Среда, 08.01.2025, 00:39

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Смотрите ли вы ТВ?
Всего ответов: 64
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Шановні платники!

 

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що у зв’язку з реорганізацією територіальних органів Міндоходів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів ДФС

з 15 вересня 2015 року

змінюються рахунки для зарахування єдиного соціального внеску

Перелік нових рахунків можна отримати у приміщенні Центру обслуговування платників податків Вовчанської ОДПІ за адресами: м. Вовчанськ вул. Гоголя, 53 тел.(05741) 4-49-92, 4-34-27, смт. Великий Бурлук, вул. Радянська, 13 тел.(05752) 5-39-94, 5-46-97 та у відділеннях банків міста.

 

Завдяки операції «Урожай - 2015» на Харківщині підвищено заробітну плату понад 10 тисячам працівникам сільського господарства

Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області. Фахівці розповіли, що операція «Урожай-2015» розпочалася наприкінці липня. ЇЇ мета – виявлення необлікованих найманих працівників та легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання аграрного сектору тощо.

Так, з початку проведення  операції,  завдяки спільним заходам територіальних органів ГУ ДФС у Харківській області з органами місцевого самоврядування та іншими державними установами регіону керівники сільгосппідприємств підвищили розмір заробітної плати 10 780 працівникам. Сума виплаченої заробітної плати збільшена майже на 12 млн.грн., що забезпечило додаткові щомісячні надходження податку на доходи фізичних осіб на 1,8 млн.грн.,  єдиного соціального внеску – понад 4 млн. грн.

Крім того, аграріями добровільно оформлено трудові відносини з 658  найманими працівниками, яким нарахована заробітна плата на загальну суму 3,9 млн.грн. Додаткові надходження в цьому випадку склали: ПДФО – півмільйона грн., ЄСВ – 1 млн. гривень.

Операція «Урожай-2015» на Харківщині  триває.

 

На Харківській митниці завадили вивезенню психотропних речовин

На митному посту «Гоптівка» Харківської митниці ДФС під час проведення митного огляду транспортного засобу та особистих речей громадянина України на задньому сидінні автомобіля було виявлено 192  таблетки «Феназепам».

Як відзначили співробітники митниці, зазначений лікарський засіб є обмеженим для переміщення через митний кордон України та внесений до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Таким чином, громадянин України не заявив відомості про товар, який підлягає обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

За вказаним фактом складено протокол про порушення  митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України.

 

Харківські юристи фіскальної служби виграли на користь держави понад мільярд гривень

Півтори тисячі виграних справ у судах різних інстанцій, загальна сума розглянутих на користь держави справ  - 1,26 млрд. грн., такі результати роботи юристів фіскальної служби регіону за вісім місяців поточного року.  

В Головному управлінні ДФС Харківської області відзначають, робота юридичних підрозділів направлена передусім на захист економічних інтересів держави. Адже серед платників багато і таких, хто намагається зіграти тільки у свої ворота. 

Так, нещодавно, Харківським апеляційним адміністративним судом було залишено без змін постанову окружного адміністративного суду, якою відмовлено в задоволенні позову  однієї з харківських фірм до фіскальної служби області.

Позов стосувався скасування податкових повідомлень-рішень та штрафних санкцій на загальну суму близько 700 тисяч гривень.

Як розповіли юристи відомства, судом апеляційної інстанції підтверджено правомірність проведення позапланової виїзної перевірки, під час якої податківці встановили відсутність факту здійснення  господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Так, позивач - приватне підприємство, яке  надавало охоронні послуги, замовило у контрагента кур’єрські послуги та консультації з бухгалтерської справи. Але коли  почали перевіряти вказаного контрагента, з’ясувалося, що він знаходиться у Києві, а отже  кур’єрські послуги в Харкові здійснювати не має можливості. Консультації з бухгалтерської справи йому теж надавати не під силу, адже основний вид його діяльності – оптова торгівля продуктами харчування. Та ще й позивач не надав відповідну документацію, яка б  підтвердила факт здійснення фінансово-господарських операцій.

Тож правовики дійшли висновку, що усі операції, які здійснювало підприємство,  мали на меті заниження до сплати в бюджет податку на додану вартість та податку на прибуток. А отже і довели правомірність прийнятого ними податкового повідомлення-рішення в рамках правового поля.

                                                             ГУ ДФС у Харківській області

 

Керівник фіскальної служби Харківщини Ірина Сагайдак провела нараду з питань погашення податкового боргу

 

Під час заходу Ірина Сагайдак заслухала ряд керівників районних податкових інспекцій щодо вжиття ними заходів з погашення податкового боргу та ефективності проведеної роботи в напрямку його скорочення.  

Посадовець наголосила на важливості систематичного та результативного проведення таких заходів. Адже, підкреслює керівник, забезпечення надходжень в рахунок погашення податкового боргу є резервом наповнення Державного бюджету.

Також Ірина Сагайдак акцентувала увагу присутніх керівників робочих груп районного рівня на проведення роз’яснювальної роботи з директорами підприємств та СГД-ФО щодо добровільної сплати податкових зобов’язань.

За результатами наради було прийнято ряд рішень направлених на поліпшення якості вжиття заходів зі скорочення податкового боргу. Очільник фіскальної служби Харківщини зобов’язала керівників інспекцій прикласти максимум зусиль для зменшення  боргу та недопущення його виникнення у подальшому. Посадовець підкреслила, що від проведеної роботи повинен бути результат, який піде на користь нашій Державі.

ГУ ДФС у Харківській області

 

Від харків’ян на підтримку армії надійшло понад чверть мільярда гривень

 

Як повідомили у фіскальній службі області, таку суму сплатили жителі Харківщини  з початку поточного року. Зокрема у серпні було зібрано 34,3 млн. гривень. До зрівняння - у серпні минулого року сума надходжень склала 15,4  млн. гривень.

Також в ГУ ДФС у Харківській області розповіли, що загалом,  за час, коли почав нараховуватись військовий збір в Україні (серпень 2014 року), платники Харківщини  поповнили бюджет майже  на 380 млн.грн.

Значну частку надходжень в загальний вклад внесли платники міста Харкова, які спрямували з початку поточного року до державної скарбниці майже 156 млн. гривень. Не менш активними у підтримці української армії були платники і районних центрів Харківщини, які забезпечили надходження у сумі близько 100  млн. грн.

В.о. начальника ГУ ДФС області Ірина Сагайдак відзначає патріотичну налаштованість мешканців Харківщини, які продовжують сумлінно сплачувати військовий  збір. Разом з тим,  очільник фіскальної служби закликає усіх роботодавців регіону, своєчасно і в повному обсязі  сплачувати відрахування  з реальних заробітків працівників. Адже нарахування зарплати «без конвертів», є суттєвим фактором, що впливає на соціальний стан мешканців країни.

 ГУ ДФС у Харківській області

 

ДФСУ про використання свідоцтв платників ПДВ

У зв’язку із зверненнями платників податків щодо використання свідоцтв про реєстрацію платника ПДВ Державна фіскальна служба у листі  від 31.08.2015 р. № 32216/7/99-99-11-01-01-17 надала роз'яснення. Так, зокрема, зазначено, що  свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ могли застосовуватись як витяг з Реєстру до 19.11.2014 р. На сьогодні у випадках, коли законодавство передбачає надання особою витягу з Реєстру чи його копії, копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ чи іншого документального підтвердження факту реєстрації платником ПДВ, має надаватись чинний витяг з Реєстру.

Проте фахівці Вовчанської ОДПІ зауважують, що  отримання всіма платниками ПДВ витягу із Реєстру не є обов’язковим.

Дані із Реєстру щоденно оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС. За запитом в електронній формі платнику ПДВ можуть бути надані довідки із Реєстру про реєстрацію його контрагентів як платників ПДВ. Окрім того, платник ПДВ може отримати витяг із Реєстру в електронному вигляді.        

Оперативно отримати дані із Реєстру можна за допомогою таких пошукових електронних сервісів на офіційному веб-порталі ДФС:        

  • рубрика «Дані реєстру платників ПДВ» – дані з Реєстру із зазначенням дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ, у тому числі дані з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування із зазначенням переліку видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування ПДВ;        
  • рубрика «Анулювання реєстрації платників ПДВ» – інформація про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації.        

У зв’язку з цим, втрачає чинність лист Міндоходів від 09.01.2014р. № 150/7/99-99-18-02-01-17 «Щодо окремих питань реєстрації платників ПДВ». 

 

Затверджено Реєстр великих платників податків на 2016 рік

 

ДФС наказом від 08.09.2015 р. №681 затвердила Реєстр великих платників податків на 2016 рік.

У 2016 році таких платників податків стане менше на 227 підприємств, ніж цього року. Їх кількість становитиме 1751 платників. Нагадаємо, що згідно з п. 65.7 ПКУ, після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, про таке включення платник податків зобов'язаний стати на облік у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр. Наказ набирав чинності з 09.09.2015 р.

 

Податкова накладна з типом причини «04»: в яких випадках?

Спеціалісти ДФС в інформаційно-довідковому ресурсі "ЗІР" (категорія 101.19) роз'яснили, що згідно з п. 9 Порядку № 957 податкові накладні, особливості заповнення яких викладені в пп. 121320 Порядку № 957, реєструються в ЄРПН та не видаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг.

 У верхній лівій частині такої податкової накладної робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «04 - Постачання у межах балансу для невиробничого використання».

Тип причини «04 - Постачання у межах балансу для невиробничого використання» зазначається у податковій накладній, яка складається платником податку у разі постачання товарів/послуг, щодо яких був нарахований податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах, у межах балансу для невиробничого використання.

 

 

Дані про реєстраційний номер можуть бути внесені до паспорта

ДФСУ на офіційному веб-порталі нагадала, що реєстраційний номер облікової картки платника податків (реєстраційний номер) використовується органами державної влади та органами місцевого самоврядування, юридичними особами незалежно від організаційно-правових форм, включаючи установи Національного банку України, банки та інші фінансові установи,  біржі, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, фізичними особами - підприємцями, а також фізичними особами в усіх документах, які містять інформацію про об'єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків.

Відповідно, фізичні особи у випадках передбачених законодавством, мають пред’явити паспорт та надати документальне підтвердження реєстраційного номера.

Таким документом може бути Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків. Разом з тим замість Картки, як окремого документа, можуть використовуватись дані про реєстраційний номер, внесені до паспорта громадянина України.

Зокрема, будь-яким органом ДФС на прохання фізичної особи до паспорту можуть бути внесені (сьома, восьма або дев’ята сторінки) дані про реєстраційний номер. Форма даних про реєстраційний номер, що вноситься до паспорта громадянина України, встановлена у додатку 4 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

Така відмітка у паспорті є зручною, оскільки достатньо пред’явити лише паспорт і відпадає потреба в додатковому документі, що підтверджує реєстрацію платником податків.

 

Україна достроково скасувала спецмита на автомобілі

Рішення було прийнято Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі.

Україна достроково скасувала дію спеціальних мит на імпорт легкових автомобілів, введеної в 2013 р. Про це повідомило джерело в українському уряді.

Наголошується, що дане рішення було прийнято Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі на цьому тижні.

"Комісія прийняла рішення про скасування спецмита на легкові автомобілі", - повідомив співрозмовник видання.

Рішення комісії має вступити в силу після публікації в найближчі дні в урядовій газеті "Урядовий кур'єр".

Варто відзначити, спецмита на імпорт легкових автомобілів Україна ввела строком на 3 роки.

Початковий розмір мита становив 6,46% на автомобілі з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см і 12,95% - з об'ємом двигуна 1500-2200 куб. см. Потім мита були знижені до 2,14% і 4,3% відповідно.

 

Казначейство починає з 15 вересня оприлюднювати інформацію про платіжні трансакції на єдиному Веб-порталі використання публічних коштів

Державна казначейська служба України починає з 15 вересня оприлюднювати на єдиному Веб-порталі використання публічних коштів інформацію про платіжні трансакції на єдиному казначейському рахунку, у тому числі за операціями на реєстраційних, спеціальних реєстраційних та інших рахунках розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів. Такі заходи здійснюються на виконання вимог пункту 3 статті 3 Закону України від 11.02.2015 № 183-VII «Про відкритість використання публічних коштів».
Водночас оприлюдненню на веб-порталі не підлягає інформація про трансакції, пов’язані з видатками, які проводяться з грифом «цілком таємно», «таємно», «для службового користування». Також не розміщуватиметься інформація про трансакції утворених відповідно до закону військових формувань, правоохоронних органів щодо забезпечення обороноздатності країни в особливий період або під час проведення антитерористичної операції.
З метою виконання зазначеної норми Казначейством забезпечено доопрацювання програмного продукту та внесено зміни щодо порядку наповнення Реєстру бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Детальніша інформація (http://treasury.gov.ua/main/uk/publish/article/282072)
про зміни та рекомендації розпорядникам коштів щодо порядку наповнення – на сайті Казначейства http://treasury.gov.ua/main/uk/publish/article/282072.

 

Інформаційні послуги від нерезидента: як оподаткувати?

Сільгосппідприємство-спецрежимник отримало інформаційно-консультаційні послуги від нерезидента, які надавалися за кордоном (у країні нерезидента). Чи потрібно нараховувати податок на репатріацію та ПДВ на вартість таких послуг?
Перш за все зазначимо, що повний перелік доходів нерезидентів, отриманих в Україні, які підлягають обкладенню податком на репатріацію, наведено в пп. 141.4.1 Податкового кодексу (далі – ПК). Інформаційно-консультаційні послуги до цього переліку не увійшли. Отже, при їх нарахуванні та виплаті податок на репатріацію не сплачується. Операції з постачання послуг на митній території України є об’єктом обкладення ПДВ. Згідно з п. 186.3 ПК місцем постачання консультаційних послуг є місце, де їх отримувач зареєстрований як суб’єкт господарювання. Отже, при отриманні цих послуг сільгосппідприємство повинне нараховувати ПДВ, незважаючи на те що фактично вони надавалися за кордоном.
Імпортні послуги оподатковуються за ставкою 20 %. При цьому базою оподаткування є договірна (контрактна) вартість таких послуг, перерахована в національну валюту за валютним (обмінним) курсом НБУ на дату виникнення податкових зобов’язань. Податкове зобов’язання з ПДВ при імпорті послуг виникає за правилом першої події:
· або на дату списання коштів із банківського рахунка отримувача в рахунок оплати нерезидентові,
· або на дату оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг нерезидентом.
Сільгосппідприємство – платник ПДВ повинне оформити податкову накладну на суму отриманих послуг від нерезидента та зареєструвати її в ЄРПН. У верхній лівій частині такої податкової накладної робиться позначка «X» та зазначається тип причини 14 «Складена покупцем (отримувачем) послуг від нерезидента».
У рядку «Індивідуальний податковий номер продавця» такої накладної вказується умовний ІПН «500000000000». У разі якщо такі послуги не призначаються для використання в господарській діяльності або придбані з метою їх використання для постачання послуг за межами митної території України, зазначається умовний ІПН «200000000000». У рядку «Особа (платник податку) – продавець» зазначається найменування (П. І. Б.) нерезидента, а в рядку «Місцезнаходження (податкова адреса) продавця» – країна, в якій зареєстрований нерезидент. У рядках, відведених для заповнення даних покупця, отримувач (покупець) наводить власні дані.
На підставі цієї накладної отримувач відоб­ражає податкове зобов’язання з ПДВ у рядку 7 загальної декларації, що подається за період, у якому таке зобов’язання виникло (незалежно від реєстрації цієї накладної в ЄРПН). Право на податковий кредит виникає за датою складення вищевказаної податкової накладної за умови її своєчасної реєстрації в ЄРПН.
У разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН право на податковий кредит виникатиме в періоді реєстрації. Відображається такий податковий кредит у рядку 12.4 декларації з ПДВ. При цьому слід звернути увагу, що сільгосппідприємства-спецрежимники відображають такий податковий кредит у спецрежимній декларації з ПДВ, якщо придбані послуги пов’язані з веденням сільгоспвиробництва.

 

Відображення у декларації з ПДВ „спецрежимника” суми перевищення ціни придбання над фактичною ціною постачання

Платники податку, які застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім податкової декларації з ПДВ з позначкою «0110» (далі – декларація 0110), подають податкову декларацію з ПДВ з позначкою «0121»/«0122»/«0123» (далі - декларація 0121-0123), яка є невід’ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До такої декларації включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого ст. 209 ПК.
У рядку 1.1 декларації 0121-0123 вказуються виключно операції з постачання сільськогосподарським підприємством вироблених/наданих сільськогосподарських товарів/послуг на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах.
Враховуючи зазначене, податкові зобов’язання, що виникли у сільськогосподарського підприємства – суб’єкта спеціального режиму оподаткування у зв’язку з постачанням сільськогосподарських товарів/послуг, відображаються у рядку 1.1 декларації 0121-0123 виходячи з їх договірної ціни. При цьому, сума перевищення ціни придбання/собівартості самостійно виготовлених сільськогосподарських товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання відображається в декларації 0110.

 

 

Нові форми декларацій з екоподатку та рентної плати

3 вересня 2015 року Мін’юст зареєструвало наступні накази Мінфіну:
- «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» від 17.08.15 р. № 719;
- «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку» від 17.08.15 р. № 715.
Тож найближчим часом можна очікувати на оновлені форми декларацій з екоподатку та рентної плати.
Згідно з п. 46.6 ПК до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, наступний за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, діють форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

 

 

Єдине вікно для подання податкової звітності доступне для застосування

З 4 вересня 2015 року на офіційному сайті Фіскальної служби доступне до застосування ПЗ «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формирование та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності"» для формування звітності до ПФУ, Держстату, до ДФС України (версія 1.19.0).
В даному програмному забезпеченні платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти електронно-цифровий підпис та направити його до Єдиного вікна податкової звітності.

 

 

Кіоск, палатка тощо: чи буде підприємець платником земельного податку?

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Плата за землю - це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Згідно із статтею 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).

Нагадаємо, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.

Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» (далі - Порядок) підставою для розміщення тимчасової споруди є Паспорт прив’язки тимчасової споруди (далі – ТС).

Пунктом 2.6 Порядку передбачено, що для оформлення паспорта прив’язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із заявою щодо оформлення паспорта прив’язки ТС, до якої разом з іншими документами надає схему розміщення ТС, що затверджена додатком 1 Порядку. Додаток 1 Порядку містить форму схеми розміщення ТС із вказівкою площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування. Тобто, перш ніж оформляти паспорт прив’язки, суб’єкт господарювання має отримати документи на землекористування, і лише після їх отримання він може звертатися за оформленням паспорта прив’язки.

Документи, що подаються для отримання паспорта прив’язки, мають містити дані щодо розміру земельних ділянок, які вносяться на підставі отриманих суб’єктом господарювання документів на право користування земельною ділянкою.

Відповідно до п. 2.27 Порядку внесення таких даних без наявних документів на право землекористування тягне за собою анулювання паспорта прив’язки.

Враховуючи вищезазначене, якщо фізична особа — підприємець має паспорт прив’язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки), по яких розраховується плата за землю.

 

 

Яким чином платник податку може отримати інформацію щодо відсутності податкової застави майна?

 Відповідно до ст. 45 Закону України від 18 листопада 2003 року № 1255-IV „Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень» держатель або реєстратор Державного реєстру зобов’язані на запит будь-якої фізичної або юридичної особи надати завірений держателем або реєстратором Державного реєстру витяг з Державного реєстру.

Витяг надається у строк не пізніше трьох робочих днів із дня отримання держателем або реєстратором Державного реєстру відповідного запиту. Відмова в наданні витягу з Державного реєстру допускається лише в разі невнесення заявником плати за надання витягу.

 

 

Яке майно фізичної особи - підприємця не може бути використане як джерело погашення податкового боргу?

 

Відповідно до п. 87.3 ст. 87 Податкового кодексу не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:

- майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави);

- майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків;

- майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;

- кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів;

- майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;

- майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;

- кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи - підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.

 

 

Изменены условия пребывания иностранцев в Украине

Отныне исчисление допустимого срока пребывания иностранцев на территории Украины пограничники осуществляют путем отчисления со дня фактического въезда или выезда 180 дней назад. Если же иностранцем превышены сроки пребывания, то ему отказывают в пересечении госграницы и привлекают к административной ответственности.

Как сообщили «ЗиБ» в Госпогранслужбе, это предусмотрено приказом Министерства внутренних дел Украины от 20 июля 2015 года №884 "Об утверждении порядка исчисления срока временного пребывания в Украине иностранцев, являющихся гражданами государств с безвизовым порядком въезда", который вступил в силу 9 сентября 2015 года.

В частности, например, если иностранец прибыл в Украину 9 сентября этого года, то пограничники будут исчислять 180 дней назад и выяснят не превысил ли он срок пребывания за этот период - 90 суток, так же производится исчисление с момента выезда.

Таким образом, если при осуществлении пограничного контроля пограничники обнаруживают превышение иностранцем разрешенного ему срока пребывания, принимается решение об отказе в пересечении государственной границы Украины на въезд в Украину. Также в случае выявления превышения иностранцем разрешенного срока пребывания на территории Украины при осуществлении пограничного контроля на выезд из Украины должностное лицо Госпогранслужбы составляет документы о привлечении гражданина иностранного государства к административной ответственности за совершение правонарушения, предусмотренного статьей 203 Кодекса Украины об административных правонарушениях.

Стоит отметить, что срок пребывания в Украине остается неизменным - граждане государств с безвизовым порядком въезда могут временно находиться на территории Украины не более 90 дней в течение 180 дней, если другой срок не определен международными договорами Украины.

 

 

18 сентября – срок уплаты единого налога в первой и второй группе

18 сентября для предпринимателей первой и второй группы, осуществляющих ежемесячную уплату налога, – предельный срок уплаты авансовых платежей по единому налогу за сентябрь 2015 года.

Напомним, что штраф за несвоевременную уплату составляет 50% ставки единого налога.

Обращаем внимание, в случае повышения минимальной зарплаты размер ставки единого налога до конца года не изменится.

 

 

Как получить информацию из Госреестра физических лиц - налогоплательщиков

 

С 1 сентября 2015 года Государственной фискальной службой Украины введен в действие новый электронный сервис "Получение сведений из Государственного реестра физических лиц - налогоплательщиков о суммах выплаченных доходов и удержанных налогов в электронном виде с использованием электронной цифровой подписи".

Физическое лицо - налогоплательщик для получения сведений о себе из реестра физических лиц - налогоплательщиков относительно сумм своих полученных доходов и удержанных налогов имеет возможность сформировать запрос в электронном виде. Сформированный запрос подписывается электронной цифровой подписью и отправляется по электронному адресу "Единого окна представления электронной отчетности ГФС".

По результатам обработки запроса на электронный адрес плательщика поступает ответ, который содержит сведения о суммах доходов.

Обращаем внимание, что физическое лицо - налогоплательщик в соответствии с нормами Закона Украины "О защите персональных данных" может сформировать запрос на получение информации исключительно о себе, информация относительно третьих лиц не предоставляется.

Более подробную информацию можно получить в рубрике: Физическим лицам/Получение сведений из Государственного реестра физических лиц - налогоплательщиков о суммах выплаченных доходов и удержанных налогов в электронном виде на веб-портале ГФС Украины (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/).

 

 

На заметку плательщикам, которые отправляют отчетность по почте

С 1 сентября 2015 года в случае, если плательщик отправляет налоговые декларации по почте, он обязан осуществить такую отправку в адрес соответствующего контролирующего органа не позднее, чем за пять дней до окончания предельного срока представления налоговой декларации, а в случае представления налоговой отчетности в электронной форме, - не позднее окончания последнего часа дня, в котором заканчивается такой предельный срок ( п.5 ст.49 Налогового кодекса).

 

 

Кому пеню можно не насчитывать

В соответствии с Законом Украины от 17.07.2015 №655-VIII "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно уменьшения налогового давления на налогоплательщиков", с 1 сентября 2015 года:

– в случае внесения изменений в налоговую отчетность в результате самостоятельного выявления ошибок в соответствии со статьей 50 Налогового кодекса пеня не насчитывается, если изменения в налоговую отчетность были внесены в течение 90 календарных дней, следующих за последним днем предельного срока уплаты денежного обязательства, определенного Налоговым кодексом (п.129.9 ст.129 Налогового кодекса).

 

 

Для визначення КВ­­ЕД можна скористатися спеціальним сервісом

До відома користувачів статистичної інформації! За допомогою сервісу для визначення кодів видів економічної діяльності за КВЕД-2005 та КВЕД-2010

Ви можете:

  • за відомим кодом КВЕД-2005 отримати перелік відповідних кодів видів економічної діяльності за КВЕД-2010 (фрагмент перехідної таблиці);
  • за відомим кодом КВЕД-2010 отримати перелік відповідних кодів видів економічної діяльності за КВЕД-2005 (фрагмент перехідної таблиці);
  • скористатися поясненнями до КВЕД-2005 для визначення потрібного коду економічної діяльності та перейти до перехідної таблиці для визначення кодів, що йому відповідають у КВЕД-2010;
  • скористатися поясненнями до КВЕД-2010 для визначення потрібного коду економічної діяльності та перейти до перехідної таблиці для визначення кодів, що йому відповідають у КВЕД-2005;
  • знайти потрібні коди КВЕД-2005 або КВЕД-2010 за пошуковими словами;
  • надіслати запит для отримання консультації фахівців Держстату з питань кодування економічної діяльності за КВЕД;
  • переглянути відповіді на типові запити;
  • отримати необхідну інформацію у вигляді, зручному для друку;
  • перейти на головну веб-сторінку Держстату України.

 

 

Змінено порядок заповнення платіжних документів

З 1 вересня 2015 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666. Цим наказом затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі - Порядок). Відповідно попередній наказ із зазначених питань від 22.10.2013 №609 визнано таким, що втратив чинність.

Так, у Порядку наведено алгоритм і приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документу при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування ПДВ, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів.

Також, зокрема, Порядком визначено, що при заповненні полів розрахункового документу не допускаються пропуски (пробіли) між словами і службовими знаками. Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ.

 

 

Як анулюється дозвільний документ у разі встановлення факту надання недостовірної інформації в заяві про його видачу

Державна регуляторна служба України в листі від 03.09.2015 р. № 6466/0/20-15 зауважила: ч. 7 ст. 4-1 Закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV визначено 2 способи анулювання документів дозвільного характеру (за рішенням дозвільного органу та за рішення адміністративного суду), які залежать від підстав їх застосування.

Таким чином, у разі встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації, документ дозвільного характеру анулюється на підставі рішення адміністративного суду.

 

Переоформлюємо чинну строкову ліцензію на безстрокову

Відповідно до норм частини шостої статті 21 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VІІІ (далі — Закон № 222) ліцензії на провадження видів господарської діяльності, які є чинними на день набрання чинності Законом № 222 (28.06.2015) та мали обмежений термін дії, є безстроковими і за заявою ліцензіата можуть бути переоформлені відповідним органом ліцензування безкоштовно протягом тижня.

Така норма поширюється на всі без винятку види господарської діяльності, у тому числі й ті, які ліцензуються відповідно до спеціальних законів або з урахуванням особливостей, визначених спеціальними законами. 

 

 

Підприємець – платник єдиного податку має право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність

 

Вовчанська ОДПІ інформує, що підприємець самостійно обирає спрощену систему оподаткування, якщо він відповідає вимогам, встановленим Податковим кодексом України, та реєструється платником єдиного податку в установленому порядку.

Пунктом 291.5 статті 291 ПКУ визначені види діяльності, здійснюючи які фізичні особи – підприємці не можуть бути платниками єдиного податку.

Зовнішньоекономічна діяльність – це діяльність суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.

Діяльність у сфері зовнішньоекономічної діяльності у переліку видів діяльності, які не дають права фізичним особам – підприємцям бути платниками єдиного податку, відсутня.

Тому, фізичні особи, які мають постійне місце проживання на території України, мають право здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, якщо вони зареєстровані як підприємці, за умови, якщо ними не здійснюються види діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему.

 

 

Підстави для зменшення суми авансового платежу з податку на доходи фізичних осіб для фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування

Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 % річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах), та сплачуються до бюджету по 25 % щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

У разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше, ніж на 20 % у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал, платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений абзацом першим підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу. Для такого зменшення суми авансового платежу фізичною особою - підприємцем до настання строку сплати такого авансового платежу до контролюючого органу подається заява у довільній формі, що містить розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу. Такий порядок регламентовано підпунктом 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Кодексу.

Фізичні особи - підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені Кодексом для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи, що передбачено пунктом 177.5 статті 177 Кодексу.

 

При перевищенні обсягу доходів 1 млн грн – необхідно застосовувати реєстратор розрахункових операцій

Верховною Радою України було прийнято Закон України від 01 липня 2015 року № 569 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій», який набрав чинності з 23 липня 2015 року.

При перевищенні платниками єдиного податку в календарному році обсягу доходу 1 млн грн обов’язковим стає застосування РРО.

Платникам єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) необхідно врахувати цю інформацію, оскільки уже з 1 жовтня поточного року вони зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО, або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.

Платникам єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) необхідно постійно контролювати обсяг своїх доходів.

Зокрема, всі платники єдиного податку ІІІ групи (фізичні особи-підприємці) зобов’язані при перевищенні обсягу доходу 1 млн грн розпочати застосовувати РРО.

Водночас платники єдиного податку ІІ групи (фізичні особи-підприємці) при перевищенні обсягу доходу 1 млн. грн. у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані з 01.01.2016 р. при провадженні своєї господарської діяльності розпочати застосування РРО.

 

 

Довідка щодо нормативної грошової оцінки землі подається в паперовому вигляді

ДФСУ у підкатегорії 11.05 ЗІР відповіла, як подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, при поданні першої податкової декларації з плати за землю або у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі, якщо податкова звітність подається в електронному вигляді.

Відповідно до Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011, платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу криптографічного захисту інформації, керуючись цією Інструкцією та договором. 

Формат (стандарт) податкового документа в електронному вигляді на основі специфікації eXtensible Markup Language (XML), електронні форми податкових документів та інша інформація про порядок подання податкових документів в електронному вигляді оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС.

Форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 865, використовується платниками до 01.01.2016. Починаючи з 01.01.2016 запроваджується форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560.

Формат (стандарт) податкової декларації з плати за землю (земельного податку та орендної плати державної та комунальної власності) передбачає подання в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку податкової декларації, додатка 1 до податкової декларації «Відомості про наявні земельні ділянки» та додатка 2 до податкової декларації «Відомості про пільги на земельний податок з наявних площ земельних ділянок».

Що стосується подання в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку разом з податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, то оскільки формат (стандарт) такого документу в електронному вигляді відсутній, платники плати за землю повинні подавати такі довідки (витяги) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки на паперових носіях до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки.

 

ДФС про оподаткування доходів від продажу власної продукції тваринництва

 

Незалежно від того на яких правах перебуває у фізичної особи земельна ділянка, а саме – на підставі права власності або у користуванні, оподаткування доходу, отриманого такою особою від продажу власної продукції тваринництва, залежить виключно від підтвердження фізичною особою факту самостійного вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва.

Підпунктом 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, в яких випадках доходи від продажу власної сільгосппродукції (продукції тваринництва) підлягають оподаткуванню, а в яких – звільняються.

Так, при продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений цим підпунктом розмір, фізична особа зобов’язана падати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 15 відс. бази оподаткування щодо нарахованих (виплачених, наданих) доходів, крім випадків, визначених у п. 167.2 – 167.6 ст. 167 ПКУ. Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.

Згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в п. 167.1 ст. 167 ПКУ.

Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів (п.п. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 ПКУ).

 

Рішення про внесення до Реєстру неприбутківців надається протягом 30 днів

 

Відповідно до п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює Кабінет Міністрів України.

Пунктом 34 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України встановлено, що до затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 № 37 (далі – Положення).

Для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до контролюючого територіального органу нижчого рівня за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Положення, а також копії установчих документів.

Контролюючі органи можуть проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах.

За результатами розгляду заяви, установчих документів контролюючими органами за місцезнаходженням неприбуткової установи та організації приймається рішення про:

- внесення, повторне внесення неприбуткової установи або організації до Реєстру;

- відмову у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру;

- присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості.

Рішення за формою згідно з додатком 2 до Положення готується у двох примірниках - перший надається неприбутковій установі або організації, а другий залишається в контролюючому територіальному органі нижчого рівня.

Пунктом 192 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 року № 1242, визначено, що документи, в яких не зазначено строк виконання, повинні бути виконані не пізніше ніж за 30 календарних днів з моменту реєстрації документа в установі, до якої надійшов документ.

Враховуючи вищезазначене, рішення про внесення до Реєстру надається неприбутковій установі або організації у термін не більше ніж за 30 календарних днів з моменту реєстрації заяви за формою 1-РН та установчих документів в контролюючих органах.

 

ДФС про порядок врахування у СЕА ПДВ показника сумаПеревищ

 

Відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) показник ΣПеревищ є складовою формули, за якою обраховується сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН(далі – реєстраційна сума).

ΣПеревищ – загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, яка визначається як різниця між:

  • сумами податкових зобов'язань за операціями з постачання товарів (послуг) та отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, та їх подальшого коригування згідно із статтею 192 Кодексу, задекларованими платником у податкових деклараціях з податку з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них,
  • та сумами податку, зазначеними платником податку в податкових накладних, що складені за такими операціями (в тому числі податкових накладних, які не видаються отримувачу, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України), та розрахунках коригування до них, зареєстрованих у ЄРПН.

Показник ΣПеревищ розраховується ДФС автоматично після прийняття звітності від платника податку, та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника.

Таким чином, якщо платник податку своєчасно не зареєстрував в ЄРПН податкові накладні та відповідно реєстраційна сума не була зменшена на суму податку, зазначену в таких податкових накладних, то після подання звітності з ПДВ, в якій задекларовано податкові зобов’язання з ПДВ, визначені у податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН, реєстраційна сума платника зменшується на суму ПДВ, зазначену у таких податкових накладних.

Реєстрація в ЄРПН податкових накладних, що не були зареєстровані своєчасно (реєструються з порушенням термінів реєстрації), здійснюється виключно в межах реєстраційної суми, яка визначається згідно з пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України.

Якщо така реєстраційна сума є меншою, ніж сума ПДВ, зазначена у податковій накладній або розрахунку коригування, платнику потрібно збільшити свою реєстраційну суму. Таке збільшення може бути здійснено за рахунок:

  • отриманих податкових накладних та розрахунків коригування (які передбачають збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів/послуг), складених на такого платника та зареєстрованих в ЄРПН;
  • сплати ПДВ на митниці під час розмитнення товарів;
  • поповнення рахунка платника в системі електронного адміністрування ПДВ, відкритого платнику у Держказначействі (електронний рахунок).

Після реєстрації в ЄРПН податкових накладних, які не були зареєстровані своєчасно, в системі електронного адміністрування ПДВ автоматично відбувається перерахунок показника ΣПеревищ та реєстраційної суми (ΣНакл) з урахуванням сум ПДВ, зазначених у таких податкових накладних.

В результаті такого перерахунку на суму ПДВ, зазначену у зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних, зменшується показник ΣПеревищ, а показник ΣНакл (реєстраційна сума) збільшується на таку ж суму.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (16.09.2015)
Просмотров: 530 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика