (півріччя, трьох кварталів) звітного (податкового) року та не сплачувати авансові внески: за підсумками першого кварталу - з червня - грудня звітного (податкового) року та січня - травня наступного звітного (податкового) року; за півріччя - з вересня - грудня звітного (податкового) року та січня - травня наступного звітного (податкового) року; за три квартали - з грудня звітного (податкового) року та січня - травня наступного звітного (податкового) року. Податкові зобов'язання визначаються на підставі поданих податкових декларацій".
Пунктом 49.18 статті 49 ПКУ встановлено, що податкова декларація з податку на прибуток подається контролюючому органу, в якому платник перебуває на обліку за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу, - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
При цьому, враховуючи те, що положення Закону № 652 набрали чинності
13 серпня 2015 року, а граничний термін подання декларації за півріччя 2015 року настав 9 серпня 2015 року, платники податку на прибуток мають право скористатися вищевказаним правом у 2015 році лише за підсумками трьох кварталів 2015 року.
Враховуючи зазначене, платники податку на прибуток, які сплачують авансові внески за результатами 2014 року та за підсумками трьох кварталів 2015 року, не отримають прибуток або отримають збиток, матимуть право подати податкову декларацію за III квартали 2015 року та припинити сплату авансових внесків з грудня 2015 по травень 2016 року.
Змінено Порядок обліку платників податків та Положення про реєстрацію платників ПДВ
Вовчанська ОДПІ інформує, що 16 жовтня 2015 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.08.2015 № 747 "Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість".
З метою удосконалення процедур обліку і реєстрації договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, а також окремих положень нормативно-правових актів, наказом № 747 внесено відповідні зміни до Порядку обліку платників податків і зборів (наказ Мінфіну від 09.12.2011 № 1588) та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (наказ Мінфіну України від 14.11.2014 № 1130).
Зокрема, наказом № 747 встановлено, що уповноважені особи за договорами про спільну діяльність та управителі майна за договорами управління майном
(у розумінні абзаців третього та четвертого пункту 1.7 розділу I Порядку обліку
№ 1588), які на дату набрання чинності цим наказом не зареєстровані платниками податку на додану вартість (у розумінні підпунктів 4, 5 пункту 180.1 статті 180 розділу V Податкового кодексу України), втратили ознаки платників податків за такими договорами:
- з 01 січня 2015 року, якщо вони не були зареєстровані як платники податку на додану вартість за такими договорами або анулювання їх реєстрації як платників податку на додану вартість за такими договорами здійснено раніше 01 січня 2015 року;
- з дати анулювання їх реєстрації як платників податку на додану вартість за такими договорами, якщо таке анулювання здійснене після 01 січня 2015 року.
Зняття зазначених у цьому пункті договорів з обліку в контролюючих органах здійснюється за самостійними рішеннями таких органів (без подання заяви) відповідно до пункту 11.34 розділу XI Порядку обліку № 1588.
Новітній електронний сервіс в допомогу платникам податків
Вовчанська ОДПІ нагадує про впровадження нового електронного сервісу «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Для надання такої послуги важливо визначити та встановити фізичну особу, якій надається відповідна послуга. У новому електронному сервісі електронний цифровий підпис слугує як аналог власноручного підпису на заяві фізичної особи – платника податків для надання документу юридичної сили. Застосування електронного цифрового підпису дає змогу значно скоротити час руху документів в процесі оформлення запитів.
Фізична особа – платник податків для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо сум отриманих доходів та утриманих податків формує запит в електронному вигляді, підписує сформований запит електронним цифровим підписом та надсилає на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».
За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.
Звертаємо увагу, що фізична особа – платник податків відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» може сформувати запит на отримання інформації виключно про себе, інформація щодо третіх осіб у відповідь на такий запит не надається.
З метою формування запиту про доходи використовується «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб – сайті ДФС у рубриці «Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді» та є загальнодоступним для використання (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/).
В зазначеній рубриці розміщено детальну інструкцію щодо користування програмним забезпеченням «Порядок формування запиту та отримання відповіді».
Наближається граничний термін подання квартальної звітності
Вовчанська ОДПІ повідомляє, що
9 листопада 2015 року останній день подання:
- податкової декларації з податку на прибуток підприємства за три квартали* при базовому податковому періоді – квартал;
- фінансової звітності за три квартали платниками податку на прибуток підприємств, у яких податковий період дорівнює кварталу;
- розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, за три квартали;
- податкової декларації з ПДВ за 3-й квартал платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;
- податкової декларації екологічного податку за 3-й квартал;
- податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 3-й квартал;
- податкового розрахунку з плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, за 3-й квартал;
- податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України за 3-й квартал;
- податкової декларації збору за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики за три квартали;
- податкової декларації збору: за спеціальне використання поверхневих та підземних вод… за три квартали;
- податкової декларації збору за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту за три квартали;
- податкового розрахунку за спеціальне використання лісових ресурсів за три квартали;
- податкового розрахунку з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за 3-й квартал;
- податкового розрахунку з рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України за 3-й квартал;
- податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів за три квартали;
- податкової декларації туристичного збору за три квартали;
- податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за три квартали платниками, віднесеними до третьої групи;
- податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за три квартали;
- податкової декларації про майновий стан і доходи фізичними особами – підприємцями, які перейшли з 3-го кварталу зі спрощеної системи оподаткування на загальну або вперше зареєстровані у 3-му кварталі;
- податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, за 3-й квартал (форма №1ДФ);
- декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, за 3-й квартал;
- звіту про суми податкових пільг за дев’ять місяців.
Харківський регіон: у жовтні 2015 року до бюджету країни надійшло 192 млн. грн. ПДВ
Це майже на 46,0 млн. грн. більше ніж у жовтні минулого року.
Такі цифри (станом на 29.10.2015) озвучили в ГУ ДФС у Харківській області. Як зазначили у відомстві, надходження ПДВ цього місяця також перевищують й середньомісячний показник 2015 року - практично на 30,0 млн.грн.
Серед головних чинників, які сприяли досягненню таких результатів, податківці називають ефективну боротьбу з «тіньовим обігом».
«Вивести кошти з «тіньового» сектора економіки регіону, створити умови для унеможливлення ухилення від оподаткування, а також залучити до добровільної сплати усіх суб’єктів господарювання – саме такі завдання поставлені перед нашими співробітниками», - відзначає керівник фіскальної служби Харківщини Ірина Сагайдак.
Посадовець також наголошує, що сьогодні усі – і податківці, і бізнес, повинні вчитися взаємній відповідальності, чесній сплаті за рахунками, відвертому діалогу. Тож необхідно зрозуміти, що робимо разом це для держави, якій слід не просто вистояти, а ще й зміцніти.
|