На семінарі про питання застосування РРО
Днями в приміщенні Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області відбувся безкоштовний семінар для платників податків району на тему: «Зміни в законодавстві щодо застосування РРО».
Відкриваючи захід, начальника відділу реєстрації платників та електронних сервісів Маргарита Мазаіхіна, ознайомила присутніх з цьогорічними новаціями в реєстрації РРО суб’єктами господарювання.
Маргарита В’ячеславівна акцентувала увагу та детально розповіла про новації законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій, які набули чинності з 1 липня 2015 року.
Маргарита Мазаіхіна зазначила, що платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи-підприємці) груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, з дати початку застосування реєстраторів розрахункових операцій до 1 січня 2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.
Доповідач зазначила, що основною зміною є те, що відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України не застосовують РРО платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи-підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи. У всіх інших випадках платники єдиного податку фізичні особи-підприємці другої (з 01 січня 2016 року) і третьої (з 01 липня 2015 року) груп зобов'язані застосовувати РРО.
Також вона зосередила увагу на тому, що підприємства сфери послуг при проведенні готівкових розрахунків також мають застосовувати РРО на загальних підставах.
Наказом ДФС України від 27 квітня 2015 року № 302 оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, який містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
На завершення заходу, присутнім було надано відповіді на всі запитання та друковані роз’яснювальні брошури .
Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів
у січні-серпні 2015 року
Платниками податків протягом січня-серпні 2015 року було мобілізовано до бюджету 95 750,0 тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за 8 місяців 2015 року поповнено на 103 617,1 тис.грн.
|
|
До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-серпень 2015 року поповнено казну на 103 617,1 тис.грн. До Державного бюджету за вісім місяців поточного року надійшло 32 865,9 тис.грн. (у 2014 році лише – 21 586,4 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є податок на доходи фізичних осіб – 13 111,4 тис. грн. , податок на додану вартість – 6 194,9 тис.грн. та податок на прибуток – 5 502,2 тис. грн.
До місцевих бюджетів Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 70 753,5 тис. грн., що на 18 720,9 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 38550,1 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження по податку на майно складають 16 010,9 тис. грн., в т.ч. від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 14 741,6 тис. грн..
Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки
За вісім місяців 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 10 007,9 тис.грн. єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 3006,0 тис. грн, що на 118,0 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ
4951,2 тис. грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-серпень 2015 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Сплата за ліцензування та акцизний податок
У січні-серпні 2015 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 309,1 тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
До бюджету Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень – серпень 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 2 223,3 тис. гривень.
Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.
Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету
З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 14 741,6 тис. грн плати за землю.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на 3433,4 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.
Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.
Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.
Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.
Власники елітних авто сплатили 337,5 тисяч гривень транспортного податку
За даними Вовчанської ОДПІ до бюджету Вовчанського та Великобурлуцького районів за 2015 рік надійшло 337,5 тис.грн. транспортного податку.
Фахівці інспекції нагадують, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Пільговий режим в оподаткуванні оборонної продукції: роз'яснення податківців
ГФСУ в письме от 06.03.2015 г. № 5306/5/99-99-19-03-02-16 разъяснила, какой порядок применения льгот при налогообложении продукции оборонного назначения.
Так, режим освобождения от обложения НДС как ввезенных, так и изготовленных на таможенной территории Украины товаров, коды УКТ ВЭД которых указаны в п. 32 подразд. 2 разд. XX НКУ, распространяется только при поставке упомянутых товаров для целей АТО.
Поэтому для получения льготы необходимо еще в договоре поставки указать, что такая продукция будет поступать для использования в оборонных целях во время проведения АТО.
А для продукции, произведенной на таможенной территории Украины, с целью определения кода товара согласно УКТ ВЭД целесообразно получить заключение ТПП или НИИ судебных экспертиз.
Относительно возможности откорректировать сумму НДС, начисленную при поставке товаров, налоговики отметили: если налогоплательщик при поставке товаров/услуг согласно условиям договора начислял НДС с применением ставки налога 20 %, операции по поставке которых согласно НКУ освобождены от налогообложения, то с целью исправления допущенной ошибки сторонам необходимо внести изменения в договор (в части изменения условий относительно освобождения от обложения НДС).
Поставщик товаров/услуг составляет расчет корректировки к налоговой накладной, в котором корректирует со знаком «-» объем операции, к которому применялась ставка 20 % (такой расчет корректировки является основанием для уменьшения налоговых обязательств продавца и налогового кредита покупателя), и выписывает второй расчет корректировки к этой налоговой накладной, в котором объем поставки указывается с применением режима освобождения от налогообложения. Расчет составляется на дату внесения изменений в договор.
Кого можна віднести до неприбуткових організацій
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює Кабінет Міністрів України. Такі норми передбачено підпунктом 133.4.5 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
Підпунктом 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України визначено, що до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені:
бюджетні установи;
громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;
спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;
житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);
об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;
професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;
сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України.
Слід зазначити, що згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України).
Зауважимо, що наведений вище перелік та критерії з отримання статусу неприбутковості викладено в новій редакції Податкового кодексу України, з урахуванням доповнень, внесених Законом України від 17 липня 2015 року № 652-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій”, який набрав чинності 13 серпня 2015 року.
Мораторій на проведення податкових перевірок у напрямі міжнародного співробітництва не поширюється
ДФСУ у листі від 20.04.2015 р. № 14089/7/99-99-12-01-02-17 розглянула питання щодо порядку обміну податковою інформацією відповідно до підписаних Україною міжнародними договорами, враховуючи введений мораторій на проведення податкових перевірок та повідомила.
Обмін податковою інформацією відбувається лише за наявності відповідних міжнародних договорів, учасником яких є Україна та якими передбачається обмін податковою інформацією, зокрема, про уникнення подвійного оподаткування, про взаємну адміністративну допомогу та про обмін податковою інформацією.
Положеннями міжнародних договорів України про обмін податковою інформацією, які є складовою податкового законодавства України, не передбачено винятків щодо непроведення податкових перевірок у напрямі міжнародного співробітництва.
Затверджено форму звіту про кількісний склад державних службовців
Нацдержслужба наказом від 24.07.2015 № 161 затвердила форму звітності КСДС (квартальна) «Звіт про кількісний склад державних службовців» (далі — Звіт за формою КСДС) та Інструкцію щодо її заповнення. Звіт за формою КСДС складають державні органи, установи та організації, посади керівних працівників та спеціалістів яких віднесені до посад державних службовців, щокварталу станом на 01 число місяця, наступного за звітним періодом, за наростаючим підсумком і подають: районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації — Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним періодом; Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні державні адміністрації, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації — Нацдержслужбі, не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним періодом; територіальні органи — державному органу вищого рівня, не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним періодом; державні органи — Нацдержслужбі, не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним періодом. Звіт за формою КСДС складає служба персоналу (структурний підрозділ або спеціаліст з питань кадрової роботи) державного органу.
Щодо виготовлення об'єктів основних засобів
Державна казначейська служба України у листі від 14.04.2015 р. №14-13/129-8839, повідомило наступне Розділом IX Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору, визначено, що витрати на виготовлення об'єктів основних засобів з початку і до закінчення зазначених робіт та введення об'єктів в експлуатацію визнаються незавершеними капітальними інвестиціями. Усі витрати на виготовлення, створення об'єктів групуються за напрямами робіт (витрат), зокрема: роботи з монтажу устаткування; придбання устаткування, що потребує монтажу; придбання устаткування, що не потребує монтажу, інструментів та інвентарю; інші капітальні роботи і витрати. Аналітичний облік незавершених капітальних інвестицій ведеться у розрізі витрат на зазначені роботи (витрати) окремо за кожним об'єктом. Об'єкт основних засобів оцінюється за первісною вартістю, якою є собівартість виробництва у разі самостійного виготовлення (створення) (пункт 4 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 "Основні засоби". Собівартість виробництва (створення) об'єкта основних засобів складається з витрат, понесених суб'єктом державного сектору на його виготовлення (створення), з урахуванням усіх витрат. Пунктом 31 розділу II Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб'єктів державного сектору, визначено, що запаси, використані для створення інших активів власними силами, визнаються витратами на створення цього активу. Згідно з Порядком застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (додаток 1 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, на субрахунку 821 "Витрати виробничих (навчальних) майстерень" обліковуються витрати на випуск готових виробів у виробничих (навчальних) майстернях, а також видання друкованої продукції та надання послуг. Тобто видача із складу запасів для виготовлення об'єкта основних засобів відображається в бухгалтерському обліку за дебетом субрахунку 821 "Витрати виробничих (навчальних) майстерень" та кредитом відповідного субрахунку класу 2 "Запаси". Витрати на придбання, створення та поліпшення об'єктів основних засобів, використання яких на дату балансу за призначенням не відбулося, відображаються у складі незавершених капітальних інвестицій у необоротні активи. Капітальні інвестиції в сумі таких витрат формують фонд у незавершеному капітальному будівництві. Роз'яснення стосовно застосування кодів економічної класифікації видатків бюджету при придбанні запасів для створення основного засобу були надані листом Державної казначейської служби України від 26.03.2015 р. N 14-04/26-5630. Зарахування на баланс об'єкта основних засобів здійснюється на підставі відповідного первинного документа. Первинними документами для оприбуткування об'єктів основних засобів є Акт прийняття-передачі основних засобів (Типова форма ОЗ-1 (бюджет), затверджена наказом Головного управління Державного казначейства України та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. N 125/70, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.97 р. за N 612/2416).
Малозабезпеченим сім'ям здійснюватимуться доплати на дітей, починаючи з дня їх народження
Кабінет Міністрів своєю постановою вніс зміни до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, якими привів його у відповідність до норм Закону України «Про внесення змін до статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» (щодо соціального захисту дітей). Проект акта на засіданні Уряду представив Міністр соціальної політики Павло Розенко. Як роз’яснили у Мінсоцполітики, досі чинним Порядком визначалося здійснення доплат на дітей від 3 до 13 років у розмірі 250 гривень та на дітей від 13 до 18 років у розмірі 500 гривень. Відповідна норма у 2015 році була передбачена у державному бюджеті на поточний рік. Водночас Закон України «Про внесення змін до статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» (щодо соціального захисту дітей), прийнятий 2 березня 2015 року Верховною Радою, дозволив з 1 квітня 2015 року здійснювати доплату на дітей віком від народження до 3 років, які виховуються в малозабезпечених сім’ях, в розмірі 250 гривень - з метою забезпечення мінімальних гарантій під час перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Отже, згідно з рішенням Уряду віднині в Порядку встановлено норму щодо здійснення доплати на дітей, які виховуються в малозабезпечених сім'ях, від народження до 13 років в розмірі 250 гривень та на дітей від 13 до 18 років – 500 гривень. Водночас із Порядку виключено умову, за якої допомога малозабезпеченим сім’ям досі не призначалася, зокрема у випадку, якщо у власності чи володінні малозабезпеченої сім’ї є земельна ділянка площею понад 0,6 га.
В системі бухобліку бюджетних установ чергові зміни
Мінфін наказом від 23.07.2015 р № 664 вніс деякі корективи в нацстандарти і методрекомендації з бухобліку для держсектора.
Завдяки цим змінам бюджетники отримали можливість, зокрема:
- не нараховувати амортизацію на об'єкти ОЗ, доступ до яких обмежений у зв'язку з тим, що вони знаходяться в Криму і / або на території проведення АТО;
- передбачити в наказі про облікову політику нарахування амортизації на річну дату балансу за рішенням керівника суб'єкта держсектора;
- застосовувати кореспонденцію субрахунків бухобліку для відображення операцій з активами, капіталом і зобов'язаннями, яка не передбачена Типовий кореспонденцією субрахунків;
- проводити оцінку придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання майна, за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена виходячи з вартості подібних запасів при наявності їх на балансі суб'єкта державного сектору, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації; не застосовувати правило обліку основних засобів у гривнях без копійок;
- визнавати первісної вартість основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб'єктів державного сектора), про яку є достовірна інформація, зокрема, згідно з відповідними первинними документами, з урахуванням витрат, які включаються до первісної вартості.
Крім того, змінам піддалися План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, а також Порядок бухгалтерського обліку окремих активів та зобов'язань бюджетних установ.
Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування
Звітуємо по-новому
18 серпня 2015 року набув чинності Наказ Міністерства фінансів України від 09.07.15 № 636 «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору».
Цим документом затверджено форми податкових декларацій зі збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору. Водночас Наказ № 636 скасовує наказ Міністерства доходів і зборів України від 30.12.13 № 866 «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору».
Вперше за новими формами платникам необхідно подавати звітність за IV квартал 2015 року.
Продаж пива лише з ліцензією та чеком
Відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року №71- VII, з 1 липня 2015 року пиво віднесено до алкогольних напоїв. Таким чином, реалізовувати його без ліцензії та касового апарату неможливо. Продаж пива здійснюється з обов’язковою видачею покупцю чека з реєстратора розрахункових операцій.
Відповідно до абзацу 5 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року N 481/95-BP до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.
Чи сплачується акцизний податок з реалізації СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів, якщо товар зіпсовано
Підпунктом 212.1.11 и. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі ПКУ) визначено, що суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, є платником акцизного податку. При цьому об’єктом оподаткування є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ).
Відповідно до понять, визначених в абз. 2 п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, – це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, товарів, зазначених у п.п.215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ, безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування.
Отже, об’єктом оподаткування акцизним податком роздрібного продажу підакцизних товарів є операції з реалізації суб’єктами господарювання підакцизних товарів, до яких не віднесено обсяги зіпсованого, знищеного, втраченого або використаного для власних потреб підакцизного товару.
Який строк експлуатації РРО?
Відповідно до п. 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2004 р. № 601 зі змінами й доповненнями, строк служби — строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора розрахункових операцій, у тому числі — комплектувальних виробів і його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. Строк служби реєстраторів розрахункових операцій установлює виробник цієї продукції.
У випадку якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби (а це здебільшого стосується старих моделей касових апаратів), слід керуватися нормою щодо 7 років із моменту введення в експлуатацію (але не більше ніж 9 років від дати випуску) строку служби апарата.
Чи передбачено захист комерційної таємниці під час подання документів для участі в держзакупівлі
Замовник держзакупівлі звернувся до Мінекономрозвитку за роз’ясненням стосовно того,чи є акти звіряння, накладні, податкові накладні, акти приймання-передачі товару, акти виконаних робіт і платіжні доручення (або інші документи), які підтверджують факт проведення розрахунків документами, такими, що містять комерційну таємницю, та чи є правомірною вимога щодо надання зазначених документів у складі документації конкурсних торгів.
У листі від 10.08.2015 р. № 3302-05/26267-07 міністерство наголосило: до компетенції Мінекономрозвитку не належить визначення правомірності дій замовника та визначення відповідних документів такими, що містять комерційну таємницю.
Відповідно до ч. 1 ст. 162 Господарського кодексу України, суб’єкт господарювання, що є володільцем технічної, організаційної чи іншої комерційної інформації, має право на захист від незаконного використання цієї інформації третіми особами, за умов, що ця інформація має комерційну цінність у зв’язку з тим, що вона невідома третім особам і до неї немає вільного доступу інших осіб на законних підставах, а володілець інформації вживає належних заходів до охорони її конфіденційності.
Працівники, які залучалися до участі в АТО мають право на допомогу по тимчасовій непрацездатності незалежно від страхового стажу
Відповідно до чинного законодавства та прийнятих нормативно-правових актів учасники бойових дій мають право на низку соціальних гарантій та пільг.
Зокрема статтею 24 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” передбачено, що допомога по тимчасовій непрацездатності застрахованим особам, на яких поширюється чинність Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” виплачується в розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати незалежно від стажу роботи.
Слід зазначити, що Законом України “Про внесення зміни до статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, який набрав з 19 липня 2014 року, розширено коло осіб, які є учасниками бойових дій. Даним актом передбачено, що працівники підприємств, установ, організацій, які залучалися до участі в антитерористичній операції, у порядку, встановленому законодавством, визнаються учасниками бойових дій.
Порядок надання статусу учасника бойових дій даним особам затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413. Пунктом 4 даного Порядку визначено, що підставою для надання особам статусу учасника бойових дій є: документи про безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення, направлення (прибуття) у відрядження до районів проведення антитерористичної операції, їхнього перебування в таких районах з метою виконання завдань із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України шляхом безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення (витяги з наказів, директив, розпоряджень, посвідчень про відрядження, журналів бойових дій, бойових донесень, дислокацій, книг нарядів, графіків несення служби, звітів, зведень, донесень, матеріалів спеціальних (службових) розслідувань за фактами отримання поранень), а також документи, що були підставою для прийняття керівниками підприємств, установ та організацій рішення про направлення осіб у таке відрядження.
Учасник антитерористичної операції після отримання статусу учасника бойових дій має право на пільги.
Тому, для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності в розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати працівнику за місцем своєї роботи необхідно надати копію посвідчення з написом “Посвідчення учасника бойових дій”, яке підтверджує право на дану пільгу.
За фіскальним чеком покупець може перевірити легальність касового апарату продавця
Державна фіскальна служба запровадила новий електронний сервіс, за допомогою якого громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати інформацію, чи зареєстрований конкретний реєстратор розрахункових операцій (РРО) в органах ДФС.
Так, наприклад, будь-який громадянин, придбавши товар в магазині, за отриманим фіскальним чеком може перевірити чи зареєстрований в органах ДФС касовий апарат, на якому продавцем товарів або послуг був роздрукований цей фіскальний чек.
У свою чергу, суб’єкт господарювання завдяки сервісу, зокрема, може отримати дані щодо фіскальних номерів РРО, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дату реєстрації, номер останньої книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на такий РРО та дати її реєстрації тощо.
Також запроваджений електронний сервіс містить інформацію про зареєстровані суб’єктами господарювання КОРО.
Користувач сервісу також може отримати інформацію щодо фіскальних номерів РРО та КОРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи органів ДФС.
Сервісом можна скористатися на офіційному порталі ДФС (www.sfs.gov.ua) у розділах «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО».
Держлікслужба позбулася права на ліцензування ліків і медвиробів
З 26 серпня ліцензуванням ліків і медичних виробів в Україні займається Державна служба з лікарських засобів і контролю за наркотиками
Кабінет міністрів України позбавив Державну службу України з лікарських засобів (Держлікслужба) повноважень органу ліцензування.
Як повідомляється на сайті Держлікслужби, відповідно до постанови уряду № 609 від 5 серпня 2015 року "Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабміну України", з дня опублікування нормативного акта 26 серпня здійснювати функції Держлікслужби буде Державна служба з лікарських засобів і контролю за наркотиками.
Крім того, згідно з постановою, новостворений орган здійснюватиме ліцензування господарської діяльності у сферах культивування рослин, включених до таблиці I переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів; розробки, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного переліку.
Як повідомлялося, розпорядженням №620-р від 17 червня 2015 Кабмін розпорядився створити комісію з реорганізації Держлікслужби. Згідно з текстом документа, уряд доручив провести реорганізацію відомства у шестимісячний строк. Головою комісії призначено першого заступника глави Держлікслужби Олена Алексєєва.
ДФС запроваджує новий електронний сервіс
З 25 серпня 2015 року Державна фіскальна служба України запровадив у тестовому режимі новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису». З 1 вересня 2015 року сервіс буде запущено у штатному режимі.
Фізична особа - платник податків для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків щодо сум своїх отриманих доходів та утриманих податків матиме можливість сформувати запит в електронному вигляді. Сформований запит підписується електронним цифровим підписом та відправляється на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».
За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.
Детальніше з інформацією щодо роботи сервісу можна ознайомитися за посиланням http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.
Обчислення середньої заробітної плати мобілізованих працівників
З 07.08.2015 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою внесено зміни до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого власною постановою від 08.02.95 р. № 100, з урахуванням норм якого проводитиметься обчислення середньої заробітної плати працівникам, які були звільнені в запас з військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, та повторно призвані для проходження військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Зазначено, що у разі коли розрахована в установленому порядку середня заробітна плата є нижчою від середньої заробітної плати, яка зберігалася за працівником протягом періоду попередньої військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, для розрахунку компенсації застосовується середня заробітна плата, яка зберігалася за працівником протягом періоду попередньої військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Порядок обліку осіб, які здійснюють операції з товарами
З 30.08.2015 р. набув чинності наказ Мінфіну України, яким відповідно до ст. 455 Митного кодексу України затверджено Порядок обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.
Визнано таким, що втратив чинність, наказ Мінфіну України від 30.05.2012 р. № 634.
Установлено, що особи, які до набрання чинності цим наказом були взяті на облік як особи, що здійснюють операції з товарами, продовжують обліковуватись як особи, які здійснюють операції з товарами і не підлягають повторному взяттю на такий облік; дійсні на дату набрання чинності цим наказом картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, застосовуються як витяги з реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, до внесення змін до такого реєстру щодо відомостей, зазначених у картці обліку осіб чи отримання витягу з реєстру.
Зустрічні звірки
З 05.08.2015 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою внесено зміни до власної постанови від 27.12.2010 р. № 1232, якими приведено у відповідність із чинним законодавством порядок проведення контролюючими органами зустрічних звірок.
Передбачено, що у разі встановлення фактів, які не дають змогу провести зустрічну звірку суб’єкта господарювання у зв’язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб’єкта господарювання та/або його посадових (уповноважених) осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), ненаданням інформації та документів для проведення зустрічної звірки, контролюючий орган (виконавець) складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб’єкта господарювання, який підписується посадовими особами контролюючого органу (виконавця).
Зменшення податкового тиску
З 01.09.2015 р. набрали чинності зміни, внесені до Податкового кодексу України, якими, зокрема, підвищено вартісну межу для основних засобів з 2500 до 6000 грн.
Віднесено до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, проведення періодичного узагальнення податкових консультацій. Крім того, визначено, що консультації, крім узагальнюючих, надаються: в усній формі — контролюючими органами; у письмовій або електронній формі — контролюючими органами в АР Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, та підлягають обов’язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків та його податкової адреси.
Уточнено умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок.
Тимчасово, до 31.12.2016 р. включно, платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік становив менше 20 млн. грн., штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов’язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені Податковим кодексом України, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов’язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Про придбання підприємством авто слід повідомляти податкову
Платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючі органи за основним місцем обліку про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, згідно з порядком обліку платників податків (пункт 63.3 статті 63 Податкового кодексу України). Таке роз'яснення надала Вовчанська ОДПІ, відповідаючи на запитання, чи потрібно повідомляти податкову про придбання транспортного засобу на підприємство. Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається до органів доходів і зборів за основним місцем обліку протягом 10 робочих днів після його реєстрації, створення чи відкриття. Об’єктами оподаткування й об'єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідними розділами ПКУ. Наприклад, об’єктами оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку (пункт 22.1 статті 22 ПКУ). Інформація про об’єкти оподаткування, такі як товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг), відображається у відповідній податковій звітності платника податків (податкова декларація з податку на прибуток, з податку на додану вартість, податковий розрахунок за формою №1ДФ та інші), тому про такі об’єкти оподаткування не потрібно повідомляти у формі № 20-ОПП. З переліком типів об’єктів оподаткування, про які слід повідомляти контролюючі органи можна ознайомитись за посиланням.
З вересня 2015 року учасники АТО будуть звільнені від сплати військового збору
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу на внесені до законодавства зміни щодо оподаткування військовим збором. Так, на період проведення АТО не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення співробітників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, співробітників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі у АТО. Вказана норма викладена в Законі України від 18.06.2015 року № 548-VIII «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування військовим збором грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь у антитерористичній операції». Закон набув чинності 9 липня 2015 року та вводиться в дію через 2 місяці з дня набрання чинності. Застосування пільги щодо оподаткування військовим збором можливо за умови підтвердження статусу учасників АТО, визначення яких здійснюється за порядком, розробленим КМУ.
ЄСВ: база нарахування для сумісників
Щодо бази нарахування єдиного внеску на заробітну плату працівника, який виконує на тому ж підприємстві поряд із своєю основною роботою додаткову роботу за іншою професією (посадою) ДФСУ в листі від 02.06.2015 р. № 11415/6/99-95-42-0216 нагадує про порядок нарахування ЄСВ у випадках суміщення професій (посад) чи виконання додаткової роботи. Спеціалісти Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області зауважили, що передумовою для суміщення є наявність у штатному розписі вакантної посади. За відсутності вакансії суміщення є неможливим. Керівникам підприємств, установ і організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів, відділів, цехів, служб та їх заступникам доплати за суміщення не встановлюються. Для працівника, який разом зі своєю основною роботою виконує додаткову роботу за іншою професією (посадою), це є основним місцем роботи. При цьому базою нарахування ЄСВ є нарахований сумарний дохід за місяць. Також автори листа нагадали, що якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінзарплати, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінзарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), і ставки ЄСВ, установленої для відповідної категорії платника.
|