Понедельник, 06.01.2025, 14:53

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Про обмеження щодо здійснення окремих видів діяльності

Згідно з пп. 2 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу суб’єкти господарювання, які самостійно обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності і перебувають на другій групі платників єдиного податку, мають відповідати сукупності таких критеріїв: здійснювати діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року обсяг доходу у них не перевищує 1 500 000 грн. і вони не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб.

Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб — підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи — підприємці належать виключно до третьої групи платника єдиного податку.

Загальні обмеження щодо можливості здійснення окремих видів діяльності з метою застосування спрощеної системи оподаткування встановлено п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу.

Таким чином, платник єдиного податку другої групи може здійснювати оптову та роздрібну торгівлю за умови дотримання вимог пп. 2 п. 291.4 та п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу. Для надання послуг юридичній особі, яка не є платником єдиного податку, платник єдиного податку другої групи має перейти на третю групу цього податку з дотриманням умов, визначених пп. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 цього Кодексу.

 

Про особливості подання декларації про майновий стан і доходи новоствореним підприємцем

Пунктом 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України установлено, що фізичні особи — підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають до контролюючого органу податкову декларацію за формою, затвердженою наказом Міндоходів України від 11.12.2013 р. № 793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені для річного звітного податкового періоду, із зазначенням авансових платежів з податку на доходи.

Фізичні особи — підприємці, зареєстровані протягом року, в установленому законом порядку подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочато таку діяльність. Уперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан і доходи станом на дату державної реєстрації підприємця.

Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Отже, у разі переходу на спрощену систему оподаткування новостворена фізична особа — підприємець у кварталі, в якому здійснено процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання, має подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, податкову декларацію про майновий стан і доходи за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему оподаткування.

 

ДФС виконає доручення Прем'єр-міністра щодо звільнення 42% вищого керівництва служби

Роман Насіров: Очищення системи для нас принципове питання.

На виконання доручення Прем'єр-міністра України та згідно з протоколом засідання Кабінету міністрів України №116 від 21 жовтня 2015 року сьогодні буде завершено звільнення посадових осіб вищого керівного складу Державної фіскальної служби та керівництва територіальних органів, на яких поширюються заборони, передбачені Законом України «Про очищення влади». Мова йде про 42% вищого керівного складу ДФС та 15% керівників територіальних органів. «Для нас принципове питання щодо очищення влади від елементів старого режиму, - зазначив голова ДФС Роман Насіров. — Мін'юст надав нам свої рекомендації щодо звільнення низки керівників структурних підрозділів центрального апарату та територіальних органів ДФС, які мають бути звільнені з посад в рамках виконання Закону України «Про очищення влади». І ми ці рекомендації виконаємо».

Люстраційні процеси у ДФС тривають більше року. Це вже третя хвиля звільнень у ДФС в рамках виконання Закону «Про очищення влади», яке розпочалося восени 2014 року. Наразі вже звільнено 295 посадовців ДФС, які підпадають під дію цього закону.

«Ми розуміємо необхідність оновлення кадрів та вимоги суспільства щодо очищення системи», — підкреслив голова відомства. Нагадаємо, що Міністерство фінансів України затвердило нову структуру та новий штатний розпис Державної фіскальної служби. Найближчим часом буде розпочато процес відбору фахівців на різні посади за абсолютно новою удосконаленою процедурою, яку для ДФС розробив консорціум незалежних HR-консультантів.

 

Як отримати довідку про відсутність заборгованості, якщо банк в процесі ліквідації

Обставинами заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи може бути відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи.

Ця норма не застосовується, якщо у разі ліквідації або реорганізації платника податків, поточний рахунок якого відкритий у банку, який ліквідується, і за яким не задоволені кредиторські вимоги, платник податків надав довідку про суму визнаних ліквідатором банку кредиторських вимог та черговість їх задоволення.

У разі остаточної ліквідації банку та його виключення з Державного реєстру банків рахунки клієнтів цього банку можуть вважатися закритими з часу прийняття рішення про його виключення з Державного реєстру банків. Контролюючі органи визнають закритими рахунки, відкриті у ліквідованих банках, у разі ненадходження повідомлення про їх зміну (відкриття) у новоствореній філії чи установі банку.

У листі від 28.10.2015 р. № 22777/6/99-95-42-02-16-01 ДФСУ додатково інформує, що в ІС «Податковий блок» надано можливість після завершення ліквідаційних процедур формувати довідку про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів за формою № 22-ОПП, якщо у платника податків залишились незакритими його рахунки у фінансових установах.

 

 

Собівартість сільгосппродукції вища за договірну ціну: як скласти податкову накладну?

Вовчанська ОДПІ зазначила, що сільськогосподарське підприємство при здійсненні операцій з постачання власновиробленої продукції визначає податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з договірної вартості такої с/г продукції та складає за такою операцією податкову накладну, яку реєструє в ЄРПН та надає покупцю на його вимогу.

Якщо платник податку визначає планову собівартість сільськогосподарської продукції і при постачанні такої продукції її договірна вартість є меншою, ніж планова собівартість, то платник податку додатково складає податкову накладну на суму перевищення планової собівартості продукції над її договірною вартістю (з типом причини "17"), яка підлягає реєстрації в ЄРПН.

Після визначення фактичної собівартості власно виробленої сільськогосподарської продукції, податкові зобов’язання, які були визначені при постачанні такої продукції, мають бути відкориговані шляхом складання розрахунку коригування до податкових накладних, які були складені протягом зазначеного періоду з типом причини "17" (на суму перевищення планової собівартості над договірною):

  • у бік збільшення - на суму перевищення фактичної собівартості над плановою, якщо фактична собівартість виявиться більшою за планову;
  • у бік зменшення на суму перевищення планової собівартості над фактичною - якщо фактична собівартість виявиться меншою за планову.

Якщо платник податку не обраховує планову собівартість продукції або договірна вартість поставленої продукції перевищує планову собівартістьа фактична собівартість продукції перевищує договірну вартість, то платник податку на дату розрахунку фактичної собівартості повинен скласти податкову накладну на суму перевищення фактичної собівартості над договірною вартістю з типом причини "17", зареєструвати її в ЄРПН та збільшити податкові зобов’язання на зазначену суму.

Податкові накладні, складені на суму перевищення собівартості (планової/фактичної) над договірною вартістю поставленої сільськогосподарської продукції власного виробництва, включаються до складу ПЗ з ПДВ та відображаються у декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом. При цьому такі податкові накладні не дають право покупцю сільськогосподарської продукції - платнику податку на збільшення податкового кредиту.

 

Торгівля артезіанською водою здійснюється без додаткових дозволів і ліцензій

Для торгівлі артезіанською водою додаткових ліцензій або дозволів не потрібно, — повідомляє Мінекономрозвитку в листі від 12.10.2015 р. № 2013-12/33716-09.

До Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України від 19.05.2011 р. № 3392-VI, торгівлю артезіанською водою не включено. Господарська діяльність із торгівлі артезіанською водою також відсутня в Переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, визначеному ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII. Відповідно до його ст. 3, види господарської діяльності, не зазначені у ст. 7 цього Закону, ліцензуванню не підлягають.

 

Який порядок взяття на облік ФОП, який протягом року вдруге реєструється в держреєстратора

Незважаючи на те, що процедура зняття з обліку фізичної особи — підприємця в контролюючих органах не завершена, а протягом року такий платник вдруге зареєструвався в державного реєстратора, взяття його на облік здійснюється контролюючими органами за основним місцем обліку в день отримання від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації фізичної особи — підприємця та відомостей із реєстраційної картки про проведення державної реєстрації за датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб і номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора.

При цьому взяття на облік фізичної особи — підприємця, яка протягом року вдруге зареєструвалась у державного реєстратора, але в контролюючих органах ще не була знята з обліку, не припиняє її зобов’язань із забезпечення остаточних розрахунків із податків від провадження підприємницької діяльності за її першою реєстрацією.

 

 

Засвідчення довідок щодо розрахунків за договорами страхування з нерезидентами за новим Порядком

Затверджено Порядок засвідчення довідок для проведення розрахунків за договорами страхування та перестрахування з нерезидентами, дія яких поширюється на іноземну територію. Цей Порядок установлює процедуру засвідчення Нацкомфінпослуг, довідок, форма яких затверджена у додатках 1 - 3 до Положення про застосування іноземної валюти в страховій діяльності (далі - Положення), для забезпечення розрахунків із нерезидентами за договорами страхування та перестрахування (у тому числі укладених за участю страхових та/або перестрахових брокерів), дія яких поширюється на іноземну територію (далі - Довідки).

Документи, що подаються до Нацкомфінпослуг для засвідчення Довідок, які укладені іноземною мовою, крім російської, подаються з перекладом українською мовою, який засвідчується нотаріально.

Нацкомфінпослуг протягом 10 робочих днів з дня надходження до Нацкомфінпослуг документів щодо засвідчення Довідок засвідчує їх або залишає Довідки без засвідчення, про що повідомляє страховика-резидента або страхового брокера.

У разі засвідчення Довідок Нацкомфінпослуг протягом 10 робочих днів з дня надходження до Нацкомфінпослуг документів щодо засвідчення Довідок в письмовій формі повідомляє страховика-резидента або страхового брокера та повертає засвідчені Довідки та документи, що подавались для засвідчення таких Довідок (крім копій Довідок), з повідомленням про вручення поштового відправлення. Засвідчення Довідок відбувається шляхом проставляння відбитка печатки Нацкомфінпослуг.

Розпорядження Нацкомфінпослуг від 15.09.15 р. № 2200 набуде чинності з дня офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 06.11.15 р. № 86.

 

У яких випадках спадщина звільняється від оподаткування військовим збором

Дохід, отриманий від фізичної особи - резидента у вигляді спадщини (подарунка) платником податку - фізичною особою - резидентом, який є членом сім’ї першого ступеня споріднення, звільняється від оподаткування військовим збором. Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом ІV ПКУ (пп. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, визначено статтею 174 ПКУ. Також повідомляємо, що відповідно до підпункту 174.2.1 пункту 174.2 статті 174 ПКУ за нульовою ставкою оподатковується вартість власності, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення.

Варто зауважити, що згідно з підпункту 1.7 пункту 16¹ підрозділу 10 розділу XX ПКУ звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи, тобто не підлягають оподаткуванню або оподатковуються за нульовою ставкою.

 

Невірне заповнення граф 5.1 та 5.2 накладної не вважається порушенням

У листі  від 15.10.2015 р. №23354/10/28-10-06-11 податківці нагадали, як заповнюються деякі графи податкової накладної, а саме:

Графи 5.1 та 5.2

Якщо вартість послуги визначається із застосуванням одиниць обліку, які відображаються у первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, то у графах 5.1 та 5.2  податкової накладної зазначаються одиниці виміру (умовне позначення і код) згідно з КСПОВО.

Якщо послуга, що надається, не має одиниці обліку, у графі 5.1 зазначається „послуга”, а графа 5.2 не заповнюється.

Графи 5.1, 5.2 заповнюються відповідно до КСПОВО, чинного на дату складання податкової накладної:

  • у графі 5.1 вказується умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО;
  • у графі 5.2 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

Тобто графи 5.1 та 5.2 податкової накладної не належать до обов’язкових реквізитів.

Таким чином, податкова накладна, у табличній частині якої невірно заповнено графи 5.1 та 5.2, не вважається такою, що заповнена з порушеннями.

Графа 4

При заповненні податкової накладної в графі 4 «Код товару згідно з УКТ ЗЕД» зазначається 10-знаковий код товару. При цьому вноситься він суцільним порядком без будь-яких розділових знаків (пробілів, крапок тощо).

Якщо у вантажній митній декларації зазначено іншу кількість знаків коду УКТ ЗЕД до податкової накладної переноситься аналогічний код без дописування нулів чи інших знаків з вирівнюванням по правому краю поля.

У разі виписки податкової накладної при постачанні одночасно імпортованих та вітчизняних товарів або підакцизних та не підакцизних товарів графа «Код товару згідно з УКТ ЗЕД» заповнюється лише за тими товарними позиціями, які належать до підакцизних, або які ввезені на митну території України.

У клітинках податкової накладної, які не підлягають заповненню, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У відповідних графах при заповненні податкової накладної дотримання вимог Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96 є обов’язковим.

 

Експорт сільгосппродукції: нюанси коригування податкового кредиту

Вовчанська ОДПІ  зазначила, що у рядку 16.3 відображаються суми ПДВ, включені до податкового кредиту за операціями сільськогосподарських підприємств із вивезення сільськогосподарської продукції у митному режимі експорту. Значення цього рядка переноситься з рядка 16.3 декларації 0121 — 0123 до рядка 16.3 декларації 0110.

Сума ПДВ у рядку 16.3 декларацій 0121 — 0123 відображається згідно з бухгалтерською довідкою, в якій така сума розраховується, виходячи із фактично сплаченої (нарахованої) постачальникам товарів/послуг, вартість яких була включена до складу виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит за сільськогосподарськими товарами (супутніми послугами), вивезеними за межі митної території України у митному режимі експорту (декларації 0121 — 0123);

Бухгалтерська довідка має бути складена згідно з податковими накладними, митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 ПКУ, які є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та містити вичерпний їх перелік.

 

Податківці нагадують: отримати податкову знижку можна до кінця року

Вовчанська ОДПІ  нагадує, що прийом податкових декларацій від громадян на отримання податкової знижки за підсумками  2014 року здійснюється до кінця 2015 року.  

Право на податкову знижку мають громадяни, які в 2014 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували протягом року:

- за навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;

- проценти за іпотечним житловим кредитом;

- суму страхових внесків, премій та пенсійних внесків страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, установі банку за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський депозитний рахунок, на пенсійні вклади за себе або членів своєї сім’ї;

- за допоміжні репродуктивні технології;

- за оплату вартості державних послуг, пов’язаних з всиновленням дитини;

- за переобладнання транспортного засобу;

- на будівництво (придбання) доступного житла.

Звертаємо увагу платників: громадянин, який не скористається правом на отримання податкової знижки за наслідками звітного 2014 року, втрачає можливість використати таке право в наступних роках.

 

Як оподатковуються операції з надання продавцем винагороди (бонусу) покупцю

Вовчанська ОДПІ роз'яснила: оскільки мотиваційні та стимулюючі виплати (премії, бонуси, інші заохочення), які сплачуються офіційним дистриб’ютором (постачальником продукції (робіт, послуг)), зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів), спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі витрати відносяться до маркетингових послуг.

При наданні продавцем винагороди (бонусу) покупцю у зв’язку з досягненням певних обсягів постачання товарів, придбаних у такого продавця, об’єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а мотиваційні та стимулюючі виплати, своэю чергою, є компенсацією вартості таких послуг.

Таким чином, у покупця при отриманні мотиваційних виплат (бонусів) від продавця у зв’язку з досягненням певних обсягів постачання товарів, придбаних у такого продавця, виникають податкові зобов’язання з ПДВ на суму отриманих мотиваційних виплат (бонусів).

 

Як оподатковується дохід у вигляді прощеного кредитором боргу?

Відповідно до Закону України  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» з 1 січня 2015 року до Податкового кодексу України  були внесені зміни щодо порядку оподаткування податком на доходи фізичних осіб.  

Відповідно до п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст.165 Податкового кодексу України), у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, на 2015 рік ця сума складає 609 гривень. Кредитор зобов’язаний повідомити платника податку – боржника шляхом направлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу та включити суму прощеного (анульованого) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було прощено. Боржник самостійно сплачує податок з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації. У разі неповідомлення кредитором боржника про прощення (анулювання) боргу у порядку, визначеному п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, такий кредитор зобов’язаний виконати всі обов’язки податкового агента щодо доходів, визначених цим підпунктом.

Водночас зазначаємо,  що згідно з п.п. 165.1.55 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи,  як основна сума боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності у сумі, що не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені), прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності.

Враховуючи вищенаведене, за податкові періоди, починаючи з 1 січня 2015 року, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається лише основна сума  боргу (кредиту), анульованого (прощеного) за самостійним рішенням кредитора, не пов’язаним з процедурою банкрутства до закінчення строку позовної давності у розмірі, що перевищує у 2015 році – 609 грн, яка є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

Унесено зміни до Порядку ведення Реєстру ТТН на переміщення алкоголю

Уряд уніс зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв, затвердженого постановою від 09.10.2013 р. № 806.

Зміни, утілені в постанові Уряду від 28.10.2015 р. № 864, полягають у такому:

  • уточнено, що завданням ДФС як держателя Реєстру є здійснення заходів зі створення Реєстру шляхом адаптації його до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності», обміну інформацією з інформаційними системами правоохоронних органів відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво за рахунок асигнувань, передбачених на утримання Реєстру;
  • викладено в новій редакції визначення понять «програмний продукт» та «реєстраційний номер»;
  • виключено положення, згідно з яким формат даних і структура Реєстру мають визначатися держателем Реєстру за погодженням з Держінформнауки;
  • вилучено згадку про те, що доступ до даних Реєстру та користування ним здійснюватимуться на безоплатній основі;
  • деталізовано порядок накладення підпису на товарно-транспортні накладні, а саме: після складення товарно-транспортних накладних на них накладатимуться електронні цифрові підписи в такому порядку:
  • перший — електронний цифровий підпис бухгалтера чи особи, відповідальної за облік відвантажених матеріальних цінностей;
  • другий — електронний цифровий підпис керівника чи особи, на яку покладено відповідні обов’язки;
  • третій — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки (за наявності).

Для надання права підпису товарно-транспортних накладних зазначеним особам суб’єкт господарювання подає контролюючому органу за місцем реєстрації посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису таких осіб. Підтвердженням факту реєстрації товарно-транспортних накладних у Реєстрі є наявність квитанції в електронній формі;

  • вилучено положення, згідно з яким адміністратор Реєстру забезпечуватиме надання доступу до Реєстру суб’єктам господарювання виключно до інформації, унесеної ними до Реєстру.

 

 

Працівник отримав інвалідність 2 групи. Чи може роботодавець звільнити його з роботи?

Фахівці Державної служби з питань праці у своєму роз’ясненні зауважують, що факт встановлення інвалідності не може бути підставою для звільнення працівника за п. 2 ст. 40 КЗпПУ, оскільки звільнення працівників з мотивів інвалідності заборонене законом. Водночас допускається звільнення інваліда у випадках, коли за висновком МСЕК стан його здоров’я перешкоджає виконанню професійних обов’язків або продовження трудової діяльності може призвести до погіршення здоров’я інваліда.

Вирішення питання про умови подальшої роботи інваліда або про його звільнення залежить від висновків МСЕК про характер та умови праці інваліда, які зазначаються на зворотному боці довідки до акту огляду МСЕК про встановлення групи інвалідності (форма № 157-1/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.05.2003 р. № 224).

Після отримання висновку МСЕК про умови і характер праці працівника, якому встановлено інвалідність, роботодавець повинен визначити можливість створення для нього належних умов праці. Якщо існує можливість створення умов праці, рекомендованих МСЕК, роботодавець повинен їх забезпечити.

Звільнення працівника за п. 2 ст. 40 КЗпПУ можливо лише у разі неможливості переведення його на іншу роботу або створення умов праці відповідно до висновку МСЕК.

 

Хто має повідомити ДФС про прийняття на роботу керівника на новоствореному підприємстві

Податківці Вовчанської ОДПІ звертають увагу роботодавців на лист Міністерства соціальної політики від 16.09.2015 р. № 14209/0/14-15/13 в якому надано роз’яснення щодо порядку застосування норм постанови КМУ від 17.06.2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (далі – Постанова № 413).

Постановою № 413 передбачено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх, як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

Цей порядок стосується також і прийняття (обрання) на роботу керівників юридичних осіб.

Тому, на думку Міністерства соціальної політики України, у випадку прийняття керівника на новостворене підприємство, установу, організацію повідомлення про прийняття працівника на роботу до територіальних органів ДФС має бути підписано особою, яка визначена внутрішніми документами підприємства або установчими документами.

 

Чи має право єдинник піти у відпустку, якщо його працівник знаходиться у відпустці для догляду за дитиною

Податківці Вовчанської ОДПІ роз’яснили чи має право єдинник, фізична особа-підприємець, піти у відпустку, коли його працівник знаходиться у відпустці для догляду за дитиною.

Отже, платники єдиного податку груп 1 та 2, які не використовують працю найманих осіб, на час відпустки, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік, а також на період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Норми Податкового кодексу України наголошують саме на використанні праці найманого працівника. Відповідно, якщо найманий працівник знаходиться у відпустці для догляду за дитиною, то платник єдиного податку його працю не використовує. Крім того, при розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з фізособою-єдинником, не враховуються наймані працівники, які перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю і пологами та у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.

Таким чином, фізична особа-підприємець-платник єдиного податку групи 1 та 2 може скористатися правом на відпустку, якщо має одного найманого працівника, який перебуває у відпустці у зв'язку з вагітністю і пологами або у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку, при наявності належним чином оформлених документів (із обов'язковим зазначенням у заяві на отримання відпустки відомостей про перебування у декретній відпустці такого найманого працівника).

 

Працівнику відшкодовані витрати на харчування, чи обкладати їх ПДФО?

Фахівці Вовчанської ОДПІ виклали бачення питання щодо оподаткування суми відшкодованих витрат працівника, які понесені ним на оплату рахунку закладу громадського харчування за власні кошти.

Так, якщо за рішенням керівника підприємства працівнику відшкодовуються витрати, понесені ним на оплату рахунку закладу громадського харчування за власні кошти, то сума зазначеного відшкодування вважається додатковим благом та підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на підставі п.п. «г» п.п. 164.2.17 ст. 164 Податкового кодексу України.

 

Чи підлягають обліку в контролюючих органах договори про спільну діяльність між: ЮО та ФОП

Податківці Вовчанської ОДПІ роз’яснили, що договори про спільну діяльність між юридичною особою та фізичною-особою підприємцем не підлягають обліку в контролюючих органах.

Також не підлягають обліку договори про спільну діяльність укладені між юридичною особою та: фізичною особою, яка не є підприємцем; суб’єктами господарювання без об’єднання вкладів учасників.

 

Відображення у ф. № 1ДФ доходів у вигляді нагород

Податківці Вовчанської ОДПІ надали роз’яснення, щодо відображення доходів, зокрема вартості орденів, медалей, знаків, кубків, дипломів, грамот та квітів, якими відзначаються працівники, інші категорії громадян та/або переможці змагань, конкурсів, у податковому розрахунку за формою № 1ДФ.

Так згідно п.176.2 «б» ст. 176 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) податковий агент повинен повідомляти податковий орган про всі нараховані (виплачені) платникам податку суми доходів та нарахований та перерахований з них до бюджету податок у податковому розрахунку за формою № 1ДФ.

Крім того податківці зауважили, що дані із розрахунку в подальшому можуть бути використані, зокрема, органами, що призначають різного роду соціальну допомогу сім’ям відповідно до чинного законодавства. Органи, що призначають таку допомогу, користуються усіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, у тому числі інформацією органів ДФС.

Тому у податковому розрахунку за формою № 1ДФ повинна бути наведена інформація про всі суми доходів, виплачених на користь фізичної особи, незалежно від розміру їх нарахування та оподаткування, крім окремих видів доходів, що передбачеі ПКУ.

Невідображення сум доходів за ознакою «159» є порушенням Порядку заповнення звітності форми № 1ДФ, декларування окремих видів доходів, а також надання недостовірних даних про доходи фізичної особи відповідним органам.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (03.11.2015)
Просмотров: 405 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика