Среда, 22.01.2025, 22:43

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы любите справлять праздники, дни рождения, юбилеи?
Всего ответов: 46
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Мін’юст про деякі нюанси державної реєстрації ОСББ

У Мін’юсті в листі від 07.09.2015 р. № Ю-16958/19.3 знову нагадали порядок реєстрації ОСББ: правові й організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації ОСББ, захисту їх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначає Закон України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 р. № 2866-ІІІ (далі — Закон № 2866).

Об’єднання може бути створено лише власниками квартир і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках) відповідно до ст. 6 Закону № 2866. Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після держреєстрації права власності на більш ніж половину квартир і нежитлових приміщень у такому будинку. Установчі збори приймають рішення про створення об’єднання та затверджують його статут.

Статут об’єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики й політики у сфері житлово-комунального господарства.

Держреєстрація об’єднання (асоціації) проводиться в порядку, установленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об’єднання (асоціація) вважається утвореним із дня його державної реєстрації згідно зі ст. 6 Закону № 2866.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі — Закон про реєстрацію), його дія (Закону) поширюється на держреєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності й підпорядкування, а також фізичних осіб — підприємців.

Порядок проведення держреєстрації юрособи передбачений ст.ст. 24, 25 – 27 Закону про реєстрацію. Окрім цього, відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону про реєстрацію, установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

 

 

Якщо на електронному рахунку було достатньо коштів – списують штрафи за несвоєчасну сплату ПДВ

 

У листі від 25.08.2015 р. № 31376/7/99-99-15-01-04-17 податківці нагадали про п. 40 підрозділу 2 р. XX «Перехідних положень» ПКУ.

У цьому пункті йдеться, що штрафні санкції та пеня, передбачені ПКУ за порушення строків, установлених для самостійної сплати податкових зобов’язань із ПДВ, не застосовуються за умови наявності в такі строки коштів на електронних ПДВ-рахунках платників податку в сумах, достатніх для сплати узгоджених податкових зобов’язань із ПДВ до бюджету чи на спецрахунки сільгосппідприємств-спецрежимників відповідно до ст. 209 ПКУ.

 У разі нарахування вказаних штрафних санкцій протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування ПДВ такі штрафні санкції підлягають списанню Податковою за місцем реєстрації платника протягом 14 робочих днів.

При цьому перехідним періодом для виконання вимог зазначеного вище пункту є проміжок часу із 01.02.2015 р. по 01.07.2015 р.

 

 

Як єдинникам групи 4 уникнути штучного податкового боргу й умовних штрафів

Згідно із чинним законодавством, платники єдиного податку групи 4 повинні сплачувати податок щокварталу протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу. Однак за поданими деклараціями податкові зобов’язання на 2015 рік нараховуються щомісяця, у зв’язку із чим в інтегрованій картці платника податку обліковуються податковий борг й умовно нараховані штрафні санкції.

У ситуації, що склалася, податківці пропонують єдинникам групи 4:

 подати уточнюючі податкові декларації з фіксованого сільськогосподарського податку на 2015 рік (усіх декларацій, поданих у 2015 році) із заповненням розділу «нараховано до зменшення податкового зобов’язання», що унеможливить виникнення штучного податкового боргу й умовно нарахованих штрафних санкцій

або

 подати «звітну» декларацію платника єдиного податку групи 4 на 2015 рік за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 578. Граничний строк подання декларацій платника єдиного податку групи 4 — до 10 жовтня 2015 року.

 

 

Кошти, які надходять на рахунок банку, що ліквідуються, підлягають поверненню

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб у листі від 09.09.2015 р. № 12-31488/15 наголосив: відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 48 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» від 23.02.2012 р. № 4452-VI, у редакції, що діє з 12.08.2015 р., Фонд безпосередньо або шляхом делегування повноважень уповноваженій особі Фонду із дня початку процедури ліквідації банку повертає ініціатору переказу кошти, що надійшли на кореспондентський рахунок банку для зарахування на поточні рахунки клієнтів банку чи для виплати переказів протягом процедури ліквідації до дня відкриття банком накопичувального рахунка в Національному банку України (окрім коштів, призначенням платежу за якими є погашення зобов’язань перед банком).

Зазначена норма спрямована на дотримання банком, що ліквідується, вимог законодавства, оскільки такий банк не має права здійснювати будь-яку банківську діяльність, у тому числі операції з переказу коштів, без наявності відповідної ліцензії.

Отже, Фонд вважає, що кошти, які надійшли на кореспондентський рахунок банку для зарахування на поточні рахунки клієнтів банку чи для виплати переказів протягом процедури ліквідації до дня відкриття банком накопичувального рахунка в Національному банку України (окрім коштів, призначенням платежу за якими є погашення зобов’язань перед банком), мають бути повернені банком, що ліквідується, ініціатору переказу коштів, починаючи із 12.08.2015 р.

 

 

Чи стосується бюджетних установ нова межа вартості 6 000 грн. для віднесення об’єктів до основних засобів?

Загальні вимоги щодо ведення бюджетними установами бухгалтерського обліку визначено Бюджетним кодексом (далі – БК). Як передбачено ч. 2 ст. 56 БК бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, установленому Мінфіном.
З 1 січня поточного року запроваджено НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затверджене наказом Мінфіну від 12.10.10 р. № 1202, яким визначено порядок формування в бухгалтерському обліку інформації про основні засоби. Так, за нормами НП(С)БОДС 121 основними засобами в бухгалтерському обліку визнаються предмети вартістю понад 2 500 грн. (без ПДВ), оскільки відповідно до абзацу другого пп. 3.2.3 розд. II НП(С)БОДС 121 до малоцінних необоротних матеріальних активів суб’єкти державного сектора зараховують предмети вартістю (без ПДВ) не більше 2 500 грн., строк використання яких перевищує один рік, та сценічно-постановочні засоби вартістю, що не перевищує 5 000 грн. за одиницю. Зазначена вартісна межа в НП(С)БОДС 121 залишилася без змін.
Слід нагадати, що в ч. 1 ст. 4 БК визначено склад бюджетного законодавства, до якого наступним після Конституції України віднесено БК. Відповідно до ч. 2 ст. 4 БК норми БК визначено пріоритетними в застосуванні, якщо іншим нормативно-правовим актом бюджетні відносини визначаються інакше.
Ураховуючи зазначене, бюджетні установи при визнанні в бухгалтерському обліку основних засобів керуються вартісною межею, визначеною НП(С)БОДС 121.

 

 

Продаж основних засобів після переоцінки: як нарахувати ПДВ

При продажу об'єкта основних засобів (далі – ОЗ), раніше уціненого (шляхом переоцінки) до справедливої вартості, підприємству не потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ на різницю між залишковою вартістю об'єкта і ціною його реалізації.

Приймаємо рішення про переоцінку
Із попередньої консультації зрозуміло, що при продажу об'єкта ОЗ за ціною, нижчою за його залишкову вартість, підприємству доведеться донарахувати податкові зобов'язання з ПДВ, виходячи з різниці між цими двома сумами.
Як визначити базу обкладення ПДВ, якщо підприємство раніше переоцінило об'єкт ОЗ відповідно до п. 16 П(С)БО 7 «Основні засоби»? У цьому випадку об'єкт уцінюється до справедливої вартості. Як правило, справедлива вартість дорівнюватиме чистій вартості реалізації. Отже, перевищення залишкової вартості над ціною реалізації не буде, а значить, не буде й донарахування ПДВ.

Нагадаємо заразом, що:

  • переоцінка ОЗ – це не обов'язок, а право підприємства. Тому можливість переоцінки, її періодичність і критерій істотності (на скільки балансова вартість повинна відрізнятися від справедливої на дату балансу, щоб знадобилася переоцінка) слід закріпити в обліковій політиці;
  • при переоцінці одного об'єкта на ту саму дату потрібно виконати переоцінку всіх об'єктів групи, до якої належить цей об'єкт;
  • у підприємства з'являться витрати на оплату послуг професійного оцінювача.

 

 

Нова форма декларації екоподатку зі звіту за IV квартал 2015 року

Затверджено нову форму Податкової декларації екологічного податку.
Зазначена декларація подається платниками податку до контролюючого органу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.

Наказ Мінфіну від 17.08.15 р. № 715 набуде чинності з дня опублікування. Готується до опублікування в «Офіційному віснику України» від 25.09.15 р. № 74.

Нагадаємо, згідно з п. 46.6 ПК до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, наступний за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, діють форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Таким чином, за III квартал 2015 року – звітуємо за старою формою (граничний термін подання - 09.10.15 р.). За новою формою звітуємо починаючи зі звіту за IV квартал 2015 року.

 

 

Сільські (селищні) ради приймають сплату податків і зборів в касу за новою квитанцією

 Міністерство фінансів України Наказом N 714 від 17.08.2015 затвердило нову форму Квитанції про прийняття податків і зборів. Нагадаємо що згідно пункту 57.5 статті 57 розділу II, пункту 287.5 статті 287 розділу XII Податкового кодексу України: Фізичні особи - платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені цим Кодексом, через установи банків та поштові відділення. У разі коли зазначені особи проживають у сільській (селищній) місцевості, вони можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про приймання податкових платежів

 

 

Відпустки без збереження заробітної плати у розрахунку лікарняних

Відповідно до пункту 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 N 1266 (далі - Порядок), середньоденна заробітна плата обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати, на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або страхові внески на відповідні види загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - єдиний внесок та/або страхові внески), на кількість календарних днів перебування у трудових відносинах у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин, - тимчасова непрацездатність, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати (далі - поважні причини). Державні гарантії та відносини, пов'язані з відпусткою, регулюються Конституцією України, Законом України "Про відпустки" від 15.11.96 N 504 (далі - Закон N 504), Кодексом законів про працю України, іншими законами та нормативно-правовими актами України. Так, Закон N 504 встановлює державні гарантії права на відпустки, визначає умови, тривалість і порядок надання їх працівникам для відновлення працездатності, зміцнення здоров'я, а також для виховання дітей, задоволення власних життєво важливих потреб та інтересів, всебічного розвитку особи. Цим Законом передбачено надання двох видів відпусток без збереження заробітної плати: відпусток, що надаються працівникам через суб'єктивне право, яке належить їм за законом, тобто в обов'язковому порядку, і відпусток, які надаються за погодженням сторін (роботодавця і працівника) із визначенням їх термінів (статті 25 та 26 Закону). Статтею 28 Закону N 504 передбачено, що особи, винні в порушенні законодавства про відпустки, несуть відповідальність згідно з законодавством. Також пунктом 66 Прикінцевих положень Закону України "Про державний бюджет України на 2014 рік" від 16.01.2014 N 719 передбачено право керівників центральних органів виконавчої влади, визначених у абзаці першому цього пункту, у межах бюджетних призначень без згоди працівників надавати відпустки без збереження заробітної плати на визначений цими керівниками термін. Така норма передбачена і на 2015. Так, згідно із пунктом 9 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 N 76, надано право керівникам органів виконавчої влади та інших державних органів (крім органів, які беруть участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об'єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні цих об'єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою) у межах бюджетних призначень без згоди працівників надавати відпустки без збереження заробітної плати на визначений цими керівниками термін. При цьому, положення статті 26 Закону N 504 (у частині обмеження терміну відпустки без збереження заробітної плати) не застосовуються. Отже, враховуючи зазначене,  до відпусток без збереження заробітної плати, які є поважною причиною, відносяться лише відпустки, надані згідно із статтями 25 та 26 Закону N 504, пунктом 66 Прикінцевих положень Закону України "Про державний бюджет України на 2014 рік" від 16.01.2014 N 719 та пунктом 9 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 N 76.

 

 

Виплата матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду у разі звільнення працівника

 Фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється відповідно до статті 34 Закону України від 23.09.1999 № 1105 "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (далі — Закон №1105) та згідно Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 22.12.2010 №26. Зазначеним Порядком затверджено форму заяви-розрахунку, яка подається страхувальником до робочого органу Фонду. Відповідно до статті 22 Закону №1105 Фондом виплачується допомога починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності) незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності в порядку і розмірах, установлених законодавством. Згідно зі статтею 116 Кодексу законів про працю України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, здійснюється в день звільнення. Оскільки суми матеріального забезпечення страхувальник отримує від Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, то й виплата матеріального забезпечення застрахованим особам повинна здійснюватися після надходження коштів від Фонду. Законом №1105 не передбачено виплату страхувальниками матеріального забезпечення за рахунок власних коштів з наступним відшкодуванням.


 

Оновлення ДФС України розпочато

Міністерство фінансів України затвердило новий штатний розпис Державної фіскальної служби України.

Веденням в дію нового штатного розпису буде забезпечено реалізацію доручення Прем’єр-міністра України, наданого на засіданні Уряду 16 вересня цього року щодо оновлення складу ДФС.

В новій структурі змінено більшість структурних підрозділів, штатний розпис передбачає виконання завдань та рішень Уряду та Міністра фінансів України, а також задовольняє вимоги Міжнародного валютного фонду щодо скорочення на 20% штатної чисельності апарату ДФС.

Заповнення штату ДФС буде здійснюватись на основі принципів відповідності, фаховості та прозорості. Кандидатам на посади, які мають корупційні ризики буде запропоновано пройти перевірку на поліграфі.

Наступним кроком оновлення системи органів державної фіскальної служби України буде переформатування її територіальних органів.

Як повідомлялось раніше, першим етапом побудови нової системи передбачається скоротити майже вдвічі кількість Державних податкових інспекцій. На сьогодні проект урядового рішення про скорочення ДПІ знаходиться на погодженні в Міністерстві юстиції України.

 

 

Роман Насіров взяв участь у засіданні Громадської ради при ДФС України

Під час заходу, який відбувся 17 вересня 2015 р,  Голова ДФС розповів про основні напрями реформування відомства. „Ми вже почали ці важкі зміни. Передусім ми змінили функціональну структуру як центрального апарату, так і спланували таку зміну по областях”, - зазначив Роман Насіров. Очікується, що новий штатний розпис найближчим часом буде затверджено Міністерством фінансів України.

В рамках інституційної реформи ДФС планується, зокрема, перевести всіх аудиторів з районних інспекцій Києва в єдиний офіс аудиту з тим, щоб більше не було можливості ані маніпулювати, ані домовлятися, ані навіть здійснювати тиск на платників податків. А згодом цей пілотний проект на базі м. Києва пошириться і на інші великі міста, такі як Одеса, Харків, Львів, Дніпропетровськ.

Крім того, планується суттєво зменшити кількість інспекцій - з 311 до 161. „Це робиться для оптимізації процесів як адміністрування податків, так і обслуговування платників, - уточнив Голова ДФС. - Ми прагнемо забрати корупційні елементи,  коли, в деяких випадках, начальник інспекції міг сам створити схему і контролювати її роботу». Також на сьогодні вже змінено понад 600 керівників органів ДФС різного рівня.

Щодо податкової реформи взагалі Роман Насіров наголосив, що Державна фіскальна служба пропонує окремі зміни, які полегшать адміністрування платежів і сприятимуть усуненню можливостей для зловживань з боку  всіх учасників податкових відносин у державі.

Велика увага на засіданні Громадської ради приділялася ПДВ – особливостям роботи системи електронного оподаткування (СЕА) ПДВ та відшкодування податку. За словами Романа Насірова, запровадження СЕА було вимушеним заходом у відповідь на махінації з боку платників, які в середньому на місяць намагалися зареєструвати приблизно 3 млрд. грн. схемного кредиту. Зараз СЕА працює в повноцінному режимі, щомісяця в ній реєструється понад 20 млн. податкових накладних, а в перспективі працівники ДФС обіцяють суттєво скоротити кількість зустрічних і позапланових перевірок. „Якщо є скарги на роботу системи, надавайте. Будуть конкретні факти, буде реакція”, - закликав громадськість керівник відомства.

Щодо відшкодування податку, ДФС ініціює збільшення бюджетного розпису на 12 млрд. грн. на ці цілі. У 2015 р.  передбачено виділити на відшкодування 58 млрд. грн. (або 4,8 млрд. грн. у перерахунку на місяць), а щомісячна заявка на відшкодування сягає 7,5 млрд. грн.

Митний блок питань, яких накопичилося чимало, на наступному тижні буде більш детально обговорений з членами профільного комітету Громадської ради. „Загалом нашу з вами роботу потрібно вдосконалювати – не тільки зустрічатися формально, а намагатися вибудовувати конструктивний діалог і знаходити ефективні рішення, які можна втілити в життя”, - зазначив Голова ДФС.

 

Основні етапи реформування Державної фіскальної служби

На сьогоднішній день вже більше ніж півтора місяці проходить реструктуризація Державної фіскальної служби України. План реструктуризації передбачає декілька етапів.

В серпні Міністерством фінансів була затверджена нова структура центрального апарату ДФС, сформована згідно з рекомендаціями МВФ. Документом передбачено переформатування структури фіскальної служби відповідно до функціональних напрямів, що оптимізує, підвищить ефективність роботи ДФС та дозволить скоротити штат.

Другий етап реформування стосується кадрового складу ДФС - це затвердження штатного розпису, який наразі перебуває на підписі у Міністерстві фінансів. Після його затвердження (очікується наступного тижня), ДФС розпочне реалізацію проекту щодо повного оновлення кадрового складу центрального апарату. Кожна штатна одиниця повинна буде пройти тестування для переходу до нової структури. Якщо за результатами тестування працівники не відповідатимуть вимогам, на вакантні посади буде проводитись відбір серед претендентів зовні.

Що стосується заміни кадрового складу територіальних органів ДФС, то наразі в Міністерстві фінансів знаходиться постанова, після підписання якої повинна розпочатися реструктуризації територіальних органів ДФС. Згідно цього нормативного акту кількість державних податкових інспекцій зменшується з 311 до 161, що значно знижує бюрократичні перешкоди в обслуговуванні платників податків. На наступному етапі планується ще більше скорочення територіальних одиниць для повного усунення навантаження на платників податків та перехід до сервісного характеру взаємодії з платниками. 

 

 

Щодо застосування спрощеної системи оподаткування

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу на те, що здійснюючи певні види діяльності, підприємці не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування.

Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп:

- суб’єкти господарювання (фізичні особи - підприємці), які здійснюють:

1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

2) обмін іноземної валюти;

3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);

4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);

5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;

6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України ”Про страхування”, сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. III ПКУ;

7) діяльність з управління підприємствами;

8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);

9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;

- фізичні особи - підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту;

- фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;

- страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

- фізичні особи - нерезиденти;

- суб’єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

 

 

Сільгоспвиробники, зверніть увагу!

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу сільгоспвиробників на новації у справлянні податку та поданні декларацій платниками єдиного податку 4 групи. З січня 2015 року, фіксований сільськогосподарський податок було трансформовано в єдиний податок  та зазначену категорію платників виділено в окрему четверту групу «спрощенців». Такі новації були передбачені Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України».

Відповідно до п.п.295.9.2. п. 295.9 ст.295 Податкового кодексу України  платники єдиного податку четвертої групи повинні сплачувати податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.

На теперішній час платниками єдиного податку четвертої групи подано податкові декларації за формою, затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 №864 «Про затвердження форми Податкової декларації з фіксованого сільськогосподарського податку», і податкові зобов'язання на 2015 рік нараховуються помісячно. Як наслідок, в інтегрованій картці платника податку обліковуються податковий борг та умовно нараховані штрафні санкції.

Щоб привести у звітність відповідність до вимог законодавства, було прийнято наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку» (далі - наказ №578) та зареєстровано у Міністерстві юстиції України 7 червня 2015 року за №799/27244, яким затверджено форму податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи. Відповідно до п. 4 наказу №578 цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

З огляду на викладене пропонується платниками єдиного податку четвертої групи:

– подати уточнюючі податкові декларації з фіксованого сільськогосподарського податку на 2015 рік (усіх декларацій, поданих у 2015 році) із заповненням розділу «нараховано до зменшення податкового зобов'язання», що унеможливить виникнення штучного податкового боргу та умовно нарахованих штрафних санкцій;

– подати «звітну» декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2015 рік за формою, затвердженою наказом №578.

         Граничний термін подання декларацій платника єдиного податку четвертої групи - до 10.10.2015.

 

Індексація при підвищенні доходів випереджаючим шляхом

Власник або уповноважений ним орган чи фізична особа не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами.
Про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.
Проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету ПФУ та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на відповідний рік.
Обмеження проведення індексації передбачено для тих виплат, які фінансуються з бюджетів усіх рівнів.
Проведення індексації може замінюватись механізмом підвищення доходів працівників випереджаючим шляхом.
Так, передбачено, що у разі підвищення грошових доходів населення випереджаючим шляхом з урахуванням прогнозного рівня інфляції базовим місяцем вважається місяць, у якому мало місце таке підвищення.
Для проведення подальшої індексації або здійснення чергового підвищення доходів випереджаючим шляхом обчислення індексу споживчих цін здійснюється наростаючим підсумком починаючи з наступного за базовим місяцем.
Нарахування сум індексації або проведення чергового підвищення грошових доходів випереджаючим шляхом здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін, на підставі якого нарахована сума індексації перевищить суму підвищення доходів випереджаючим шляхом у базовому місяці.

 

Актуально сьогодні!

Сьогодні останній день строку подання:

  • Податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2015 року;
  • Декларації з акцизного податку за серпень 2015 року;
  • Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю, за серпень 2015 року;
  • Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма № Д4 (місячна)) за серпень 2015 року;
  • Податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, за серпень 2015 року.

 

В подзаконном акте осталось требование регистрации трудовых договоров с ФЛП в центрах занятости: как быть?

 

Законом № 77 внесены изменения в КЗоТ Украины, а именно исключена норма, которая обязывала регистрировать трудовые договора, заключенные между ФЛП и наемным работником в службе занятости. Вместе с тем, существует Приказ № 260, в котором осталась обязанность регистрации трудового договора в службе занятости. Могут ли организации, согласно регламенту работы которых им необходимо предоставлять копию трудового договора, требовать его регистрации в службе занятости? Если нет, то как аргументированно можно это объяснить?

Приказ № 260 является подзаконным актом, который был утвержден согласно ст. 24, ст. 241 КЗоТ Украины. После исключения ст. 241 КЗоТ Украины нормы Приказа № 260 противоречат нормам КЗоТ Украины, а потому нужно руководствоваться нормами КЗоТ Украины, поскольку закон имеет высшую юридическую силу, чем подзаконный акт.

Итак с 1 января 2015 года не регистрируются в службе занятости трудовые договора, заключенные между работником и физлицом-предпринимателем.

В соответствии с нормами Закона № 77 была, в частности, исключена с 1 января 2015 года ст. 241 КЗоТ Украины, которая обязывала регистрировать трудовые договора в государственной службе занятости в случае заключения трудового договора между работником и физический лицом, в том числе физическим лицом — предпринимателем.

 

Как будет проводиться электронная проверка: проект Минфина

На офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Регуляторна політика» розміщено проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку подання платником податків заяви про проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки та прийняття рішення контролюючим органом про проведення такої перевірки».

Проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку подання платником податків заяви про проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки та прийняття рішення контролюючим органом про проведення такої перевірки» (далі – Проект) розроблено на виконання    підпункту 75.1.2  пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до змін, які відбулися в організаційній структурі органів державної влади.

 

Як фахівці  Податкової служби  можуть виправити помилку в книгах обліку

Відповідно до п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Форми книги обліку доходів, книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 (далі – Порядок).

Відповідно до п. 2 Порядку книга обліку доходів (книга обліку доходів і витрат) (далі – Книга) ведеться за вибором платника податку в паперовому або в електронному вигляді.

При обранні платником податку ведення Книги в паперовому вигляді записи виконуються розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або позитивного значення), який засвідчується підписом платника податку (п. 3 Порядку).

Коли платником податку обрано ведення Книги в електронній формі у Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення (п. 4 Порядку).

 

Зміни до Податкового кодексу обговорять у ТПП України

1 жовтня 2015 р. у Торгово-промисловій палаті України відбудеться Національний форум з актуальних питань у сфері оподаткування. Необхідність проведення такого заходу викликана наболілими для бізнесу проблемними питаннями відносин із фіскальними органами.

План заходу передбачає дискусію щодо податкового законодавства, проблем у відносинах малого та середнього бізнесу з фіскальними органами, питань митного оподаткування, змін у податковому законодавстві тощо.

До участі у форумі залучені ключові експерти Державної фіскальної служби України, Міністерства фінансів України, представники галузевих асоціацій, Палати податкових консультантів, представники юридичних компаній тощо. Також передбачається участь в обговоренні депутатів Верховної Ради України.

Основні теми форуму – податкова реформа 2015, електронне адміністрування ПДВ, митні питання в контексті податків і зборів, зменшення податкового тиску на фонд оплати праці, проблеми у взаємодії між бізнесом та фіскальними органами у розрізі різних галузей економіки.

Податкова реформа 2015 має зупинити падіння економіки і сформувати конкурентні податкові умови для розвитку бізнесу. Задля цього має бути зменшене податкове навантаження на фонд оплати праці, збережена спрощена система оподаткування, а взаємини між платниками податків і державою мають будуватися на принципах взаємоповаги та довіри.

 

Закон про підвищення соцстандартів набув чинності

 

Закон "Про внесення змін до Закону України" Про Державний бюджет України на 2015 рік "(щодо підвищення прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати) опублікований в парламентському виданні Голос України в суботу, 19 вересня і набув чинності з 20 вересня Закон передбачає, що з 1 вересня 2015 за рахунок перевиконання дохідної частини загального фонду державного бюджету на 24,6 млрд грн підвищується прожитковий мінімум і мінімальна заробітна плата з відповідним збільшенням витрат на оплату праці, пенсійне забезпечення, допомоги сім'ям з дітьми та одноразові допомоги, стипендії аспірантів і докторантів, а також здійснити підвищення з 1 вересня 2015 року на 13% мінімальних ординарних академічних стипендій, соціальних стипендій учням професійно-технічних і студентам вищих навчальних закладів та вирішення інших першочергових питань.
 

 

Підвищені пенсії та зарплатні для бюджетників будуть виплачені на початку жовтня

Арсеній Яценюк: Підвищені пенсії та зарплатні для бюджетників будуть виплачені на початку жовтня З 4 жовтня пенсіонери отримають як доплату за вересень, так і підвищену пенсію за жовтень. Тому підвищені заробітні платні для бюджетників будуть виплачені в першій декаді жовтня. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк у «10 хвилинах» у неділю, 20 вересня. Арсеній Яценюк нагадав, що минулого тижня Парламент конституційною більшістю підтримав законопроект Уряду України щодо підвищення заробітних плат і пенсій. «Середній розмір такого підвищення становить від 13 до 19%. 19% - для платні висококваліфікованих працівників, 13% - пенсіонерів», - повідомив він. «Доплата до пенсії, яка нараховується з 1 вересня поточного року, буде здійснена в жовтні. З 4 жовтня українські пенсіонери отримають як доплату за вересень, так і підвищену пенсію за жовтень», - наголосив Арсеній Яценюк. Щодо працівників бюджетної сфери, Глава Уряду нагадав, що вони вже отримала авансові виплати: «Тому підвищені заробітні платні для бюджетників будуть виплачені в першій декаді жовтня». «Кошти з центрального бюджету надаються», - наголосив він. Водночас Арсеній Яценюк зазначив, що в місцевих бюджетах є необхідні кошти для виплати підвищеної заробітної платні бюджетникам, адже внаслідок бюджетної децентралізації вони отримали додатково 40% доходів. «Центральний бюджет дає свою суму коштів, місцеві бюджети мають також необхідну суму коштів для забезпечення 100%-ї виплати всіх підвищених соціальних стандартів, про що Кабінет Міністрів України вже прийняв відповідне рішення», - підкреслив Глава Уряду.

 

Як виправити помилки в нарахуванні лікарняних листів за минулі періоди та відобразити це у звіті Ф4-ФСС з ТВП.

 

Згідно з п. 7.9 Порядку формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого постановою правління Фонду від 18.01.2011р. №4, страхувальник при поданні звітності до органу Фонду повинен відобразити помилки минулих кварталів звітного року шляхом корегування відповідних показників звітності. Помилки минулих років, що стосуються фінансових показників (про донараховані, або нараховані помилково суми страхових внесків, страхові внески донараховані внаслідок зайво нарахованих раніше сум допомоги), відображаються в рядку 3 таблиці І звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП. Додатково нараховані суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, в тому числі по догляду за хворим членом сім’ї, по вагітності та пологах, а також збільшення кількості днів за листами непрацездатності, що оплачені в минулих роках, відображаються в рядках 1, 2, 3 таблиці ІІ звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП. Виходячи з вищевикладеного, якщо за минулий період був надлишково нарахований лікарняний лист, Вам потрібно сторнувати зайво нараховану суму та відобразити її в рядку 3 таблиці І звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП та письмово повідомити про факт та зміст помилки органу Фонду за місцем обліку. Письмове повідомлення надається за підписом керівника та головного бухгалтера та скріпляється печаткою. Якщо донараховується матеріальне забезпечення за лікарняним листом минулого періоду, потрібно подати до органу Фонду заяву-розрахунок з письмовим поясненням. Для фінансування даного листка непрацездатності та при здачі звітності в формі Ф4-ФСС з ТВП відобразити в рядку 21 таблиці І з подальшою розшифровкою по видам матеріального забезпечення.

 

 

Неприбутківці до 01.01.2017 року повинні привести установчі документи у відповідність до ПКУ

Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що Законом № 652-VIII  внесено зміни щодо порядку оподаткування неприбуткових організацій, які набули чинності 13 серпня 2015 року.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Також передбачено, що неприбуткові підприємства, установи та організації, які внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом, що не відповідають вимогам пункту 133.4 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.

Крім того, неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність з Податковим кодексом, після 1 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Порядок застосування ЕЦП бюджетними установами зазнав змін

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого урядовою постановою від 28.10.2004 р. № 1452.

Серед іншого, зокрема, уточнено, що  у разі коли генерація особистого та відкритого ключів здійснена підписувачем безпосередньо в установі, засвідчення чинності відкритого ключа може бути здійснено лише в одному акредитованому центрі сертифікації ключів.

Крім того, перелічено підстави для блокування та/або скасування посиленого сертифіката відкритого ключа підписувача, якими є:

  • звільнення з посади;
  • переведення на іншу посаду;
  • відсторонення від виконання повноважень за посадою;
  • смерть працівника;
  • набрання законної сили рішенням суду про оголошення працівника померлим, визнання безвісно відсутнім, недієздатним, обмеження його цивільної дієздатності;
  • подання заяви на блокування та/або скасування сертифіката у зв’язку з підтвердженням факту компрометації особистого ключа.
  •  

Державна фіскальна служба України запровадила новий електронний сервіс

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує: із 1 вересня 2015 року запрацював у штатному режимі новий електронний сервіс ДФС України «Отримання відомостей із Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Відтепер фізична особа — платник податків для отримання відомостей із Державного реєстру фізичних осіб — платників податків щодо сум своїх отриманих доходів та утриманих податків матиме можливість сформувати запит в електронному вигляді. Сформований запит підписується електронним цифровим підписом і відправляється на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

 

Із 30 серпня взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами, проводиться одноразово

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє: набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.06.2015 р. № 552 «Про затвердження порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами».

Таким чином, із 30 серпня взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами, проводиться одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі онлайн) або при першому здійсненні такими особами операцій із товарами. Водночас утратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 30.05.2015 р. № 634.

Форму заяви (№ 1-ЗЕД) про взяття на облік особи, яка здійснює операції з товарами, скорочено з трьох сторінок до однієї. При цьому виключено норму щодо надання копій реєстраційних і статутних документів. Відмінено картку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами. Запроваджено витяг із реєстру осіб, що здійснюють операції з товарами, який видається чи надсилається поштою та також може бути направлений на електронну адресу.

Водночас установлено, що дійсні на дату набрання чинності Наказом № 552 картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, застосовуються як витяги із реєстру осіб, що здійснюють операції з товарами, до внесення змін до такого реєстру щодо відомостей, які зазначені в картці обліку осіб або отримання витягу із реєстру.

 

Продаж пива фізособами-єдинниками за готівку — через РРО

ДФС України у своєму листі (від 26.08.2015 р. № 8141/к/99-99-22-07-03-14) повідомляє: пиво належить до алкогольних напоїв, фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку груп 2 і 3, які здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів мають право проводити розрахункові операції без застосування РРО із використанням розрахункових книжок і книг обліку розрахункових операцій до досягнення ними протягом календарного року обсягу доходу в розмірі 1 млн грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу 1 млн грн застосування РРО є обов’язковим.

Водночас завдяки змінам законодавства (Закон України від 28.12.2014 р. № 71-VІІІ) фізособи-підприємці, які здійснюють продаж пива, зобов’язані отримати відповідну ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Тому вони мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі — пива, виключно через заклад ресторанного господарства чи спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування при здійсненні розрахунків РРО.

 

Оновлено методичні рекомендації з перевірок держзакупівель

Унесено зміни до Методичних рекомендацій з проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами, затверджених наказом Держфінінспекції від 02.12.13 р. № 285 (далі – Методрекомендації № 285). Зокрема, установлено, що строк подання учасниками цінових пропозицій не може бути меншим, ніж 7 робочих днів із дня оприлюднення запиту цінових пропозицій на веб-порталі Уповноваженого органу. Раніше цей строк не повинен був бути меншим ніж 10 днів.
Зауважимо, що згідно з наказом Держфінінспекції від 13.05.15 р. № 101 Методрекомендації № 285 уже було приведено у відповідність до чинної нормативно-правової бази, зокрема: посилання на норми Закону від 01.06.10 р. № 2289-VI, який втратив чинність, замінено на посилання на Закон від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель» (далі – Закон № 1197); замість наказу Мінекономіки від 26.07.10 р. № 922 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель» зазначено однойменний наказ Мінекономрозвитку від 15.09.14 р. № 1106; постанову КМУ від 09.10.06 р. № 1404 «Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» замінено на постанову КМУ від 23.04.14 р. № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».
Як і раніше, перевірки державних закупівель здійснюються відповідно до Порядку проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами та складаються з усіх етапів перевірки, наведених у Методрекомендаціях № 285, за винятком перевірки процедури електронного реверсивного аукціону, яку виключено із Закону № 1197. Як наслідок, нова редакція Методрекомендацій складається з 15 розділів замість 16, як було в попередній редакції.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (23.09.2015)
Просмотров: 411 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика