Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів
у січні-вересні 2015 року
Платниками податків протягом січня-вересня 2015 року було мобілізовано до бюджету 108 639,9 тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за 9 місяців 2015 року поповнено на 119 099,9 тис.грн.
|
|
До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-вересень 2015 року поповнено казну на 119 099,9 тис.грн. До Державного бюджету за дев’ять місяців поточного року надійшло 37 008,2 тис.грн. (у 2014 році лише – 25 089,4 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є податок на доходи фізичних осіб – 14 928,1 тис. грн. , податок на додану вартість – 7 211,2 тис.грн. та податок на прибуток – 5 981,8 тис. грн.
До місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 82 094,0 тис. грн., що на 22 918,8 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 43 898,4 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження по податку на майно складають 18 172,5 тис. грн., в т.ч. від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 16 852,2 тис. грн..
Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки
За дев’ять місяців 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 12 772,1 тис.грн. єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 3283,5 тис. грн, що на 41,5 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ
5685,9 тис. грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-вересень 2015 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Сплата за ліцензування та акцизний податок
У січні-вересні 2015 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 361,2 тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
До бюджету Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень – вересень 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 2 603,6 тис. гривень.
Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.
Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету
З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 16 852,2 тис. грн плати за землю.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на 4 137,3 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.
Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.
Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.
Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.
Адміністративні послуги ЦОП
За січень-вересень 2015 року до Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звернулось майже 52,3 тис. осіб за отриманням послуг платників податків. За поточний рік було надано близько 3,2 тис. адміністративних послуг. Найбільш поширеною адміністративною послугою є видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, нею скористалось 2,2 тис. осіб.
Також Вовчанською ОДПІ було надано: 216 витяг з реєстру платників єдиного податку, 241 довідки про реєстрацію КОРО, 58 довідки про реєстрацію РРО, зареєстровано 112 книг обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, видано 27 ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами та 32 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, а також 70 довідок про реєстрацію розрахункових книжок та інше.
Нагадаємо, що в Центрах обслуговування платників податків надаються консультації в заповненні заяв та декларацій, податкової звітності, проводяться семінари, надається інформація про реквізити рахунків для зарахування коштів в бюджети, надається безкоштовне програмне забезпечення для формування та надання податкової звітності, прийом звітних та інших документів платників податків, надання публічної інформації.
Чиновники больше не имеют права требовать бумажные справки из реестров
С 1 октября государственные органы не имеют права требовать от клиентов бумажные извлечения, выписки и справки с информацией из Государственного реестра вещных прав на недвижимое имущество и Единого государственного реестра юридических лиц и физических лиц - предпринимателей. Об этом сообщил Министр юстиции Павел Петренко.
Министр пояснил: отныне во время предоставления услуг, например, получения разрешения на торговлю, в пакете документов не нужно подавать подтверждение того, что вы предприниматель.
«Государственные органы имели больше, чем полгода для того, чтобы подключиться к реестрам. Это очень простая процедура, которую обеспечил Минюст. Нужно было всего лишь получить логин и пароль. Миллионы украинцев, которые воспользовались электронными сервисами Минюста, могут подтвердить, что никаких препятствий или проблем с доступом нет», - сообщил он.
Понимая, что этот процесс на местах саботируется, на прошлой неделе Правительство приняло решение о привлечении к дисциплинарной ответственности ряда руководителей ОГА. Ситуация после этого частично улучшилась, однако не настолько, чтобы говорить о полноценном запуске системы. При этом глава Минюста отметил, что ныне подключения все еще продолжаются.
За завышение дохода в декларации могут привлечь к уголовной ответственности
При внесении недостоверных данных в налоговую декларацию, в том числе когда доход завышен, такие действия могут иметь правовые последствия в виде привлечения к уголовной ответственности.
Специалисты Волчанской ОГНИ указали на ст. 358 Уголовного кодекса, которая предусматривает ответственность за подделку удостоверения или иного официального документа, который выдается или заверяется предприятием, учреждением, организацией, гражданином-предпринимателем, частным нотариусом, аудитором или другим лицом, имеющим право выдавать или заверять такие документы, и который предоставляет права или освобождает от обязанностей, с целью использования его как подделывателем, так и другим лицом.
Ответственность за служебный подлог, т. е. внесение служебным лицом в официальные документы заведомо неправдивых сведений, иную подделку документов, а также составление и выдачу заведомо неправдивых документов установлена ст. 366 Уголовного кодекса.
Вместе с тем, лицо считается невиновным в совершении уголовного правонарушения и не может быть подвергнуто уголовному наказанию, пока его вина не будет доказана в установленном порядке и установлена обвинительным приговором суда, вступившим в законную силу.
Розничный акциз не включается в расходы предпринимателя-общесистемщика
Перечень расходов, непосредственно связанных с получением доходов физическим лицом - предпринимателем от осуществления хозяйственной деятельности на общей системе налогообложения, определен пунктом 177.4 НКУ. Однако данный перечень не содержит акцизного налога, включенного в стоимость товара и уплаченного при приобретении.
Специалисты Волчанской ОГНИ налоговики отметили, что физическое лицо - предприниматель на общей системе налогообложения не имеет права отнести в расходы суммы уплаченного акцизного налога, включенного в стоимость товара, который им приобретается с целью дальнейшей реализации.
Страховые взносы за наемных работников: когда начислять ЕСВ
Специалисты Волчанской ОГНИ напомнили, что сумма страховых взносов, уплаченных работодателем по договорам долгосрочного страхования жизни за наемных работников, которые являются составляющей заработной платы, является базой начисления ЕСВ.
Вместе с тем, взносы, уплаченные работодателем в пользу работника по договору негосударственного пенсионного обеспечения, не являются базой начисления единого взноса.
Расчеты за услуги через POS-терминал: РРО обязателен
Специалисты Волчанской ОГНИ напомнили, что субъекты предпринимательской деятельности, которые осуществляют расчетные операции в наличной и/или в безналичной форме, должны применять РРО.
При расчетах платежной картой через платежный терминал, который соединен или объединен с РРО, кассовый чек должен дополнительно содержать следующие обязательные реквизиты:
- реквизиты платежной карты (допустимые правилами безопасности платежной системы), перед которыми печатаются большие буквы «ПК»;
- надпись «Код авт.» и код авторизации или иной код, идентифицирующий операцию в платежной системе, кроме случаев, когда правила расчетов платежной системы предусматривают составление расчетных документов с применением платежных карт без выполнения процедур авторизации;
- подпись кассира и подпись держателя платежной карты (если это предусмотрено правилами платежной системы) в отдельных строках, перед которыми печатаются, соответственно, надписи «Кассир» и «Держатель ПК».
Специалисты инспекции подчеркнули, что при проведении расчетов с применением платежных карт (с использованием POS-терминала) за предоставление услуг субъект хозяйствования обязан проводить расчетные операции через РРО.
Если же во время расчета платежной картой торговец по ошибке снял лишнюю сумму средств, то такую сумму торговец должен вернуть клиенту наличными без удержания комиссионных. Такие операции торговец должен проводить через ЭККА (РРО).
За информацией о состоянии НДС-счета в инспекцию
Казначейство сообщило, что полную информацию о состоянии своего электронного счета, его реквизитах, сумме налога, на которую плательщик имеет право зарегистрировать налоговые накладные и/или расчеты корректировки в ЕРНН, и т. п. налогоплательщик может получить только в ГФСУ.
В ведомстве отметили, что казначейская СЭА НДС работает полностью в автоматическом режиме и передает информацию в ГФСУ о состоянии счетов в режиме реального времени (on-line).
Свидетельством этого является то, что плательщики не заключают с Казначейством договоры о расчетно-кассовом обслуживании электронных НДС-счетов, не подают учредительные документы, карточки с оттисками печати и образцами подписи служебных лиц и т. п.
Все операции относительно открытия/закрытия счетов в СЭА НДС, перечисления сумм налога с них, а также возврата ошибочно или излишне уплаченных средств и т. п. осуществляются Казначейством исключительно на основании Реестров ГФСУ.
С 1 октября за нарушение срока регистрации налоговых накладных в ЕРНН – штраф
Отныне к плательщикам НДС применяются штрафы, предусмотренные пунктом 120-1.1 НКУ за нарушение сроков регистрации в ЕРНН налоговых накладных/расчетов корректировки в следующих размерах:
• 10 % от суммы НДС, указанной в таких налоговых накладных/расчетах корректировки, - в случае нарушения срока регистрации до 15 календарных дней;
• 20 % от суммы НДС, указанной в таких налоговых накладных/расчетах корректировки, - в случае нарушения срока регистрации от 16 до 30 календарных дней;
• 30 % от суммы НДС, указанной в таких налоговых накладных/расчетах корректировки, - в случае нарушения срока регистрации от 31 до 60 календарных дней;
• 40 % от суммы НДС, указанной в таких налоговых накладных/расчетах корректировки, - в случае нарушения срока регистрации на 61 и больше календарных дней.
Напомним, Законом от 16.07.2015 г. № 643-VIII были внесены изменения в п. 35 подразд. 2 разд. ХХ НКУ, согласно которым нормы «штрафного» п. 120-1.1 НКУ не применяются в случае нарушения сроков регистрации налоговых накладных/расчетов корректировки к налоговым накладным, составленным до 1 октября 2015 года.
В каких случаях пенсии не облагаются военным сбором
Специалисты Волчанской ОГНИ сообщили: если сумма пенсии (включая сумму ее индексации, начисленную согласно закону) превышает в 2015 году 3654 грн., то часть такого превышения облагается военным сбором по ставке 1,5 %.
При этом специалисты фискального ведомства отметили, что с 01.09.2015 г. вступил в силу Закон от 17.07.2015 г. № 653-VIII, в соответствии с которым пенсии, которые получают инвалиды войны из Пенсионного фонда, не включаются в общий месячный (годовой) налогооблагаемый доход, т. е. не облагаются налогом. Данная норма работает с 1 сентября 2015 года.
Нужно ли указывать информацию о местах осуществления деятельности в заявлении на получение лицензии
ГРСУ напомнила, что в Единый государственный реестр юридических лиц и физических лиц - предпринимателей по каждому субъекту хозяйствования вносятся, в частности, сведения о местах и средствах осуществления лицензиатом вида хозяйственной деятельности, подлежащей лицензированию, предоставление которых органу лицензирования предусмотрено лицензионными условиями.
Местом осуществления вида хозяйственной деятельности, подлежащей лицензированию, является объект (помещение, здание, земельный участок и/или территория), в пределах которого осуществляется этот вид хоздеятельности или который используется в его осуществлении (может совпадать с местонахождением субъекта хозяйствования).
В письме от 15.09.2015 г. № 6854 специалисты ведомства отметили, что Закон № 222 содержит перечень сведений, которые указываются в заявлении о получении лицензии, среди которых нет требования указывать места осуществления лицензируемого вида деятельности. Тем не менее Закон № 222 предусматривает, что требования лицензионных условий распространяются на места осуществления деятельности лицензиата, которые указаны в документах, прилагаемых к такому заявлению.
Итак, по мнению ГРСУ, в заявлении о получении лицензии может содержаться информация о местах осуществления хозяйственной деятельности. При этом содержание и форма лицензии должны быть установлены соответствующими лицензионными условиями, или в документах, прилагаемых к заявлению о получении лицензии (например, сведения или информация, составленные и подписанные непосредственно получателем лицензии).
Определены основания для предоставления статуса участника войны работникам предприятий
Кабмин постановлением от 23.09.2015 г. № 739 урегулировал отдельные вопросы предоставления статуса участника войны.
Согласно документу основанием для предоставления статуса участника войны работникам предприятий, учреждений и организаций, которые привлекались и принимали непосредственное участие в обеспечении проведения АТО, находясь непосредственно в районах ее проведения, являются документы о непосредственном привлечении к решению задач АТО (выписки из приказов руководителя Антитеррористического центра при СБУ).
Кроме того, основанием для предоставления участника войны являются также документы о направлении в командировку для непосредственного участия в АТО (выписки из приказов, распоряжений, командировочных удостоверений, книг, нарядов, материалов специальных расследований по фактам получения ранений).
Устанавливать статус участника войны работникам, которые привлекались и принимали непосредственное участие в АТО, будут комиссии для рассмотрения вопросов, связанных с установлением статуса участника войны.
Уплата по каждому виду платежа оформляется отдельным документом
Специалисты Волчанской ОГНИ напомнили, что уплата по каждому виду платежа и по каждому виду уплаты должна оформляться отдельным документом на перевод. Это предусмотрено п. 6 Порядка заполнения документов на перевод в случае уплаты (взыскания) налогов, сборов, таможенных платежей, единого взноса, осуществления бюджетного возмещения налога на добавленную стоимость, возврата ошибочно или излишне зачисленных средств, утвержденного приказом Минфина от 24.07.2015 г. № 666.
Перечень кодов видов уплаты (которые указываются в поле «Призначення платежу») расчетного документа приведен в приложении к Порядку.
Напомним, что с 1 сентября изменился порядок заполнения платежных документов на уплату налогов, сборов, платежей.
Проценты по депозиту облагаются военным сбором
Специалисты Волчанской ОГНИ напомнили, что проценты по депозитным вкладам облагаются НДФЛ. А поскольку доход в виде процентов, начисленный на сумму вкладного (депозитного) банковского счета, включается в общий месячный (годовой) налогооблагаемый доход налогоплательщика, то такой доход облагается и военным сбором по ставке 1,5 %.
Казначейство не имеет права налагать арест на средства в СЭА НДС
Госказначейству запрещается налагать арест на средства, которые находятся на счетах в СЭА НДС. Указанный запрет предусмотрен Законом от 16.07.2015 г. № 643-VII. Также Госказначейству поручено снять арест со средств, на которые он был наложен до даты вступления в силу Закона № 643-VII.
За неуведомление о неисправности РРО ответственность не предусмотрена
ГФСУ ответила на вопрос, в течение какого срока субъект хозяйствования уведомляет контролирующий орган о неисправности РРО, повреждении средств контроля и какая предусмотрена ответственность в случае неуведомления.
Специалисты Волчанской ОГНИ напомнили, что в случае выявления неисправностей РРО, а также повреждения средств контроля, субъект хозяйствования должен уведомить об этом центр сервисного обслуживания в течение рабочего дня, а также контролирующий орган - в течение двух рабочих дней после дня выявления неисправностей.
Вместе с тем, Законом об РРО не предусмотрена ответственность за неуведомление контролирующего органа о выявлении неисправностей РРО, а также повреждения средств контроля.
Як виправити помилку у звітності з податку на прибуток юрособі, що перейшла на спрощену систему оподаткування
Оскільки після переходу на спрощену систему оподаткування підприємство не подає до органів державної фіскальної служби Податкову декларацію з податку на прибуток підприємства (далі — Податкова декларація), то виправити самостійно виявлені помилки, допущені в Податкових деклараціях під час перебування на загальній системі оподаткування, можна тільки шляхом подання уточнюючих Податкових декларацій.
Тобто на підставі п. 50.1 ПКУ в разі самостійно виявлених помилок у поданій раніше звітності платник має право змінити задекларовані податкові зобов’язання з податку на прибуток за 2013–2014 роки та подати уточнюючі Податкові декларації за кожен податковий період із виправленими показниками в додатках ЗП до рядка 13 цих декларацій.
З 6 жовтня стане доступним вільний доступ до майнових реєстрів
Уряд ухвалив рішення про відкриття майнових реєстрів із 6 жовтня 2015 року (інформує Урядовий портал).
«6 жовтня ми повністю відкриваємо доступ для наших громадян до баз даних, які стосуються нерухомості. Окрім того, буде розширено доступ громадян до реєстрів, які оперуються Міністерством юстиції. Українці зможуть отримувати інформацію щодо майна за прізвищем будь-якої особи», — зазначив Міністр юстиції Павло Петренко.
Зокрема, ухвалена постанова Уряду, згідно з якою громадяни України зможуть переглядати, копіювати й роздруковувати інформацію про суб’єктів речових прав, занесених до Держземкадастру.
У Кабміні наголошують, що на офіційному сайті Держгеокадастру будуть оприлюднені всі дані про суб’єктів речових прав, унесених до Державного земельного кадастру. Водночас усіх власників земельних ділянок повідомлятимуть, хто запитує інформацію про них.
Чи коригує продавець податкові зобов’язання, якщо із часу продажу товарів минуло понад 1095 днів
Фахівці Вовчанської ОДПІ зауважили: за зобов’язаннями по поставлених товарах/послугах відлік строку позовної давності слід розпочинати з дати, яка визначена умовами договору як кінцева дата оплати таких товарів/послуг.
Тобто якщо після спливу 1095 днів відбувається повернення покупцю коштів з одночасним отриманням товару, то платник-постачальник (продавець) не має права відкоригувати податкові зобов’язання.
Водночас така операція визнається для покупця операцією з постачання, за якою мають бути визначені податкові зобов’язання. Відповідно, платник-постачальник при виконанні умов, передбачених ст. 198 ПКУ, а саме після складання податкової накладної постачальником-покупцем у момент повернення товарів і реєстрації цієї податкової накладної в ЄРПН, має можливість сформувати податковий кредит.
Про умови виплати матеріальної допомоги в держоргані, якщо працівник працює менш ніж півроку
У випадку поділу щорічної відпустки на частини допомога для оздоровлення може виплачуватися працівникові раз при наданні будь-якої із частин щорічної основної відпустки за заявою працівника. У випадку надання працівникові щорічних відпусток до спливу шестимісячного строку безперервної роботи допомога для оздоровлення також може виплачуватися працівникові за його заявою.
Умови виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, обставини, за яких вона виплачується, а також кому саме вона може бути виплачена першочергово, рекомендується визначати у відповідному Положенні, затвердженому у відповідному органі. Зазначена матеріальна допомога виплачується за заявою працівника, наприклад, у разі скрутного матеріального становища, у зв’язку з тривалою хворобою тощо. Рішення про надання такої матеріальної допомоги ухвалюється керівником відповідного органу, виходячи із обставин, викладених у заяві працівника, за наявності коштів на цю мету. Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань не є обов’язковою виплатою й виплачується за наявності коштів.
Чи враховувати курсові різниці по валютних внесках до статутного фонду
Як правило, коли засновником підприємства є іноземна компанія, статутний фонд формують у валюті. На балансі підприємства числиться в гривні по курсу на дату реєстрації Статуту.
Вовчанська ОДПІ роз’яснила обліково-податкові питання, коли на такому підприємстві засновник здійснював внески в євро частинами, унаслідок чого виникали від’ємні та додатні курсові різниці по заборгованості засновника перед підприємством за внесками в статутний фонд (курсові різниці по неоплаченому капіталу). А саме:
• чи необхідно ці різниці враховувати у складі доходів і витрат при обчисленні податку на прибуток у 2012, 2013 та 2014 рр.;
• чи є підстави в підприємства в такому випадку застосовувати пп. 136.1.10 ПКУ.
Так, спеціалісти ДФС зазначають, що згідно з п. 5 П(С)БО 21 «Вплив змін валютних курсів», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 10.08.2000 р. № 193 (далі — П(С)БО № 21) операції в іноземній валюті під час первісного визнання відображаються у валюті звітності шляхом перерахунку суми в іноземній валюті із застосуванням валютного курсу на дату здійснення операції.
Пунктом 4 П(С)БО № 21 визначено, що курсова різниця — це різниця між оцінками однакової кількості одиниць іноземної валюти при різних валютних курсах.
Згідно з п. 8 П(С)БО 21, курсові різниці, які виникають унаслідок перерахунку зобов’язань засновників при формуванні статутного капіталу, відображаються в складі додаткового капіталу.
Оподаткування операцій із розрахунками в іноземній валюті здійснюється відповідно до п. 153.1 ПКУ в редакції, чинній до 01.01.2015 р.
Керуючись пп. 153.1.3 ПКУ, визначення курсових різниць від перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості й іноземної валюти провадиться відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку.
Водночас прибуток (позитивне значення курсових різниць) ураховується в складі доходів платника податку, а збиток (від’ємне значення курсових різниць) — у складі витрат платника податку.
Відповідно до п. 137.4 ПКУ, датою отримання доходів, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, є звітний період, у якому такі доходи визнаються згідно із цією статтею, незалежно від фактичного надходження коштів (метод нарахувань), визначений із урахуванням норм цього пункту й ст. 159 ПКУ.
Податкові витрати за операціями в іноземній валюті формуються згідно з вимогами пп. «а» пп. 138.10.4 ПКУ та належать до інших операційних витрат, які включаються до складу витрат у періоді, у якому вони були здійснені (п. 138.5 ПКУ).
Беручи до уваги зазначене вище, у податковому обліку позитивне значення курсових різниць, визначених відповідно до пп. 153.1.3 ПКУ, ураховується в складі інших доходів платника податку, а від’ємне значення курсових різниць — у складі інших операційних витрат платника податку.
Амортизація основних засобів для цілей податку на прибуток
Фахівці Вовчанської ОДПІ нагадали: порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об’єкта оподаткування встановлено п. 138.3 ПКУ. Зокрема розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухобліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, установлених пп. 14.1.138 та пп. 138.3.2–138.3.4 ПКУ.
Насамкінець податківці зауважили: для цілей обкладення податком на прибуток при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів ураховується залишкова вартість основних засобів, визначена згідно з ПКУ. А об’єкти, що відповідають критеріям «Майно, призначене для продажу», із метою оподаткування розцінюються як об’єкти, що виведені з експлуатації.
До уваги платників – зміни у законодавстві!
30.09.2015 набрав чинності Закон України від 03.09.2015 №675-VIII «Про електронну комерцію» (далі — Закон №675), яким, зокрема, були внесені зміни до:
1. Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо обов’язкових реквізитів у первинних та зведених облікових документах, складених на паперових або машинних носіях, у частині надання можливості підписання зазначених документів за допомогою аналогу власноручного підпису або підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України від 22.05.2003 №852-IV «Про електронний цифровий підпис» (далі — Закон №852).
2. Закону України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» щодо визначення оригіналу електронного документа. Зокрема, оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону №852.
3. Закону України від 01.06.2010 №2297-VI «Про захист персональних даних» щодо надання фізичною особою дозволу на обробку її персональних даних. Зокрема, у сфері електронної комерції згода суб’єкта на обробку персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки.
Закон № 675 опубліковано у газеті «Голос України» від 29.09.2015 №180.
До уваги сільськогосподарських підприємств!
Відповідно до пункту 200.2 статті 200 Податкового кодексу України (Кодекс) з урахуванням змін, внесених Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», сільськогосподарські підприємства використовують у системі електронного адміністрування два електронних рахунки: основний та додатковий.
Основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків з бюджетом. На такий рахунок сільськогосподарські підприємства перераховують зі свого поточного рахунку кошти в сумах, необхідних для реєстрації податкових накладних по діяльності іншій, ніж сільськогосподарська. Додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств. На цей рахунок сільськогосподарським підприємством зараховуються кошти з поточного рахунку в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються сільськогосподарським підприємством при здійсненні операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.
З додаткового електронного рахунку кошти автоматично перераховуються Державною казначейською службою на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі електронні рахунки (пункт 209.2 статті 209 Кодексу). Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 11. Пунктом 4 Порядку № 11 передбачено, що сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до пункту 209.2 статті 209 Кодексу на виробничі цілі.
Урегульовується проблема авторського та суміжних прав
Оприлюднено для обговорення до 23 жовтня законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо набуття, розпорядження та охорони авторського права і суміжних прав. Пропонується внести зміни до Цивільного кодексу, зокрема:
– визнати що майнові права інтелектуальної власності на об’єкт, створений у зв’язку з виконанням трудового договору, належать юрособі або фізособі-підприємцю, де або у якої працює працівник, якщо інше не встановлено законом або договором, укладеним між ними (ч. 2 ст. 429). Нагадаємо, що згідно з діючою редакцією ч. 2 такі майнові права належать працівникові, який створив цей об’єкт, та юридичній або фізичній особі, де або у якої він працює, спільно (якщо інше не встановлено договором);
– установити, шо майнові права інтелектуальної власності на об’єкт, створений за замовленням, належать замовникові, якщо інше не встановлено законом або договором (ч. 2 ст. 430). Нагадаємо, що зараз такі майнові права належать творцеві цього об’єкта та замовникові спільно (якщо інше не встановлено договором);
– доповнити статтею 11111 щодо ліцензійного договору на основі публічної пропозиції;
· до Закону від 23.12.93 р. № 3792-XII «Про авторське право і суміжні права». Новою ст. 161 визначається, що авторські особисті немайнові права на твір, створений за замовленням, належать його автору. А виключнімайнові права на твір, створений за замовленням, належать замовнику цього твору (якщо інше не встановлено договором між автором і замовником).
Новий Перелік органів ліцензування
Кабінет Міністрів України постановою від 05.08.2015 № 609 затвердив новий Перелік органів ліцензування. Зауважимо, що кількість органів ліцензування істотно зменшилась, як і кількість видів діяльності, що підлягають ліцензуванню. Зокрема, згідно з новим Переліком:
- Державна фіскальна служба України видає ліцензії та виробництво і торгівлю спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами;
- Міністерство фінансів України ліцензує випуск і проведення лотерей;
- Міністерство соціальної політики видає ліцензії на посередництво у працевлаштуванні за кордоном;
- Міністерство економічного розвитку ліцензує діяльність з імпорту, експорту спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Запроваджуються орієнтовні показники митної вартості товарів
Кабмін запровадив використання органами доходів і зборів у системі управління ризиками єдиних орієнтовних показників митної вартості товарів під час митного оформлення товарів, які ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту (випуску для вільного обігу) (далі – орієнтовні показники). У зв’язку із цим ДФС доручено:
· визначити перелік товарів у розрізі товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД і країн походження та їх середньозважену митну вартість, розраховану за останні 6 місяців (крім товарів військового призначення, подвійного використання та тих, що реалізуються через біржову торгівлю) (далі – Перелік);
· сформувати на підставі Переліку орієнтовні показники і щомісяця до 10-го числа переглядати їх.
Моніторинг дотримання єдиного підходу до контролю за правильністю визначення митної вартості товарів на підставі орієнтовних показників їх митної вартості буде здійснювати Мінфін.
Новий Порядок прийняття в експлуатацію новобудов
Викладено у новій редакції Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою КМУ від 13.04.11 р. № 461.
Так, прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до:
- I - III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органами державного архітектурно-будівельного контролю (далі - ДАБК) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації;
- IV і V категорії складності, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі органами ДАБК сертифіката.
Надання (реєстрація), повернення (відмова у видачі) чи скасування реєстрації документів, що підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, здійснюється:
- виконавчими органами з питань ДАБК сільських, селищних рад - щодо об'єктів I, II, III категорії складності, розташованих в межах відповідних населених пунктів;
- виконавчими органами з питань ДАБК міських рад - щодо об'єктів I, II, III, IV категорії складності, розташованих в межах відповідних міст;
- структурними підрозділами з питань ДАБК Київської та Севастопольської міських держадміністрацій - щодо об'єктів I, II, III, IV категорії складності, розташованих в межах міст Києва та Севастополя;
- Держархбудінспекцією через головних інспекторів будівельного нагляду в АРК, областях, містах Києві і Севастополі - щодо об'єктів I, II, III, IV, V категорії складності, розташованих за межами населених пунктів і на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, щодо усіх об'єктів V категорії складності - в межах населених пунктів, а також щодо об'єктів IV категорії складності, розташованих в межах сіл та селищ, та об'єктів усіх категорій складності - в межах населених пунктів у разі, коли сільські, селищні, міські ради не утворили виконавчі органи з питань ДАБК.
Застосування заходів впливу за порушення банківського законодавства
Національний банк України передав Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайта) платіжних систем повноваження щодо застосування заходів впливу за порушення банківського законодавства. Про це йдеться у відповідній постанові регулятора № 637 від 29 вересня, яка набирає чинності з сьогоднішнього дня. У документі визначено повноваження Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайта) платіжних систем по прийняттю ним рішень з питань застосування заходів впливу за порушення банківського законодавства, за винятком позбавлення генеральної ліцензії на здійснення валютних операцій; віднесення банку до категорії проблемного або неплатоспроможного; відкликання банківської ліцензії та ліквідації банку. Раніше зазначені повноваження були закріплені за комісією та правлінням Нацбанку.
Спрощення держреєстрації припинення центральних органів виконавчої влади, які є засновниками інших юросіб
Закон України від 03.09.2015 № 667-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" опубліковано 29 вересня в "Голосі України" №180. Відповідно з 30 вересня 2015 року він набирає чинності.
Відповідно до документа, рішення про остаточну ліквідацію підприємства може приймати не тільки той орган, що ухвалив рішення щодо ліквідації цього підприємства, але й той орган, якому перейшли відповідні повноваження ліквідованого центрального органа виконавчої влади. Також передбачено, що затверджувати передавальний акт або розподільчий баланс юрособи, яка припиняється, дозволено центральному органу виконавчої влади, до якого перейшли повноваження та функції органу, до повноважень якого належить прийняття рішень про припинення юрособи.
Новина для неприбуткових установ та організацій
До затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – новий Реєстр неприбуткових установ та організацій) діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України № 37 від 24.01.2013.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 року № 652-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій" (далі – Закон № 652), не підлягають виключенню з цього Реєстру до 01 січня 2017 року.
Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом № 652, що відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, включаються контролюючим органом до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. За бажанням неприбуткової організації вона може подати до контролюючого органу копії установчих документів. Такий порядок встановлено пунктом 34 підрозділу 4 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.Згідно з пунктом 35 підрозділу 4 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом № 652, що не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов'язані до 01 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами Податкового кодексу України та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.
Таким чином, неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, після 01 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Про граничні терміни подання звітності та сплати податкових зобов’язань у цьому році
Згідно з підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI, із змінами та доповненнями, податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі у разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) — протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (пункт 49.20 статті 49 Податкового кодексу).
Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених Податковим кодексом (пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу).
Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань є за: ІІІ квартал п. р.: 9 листопада та 19 листопада 2015 року відповідно;
ІV квартал п. р.: 9 лютого та 19 лютого 2016 року відповідно.
Як визначається дохід ЮО - платника ЄП 3 групи при продажу ОЗ з поетапною оплатою?
Якщо при здійсненні операції з продажу основного засобу платник єдиного податку третьої групи у звітному періоді (кварталі) отримує частину договірної вартості проданого основного засобу, то до складу доходу такого платника включається:
- фактично отримана сума коштів на дату її отримання, якщо основний засіб використовувався платником менше року;
- позитивна різниця між отриманою сумою (частиною договірної вартості) та добутком залишкової балансової вартості основного засобу і результатом ділення цієї частини на договірну вартість такого фонду, якщо основний засіб використовувався платником більше року.
|