У Держбюджеті на 2016 рік заплановане збільшення коштів на субсидії
Як повідомив Міністр соціальної політики Павло Розенко, у держбюджеті на 2016 рік на виплату субсидій планується виділити понад 40 млрд грн. Про це йдеться на офіційному порталі Мінсоцполітики .
„Очевидно, ця цифра і становитиме десь 43 мільярди гривень”, - сказав він.
Розенко також повідомив, що на сьогодні субсидії вже оформили 3,3 мільйона родин. „Це приблизно 7- 8 мільйонів осіб”, - зауважив він.
Він також зазначив, що коли розпочиналася реформа системи субсидій і закладалися кошти в Держбюджет, Мінсоцполітики розраховувало, що до жовтня до системи субсидій буде залучено близько 3 млн домогосподарств, а з початком опалювального сезону - ще 1- 1,5 млн домогосподарств.
„Тому ми фактично рухаємося за графіком. Прийде 4 млн - добре, прийде 4,5 - без питань, але якщо прийде і 7 млн, ми всіх візьмемо в програму субсидій, і ці люди будуть захищені”, - запевнив Глава Мінсоцполітики.
Крім того, за словами Розенка, приблизно 4 млн людей наразі мають пільги по житлово-комунальних послугах. „Загалом, очевидно, ми вийдемо на цифру 11-13 мільйонів громадян, котрі перебувають під державною програмою соцзахисту внаслідок підвищення ціни на газ”, - підсумував він.
Внесено зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ
Наказом Міфіну від 31.08.2015 року №747 також внесено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість. Зокрема:
1) Для реєстрації платником ПДВ особа повинна перебувати на обліку в контролюючому органі за основним місцем обліку. Тепер уточнено, що це не стосується договорів про спільну діяльність та договорів управління майном;
2) Реєстраційна заява подається особою, відповідальною за утримання та внесення ПДВ до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність або договору управління майном, одночасно із документами для взяття на облік договору про спільну діяльність або договору управління майном;
3) Перереєстрація платника ПДВ проводиться у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються:
- податкового номера (в попередній редакції - коду за ЄДРПОУ, податкового номеру);
- найменування (прізвища, імені, по батькові),
- місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ,
і якщо зміни не пов'язані із припиненням платника ПДВ.
4) За наявності підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати ПДВ.
5) Виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування на підставах може бути здійснене за ініціативою сільськогосподарського підприємства або за самостійним рішенням контролюючого органу.
6) Витяг з реєстру платників ПДВ за формою № 2-ВР формується за відповідним критерієм пошуку та містить відомості з Реєстру, які є актуальними на дату формування витягу. У формі витягу тепер будуть зазначені й реквізити рахунка (рахунків) в СЕА ПДВ.
У зв'язку з цим, форму Витягу викладено у новій редакції.
Якщо особа обрала спосіб отримання витягу безпосередньо в контролюючому органі та протягом 2 робочих днів від дня надходження до контролюючого органу запиту не отримала витяг з будь-яких причин, витяг зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.
7) У тексті Положення цифру та слова "5 робочих днів" у всіх відмінках замінено цифрою та словами "3 робочих дні".
Установлено також, що уповноважені особи за договорами про спільну діяльність та управителі майна за договорами управління майном, які на дату набрання чинності Наказом №747 не зареєстровані платниками ПДВ, втратили ознаки платників податків за такими договорами:
- з 01 січня 2015 року, якщо вони не були зареєстровані як платники ПДВ за такими договорами або анулювання їх реєстрації як платників ПДВ за такими договорами здійснено раніше 01 січня 2015 року;
- з дати анулювання їх реєстрації як платників ПДВ за такими договорами, якщо таке анулювання здійснене після 01 січня 2015 року.
Зняття цих договорів з обліку в контролюючих органах здійснюється за самостійними рішеннями таких органів (без подання заяви).
Застосування штрафних санкцій за податкові порушення
Вовчанська ОДПІ нагадує платникам податків: пп. 119.2 ст. 119 ПКУ за неподання, подання з порушенням установлених строків, подання не в повному обсязі, із недостовірними відомостями чи з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості чи помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, учинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості чи помилки в податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ й були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.
У разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних санкцій за вчинення податкового правопорушення такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення-рішення (п. 116.1 ст. 116 ПКУ).
До уваги сільськогосподарських підприємств!
Відповідно до п. 200.2 ст. 200 ПКУ (Кодекс), із урахуванням змін, унесених Законом України від 16.07.2015 р. № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», сільськогосподарські підприємства використовують у системі електронного адміністрування два електронних рахунки: основний і додатковий.
Основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків із бюджетом. На такий рахунок сільськогосподарські підприємства перераховують зі свого поточного рахунка кошти в сумах, необхідних для реєстрації податкових накладних за діяльністю іншій, ніж сільськогосподарська.
Додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств. На цей рахунок сільськогосподарським підприємством зараховуються кошти з поточного рахунка в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються сільськогосподарським підприємством при здійсненні операцій із постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.
Із додаткового електронного рахунка кошти автоматично перераховуються Державною казначейською службою на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, у якому кошти надійшли на такі електронні рахунки (п. 209.2 ст. 209Кодексу).
Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 р. № 11.
Пунктом 4 Порядку № 11 передбачено: сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до п. 209.2 ст. 209 Кодексу на виробничі цілі.
Роз’яснення до зазначених вище змін викладені в листі ДФС України від 11.09.2015 р. № 33835/7/99-99-19-03-01-17 «Щодо цільового використання коштів, що акумульовані сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках».
На підставі яких документів неприбуткову організацію вносять до Реєстру
Процедура реєстрації неприбуткової організації здійснюється лише після того, як ця організація зареєстрована як юрособа держреєстратором.
Після того, як юрособу внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, можна подати до територіального органу ДФС за місцезнаходженням такої організації пакет документів, котрий включає заяву за формою 1-РН та копії установчих документів, зареєстрованих згідно із чинним законодавством в органах державної реєстрації.
Після цього виноситься рішення про:
- унесення, повторне внесення неприбуткової установи чи організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- відмову в унесенні неприбуткової установи чи організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- присвоєння неприбутковій установі чи організації іншої ознаки неприбутковості.
Щодо подання звітності з рентної плати за ІІІ та IV квартали 2015 року
Звітувати за новою формою Податкової декларації з рентної плати, затвердженою наказом Мінфіну від 17.08.2015 р. № 719, слід за ІV квартал 2015 року та наступні податкові періоди.
За ІІІ квартал 2015 року платники рентної плати залежно від об’єкта оподаткування звітують за відповідними формами, затвердженими наказами ДПА України (від 24.12.2010 р. № 1011; від 24.12.2010 р. № 1018) і наказами Мінфіну (від 17.09.2012 р. № 1000; від 21.12.2012 р. № 1403; від 21.12.2012 р. № 1404).
Граничним строком сплати й датою проведення нарахування до ІКП для таких розрахунків є 19 листопада 2015 року.
При цьому при заповненні розрахунків платники мають дотримуватися рекомендацій, викладених далі.
Форма, затверджена наказом № 1018:
- у ряд. 2.1 «Нараховано збору усього за звітний місяць» р. ІІ необхідно зазначати зобов’язання за звітний квартал;
- у колонці 2.1 «Вид документа (ліцензія або дозвіл)» р. І указати ліцензію чи дозвіл на радіочастотні ресурси тричі, окремо липень, серпень, вересень, у разі дії у відповідному місяці.
Форма, затверджена наказом № 1011:
- у ряд. 4 «Податкове зобов’язання за звітний період» р. ІІ необхідно зазначати зобов’язання за звітний квартал;
- у ряд. 3 «об’єкт оподаткування» додатка до Податкового розрахунку з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами та в ряд. 6 «об’єкт оподаткування» додатка до Податкового розрахунку з рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу й аміаку територією України вказати об’єкт оподаткування за 3 місяці ІІІ кварталу цього року.
Форми, затверджені наказами № 1403 і № 1404, передбачають базовий податковий (звітний) період — календарний квартал і подаються за звітний (податковий) період 3 квартали 2015 року.
Як ФОПу-єдиннику підтвердити отримання доходу при здійсненні розрахунків через платіжні термінали
У разі якщо розрахунки із фізичною особою — підприємцем, що перебуває на спрощеній системі оподаткування, здійснюються через платіжні термінали, для підтвердження отриманих доходів достатнім є:
- укладений договір із відповідною фінансовою установою, яка акумулює грошові кошти від господарської діяльності, що надійшли з терміналів,
та
- відповідні реєстри з розшифровкою по кожному здійсненому переказу.
Як діяти, якщо на дату складення зведеної податкової накладної сума отриманих коштів перевищує вартість поставлених товарів упродовж місяця
При здійсненні операцій із постачання товарів/послуг, що мають безперервний або ритмічний характер, платник податку вправі складати одну зведену податкову накладну протягом звітного (податкового) періоду. Складається така накладна не пізніше останнього дня такого періоду чи двох і більше податкових накладних, виходячи із умов, передбачених у цивільно-правовому договорі.
У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна в загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.
Такі податкові накладні (як зведена, так і сформована на суму невикористаних коштів) реєструються постачальником у ЄРПН у загальному порядку та надають право отримувачу товарів/послуг на включення сум ПДВ за такими податковими накладними до складу податкового кредиту за умови дотримання інших вимог щодо формування податкового кредиту.
Чи обкладаються ПДВ операції з постачання примірників комп’ютерних програм
ДФСУ в листі 06.10.2015 р. № 21155/6/99-99-19-03-02-15 розглянула звернення підприємства щодо обкладення ПДВ операцій із постачання примірників комп’ютерних програм шляхом реалізації споживачам сім-карти з нанесеним на ній реєстраційним номером для подальшого скачування таких програм із веб-сайту.
У п. 261 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ визначено, що для операцій із постачання програмної продукції, тимчасово, із 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., запроваджено пільговий режим обкладення ПДВ, згідно з яким звільняються від обкладення ПДВ операції з постачання програмної продукції.
Особливості обкладення ПДВ операцій із постачання програмної продукції викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом Міністерства доходів від 07.10.2013 р. № 536. Відповідно до цієї консультації, податківці виділяють такі умови:
· якщо постачається примірник комп’ютерної програми з наданням (постачанням) ліцензії, яка є переліком умов щодо обмеженого використання такої комп'ютерної програми за її функціональним призначенням й одночасно є складовою постачання самої комп'ютерної програми, то така операція звільняється від обкладення ПДВ. При цьому режим звільнення від обкладення податком застосовується на всіх етапах постачання примірника комп'ютерної програми: від особи, яка її створила, до споживача;
- якщо послуги з технічної підтримки (установлення, налаштування, тестування, виявлення й усунення недоліків) програмної продукції (комп'ютерних програм), що здійснюється її виробником, є складовою постачання програмної продукції, то операції з постачання програмної продукції, до складу вартості якої входять послуги з технічної підтримки (установлення, налаштування, тестування, виявлення й усунення недоліків) програмної продукції (комп’ютерних програм), звільняються від обкладення ПДВ;
- якщо послуги з технічної підтримки (установлення, налаштування, тестування, виявлення й усунення недоліків) програмної продукції (комп’ютерних програм) не входять до складу вартості програмної продукції та постачаються не її виробниками, то вони обкладаються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.
Зважаючи на викладене вище, фіскали дійшли висновку, що на операції платника податку з постачання примірників комп'ютерної програми з одночасним наданням покупцю ліцензії на право використання такої програми поширюється режим звільнення від обкладення ПДВ згідно з п. 261 підрозділу 2 р. XX ПКУ.
Як підприємці-загальносистемники визначають витрати під час проведення бартерних операцій
Кожна зі сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін. Операції міни (бартеру) визначаються на підставі сум, зазначених у договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості об’єкта (товару).
Об’єктом оподаткування підприємця-загальносистемника є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка в грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізособи-підприємця (пп. 177.2 ПКУ).
Негрошова форма операції передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у будь-якій формі, іншій, аніж гроші, такі операції оформлюються документально та відображаються в Книзі обліку доходів і витрат. При цьому підприємець на загальній системі оподаткування, у разі проведення товарообмінних (бартерних) операцій або взаємозаліку, при визначенні чистого доходу включає до складу витрат вартість відвантаженого товару, наданих (робіт, послуг), які підтверджує та відображає в Книзі обліку доходів і витрат.
Підприємці-єдинники не визначають чистий оподатковуваний дохід
На платників єдиного податку — фізичних осіб не поширюються вимоги чинного законодавства щодо порядку визначення чистого доходу при сплаті єдиного податку.
Нагадаємо: чистий оподатковуваний дохід — це різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка в грошовій і негрошовій формах) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними із господарською діяльністю такої фізичної особи — підприємця (п. 177.2 ПКУ).
За письменной налоговой консультацией обращаться на областной уровень, за устной — в районный
Консультация, предоставленная органом ГФС в письменной или электронной форме, обязательно должна содержать:
- описание вопросов, которые возникают у налогоплательщиков, с учетом фактических обстоятельств, указанных в обращении налогоплательщика;
- обоснование применения норм законодательства;
- вывод касательно вопросов практического использования отдельных норм налогового законодательства.
При этом консультации в письменной или электронной форме предоставляются органами ГФС в АР Крым, городах Киеве и Севастополе, областях, межрегиональными территориальными органами.
Контролирующие органы на районном уровне имеют право предоставлять консультации исключительно в устной форме. Об этом говорится в письме ГФС от 11.09.2015 г. № 33705/7/99-99-19-03-02-17.
Член ОСББ безоплатно передає земельну ділянку у власність ОСББ: які податкові наслідки
«Чи виникає зобов’язання зі сплати податку на прибуток підприємств для об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Б» у випадку безоплатного передання одним із членів Об’єднання у власність Об’єднанню земельної ділянки, на якій споруджено багатоквартирний житловий будинок, що перебуває на балансі Об’єднання?».
Безоплатне передання земельної ділянки одним із членів ОСББ не є об’єктом обкладення податком на прибуток за умови передання земельної ділянки у власність ОСББ виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) і напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Чи буде в юрособи — єдинника групи 3 дохід у випадку переуступки боргу
Вовчанська ОДПІ повідомляє, що у випадку переуступки кредитором прав вимоги боргу юрособі — єдиннику групи 3, до складу доходу включаються кошти, які він отримує від боржника в погашення заборгованості.
ДФС про відображення вартості ремонту орендованих основних засобів
Об’єктом обкладення податком на прибуток резидента згідно з пп. 134.1.1. ПКУ є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення чи зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку чи збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до П(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають згідно з положеннями р. ІІІ ПКУ.
Оскільки в бухобліку має значення, як витрати, пов’язані з експлуатацією й обслуговуванням основних засобів, упливають на майбутні економічні вигоди, очікувані від використання об’єкта, то для відображення вартості ремонту орендованих основних засобів маємо 2 варіанти:
1) якщо здійснювані витрати спрямовані на підтримку об'єкта основних засобів у робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) й одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, то такі витрати відносяться до складу витрат звітного періоду (п. 15 П(С)БО 7«Основні засоби»);
2) затрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди, що призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів (абз. 2 п. 8 П(С)БО 14 «Оренда»).
В останньому варіанті при визначенні об’єкта оподаткування платник податку — орендар (у якого річний бухдохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) за останній річний звітний (податковий) період перевищує 20 млн грн) на підставі положень абз. 1 п. 138.1 й абз. 1 п. 138.2 ПКУ має збільшити фінрезультат на суму амортизації витрат на ремонт/поліпшення об’єктів операційної оренди, визначеної відповідно до П(С)БО, і зменшити фінрезультат на суму амортизації витрат на ремонт/поліпшення об’єктів операційної оренди, визначеної з урахуванням положень ст. 138 ПКУ.
ГФС разрешила составлять обычную налоговую накладную на одну отдельную операцию вместо сводной на общую сумму доли необлагаемых операций
В случае если приобретенные и/или изготовленные товары/услуги, необоротные активы частично используются в налогооблагаемых операциях, а частично — нет, налогоплательщик обязан начислить налоговые обязательства исходя из базы налогообложения, определенной согласно п. 189.1 НКУ. Кроме того, нужно составить не позднее последнего дня отчетного (налогового) периода и зарегистрировать сводную налоговую накладную в ЕРНН на общую сумму доли уплаченного (начисленного) налога во время их приобретения либо изготовления, отвечающей доле использования данных товаров/услуг, необоротных активов в необлагаемых операциях (п. 199.1 НКУ).
Составлять сводную налоговую накладную — это право налогоплательщика, которым он может воспользоваться либо не воспользоваться в зависимости от его учетной ситуации. Поэтому налоговики в письме от 23.09.2015 г. № 22171/10/28-10-06-11 разрешают плательщикам НДС по операции, определенной п. 198.5 НКУ, составлять обычную налоговую накладную на одну отдельную операцию.
Як відповідатимуть особи, що провадять незалежну професійну діяльність, за несвоєчасне перерахування ЄСВ за наслідками календарного року
В разі несплати ЄСВ, нарахованого за наслідками календарного року, до 1 травня року, наступного за звітним, до осіб, котрі провадять незалежну професійну діяльність, які допустили зазначене порушення:
- у період до 01.01.2015 р. накладається штраф у розмірі 10% своєчасно не сплачених сум;
- починаючи із 01.01.2015 р. та надалі — штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожен день прострочення платежу.
Водночас за порушення строків сплати ЄСВ особи, які провадять незалежну професійну діяльність, несуть адміністративну відповідальність за ст. 1651 КУпАП.
ДФС про видачу довідки про наявність у фізособи земельних ділянок, якщо частину з них вона здає в оренду
Довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3ДФ є підставою для невключення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на цих земельних ділянках, згідно з вимогами пп. 165.1.24 ПКУ.
Довідка видається особисто власнику сільськогосподарської продукції, якщо сільськогосподарська продукція вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, установлених Земельним кодексом України для ведення:
- садівництва та/або для будівництва й обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду чи обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абз. 3 цього пункту, а також розмір виділених у натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.
Довідка надається на підставі відомостей із Державного земельного кадастру (за наявності).
Із метою підтвердження факту невикористання (здачі в оренду) земельних часток (паїв), виділених у натурі (на місцевості), фізичній особі доцільно надати сільській, селищній або міській раді копію відповідного договору оренди.
Про надання інформації щодо консультацій ДФС, розміщених на загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі
Відповідно до п. 52.5 ст. 52 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.
Податкова консультація – це допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування нарахування та сплати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (Підпункт 14.1.172 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Відповідно до п. 52.1 ст. 52 Кодексу за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення цим контролюючим органом.
За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі. Консультація, надана в письмовій або електронній формі, обов'язково повинна містити опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства (п. 52.3 ст. 52 Кодексу).
Пунктом 53.1 ст. 53 Кодексу передбачено, що платника податків, який діяв відповідно до податкової консультації, наданої йому у письмовій або електронній формі, а також узагальнюючої податкової консультації, зокрема, на підставі того, що у майбутньому така податкова консультація або узагальнююча податкова консультація була змінена або скасована, не може бути притягнуто до відповідальності. Платник податків може оскаржити до суду наказ про затвердження узагальнюючої податкової консультації або надану йому індивідуальну податкову консультацію як правовий акт індивідуальної дії, викладені в письмовій або електронній формі, які, на думку такого платника податків, суперечать нормам або змісту відповідного податку чи збору (п. 53.3 ст. 53 Кодексу).
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - "ЗІР") створено у рамках Електронного Уряду з урахуванням тенденцій розвитку інформаційних технологій у сфері побудови веб-ресурсу та розглядається як інтегрований ресурс в інформаційне середовище органів ДФС, у якому уся направленість діяльності Державної фіскальної служби України, як внутрішня, так і зовнішня, а також усі відповідні процеси інформаційно-довідкових ресурсів підтримуються та забезпечуються відповідними інформаційно-комп'ютерними технологіями.
Робота "ЗІР" направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.
Таким чином, інформація, яка розміщена в "ЗІР", містить загальну позицію ДФС із застосування норм податкового законодавства без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій, а отже не є податковою консультацією в розумінні глави 3 "Податкова консультація" Кодексу та не спричиняє правових наслідків, передбачених ст. 53 Кодексу.
Звертаємо увагу фізичних осіб - підприємців - платників єдиного податку третьої групи!
Згідно із абзацом 2 пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З урахуванням зазначеної норми звертаємо увагу фізичних осіб - платників єдиного податку 3 групи, що декларація за 3 квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року № 1688 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2012 року № 1159, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2012 року за № 1998/22310).
У зв'язку із зміною з 01.01.2015 року розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4 відс., у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 відс. відповідно, аналогічно зазначається сума податку.
Крім того, інформуємо про прийняття нормативно-правових актів, що безпосередньо стосуються адміністрування єдиного податку, які набрали чинності з 28 липня 2015 року, а саме:
– наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 "Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 800/27244, яким внесено зміни до форми податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця у зв'язку з оптимізацією груп платників єдиного податку - фізичних осіб з 01.01.2015 р.;
– наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 "Про затвердження форм книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат та порядків їх ведення", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 799/27245.
З огляду на вищезазначене, звертаємо увагу, що форма податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджена наказом 578, буде використовуватись такими платниками для складання звітності за 2015 рік починаючи з 01.01.2016.
З метою забезпечення єдиного підходу при поданні звітності за 2015 рікплатниками єдиного податку - фізичними особами першої та другої групи та з урахуванням зручностей при адмініструванні єдиного податку, вказана форма декларації, яка затверджена наказом 578, також рекомендована для подання платниками за річний податковий (звітний) період - 2015 рік.
Разом з тим, повідомляємо, що платники єдиного податку - фізичні особи не зобов'язані перереєстровувати книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат, так як згідно пункту 5 наказу 579 книги, зареєстровані до набрання чинності цим наказом, діють до їх закінчення.
Как предприниматель-посредник определяет доходы по договору комиссии
Предприниматель на общей системе налогообложения - посредник (комиссионер, поверенный и т. п.) включает в состав дохода всю сумму выручки в денежной и неденежной форме, полученную по договору комиссии, поручения и т. п.
То есть в состав дохода включается как стоимость проданных товаров (работ, услуг), так и комиссионное вознаграждение.
В состав расходов включается сумма стоимости приобретенных товаров (работ, услуг) с целью их дальнейшей реализации по договору комиссии, при условии их документального подтверждения, сформированного на общих основаниях.
Можно ли использовать факсимиле при оформлении первичных документов
Согласно гражданскому законодательству использование при осуществлении операций факсимильного воспроизведения подписи с помощью средств механического или другого копирования, электронно-цифровой подписи или иного аналога собственноручной подписи допускается в случаях, установленных законом, другими актами гражданского законодательства, или по письменному соглашению сторон, в котором должны содержаться образцы соответствующего аналога их собственноручных подписей.
То есть использование факсимиле при оформлении первичных документов по письменному соглашению сторон, в котором содержатся образцы соответствующего аналога их собственноручных подписей, не нарушает нормы законодательства Украины.
До уваги платників єдиного внеску!
Вовчанська ОДПІ нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413 (далі – Постанова №413) визначений порядок повідомлення Державній фіскальній службі (далі – ДФС) та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу.
Ця Постанова була прийнята відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП), яка містить положення про укладення трудового договору.
Статтею 259 КЗпП визначено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами – підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
При цьому штрафи, зазначені у частині другій статті 265 КЗпП, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №423 (далі – Положення №423), Міністерство соціальної політики України (Мінсоцполітики) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, трудових відносин.
Одними з основних завдань Мінсоцполітики є, зокрема, забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері трудових відносин та здійснення державного нагляду та контролю за додержанням вимог законодавства про працю (пункт 3 Положення №423),
Також Мінсоцполітики відповідно до покладених завдань інформує у межах повноважень, передбачених законом, та надає роз’яснення щодо реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Мінсоцполітики (підпункт 103 пункту 4 Положення №423).
Відповідно до норм Постанови №413 органи ДФС лише приймають від суб’єктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не регулюють питання трудових відносин, встановлених статтею 24 КЗпП щодо укладення трудового договору.
Учасники АТО звільняються від сплати судового збору
Вовчанська ОДПІ звертає увагу, що 26 вересня 2015 року набув чинності Закон України від 03.09.2015 № 670-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про судовий збір" щодо звільнення від сплати судового збору учасників антитерористичних операцій та членів сімей загиблих".
Відтепер судовий збір не справлятиметься за подання заяви про встановлення факту смерті особи, яка загинула або пропала безвісти в районах проведення воєнних дій або антитерористичних операцій.
Крім того, від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються: позивачі — за подання позовів щодо спорів, пов'язаних з наданням статусу учасника бойових дій відповідно до пунктів 19, 20 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
|