Понедельник, 06.01.2025, 14:04

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Каким Интеретом вы пользуетесь?
Всего ответов: 81
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Нагальні питання застосування ЄСВ та подача звітності з ЄСВ в електронному вигляді

Днями у приміщенні Вовчанської ОДПІ було проведено «круглий стіл» з представниками бізнесу на тему: «Обговорення нагальних питань щодо застосування ЄСВ та подачі звітності в електронному вигляді» за участі начальника відділу доходів і зборів з фізичних осіб Числової Світлани Петрівни. На засідання були запрошені представники бізнесових кіл району.

«Якщо база нарахування єдиного внеску, крім винагороди за цивільно-правовими договорами, не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата або дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата чи дохід, та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника. Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць. Роботодавці нараховують єдиний внесок на суму нарахованої зарплати за видами виплат, які включають основну й додаткову заробітну плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати», - зауважила Світлана Петрівна.

Динамічний спосіб життя встановлює свої правила. Тож оперативність та швидкість у вирішенні тих чи інших питань відіграє важливу роль для громадян, особливо для тих, хто здійснює підприємницьку діяльність.

«Подання податкової звітності, в тому числі з єдиного соціального внеску, в електронному вигляді заощаджує час та кошти не тільки платників податків, а і податкових інспекторів. Також на офіційному веб-порталі ДФС Україні розміщено чимало електронних сервісів, за допомогою яких платники можуть отримати корисну інформацію», - наголосила фахівець

На завершення зустрічі Світлана Числова подякувала присутнім за теплу співбесіду та нагадала, що в Центрі обслуговування платників можна отримати широкий спектр безкоштовних послуг для відвідувачів та пояснення щодо здачі звітності.

 

Фіктивний будівельник на 10 мільйонів «нагрів» державу

Працівники податкової міліції Харківщини виявили підприємство, яке за два роки своєї діяльності недоплатило до державного бюджету більше десяти мільйонів гривень.

Про це повідомив перший заступник начальника ГУ ДФС у Харківській області Сергій Фуніков.

Винахідливий бізнесмен, який надавав послуги з будівництва, протягом двох років укладав угоди з фіктивним підприємством, тим самим формуючи податковий кредит та занижуючи кількість отриманих доходів.

«Посадові особи виявленого підприємства умисно ухилились від сплати податку на додану вартість в сумі 2,6 млн. грн., та податку на прибуток на суму  близько 7,8 млн. грн., - зазначає Сергій Фуніков, - загальна ж сума завданих державі збитків склала  понад 10,4 млн. грн.»

Інформацію про дане правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину передбаченого ч.3 ст. 212 Кримінального кодексу України.

 

76-річний дідок намагався провезти біля 100 комплектуючих до зброї

Свій «скарб» дідусь сховав у матраці на третій полиці. Цікаву схованку знайшли співробітники Харківської митниці ДФС під час проведення митного контролю потягу сполученням «Москва-Харків».

76-річний громадянин України заявив, що нічого забороненого не переміщує. Проте у сусідньому купе на третій полиці у матраці були виявлені комплектуючи до мисливської, травматичної та пневматичної зброї (94 найменування).

Дідусь сам зізнався, що це він розмістив предмети у сусідньому купе, а потім забув їх задекларувати. Віз він їх для ремонту мисливської та спортивної зброї.

У відношенні громадянина склали протокол про порушення митних правил за ознаками ч.1 ст.483 Митного кодексу України, предмети правопорушення передані до районного відділу міліції.

 

Авто на запчастини без сплати податків - харківські податківці-міліціонери викрили протиправну схему

Працівники податкової міліції Харківщини спільно з фахівцями прокуратури в рамках операції «Рубіж-2015» вивели на чисту воду власника СТО, який ввозив на територію Харківської області автомобілі, що були у  використанні, та продавав їх по запчастинах. При цьому підприємець ігнорував сплату податків та митних платежів, а за останні роки не подавав жодних податкових звітностей.

Про це повідомив перший заступник начальника ГУ ДФС у Харківській області Сергій Фуніков.

41-річний мешканець Харківської області отримував автомобілі від іноземців, які за офіційною версією приїжджали до України на короткий час.  Після розбирання отриманих авто, бізнесмен продавав автозапчастини  на своїй станції технічного обслуговування та через Інтернет.

«В період з 2011-2015 років підприємець здійснив за даною схемою ввіз більш ніж 30 автомобілів, - розповідає Сергій Фуніков, - лише за попередніми підрахунками ймовірні втрати бюджету склали понад 1,1 млн. грн.»

У рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 212 КК України, співробітники податкової міліції Харківщини та працівники прокуратури Харківської області провели обшуки СТО та житла, які належали ділку».

«У ході проведення обшуків було виявлено та вилучено бухгалтерську документацію, комп’ютерну техніку, фрагменти 33 автомобільних кузовів, 25 технічних паспортів транспортних засобів та 23 іноземних й 7 державних номерних знаків транспортних засобів, - зазначає Сергій Фуніков, - крім цього, виявлено та вилучено автозапчастини, які були у використанні,  загальною вартістю близько 500 тис. грн.»

Наразі слідство за даним фактом триває.

 

Прийняті зміни – для зручності платників

В Головному управлінні ДФС у Харківській області нагадують, що Парламентом та Урядом України прийняті зміни до законодавства України в частині норм застосування реєстраторів розрахункових операцій підприємцями – платниками – єдиного податку ІІ та ІІІ груп при проведенні розрахунків за готівку.

Змінами, внесеними Законом України від 01.07.15 №569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій лише платниками другої і третьої груп (фізичними особами - підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн. гривень.

Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Зазначені зміни свідчать про довіру держави до таких суб’єктів та дозволяють стимулювати платників податків до добровільного декларування реальних обсягів доходів. Це у свою чергу надасть змогу підприємцям зміцнити своє економічне становище, створити нові робочі місця та, як наслідок, призведе до збільшення доходної частини бюджету.

Також у фіскальному відомстві області повідомляють, що з питань придбання РРО  суб’єктам підприємницької діяльності необхідно звертатись до центрів сервісного обслуговування. Після придбання в ЦСО касового апарату СПД необхідно надати до Державної податкової інспекції за місцем реєстрації пакет документів для присвоєння фіскального номера та отримання довідки про резервування фіскального номера РРО для подальшого занесення фіскального номера до фіскальної пам'яті РРО та його опломбування, а саме:

•   заяву про реєстрацію РРО за формою N 1-РРО;

• копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

• копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

• копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Для реєстрації РРО та отримання реєстраційного посвідчення РРО суб'єкт господарювання повинен надати до ДПІ акт (довідку) про опломбування касового апарату.

 

АС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС користуються майже 997,5 тис. платників податків

У 2015 році Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної фіскальної служби користуються майже 997,5 тис. суб’єктів господарювання.

Крім основних функцій (приймання податкової звітності платників податків,  яку вони надають в електронній формі, та реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних), портал забезпечує низку інших електронних сервісів для платників податків. Так, з початку 2015 року АС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано понад 234 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

Один з найпопулярніших електронних сервісів ДФС – надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних як покупцю, так і продавцю. З початку 2015 року опрацьовано понад 28,5 млн. таких запитів. Не меншим попитом користується послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» у електронній формі. Протягом січня – вересня 2015 року було укладено понад 463 тис. таких договорів з платниками податків.

Також користувачів цікавить інформація з реєстру платників. Протягом 9 місяців поточного року було опрацьовано понад 40,6 тис. запитів з цієї теми.

З метою інформування платників податків щодо наявних податкових ризиків та заходів щодо їх усунення фіскальною службою розроблено автоматизоване програмне забезпечення по формуванню електронних повідомлень – «Податковий асистент».

Для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2015 року надано майже 182,4 тис. консультацій з питань подання електронної податкової звітності та реєстрації  податкових накладних.

 

 

Роман Насіров: Результати роботи ДФС самі кажуть про вірно обраний шлях реформування служби

Державна фіскальна служба виконала завдання Уряду і до бюджету в якості податків і зборів перераховано навіть більше, ніж було очікувано. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров під час брифінгу.

«Щодо виконання прямого обов'язку ДФС – наповнення державного бюджету. Платники податків вже сплатили за 9 місяців 341,4 млрд. грн. до державного бюджету. Взятий платниками податків темп дозволив перевиконати завдання Мінфіну майже на 20 мільярдів гривень, з яких 15,3 млрд. грн. було враховано при збільшенні дохідної частини державного бюджету у вересні поточного року», - наголосив Роман Насіров.

Такі надходження дали змогу, в першу чергу, профінансувати підвищення соціальних стандартів та частково профінансувати програму зі зменшення державного боргу перед українськими підприємствами, який було накопичено за попередні роки.

«Ми зменшили загальний обсяг переплат на 2,2 млрд. грн., у тому числі й зменшили переплату податку на додану вартість на майже 1,7 млрд. грн.. Платникам податків на рахунки відшкодовано ПДВ 45,5 млрд. грн. за 9 місяців, з них – 25,5 млрд. грн. в автоматичному режимі. До кінця року заплановано відшкодування приблизно 29,5 млрд. грн.», - зауважив Голова ДФС.

Однією з найважливіших складових по спрощенню роботи бізнесу можна вважати переведення низки сервісів в електронну форму. Так, на веб-порталі ДФС, у рамках спрощення процедури адміністрування підакцизних товарів, у вільному доступі вже розміщується інформація Єдиного реєстру ліцензій. До кінця року така звітність матиме зручну форму для миттєвого отримання платниками потрібних даних. Крім того, ще до 1 січня наступного року планується замінити паперові ліцензії електронними та надалі зробити їх безстроковими.

Запроваджується електронний обмін документами, які стосуються, зокрема, ліцензування, виключно в електронному вигляді подаватимуться заявки на виготовлення та придбання акцизних марок.

Також ДФС продовжує активно працювати над спрощенням звітності: запроваджуються нові спрощені форми податкових декларацій  з податку на прибуток підприємств, з податку на додану вартість, з єдиного податку третьої та четвертої групи для юридичних осіб, з земельного податку та про майновий стан і доходи.

Триває і перебудова структури податкового та митного аудиту. За словами Романа Насірова, більшість аудиторів буде сконцентровано на обласному рівні, що мінімізуватиме корупційні ризики та зменшить адміністративний тиск на платників податків.

«Удосконалюється методологія адміністрування ризиків, що дозволить усунути адміністративний тиск на сумлінних платників та підвищити увагу до ризикових категорій.  Також  спрощуються митні процедури, що  сприяє скороченню витрат часу на митне оформлення, забезпечує доставку вантажів у встановлені строки, дозволяє охопити податковим контролем лише окремі ризикові операції. Завдяки цьому комплексу факторів разом з електронним адмініструванням ПДВ на кінець року ми суттєво скоротимо кількість позапланових та зустрічних перевірок», - підкреслив Роман Насіров.

Керівництво Державної фіскальної служби веде також активну міжнародну роботу. Зокрема, досягнуто домовленості з податковими та митними адміністраціями США, Великобританії, Канади, Литви, Польщі та інших країн про технічну допомогу в процесі проведення реформи ДФС. З вересня також в ДФС почав працювати постійний представник МВФ з метою ефективного впровадження інституційної реформи ДФС. Нарешті відновлено масштабні митні проекти з Румунією та Польщею. Планується відкриття сучасних європейських автомобільних пунктів пропуску на українсько-румунському та українсько-польському кордонах.

Також ДФС очікує на підтримку Федерального Міністерства фінансів Німеччини у процесі імплементації реформ та на технічну допомогу для реалізації існуючих проектів. Німецька сторона готова надати на умовах секондменту радника для реалізації реформи митного напряму ДФС.

 

Нарахування єдиного соціального внеску при відсутності доходів у підприємців – право, а не обов‘язок

Вовчанська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску (01.01.2015 по 31.08.2015 становить 20706,00 гривень, з 01.09.2015 – 23426,00 гривень). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (з 01.01.2015 по 31.08.2015 становить 422,65 гривень, з 01.09.2015 – 478,17 гривень).

Звертаємо увагу, якщо вищевказані фізичні особи - підприємці, не отримували доход (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі особи можуть не визначати базу єдиного внеску, оскільки вказаною нормою передбачено право, а не обов’язок платника.

 

Щодо сплати земельного податку фізичними особами – підприємцями на спрощеній системі оподаткування

Вовчанська ОДПІ повідомляє, що платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності (пп. 297.1.4 п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу).

Разом з цим підпунктом 291.5.3 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу встановлено, що не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

Згідно із статтею 796 Цивільного кодексу одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.

Крім того, відповідно до статті 797 Цивільного кодексу плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою.

Таким чином, якщо право власності на земельну ділянку оформлене на фізичну особу (фізичну особу - підприємця) і земельна ділянка використовується ним для провадження господарської діяльності (магазин, СТО тощо), то такий підприємець (платник єдиного податку) звільняється від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з земельного податку (з врахуванням підпункту 291.5.3 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу).

У разі надання в оренду будівель, споруд або їх частин за договором оренди, одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також яка прилягає до будівлі або споруди, тобто підприємницька діяльність наймодавців провадиться обов'язково за рахунок здачі в оренду майна і земельної ділянки, то така фізична особа - підприємець (власник нежитлового приміщення) теж звільняється від нарахування (сплати) та подання податкової звітності з земельного податку.

Якщо земельна ділянка, на якій розташовані будівлі (споруди), їх частини або нежилі приміщення у багатоквартирних жилих будинках, що знаходяться у власності фізичної особи (фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку) та використовуються для провадження господарської діяльності, не надавалась їй в установленому чинним законодавством порядку, то за таку земельну ділянку фізична особа – підприємець - платник єдиного податку сплачує податок на загальних підставах,у тому числі у разі надання в оренду будівлі, споруди (їх частини), нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку.

 

 

Затверджено нові правила у сфері безпеки продуктів

В Украине действует новая форма протокола о правонарушении в сфере безопасности пищевых продуктов. 20 октября 2015 г. вступил в силу приказ Министерства аграрной политики и продовольствия Украины № 354, которым утверждена форма протокола о правонарушении в сфере безопасности и отдельных показателей качества пищевых продуктов.
Протокол о правонарушениях, предусмотренных ст. 64 Закона «Об основных принципах и требованиях к безопасности и качеству пищевых продуктов», по результатам осуществления мероприятия госконтроля вправе составлять главные госинспекторы или их заместители. К правонарушениям, предусмотренным в ст. 64, например, относится, к примеру, несоблюдение требований законодательства о безопасности и отдельных показателях качества пищевых продуктов относительно гигиенических требований к пищевым продуктам на всех стадиях их производства и обращения или производство, хранение пищевых продуктов на незарегистрированных мощностях.
Протокол составляется в двух экземплярах. Один экземпляр протокола вручается оператору рынка или уполномоченному им лицу, второй — хранится у компетентного органа. В случае отказа оператора рынка или уполномоченного им лица от получения экземпляра протокола последний должен быть направлен оператору рынка заказным почтовым отправлением с уведомлением о вручении.

 

Плату за другу вищу освіту можна включити до податкової знижки

ДФС, посилаючись на пп. 166.3.3 ПК, зазначає, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за результатами звітного податкового року фактично здійснені ним протягом такого року витрати на здобуття середньої професійної чи вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує зарплати. При цьому така сума не може перевищувати розміру доходу, визначеного в абзаці першому пп. 169.4.1 ПК (у 2015 році — 1 710 грн.), у розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. До Переліку, затвердженого постановою КМУ від 27.08.10 р. № 796, зокрема, включено послуги з навчання студентів, курсантів для здобуття другої вищої освіти, крім випадків, коли право на безоплатне здобуття другої вищої освіти надано законодавством. Тож, як вважають у ДФС, здобуття другої вищої освіти є складовою вищої освіти, компенсацію вартості якої платник податку має право включити до податкової знижки з урахуванням обмежень, установлених пп. 166.3.3 ПК. Натомість надання спеціально облаштованих приміщень гуртожитків навчальних закладів для проживання осіб, які навчаються у відповідному навчальному закладі, належить до сфери житлово-комунальних послуг, що мають право надаватися закладами системи освіти. Тому сума коштів, сплачена платником податків за гуртожиток, не належить до послуг, що надаються у сфері освітньої діяльності, а отже, не підпадає під дію пп. 166.3.3 ПК.

 

 

Розрахунок, нарахування і сплата зборів до Фонду гарантування вкладів фізосіб за оновленим порядком

Внесено зміни до Положення про порядок розрахунку, нарахування і сплати зборів до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Цими змінами уточнено, що вкладник – це фізична особа (у тому числі фізична особа - підприємець), яка уклала або на користь якої укладено договір банківського вкладу (депозиту), банківського рахунку або яка є власником іменного депозитного сертифіката. Також уточнено, що учасник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) надає розрахунок суми початкового збору, що підлягає сплаті до Фонду протягом 10 календарних днів з дати видачі (раніше – з дня одержання) банківської ліцензії. Початковий збір сплачується протягом 30 календарних днів з дати видачі (раніше – з дня одержання) банківської ліцензії. Крім цього, встановлено, що учасники Фонду включають кошти фізичних осіб - підприємців, що обліковуються на їх рахунках, відкритих для здійснення ними підприємницької діяльності, до бази нарахування для розрахунку регулярного збору, починаючи з 01.10.15 р., незалежно від дати відкриття рахунку.

Рішення Фонду гарантування вкладів фізосіб від 21.09.15 р. № 176 набуде чинності з дня офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 30.10.15 р. № 84.

 

 

Забезпечення соцгарантій офіцерам, які несуть службу за призовом: підписано Закон

Президент України Петро Порошенко підписав Закон № 683-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
Документом, який був прийнятий Верховною Радою 15 вересня, встановлюються гарантії соціального захисту військовослужбовців військової служби за призовом осіб офіцерського складу.
На зазначених осіб поширюються такі ж гарантії соціального захисту, які передбачені для військовослужбовців інших видів військової служби. Таким чином врегульовано питання забезпечення осіб офіцерського складу, які проходять військову службу за призовом, пільгами і гарантіями, визначеними Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
Призов на військову службу офіцерів, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче бакалавра, пройшли повний курс військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу і яким присвоєно відповідне військове звання офіцера запасу, було проведено відповідно до Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу" та Указу Президента від 1 травня 2014 року № 447.

 

 

Підприємство анульоване як платник ПДВ: право на подання уточнюючого розрахунку з ПДВ за період, в якому воно було платником ПДВ

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі — Кодекс) податкова декларація, розрахунок (далі — податкова декларація) — документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. У разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (пункт 50.1 статті 50 Кодексу).
Тобто, обов’язок щодо подання податкової декларації з податку на додану вартість (далі — ПДВ) та уточнюючого розрахунку до такої податкової декларації покладається на платника ПДВ. Враховуючи те, що суб’єкт господарювання у разі анулювання реєстрації платника ПДВ виключається із Реєстру платників ПДВ, то уточнюючий розрахунок за період, в якому він був платником ПДВ, такий суб’єкт господарювання подати не може.

 

 

Фіскальний комітет ВР хоче скоригувати систему ПДВ-рахунків

Одним з положень законопроекту ліберальної податкової реформи стане виправлення недоліків системи електронного адміністрування ПДВ. Про це в середу на прес-конференції повідомила голова комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, пише «РБК-Україна».
"Підготовлена ліберальна податкова реформа, основними положеннями якої є кардинальна реорганізація структури і функцій Державної фіскальної служби, розширення електронних сервісів адміністрування податків, зменшення навантаження на фонд оплати праці, перехід до оподаткування розподіленого прибутку, вдосконалення загальної системи оподаткування доходів фізичних осіб, виправлення недоліків системи електронного адміністрування ПДВ", - повідомила вона.
За словами Южаніної, проект ліберальної податкової реформи розробляла робоча група, що складається з 110 представників різних фракцій, а також провідних експертів з оподаткування. Голова комітету ВР підкреслила, що це "глибоко виважені пропозиції". Вона повідомила, що готова на відкрите обговорення законопроекту після його реєстрації в Раді. "Саме від сприйняття суспільством і бізнесом залежить майбутнє цієї реформи", - зазначила Ніна Южаніна.

 

 

Поліпшено умови для надходження іноземної валюти в економіку України

Національний банк України продовжує поступову лібералізацію валютного регулювання. З цією метою сьогодні було затверджено Постанову Правління Національного банку України від 22.10.2015 № 718 "Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 03 вересня 2015 року № 581". Вона спрямована на збільшення надходжень іноземної валюти до країни в цілому і банківської системи зокрема.
Для цього регулятор покращує умови для співробітництва України з іноземними державами-партнерами та міжнародними організаціями, уточнюючи вимогу щодо обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті на міжбанківському ринку. Відтепер ця вимога не розповсюджується на проекти, що здійснюються на підставі угод про участь України в міжнародних програмах Європейського союзу. Також вона більше не стосується грантів, які юридичні особи-резиденти отримують від міжнародних фінансових організацій. А саме - резиденти, фінансування яких здійснюється за рахунок таких грантів та в органах управління якої бере участь Уряд України.
Інше врегулювання вже чинної норми стосується умов участі нерезидентів в приватизації державного майна. У Постанові вказано, що іноземна валюта, яка надійшла в якості грошового забезпечення (гарантійного внеску) участі нерезидента в аукціоні (торгах) з приватизації державного майна на рахунки організатора, не підлягатиме обов'язковому продажу на міжбанківському валютному ринку.
У відповідь на численні прохання бізнесу Національний банк встановив додаткові виключення із заборони на реєстрацію заміни кредитора або боржника в договорах про залучення резидентами кредитів і позик в іноземній валюті від нерезидентів. Зокрема, Постановою дозволено проводити таку реєстрацію у випадках, коли заміна первісного кредитора пов’язана з його ліквідацією та приєднанням до нового кредитора-правонаступника. Крім того, дозволено реєструвати відповідні зміни до кредитних договорів, за якими кредит наданий резиденту за участю іноземного експортно-кредитного агентства. Пом’якшено обмеження щодо видачі готівкових коштів у національній валюті через каси та банкомати. Наразі банки зобов'язані обмежити їх видачу на суму до 300 тис. грн. на добу на одного клієнта. Зокрема, ця вимога стосувалася і валютно-обмінних операцій з фізичними особами. Відтепер вона не розповсюджуватиметься на такі операції, що спростить населенню можливість продавати валюту в будь-яких обсягах.
Водночас центральний банк уточнив вимогу щодо контролю експортних операцій, врахувавши особливість діяльність телекомунікаційних компаній. Наразі уповноваженим банкам не дозволено знімати з контролю експортні операції клієнтів, якщо вони надали документальне підтвердження про припинення зобов’язань шляхом зарахування зустрічних вимог у валютах, що підлягають обов’язковому продажу. Проте ця заборона відтепер не розповсюджуватиметься на операції телекомунікаційних компаній з оплати міжнародних телекомунікаційних послуг (міжнародного роумінгу та пропуску міжнародного трафіку).

 

Відсотки по депозитах планують нараховувати і за неробочі дні

Верховна Рада зареєструвала законопроект № 3344 „Про внесення змін до статті 1061 Цивільного кодексу України щодо вдосконалення умов договору банківського вкладу (депозиту)".
Законопроектом пропонується внести зміни до статті 1061 ЦК передбачивши, що проценти на банківський вклад нараховуються від календарного дня, наступного за днем надходження вкладу у банк, до календарного дня, який передує дню його повернення вкладникові або списання з рахунка вкладника з інших підстав, а також визначити, що якщо день повернення вкладникові строкового вкладу зі спливом строку. встановленого договором банківського вкладу, припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону, проценти на строковий вклад у встановленому договором розмірі нараховуються до календарного дня, який передує першому робочому дню зі спливом встановленого договором строку - дню повернення вкладу.

 

Держреєстрацію прав на нерухоме майно проводять держреєстратори та центри надання адмінпослуг

Кабмін підтримав пропозицію Мін’юсту стосовно одночасного надання послуг із приймання та видачі фізичним і юридичним особам документів у сфері держреєстрації прав на нерухоме майно та держреєстрації юросіб і фізосіб-підприємців державними реєстраторами територіальних органів Мін’юсту та адміністраторами центрів надання адміністративних послуг. Одночасне надання послуг буде здійснюватися до завершення заходів із децентралізації. А саме – до законодавчого врегулювання питання про децентралізацію повноважень органів у названих сферах та прийняття рішень про можливість здійснення переданих функцій і повноважень виконавчими органами міської, селищної ради або Київської, Севастопольської міськдержадміністрації, районної, районної держадміністрації у містах Києві, Севастополі.

 

 

Як виправити помилку у ПН у разі неправильного заповнення кількісного та/або вартісного показника?

У разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. На титульному аркуші розрахунку коригування вказується, до якої податкової накладної та за яким договором вносяться зміни. Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера. Відповідно до встановленої форми розрахунку коригування продавець - платник ПДВ при його заповненні зазначає:

- в графі 1 – дату коригування;

- в графі 2 – причину коригування;

- в графі 3 – номенклатуру товару/послуги, кількість та вартість якого/якої коригується;

- в графі 4 – код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України);
- в графах 5.1, 5.2 - одиницю виміру товарів/послуг відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку;

У випадку коригування кількості товарів/послуг заповнюється графи 6 та 7, де вказується:
- у графі 6 - кількість (об’єм, обсяг) товарів/послуг, щодо яких проводиться зміна поставки (зі знаком «-» при зменшенні кількості, зі знаком «+» при збільшенні),
- у графі 7 - фактична ціна без врахування ПДВ, за якою раніше було здійснено постачання;
У випадку коригування вартості товарів/послуг заповнюється графи 8 та 9, де вказується:
- у графі 8 - сума різниці між ціною домовленості без ПДВ та фактичною ціною без ПДВ, за якою здійснено постачання.
- у графі 9 - фактична кількість постачання товарів/послуг;
У разі одночасної зміни кількості товару/послуги та його/її вартості зазначається:
- в графі 6 – значення зі знаком «-»/«+», на яке зменшується/збільшується кількість (об’єм, обсяг) товару/послуги, яка вказана у графі 6 податкової накладної, до якої виписується цей розрахунок коригування;
- у графі 7 – ціна товару/послуги, вказана у графі 7 такої податкової накладної;
- у графі 8 – значення зі знаком «-»/«+», на яке зменшується/збільшується ціна товару/послуги, яка вказана у графі 7 такої податкової накладної;
- у графі 9 – кількість (об’єм, обсяг) товару/послуги, вказану у рядку 6 такої податкової накладної зменшену/збільшену на значення графи 6 цього розрахунку коригування.
Залежно від того як оподатковувалась ПДВ така операція (за основною ставкою, ставками 7 %, 0 %, чи звільнялася від оподаткування ПДВ) продавцем заповнюється одна відповідна графа розрахунку коригування – 10, 11, 12 або 13, а інші три графи залишаються незаповненими.
При заповненні графи 10 або 11 цього розрахунку коригування в останньому його рядку вказується сума ПДВ зі знаком «-»/«+», на яку коригуються податкові зобов’язання та податковий кредит.

 

 

Державні дані стануть відкритими для громадян та бізнесу

21 жовтня Кабмін ухвалив проект постанови «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», якою передбачається відкриття у формі відкритих даних 331 набору державних даних, а також встановлюються вимоги до формату та структури таких наборів даних.
Протягом 6 місяців розпорядники інформації повинні оприлюднити та забезпечити подальше оновлення на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та своїх офіційних веб-сайтах відповідних наборів даних, серед яких:
- Єдиний держреєстр юросіб та фізосіб – підприємців;
- Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
- Звіти про використання бюджетних коштів;
- Інформація про стан аварійності на автошляхах України;
- Держреєстр лікарських засобів;
- Інформація про хід ліквідації ямковості на основних дорогах міжнародного, національного та регіонального значень;
- Реєстр платників податку на додану вартість та багато інших даних.
Створення та забезпечення функціонування єдиного державного веб-порталу відкритих даних здійснюється Держагентством з питань електронного урядування. На сьогодні тестова версія веб-порталу доступна за адресою http://data.gov.ua.
Також Кабмін нагадує, що відкриті дані - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Відкриті дані є дозволеними для їх подальшого вільного використання та поширення. Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов’язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.

 

 

Податок на нерухомість та на землю: плануються зміни

19 жовтня у Верховній Раді зареєстровано законопроект № 3346, яким пропонується:
- розширити поняття землекористувачів в розумінні Податкового кодексу шляхом віднесення до них також і осіб, які фактично користуються земельними ділянками, на яких розташовані належні їм на праві власності будівлі, споруди (їх частини);
- встановити, що власники будівлі, споруди (їх частини) сплачують земельний податок за земельну ділянку на якій розташовані такі об'єкти з дати держреєстрації права власності на такі будівлі, споруди (їх частини), тобто не має значення чи зареєстровано право власності на землю, але якщо є право власності на будинок, то власник сплачує земельний податок;
- встановити пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для господарських (присадибних) будівель у розмірі 150 кв. метрів;
- встановити для земельних ділянок, зайнятих житловим фондом, об’єднаннями та асоціаціями об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, кооперативами, споживчими товариствами та спілками максимально допустиму ставку земельного податку та мінімальний розмір річних сум платежів за договорами оренди земель державної та комунальної власності на рівні 0,3 % від їх нормативної грошової оцінки, крім земель сільськогосподарського призначення, наданих в оренду фізособам для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства загальною площею не більше 2 гектарів на одну особу, для яких сума платежу не може бути меншою 1 % нормативної грошової оцінки.
- поширити дію норм пункту 287.8 ПК (сплата податку у разі наявності у власності частини приміщення у багатоквартирному жилому будинку) також і на нежилі приміщення;
- встановити, що при переході права власності на будівлю, споруду (їх частини), що розташовані на орендованій земельній ділянці державної або комунальної власності, плата за землю, з урахуванням прибудинкової території, здійснюється новим власником цих приміщень у відповідній частині;
- передбачити, що подання довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) здійснюється у випадку її наявності у такого платника на момент подання декларації.

 

 

Особливо важливі об`єкти права держвласності за затвердженим Переліком

Затверджено Критерії, відповідно до яких об'єкти включаються до переліку окремих особливо важливих об'єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг.

Так, до Переліку може включатись об'єкт, який має хоча б одну з таких ознак:
- на ньому зберігаються:
- наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;
- історичні та культурні цінності загальнодержавного значення;
- на ньому виробляються та/або зберігаються:
- озброєння, ракети, боєприпаси, вибухові речовини, вогнепальна спортивно-мисливська зброя, спеціальні засоби, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, засоби активної оборони;
- запаси пально-мастильних матеріалів, речового та продовольчого майна;
- на ньому здійснюються:
- водопостачання населених пунктів з резервуарами питної води;
- захоронення радіоактивних відходів;
- провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею;
- операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення, напівдорогоцінним камінням;
- оцінювання якості освіти, проведення та перевірка результатів зовнішнього незалежного оцінювання;
- спортивні та/або розважальні заходи;
- надання медичної допомоги та медичних послуг;
- на ньому розміщується орган державної влади;
- має стратегічне значення для економіки і безпеки держави відповідно до Переліку об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
- належить до об'єкта підвищеної небезпеки відповідно до Закону "Про об'єкти підвищеної небезпеки".

Наказ МВС від 01.09.15 р. № 1053 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

 

Держреєстрацію ЗМІ передано Мін’юсту

Внесено зміни до Положення про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації, затвердженого наказом Мін’юсту від 21.02.06 р. № 12/5.
Зокрема, уточнено, що заява про держреєстрацію друкованого ЗМІ загальнодержавної (у межах всієї України), регіональної (дві і більше областей), зарубіжної (за межами України) сфери розповсюдження подається (надсилається поштовим відправленням) засновником (співзасновниками) до Мін'юсту.
Заява про держреєстрацію друкованого ЗМІ місцевої сфери розповсюдження (у межах АРК, однієї області, обласного центру, одного міста, одного району, окремих населених пунктів, а також підприємств, установ, організацій) подається (надсилається поштовим відправленням) до відповідного головного територіального управління юстиції.
Також передбачено, що у разі збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру підготовка та оформлення рішень, визначених цим Положенням, можуть проводитися визначеними за наказом Мін'юсту головними територіальними управліннями юстиції в АРК, областях, містах Києві і Севастополі поза сферою розповсюдження друкованих ЗМІ.
Крім цього, внесено зміни до Положення про держреєстрацію інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності, згідно з якими, зокрема, держреєстрація інформагентств проводитиметься Мін'юстом, а не Укрдержреєстром, як це було передбачено раніше.

Наказ Мін’юсту від 01.10.15 р. № 1860/5 набуде чинності з дня опублікування.

 

 

Борги за операціями із нерезидентами

ДФС розглянула питання щодо боргових зобов'язань, що виникли за операціями із пов'язаними особами-нерезидентами та зробила такі висновки:
- банки як фінансові установи при обчисленні власного капіталу застосовують норматив "у десять разів";

- до переліку боргових зобов'язань платника податку на прибуток включаються суми грошових коштів, розміщених нерезидентом-пов'язаною особою на кореспондентських та інвестиційних рахунках, відкритих у банку;
- до фінансових витрат відносяться витрати на проценти (за користування кредитами, отриманими за облігаціями, випущеними за фінансовою орендою тощо) та інші витрати підприємства, пов'язані із запозиченнями (крім фінансових витрат, які включаються до собівартості кваліфікаційних активів відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 31 "Фінансові витрати");
- обмеження на врахування процентів у витратах стосується процентних витрат платника за борговими зобов'язаннями, що виникли за операціями з пов'язаними особами-нерезидентами;
- сума щорічного 5 % зменшення залишку процентних витрат не враховується у зменшення фінансового результату до оподаткування в майбутніх звітних періодах.

 

 

Алгоритм заповнення форми № 1-екологічні витрати (річна)

ДФС надала роз'яснення щодо показників форми № 1-екологічні витрати (річна) державного статистичного спостереження "Витрати на охорону навколишнього природного середовища та екологічні платежі" (далі - форма № 1-екологічні витрати).
Так, ці роз'яснення містять інформацію щодо окремих показників та змісту форми № 1-екологічні витрати, зокрема:
- у розділі I рядки з кодом 100-900 відображаються витрати на охорону навколишнього природного середовища;
- розділ III містить інформацію про екологічні платежі підприємства протягом звітного року, до яких відносяться екологічний податок і грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності;
- у розділі IV містяться дані про екологічні послуги підприємства протягом звітного року, до яких відносяться надходження (оплата) коштів за надання послуг природоохоронного призначення, надходження коштів від продажу відходів та побічної продукції, отриманої при здійсненні природоохоронних заходів.
Показники форми № 1 - екологічні витрати не включають ПДВ і відображаються у тис. грн. з одним десятковим знаком.
Крім цього, роз'яснення щодо показників форми № 1-екологічні витрати (річна) державного статистичного спостереження "Витрати на охорону навколишнього природного середовища та екологічні платежі" від 15.01.14 р. № 18.1-12/5 є недійсними.

 

 

Оформлення матеріалів про адмінправопорушення з 30.10.15 р. - за оновленою Інструкцією

Затверджено Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення.
Так, протоколи про адміністративні правопорушення складаються уповноваженими на те посадовими особами Мінінфраструктури (далі - уповноважені посадові особи), якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою кримінальної відповідальності.
Якщо правопорушення вчинено кількома особами, то протокол про адміністративне правопорушення складається окремо стосовно кожної особи. У разі вчинення однією особою кількох окремих адміністративних правопорушень протоколи складаються щодо кожного з вчинених правопорушень.
Уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення у разі виявлення таких порушень вимог законодавства:
- порушення вимог щодо ідентифікації, верифікації клієнта (представника клієнта), вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта;
- неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання Держфінмоніторингу недостовірної інформації;
- порушення вимог щодо зберігання офіційних документів, інших документів (у тому числі створених суб'єктом первинного фінансового моніторингу електронних документів), їх копій щодо ідентифікації осіб (клієнтів, представників клієнтів), а також осіб, яким суб'єктом первинного фінансового моніторингу було відмовлено у проведенні фінансових операцій, вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта, а також усіх документів, що стосуються ділових відносин (проведення фінансової операції) з клієнтом (включаючи результати будь-якого аналізу під час здійснення заходів щодо верифікації клієнта/поглибленої перевірки клієнта), а також даних про фінансові операції;
- порушення порядку зупинення фінансових (фінансової) операцій (операції);
- неподання, несвоєчасне подання або подання недостовірної інформації, пов'язаної з аналізом фінансових операцій, що стали об'єктом фінансового моніторингу, довідок та копій документів (у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом) на запит Держфінмоніторингу;
- розголошення в будь-якому вигляді інформації, що відповідно до закону є об'єктом обміну між суб'єктом первинного фінансового моніторингу та Держфінмоніторингом, або факту її подання (одержання) особою, якій ця інформація стала відома у зв'язку з її професійною або службовою діяльністю;
- невиконання законних вимог посадових осіб Мінінфраструктури стосовно усунення порушень законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму або створення перешкод для виконання покладених на них обов'язків;
- неподання юридичною особою державному реєстратору передбаченої Законом "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи.
Протоколи про адміністративні правопорушення складаються стосовно:
- посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу, членів ліквідаційної комісії, ліквідаторів;
- посадових осіб підприємств, установ, організацій, які не є суб'єктами первинного фінансового моніторингу;
- осіб, які незаконно розголосили в будь-якому вигляді інформацію, яка є об'єктом обміну між суб'єктом первинного фінансового моніторингу та Держфінмоніторингом, або факт її подання (одержання) та яким ця інформація стала відома у зв'язку з професійною або службовою діяльністю;
- посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу;
- керівника юридичної особи або особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу).

Наказ Мінінфраструктури від 03.09.15 р. № 347 набуде чинності з дня офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 30.10.15 р. № 84.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (27.10.2015)
Просмотров: 409 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика