Понедельник, 06.01.2025, 13:43

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
В первую очередь, дружба для Вас - это
Всего ответов: 33
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Рахунок-фактура — не первинний документ

 

Державна фіскальна служба наголосила на тому, що рахунок-фактура за своїм призначенням не відповідає ознакам первинного документа (оскільки ним не фіксують будь-якої господарської операції, розпорядження або дозволу на проведення господарської операції), а має лише інформаційний характер. Фактично рахунок-фактура є розрахунково-платіжним документом, що передбачає тільки виставлення певних сум до оплати покупцям за поставлені (фактично поставлені) товари чи надані (фактично надані) послуги.

Факт же отримання товарів (послуг), на думку ДФС, має бути підтверджений видатковою накладною постачальника або актом приймання-передачі виконаних робіт (послуг).

 

Зайво перераховані кошти на додатковий ПДВ-рахунок не повертаються

 

Якщо сільськогосподарським підприємством до граничної дати, встановленої для сплати податку, було перераховано на додатковий електронний рахунок (та з додаткового рахунку перераховано Казначейством на його спеціальний рахунок) суму коштів, більшу ніж задекларовано в деклараціях 0121 - 0123 за наслідками звітного періоду, то зайво перерахована на додатковий електронний рахунок сума коштів вважається переплатою.

Така переплата поверненню із спеціального рахунку на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства не підлягає та зараховується в рахунок погашення податкових зобов'язань наступних звітних періодів.      

Нагадаємо, що на додатковий електронний рахунок сільськогосподарським підприємством зараховуються кошти з поточного рахунку в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються при здійсненні операцій з постачання с/г товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.  

З додаткового електронного рахунку кошти автоматично перераховуються Казначейством на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі електронні рахунки.  

Реквізити спеціального рахунку сільськогосподарське підприємство зобов'язане зазначати у податковій звітності з ПДВ. 

 

 

Затверджено нові довідники податкових пільг

 

ДФСУ затвердила нові Довідники податкових пільг №76/1, що є втратами доходів бюджету, та Довідник інших податкових пільг №76/2 станом на 01.10.2015 р.

У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку з вироблених в Україні та імпортованих підакцизних товарів (продукції), місцевих податків та зборів, державного мита, оподаткування неприбуткових установ і організацій, а також початок та кінець дії пільг.

 

 

Авансові внески з податку на прибутку у жовтні: на які рахунки сплачуємо?

 

У зв’язку із внесенням змін до бюджетної класифікації наказом Мінфіну від 20.07.2015 р. № 651 у частині виключення кодів, передбачених для обліку надходжень авансових внесків з податку на прибуток підприємств, Державна фіскальна служба України повідомляє.

Державною казначейською службою України 06.10.2015 здійснено закриття рахунків з обліку надходжень до бюджетів авансових внесків з податку на прибуток підприємств.

Враховуючи викладене, перерахування сум авансових внесків з податку на прибуток підприємств повинно здійснюватися платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств.

 

Військовий збір, утриманий з доходу від продажу нерухомості, можна повернути

 

ДФСУ у листі від 29.09.2015 р. № 9093/Н/99-99-17-02-03-14  нагадує, що дохід, отриманий фізособою - резидентом від продажу нерухомого майна,  не є об'єктом оподаткування військовим зборомале лише при дотриманні вимог п. 172.1 ПКУ.       

Порядок повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань встановлено ст. 43 Податкового кодексу.      

При цьому обов'язковими умовами для повернення сум грошового зобов'язання є:

  • подання заяви про таке повернення у довільній формі (протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми);
  • відсутність податкового боргу.        

Слід зазначити, що платник податку виконує податкові зобов'язання військового збору у формі та у спосіб визначені ст. 176 ПКУ, зокрема, шляхом подання податкової декларації.        

Отже, вирішення питання щодо правомірності повернення помилково сплачених коштів можливе лише на підставі даних щодо відсутності податкових зобов'язань з військового збору, та з дотриманням вимог ст. 43 ПКУ.

 

Помилка в номері або даті зареєстрованої податкової накладної: як виправити?

 

ДФСУ у листі від 18.09.2015 р.  №21988/10/28-10-06-11 насамперед нагадує, що помилку в номері чи даті податкової накладної не можна виправляти шляхом подання розрахунку коригування.

Облік (нумерація) складених податкових накладних ведеться платником ПДВ у довільних формі та порядку. Не допускається складання за однією датою податкових накладних з однаковим порядковим номером.

Дата оформлення податкової накладної відповідно має збігатися з датою виникнення податкових зобов’язань із ПДВ, які виникають за принципом «першої події»:

  • або на дату зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
  • або на дату відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Наявність в ЄРПН накладної з помилками спричиняє викривлення податкової інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства.

Якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, це буде причиною для  проведення документальної позапланової перевірки. Таким чином, у разі безпідставного складання податкової накладної за відсутності факту здійснення операції з поставки товарів/послуг та/або оплати, розрахунок коригування до такої податкової не може бути виписаний, а сама податкова накладна не підлягає виключенню із реєстру. 

 

 

Граничний термін реєстрації податкових накладних пропонують збільшити

 

У Верховній Раді зареєстровано проект Закону №3235 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення ризику вимивання грошових коштів в системі електронного адміністрування податку на додану вартість".

Запропоновано дозволити реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄДРПН без застосування штрафних санкцій, передбачених статтею 120-1 ПКУ, не пізніше останнього календарного дня місяця, наступного за датою їх складання.

Очікується, що прийняття законопроекту призведе до:

  • зниження ризику вимивання грошових коштів в системі електронного адміністрування ПДВ;
  • зниження кількості застосованих штрафних санкцій до платників податку за порушення встановлених граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • зменшення кількості випадків адміністративного оскарження санкцій і відповідне розвантаження судів;
  • спрощення ведення взаємовідносин між суб’єктами господарювання;
  • зменшення фінансового та податкового тиску на платників податків;
  • підвищення рівня довіри платників податку до держави та діючої системи оподаткування;
  • створення сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні.

 

 

ПДВ за вересень: звітність та сплата

 

Суб’єкти господарювання, які звітують з податку на додану вартість помісячно, податкову декларацію з цього податку в електронному вигляді подають протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця. Відповідна норма визначена пп. 49.18.1 та п. 203.1 Податкового кодексу України.

Отже, декларація з податку на додану вартість за вересень 2015 року подається 20 жовтня 2015 року включно.

Водночас останнім днем сплати суми податкового зобов’язання, зазначеної у поданій податковій декларації, буде 30 жовтня 2015 року.

 

 

У разі ліквідації надміру сплачені кошти повертає структурний підрозділ ДФС

 

Якщо у платника податків, що ліквідується, суми надміру сплачених грошових зобов’язань або невідшкодованих податків перевищують суми грошових зобов’язань або податкового боргу, то суми перевищення використовуються для погашення грошових зобов’язань або податкового боргу перед іншими бюджетами. А у разі відсутності таких зобов’язань (боргу) вони перераховуються у розпорядження такого платника податку.

При цьому, як зазначили податківці, повернення органами ДФС сум надміру сплачених грошових зобов’язань платнику податків, що ліквідується, можливе:

  • у період, що передує зняттю з обліку у контролюючих органах;
  • виключно на підставі заяви платника податків.

Тобто повернути зайво сплачені кошти може тільки структурний підрозділ.

Заява платника податку  може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

 

 

Покупець втратив статус платника ПДВ: чи можна зареєструвати розрахунок коригування?

 

Якщо після здійснення операції з постачання товарів/послуг покупець втрачає статус платника ПДВ, то він втрачає право на коригування податкового кредиту, сформованого в період його реєстрації платником податку. А отже відсутні підстави для складання розрахунку коригування на такого покупця.        

Якщо після анулювання реєстрації покупця як платника ПДВ відбувається збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів/послуг, то постачальник на дату такого збільшення складає нову податкову накладну на суму такого збільшення. Тоді в графі "Код отримувача" слід проставити умовний ІПН покупця "100000000000", в графі «Особа (платник податку) - продавець» зазначається «Неплатник».

 

Виправляємо помилки в декларації з ПДВ «0140»

 

ДФСУ у листі від 29.09.2015 р. № 20615/6/99-99-19-03-02-15 роз'яснила, як правильно відобразити у звітності з ПДВ зменшення суми податку, яка до 01.01.2015 р. підлягала перерахуванню на спеціальний рахунок переробного підприємства і спеціальний фонд державного бюджету та була задекларована у декларації з ПДВ із позначкою «0140».

Так, якщо у результаті виправлення помилки у декларації з ПДВ із позначкою «0140» зменшується сума ПДВ, яка до 01.01.2015  р. підлягала перерахуванню на спеціальний рахунок переробного підприємства і спеціальний фонд державного бюджету та була задекларована у рядках 25.1 і 25.2 такої декларації, то в уточнюючому розрахунку такі суми вказуються у рядках 25.1 і 25.2 графи 6 із знаком «-» та враховуються в інтегрованій картці платника податку.

 

Скільки зведених податкових накладних можна скласти протягом звітного періоду

В случае если по состоянию на дату составления сводных налоговых накладных сумма средств, поступившая на текущий счет продавца как оплата (предоплата) за товары/услуги, превышает стоимость поставленных товаров/услуг в течение месяца, такое превышение считается предварительной оплатой (авансом). На сумму такой предоплаты составляется налоговая накладная в общем порядке не позднее последнего дня такого месяца.

Периодичность составления сводных налоговых накладных в течение отчетного (налогового) периода на одного контрагента-покупателя может быть предусмотрена в гражданско-правовом договоре с таким покупателем.

Налоговики подытожили, что в течение отчетного периода налогоплательщик имеет право на составление одной сводной налоговой накладной, которая составляется не позднее последнего дня такого периода, или двух и больше налоговых накладных, исходя из условий, предусмотренных гражданско-правовым договором.

 

 

Як оподатковуються доходи, виплачені за рішенням суду за час прогулу

 

ДФСУ у листі від 01.10.2015 р. № 9186/Х/99-99-17-02-01-14 роз'яснила, що саме роботодавець виступатиме податковим агентом при нарахуванні середнього заробітку за час вимушеного прогулу. Під час оподаткування у 2015 році потрібно застосовувати такі ставки ПДФО: до 12 180 грн -15 %, понад 12180 грн – 20 %.

Крім того, середня зарплата за час вимушеного прогулу підлягає оподаткуванню військовим збором за ставкою 1,5 % від об’єкта оподаткування.

Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету ПДФО та військового збору з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи.

При винесенні рішення про поновлення працівника на роботі суд одночасно ухвалює рішення про виплату працівникові середньої зарплати за час вимушеного прогулу. При цьому суд має навести у своєму рішенні розрахунки, з яких він визначав суми стягнення. Оскільки справляти і сплачувати ПДФО та військовий збір – це обов’язок роботодавця, у резолютивній частині судового рішення визначають суму без їх утримання.

Якщо в рішенні суду розмір компенсації вказано:

  • з розбивкою за місяцями - обкладення ПДФО здійснюється окремо за кожний місяць нарахування (тобто розбивати базу оподаткування).
  • загальну суму - обкладення ПДФО та військовим збором здійснюється виходячи із загальної суми в місяці її нарахування (виплати).

Щодо оподаткування моральної шкоди. ПКУ передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід у вигляді неустойки (штрафів, пені), відшкодування матеріальної або немайнової (моральної) шкоди, крім сум, що за рішенням суду спрямовуються на відшкодування збитків, завданих платнику податку внаслідок заподіяння йому матеріальної шкоди, а також шкоди життю та здоров’ю.

 

Оподаткування середнього заробітку мобілізованих: нюанси

 

ДФСУ у листі від 07.09.2015 р. №19141/6/99-99-17-03-03-15  роз’яснила, що дохід, отриманий працiвниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період у виглядi компенсацiйних виплат, який виплачується роботодавцем відповідно до Порядку № 105 за рахунок коштiв державного бюджету в межах середнього заробiтку,  не оподатковується ПДФО  та вiйськовим збором.

У випадку якщо заробітну плату підприємство виплачує на виконання ч. 3 ст. 119 КЗпП, то такий дохід є об’єктом оподаткування ПДФО і військовим збором та базою нарахування і утримання ЄСВ.

Крім цього, податківці зазначили, що питання виплати компенсації із держбюджету в межах середнього заробітку та категорії осіб, яким вони виплачуються, знаходяться у правовому полі Мінсоцполітики.

 

Акцизний податок у податковій накладній не відображається

 

ДФСУ у листі від 17.09.2015 р. № 19911/6/99-99-19-03-03-15 повідомила, що  податкові зобов’язання зі сплати 5 % акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів виникають у особи, яка безпосередньо здійснює відпуск нафтопродуктів з колонок через мережу заправних комплексів (АЗС) кінцевим споживачам, незалежно від умов продажу нафтопродуктів та форми розрахунків, під час здійснення розрахункових операцій.

Що стосується заповнення податкової накладної, то у ній відображається окремо вартість товару, що постачається (без урахування ПДВ), яка є базою оподаткування ПДВ, та сума ПДВ, що нараховується на вартість такого товару. 

Відображення у податковій накладній суми акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не передбачається.

 

 

Отражаем в декларации по НДС транспортно-экспедиторские услуги от перевозчика-нерезидента

Специалисты Волчанской ОГНИ отметили, что предоставленные резиденту транспортно-экспедиторские услуги, независимо от того, предоставляются ли такие услуги на таможенной территории Украины или за ее пределами, подлежат обложению НДС на общих основаниях по основной ставке.

Поскольку транспортно-экспедиторские услуги, предоставляемые резиденту, подлежат обложению НДС на общих основаниях по основной ставке, то они отражаются в строке 1.1 разд. I (налоговые обязательства) налоговой декларации по НДС.

При этом если перевозчиком является нерезидент, то операции по получению таких услуг экспедитор отражает в налоговой декларации по НДС в строке 7 разд. I (налоговые обязательства) и соответственно в строке 12.4 разд. II (налоговый кредит).

 

 

Являются ли базой начисления и удержания ЕСВ суммы оплаты за обучение работников на курсах

Специалисты Волчанской ОГНИ напомнили, что в Перечень видов выплат, осуществляемых за счет средств работодателей, на которые не начисляется ЕСВ, утвержденный постановлением Кабинета Министров Украины от 22.12.2010 г. № 1170, входят, в частности:

• расходы на подготовку и переподготовку кадров;

• расходы на платное обучение работников и членов их семей, не связанное с производственной необходимостью, согласно договору между предприятием и учебным заведением.

Итак, средства, уплаченные работодателем за обучение наемных работников на курсах водителей и курсах по изучению иностранных языков, не относятся к фонду оплаты труда и не являются базой для начисления, удержания ЕСВ.

 

 

Налоговики о нюансах составления расчета корректировки в случае возврата аванса

Специалисты Волчанской ОГНИ отметили, что возврат аванса за неполученный товар и пересмотр цены на товар рассматриваются как разные операции как гражданско-правовым, так и налоговым законодательством. При возврате аванса в связи с расторжением соглашения купли-продажи операция по поставке товара не состоится. Поэтому и объект налогообложения у поставщика отсутствует.

Таким образом, если продавцом - плательщиком НДС на дату получения авансовой оплаты от неплательщика НДС были определены налоговые обязательства по НДС и в дальнейшем случились обстоятельства, вследствие которых невозможно выполнить условия договора поставки товаров/услуг, или произошло изменение условий договора, в результате которого поставка товаров/услуг отменена, а аванс возвращен, то продавец - плательщик НДС имеет право составить расчет корректировки к налоговой накладной и уменьшить начисленную сумму налоговых обязательств по НДС.

При этом независимо от того, что на дату возврата предварительной оплаты покупатель получил статус плательщика НДС, такой расчет корректировки не выдается получателю и подлежит регистрации в ЕРНН поставщиком.

 

При неполной тарифной ставке ЕСВ начисляется из размера не ниже минзарплаты

ГФСУ в письме от 02.10.2015 г. № 20928/6/99-99-17-03-03-15 разъяснила, что работникам, которые работают по основному месту работы на неполную тарифную ставку и за отработанное время получают заработную плату не больше минимальной, предприятие должно начислить ЕСВ исходя из законодательно установленного размера минимальной заработной платы в месяц (с 1 января 2015 года - 1218,00 грн., с 1 сентября - 1378,00 грн.).

При этом удержание ЕСВ из заработной платы осуществляется с фактически начисленной заработной платы (дохода).

 

 

Із середнього заробітку мобілізованого працівника можуть стягнути кошти за виконавчим листом

 

Середній заробіток, що компенсується із бюджету працівникам, яких призвано під час мобілізації, на особливий період, та які підлягають звільненню з військової служби у зв’язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв’язку з прийняттям на військову службу за контрактом, але не більше ніж на строк укладеного контрактуне належить до категорії коштів, на які не може бути звернено стягнення.

 

 

 

 

У зв’язку з підвищенням із 1 вересня мінзарплати розмір неоподаткованої суми пенсії не змінився

 

Спеціалісти ДФС визначили в листі від 24.09.2015 р. № 218/6/19-00-17-01-22-1/9634, що розмір пенсії, який не обкладається ПДФО, розраховується виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, установленої на 1 січня звітного податкового року, незалежно від того, чи змінюється протягом року її розмір.

Тобто починаючи із 1 січня 2015 року податкові агенти при виплаті пенсій у розмірі, що перевищує 3654 грн (розмір мінімальної заробітної плати 1218 грн х 3), зобов’язані утримати ПДФО за ставкою 15%. Якщо сума нарахування більше ніж 12180 грн (мінімальна заробітна плата 1218 грн х 10), ставка податку становитиме 15% та 20%.

 

 

Із 1 вересня збільшено стипендії

 

Уряд постановою від 08.10.2015 р. № 797 переглянув розміри стипендіального забезпечення.

Зокрема, установлено із 1 вересня 2015 року:

1. Розмір мінімальної ординарної (звичайної) академічної стипендії:

 для учнів професійно-технічних навчальних закладів — 311 гривень на місяць;

 для студентів ВНЗ I—II рівня акредитації, які навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст» або «бакалавр», — 622 гривні на місяць;

 для студентів ВНЗ III—IV рівня акредитації, які навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр», «спеціаліст» або «магістр», — 825 гривень на місяць.

2. Розмір соціальної стипендії:

 для учнів професійно-технічних навчальних закладів із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учнів, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків, — 961 гривня на місяць;

 для студентів ВНЗ із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також студентів, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків, —1989 гривень на місяць.

 

 

Як здійснюється ідентифікація особи при користуванні даними реєстру нерухомості

 

Уряд запровадив (постанова від 30.09.2015 р. № 786) особливі вимоги користування сервісом «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно». Ідентифікація фізичних та юридичних осіб здійснюється шляхом їх реєстрації на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції з обов’язковим зазначенням:

• прізвища, ім’я та по батькові (за наявності);
• реєстраційного номеру облікової картки платника податків;
• серії та номера паспорта громадянина України.

У разі якщо користувачем є фізична особа, яка діє в інтересах юридичної особи, додатково зазначаються відомості про повне найменування відповідної юридичної особи, її ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ.

Згодом достатньо буде даних Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або використання електронної системи ідентифікації BankID.

 

 

Чи можна скласти розрахунок коригування до ПН, якщо відсутній факт постачання товару(послуги)

 

У випадку допущення помилки в реквізитах податкової накладної платник податків на дату виявлення зазначеної помилки має право скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної, у якому всі правильно заповнені реквізити податкової накладної повторюються, а реквізит, у якому припустилися помилки, заповнюється без помилок. У цьому випадку графи з 1 по 13 розрахунку коригування не заповнюються (лишаються пустими).

Проте в разі безпідставного складання податкової накладної за відсутності факту здійснення операції з постачання товарів/послуг і/або оплати розрахунок коригування до такої податкової не може бути виписаний, а сама податкова накладна не підлягає виключенню з реєстру.

 

 

Заяву про повернення надміру сплаченого ПДВ можна подати протягом трьох років

 

ДФС у листі від 12.06.2015 р. № 12281/6/99-99-19-03-02-15 щодо повернення на поточний рахунок платника надміру сплачених у 2009–2010 роках сум ПДВ зауважила: заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених ПКУ, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати чи отримання права на таке відшкодування.

За умови відсутності заяви платника про повернення згідно із законодавством помилково та/або надміру сплачених сум податків, зборів, що обліковуються в інтегрованій картці платника понад 1095 днів без руху (відсутні зменшення та нарахування зобов’язань або нарахування, які мають нульове значення, і сплата), контролюючий орган вирішує питання щодо їх списання.

 

 

За енергопостачання можна платити за півроку вперед

Унесено зміни до п. 1 постанови КМУ від 23.04.14 р. № 117, якими передбачено, що розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника попередню оплату послуг з енергопостачання на строк не більше 6 місяців у межах бюджетного року.

 

 

Компенсація за невикористану відпустку у звіті з ЄСВ: чи є тип коду нарахувань?

Форму Звіту затверджено в додатку 4 до Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.15 р. № 435 (далі – Порядок № 435).
Відповідно до п. 9 розд. ІV Порядку № 435 відомості про суми нарахованої застрахованій особі заробітної плати (доходу) у звітному місяці формуються страхувальником в таблиці 6 додатка 4 до цього Порядку в розрізі кожної застрахованої особи. У таблиці 6 графа 10 «Код типу нарахувань» заповнюється лише у випадках, передбачених Переліком кодів типу нарахувань 1–12. За бажанням працівника частина щорічної відпустки замінюється грошовою компенсацією. При цьому тривалість наданої працівникові щорічної та додаткових відпусток не повинна бути меншою ніж 24 к. д.
У таблиці 6 Звіту суми, нараховані за дні щорічних та додаткових відпусток, відображаються з кодом типу нарахувань 10. Для суми компенсації за невикористану щорічну відпустку зазначений код не застосовується. Одночасно у графі 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)» передбачено відображення виплати суми нарахованої заробітної плати. При цьому сума нарахованої зарплати включає основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. Згідно з пп. 2.2.12 Інструкції, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.04 р. № 5, суми грошових компенсацій у разі невикористання щорічних (основної та додаткових) відпусток відносять до фонду додаткової зарплати.
Отже, суму компенсації за невикористану відпустку, яку виплачують працівникові за умовами ст. 24 Закону від 15.11.96 р. № 504/96-ВР, відображають у таблиці 6 Звіту у складі нарахованої зарплати за звітний місяць. Код типу нарахувань для такої компенсації не встановлено, тому у графі 10 таблиці 6 слід проставити прочерк. А у графі 9 «Код категорії ЗО» необхідно зазначити код 01.

 

 

Отримано подарунок: як визначити ПДФО та військовий збір?

Підприємство подарувало працівникові подарунок вартістю 10 609 грн. Як визначити базу оподаткування ПДФО та військовим збором?
Перш за все зазначимо, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий ним як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки з такої звичайної ціни. Ця норма не поширюється на випадки, наведені в ст. 165 ПК.
Згідно з пп. 165.1.39 ПК до загального місячного оподатковуваного доходу не включається вартість дарунків, якщо вона не перевищує 50 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), установленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі. У 2015 році зазначена межа становить 609 грн.
Якщо дохід надається в негрошовій формі, то базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами і помножена на підвищувальний коефіцієнт, передбачений п. 164.5 ПК. Ураховуючи, що в наведеній ситуації надається подарунок, базою оподаткування ПДФО буде 11 872,49 грн. (10 609 грн. х 1,1765 – 609 грн.). Сума ПДФО становить 1 780,87 грн.
Відповідно до пп. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. ХХ ПК об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПК. А згідно з пп. 163.1.1 ПК податками обкладається загальний місячний оподатковуваний дохід. При цьому підвищувальний коефіцієнт, передбачений п. 164.5 ПК, не застосовується. Оскільки до такого доходу не включається вартість дарунків, що не перевищує 50 % однієї мінімальної заробітної плати, то в наведеній ситуації базою оподаткування військовим збором буде 10 000 грн. (10 609 грн. – 609 грн.). Сума військового збору становить 150 грн.
У формі № 1ДФ у розд. І за номером облікової картки платника податку у графах 3а та 3 слід зазначити суму 11 872,49 грн., а до показника граф 3а та 3 розд. ІІ слід включити 10 000 грн.
Аналогічно оподатковуються військовим збором доходи у вигляді додаткового блага в натуральній формі та вартість сільгосппродукції, виданої як орендна плата за земельні ділянки.

 

 

Трудових мігрантів планують зобов’язати платити податки до держбюджету

Верховна Рада прийняла в першому читанні та готує до другого законопроект № 2330а «Про зовнішню трудову міграцію».
Законопроект визначає правові та організаційні засади державного регулювання зовнішньої трудової міграції та соціального захисту громадян України, які тимчасово виконували або виконують роботу за кордоном (трудових мігрантів), і членів їх сімей.
Його дія не поширюється на:
- громадян України, які шукають притулок чи отримали притулок у державі перебування;
- осіб, що отримують освіту, професійну підготовку та підвищують кваліфікацію за кордоном, зокрема в межах освітніх програм;
- працівників дипломатичної служби та працівників інших органів державної влади, які працюють у закордонних дипломатичних установах України;
- осіб, які відряджені підприємствами, установами та організаціями для виконання роботи в державі перебування.
Також законопроектом пропонується встановити, що права трудових мігрантів, зокрема на належні умови праці, винагороду, відпочинок і соціальний захист, регулюються законодавством держави перебування та міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана ВР України.
Трудовому мігранту перед виїздом до держави перебування видається трудовий договір стороною, що сприяє працевлаштуванню трудового мігранта.
Трудовий договір укладається державною мовою в Україні та однією чи більше мовами, що використовуються в державі перебування, і містить зобов’язання які бере на себе іноземний роботодавець, зокрема щодо:
- умов праці (в тому числі щодо безпечних та нешкідливих умов праці), її оплати (у тому числі щодо розміру гарантованої заробітної плати);
- відрахувань із заробітної плати, тривалості робочого часу та часу відпочинку, строку дії трудового договору та умов його розірвання;
- надання соціальної та медичної допомоги, здійснення соціального страхування;
- відшкодування шкоди‚ заподіяної здоров’ю у разі нещасного випадку на виробництві або тимчасової непрацездатності;
- репатріації трудового мігранта.
Крім цього, пропонується встановити, що трудові мігранти сплачують податки та збори відповідно до податкового законодавства України.

 

 

 

Чи можна податкові накладні за травень включити до податкового кредиту у вересні?

Підприємство у травні не включило суми ПДВ за деякими отриманими податковими накладними до податкового кредиту. Чи може воно включити такі накладні до декларації з ПДВ за вересень?
Як передбачено п. 198.6 ПК, у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів із дати складання податкової накладної.
Зауважимо, що зазначена норма набула чинності лише з 29.07.15 р. згідно зі змінами, унесеними до ПК Законом від 16.07.15 р. № 643-VIII. Тобто раніше (до внесення змін) податковий кредит звітного періоду формувався на підставі податкових накладних, складених у такому звітному періоді та своєчасно зареєстрованих в ЄРПН. Несвоєчасно зареєстровані в ЄРПН податкові накладні могли бути включені до складу податкового кредиту того звітного періоду, у якому було здійснено їх реєстрацію.
Отже, у наведеній ситуації підприємство може включити до складу податкового кредиту за вересень поточного року податкову накладну, складену в травні 2015 року, за умови, що її зареєстровано в ЄРПН.

 

 

 

Упорядковано систему контролю у сфері містобудування

З метою врегулювання порядку здійснення контролю у сфері містобудівної діяльності Кабмін вніс зміни до низки своїх постанов, зокрема:
· справи про правопорушення у даній сфері розглядають: виконавчі органи з питань держархбудконтролю сільських, селищних, міських рад; структурні підрозділи з питань держархбудконтролю Київської та Севастопольської міськдержадміністрацій; Держархбудінспекція. Накладати штраф від імені цих органів мають право відповідно: керівники виконавчих органів; керівники структурних підрозділів; головні інспектори будівельного нагляду в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
· під час держархбудконтролю на об’єктах самочинного будівництва (у разі відсутності проектної документації) та на об’єктах, які будуються на підставі будівельного паспорта, категорію складності таких об’єктів визначають органи держархбудконтролю та/або експертна організація чи експерт, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат;
· посадовим особам інспекцій під час держархбудконтролю надається право видавати обов’язкові для виконання приписи щодо зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

 

 

Про колективні договори і колективні угоди

Міністерством соціальної політики України розроблено і оприлюднено законопроект «Про колективні договори і колективні угоди».

Законопроектом передбачено обмеження строку дії колективних договорів та угод, строку переговорів, надано можливість призупинення дії колективних договорів та угод, забезпечено право фізичних осіб, які використовують найману працю, укладати колективний договір.

Також встановлено обов’язок роботодавця інформувати працівників про колективний договір та колективні угоди, що на нього поширюються, внесення змін і доповнень до зазначеного колективного договору, угоди, а також встановлено строк дії умов колективного договору у разі реорганізації, зміни власника юридичної особи (відокремленого структурного підрозділу юридичної особи), припинення діяльності первинної профспілкової організації.

До того ж, законопроектом вводиться:

новий вид колективних угод — підгалузеві, у переговорах з укладення яких можуть брати участь нерепрезентативні всеукраїнські об’єднання організацій роботодавців, господарські об’єднання та громадські організації (їх об’єднання), що представляють інтереси роботодавців певного виду або кількох видів економічної діяльності;

нова форма здійснення соціального діалогу — укладення соціальних пактів, які міститимуть домовленості сторін, у тому числі на національному і територіальному рівнях соціального діалогу.

 

 

Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної, не зареєстрованої в ЄРПН?

Підприємству у вересні 2015 року потрібно оформити розрахунок коригування до податкової накладної, яку було виписано до 01.02.15 р., але не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), оскільки сума ПДВ у ній була меншою за 10 000 грн. Як скласти такий розрахунок – у паперовій чи електронній формі? Чи слід його реєструвати в ЄРПН?
Якщо після постачання товарів/послуг змінюється сума компенсації їх вартості, то суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню. Ця операція здійснюється на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеного в порядку, установленому для податкових накладних, та зареєстрованого в ЄРПН. Як відомо, до 01.02.15 р. обов’язковій реєстрації в ЄРПН підлягали лише податкові накладні, у яких сума ПДВ перевищувала 10 000 грн. При цьому якщо до 01.01.15 р. податкові накладні могли складатися і в електронній, і в паперовій формі, то починаючи із січня 2015 року всі податкові накладні та розрахунки коригування до них слід складати лише в електронній формі. Якщо потрібно скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної до 01.02.15 р., яка не підлягала реєстрації в ЄРПН (та не була в ньому зареєстрована), то потрібно:

  • оформити таку податкову накладну в електронній формі (якщо раніше вона була в паперовому вигляді) та зареєструвати в ЄРПН (у такій накладній має бути вказана її дата, номер та інші реквізити, що відповідають реквізитам цієї накладної, відображеним на паперових носіях);
  • скласти в електронній формі розрахунок коригування до такої податкової накладної та зареєструвати його в ЄРПН до закінчення доби, протягом якої була зареєстрована в ЄРПН зазначена податкова накладна.

 

 

Авто інваліда після смерті передається його родичам

Внесено зміни до пункту 41 Порядку забезпечення інвалідів автомобілями.
Цими змінами передбачена безоплатна передача автомобіля, визнаного гуманітарною допомогоюпісля смерті інваліда членам його сім’ї чи спадкоємцям. У разі їх відсутності або небажання отримати автомобіль, він повертається органам соціального захисту населення.
Як роз’яснили у Мінсоцполітики, проект акта було розроблено з метою посилення соціального захисту інвалідів, дітей-інвалідів і членів їхніх сімей та приведення нормативно-правових актів Уряду у відповідність із Законом,,Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня соціального захисту окремих категорій ветеранів війни". Зокрема, зазначеним законом було внесено зміни до Закону ,,Про гуманітарну допомогу", що передбачають передачу автомобіля, визнаного гуманітарною допомогою, яким інвалід був забезпечений через органи соціального захисту населення, членам його сім’ї без сплати ними будь-яких податків і зборів та незалежно від строку користування таким автомобілем, у порядку, визначеному КМУ.

 

 

Розмір середньозваженої процентної ставки за залученими вкладами фізосіб

Розмір середньозваженої процентної ставки за залученими вкладами фізосіб 
НБУ надає інформацію щодо розміру середньозваженої процентної ставки за залученими вкладами фізосіб в національній та іноземній валютах за третій квартал 2015 року:
- в національній валюті - 17,60 % річних,
- в іноземній валюті - 7,18 % річних.

 

 

Податкова нагадує про нові форми декларацій

Новую декларацию по экологическому налогу впервые подаем за IV квартал

Приказ Министерства финансов Украины от 17.08.2015 г.. № 715, которым утверждена новая форма декларации по экологическому налогувступил в силу 25 сентября 2015.

Согласно п. 46.6 Налогового кодекса, до определения новых форм деклараций (расчетов), которые вступают в силу для составления отчетности за налоговый период, следующего за налоговым периодом, в котором произошло их обнародование, действуют формы деклараций (расчетов), действующие до такого определение.

Таким образом, за третий квартал отчитываемся по форме, утвержденной приказом ГНАУ от 24.12.2010 № 1010, а за IV квартал и последующие налоговые периоды - по новой форме, утвержденной Приказом № 715.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (13.10.2015)
Просмотров: 430 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика