Нагородження переможців конкурсу дитячої творчості
Нещодавно в приміщенні ГУ ДФС у Харківській області відбулися урочисті заходи з нагоди вшанування переможців Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості державної фіскальної служби „Майбутнє країни – у мріях дитини” та його регіонального рівня.
Харківські дітлахи – учасники конкурсу, вкотре довели, що від ідеї до її втілення один крок. Юні письменники, художники та комп’ютерні генії з усієї Харківщини з ентузіазмом взялися до справи та представили на розсуд компетентного журі свої роботи. 18 з них стали переможцями регіонального рівня, а 4 дітлахів – відзначені на Всеукраїнському. І нам дійсно є чим пишатися!
Адже робота нашої землячки Зеленіної Анастасії «Податки зігрівають бюджет» не залишила байдужими членів журі. Вона зайняла перше місце у номінації «Художні твори» у старшій віковій категорії серед інших районів області.
Одним із лауреатів конкурсу за рішенням журі також є Денисенко Владислава за складання кросворду на тематику податкової системи.
«Усі діти – і учасники, і переможці – це не лише наша гордість – це майбутнє країни, - відзначає перший заступник начальника ГУ ДФС у Харківській області Сергій Фуніков, - це сьогоднішні та завтрашні фахівці найвищого ґатунку, спеціалісти та професіонали, здатні вирішувати завдання будь-якої складності».
Хвилюючись дітлахи виходили за нагородами та дипломами. Адже перемагати завжди приємно! І багато з них на запитання ведучої свята із впевненістю відповідали – ЦЕ ПЕРША ПЕРЕМОГА, АЛЕ НЕ ОСТАННЯ!
Тож побажаємо хлопчикам та дівчатам подальших успіхів, здійснення усіх заповітних мрій та їх втілення у життя на благо нашої рідної України!
Питання подання звітності в електронному вигляді та отримання сертифікатів електронних ключів розглядалися на «гарячій лінії»
Нещодавно було проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з заступником начальника Вовчанської ОДПІ Романцовою Іриною Анатоліївною на тему: «Дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати. Переваги подання звітності в електронному вигляді».
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу зв’язку «гаряча лінія»:
1. До яких наслідків призводить отримання заробітної плати «в конверті»?
Працівник на неофіційній роботі позбавлений: допомоги по тимчасовій непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною; допомоги в зв’язку з вагітністю та пологами; допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи; одержання пристойної пенсії в старості, по інвалідності та в інших випадках, передбачених законодавством.
Нелегальна зайнятість та нелегальна заробітна плата – це відсутність захисту від незаконного звільнення, гарантій на безпечні та нешкідливі умови праці, права на відпочинок, оплачувану відпустку тощо.
2. Як оформлюються трудові відносини між роботодавцем та працівником та на підставі якого документу здійснюється їх облік?
Відповідно до статей 24 і 24 прим.1 Кодексу законів про працю України наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 року № 260 було затверджено форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою.
Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою поширюється на фізичних осіб, які використовують найману працю: фізичних осіб - підприємців та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг (кухарі, няньки, водії тощо).
Укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у трьох примірниках фізична особа повинна подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи.
Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи (пункту 14 Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою).
Пунктом 297.3 статті 297 Податкового кодексу України платник єдиного податку виконує передбачені Податкового кодексу України функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.
При цьому, облік найманих працівників фізична особа – підприємець повинна вести самостійно з додержанням умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку.
3. Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів?
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua/головна /«Контакти»).
Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі підготовка документів та реєстрація, розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСКІДД acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів».
4. Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?
Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.
Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.
Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».
5. Змінились посадові особи на підприємстві, як оновити посилені сертифікати в податковій?
Якщо у платника податків виникають зміни облікових даних, тобто змінюється керівництво (директор, головний бухгалтер або особа, уповноважена вести бухгалтерський облік), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір «Про визнання електронних документів».
Якщо договір «Про визнання електронних документів» укладається в електронній формі, то посилений сертифікат платника податків та його посадових осіб імпортуються в базу сертифікатів разом з договором. Тому для імпортування в базу сертифікатів нового зазначений договір необхідно переукласти.
6. Чи можливо скасувати посилений сертифікат виданий АЦСК ІДД у телефонному режимі?
Відповідно до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заява в усній формі подається клієнтом (підписувачем) до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (далі АЦСК ІДД) засобами телефонного зв’язку за номером, який опублікований на власному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД, при цьому клієнт (підписувач) повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:
- ідентифікаційні дані власника посиленого сертифіката;
- реєстраційний номер посиленого сертифіката;
- ключову фразу голосової автентифікації.
Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних підписувача з інформацією в реєстрі підписувачів
7. Який строк дії посилених сертифікатів відкритих ключів від АЦСК ІДД?
Строк дії посилених сертифікатів відкритих ключів, отриманих від АЦСК ІДД, не перевищує двох років з моменту їх формування.
Семінар для платників податку на додану вартість
Днями відбувся семінар в приміщенні Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області для сільськогосподарських підприємств, на якому було розглянуто питання порядку електронного адміністрування податку на додану вартість за участі начальника відділу оподаткування юридичних осіб Косівцової Вікторії Миколаївни.
Платникам податків повідомили про особливості заповнення реквізитів платіжного доручення у разі перерахування коштів у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, порядок отримання інформації із Системи електронного адміністрування ПДВ, цільового використання коштів із спеціального рахунку з податку на додану вартість та відповідальність у разі порушення термінів реєстрації податкових накладних.
Також присутніх ознайомили з останніми оновленнями діючих сервісів, якими можна скористатися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України.
Присутні отримали друковану продукцію за тематикою семінару.
На Харківщині «спрощенці» сплатили до бюджету понад 600 млн. грн. єдиного податку
Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, така сума надійшла до бюджету з початку року. Зокрема у серпні надійшло 115 млн. гривень.
Загальна сума надходжень перевищила минулорічні на 40,7 %. У січні-серпні минулого року від діяльності спрощенців бюджет отримав понад 435 млн. грн.
У відомстві також відзначили, що найбільша сума єдиного податку сплачена фізичними особами-підприємцями - понад 430 млн. грн. У серпні вони сплатили 72 мільйони гривень.
У свою чергу, юридичні особи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, з початку року спрямували до держбюджету майже 129 млн. грн. податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 19 млн. грн. У серпні 2015 року юрособи-«спрощенці» перерахували до бюджету 24,5 млн. грн.
Решта коштів була сплачена сільгоспвиробниками, які застосовують спрощену систему оподаткування.
У відомстві також нагадують, що сьогодні до послуг платників та їх комфортного обслуговування фіскальна служба пропонує цілий комплекс консультаційних та адміністративних послуг. Для зручності працюють і Центри обслуговування платників, і електронні сервіси.
ГУ ДФС у Харківській області
Податківці та члени Громадської ради разом обговорили шляхи протидії корупції
Під час засідання Комітету з питань запобігання і протидії корупції та контрабанді Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Харківській області, представники фіскальної служби області сумісно з членами комітету обговорювали нагальні питання протидії корупції та сумісної співпраці у вказаному напрямку.
З боку фіскального відомства був присутній перший заступник начальника ГУ ДФС області Сергій Фуніков, начальник оперативного управління Андрій Бєжанов, керівник слідчого управління фінансових розслідувань Ігор Чапічадзе, та співробітник управління власної безпеки Костянтин Ярмак. Також у засіданні взяв участь голова Громадської ради Олександр Чумак, його заступники та керівництво комітету.
У ході спілкування податківці розповіли про результати діяльності підрозділів податкової міліції, слідчого управління, управління власної безпеки та відповіли на запитання присутніх щодо подальшої діяльності у напрямку виявлення правопорушень та протидії корупції.
Окрім того, під час засідання було затверджено План роботи Комітету з питань запобігання і протидії корупції та контрабанді Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Харківській області на 2015 рік.
На Харківщині податкова міліція протидіє контрабандним схемам
Працівники податкової міліції Харківщини з метою попередження й виявлення кримінальних правопорушень у податковій та митній сферах, встановлення механізмів та схем порушень фізичними та юридичними особами вимог чинного законодавства при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності ведуть активну боротьбу із незаконним транспортуванням товарів через державний кордон.
«У рамках загальнодержавної операції «Рубіж-2015» працівниками оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області направлено до митних органів 20 орієнтувань про можливі порушення податкового та митного законодавства, - розповідає начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов, - за результатами даних орієнтувань вже ініційовано 8 митних оглядів».
Так, працівники оперативного управління спільно із співробітниками відділу прикордонної служби «Веселе» Харківського прикордонного загону затримали 30-річного чоловіка, який намагався переправити до України брендове взуття, оминаючи митний пост, на загальну суму близько 250 тисяч гривень.
«І це неодинокий випадок, - зауважує Андрій Бєжанов,- Співробітниками податкової міліції спільно з прикордонниками у рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ст. 212 Кримінального кодексу України, неподалік від лінії державного кордону у лісосмузі було затримано мікроавтобус з двома українськими громадянами, які намагалися нелегально перевезти до Російської Федерації жіночий та чоловічий одяг, а також електричні пристрої на загальну суму близько 300 тисяч гривень».
Нагадуємо, що напередодні працівники податкової міліції спільно з фахівцями прикордонної служби та прокуратури ліквідували канал контрабанди, через який до Російської федерації незаконно переправлялися як товари народного споживання, так і військове приладдя. Загальна сума вилучених товарно-матеріальних цінностей склала 4,8 млн. грн.
Оперативне управління
ГУ ДФС у Харківській області
Відбулось засідання комісії з кадрових питань Громадської ради при ГУ ДФС у Харківській області
На порядку денному члени комісії розглянули ряд організаційних питань стосовно її подальшої роботи.
Також перед членами комісії з інформацією виступив начальник управління персоналу ГУ ДФС області Володимир Юрченко. Кадровик ознайомив присутніх із структурою як Головного управління, так і територіальних органів. Розповів про управління та структурні підрозділи, повідомив про штатну чисельність та проведення реорганізації служби.
Посадовець висловив готовність співпрацювати та взаємодіяти з комісією у подальшому з усіх питань кадрової політики.
Під час засідання також було затверджено План роботи комісії на 2015 рік та визначені першочергові завдання.
Відрядження в зоні АТО: зарплата підвищується на 50 %
Працівникам установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, які беруть участь у забезпеченні проведення АТО безпосередньо в районах її проведення, заробітна плата за фактичний час перебування в таких районах підвищується на 50 % (за наявності підтвердних документів).
Працівники (невійськовослужбовці), які прибувають до районів проведення АТО для виконання своїх функцій із забезпечення її проведення, вважаються такими, що знаходяться у службовому відрядженні.
Працівникам, які направлені у службове відрядження, оплата праці за виконану роботу здійснюється відповідно до умов, визначених трудовим або колективним договором, і розмір такої оплати праці не може бути нижчим середнього заробітку.
Слід зазначити, що КМУ постановою від 22.07.15 р. № 522 рекомендував керівникам суб'єктів господарювання (небюджетної сфери) передбачати в колективних договорах норму щодо виплати їх працівникам підвищеного розміру заробітної плати за участь у забезпеченні проведення АТО безпосередньо в районах її проведення.
Нарахування працівнику підвищеної заробітної плати здійснюється після його повернення з відрядження із зони АТО з підтвердними документами про фактичний час перебування в цій зоні.
Підтвердженням про фактичний час перебування працівника в районі проведення АТО має бути відмітка в посвідченні про відрядження про прибуття (вибуття) працівника в пункт (із пункту) призначення, підписана (завірена) відповідальною особою. Водночас це може бути і інший підтвердний документ (список, довідка), форма якої затверджується відповідним уповноваженим органом.
Сума зазначеного підвищення заробітної плати є додатковою заробітною платою і як гарантована державою складова зарплати включається при обчисленні середньої заробітної плати, а також враховується при обчисленні максимального розміру місячної заробітної плати (грошового забезпечення) керівних працівників органів держвлади.
При обчисленні годинної, денної ставки для оплати роботи у святковий, неробочий день зазначене підвищення заробітної плати не включається.
Покупець втратив статус платника ПДВ: що з податковим кредитом?
Якщо після здійснення операції з постачання товарів/послуг покупець таких товарів послуг втрачає статус платника ПДВ, така особа втрачає право на коригування податкового кредиту, сформованого в період його реєстрації платником податку, а тому відсутні підстави для складання розрахунку коригування на такого покупця.
У випадку, якщо після анулювання реєстрації покупця як платника ПДВ відбувається збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів/послуг, то постачальник таких товарів/послуг на дату такого збільшення складає нову податкову накладну на суму такого збільшення, в якій у графі "Код отримувача" проставляє умовний Індивідуальний податковий номер покупця "100000000000", в графі «Особа (платник податку) - продавець» зазначається «Неплатник».
Прийнято Закон про підвищення мінімальної зарплати з 1 вересня 2015 року
Верховна Рада України ухвалила Закон про внесення змін до Держбюджету на 2015 рік (щодо підвищення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати).
Законом, зокрема, передбачено наближення підвищення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати з 1 грудня на 1 вересня 2015 року /встановити з 01.09.15 р. прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1330 грн, для працездатних осіб – 1378 грн, осіб, які втратили працездатність – 1074 грн/ з відповідним збільшенням видатків на оплату праці, пенсійне забезпечення, допомоги сім’ям з дітьми та одноразові допомоги, стипендії аспірантів і докторантів.
Оскільки прожитковий мінімум є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються розміри основних державних соціальних гарантій, законом передбачено збільшення відповідних видатків держбюджету, зокрема:
– на виплати:
- пенсій – на 3861,5 млн грн (з них 2654,4 млн грн - на покриття дефіциту коштів Пенсійного фонду України);
- допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам, тимчасової допомоги дітям та допомоги на догляд за інвалідом I чи II групи – на 598,7 млн грн;
- державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною" – на 19 млн грн;
– на підвищення розміру стипендій аспірантам, клінічним ординаторам та докторантам навчальних закладів та наукових установ у зв’язку із змінами умов оплати праці – на 22 млн грн;
– обсяги освітньої субвенції – на 1603,4 млн грн, медичної субвенції – на 1407,7 млн грн та субвенції на підготовку робітничих кадрів – на 205,7 млн грн.
Установлено з 1 вересня 2015 року мінімальну заробітну плату:
- у місячному розмірі - 1378 гривень;
- у погодинному розмірі – 8,29 гривень.
Законом також встановлено за загальним фондом держбюджету у сумі 4,8 млрд. грн. субвенцію місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах.
Згідно з передбаченою новою статтею 33 дозволяється органам влади здійснювати підвищення заробітної плати понад розміри, визначені відповідно до рішень Кабміну, за рахунок та в межах власних коштів з урахуванням прийнятих рішень станом на 1 вересня 2015 року та можливостей, наданих статтею 101 Бюджетного кодексу України.
Відповідний законопроект зареєстровано за № 3060.
Парламент підтримав реструктуризацію державного та гарантованого державою боргу
Верховна Рада України ухвалила законопроект № 3058 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реструктуризації державного та гарантованого державою боргу та його часткового списання)».
Законом, зокрема, внесено такі зміни до Бюджетного кодексу України:
- надано визначення новому терміну «бюджетне зобов’язання за державними деривативами»;
- розширено перелік захищених видатків бюджету виплатами за державними деривативами/;
- включено до складу видатків держбюджету виплати за державними деривативами та встановити, що такі видатки здійснюються за рахунок коштів держбюджету;
- доповнено розділ VI Кодексу новими пунктами 34-37, щодо зокрема, пріоритетів платіжних зобов’язань за державними зовнішніми запозиченнями та гарантованим державою боргом, що включені до переліку у додатку до Закону «Про особливості здійснення правочинів з державним, гарантованим державою боргом та місцевим боргом» і щодо яких були здійснені відповідні правочини, та платіжних зобов’язань, що не були включені до такого переліку, над платіжними зобов’язаннями, які були включені до переліку, але щодо яких не було здійснено жодних правочинів.
ДФС щодо відображення в формі № 1ДФ нарахованого доходу на користь померлих осіб
Згідно з п. 162.3 ПК у разі смерті платника податку ПДФО за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період, який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника податку.
Особи, які відповідно до ПК мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені ПК для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування (форма № 1ДФ).
Згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.15 р. № 4, під ознакою доходу «106» відображається орендна плата за договором оренди нерухомого майна, яка нарахована на користь померлого орендодавця – фізичної особи податковим агентом із зазначенням його реєстраційного номера облікової картки.
Такий розрахунок подається за останній звітний період, на який припадає смерть фізичної особи.
У разі якщо податковим агентом (орендарем) після смерті фізичної особи (орендодавця) за договором оренди землі продовжується нарахування орендної плати, то податковий агент не відображає відомості про нараховані суми орендної плати у податковому розрахунку форми № 1ДФ, оскільки відсутній суб’єкт, на користь якого проводиться таке нарахування.
Разом з цим, у податковому розрахунку форми № 1ДФ відображається орендна плата за договором оренди землі, яка нарахована податковим агентом – орендарем на користь спадкоємців, у тому податковому періоді, в якому така сума фактично буде виплачена, із відповідним оподаткуванням та зазначенням суми ПДФО, утриманого (перерахованого) до відповідного бюджету.
Оновлено Порядок повідомлення ДФС про відкриття/закриття рахунків
Затверджено Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів.
НБУ, банки та інші фінустанови (далі - фінустанови) у день відкриття/закриття рахунка платника податків подають відомості про це в електронному вигляді з використанням надійних засобів ЕЦП з посиленими сертифікатами відкритих ключів засобами електронної пошти мережі Інтернет (далі - засоби телекомунікаційного зв'язку) на адресу Інформаційного порталу ДФС.
Контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня з дня отримання Повідомлення в електронному вигляді зобов'язаний надіслати до фінустанови засобами телекомунікаційного зв'язку електронне повідомлення-відповідь щодо взяття рахунка на облік у контролюючому органі. У разі відмови у взятті рахунка на облік повідомлення-відповідь повинно містити підставу для відмови.
Якщо контролюючий орган протягом вищезазначеного строку не направив повідомлення про відмову у взятті рахунка на облік, такий рахунок вважається взятим на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою - у час та дату отримання фінустановою повідомлення (квитанції) контролюючого органу про підтвердження факту прийняття повідомлення до оброблення.
Наказ Мінфіну від 18.08.15 р. № 721 набуде чинності через два місяці з дня його офіційного опублікування
Оновлено квитанцію про прийняття податків і зборів
Затверджено форму Квитанції про прийняття податків і зборів.
В оновленій квитанції змінено лише гриф затвердження та розміщення деяких рядків.
Також визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 27.12.13 р. № 856 "Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів".
Наказ Мінфіну від 17.08.15 р. № 714 набуде чинності з дня офіційного опублікування.
Нагадаємо, що за допомогою таких квитанцій фізособи - платники податків, які проживають у сільській (селищній) місцевості, можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад (зокрема, плату за землю).
ДФС про цільове використання коштів сільгосппідприємствами на спецрахунках
Основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків з бюджетом. На такий рахунок сільськогосподарські підприємства перераховують зі свого поточного рахунку кошти в сумах, необхідних для реєстрації податкових накладних по діяльності іншій, ніж сільськогосподарська.
Додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств. На цей рахунок сільськогосподарським підприємством зараховуються кошти з поточного рахунку в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються сільськогосподарським підприємством при здійсненні операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.
З додаткового електронного рахунку кошти автоматично перераховуються Держказначейством на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі електронні рахунки.
Кошти, перераховані платником податку зі спеціального рахунку, відкритого у банку або органі, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на основний або додатковий електронний рахунок, з метою збільшення реєстраційної суми, вважаються такими, що використані не на виробничі цілі, тобто використані не за цільовим призначенням, та підлягають стягненню до бюджету відповідно до пункту 123.2 ПК із застосуванням відповідних штрафних санкцій.
Депутаты коалиции зарегистрировали законопроект об отмене ЕСВ и снижении НДФЛ до 20% с 2016г
Группа из 12 депутатов из всех фракций коалиции предлагает отменить единый социальный взнос (ЕСВ) и военный сбор и установить единую ставку налога на доходы физических лиц (НДФЛ) на уровне 41% в этом году и 20% — с 1 января 2016 года.
Соответствующие законопроекты №3113 и №3114 "О проведении бруттизации и уменьшении нагрузки на фонд оплаты труда" народные депутаты зарегистрировали в Верховной Раде Украины 16 сентября.
Согласно им, в текущем году доходы, превышающие 17 минимальных заработных плат, которые сегодня освобождены от обложения ЕСВ, предлагается облагать по ставке лишь 20%.
Депутаты считают, что принятие законопроектов обеспечит создание системы единого счета налогоплательщика для уплаты всех налогов и сборов (кроме НДС) с 1 января 2017 года, приводя в пример опыт Швеции. Платеж будет осуществляться на единый счет единственным платежным поручением. Так по дебету счета налогоплательщика будут отражаться все прямые налоги, которые будут списываться при поступлении соответствующих платежей, а по кредиту — все суммы переплат или возвратов налога при перечислении по завершению отчетного периода. Затем уполномоченный орган будет распределять полученные суммы в соответствии с начислениями по отдельным налогам.
Согласно документам, налогоплательщики смогут подавать только одну налоговую декларацию по основному месту учета, не передавая копий в территориальные подразделения ГФС по местонахождению обособленных подразделений. Распределение полученных средств между госбюджетом, уровнями местных бюджетов, пенсионным фондом и фондами соцстрахования будет осуществляться в соответствии с нормативами отчислений, определенными Бюджетным кодексом.
ГФС на следующей неделе сократит штат на 20%
По данным РБК-Украина, новое штатное расписание фискальной службы ожидает утверждения Минфина
В Государственной фискальной службе Украины уже на следующей неделе стоит ожидать сокращения штата на 20%.
Как отмечается, в настоящее время фискальная служба работает над собственной реструктуризацией в рамках институциональной реформы, представленной общественности в июне.
"Она предполагает сокращение, но постепенное, не сразу, — отметил источник РБК-Украина в ГФС. — Новое штатное расписание в новой структуре должен утвердить Минфин. И оно уже в министерстве".
Напомним, реформирование ГФС предполагает оптимизацию функций, структуры центрального аппарата, укрупнение департаментов и введение дополнительно еще четырех замов главы службы. Помимо профильного заместителя, который будет курировать правоохранительный блок, предполагаются еще кураторы сервисных функций, а также обеспечивающие выполнение налогового и таможенного законодательства, таможенной деятельности и функционирования ГФС.
Напомним, вчера Кабинет министров Украины принял решение о расследовании деятельности руководства Государственной фискальной службы.
Основні етапи реформування Державної фіскальної служби
На сьогоднішній день вже більше ніж півтора місяці проходить реструктуризація Державної фіскальної служби України. План реструктуризації передбачає декілька етапів.
В серпні Міністерством фінансів була затверджена нова структура центрального апарату ДФС, сформована згідно з рекомендаціями МВФ. Документом передбачено переформатування структури фіскальної служби відповідно до функціональних напрямів, що оптимізує, підвищить ефективність роботи ДФС та дозволить скоротити штат.
Другий етап реформування стосується кадрового складу ДФС - це затвердження штатного розпису, який наразі перебуває на підписі у Міністерстві фінансів. Після його затвердження (очікується наступного тижня), ДФС розпочне реалізацію проекту щодо повного оновлення кадрового складу центрального апарату. Кожна штатна одиниця повинна буде пройти тестування для переходу до нової структури. Якщо за результатами тестування працівники не відповідатимуть вимогам, на вакантні посади буде проводитись відбір серед претендентів зовні.
Що стосується заміни кадрового складу територіальних органів ДФС, то наразі в Міністерстві фінансів знаходиться постанова, після підписання якої повинна розпочатися реструктуризації територіальних органів ДФС. Згідно цього нормативного акту кількість державних податкових інспекцій зменшується з 311 до 161, що значно знижує бюрократичні перешкоди в обслуговуванні платників податків. На наступному етапі планується ще більше скорочення територіальних одиниць для повного усунення навантаження на платників податків та перехід до сервісного характеру взаємодії з платниками.
Про зміни в наданні податкових консультацій
Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків” (далі – Закон № 655), який набрав чинності з 01.09.2015, були внесені зміни, зокрема, до статей 52 та 53 Податкового кодексу України щодо надання податкових консультацій платникам податків.
Зміни полягають у тому, що консультації, крім узагальнюючих, надаються:
- в усній формі – контролюючими органами;
- у письмовій або електронній формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (тобто Державною фіскальною службою України).
Консультації у письмовій чи електронній формі підлягають обов'язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який їх надав, протягом 10 календарних днів після дня надання таких консультацій без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків та його податкової адреси.
Періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань проводить Міністерство фінансів України та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі на його офіційному веб-сайті, протягом 5 календарних днів.
Крім того, нововведення, внесені Законом №655, надають право платнику податків оскаржити до суду як надану йому індивідуальну податкову консультацію як правовий акт індивідуальної дії, викладену в письмовій або електронній формі, так і наказ про затвердження узагальнюючої податкової консультації, які, на думку такого платника податків, суперечать нормам або змісту відповідного податку чи збору.
Скасування судом наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду.
Про зміни в порядку нарахування пені та штрафних (фінансових) санкцій
Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків” (далі – Закон № 655), який набрав чинності з 01.09.2015, були внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема, стосовно порядку нарахування пені при самостійному виявлені платником податку помилок та щодо штрафних (фінансових) санкцій.
Так, завдяки доповненню ст. 129 Кодексу пунктом 129.9, у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу пеня, передбачена цією статтею, не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
Закон № 655, шляхом доповнення підрозділу 10 розділу XX „Перехідні положення” Кодексу пунктом 35, тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, скасовує платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік складав менше 20 млн. грн., штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов'язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені цим Кодексом. Нараховані штрафні (фінансові) санкції скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов'язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зазначена норма не застосовується у разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання з одного й того самого податку або збору. При цьому у разі скасування штрафної санкції відповідне сплачене податкове зобов'язання не підлягає подальшому оскарженню.
График отпусков составляется независимо от количества работников
Минсоцполитики в письме от 29.07.2015 г. № 191/10/136-15 отметило, что поскольку законодательно не установлена форма графика отпусков, он составляется в произвольной форме
Специалисты ведомства подчеркнули, что норма закона по составлению графика отпусков должна быть соблюдена и в случае, когда на предприятии работает, например, три человека.
Лица, виновные в нарушении законодательства об отпусках, несут ответственность согласно законодательству.
Проблемні питання використання електронних грошей платниками єдиного податку
Щодо прийняття оплати електронними грошами платниками єдиного податку другої групи Згідно з пунктом 291.6 статті 291 Податкового кодексу України платники єдиного податку повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).
Відповідно до пункту 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку від 21.01.2004 р. N 22, безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, внесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів.
Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді. Виходячи з особливостей спеціального режиму оподаткування фізичні особи - платники єдиного податку не можуть здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) через електронні платіжні системи.
Разом з тим зазначаємо, що якщо фізична особа - платник єдиного податку буде використовувати у своїй діяльності електронні гроші, то вона зобов'язана сплачувати податок за ставкою 15 % як така, що застосовує інший спосіб розрахунків (підпункт 3 пункт 293.4 статті 293 Податкового кодексу України).
Лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 03.06.2014 р. № 3132-04/18028-02 (Витяг)
НБУ начал предоставлять админуслуги через "Единое окно"
З 15 вересня 2015 року в територіальних управліннях Національного банку України почали роботу відділи з опрацювання документів "Єдине вікно" (далі – відділ "Єдине вікно").
"Єдине вікно" – це підрозділ з надання усіх адміністративних послуг Національного банку, у якому відсьогодні громадяни та юридичні особи матимуть змогу отримати кваліфіковану допомогу з оформлення документів, скарг, листів, запитів, довідок, у тому числі про проведення декларування валютних цінностей і майна, кадрового адміністрування тощо. Уже до кінця вересня всі адміністративні послуги Національного банку надаватимуть спеціалісти відділу "Єдине вікно".
Чи обкладається з 09.09.2015 військовим збором доходи військовослужбовців у вигляді грошового забезпечення
ДФС у листі від 09.09.2015 № 21383/5/99-99-17-02-01-16 наголосили, що Законом України від 18.06.2015 р. № 548-VIII, що набрав чинності 09.07.2015, але вводиться в дію через два місяці після набрання чинності, п. 1.7 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ доповнено абзацом такого змісту:«Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в антитерористичній операції». Ця норма вводиться в дію через два місяці з 09.09.2015 р.
Враховуючи викладене, доходи військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу, отримані у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) з 09.09.2015 р. на період їх безпосередньої участі в АТО, звільняються від оподаткування військовим збором. Порядок підтвердження статусу зазначених осіб з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором має бути визначений КМУ.
Заповнюємо платіжку з ЄСВ правильно
Територіальні органи Міндоходов реорганізовані в територіальні органи Державної фіскальної служби. Тому в Держказначействі на ім’я органів ГФС відкриті нові не бюджетні рахунки 3 719 для зарахування єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) та фінансових санкцій з ЄСВ.
Ознайомитися з ними можна на сайті ГФС України (http://sfs.gov.ua/)
Звертаємо увагу, що при заповненні платіжного доручення на перерахування ЄСВ змінилися:
- Назва одержувача (“отримувача”) ЄСВ;
- Код ОКПО отримувача (“код”);
- Номер рахунку одержувача (“КРЕДИТ рах. №”).
Тепер у назві одержувача замість “ДУ Міндоходів” слід писати “ГУДФС”. Наприклад, у серпні при заповненні платіжного доручення на перерахування ЄСВ підприємець, що перебуває на обліку в Лівобережній ОДПІ м Дніпропетровська (Самарський район), в рядку “отримувач” вказував “Лівобережна ОДПІ м. Дніпропетровська (Самарський р.) ДУ Міндоходів у Дн-ській обл. “, а починаючи з 15 вересня 2015 в цьому рядку він повинен вказувати” Лівобережна ОДПІ м. Дніпропетровська (Самарський р.) ГУДФС у Дн-ській обл.”.
Для перерахування ЄСВ, нарахованого та утриманого з доходу найманих працівників, та ЄСВ за підприємця використовуються різні символи звітності, відповідні кодом класифікації доходів бюджету. Цей параметр кодується згідно Довідника відповідності символів звітності коду класифікації доходів бюджету, затвердженого наказом Держказначейства України від 27.12.2013 р № 217. Це тризначне число, яке вказується всередині номера рахунку, де перші 4 цифри – номер балансового рахунку (у нашому випадку – це 3 719). Ці чотири цифри будуть у всіх рахунків на перерахування ЄСВ. Далі одна цифра – ключ, яка обчислюється автоматично, і наступні три цифри – це символ звітності.
Символ звітності для перерахування ЄСВ за найманих працівників – це 201. Він вказується в рахунку, якщо підприємець сплачує ЄСВ при виплаті доходу фізичним особам за ставками від 36,76 до 49,7% (залежно від класу професійного ризику), 3,6% , 33,2%, 2%, а також при оплаті за договорами цивільно-правового характеру – 34,7%, 2,6%, наприклад: 37196201010464.
Якщо підприємець незалежно від обраної системи оподаткування або самозайнята особа сплачує ЄСВ за себе за ставкою 34,7%, то застосовується символ звітності – 204, наприклад: 37193204010464.
Для сплати ЄСВ при добровільному страхуванні передбачені інші символи.
Підприємцям необхідно звернути увагу на ці символи при виборі розрахункового рахунку для перерахування ЄСВ залежно від того, за кого він сплачується.
Вимоги щодо заповнення платіжних документів на сплату податків і зборів визначені наказом Мінфіну від 24.07.2015 р № 666 (далі – Порядок № 666).
Незважаючи на те що змінилися реквізити отримувача, заповнення поля “Призначення платежу” розрахункових документів при сплаті ЄСВ не змінилося.
Звертаємо увагу, що, як і раніше, в поле 2 проставляється код виду сплати. Цей код слід брати з додатка до Порядку № 666. При самостійній сплаті будь-яких податків і зборів та ЄСВ застосовується тільки код виду платежу 101, незалежно від того, який символ звітності використовується в номері рахунку.
У полі 1 вказується службовий код (“*”);
в поле 2 – код виду сплати (“101″ – сплата суми єдиного внеску);
в поле 3 – код ЄДРПОУ або ДРФО платника податків, що здійснює сплату ЄСВ;
в поле 4 – друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу;
поля 5-7 не заповнюються – ставиться крапка з комою.
При оформленні платіжного документа поле “Призначення платежу” необхідно заповнювати таким чином:
*
|
;101
|
; код за ДРФО
|
; сплата єдиного внеску
|
;
|
;
|
;
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
ДФС інформує
З 18.09.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.08.2015 № 693 «Про діяльність митних брокерів» (далі – Наказ № 693).
Зокрема, Наказом № 693 затверджено Порядок подання та розгляду заяв і надання дозволу на провадження митної брокерської діяльності та контролю за нею, який регламентує:
- подання та розгляд заяв щодо провадження митної брокерської діяльності;
- надання, переоформлення, анулювання чи зупинення дії дозволу на провадження митної брокерської діяльності та контролю за нею.
Крім цього, Наказом № 693 затверджено:
- Про затвердження Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю" форму заяви про надання/переоформлення дозволу на провадження митної брокерської діяльності;
- форму заяви про анулювання/зупинення дії дозволу на провадження митної брокерської діяльності;
- Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку " форму Витягу з реєстру митних брокерів.
Працівника поновили на роботі за рішенням суду:чи потрібно подавати повідомлення
У разі поновлення на роботі працівника за рішенням суду подавати Повідомлення про прийняття на роботу (додаток до постанови № 413) не потрібно.
З працівником трудовий договір не укладається, а тільки скасовується факт незаконного звільнення. Тобто в цьому випадку не задіяна стаття 24 КЗпП, яка і вимагає від роботодавця подавати до органів ДФСУ Повідомлення при укладанні трудового договору.
|