Єдиний внесок на суми виплаченого роялті не нараховується
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області проінформували, що відповідно до абзацу другого п. 1 частини першої ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VІ (далі — Закон № 2464) платниками єдиного внеску є, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені згідно із законодавством України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою — підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб — підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Базою нарахування єдиного внеску для зазначених платників відповідно до п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно із Законом про оплату праці, та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до п. 9 розділу 1 Переліку видів виплат, що здійснюється за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове соціальне страхування, затвердженого постановою КМУ від 22.12.2010 р. № 1170, винагорода, що сплачується за авторським договором на створення та використання творів науки, літератури та мистецтва, крім гонорару штатним працівникам редакцій газет, журналів, інших засобів масової інформації, видавництв, установ мистецтва, та (або) оплата їх праці, що вираховується за ставками (розцінками) авторської (постановочної) винагороди, нарахованої на відповідному підприємстві, винагороди за відкриття, винаходи та раціоналізаторські пропозиції та їх використання, не є базою нарахування єдиного соціального внеску, тобто єдиний внесок на суми виплаченого роялті не нараховується.
Необхідні умови для подання податкової звітності в електронному вигляді
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звернули увагу, що серед основних переваг представлення звітності в електронному вигляді варто виділити економію робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги при поданні звітності тощо.
Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:
- комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет;
- спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС;
- чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ.
Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти договір про визнання електронних документів з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.
Інформацію про безкоштовне програмне забезпечення, яке можна використовувати при формуванні та підписанні звітності та з повним переліком необхідних реєстраційних документів (зразками їх заповнення) для кожної категорії платників податків та іншою корисною інформацією можна ознайомитися на офіційному сайті АЦСК ІДД ДФС України http://acskidd.gov.ua.
Отримати ключі електронного цифрового підпису можна безкоштовно у відділенні Акредитованого центру сертифікації електронних ключів, який знаходиться у приміщенні Державної податкової інспекції.
Визначаємо, які кошти не вважаються понадлімітними
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області проінформували, що відповідно до пункту 5.9 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р.№ 637 (далі – Положення № 637), понадлімітними не вважають кошти:
- у день їхнього надходження, якщо їх здали в сумі, що перевищує ліміт каси, до банків не пізніше наступного робочого дня банку або видали під звіт на госппотреби (без попереднього здавання їх до банку й одночасного отримання з каси банку на зазначені потреби);
- які надійшли до кас у вихідні та святкові дні та їхній ліміт здали до банку наступного робочого дня або видали на господарські потреби під звіт (без попереднього здавання в банк).
Окрім того, підприємство вправі впродовж трьох робочих днів (укладаючи день одержання готівки в банк) зберігати в касі понадлімітні кошти, передбачені для виплат, що належать фонду оплати праці та для виплат пенсій, стипендій, дивідендів (доходу).
Після спливу триденного строку суми таких коштів, що не використали за призначенням, направляють у банк не пізніше наступного робочого дня банку або лишають у касі (у межах встановленого ліміту).
Водночас у касі можна зберігати кошти й більше трьох днів, якщо вони належать до фонду оплати праці та проходять за рахунок виручки в сумі, зазначеній у переданих до каси відомостях на виплату грошей. Тобто в касі понадліміту може зберігатися так звана депонована заробітна плата
Термін надсилання податкових декларацій з 1 вересня: поштою — 5 днів, в електронній формі — не пізніше закінчення останньої години останнього дня
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомили, що у разі надсилання податкової декларації:
- поштою — платник податку зобов'язаний надіслати таку податкову декларацію не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації (раніше, таке відправлення слід здійснити було не пізніше ніж за 10 днів до закінчення установленого строку подання податкової декларації). Також звертаємо увагу, що податкова декларація відправляється на адресу відповідного контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку;
- в електронній формі — така звітність повинна бути подана не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Така законодавча норма передбачена відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» від 17.07.2015 рр. № 655 -VIII та набирала чинності з 01.09.2015 р.
До 01.11.2015 р. потрібно внести зміни до кредитних договорів та договорів застави/іпотеки
Нацбанк до своєї постанови Правління НБУ «Про заходи щодо зміни умов користування кредитами для підтримки ліквідності банків та операціями репо» від 09.06.2015 р. No 363 вніс зміни, якими встановив, що для підтримки ліквідності під програми фінансового оздоровлення та кредитами для збереження ліквідності банків до 01.11.2015 р. продовжено строк, протягом якого будуть укладатися договори про внесення змін:
- до кредитних договорів, договорів застави/іпотеки,
- та/або нових договорів застави/іпотеки за кредитами.
Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
(постанова Правління НБУ «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 09 червня 2015 року № 363» від 31.08.2015 р. № 568)
У яких випадках фізична особа — підприємець повинна подавати податкову декларацію з плати за землю
Фізична особа — підприємець подає до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю (далі — податкова декларація), у разі якщо земельна ділянка використовується для провадження господарської діяльності (магазин, СТО тощо) на підставі документів, визначених у підпунктах 1, 4 п. 1 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 р. № 1952-IV (далі — Закон № 1952) договорів, укладених у порядку, встановленому законом та державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом та оформлених на фізичну особу — підприємця.
Якщо документи, визначені у підпунктах 1, 4 п. 1 ст. 19 Закону № 1952, оформлені на фізичну особу, то нарахування плати за землю (земельного податку або орендної плати) здійснює контролюючий орган, який видає платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю за встановленою формою, у тому числі якщо така особа використовує вказані земельні ділянки для провадження господарської діяльності.
Крім того, контролюючий орган здійснює нарахування земельного податку фізичній особі, у разі використання нею земельної ділянку (у тому числі для провадження господарської діяльності), на яку відсутні відповідні документи. В такому випадку нарахування грошових зобов’язань з плати за землю здійснюється контролюючим органом на підставі інформації, наданої відповідними територіальними органами Держгеокадастру та Укрдержреєстру.
Щодо порядку проведення зустрічних звірок
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадали: постановою КМУ від 22.07.2015 р. № 526 внесено зміни до постанови від 27.12.2010 р №1232 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок».
Зокрема, в пункт 2 внесено зміни, якими визначено, що для проведення зустрічних звірок відбираються суб’єкти господарювання, стосовно яких виникають сумніви та/або необхідність дослідження факту здійснення таких операцій, їх виду, обсягу і якості, розрахунків, що здійснювалися між суб’єктами, реальності та повноти відображення в обліку платників податків таких операцій.
Також пункт 7 доповнено абзацом, яким встановлюється, що у разі виявлення фактів, які не дають змогу провести зустрічну звірку суб’єкта господарювання, контролюючий орган складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб’єкта господарювання.
Податкова накладна за щоденними підсумками операцій (зразок заповнення)
Поява в п. 201.4 ПК норми щодо оформлення податкових накладних (далі – ПН) за щоденними підсумками операцій не вплинула на порядок та випадки оформлення таких ПН. Адже ця норма була переписана один в один з п. 13 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 22.09.14 р. № 957 (далі – Порядок № 957).
Так, ПН може бути складено за щоденними підсумками операцій (якщо ПН не було складено на ці операції) у разі:
· здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), розрахунки за які проводять через касу/РРО або через банківську установу, або платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
· виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платникові ПДВ за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, і які містять загальну суму платежу, суму податку і податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форму яких установлено міжнародними стандартами;
· надання платникові ПДВ касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (із визначенням фіскального і податкового номерів постачальника).
Для сільгосппідприємств найбільш поширеною операцією із зазначених вище є реалізація сільгосппродукції за готівку кінцевим споживачам – неплатникам ПДВ, розрахунки за яку проводяться через касу з оформленням прибуткових касових ордерів. На всіх таких покупців, як і раніше, можна оформлювати одну ПН за день.
Однак ураховуючи зміни в умовах оформлення зведеної ПН, весь продаж неплатникам ПДВ за місяць тепер можна включати й до зведеної ПН (особливо якщо кожному покупцеві здійснюється більше двох поставок на місяць). Тому в сільгосппідприємств з’явилася можливість вибору: або, як і раніше, на продаж за готівкові кошти оформлювати ПН за щоденними підсумками, або ж включати такі постачання до зведеної ПН, яка оформлятиметься на всіх неплатників раз на місяць.
Згідно з п. 9 Порядку № 957 у верхній лівій частині ПН за щоденними підсумками операцій робиться помітка «X» та зазначається тип причини «11 «Складена за щоденними підсумками операцій».
У разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та в разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у рядку «Особа (платник податку) – покупець» зазначається «Неплатник», а в рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» – умовний ІПН «100000000000».
Единники 2 та 3 груп мають право реалізовувати пиво у пляшках без РРО
Оскільки пиво віднесено до алкогольних напоїв, ФОП платники єдиного податку 2 та 3 груп, які здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів, мають право проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням РК та КОРО, до досягнення ними протягом календарного року обсягу доходу у розмірі 1 млн. гривень. У разі перевищення у календарному році обсягу доходу 1 млн. гривень застосування РРО є обов’язковим.
Крім того, ФОП, які здійснюють продаж пива, зобов’язані отримати відповідну ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
Враховуючи викладене, ФОП - платники єдиного податку 2 та 3 груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування при проведенні розрахунків РРО.
В яких випадках понижуючий коефіцієнт з ЄСВ не застосовується?
ДФС надала роз’яснення щодо застосування понижуючого коефіцієнта ЄСВ.
Так, якщо роботодавцем виконуються одночасно усі умови, передбачені п. 95 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону від 08.07.10 р. № 2464-VI, у тому числі у разі нарахування заробітної плати за попередні періоди, то такий роботодавець може скористатися правом щодо застосування коефіцієнта до розміру єдиного внеску.
Якщо ж роботодавцем виконані одночасно усі умови, але хоча б по одній застрахованій особі здійснюється донарахування сум єдиного внеску до розміру мінімальної зарплати (виключенням є лікарняні, відпускні та допомога у зв'язку з вагітністю та пологами), коефіцієнт страхувальником не застосовується.
Також слід врахувати, що оскільки обчислення єдиного внеску здійснюється щомісяця на підставі бухгалтерських та інших документів, законодавством не передбачено перерахунок єдиного внеску за минулий період з метою застосування коефіцієнта.
ПФУ щодо призначення пенсії студенту у зв`язку із втратою годувальника
Діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах (у тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених навчальних закладів та вступом до іншого навчального закладу або у період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем та продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), мають право на пенсію у зв’язку із втратою годувальника до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення 23 років.
Така пенсія їм призначається за умови, що померлий годувальник, який не отримував пенсію, мав таку тривалість страхового стажу, яка необхідна йому для призначення пенсії (від – 1 до 15 років - в залежності від того, в якому віці настала смерть).
Харківські митники виявили велику партію наркотичних засобів
В результаті проведення спільної операції митниками, прикордонниками та співробітниками УСБУ в Харківській області, в зоні митного контролю МАПП «Гоптівка», під час проведення митного огляду автомобіля «ВАЗ»-2108, були виявлені пакунки з речовиною рослинного походження.
При усному декларуванні громадянин України – водій автотранспорту заявив, що не перевозить товари або предмети, які заборонені або обмежені до переміщення через митний кордон України. Після цього до огляду був залучений службовий собака митниці Івсен, який спрацював на ліве та праве задні крила автомобіля. В результаті демонтажу обшивки задніх крил в їх порожнинах було виявлено 17 пакунків різної форми, кожний з яких обмотаний декількома шарами поліетилену. Від пакунків йшов сильний запах кави. Всередині них знаходилась речовина рослинного походження. Зі слів перевізчика це «конопля», яку він планував у подальшому реалізувати у Російській Федерації. Громадянин також розповів, що спеціально обробив «вантаж» розчином кави.
Загалом вилучено речовини рослинного походження вагою брутто 11,7 кг.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Громада Харківщини направила на соціальні потреби 5,8 мільярдів гривень ЄСВ
Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, саме таку суму єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне страхування з початку року перерахували до бюджету підприємства і підприємці регіону.
Додатково до бюджету спрямовано понад 200 мільйонів гривень. При цьому, лише за серпень платники єдиного внеску Харківського регіону перерахували на рахунки Держказначейства 707,1 млн. грн. ЄСВ.
Як проінформувала в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак, понад 37 % від загальних надходжень ЄСВ (близько 2,2 млрд. гривень) забезпечили бюджетні організації регіону.
Водночас, відрахування від підприємців – фізичних осіб склали майже 250 мільйонів гривень.
«Не дивлячись на непросту політично-економічну ситуацію, жителі Харківщини продовжують стабільно сплачувати єдиний соціальний внесок. А це – своєчасні пенсії та підтримка соціально незахищених верств населення», - підкреслює Ірина Сагайдак.
Наразі на Слобожанщині щомісячно подають звіти та сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування близько 40 тисяч платників. З яких 23,5 тис. – юридичні особи та 16,5 тис. – фізичні. Слід зазначити, що майже 95% страхувальників області щомісячно подають звітність з єдиного соціального внеску засобами електронного зв’язку.
ГУ ДФС у Харківській області
Для предпринимателей, решивших перейти на уплату единого налога
Предприниматели, решившие перейти на уплату единого налога с IV квартала 2015 года, должны не позднее 15 сентября подать заявление о применении упрощенной системы налогообложения.
Общесистемщик может перейти на упрощенную систему при соблюдении следующих условий:
1) у него нет налогового долга на день подачи заявления (пп. 291.5.8 ст. 291 НК). При этом не считаются налоговым долгом суммы согласованных налоговых обязательств, срок уплаты которых не наступил;
2) если в течение календарного года, предшествующего периоду перехода на единый налог, им соблюдены требования п. 291.4 ст. 291 НК, т. е. условия работы в зависимости от избранной группы (пп. 298.1.4 ст. 298 НК).
Щодо сплати ЄСВ
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до вимог ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є: фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
На підставі ст.7 вищезазначеного Закону України базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, які обрали спрощену систему оподаткування, - є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 4 та 5 частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 34,7 відсотка визначеної пунктами 2 та 3 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.
Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. Додатково повідомляємо, що відповідно до вимог ст. 25 Закону органи ДФС застосовують до платника єдиного внеску такі штрафні санкції:
- за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум;
- за несвоєчасне перерахування або несвоєчасне зарахування на рахунки органів доходів і зборів сум єдиного внеску, фінансових санкцій, зазначених у частині одинадцятій цієї статті, нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка зазначених сум, розрахована за кожний день прострочення їх перерахування (зарахування).
Порядок звітування платників єдиного внеску, які змінили місцезнаходження
Пунктом 4 частини 1 статті 6 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) визначено, що платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) зобов’язаний подавати звітність до фіскального органу за основним місцем обліку платника ЄВ у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Згідно з пунктом 7 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905, якщо страхувальник із числа страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 цього розділу, у звітному періоді змінює місцезнаходження, або місце реєстрації, або місце проживання (поза межами територіального обслуговування фіскального органу, в якому він перебував на обліку), звіт за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до фіскального органу за новим місцем взяття на облік.
Таким чином, у разі зміни суб’єктом господарювання протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, звітність про суми нарахованого ЄВ подається та сплачується за новим місцем взяття на облік.
Чи можливо отримати ЕЦП через мережу Інтернет без особистої присутності платника?
Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі – АЦСК ІДД) не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.
Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.
Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД за посиланням: http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».
До уваги платників податків – податковий календар
9 вересня поточного року останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту (форма №1-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів (форма №3-РС);
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв (форма №1-ОА);
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів (форма №1-ОТ);
10 вересня поточного року останній день подання:
- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію;
Новації оподаткування неприбуткових організацій
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює Кабінет Міністрів України. Такі норми передбачено підпунктом 133.4.5 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
З 13 серпня 2015 року набув чинності Закон України від 17 липня 2015 року №652-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій” .
Зміни стосуються, зокрема, такого:
- переглянуто та розширено перелік суб’єктів господарювання – юридичних осіб, які не є платниками податку на прибуток підприємств. Зокрема:
бюджетні установи;
громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;
спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;
житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);
об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;
професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;
сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України
- визначено порядок та умови, за яких неприбуткові підприємства, установи та організації не є платниками податку на прибуток підприємств (доповнення пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України);
- встановлено особливості перебування установ та організацій у Реєстрі неприбуткових установ та організацій;
- передбачено, починаючи з 1 січня 2015 року та на період проведення антитерористичної операції, непроведення коригування, встановленого підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України, щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту тощо, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані), зокрема Збройним Силам України.
В ДФС ведеться активна робота з метою перетворення на сервісну службу
Під час прес-конференції, яка відбулась 4 вересня 2015 року у Державній фіскальній службі України, Голова ДФС Роман Насіров розповів про основні результати реформ у відомстві за останні чотири місяці.
Так, зокрема, основне завдання, визначене планом Інституційної реформи Державної фіскальної служби України - повне перетворення з контролюючого органу на сервісну службу.
Вперше в історії служби розпочалася її радикальна адміністративна реформа – у липні змінилася структура, що надасть змогу до кінця року впровадити зміни у функціонуванні служби та на 20% зменшити кількість працівників – в ДФС будуть усунені дублюючі функції та підвищена ефективність її роботи.
Також затверджено нову регіональну структуру ДФС, яка передбачає скорочення кількості територіальних органів, зокрема, планується зменшення майже вдвічі кількості районних податкових інспекцій, натомість відкриватимуться центри обслуговування, в яких надаватиметься допомога платникам податків.
«Один з прикладів – перетворення територіальних органів ДФС на сервісні офіси, які не будуть проводити перевірки, не контролюватимуть платників, а надаватимуть реальні сервісні послуги, пов’язані з податками», - зазначив Роман Насіров.
Окрім того, за короткий період часу розроблено та запроваджено низку електронних сервісів для платників податків, які значно спрощують та скорочують процедури сплати податків, обліку, реєстрації, отримання інформації тощо.
Одне з найважливіших нововведень, зауважив Роман Насіров - запровадження системи електронного адміністрування ПДВ, що дозволило зробити адміністрування цього податку прозорим, унеможливило створення фіктивних податкових кредитів та «податкових ям».
Також скорочуються та спрощуються форми податкової звітності для юридичних та фізичних осіб – платників податків.
Розпочато процес демілітаризації податкової міліції, що означатиме зміну форм і методів роботи даного підрозділу та сприятиме покращенню ставлення суспільства до цієї структури.
Разом з тим ДФС розроблена та впроваджується антикорупційна програма з посилення заходів протидії і запобігання корупції всередині служби. Результатом посилення роботи у цьому напрямі стало відкриття з червня майже 180 кримінальних проваджень стосовно посадових осіб фіскальної служби, оголошено підозру про вчинення кримінальних правопорушень 28 працівникам, матеріали 20 кримінальних проваджень направлені до суду з обвинувальними актами, 4 особи вже засуджено.
Як наголосив Голова ДФС, служба в процесі реформування, виконує декілька складних завдань одночасно: забезпечує стабільне наповнення бюджету, проводить реформи, впроваджує нові сервіси для платників, працює над поверненням боргів, які були у держави перед бізнесом, зокрема, переплати податків та невідшкодований ПДВ.
Серед ключових завдань ДФС залишається боротьба з тіньовою економікою, яка заважає бізнесу працювати чесно і легально.
Так, у травні – серпні 2015 року до загального фонду державного бюджету забезпечено надходження у сумі 157,3 млрд. грн. платежів. За результатами боротьби з тіньовим бізнесом лише у серпні за рахунок детінізації зібрано 9,6 млрд. грн. ПДВ, що на 28% перевищує індикативні показники та на третину - середній щомісячний показник з початку року.
«Це 100 млн. доларів з тіньової економіки, які ми змогли повернути до бюджету. І очікуємо таке виконання щомісяця», - заявив Роман Насіров.
Також, за його словами, припинена діяльність 22 конвертаційних центрів, з контрагентів яких до бюджету вже стягнуто 336 млн. гривень. Більше ніж на 400 млн. гривень вилучено підакцизної продукції. На стадії реєстрації податкових накладних в ЄРПН виявлено та зупинено операцій зі створення фіктивного кредиту на суму понад 90 млрд. гривень. На суму понад 500 млн. гривень відшкодовано державі збитків по закінчених кримінальних провадженнях.
Голова ДФС зазначив, що для ефективної боротьби з тіньовою економікою та успішного проведення реформ дуже важлива підтримка громадськості та тісна співпраця з бізнесом та запевнив, що ДФС завжди відкрита до діалогу та конструктивної критики.
З 1 вересня школи та дошкільні заклади податки на нерухомість і землю не сплачуватимуть
З 1 вересня 2015 року будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг не являються об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Крім того, з першого дня осені від сплати земельного податку звільняються дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Такі зміни передбачені Законом України від 17.07.2015 №654-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для надання освітніх послуг дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами недержавної форми власності».
Від Харківської митниці до бюджету надійшло 7,6 млрд. гривень
В Головному управлінні ДФС у Харківській області повідомили, що зазначена сума надійшла з початку року. Це на 3,5 млрд. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема тільки у серпні митницею перераховано до Держбюджету близько 700 млн. грн., що на 144,5 млн. грн. більше, ніж торік.
Найбільшу частку надходжень становить: податок на додану вартість – 5,1 млрд. грн., акцизний податок – 1,4 млрд. грн., мита – понад 1 млрд. гривень.
Також у відомстві проінформували, що основними бюджетоутворюючими товарами, митне оформлення яких здійснювалось з початку року в зоні діяльності Харківської митниці ДФС, були нафтопродукти – сплачено митних платежів на суму більш 3,1 млрд. грн.; пластмаса ( 621,2 млн. грн.), обладнання (532 млн.грн), тютюнова сировина (463 млн. грн.).
Обсяг експортно-імпортних операцій склав майже 2 млрд. дол. США. Імпортовано товарів на 1,1 млрд. дол. США, експортовано на 718 млн. дол. США.
Разом з тим, у фіскальній службі області повідомили, що з початку року Харківською митницею заведено 500 справ про порушення митних правил на загальну суму 44 млн. 78 тис. грн. Розглянуто 188 справ та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафів на суму 2,8 млн. грн. На розгляд до суду митницею передано 97 справ про ПМП на суму 21,4 млн. грн.
За результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів порушення митних правил на суму 5,1 млн.грн. та накладено штрафів на суму 4,7 млн. грн.
ГУ ДФС у Харківській області
Про штрафи за неподання повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу
Повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу є частиною укладання трудового договору, яке складається з виданого наказу й повідомлення ДФС та її територіальних органів. Так уважає Мінсоцполітики, яке озвучило свою позицію в листі від 03.08.2015 р. № 1364/24/21/01/2298-15.
Відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) передбачена для юридичних і фізичних осіб — підприємців, які використовують найману працю, ст. 265 КЗпП (штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної зарплати, установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, — нині 36540 гривень), для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб — підприємців, які використовують найману працю, — ч. 3 та ч. 4 ст. 41 КпАП (штраф від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 8500 до 17000 гривень), за повторне порушення — від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17000 до 34000 гривень)).
Чи можна виплачувати працівникам зарплату з готівкової виручки, що надійшла до каси
Національний банк України в листі від 18.05.2015 р. № 53-01006/33525 підтвердив, що підприємства (підприємці) мають право виплачувати заробітну плату працівникам із готівкової виручки, яка надійшла до каси, за умови дотримання вимог Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637.
Водночас Нацбанк наголосив: зміни до Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. № 492, які були внесені постановою Правління НБУ від 18.08.2014 р. № 499, виплати заробітної плати готівкою не стосуються.
Повідомлення про корупцію в ДФС може стати підставою для амністії за вчинене податкове порушення
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє про розробку Програми протидії та запобігання корупції у фіскальних органах на 2015–2017 роки, якою, зокрема, за погодженням із Генеральною прокуратурою України, реалізовуватимуться пілотні проекти з надання права амністії суб'єктам господарювання за вчинені податкові правопорушення за умови, якщо відповідальні особи цих суб'єктів добровільно заявили про факти корупційних дій працівників органів ДФС, а також погодилися взяти участь у викритті тих, хто за матеріальну винагороду мав намір приховати факти вчинення такою особою правопорушення.
Відповідальність за нероздрукування (незберігання) фіскального звітного чеку
Нероздрукування фіскальних звітних чеків призведе до порушення обліку готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень, що відображається у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, тобто до неоприбуткування готівки.
За неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки до суб’єктів підприємницької діяльності, застосовуються фінансові санкції у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Крім того, за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг посадові особи притягуються до адміністративної відповідальності у розмірі — від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу від 10 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
РРО вийшов з ладу: як довго можна використовувати КОРО або резервне РРО
На запитання про те, який термін використання КОРО або резервного РРО у разі виходу з ладу РРО, фахівці ДФСУ відповіли наступне.
Максимальний термін використання книг обліку розрахункових операцій або резервного реєстратора розрахункових операцій на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або відключення електроенергії може бути не більше 7 робочих днів, а центри сервісного обслуговування зобов’язані відновити роботу реєстратора розрахункових операцій протягом 7 робочих днів.
Бюро адвокатів (адвокатське об’єднання) може бути платником єдиного податку третьої групи
Нормами п. 291.5 ПКУ визначено види діяльності, що не дають права суб’єктам господарювання бути платниками єдиного податку першої — третьої груп. На юридичну особу — адвокатське бюро чи об’єднання норми п. 291.5 ПКУ не поширюються.
Враховуючи вищенаведене, адвокатське бюро чи об’єднання як юридична особа може обрати або перейти на спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за умови відповідності вимогам, встановленим гл. 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. ХІV ПКУ.
ПДВ на ліки: нюанси визначення бази оподаткування
ДФС нагадала, що операції з постачання на митній території України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, оподатковуються за ставкою ПДВ 7 %. При цьому база оподаткування ПДВ для таких операцій визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості лікарського засобу (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), розрахованої з урахуванням загальнодержавних податків і зборів (у тому числі додаткового імпортного збору) та встановлених постачальницько-збутових і граничних торговельних (роздрібних) надбавок.
Лист ДФС від 03.07.15 р. № 13835/6/99-99-19-03-02-15.
Окремі питання проведення документальних перевірок
ДФС у зв'язку з набранням з 1 вересня 2015 року чинності Законом від 17.07.15 р. № 655-VIII (далі – Закон № 655) повідомляє про зміни в податковому законодавстві з окремих питань проведення документальних перевірок:
- відмінено норми, які передбачають особливості прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок, проведених у зв'язку з наявністю кримінального провадження щодо кримінального правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків. Враховуючи наведене, з 1 вересня 2015 року за результатами таких перевірок запроваджується загальний порядок та терміни прийняття податкових повідомлень-рішень, передбачений пунктом 86.8 ПК.
Окремо зазначено, що загальний порядок прийняття податкових повідомлень-рішень, передбачений пунктом 86.8 ПК, застосовується за результатами перевірок, які проводяться у межах кримінальних проваджень про кримінальні правопорушення, розпочатих після набрання чинності Законом № 655;
- з моменту набрання чинності Законом № 655, не відповідатиме вимогам цього Закону врахування при здійсненні перевірок платників податків висновків актів перевірок суб’єктів господарювання, за результатами яких не приймались податкові повідомлення-рішення, у тому числі складених до набрання чинності Законом № 655;
- внесено зміни до абзацу третього пункту 81.1 ПК, відповідно до яких посилено вимоги щодо складання наказу про проведення перевірки;
- доповнено статтю 79 ПК новим пунктом 79.5, згідно з яким за наявності письмового звернення платника податків замість невиїзної документальної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка.
Маєш печатку – зобов’язаний використовувати
На думку Мінсоцполітики, всі суб'єкти господарювання, які відповідно до установчих документів мають печатку, повинні її використовувати.
Суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Суб'єктами господарювання є:
1) господарські організації - юрособи, створені відповідно до ЦК, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ЦК, а також інші юрособи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку;
2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.
Відповідальність за не подання повідомлення ДФСУ про прийняття працівника
Держінспекція з питань праці у листі від 03.08.2015 р. №1364/24/21/01/2298-15 зазначила, що повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу є частиною укладання трудового договору, яке складається із виданого наказу та повідомлення ДФС та її територіальних органів. Відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору передбачена: - для юридичних та фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю, ст. 265 КЗпП (штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, - на сьогодні 36540 гривень); - для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю, - ч. 3 та 4 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 8500 до 17000 гривень), за повторне порушення - від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17000 до 34000 гривень)).
Податкова міліція викрила центр мінімізації з обігом 1,9 млрд. грн.
Співробітниками податкової міліції Центрального офісу з обслуговування великих платників у рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч.3 ст.209 КК України, встановлено групу осіб, які у 2014 році створили «центр мінімізації» та шляхом використання документів і реквізитів підконтрольних підприємств займались незаконним формуванням податкового кредиту з ПДВ.
Встановлено також, що зазначені особи конвертували грошові кошти та легалізували доходи, одержані злочинним шляхом, використовуючи в якості транзиту грошей розрахункові рахунки підприємств, відкриті в одному з комерційних банків м. Києва.
У ході проведених обшуків вилучено 57 печаток та штампів підприємств з ознаками фіктивності з загальним обсягом задекларованого обороту 1,9 млрд. грн. та 6 печаток підприємств нерезидентів. Також, у ході проведення обшуків вилучено грошові кошти у розмірі 50 тис. гривень та 8 тис. дол. США.
Крім того, накладено арешти на 31 розрахунковий рахунок підприємств, на яких заблоковано 139 тис. грн.та вилучено документи, які підтверджують злочинну діяльність.
Також арештовано 3 броньованих автомобілі загальною вартістю 6,9 млн. грн., які використовувалися для здійснення протиправної діяльності.
Тривають слідчі дії.
При зміні даних про особу, яка здійснює операції з товарами, необхідно звернутись до митниці
Відповідно до п. 1 розд. IV Порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15 червня 2015 року № 552, у разі виникнення змін у даних про особу, яка здійснює операції з товарами, така особа (або її представник) звертається до відповідного підрозділу будь-якої митниці із заявою безпосередньо або засобами електронного зв’язку.
Заява подається, приймається та опрацьовується в такому ж порядку, як і при взятті на облік особи, яка здійснює операції з товарами.
При поданні заяви в паперовому вигляді особа може подати електронну копію такої заяви без застосування електронного цифрового підпису.
Із якої дати відраховувати строк використання автомобіля для обчислення транспортного податку
Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видані вповноваженими державними органами та які дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі. У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.
За торгівлю пивом у кіосках штрафуватимуть
ДФС України в підкатегорії 115.06 «ЗІР» роз’яснила: до суб’єктів господарювання, які на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями здійснюють торгівлю виключно пивом у кіосках, палатках, павільйонах, приміщеннях контейнерного типу тощо (без обмеження площі), застосовуватимуться штрафи в розмірі 6800 грн за продаж пива в невизначених для цього місцях торгівлі (на підставі ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР).
Водночас податківці відзначили, що поняття «торговельної площі» обов’язково передбачає, що покупець повинен зайти до торговельного закладу, вибрати товар (у такому випадку — алкогольні напої) та здійснити розрахунок.
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ДФС України — незамінний помічник для платників податків
У ДФС діє ряд сервісних функцій, зокрема, з метою отримання кваліфікованої відповіді щодо застосування норм чинного податкового законодавства працює Інформаційно-довідковий ресурс ДФС, телефонуйте за номером 0-800-501-007 (зі стаціонарних телефонів безкоштовно). Також працює сервіс «Пульс». Лінія працює цілодобово: у робочий час інформацію про корупційні та інші неправомірні дії приймають працівники ДФС, неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Номер „Пульсу”: (044) 284-00-07.
Страхове відшкодування та дохід юридичної особи
Відповідно до підпункту 292.1.2 Податкового кодексу України (ПК) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду у грошовій (готівковій та/або безготівковій), матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 ПК.
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 № 85/96-ВР страхове відшкодування — це страхова виплата, яка здійснюється страховиком у межах страхової суми за договорами майнового страхування і страхування відповідальності при настанні страхового випадку.
Отже, у випадку отримання юридичною особою — платником єдиного податку третьої групи страхового відшкодування за пошкоджені основні засоби суми страхового відшкодування включаються до доходу такого платника податку в податковому періоді їх отримання.
Вісник – надійний партнер платників податків!
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що надійним помічником та партнером у бізнесі є журнал „Вісник” - офіційне видання Державної фіскальної служби України.
На сторінках журналу передплатники мають можливість отримати найактуальніші новини щодо податкового законодавства, діяльності ДФС України, аналіз проблем оподаткування та бухгалтерського обліку, нормативні акти, документи, консультації та коментарі фахівців Державної фіскальної служби України, а також ексклюзивну, цікаву та корисну інформацію.
Журнал виходить щовівторка двома мовами: українською та російською.
Передплатні індекси: 22599 – україномовне видання або 22600 – російськомовне видання.
Оформити передплату можна в будь – якому відділенні зв’язку.
Адреса редакції: 04071, м. Київ-71, вул. Хорива, 24.
Телефон для зв’язку: (044) 501-06-43.
E-mail: mail@visnuk.com.ua
URL: www.visnuk.com.ua.
Електронний цифровий підпис
Платники податків мають можливість звітуватися до органів державної фіскальної служби в електронному вигляді.
Серед основних переваг представлення звітності в електронному вигляді варто виділити економію робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги при поданні звітності тощо.
Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:
– комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет;
– спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС;
– чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ.
Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.
Інформацію про безкоштовне програмне забезпечення, яке можна використовувати при формуванні та підписанні звітності та з повним переліком необхідних реєстраційних документів (зразками їх заповнення) для кожної категорії платників податків та іншою корисною інформацією
|