Понедельник, 06.01.2025, 14:36

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Согласны ли вы с тем, что настоящий друг может быть только один?
Всего ответов: 61
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів

у січні-жовтні 2015 року

            Платниками податків протягом січня-жовтня 2015 року було мобілізовано до бюджету       123 730,0 тис. грн.  надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для  громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.

 

Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за 10 місяців 2015 року поповнено на 140 114,7 тис.грн.

До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-жовтень 2015 року поповнено казну на 140 114,7  тис.грн.  До Державного бюджету за десять  місяців поточного року надійшло 42 203,5 тис.грн. (у 2014 році лише – 29 048,9 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є податок на доходи фізичних осіб  – 17 533,7 тис. грн. , податок на додану вартість – 8 243,5 тис.грн. та  податок на прибуток – 6 462,5 тис. грн.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 97 911,2 тис. грн., що на 30 098,4 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це            51 612,5 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження по податку на майно складають 20 577,9 тис. грн., в т.ч. від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 18 863,6 тис. грн.. 

 

Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки

За десять  місяців 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 16 516,8 тис.грн.  єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 3 966,9 тис. грн, що на 75,9 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.

 

Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ

6578,0 тис. грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-жовтень 2015 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

 

Сплата за ліцензування та акцизний податок

У січні-жовтні 2015 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 394,1 тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

До бюджету  Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень – жовтень 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 2 951,4 тис. гривень.

Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.

 

Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету

З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 18 863,6 тис. грн плати за землю.

Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на  4 710,2 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.

Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.

Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.

Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.

 

 

Фіскальною службою Харківської області виявлено майже 3,5 тисячі нелегальних найманців

Як повідомили в Головному управлінні ДФС у Харківській області, саме стільки найманих працівників, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями та відповідного оподаткування, виявили з початку року в регіоні. Нерадиві роботодавці, які використовували працю нелегальних робітників,  сплатили до бюджету близько півмільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 1,8 млн. грн. єдиного внеску.

Ще  майже 1,5 тисячі громадян, які працювали без реєстрації, офіційно зареєструвалися підприємцями та перерахували до бюджету більше мільйона гривень податків.

Крім того, завдяки спільним заходам фіскальної служби області та органів місцевої влади, у поточному році рівень виплати заробітної плати своїм працівникам підвищили 1,5 тисячі  суб’єктів господарювання. Бюджет додатково отримав майже 8 млн.грн. податків і зборів.

Загалом, з початку року під час перевірок на дотримання трудового  законодавства порушення фіксувалися у 43 відс. від перевірених.  За результатами проведених заходів до бюджету донараховано близько 9 млн.грн. податку на доходи  фізичних осіб та штрафних санкцій.

 

Жителям Харківщини повернули 7,0 млн.грн. податкової знижки

Як повідомила під час прес-конфренції заступник начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Харківській області Ірина Васильєва, з початку року вже майже 6 тисяч громадян скористалися правом на отримання податкової знижки.

Посадовець нагадала, що платники податку, які бажають скористатися правом на податкову знижку за підсумками звітного 2014 року, можуть до 31 грудня 2015 року подати річну податкову декларацію та додаток 6 (перелік сум витрат, що включаються до складу податкової знижки) до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси.

Ірина Васильєва проінформувала, які для цього потрібні документи та відзначила, що найбільш поширеною серед витрат, які включаються до податкової знижки - витрати на навчання. Із загальної кількості громадян, які скористалися правом на податкову знижку, 4 770 (80 відс.) задекларували саме витрати на навчання.

Повідомила фахівець і про інші витрати, на які можна оформити податкову знижку. Зокрема це кредит на придбання квартири. Але куплене по іпотеці житло повинно бути основним  місцем проживання з відповідною відміткою в паспорті. Для оформлення податкової знижки необхідно мати  договір іпотеки та кредитний  договір, а в платіжному документі повинні  бути вказані відсотки  окремо  від основної суми кредиту.

Наприкінці Ірина Васильєва  ще раз акцентувала увагу на тому, що термін подання декларації  для отримання знижки за 2014 рік спливає 31 грудня. Тож краще не чекати до останнього дня, а  вчасно надати необхідні документи та правильно вказати реквізити банківських рахунків, на які слід перерахувати кошти. При дотриманні усіх умов податок  буде повернутий  з бюджету  протягом 60-десяти  календарних днів.  

 

Особливості нарахування єдиного внеску при погодинній оплаті праці

Як повідомив начальник управління доходів і зборів фізичних осіб Вовчанської ОДПІ Числова Світлана Петрівна,  якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується  заробітна плата, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який  нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платників. Такі норми передбачені частиною п’ятою ст.8 Закону про ЄСВ.

Разом з тим, мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якої не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт) (ст. 95 Кодексу законів про працю та ст.3 Закону про оплату праці). Розмір мінімальної зарплати встановлюється і переглядається відповідно до статей 9 та 10 Закону про оплату праці та не може бути нижчим від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.  Нагадуємо платникам, що  з 1 вересня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становить 1378 грн.,  відповідно у погодинному розмірі – 8,25 грн.

Отже, для осіб, які працюють неповний робочий день за основним місцем роботи, де заробітна плата менша, ніж законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, підприємство має нараховувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, виходячи з розміру мінімальної заробітної  плати. При цьому, утримання єдиного внеску – з фактично нарахованої заробітної плати (доходу).

 

 

Як розрахувати єдиний податок з доходів підприємця у іноземній валюті

Дохід платника єдиного податку, виражений в іноземній валюті, перераховується у гривнях за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату отримання такого доходу (стаття 292 Податкового кодексу України).

При цьому датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Отже, доходом підприємця – платника єдиного податку є дохід, отриманий в іноземній валюті та перерахований у гривнях за офіційним курсом Національного банком України на дату надходження коштів на рахунок.

До слова, впродовж цього року планики єдиного податку Кіровського району м. Дніпропетровська  сплатили до бюджету більше ніж 2904,2 млн грн єдиного податку, у тому числі юридичні особи — 987,7 тис.грн , а фізичні — 1916,5.

 

 

Чи є сенс продавати пиво без придбання ліцензії?

 

В жовтні цього року до Вовчанської ОДПІ органами внутрішніх справ надано матеріали щодо вчинення реалізатором одного із зареєстрованих в ДПІ підприємців порушення, а саме: продаж особі, яка не досягла 18 років напою «BIRMIX» із вмістом алкоголю 2,5%. Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями у підприємця відсутня. Які ж правові наслідки такого діяння?

Вовчанською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області за порушення правил роздрібної торгівлі пивом донараховано фінансових санкцій у вигляді штрафів в розмірі 40,8 тис.грн.

Відповідно до Закону України від 28.12.2014 року №71-У з 1 липня    2015 року  пиво віднесено до алкогольних напоїв. Таким чином, реалізовувати його без ліцензії не можливо.

Крім того, статтею 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів  від 19.12.1995 року №481/95-ВР ( із змінами та доповненнями) забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років. Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних напоїв та тютюнових виробів зобов’язаний отримати у покупця, який придбає напої та вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем          18-річного віку.

        За порушення  норм  Закону України  «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів  від 19.12.1995 року № 481/95-ВР ( із змінами та доповненнями) посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством, тобто до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі :

  • за продаж слабоалкогольного напою особі, яка не досягла 18 років – 6800 гривень;
  • оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі, спиртом етиловим,

коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим   ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій – 200 відсотків вартості товарів отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень ;

  • зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях

зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.

            Тобто, мінімальний розмір штрафних санкцій, які підлягають до застосування за вчинені правопорушення, а саме: продаж особі, яка не досягла 18 років напою «BIRMIX» із вмістом алкоголю 2,5%, а також за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями без ліцензії становить 40,8 тис грн..

            Додатково за вказані порушення КпАПП передбачена адміністративна відповідальність, як до реалізатора, так і до самого суб’єкта господарювання.

 

Право на податковий кредит зберігається протягом 365 днів

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної. Податкові накладні/розрахунки коригування, які станом на 29.07.15 р. своєчасно не зареєстровані в ЄРПН та для яких станом на вказану дату не сплинув граничний термін реєстрації в ЄРПН (з дати їх складання не минуло 180 календарних днів), можуть бути включені до складу податкового кредиту не раніше звітного періоду, в якому такі податкові накладні/розрахунки коригування зареєстровано в ЄРПН, та не пізніше ніж 365 календарних днів з дати складання.

 

З 6 листопада 2015 року типовий статут ОСББ у новій редакції

Внесено зміни до Типового статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Зокрема, у статуті має бути визначено таке:
- назва та місцезнаходження об'єднання;
- мета створення, завдання та предмет діяльності об'єднання;
- статутні органи об'єднання, їхні повноваження та порядок формування;
- джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання;
- права та обов'язки співвласників;
- відповідальність за порушення статуту та рішень статутних органів;
- порядок унесення змін до статуту;
- підстави та порядок ліквідації, реорганізації (злиття, поділу) об'єднання та вирішення майнових питань, пов'язаних із цим.

Наказ Мінрегіону від 23.09.15 р. № 238 набуде чинності з дня його офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 06.11.15 р. № 86.

 

НБУ розкриває власну методику оцінки справедливої вартості цінних паперів

НБУ постановою від 26.10.15 р. № 732 вдосконалив свої підходи до визначення справедливої вартості цінних паперів, які перебувають у його власності або приймаються ним як забезпечення виконання зобов’язань, та прийняв рішення про їх розкриття учасникам ринку. Розкриття цієї інформації дасть змогу підвищити довіру банків до дій регулятора, у тому числі в процесі регулювання ліквідності банківської системи.
В основу методики оцінки справедливої вартості цінних паперів регулятором було покладено норми Міжнародного стандарту фінансової звітності 13 “Оцінка справедливої вартості".
З метою вдосконалення підходів НБУ до управління ризиками застави було також схвалено методику розрахунку коригуючих коефіцієнтів для цінних паперів, які приймаються регулятором як забезпечення виконання зобов’язань (у тому числі за операціями прямого репо). НБУ до 01.12.15 р. розпочне опублікування на сторінці свого Офіційного інтернет-представництва та на інших інформаційних ресурсах кривих безкупонної дохідності, побудованих для оцінки облігацій внутрішньої державної позики із застосуванням параметричної моделі Нельсона-Сігела. Крім того, з 01.12.15 р. регулятор щоденно розміщуватиме на сторінці свого Офіційного інтернет-представництва інформацію про справедливу вартість цінних паперів, які приймаються ним як забезпечення виконання зобов’язань, та коригуючих коефіцієнтів для них. Цю інформацію банки зможуть використовувати для управління власною ліквідністю з урахуванням норм Положення про застосування НБУ стандартних інструментів регулювання ліквідності банківської системи.

 

Реалізація заставного майна ломбардом: як визначити об`єкт оподаткування ПДФО?

ДФС розглянула питання щодо визначення об'єкта оподаткування ПДФО у разі реалізації заставного майна ломбардом і порядок оподаткування операцій з продажу такого майна закордон іноземним юрособам. Так, протягом строку дії договору основна сума кредиту, отриманого платником податку від ломбарду, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника. Разом з тим у разі неповернення грошових коштів у вигляді фінансового кредиту у термін, встановлений договором, сума такого кредиту включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах. При цьому доходом платника податку є також сума різниці, яка розрахована та повернута платнику відповідно до ст. 25 Закону «Про заставу». Крім того, податкові зобов'язання з податку на прибуток визначаються, виходячи з бухгалтерського фінансового результату, відкоригованого на різниці, сформовані відповідно до положень ПК.

 

 

Добровільно анулювати ПДВ-реєстрацію можна лише через рік

Податківці Вовчанської ОДПІ, посилаючись на п. 184.1 ПК (згідно з яким будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ протягом попередніх 12 місяців, може подати заяву про анулювання ПДВ-реєстрації, якщо загальна вартість операцій з постачання за останніх 12 календарних місяців була менша за 1 млн грн.), роблять висновок, що не передбачено можливості подання заяви про анулювання ПДВ-реєстрації особою, яка зареєстрована як платник цього податку менше 12 календарних місяців.

 

 

Перехід зі спрощеної системи оподаткування на сплату інших податків і зборів


Якщо підприємець перейшов у IV кварталі звітного року зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему, то він має подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси декларацію про доходи за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, яка прирівнюється до річної декларації, та декларацію платника єдиного податку за річний податковий (звітний) період.

 

Надання послуг з перекладу суб’єктам господарювання — нерезидентам


Фізособа, що здійснюватиме діяльність з надання послуг госпсуб’єктам-нерезидентам, може обрати спрощену систему оподаткування і зареєструватися платником єдиного податку III групи та оподатковувати одержані від такої діяльності доходи за ставкою:
- 2 % доходу у разі сплати ПДВ (добровільна реєстрація або якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання послуг, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 млн грн);
- або 4 % — у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
У разі отримання платником ЄП в оплату наданих нерезидентам послуг коштів в іноземній валюті такі кошти є доходом такого платника і підлягають перерахуванню у гривнях за офіційним курсом Нацбанку на дату їх надходження на рахунок.

 

 

Розроблено план поступової заміни паспортів громадянина України на ID-картки нового зразка

Поступова заміна паспортів-книжечок на нові ID-картки, відбуватиметься протягом найближчих 5 років. З 1 січня 2016 року міграційна служба розпочне впровадження нової національної системи ідентифікації громадян на основі електронної бази даних та видачу нових паспортів громадянина України у формі пластикової картки.
На першому етапі пластикові ID-картки видаватимуть безкоштовно особам по досягненню 14 років. Окрім того, буде запропоновано оформлення нових паспортів-карток громадянам, які звертатимуться до підрозділів міграційної служби із заявами про відновлення втрачених документів а також про оформлення та видачу паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Обов’язкової заміни паспорта-книжечки на пластикову ID-карту не буде. Також передбачено поступове передавання функцій з прийому громадян та видачі документів до центрів надання адміністративних послуг, утім на першому етапі ЦНАПи та підрозділи міграційної служби прийматимуть громадян паралельно через різну ступень готовності ЦНАПів виконувати ці функції та через очікуване суттєве зростання попиту на нові документи у перший рік. У новому паспорті не буде інформації про укладення шлюбу та реєстрації місця проживання особи. Для підтвердження місця проживання, міграційна служба безкоштовно видаватиме громадянам відповідні витяги з реєстру. Проте, із розвитком електронного урядування та сфери надання адміністративних послуг, за деякий час таке підтвердження не буде необхідним ані при зверненні до органів влади, ані для банківських установ. Головними перевагами нового паспорта є захищеність від підроблення та можливість у подальшому отримувати більшість адміністративних послуг через мережу Інтернет без необхідності витрачати години у чергах до чиновників.

 

 

Удосконалено порядок здійснення операцій на міжбанківському валютному ринку

НБУ сприяє більш ефективному функціонуванню валютного ринку. На це спрямовані постанови НБУ від 23.10. 15 р. № 721 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" та № 722 «Про внесення змін до деяких розпорядчих документів Національного банку України». Постановою № 722 подовжено час функціонування Системи підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України НБУ (далі – Система). Відтепер Система працюватиме у робочі дні з понеділка до п’ятниці включно з 9.00 до 17.30 за київським часом, замість завершення роботи о 17.00 в понеділок-четвер і о 16.00 в п’ятницю та передсвяткові дні. Зазначені зміни будуть сприяти більш ефективному управлінню ліквідністю банками, зокрема за допомогою проведення валютних операцій на умовах «своп», новий порядок проведення яких встановлено у постанові № 721. Постанова № 721 надає можливість МФО додатково залучати гривневі ресурси для їх подальшого спрямування на кредитування українських позичальників. Для цього регулятор надав право уповноваженим банкам здійснювати валютні операції на умовах «своп» з МФО. Водночас НБУ розширив перелік валют, з якими уповноваженим банкам дозволено проводити операції «своп». Досі вони мали можливість проводити валютні свопи виключно з вільно конвертованими валютами, які широко використовуються для здійснення платежів за міжнародними операціями, продаються на головних валютних ринках світу і дозволяються для здійснення інвестицій в Україну (валютами 1-ї групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів). Відтепер це обмеження не діє.

 

 

Зміни у порядку обліку платників та порядку реєстрації ПДВ: огляд наказу № 747

ДФС інформує про те, що 16.10.15 р. набув чинності наказ Мінфіну від 31.08.15 р. № 747.
Основні зміни, які вносяться цим наказом, полягають у такому:
1. Взяття на облік платників податків та передача до ЄДР юросіб та ФОП даних про взяття їх на облік у контролюючих органах здійснюється у день отримання відомостей з ЄДР. Такими змінами забезпечено реєстрацію бізнесу протягом 24 годин.
2. На обліку в контролюючих органах перебувають договори управління майном та договори про спільну діяльність без утворення юросіб, за якими здійснюються операції з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ.
При цьому встановлено, що уповноважені особи за договорами про спільну діяльність та управителі майна за договорами управління майном, які на дату набрання чинності вищезазначеним наказом (16.10.15 р.) не зареєстровані платниками ПДВ, втратили ознаки платників податків за такими договорами:
- з 01 січня 2015 року, якщо вони не були зареєстровані як платники ПДВ за такими договорами або анулювання їх реєстрації як платників ПДВ за такими договорами здійснено раніше 01 січня 2015 року;
- з дати анулювання їх реєстрації як платників ПДВ за такими договорами, якщо таке анулювання здійснене після 01 січня 2015 року.
3. Контролюючим органом за основним місцем обліку у разі звернення платника податків може бути надано перелік контролюючих органів, у яких такий платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку.
4. Відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи також оновлюються контролюючими органами у Єдиному банку даних юросіб на підставі реєстраційної заяви платника ПДВ (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін), якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених пунктом 183.9 ПК, та задоволена контролюючим органом. У цьому випадку платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою № 1-ОПП у зв'язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи.
5. Визначено, що координацію заходів щодо зняття з обліку у зв'язку з припиненням юрособи, яка протягом року змінила місцезнаходження, пов'язане зі зміною адміністративного району, у тому числі формування та видачу довідок (повідомлень), проводить контролюючий орган, у якому платник податків перебуває на обліку за основним місцем обліку на момент отримання відомостей (документів).
6. Перелік обставин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юрособи доповнено новою обставиною "не завершені всі митні процедури".
7.
Встановлюється форма витягу з реєстру платників ПДВ (форма № 2-ВР). Витяг доповнено реквізитами додаткового рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування, призначеного для перерахування коштів на спеціальний рахунок.
8. Крім того, скорочено із 5 робочих днів до 3 робочих днів строк для здійснення контролюючими органами заходів щодо реєстрації сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування та щодо виключення підприємства із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.

 

 

Мінфін відкрив доступ до даних про використання держкоштів місцевими бюджетами

Наступний модуль, який міністерство планує відкрити на порталі "Е-дата", стосується розкриття інформації державними підприємствами та підприємствами з держчасткою.
Міністерство фінансів України 26 жовтня запустило другий модуль проекту "Е-дата" - "Службовий кабінет" з відкритим доступом до робочих кабінетів, через які розпорядники та одержувачі бюджетних коштів будуть розкривати інформацію про їх використання. Про це повідомляється на веб-сайті відомства. "Вищевказана інформація за законом "Про відкритість використання публічних коштів" повинна бути опублікована не пізніше 4 листопада поточного року. Це, в свою чергу, дасть можливість аналізувати показники обласних та місцевих бюджетів у розрізі використання бюджетних програм", - відзначає Мінфін.
Згідно з повідомленням, наступний модуль, який міністерство планує відкрити на порталі "Е-дата", стосується розкриття інформації державними підприємствами та підприємствами з держчасткою. Міністерство зазначає, що запуск першого модуля порталу в вересні дозволяє відстежувати платежі через державну казначейську службу, які складають близько 1 млн транзакцій на добу, в режимі реального часу.
Як повідомлялося, Мінфін 15 вересня представив офіційний портал "Е-дата" (e-data.gov.ua), на якому у відкритому доступі розміщується інформація про транзакції на Єдиному казначейському рахунку. Крім того, з 1 січня 2016 року, міністерство планує забезпечити доступ до транзакцій не тільки державного казначейства, але і всіх даних по держбюджету, включно з комунальними підприємствами та ін. За даними Мінфіну, розпорядниками державних коштів в Україні є 67,5 тис. організацій та установ.

 

Порядок отримання інформації з реєстру речових прав на нерухоме майно

Кожен, хто володіє квартирою у багатоквартирному будинку, є його співвласником. Тобто всі власники квартир спільно володіють трубопроводом, дахом, підвалом, ліфтом і т. д.
З 1 липня набув чинності ЗУ 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Тому всі співвласники будинку мають право вирішувати, хто саме буде надавати їм комунальні послуги. Це можна вирішити на зборах багатоквартирного будинку. Якщо ж співвласники (будинок) не скористалися правом вибору, то держава через рік вправі вирішити сама, на основі тендеру, хто буде обслуговувати будинок. Саме на зборах власників багатоквартирних будинків і вирішуються всі питання, пов’язані з життєдіяльністю вашого будинку.
У зв’язку з цим багатьом знадобляться відомості про власників квартир, тобто інформація про те, хто володіє цією власністю. 6 жовтня 2015 року Міністерство юстиції дозволило доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Кожен українець тепер отримав можливість шукати землю та майно за прізвищем людини.
Доступ до реєстру можна отримати на офіційному сайті Мінюсту через «Кабінет електронних сервісів». (Дані в реєстрі з 2010 року)

 

 

Порядок розкриття інформації емітентами цінних паперів зазнав змін

Затверджено зміни до Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Зокрема, уточнено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до НКЦПФР розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
При розкритті виправленої регулярної та особливої інформації шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні емітент може опублікувати саме ту частину інформації, яку було спростовано та виправлено із зазначенням офіційного друкованого видання (найменування, дата і номер офіційного друкованого видання), в якому було опубліковано інформацію, що підлягає спростуванню.
Також уточено особливості розкриття інформації іноземними емітентами - нерезидентами та міжнародними фінансовими організаціями.

 

Для сумісників ЄСВ нараховується на фактично нараховану зарплату

Податківці Вовчанської ОДПІ роз’яснили, що працівникам, які працюють за основним місцем роботи та для яких установлюється мінімальна заробітна плата в погодинному розмірі, підприємство нараховує ЄСВ із мінімальної зарплати на місяць. При цьому нарахування ЄСВ із розрахунку не нижче встановленої мінімальної зарплати на місяць не поширюється на зарплату сумісників. Для них ЄСВ розраховують із фактично нарахованої зарплати незалежно від її розміру. Роботодавець має право отримати від такого працівника (сумісника) підтвердження про місце основної роботи.

 

 

Студенти-контрактники, які працюють, мають право на податкову соцпільгу

Вовчанська ОДПІ  роз'яснила, що зарплата фізичної особи – студентки, яка одночасно навчається у вищому навчальному закладі на контрактній формі, оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Крім того, платник податку, який є студентом, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі, що дорівнює 150 % суми пільги, визначеної пп. 169.1.1 ПКУ (у 2015 році – 913,50 грн).

Як відомо, пільгу не можна було б застосувати, якби одночасно з зарплатою платник податку отримував ще доходи у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад'юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

Оскільки студент, який навчається на контрактній основі, не отримує стипендії з бюджету, він маєте право на податкову соціальну пільгу у розмірі 913,50 гривень, за умови дотримання усіх інших вимог ст. 169 ПКУ.

 

Пасивні доходи профспілки, включеної в Реєстр неприбутківців, не оподатковуються

ДФСУ у листі від 19.10.2015 р. №21971/6/99-99-19-02-02-15 зазначила, що пасивні доходи у вигляді відсотків від депозитного вкладу, отримані профспілковою організацією, яка перебуває в Реєстрі неприбуткових установ і організацій, не є об’єктом оподаткування податком на прибуток.

Правда, за умови, що ці доходи (прибутки) використовуються такою профспілковою організацією виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами .

 

 

Відповідальним за сплату до бюджету ПДФО є податковий агент

ДФС у листі від 16.10.2015 р. №9664/С/99-99-17-02-01-14 нагадує, що ПДФО підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних регіонах України, в яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання Порядок сплати (перерахування) ПДФО до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої ПДФО, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України.

Відповідно до п.п. 168.1.1 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ.

ПДФО, який сплачується податковим агентом – юрособою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах ПДФО, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Відповідальність за своєчасне та повне перерахування податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

Отже, відповідальним за сплату (перерахування) до бюджету ПДФО є податковий агент.

 

 

ДФС про використання в майбутніх періодах накладних, датованих до 29.07.2015 р

ДФСУ у листі від 21.10.2015 р. №22208/6/99-99-19-03-02-15 нагадує, що з 29.07.2015 р. Діє Закон №643-VIII, яким зокрема, змінено норми Податкового кодексу, які визначають терміни включення до складу податкового кредиту податкових накладних, отриманих від постачальників та зареєстрованих в ЄРПН.

Так, пунктом 198.3 ПКУ передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної вартості товарів/послуг та складається з податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ПКУ, протягом такого звітного періоду.

Якщо платник не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Таким чином, сума ПДВ, зазначена у податковій накладній (складеній як до 29.07.2015 р., так і після цієї дати), яка своєчасно зареєстрована в ЄРПН, може бути включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної.

До набрання чинності Законом №643 податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включалися до податкового кредиту того податкового періоду, на який припадала дата їх складання.

 

Рекламні послуги нерезиденту: податкові наслідки

Вовчанська ОДПІ зазначила: у разі здійснення платником податку операції з постачання рекламних послуг нерезиденту, місцем постачання таких послуг вважається місце, в якому нерезидент зареєстрований як суб'єкт господарювання, або у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

При цьому така операція не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Водночас податківці зазначають, що згідно зі статтею 36 ПКУ платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та самостійно визначати відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані в ПКУ.

 

 

ДФСУ про склад доходів комісіонера при визначенні фінансового результату до оподаткування

ДФС у листі від 19.10.2015 №21976/6/99-99-19-02-02-15 зазначила, при розрахунку критерію річного доходу у 20 млн грн з ціллю визначення права на непроведення коригування фінансового результату до оподаткування на податкові різниці відповідно до положень пп. 134.1.1 ПКУ при здійсненні платником операцій за договором комісії суми надходжень за таким договором на користь комітента не враховуються.

У цьому випадку комісіонер включає до складу річного доходу суму комісійної винагороди, що сплачується за договором комісії.

 

 

Допомога на лікування не оподатковується ПДФО

ДФСУ у листі від 20.10.2015 р. № 22129/6/99/99-17-03-03-15 зазначила, що до загального оподатковуваного доходу фізособи - платника податку не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку за рахунок коштів благодійної організації або його роботодавця за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування.

Такими підтвердними документами можуть бути документи:

 - що підтверджують потребу фізичної особи - платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби),

 - документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг,

 - інші відповідні документи залежно від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.

Окрім того, не оподатковується також  цільова благодійна допомога, що надається резидентами - юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі закладу охорони здоров'я для компенсації вартості платних послуг з лікування.

 

 

Податкові накладні на електроенергію: особливості складання

Вовчанська ОДПІ розглянула питання щодо особливостей складання податкових накладних платником податку, який постачає електричну енергію, з урахуванням змін, внесених Законом №643.

Нагадаємо, що цей Закон діє з 29.07.2015 року. Статтею 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином, порядок складання податкових накладних до 29.07.2015 р. потрібно було проводити відповідно редакції ПКУ, яка діяла до внесення змін до Податкового кодексу. Нагадуємо, що раніше платники податку, які постачають електричну енергію, складали податкові накладні щодекадно на суму коштів, що надійшли в рахунок оплати за таку електричну енергію на їх поточні рахунки протягом відповідної декади.

 

Коригування податкових зобов'язань у разі повернення товару неплатником ПДВ: нюанси

Вовчаснька ОДПІ зазначила: розрахунки коригування, складені до податкових накладних, що не видаються отримувачу, що складені до 1 лютого 2015 року, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації в ЄРПН таким платником податку.

У такому випадку постачальник - платник ПДВ має право скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної при здійсненні операцій з постачання такого товару, та зменшити нараховану суму податкових зобов'язань з ПДВ після реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН.

Розрахунок коригування, складений платником ПДВ до податкової накладної, яка складена на покупця – неплатника ПДВвідображається у розділі I "Податкові зобов'язання" декларації з ПДВ у відповідному рядку залежно від дати складання податкової накладної, до якої складається розрахунок коригування (до 01.02.2015 чи після 01.02.2015).

 

 

Якщо в III кварталі збитки, авансові внески з прибутку можна не сплачувати з грудня до травня

ДФСУ у листі від 21.10.2015 р. № 38881/7/99-99-15-02-01-17 підтвердила озвучену раніше позицію щодо періоду, з якого платник податку на прибуток має право не сплачувати авансові внески. 

На їхню думку, платники податку на прибуток, які сплачують авансові внески за результатами 2014 року та за підсумками трьох кварталів 2015 року, не отримають прибуток або отримають збиток, матимуть право подати податкову декларацію за III квартали 2015 року та припинити сплату авансових внесків з грудня 2015 по травень 2016 року.

При цьому податківці звертають увагу: якщо платник податків вважає, що форма чинної на даний час  податкової декларації збільшує або зменшує його податкові зобов'язання, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації .

У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення, складені у довільній формі. Вони вважатимуться невід'ємною частиною податкової декларації.

До затвердження нової форми декларації з податку на прибуток податківці рекомендують відображати об'єкти оподаткування та податкові зобов'язання з податку на прибуток за звітний період - три квартали 2015 року - у чинній на сьогодні декларації. Проте для визначення суми об'єкта оподаткування та податкового зобов'язання з податку на прибуток  за новими правилами можна використовувати проект декларації та подавати його разом із чинною декларацією як доповнення.

 

Нюанси оподаткування ПДВ транспортно-експедиторської діяльності

Вовчанська ОДПІ зазначила: якщо під час організації перевезень вантажів за дорученням клієнта є необхідним отримання державних платних послуг від органів виконавчої влади, які своєю чергою звільняються від оподаткування ПДВ, то експедитор на дату визначення податкових зобов’язань з ПДВ складає дві податкові накладні:

  • одну - на вартість експедиторських послуг із нарахуванням ПДВ за ставкою 20 %,
  •  другу - на вартість державних платних послуг із застосуванням режиму звільнення від оподаткування.

Обидві податкові накладні підлягають обов’язковій реєстрації в ЄРПН.

 

Платникам податку на прибуток: облік резерву сумнівних боргів

Така заборгованість відображається у балансі за чистою реалізаційною вартістю, тобто у фактичній сумі заборгованості.

Створення резерву сумнівних боргів на дату балансу супроводжується визнанням витрат на рахунку 944 «Сумнівні та безнадійні борги». Згодом заборгованість, визнана безнадійною, списується за рахунок утвореного резерву, відповідно, витрати під час списання заборгованості більше не відображаються.

Для визначення величини резерву сумнівних боргів підприємство може вибрати один із методів, наведених у п. 8 П(С)БО 10, а саме:

1) метод застосування абсолютної суми сумнівної заборгованості. За цим методом величина резерву визначається на підставі аналізу платоспроможності окремих дебіторів;

2) метод застосування коефіцієнта сумнівності. Відповідно до цього методу величина резерву розраховується множенням суми залишку дебіторської заборгованості на початок періоду на коефіцієнт сумнівності.

Нарахування суми резерву сумнівних боргів за звітний період відображається у звіті про фінансові результати у складі інших операційних витрат, а залишок резерву сумнівних боргів на дату балансу не може бути більшим, ніж сума дебіторської заборгованості на ту саму дату.

 

 

Чи оподатковуються ПДВ операції з поставки послуг на території Криму

ДФСУ у  листах від 08.10.2015 р. № 21404/6/99-99-19-03-02-15, № 21404/6/99-99-19-03-02-15 зазначила, що операції з постачання послуг, місце постачання яких знаходиться поза межами митної території України (у тому числі на території ВЕЗ "Крим"), з 27.09.2014 р. не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Тобто платники податку за такими операціями не визначають податкових зобов’язань.

 

 

Врахування від’ємного значення при визначенні реєстраційної суми

Вовчанська ОДПІ  зазначила, що розмір податкового кредиту платника податку за липень 2015 року збільшується:

     1) на суму від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Таке значення переноситься до рядка 20.1 розділу III декларації за липень 2015 року з рядка 24 розділу III декларації за червень 2015 року;

    2) на суму непогашеного від’ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду. Таке значення переноситься до рядка 20.2 розділу III декларації за липень 2015 року з рядка 31 розділу IV декларації за червень 2015 року (форма декларації 0110), незалежно від наявності чи відсутності суми, вказаної в текстовому полі «а» перед таблицею 1 додатка 2 (Д2) до декларації за червень 2015 року, та незалежно від її розміру.   

Наприклад, якщо платником при оформленні та поданні декларації з ПДВ за червень 2015 року не було заповнено значення рядка 24 “Сума від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду”, підприємству автоматично до 31 липня 2015 року не збільшено на рівні ДФС суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування.

 Значення рядка 24, яке було зазначене платником в поданому у вересні 2015 року уточнюючому розрахунку ПЗ з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, підприємство має право перенести до рядка 20.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду.

 

 

Що чекає на фізособу за несплату ПДФО до нотаріального оформлення продажу нерухомого (рухомого) майна іншій фізособі

Відповідно до пп. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 р. XX ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається частина доходів від операцій із майном, розмір яких визначається згідно з положеннями ст.ст. 172–173 ПКУ. У разі несплати фізособою ПДФО до нотаріального оформлення продажу нерухомого (рухомого) майна, така фізособа зобов’язана відобразити дохід від продажу майна в податковій декларації та сплатити зазначену в ній суму податкового зобов’язання. Якщо фізособа відобразить указаний вище дохід у податковій декларації та сплатить зазначену в такій декларації суму податкового зобов’язання, відповідальність до такої особи не застосовуватиметься.

У разі неподання платником податків у встановлений законом строк податкових декларацій або розрахунків (якщо їх подання передбачено законом) контролюючий орган має право проводити документальні позапланові перевірки. Зокрема, контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання платника податків, це тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25% суми визначеного податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

У разі повторного протягом 1095 днів визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування на платника податків накладається штраф у розмірі 50% суми нарахованого податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Окрім того, неподання чи несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи тягне за собою попередження чи накладення штрафу в розмірі від 51 грн до 136 грн (від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Дії, передбачені ч. 1 цієї статті, учинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 85 грн до 136 грн (від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

 

 

Який розмір ЄСВ застосовують ФОП у разі участі в добровільній системі загальнообов’язкового державного соцстрахування

Зокрема, податківці роз’яснили:

1) ФОП може безоплатно отримати довідку про наявність або відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ в органах ДФС, а в органах ПФУ — довідку про інформацію, що міститься в її персональній обліковій картці в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру. Довідка видається на підставі поданої заяви платника;

2) у разі участі ФОП у добровільній системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, ЄСВ установлюється в розмірі: 

  • 36,6% — у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням;
  • 36,21% — від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності;
  • 38,11% — за всіма видами (пенсійним, на випадок безробіття, у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності).

При цьому сума ЄСВ може бути не більше, ніж максимальна величина бази нарахування ЄСВ, установлена Законом № 2464, і не менше, ніж розмір мінімального страхового внеску за місяць (для фізичних осіб — підприємців на загальній системі оподаткування — за місяць, у якому отримано дохід (прибуток)).

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (03.11.2015)
Просмотров: 383 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика