Среда, 22.01.2025, 23:01

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Смотрите ли вы ТВ?
Всего ответов: 64
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

На брифінгі щодо застосування РРО

Днями за участі в.о.начальника відділу реєстрації платників та електронних сервісів Вовчанської ОДПІ Вікторії Русакової відбувся брифінг з платниками податків Вовчанського та Великобурлуцького районів.

Даний захід було проведено з метою роз’яснення змін у законодавстві, пов’язаних із розширеним застосуванням суб’єктами господарювання реєстраторів розрахункових операцій.

У своєму виступі Вікторія Вікторівна зазначила, що правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06.07.1995р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Дія вказаного Закону поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, що здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

В.о. начальника детально розповіла присутнім, про порядок реєстрації РРО,  про моделі дозволені для використання, зауважила, які суб’єкти господарювання зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операції та за яких умов вони не застосовуються. Також, зупинилася на порядку та термінах подання звітності до контролюючих органів.

Наприкінці зустрічі присутнім було роздано брошури та листівки з роз’ясненнями новацій в застосуванні РРО та надані вичерпні відповіді на запитання платників.

Завершуючи свій виступ, Вікторія Русакова зауважила, що запровадження нових правил та розширення застосування касових апаратів суб’єктами господарювання це – необхідна умова конкурентного ринку і детінізації економіки.

Оновлено перелік держав з низькими ставками податку на прибуток

Затверджено перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 ПК. Господарські операції з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), що включені до зазначеного переліку, відносяться до категорії контрольованих.
Так, зі старого переліку виключено такі держави: Гваделупа, Грузія, Ліванська Республіка, Велике Герцогство Люксембург, Республіка Мальта, Королівство Марокко, Об'єднані Арабські Емірати, Республіка Сінгапур, Швейцарська Конфедерація, Ямайка.

Розпорядження КМУ від 16.09.15 р. № 977-р набуло чинності з дня прийняття.

 

Нюанси розрахунку норми тривалості робочого часу у жовтні 2015 року

У 2015 році після набрання чинності Закону "Про внесення зміни до статті 73 Кодексу законів про працю України" на підприємствах, в установах, організаціях робота не проводиться у святкові і неробочі дні, зокрема, 14 жовтня - День захисника України.
У зв'язку з вищезазначеним, наведена у листі Мінсоцполітики від 09.09.14 р. № 10196/0/14-14/13 норма тривалості робочого часу зазнала змін, а саме: норма тривалості робочого часу у жовтні місяці за п'ятиденним робочим тижнем з двома вихідними днями у суботу та неділю при 40-годинному робочому тижні має становити 167 годин і відповідно норма тривалості робочого часу на 2015 рік за вищезазначених умов - 1995 годин.
До вищезазначеного листа Мінсоцполітики змін внесено не було. Разом з тим як додаток до нього доданий розрахунок норми тривалості робочого часу на 2015 рік з урахуванням внесених змін до статті КЗпП.

Лист Мінсоцполітики від 18.09.15 р. № 560/13/133-15

Документи, які набули чинності 24 вересня 2015 року

Сьогодні набули чинностi такі нормативно-правові акти:

Встановлена надбавка працівникам структурних підрозділів соцзахисту населення

З метою стимулювання працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад КМУ встановив щомісячну надбавку за особливий характер роботи в розмірі 50 % посадового окладу (далі — надбавка) працівникам структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад, які виконують функції з надання різних видів соціальної допомоги.
Перелік працівників, яким установлюється надбавка, визначає керівник структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Постанова КМУ від 16.09.15 р. № 732 набуде чинності одночасно з набранням чинності Законом України „Про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (щодо підвищення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати)".

 

Кому і як часто необхідно платити земельний податок

Если физическое лицо является собственником земельного участка, оно обязано самостоятельно уплачивать земельный налог. Порядок уплаты налога регулируется нормами разд. ХІІ Налогового кодекса Украины. Обязанность по уплате земельного налога возникает у собственника земли со дня возникновения права собственности на земельный участок. Органы местного самоуправления устанавливают на соответствующей территории ставки налога, исходя из нормативной денежной оценки земельных участков с учетом коэффициента индексации, а если такая оценка не проведена — исходя из площади участка. Ставка налога устанавливается в размере не более 3% оценки, а для сельхозугодий — не более 1%. Если участок расположен за пределами населенных пунктов и нормативная денежная оценка не проведена, ставка налога за такой участок не может превышать 5% от оценки единицы площади пашни по области.

Земельный налог уплачивается один раз в год. До 1 июля текущего года контролирующие органы на основании сведений госземкадастра должны начислить сумму, и выдать плательщику налоговое уведомление-решение, где указывается сумма земельного налога и реквизиты для его уплаты. Собственник уплачивает в течение 60 дней со дня вручения ему налогового уведомления-решения. Лица в сельской и поселковой местности могут уплачивать налог через кассы сельских (поселковых) советов по квитанции о приеме налоговых платежей по установленной форме.

Зміна прожиткового мінімуму не впливає на граничний розмір для ПСП

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Враховуючи зазначене, граничний розмір доходу у вигляді заробітної плати, що дає право на одержання податкових соціальних пільг, розраховується з показника прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня 2015 року, та становить 1710 грн. на місяць.
Зміна прожиткового мінімуму протягом року не впливає на граничний розмір доходу при якому застосовуються податкові соціальні пільги.

Також залишаються у раніше встановленому розмірі податкові соціальні пільги.
У 2015 році податкові соціальні пільги встановлені у таких сумах:
- для будь-якого платника податку – 609 грн. на місяць - (50 % прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року);
- для платника податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, - у розрахунку на кожну таку дитину - 609 грн. на місяць - (50 % прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року);
- 913 грн. 50 коп. на місяць – (150 % суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 ПК). Зазначена пільга передбачена для громадян, які є одинокою матір'ю (батьком), вдовою (вдівцем), опікуном, піклувальником - у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, утримують дитину-інваліда - у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років та для інших категорій платників;
- 1218 грн. на місяць - (200 % суми пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 ПК). Наприклад, така пільга надається платнику податку, який є учасником бойових дій під час Другої світової війни або особою, яка у той час працювала в тилу, та інвалідом І і ІІ групи, з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та іншим категоріям громадян.

 

Щодо перевірок страхувальників ФСС від нещасних випадків

ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі – Фонд) нагадав своїм територіальним підрозділам, що з 01.07.15 р. закiнчився мораторiй на проведення перевiрок, установлений Законом вiд 28.12.14 р. № 76-VIII. Законом від 23.09.99 р. № 1105-XIV передбачено здiйснення Фондом перевiрок, зокрема, щодо: достовiрностi поданих страхувальниками вiдомостей про види економiчної дiяльностi (у т. ч. основний) пiдприємств незалежно вiд форми власностi, виду дiяльностi та господарювання для вiднесення страхувальника до класу професiйного ризику виробництва з урахуванням виду його економiчної дiяльностi; стану умов i безпеки працi та проведення профiлактичної роботи з цих питань. Отже, територіальним підрозділам Фонду запропоновано розпочати роботу щодо планування та проведення перевірок. При цьому рекомендовано в першу чергу проводити перевiрку пiдприємств з обсягом доходу за попереднiй календарний рiк – 20 млн грн. та бiльше. При цьому обсяг доходу визначається на пiдставi вiдомостей розподiлу чисельностi працiвникiв, рiчного фактичного обсягу реалiзованої продукцiї (робiт, послуг) за видами економiчної дiяльностi за попереднiй календарний рiк. У разi необхiдностi уточнення відповідних даних рекомендовано звертатися до територiальних органiв ДФС, а щодо юридичних осіб – платників ФСП – визначати обсяг доходу на пiдставi даних розрахунку частки сiльгосптоваровиробництва. А також забезпечити проведення не бiльше однiєї планової перевiрки страхувальника протягом року.

 

Авансовий період оплати послуг із енергопостачання збільшено до 6 місяців

Кабінет міністрів України збільшив бюджетним установам авансовий період оплати послуг з енергопостачання до 6 місяців. Про це УНН повідомили в прес-службі Мінрегіону.

Авансовий період оплати за послуги з теплопостачання та питного водопостачання для бюджетних установ збільшено з одного місяця до шести.

“Відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України „Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 р. № 117“ затверджений 23 вересня на засіданні Уряду", — сказано у повідомленні.

 

Запропоновано скасувати обов`язкову держреєстрацію права оренди на землю

Відповідно до законопроекту право оренди підлягає державній реєстрації виключно за бажанням сторін договору

У Верховній Раді зареєстрований законопроект № 3127 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо скасування обов'язкової державної реєстрації права оренди на земельну ділянку. Автор проекту - народний депутат Михайло Гаврилюк («Народний фронт»). Законопроектом пропонується внесення змін до Земельного і Цивільного кодексів, а також до Законів «Про оренду землі», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Зокрема, згідно із законопроектом право оренди земельної ділянки виникає з моменту укладення договору оренди. Наголошується, що право оренди підлягає державній реєстрації виключно за бажанням сторін договору. Крім того, пропонується встановити, що зареєстроване право оренди земельної ділянки згідно з проектом Закону має вищий пріоритет над незареєстрованим правом оренди тієї ж самої земельної ділянки.

Ключові факти щодо подальших етапів процесу реструктуризації

2 вересня Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження № 978-р «Про початок процедури реструктуризації державного та гарантованого державою боргу і його часткового списання», що дозволить юридично провести процес реструктуризації боргу. Результати реструктуризації за всіма серіями боргових цінних паперів, як очікується, будуть відомі впродовж жовтня або на початку листопада, а до кінця листопада реструктуризація повинна бути остаточно завершена. Завершення процесу реструктуризації боргу очікується до 1 грудня 2015 року.

 

Тимчасове зупинення виплат за деякими державними і гарантованими державою запозиченнями

З метою завершення реструктуризації державного та гарантованого державою боргу, Кабінет Міністрів України тимчасово зупиняє виплати за деякими державними та гарантованими державою запозиченнями (основна сума боргу та відсоткові платежі). Дане тимчасове зупинення платежів є технічним заходом. Тимчасове зупинення платежів розповсюджується на 9 з 14 серій ОЗДП та гарантованих державою єврооблігацій ДП «Фінінпро», що входять до периметру реструктуризації, включаючи єврооблігації з погашенням у вересні та жовтні 2015 року. Тимчасове зупинення платежів не включає будь-які ОЗДП та гарантовані державою єврооблігації ДП«Фінінпро», які не передбачають здійснення будь-яких виплат у період з 23 вересня до 1 грудня 2015 року. Дане рішення щодо тимчасового зупинення платежів у рамках реструктуризації боргу очікувано може призвести до подальшого технічного зниження рейтинговими агентствами суверенного рейтингу України. Проте ця дія рейтингових агентств є очікуваною, технічною і тимчасовою. Одразу після юридичного завершення процесу реструктуризації, ми очікуємо перегляду та підвищення суверенного рейтингу з боку міжнародних рейтингових агенцій, як це відбулося під час та після юридичного оформлення угоди з перепрофілювання єврооблігацій «Укрексімбанку» та «Ощадбанку». Потенційне зниження суверенних рейтингів України не матиме значного впливу на процес реструктуризації боргу.

 

Архівне зберігання документів, вивезених із зони АТО та тимчасово окупованої території

З метою забезпечення захисту прав і законних інтересів юридичних та фізичних осіб Мін'юст визначив, що документи, які підлягають архівному зберіганню, вивезені з тимчасово окупованої території та території проведення АТО юрособами, що припиняють свою діяльність, передаються до архівних установ за місцем припинення цих юросіб, якщо вони не мають правонаступників або органів вищого рівня на території інших регіонів України. Передавання документів на архівне зберігання здійснюється в порядку, встановленому Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях.
Архівна установа (державна архівна установа, архівний відділ міської ради, архівна установа, створена для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду, архівна установа, заснована фізособою та/або юрособою приватного права, яка відповідно до законодавства може здійснювати зберігання документів, що не належать державі та територіальним громадам), орган вищого рівня, які прийняли на зберігання архівні документи від юрособи, що припиняє свою діяльність, повинні надіслати повідомлення Державній архівній службі України про приймання на зберігання архівних документів, у якому зазначаються такі відомості:

- найменування юрособи, що припиняє свою діяльність;
- ідентифікаційний код юрособи з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
- місцезнаходження юрособи (старе) (індекс, область, місто (селище або село), вулиця, будинок);
- місце припинення юрособи (індекс, область, місто (селище або село));
- кількість справ за описом справ постійного зберігання, крайні дати;
- кількість справ за описом з кадрових питань (особового складу), крайні дати.
Юрособи, які змінили місцезнаходження, повинні стати на облік в державній архівній установі (архівному відділі міської ради) за місцем реєстрації юрособи та забезпечити зберігання документів, вивезених з тимчасово окупованої території та території проведення АТО, а також документів, що створюються у процесі їх діяльності.
Крім цього, визнано таким, що втратив чинність, наказ Мін'юсту від 13.01.15 р. № 21/5 "Про місце зберігання документів, вивезених з Автономної Республіки Крим та міста Севастополя юридичними особами, що припиняють свою діяльність".

Наказ Мін'юсту від 07.09.15 р. № 1656/5 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

Збільшено суми платежів і штрафів у сфері будівництва

Державна архітектурно-будівельна інспекція України звертає увагу, що у зв’язку з набранням чинності Законом України від 17.06.15 р. № 704-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» змінюється розмір мінімальної заробітної плати, що впливатиме на розміри деяких платежів і штрафів у сфері будівництва.
Так, нині мінімальна зарплата становить 1378 грн. Відповідно, змінюється розмір таких платежів:
- штраф за правопорушення у сфері містобудівної діяльності;
- ставка судового збору;
- плата за отримання ліцензії на провадження виду господарської діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури;
- плата за видачу сертифіката щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до IV і V категорій складності.

 

Нова форма Декларації з рентної плати

Мінфін затвердив нову форму Податкової декларації з рентної плати.
Відповідно втратять чинність форми:
- податкових розрахунків з плати за користування надрами;
- податкових декларацій збору за спеціальне використання води;
- податкового розрахунку збору за спеціальне використання лісових ресурсів;
- податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України;
- податкових розрахунків з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України.

Нагадуємо, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов’язань з рентної плати.

Сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за звітний період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації з урахуванням фактично сплачених авансових внесків.

 

Розробка програмної продукції: що з ПДВ?

 

ДФСУ у листі від 07.09.2015 р. № 19054/6/99-99-19-03-02-15  Зазначило: якщо згідно з умовами ліцензійного договору передбачено надання замовнику (ліцензіату) права від виконавця (ліцензіара) на використання програмного забезпечення (у тому числі його компонентів) з можливістю продажу такого об’єкта або здійснення відчуження в інший спосіб, то отримання ліцензіаром платежу від ліцензіата як винагороди за надання вказаного права не буде вважатися роялті та відповідно на таку операцію поширюватиметься режим звільнення від оподаткування ПДВ.   

Також підлягають звільненню від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг/виконання робіт, внаслідок надання/виконання яких відбуваються будь-які зміни в програмній продукції (у т.ч. оновлення, удосконалення, модернізація).        

Водночас не підлягають звільненню  та оподатковуються у загальному порядку операції з постачання послуг/виконання робіт (незалежно, чи вони надаються/виконуються виробником програмної продукції чи іншою особою), якщо внаслідок надання/виконання таких послуг/робіт не відбувається жодних змін в програмній продукції (наприклад, навчання персоналу роботі з програмою, встановлення програми, налаштування оргтехніки тощо). 

 

Коли визнавати податковий кредит з придбаної електроенергії при касовому методі

На дату перечисления коммунальным предприятием средств, полученных из бюджета в качестве субвенции в связи с предоставлением населению льгот и субсидий при оплате коммунальных услуг, в счет погашения задолженности перед облэнерго за предыдущие отчетные периоды в связи с приобретением электрической энергии, у коммунального предприятия возникает право на включение в состав налогового кредита сумм НДС по налоговым накладным, составленным облэнерго при осуществлении операции по поставке электрической энергии и зарегистрированным в ЕРНН.

Относительно налоговых накладных, зарегистрированных в ЕРНН с нарушением срока регистрации, такое право сохраняется у коммунального предприятия не более 60 календарных дней с даты списания средств с банковского счета.

 

Чи буде податковий кредит, якщо квиток придбано у посередника?

 

ДФСУ у листі від 01.09.2015 р. № 18663/6/99-99-19-03-02-15  зазначила, що  суб’єкт господарювання, який не є перевізником (не надає послуги перевезення) та здійснює лише прийом замовлень на продаж залізничних та авіаційних квитків, прийом коштів за квитки та повернення коштів за невикористані квитки, визначає свої податкові зобов’язання з ПДВ лише з вартості наданих ним послуг щодо виконання замовлення на продаж проїзних документів.        

У податковій накладній, що складається суб’єктом господарювання, який здійснює прийом замовлень на продаж залізничних чи авіаційних квитків, відображається вартість послуг, наданих у зв’язку з виконанням такого замовлення, та сума податку на додану вартість, визначена з вартості таких послуг.        

У платника податку, який безпосередньо скористався послугами з перевезення на дату затвердження звіту про використання коштів, виданих на відрядження або підзвіт, виникає право на включення сум ПДВ, сплачених у вартості транспортного квитка, до складу податкового кредиту відповідного періоду.      

 При цьому, якщо такі послуги з перевезення придбані для використання в операціях, що не оподатковуються ПДВ, такий платник зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з вартості таких послуг та скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну не пізніше останнього дня звітного періоду.        

 

Учасники АТО мають право лише на звичайну податкову соціальну пільгу

 

У листі від 04.09.2015 р. №8397/В/99-99-17-03-03-15 фахівці ДФС роз'яснили, що особи, які мають статус учасників бойових дій, які брали участь в АТО, не є пільговою категорією платників, що мають право на збільшений розмір податкової соціальної пільги. Однак такі платники мають право на застосування податкової соціальної пільги у звичайному розмірі, як будь-який платник податку.

На підвищений розмір ПСП мають право платники податку, які є учасниками бойових дій:

  • на території інших країн у період після Другої світової війни -  у розмірі 150 %;
  • під час Другої світової війни або особами, яка у той час працювала в тилу, та інвалідом І і ІІ групи, з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни - у розмірі 200%.

 

З якого періоду можна припинити сплачувати прибуткові авансові внески?

 

Фахівці ДФСУ в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 102.21) нагадали, що платник податку, який за підсумками першого кварталу (півріччя, трьох кварталів) звітного (податкового) року не отримав прибуток або отримав збиток, має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за перший квартал (півріччя, трьох кварталів) звітного (податкового) року та не сплачувати авансові внески:

  • за підсумками першого кварталу - з червня - грудня звітного року та січня - травня наступного звітного (податкового) року;
  • за півріччя - з вересня - грудня звітного (податкового) року та січня - травня наступного звітного року;
  • за три квартали - з грудня звітного року та січня - травня наступного звітного року.

Податкові зобов’язання визначаються на підставі поданих податкових декларацій.

Отже, першим звітним (податковим) періодом, з якого платники податку на прибуток мають право застосувати норми абзацу дев’ятого п. 57.1 ст. 57 ПКУ, є звітний (податковий) період – три квартали 2015 року.

Тобто платник податку на прибуток, який сплачує авансовий внесок та за підсумками трьох кварталів 2015 року не отримав прибуток або отримав збиток, має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за три квартали 2015 року та не сплачувати авансові внески з грудня 2015 року та січня - травня 2016 року.

 

ДФСУ про нюанси оподаткування ПДФО прощеного боргу

 

ДФСУ у листі від 07.09.2015 р. №8481/Б/99-99-17-03-03-14 зазначила, що відповідно до пп. 164.2.17 ПКУ оподатковується ПДФО основна сума боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 50 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року.

Кредитор зобов’язаний повідомити платника податку-боржника шляхом:

  • направлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення;
  • укладення відповідного договору,
  • надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу

та включити суму прощеного (анульованого) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було прощено.

 

Боржник самостійно сплачує ПДФО та відображає їх у річній податковій декларації.

У разі неповідомлення кредитором боржника про прощення (анулювання) боргу такий кредитор зобов’язаний виконати всі обов’язки податкового агента щодо доходів.

Водночас податківці зауважують, що основна сума боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності у сумі, що не перевищує 50 % однієї мінімальної зарплати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Крім того, не вважається додатковим благом сума, прощена (анульована) кредитором у розмірі різниці між основною сумою боргу за фінансовим кредитом в інвалюті, визначена за офіційним курсом НБУ на дату зміни валюти зобов’язання за таким кредитом з іноземної валюти у гривню, та сумою такого боргу, визначеною за офіційним курсом НБУ станом на 1 січня 2014 року, а також сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені) за такими кредитами, прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності. Ці норми застосовуються до фінансових кредитів в іноземній валюті, непогашених до 1 січня 2014 року.

Також ця норма поширюється й на операції з прощення кредитором боржникові заборгованості за фінансовим кредитом в іноземній валюті, що здійснювалися починаючи з 01.01.2015.

Отже, з метою оподаткування ПДФО основну суму боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, та прощеної (анульованої) суми у розмірі різниці слід розглядати окремо.

 

ГФС розповіла про оподаткування сервітуту нерухомого майна

 

Предоставление права пользования недвижимым имуществом (отличным от земельного участка) согласно договору сервитута является операцией по поставке услуг (услуга, которая потребляется ее получателем в процессе осуществления определенной деятельности) и облагается НДС в общеустановленном порядке по ставке 20 %. Об этом рассказала ГФС в письме № 18681/6/99-99-1903-02-15.

Напомним, сервитут - это право пользования чужим имуществом (ст. 401 ГК). Сервитут определяет объем прав относительно пользования лицом чужим имуществом. Лицо, которое пользуется сервитутом, обязано вносить плату за пользование имуществом, если другое не установлено договором, законом, завещанием или решением суда.

Сервитут не лишает владельца имущества, относительно которого он установлен, права владения, пользования и распоряжения этим имуществом.

Таким образом, при заключении договора сервитута недвижимого имущества (отличного от земельного участка) собственник недвижимого имущества передает другому лицу определенные права по пользованию таким имуществом.

Статьей 185 НК определено, что объектом налогообложения НДС являются операции по поставке товаров/услуг, место поставки которых расположено на таможенной территории Украины.

Поставкой услуг в соответствии с пп. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14 НК является любая операция, не являющаяся поставкой товаров, или другая операция по передаче права на объекты права интеллектуальной собственности и другие нематериальные активы или предоставление других имущественных прав относительно таких объектов права интеллектуальной собственности, а также операция по предоставлению услуг, потребляемых в процессе осуществления определенной деятельности.

 

Нова податкова накладна - в проекті від Мінфіну!

 

ДФСУ оприлюднила проект наказу Міністерства фінансів України „Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної”.

З метою спрощення форми податкової накладної виключені її реквізити, які втратили актуальність у зв’язку із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ, а саме:

  • місцезнаходження покупця/продавця,
  • номер телефону,
  • вид цивільно-правового договору,
  • форма проведених розрахунків.

Крім того, для зручності платників податку у разі постачання/придбання товарів/послуг їх філіями податкову накладну доповнено реквізитом „код філії”.

 

ДФС про порядок розрахунку суми авансового внеску з податку на прибуток при сплаті частини чистого прибутку

 

Фахівці Вовчанської ОДПІ  зазначили, що оскільки частина чистого прибутку (доходу) сплачується наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності, тобто базовим податковим (звітним) періодом для нарахування та сплати цього платежу є календарний квартал, а для розрахунку авансового внеску згідно з пп. 57.11.2 ПКУ платник податку повинен ураховувати значення об'єкта оподаткування податкового (звітного) року, то авансовий внесок при нарахуванні та сплаті частини чистого прибутку (доходу) за підсумками звітного кварталу, півріччя, трьох кварталів розраховується з усієї суми частини чистого прибутку (доходу), що підлягає виплаті.

Водночас, у разі якщо на момент сплати частини чистого прибутку (доходу) за IV квартал звітного року подана декларація з податку на прибуток за такий рік і погашені зобов'язання, нараховані в такій декларації, авансові внески нараховуються на суму перевищення частини чистого прибутку, що підлягає виплаті за IV квартал звітного року, над значенням об'єкта обкладення податком на прибуток за такий рік, поділеним на 12 і помноженим на 3 (пропорційно до кількості місяців, за які виплачується частина чистого прибутку (доходу)).

 

За якими ставками сплачувати земельний податок у 2015 році

 

Відповідно до п. 12.3 ст. 12 ПКУ, сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків і зборів.

Рішення про встановлення місцевих податків і зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін. В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).

У зв’язку із тим, що зазначені норми набрали чинності із 1 січня 2015 року та відповідні рішення місцевими радами не приймались, платники земельного податку у 2015 році обчислюють суми податкових зобов’язань із плати за землю із з

 

Минсоцполитики о предоставлении отпуска работницам, имеющим детей

 

Минсоцполитики в письме от 12.05.2015 г. № 256/13/116-15 акцентирует внимание на следующем:

1. Работница, имеющая право на социальный отпуск по двум основаниям, может использовать указанный отпуск, например, сначала по одному основанию продолжительностью 10 календарных дней, а через некоторое время по другим основаниям продолжительностью 7 календарных дней.

2. Часть отпуска, на который пришлась временная нетрудоспособность работника, должна быть перенесена на другой период или предоставлена сразу после окончания действия причины, т.е. отпуск продлен.

3. Законодательством не предусмотрен срок давности, по истечении которого теряется право на дополнительный социальный отпуск работникам, имеющим детей.

4. Дополнительный отпуск работникам, имеющим детей, является социальным отпуском и не относится к виду ежегодных, поэтому он может предоставляться в любое время в течение календарного года, независимо от отработанного времени и даты рождения ребенка — до или после.

 

Коли новоутворена юрособа має право на залишки від’ємного значення, сформовані підприємством-попередником

 

Вовчанська ОДПІ повідомила, що особа, утворена в результаті перетворення, може перенести накопичене від’ємне значення ПДВ залежно від способу її реєстрації платником ПДВ.

У своїй відповіді управління спирається на вимоги наказу Мінфіну України «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» від 14.11.2014 р. № 1130. Відповідно до цього положення, новоутворена особа може зареєструватися платником ПДВ шляхом:

1) процедури перереєстрації;

2) реєстрації нового платника ПДВ.

У разі якщо використовувався перший спосіб, така новоутворена юридична особа при заповненні декларації з ПДВ за звітний (податковий) період переносить значення рядка 24 декларації попереднього (податкового) періоду.

Якщо ж при реорганізації платника податку відбувається анулювання реєстрації такого платника ПДВ і здійснюється реєстрація платником ПДВ іншої особи, то в цьому випадку новоутворена особа не має права на залишки від’ємного значення, що сформовані підприємством-попередником.

 

На митницях запроваджують єдині орієнтовні показники митної вартості товарів

 

На сайті Уряду оприлюднено постанову КМУ «Про використання у системі управління ризиками орієнтовних показників митної вартості товарів»від 16.09.2015 р. № 724

Кабмін постановляє: органи доходів і зборів у системі управління ризиками повинні запровадити єдині орієнтовні показники митної вартості товарів під час митного оформлення товарів, які ввозяться на митну територію України в митному режимі імпорту (випуску для вільного обігу) (далі — орієнтовні показники митної вартості товарів). При цьому сформувати такі показники ДФС має у 2-денний строк.

Окрім того, ДФС зобов’язана здійснювати перегляд і коригування орієнтовних показників митної вартості товарів щомісяця до 10 числа.

 

Чи нараховується ЄСВ при виплаті лікарняних звільненому працівникові

 

Виплата лікарняних після дати звільнення працівника не порушує вимог ст. 116 КЗпП, але виплатити нараховані лікарняні підприємство зобов'язане в найближчий після нарахування день для виплати заробітної плати, а допомогу із Фонду — після надходження грошей на рахунок.

Після звільнення працівника підприємство не несе обов'язку страхувальника, а відповідно, і платника страхових внесків.

Отже, особам, яким після звільнення нараховано допомогу по тимчасовій непрацездатності, єдиний внесок на зазначені суми не нараховується.

 

Юрособи-єдинники групи 3 звітують за 9 місяців за новою формою

 

Вовчанська ОДПІ нагадало: платники єдиного податку — юридичні особи мають подавати податкову звітність за 9 місяців 2015 року за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 578, у тому числі й для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.

Роз’яснення щодо того, із якого періоду юрособам — єдинникам групи 3 слід звітувати за новою формою, іще раніше було розміщене в підкатегорії 108.01.05 «ЗІР».

 

При розрахунку лікарняних із розрахункового періоду не виключають святкові й неробочі дні

Святкові й неробочі дні не виключаються із розрахункового періоду та, відповідно, із періоду, за який здійснюється виплата матеріального забезпечення.

Відповідний висновок робить ФСС із ТВП у листі від 25.08.2015 р. № 5.2-32-1375.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (29.09.2015)
Просмотров: 365 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика