Вторник, 01.07.2025, 12:23

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Боротьба з тіньовою економікою є достатньо серйозною і її рішення є одним із першочергових завдань ДФС

Днями в приміщенні Вовчанської ОДПІ відбулася зустріч  в. о. начальника інспекції Людмили Воловик на тему: «Легалізація виплати заробітної плати» з представниками бізнесу.

«Пріоритети нашої роботи незмінні, а об’єднання усіх функцій, пов’язаних з адмініструванням податкових, митних платежів та адміністрування єдиного внеску веде до спрощення всіх процедур, пов’язаних з веденням бізнесу. Ключовими компонентами змін у податковій системі є зниження навантаження на зарплату та запровадження нових цифрових технологій в адмініструванні податків. Ці заходи і мають стимулювати легальну працю, спростити оплату податків та попередити зловживання», – зазначила Людмила Василівна на початку заходу.

Нестабільна як політична, так і економічна ситуація в країні змушує багатьох громадян України шукати або нову роботу, або додатковий заробіток. Задля отримання роботи деякі робітники іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати неофіційну зарплату, не розуміючи, що таким чином, вони крадуть як у держави, так обкрадають і себе. Проблема легалізації заробітної плати є достатньо серйозною і її вирішення є одним із першочерговим завдань. Хочу наголосити, що на особливому контролі знаходяться підприємства, які мають заборгованість перед працівниками, а також порушують норми Закону України «Про оплату праці» щодо термінів виплати заробітної плати.

Вовчанська ОДПІ проводить цілий комплекс заходів щодо підприємств, які мають заборгованість перед працівниками по виплаті заробітної плати або виплачують її на рівні або менше мінімальної зарплати. До речі, дієвим способом впливу на керівників, які не нараховують та не виплачують заробітну плату, при цьому не перераховують до бюджету податок на доходи фізичних осіб, є діяльність робочих комісій.

Хочу звернутись до всіх роботодавців! Поважайте своїх працівників та не позбавляйте їх права на отримання соціальних гарантій держави! Перш ніж виплачувати заробітну плату «в конвертах» чи приховувати нелегальних співробітників пам’ятайте, що ви не тільки погіршуєте соціальне становище працівників, але й грубо порушуєте законодавство, а за такі порушення  передбачена і  адміністративна і кримінальна відповідальність! – наголосила наприкінці зустрічі Людмила Воловик.

 

Затверджено порядок та розміри виплат грошової допомоги у разі загибелі або інвалідності волонтерів

Уряд затвердив порядок та розміри виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, бойових дій та збройного конфлікту. Відповідне рішення прийнято на засіданні Кабінету Міністрів 19 серпня.
Уряд встановив одноразову грошову допомогу у разі загибелі волонтера в розмірі 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб. На сьогодні ця сума становить 609 тис. грн. Допомога виплачується членам сім’ї, батькам та утриманцям загиблого в рівних частинах.
У разі отримання інвалідності передбачена така допомога волонтерам від держави:
- інвалідність І групи - 250 прожиткових мінімумів (304 тис.грн.);
- інвалідність ІІ групи - 200 прожиткових мінімумів (243 тис.грн.);
- інвалідність ІІІ групи - 150 прожиткових мінімумів (182 тис.грн).
Розмір допомоги обчислюватиметься на дату смерті, зазначену в свідоцтві, чи на дату, зазначену в довідці медико-соціальної експертної комісії про встановлення інвалідності.
Рішення про призначення допомоги буде прийматися Міжвідомчою комісією, яка утворена у Державній службі ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.

 

Алгоритм заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків (ф. 1ДФ)

Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки (форма № 1ДФ) подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять дані лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.
Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
У розділі I Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку коригування показників розділу відображається:
- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» на виключення рядка;
- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;
- для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.
У розділі II Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір коригування зазначаються:
- у підрозділі «Оподаткування процентів» для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;
- у підрозділі «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;
- у підрозділі «Військовий збір» для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

 

Деякі особливості функціонування СЕА ПДВ: огляд Закону № 643

Відповідно до Закону від 16.07.15 р. № 643-VIII за платниками податку - покупцями закріплено право формувати податковий кредит на підставі копій податкових накладних, отриманих з ЄРПН, без необхідності отримання таких податкових накладних безпосередньо від продавця.
Зокрема, передбачається, що платники податку за необоротними активами, придбаними після 01.07.15 р., не будуть здійснювати перерахунок частки їх використання в оподатковуваних та звільнених операціях протягом 3 років, а лише за результатами одного року. Перерахунок частки використання необоротних активів, придбаних до 01.07.15 р., в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях здійснюватиметься платниками в порядку, що діяв до 29.07.15 р. (протягом 1, 2, 3 років).
Для сільськогосподарських товаровиробників, які застосовують спеціальний режим оподаткування ПДВ, передбачено автоматичне відкриття додаткових електронних рахунків для зарахування, починаючи з 04.08.15 р., сум ПДВ, нарахованих таким сільськогосподарським товаровиробником при здійсненні операцій з постачання власно виробленої сільськогосподарської продукції. Кошти з таких рахунків автоматично (в день їх зарахування на електронний рахунок) перераховуватимуться на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників. Для здійснення автоматичного перерахування коштів інформація про реквізити спецрахунків суб`єктів спеціального режиму оподаткування ПДВ зазначається ними у податковій звітності. Кошти, зараховані на такі додаткові електронні рахунки, також збільшують суму, на яку платник має право зареєструвати в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування шляхом збільшення показника (S Попрах).
Крім цього, встановлено, що не дають права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту податкові накладні, які складено з порушенням порядку заповнення лише обов`язкових реквізитів.
Скасовуються штрафні санкції та пеня за порушення платником строків сплати податку до бюджету за умови, якщо платник податку забезпечив наявність у визначені законодавством строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов`язань на електронному рахунку. Штрафні санкції та пеня, нараховані платнику протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування ПДВ за таке порушення при забезпеченні у визначені ПК строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов`язань на електронному рахунку, підлягають списанню контролюючим органом за місцем реєстрації платника ПДВ протягом 14 робочих днів.
Встановлюється штраф для платників податку за неправомірне збільшення реєстраційної суми за рахунок завищення від`ємного значення податку, яке залишилось непогашеним станом на 01.07.15 р. та відображене платником у звітності за червень. Штраф до платника застосовується у розмірі 10 % суми завищення такого від`ємного значення. Зменшення реєстраційної суми здійснюється ДФС на підставі узгодженого податкового повідомлення-рішення.

 

Роботодавців хочуть зацікавити у працевлаштуванні інвалідів

Кабмін виступив з ініціативою і подав до Верховної Ради законопроект від 09.07.15 р. № 2322а, який спрямований на те, щоб стимулювати роботодавців працевлаштовувати інвалідів. Зокрема, законопроектом передбачено такі новації:

  • роботодавці зможуть отримати дотації за створення робочих місць, у тому числі спеціальних, для працевлаштування інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні;
  • працевлаштування інваліда I групи та інваліда II групи унаслідок психічного розладу буде зараховане підприємству як працевлаштування одного працюючого інваліда за двох штатних працівників;
  • підприємствам надаватимуться цільові позики – за умови дотримання відповідних вимог.

Крім того, Законопроект № 2322а пропонує запровадити адміністративну відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 10 до 20 НМДГ (від 170 до 340 грн.):

  • за недотримання порядку реєстрації підприємства або фізособи-підприємця у відділеннях Фонду соцзахисту інвалідів;
  • неподання або несвоєчасне подання до відділення Фонду соцзахисту інвалідів звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів.

 

НБУ продовжує валютну лібералізацію

Національний банк України знімає деякі адміністративні обмеження, що раніше запроваджував для стабілізації кризової ситуації. Постанова Правління Національного банку України від 20.08.2015 № 544 "Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 03 червня 2015 року № 354" (далі – Постанова № 544) розширила перелік виключень із заборони на переказ юридичними особами іноземної валюти на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України.
До цього часу юридичним особам, які мають відповідні ліцензії, дозволялося перераховувати іноземну валюту за кордон у трьох випадках. По-перше, у разі розміщення юридичними особами валютних цінностей на рахунках за межами України. По-друге, у випадку переказування іноземної валюти за межі України резидентом-гарантом (поручителем) у межах забезпечених гарантією (порукою) зобов’язань за кредитом, наданим міжнародною фінансовою організацією або за участю експортно-кредитних агентства. По-третє, для сплати вступних або членських внесків в іноземній валюті.
Постанова № 544 набере чинності з 21 серпня 2015 року. Відтепер юридичні особи отримають додаткову можливість переказувати іноземну валюту на підставі індивідуальних ліцензій в інших випадках. Сума переказу не повинна перевищувати 50000 доларів США (в еквіваленті) протягом одного календарного місяця за однією ліцензією.
Це позитивний крок для української економіки. "З одного боку, пом’якшення обмеження вирішить проблеми в операційній діяльності підприємств, що займаються зовнішньоекономічною діяльністю. З іншого боку, цей крок не матиме негативного впливу на валютний ринок з огляду на незначні обсяги таких операцій", - пояснив директор Департаменту відкритих ринків Національного банку України Сергій Пономаренко.

 

Бухоблік періодичних видань

Відображення у бухобліку операцій з передплати періодичних видань здійснюється згідно з Типовою кореспонденцією субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов`язаннями бюджетних установ, наведеною у додатку 2 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (далі - Типова кореспонденція).
Якщо передплата періодичних видань здійснена з метою поповнення бібліотечних фондів, то отримані періодичні видання необхідно оприбуткувати на субрахунок 112 "Бібліотечні фонди", який призначений для обліку бібліотечних фондів незалежно від вартості окремих примірників книг. До бібліотечного фонду належать: наукова, художня і навчальна література, спеціальні види літератури та інші видання. Оприбуткування здійснюється відповідно до пунктів 1.1 - 1.5 Типової кореспонденції.
У випадку, коли періодичні видання не належать до бібліотечних фондів, витрати, пов`язані з придбанням періодичних видань, списуються на фактичні видатки установи на підставі отриманих первинних документів і відображаються за дебетом субрахунків 801, 802, 811 - 813 та кредитом субрахунку 364.
Крім цього, передбачено можливість здійснення попередньої оплати на строк не більше одного року при закупівлі періодичних видань за умови їх поставки протягом поточного бюджетного періоду.

 

 

Як проводити інвентаризацію у зоні АТО

Згідно з пунктом 8 розділу I Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань підприємства, що знаходяться на тимчасово окупованій території та/або на території проведення АТО (або їх структурні підрозділи (відокремлене майно), які перебувають на зазначених територіях), проводять інвентаризацію у випадках, обов`язкових для її проведення, тоді, коли стане можливим забезпечити безпечний та безперешкодний доступ уповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухобліку, в яких відображені зобов`язання та власний капітал цих підприємств. Зазначені підприємства зобов`язані провести інвентаризацію станом на 1 число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди для доступу до активів, первинних документів і регістрів бухобліку, та відобразити результати інвентаризації в бухобліку відповідного звітного періоду.
У річній фінансовій звітності інформація про активи, до яких неможливо забезпечити безпечний та безперешкодний доступ, та зобов`язання і власний капітал, які не можуть бути документально підтверджені у зв`язку з відсутністю доступу до відповідних первинних документів та регістрів бухобліку, відображається за даними бухобліку.
Головні розпорядники бюджетних коштів до зведеної річної фінансової та бюджетної звітності окремо подають зведену фінансову та бюджетну звітність розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що знаходяться на тимчасово окупованій території.

 

До відома платників ПДВ

Основна частина Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість»  від 16.07.2015 р. № 643-VIII (далі – Закон №643) набула чинності 29.07.2015 р. у зв’язку з опублікуванням в офіційному парламентському виданні «Голос України».

Виняток становить п. 41 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі — ПКУ). Він передбачає штрафні санкції за завищення платником від’ємного значення сум ПДВ. Ідеться про від’ємне значення, яке залишилося непогашеним станом на 01.07.2015 р. і або зараховується до складу податкового кредиту наступного періоду, або є непогашеним від’ємним значенням попередніх періодів на кінець поточного періоду.

Якщо орган ДФС при перевірці виявляє факт завищення від’ємного значення на зазначені суми і якщо це призвело до збільшення ліміту реєстрації ПН — накладається штраф у розмірі 10 % від суми такого завищення.

Штрафні санкції за таке порушення починають застосовуватися трохи пізніше, ніж набирає чинності основна частина Закону № 643.

Згідно з п. 1 розд. ІІ Закону № 643 ці штрафні санкції застосовуються починаючи з першого числа місяця, наступного за місяцем набрання чинності цим Законом. Тобто з 01.08.2015 р.

 

 

Кошти на спецрахунку: не для адмінарешту

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» від 16.07.2015 р. № 643-VIII (далі — Закон № 643) установлено, що на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ не поширюється дія Закону України «Про виконавче провадження», зокрема на кошти, що перебувають на таких рахунках, не може бути:

  • накладено арешт;
  • звернено стягнення.

Вимоги, сформовані відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» до набрання чинності цим Законом щодо коштів, які перебувають на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ, вважаються анульованими.

Якщо ж на такі кошти до набрання чинності Законом № 643 арешт вже було накладено, цей арешт має бути знято протягом п’яти робочих днів з дати набрання чинності цим Законом.

Тобто вже у першій декаді серпня платники ПДВ, чиї кошти на електронному рахунку встигли заарештувати, можуть знову вільно ними користуватися.

Сформовані, але ще не задоволені виконавчі вимоги щодо коштів на електронних рахунках, на дату набрання чинності Законом № 643 вважаються анульованими.

 

Платникам ПДВ! Штрафні санкції та інші зміни

До 01.10.2015 р. продовжено мораторій на застосування штрафних санкцій, установлених п. 1201.1 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної (далі — ПК) та  розрахунку коригування (далі — РК).

Такий мораторій поширюється на всі види порушення строку реєстрації ПН, а не тільки на мінімальний строк порушення зі штрафом 10 %, як було раніше.

Також, у ст.1201 ПКУ тепер чітко прописано, що штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію застосовуватимуться:

  • тільки у випадку несвоєчасної реєстрації ПН, що підлягають наданню покупцям, та РК до таких ПН (постачання платникам ПДВ);
  • тільки до платників, які зобов’язані реєструвати ПН/РК у ЄРПН.

Крім того, ст.1201 ПКУ доповнено третім пунктом, відповідно до якого порядок застосування цих штрафних санкцій має бути затверджений ДФС України. Якщо рішення про накладення штрафів за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК було прийняте за старими правилами (до 29.07.2015 р.), то штрафи доведеться сплатити.

Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість від 16.07.2015 р. № 643-VIII (далі — Закон № 643) дозволив не застосовувати штрафні санкції до платників ПДВ за порушення строків сплати податкового зобов’язання (наприклад, у випадку уточнення даних раніше поданих декларацій, що призвели до недоплати ПЗ до бюджету), якщо на дату несвоєчасної сплати у платника були кошти, достатні для такої сплати, на електронних ПДВ-рахунках. А штрафні санкції, які були нараховані протягом дії тестового періоду роботи системи електронного адміністрування (далі — СЕА), підлягають списанню протягом 14 робочих днів.

Збільшено відповідальність за виявлені під час перевірки факти завищення сум від’ємного значення (далі — ВЗ), що рахувалося на 01.07.2015 р. і відповідно вплинуло на розмір реєстраційного ліміту (далі — РЛ) (у бік збільшення). У цьому випадку платнику загрожує не тільки штраф, передбачений ст.123 ПКУ, а й додаткова штрафна санкція у розмірі 10% суми завищення ВЗ. Крім того, буде зменшено РЛ на суму такого завищення. Такі штрафні санкції застосовуються з 01.08.2015 р.

Регламентовано порядок стягнення коштів з електронного рахунка в СЕА. Їх можуть забрати лише для погашення податкового боргу з ПДВ (зміни в пп.87.1, 95.3 та 2001.7 ПКУ). Крім того, передбачено, що на такі рахунки не поширюється дія Закону України «Про виконавче провадження»  від 21.04.1999 р. № 606-XIV (п.2 розд. ІІ Закону № 643).

 

ДФС запроваджує новий електронний сервіс

З 25.08.2015 р. Державна фіскальна служба України запроваджує у тестовому режимі новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

З  1 вересня 2015 року сервіс буде запущено у штатному режимі.

Фізична особа — платник податків для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб —  платників податків щодо сум своїх отриманих доходів та утриманих податків матиме можливість сформувати запит в електронному вигляді.

Сформований запит підписується електронним цифровим підписом та відправляється на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

 За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Детальніше з інформацією щодо роботи  сервісу можна ознайомитися за посиланням http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

 

Який порядок оподаткування ПДВ операцій за договором товарного кредиту?

Відповідно до п. п.14.1.245 Податкового кодексу України (далі —ПКУ) товарний кредит — товари (роботи, послуги), що передаються резидентом або нерезидентом у власність юридичних чи фізичних осіб на умовах договору, що передбачає відстрочення остаточних розрахунків на визначений строк та під процент. Товарний кредит передбачає передачу права власності на товари (роботи, послуги) покупцеві (замовникові) у момент підписання договору або в момент фізичного отримання товарів (робіт, послуг) таким покупцем (замовником), незалежно від часу погашення заборгованості.

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ, у тому числі операції з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту (п.п.«а» п.185.1 ПКУ).

Якщо платник податку здійснює операції з постачання товарів/послуг, які є об’єктом оподаткування згідно із ст.185 ПКУ, під забезпечення боргових зобов’язань покупця, наданих такому платнику податку у формі простого або переказного векселя, або інших боргових інструментів (далі — вексель), випущених таким покупцем або третьою особою, базою оподаткування є договірна вартість, визначена в порядку, встановленому п.188.1 ПКУ, без урахування дисконтів або інших знижок з номіналу такого векселя, а за процентними векселями — така договірна вартість, збільшена на суму процентів, нарахованих або таких, що повинні бути нараховані на суму номіналу такого векселя (п.189.7 ПКУ).

У разі постачання товарів за договорами товарного кредиту (товарної позики, розстрочки), умови яких передбачають сплату (нарахування) відсотків, датою збільшення податкових зобов’язань у частині таких відсотків вважається дата їх нарахування згідно з умовами відповідного договору (п.187.3 ПКУ).

 

Хозсубъект добывает подземные воды до 300 кубических метров в сутки: нужно ли платить рентную плату за воду?

На вопрос о том, являются ли плательщиками рентной платы за пользование недрами для добычи полезных ископаемых субъекты хозяйствования, добывающих подземные воды, если производительность водозаборов подземных вод не превышает 300 м3 в сутки, специалисты ГФСУ ответили следующее.

Субъекты хозяйствования, осуществляющие добычу подземных вод (независимо от производительности водозаборов подземных вод) для получения экономической выгоды от их использования, являются плательщиками рентной платы за пользование недрами для добычи полезных ископаемых по местонахождению участка недр, из которого добыты полезные ископаемые, за исключением тех субъектов хозяйствования, которые на основании разрешений на специальное водопользование, без получения разрешений на пользование недрами (законодательно не предусмотрено), добывают пресные подземные воды общей глубиной разработки до 20 метров, использование которых не предусматривает получения экономической выгоды.

 

 

ДФСУ про застосування РРО платниками єдиного податку 2, 3 груп

 

ДФСУ нагадала про прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» від 01.07.2015 р. № 569, який набрав чинності з 23.07.2015 р. ї застерегла про наступне.

У разі перевищення платниками єдиного податку в календарному році обсягу доходу 1 млн. грн. обов’язковим стає застосування РРО.

Повідомляємо, що таким платникам єдиного податку 3 групи (фізичні особи — підприємці) необхідно врахувати цю інформацію, оскільки уже з 01.10.2015 р. вони зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО, або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків

Також ДФС повідомляє про необхідність платникам єдиного податку 3 групи (фізичні особи — підприємці) постійно контролювати обсяг своїх доходів.

Зокрема, всі платники єдиного податку 3 групи (фізичні особи — підприємці) зобов’язані при перевищенні обсягу доходу 1 млн. грн. розпочати застосовувати РРО.

Водночас, платники єдиного податку 2 групи (фізичні особи — підприємці) у разі перевищення обсягу доходу 1 млн. грн. у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані з 01.01.2016 р. при провадженні своєї господарської діяльності розпочати застосування РРО. 

 

 

Програмне забезпечення для подання Повідомлення про прийняття працівника на роботу

 

Державною фіскальною службою України розроблено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (за версією чинною на дату подання повідомлення), яке розповсюджується на безоплатній основі, зокрема розміщено в розділі «Платникам податків про електронну звітність» офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/).

В даному програмному забезпеченні платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти електронно-цифровий підпис та направити його до Єдиного вікна податкової звітності.

 

Чи необхідно дитячим таборам, які приймають на відпочинок дітей за путівками, утримувати з них туристичний збір?

Фахівці Вовчанської ОДПІ нагадали, що відповідно до п. 10.4 ПКУ місцеві ради в межах повноважень, визначених ПКУ, вирішують питання щодо запровадження збору.

Згідно з підпункту 12.3.2 ПКУ при прийнятті рішення про встановлення збору обов’язково визначаються об’єкт оподаткування, платники збору, розмір ставки, податковий період та інші обов’язкові елементи, визначені ст. 7 ПКУ, з дотриманням критеріїв, встановлених ст. 268 ПКУ. Під час встановлення збору можуть передбачатися податкові пільги та порядок їх застосування. Слід зазначити, що не дозволяється сільським, селищним, міським радам встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів

Статтею 268 ПКУ визначено, що платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

Справляння збору може здійснюватися, згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради, податковими агентами:

а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;

б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

в) юридичними особами або фізичними особами — підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Особливістю справляння збору є зазначення податковими агентами суми сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання під час надання послуг, пов’язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею).

Платниками збору не можуть бути особи, які, зокрема, прибули за путівками та курсівками в санаторії та пансіонати.

Відповідно до п. 30.1 ПКУ податкова пільга — передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 ПКУ.

Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат.

Тобто, органи місцевого самоврядування вирішують питання щодо запровадження туристичного збору. Під час встановлення туристичного збору податкові пільги та порядок їх застосування можуть передбачатися лише для певної категорії платників збору. При цьому, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки по справлянню туристичного збору для окремих юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати такого збору.

 

Допомога роботодавця мобілізованому працівнику: чи можна не утримувати податок на доходи та військовий збір

 

Фахівці Вовчанської ОДПІ повідомили,  що не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб благодійна допомога у грошовій (не грошовій) формі, надана роботодавцем мобілізованому працівнику — учаснику бойових дій за умови дотримання норм пп. 170.7.8 Податкового кодексу України (далі — ПКУ). При цьому обов’язок щодо контролю за цільовим використанням коштів набувачам допомоги (учасниками бойових дій) покладається на благодійника-роботодавця.

Крім того, не включається до оподаткування доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами — юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 ПКУ (у 2015 році — 1710 грн.), встановленого на 1 січня такого року (пп. 170.73 ПКУ).

У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника — фізичної чи юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 ПКУ.

Отже, якщо нецільова благодійна допомога, надана роботодавцем мобілізованому працівнику, перевищує граничну суму доходу ( у 2015 році — 1710 грн.), то сума такого перевищення підлягає оподаткуванню на загальних підставах.

Що ж стосується цільової допомоги мобілізованому працівнику, то з неї роботодавцю не потрібно утримувати податок на доходи та військовий збір за умови, що:

1) працівник має статус учасника бойових дій (абз. «а» пп. 165.1.54 ПКУ);

2) такі кошти витрачено на закупівлю спецзасобів, перелічених в абз. «а» пп. 170.7.8 ПКУ (тут знадобляться чеки від мобілізованого працівника, або самостійна закупка засобів).

 

 

Перечисление средств с одного расчетного счета предпринимателя — плательщика единого налога на другой

 

Датой получения дохода плательщика единого налога является дата поступления средств плательщику единого налога в денежной (наличной или безналичной) форме, дата подписания плательщиком единого налога акта приема-передачи безвозмездно полученных товаров (работ, услуг). Также для плательщика единого налога 3 группы, который является плательщиком НДС, датой получения дохода является дата списания кредиторской задолженности, по которой истек срок исковой давности (пункт 292.6 Налогового кодекса Украины).

Вместе с тем, физическое лицо — предприниматель имеет право свободно пользоваться средствами с расчетного счета, который открыт для осуществления предпринимательской деятельности, при условии уплаты всех налогов, сборов и других платежей, предусмотренных действующим законодательством (Обобщающая налоговая консультация относительно порядка определения доходов субъектов хозяйствования — физических лиц — плательщиков единого налога, утвержденная приказом ГНС Украины от 24.12.2012 г. № 1183).

Физическое лицо — предприниматель — плательщик единого налога включает в доход полученную сумму средств от продажи товаров (работ, услуг) в день ее получения на расчетный счет, открытый для осуществления предпринимательской деятельности.
Средства, включенные в доход и переведенные на другой расчетный счет, открытый для осуществления предпринимательской деятельности, не подлежит повторному налогообложению единым налогом.

 

Сроки подачи налоговой декларации и уплаты туристического сбора

 

Налоговая декларация туристического сбора подается за базовый отчетный (налоговый) период, равный календарному кварталу, в течение 40 календарных дней, следующих за последним календарным днем отчетного (налогового) квартала.

Сумма туристического сбора, исчисленная в соответствии с налоговой декларацией за отчетный (налоговый) квартал, уплачивается в течение 10 календарных дней, следующих за последним днем соответствующего предельного срока, предусмотренного для представления налоговой декларации.

 

 

Если получили компенсацию среднего заработка мобилизованных, нужно пересчитать понижающий коэффициент

В случае получения компенсации из бюджета расходов на оплату среднего заработка мобилизованных работников за предыдущие периоды работодателю необходимо осуществить перерасчет понижающего коэффициента ставки начисления единого взноса за предыдущие периоды.

Основание —  п.п. «а» п. 95 Переходных положений Закона Украины «О сборе и учете единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование» от 08.07.2010 г.. № 2464-VI, согласно которому средний заработок мобилизованных является базой начисления единого взноса, учитывается при исчислении показателя «База начисления в отчетном месяце», который, в свою очередь, влияет на величину понижающего коэффициента.

В случае получения работодателем компенсации среднего заработка за предыдущий отчетный период, в котором к ставке начисления единого взноса применяли понижающий коэффициент на сумму компенсации необходимо уменьшить показатель «База начисления отчетного периода» и пересчитать величину понижающего коэффициента за соответствующий отчетный период.

 

 

Мінекономрозвитку про зміну умов договору про закупівлю внаслідок підвищення вартості будівельних робіт

Мінекономрозвитку в листі від 10.08.2015 р. № 3302-05/26268-07 у відповідь на запит замовника в ситуації, коли внаслідок підвищення цін збільшилася кошторисна вартість будівельних робіт за раніше укладеним договором, який був укладений без проведення процедур закупівель. У разі якщо договір про закупівлю не припинив дію в установленому законодавством порядку та зобов'язання, прийняті сторонами, не виконані, виконання зобов'язань має здійснюватися із дотриманням законодавства. Зміна істотних умов договору може здійснюватися сторонами договору на підставі положень Цивільного та Господарського кодексів України. Однак стосуватися це може тих закупівель, які здійснювалися без проведення процедур закупівель. 
 

 

Звітний, новий та уточнюючий податкові розрахунки в 1дф

 Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки (форма № 1ДФ)  подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять дані лише за рядками й реквізитами, які уточнюються – повідомляють фахівці Вовчанської ОДПІ. Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента. У розділі I Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку коригування показників розділу відображається: для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» на виключення рядка; для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка; для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення. У розділі II Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір коригування зазначаються:  у підрозділі «Оподаткування процентів» для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію; у підрозділі «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію; у підрозділі «Військовий збір» для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

 

 

Розірвання строкового трудового договору під час хвороби або відпустки працівника

Фахівці міністерства соціальної політики України у своєму листі від 13.08.2014 р. № 88/0/15-14/06 роз’яснили, що звільняти працівника у разі закінчення строкового трудового договору підприємство має право як у період хвороби, так і в період відпустки. Оскільки таке звільнення працівника не буде ініціативою роботодавця, а є лише наслідком закінчення строку трудового договору. Нагадаємо, що строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами. 

 

 

Мінфін про бухоблік періодичних видань бюджетниками та попередню оплату

 У разі якщо передплата періодичних видань здійснена з метою поповнення бібліотечних фондів, отримані періодичні видання необхідно оприбуткувати на субрахунок 112 «Бібліотечні фонди», який призначений для обліку бібліотечних фондів незалежно від вартості окремих примірників книг. До бібліотечного фонду належать: наукова, художня та навчальна література, спеціальні види літератури й інші видання. Оприбуткування здійснюється відповідно до п.п. 1.1–1.5 Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями бюджетних установ, затвердженої наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611. У випадку, коли періодичні видання не належать до бібліотечних фондів, витрати, пов'язані з придбанням періодичних видань, списуються на фактичні видатки установи на підставі отриманих первинних документів і відображаються за дебетом субрахунків 801, 802, 811–813 і кредитом субрахунку 364. Про це нагадує Мінфін у листі від 03.06.2015 р. № 31-11420-08-10/18126. Також указується, що передбачена можливість здійснення попередньої оплати на строк не більше ніж один рік при закупівлі періодичних видань за умови їх поставки протягом поточного бюджетного періоду.

 

 

Головні розпорядники бюджетних коштів повинні окремо подавати зведену звітність за установи, що перебувають на тимчасово окупованій території

 

Підприємства, які розміщені на тимчасово окупованій території та/або на території проведення АТО чи структурні підрозділи (відокремлене майно) яких перебувають на такій території, проводять інвентаризацію в разі можливості безпечного й безперешкодного доступу вповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, в яких відображені зобов'язання та власний капітал цих підприємств. У річній фінансовій звітності інформація про активи, до яких неможливо забезпечити безпечний і безперешкодний доступ, та зобов'язання і власний капітал, які не можуть бути документально підтверджені у зв'язку з відсутністю доступу до відповідних первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, відображається за даними бухгалтерського обліку. Головні розпорядники бюджетних коштів до зведеної річної фінансової та бюджетної звітності окремо подають зведену фінансову й бюджетну звітність розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що перебувають на тимчасово окупованій території. На цьому наголошує Мінфін у листі від 03.06.2015 р. № 31-11420-08-10/18126.

 

 

Пам’ятка щодо нарахувань та виплат грошового забезпечення військовослужбовців

 

 Департамент фінансів Міністерства оборони України опублікував «Пам’ятку щодо нарахувань та виплат грошового забезпечення військовослужбовців (в тому числі призваним із запасу)», у якій, зокрема, розписано: норми основних та додаткових виплат грошового забезпечення; додаткові види грошового забезпечення; способи отримання грошового забезпечення.  

 

Оформлення та ведення графіків відпусток

 Надання відпустки є обов'язком роботодавця, проте при цьому працівники не мають права використовувати відпустки в час, визначений ними за своїм розсудом. Черговість надання відпусток визначається графіком відпусток, який затверджується роботодавцем за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) (ст. 79 КЗпП  та ст. 10 Закону).  Складання графіка відпусток здійснюється в такому порядку: 1. З'ясування волевиявлення працівника щодо періоду надання відпустки у поточному році. 2. Узгодження графіка відпусток та створення зведеного графіка відпусток. 3. Погодження графіка відпусток з виборним органом первинної профорганізації (профспілковим представником). 4. Затвердження графіка відпусток роботодавцем - керівником підприємства. На сьогодні законодавством України не передбачено типової/примірної  форми графіка відпусток та не встановленострок затвердження графіків надання відпусток. Тому кожне підприємство має право скласти його у довільній формі або розробити власну форму графіка відпусток. 

Сьогодні продовжують діяти Типові правила внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджені постановою Держкомпраці СРСР від 20.07.1984 року № 213 (далі — Типові правила). Пункт 20 Типових правил передбачає, що графіки відпусток складаються на кожний робочий рік не пізніше 5 січня. Проте не буде порушенням, якщо скласти і затвердити графік відпусток в інший термін, обумовивши це у колективному договорі підприємства. Зазвичай, графік відпусток містить наступні реквізити: № п/п; П.І.Б працівника; посада, професія; вид відпустки; кількість календарних днів відпустки; дата надання відпустки за планом; підпис працівника. Вище наведений приклад однієї з форм графіка відпусток, яку за потреби можна розширити. У графіках відпусток зазвичай не встановлюється конкретна дата початку відпустки, а визначається місяць початку використання відпустки або два місяці: місяць початку відпустки і місяць її закінчення. Побажання працівників щодо термінів відпусток можуть бути оформлені у вигляді заяв чи зазначені в опитувальних листах. Тому у графіку надання відпусток може бути зазначено місяць, або - конкретну дату. До  графіка  відпусток варто включати не лише щорічні, а й інші оплачувані додаткові відпустки (в т.ч. додаткові відпустки одиноким матерям та особам, які мають дітей), що надаються протягом календарного року, а також дні відпустки, невикористані працівником у минулому році. При складанні графіка відпусток враховуються інтереси виробництва, особисті інтереси працівників та наявність можливостей для відпочинку. Також повинен враховуватися ряд категорій працівників, яким надається право на одержання відпустки за їх бажанням у зручний для них час, а саме:

1) особам віком до вісімнадцяти років;

2) інвалідам;

3) жінкам перед відпусткою у зв'язку з вагітністю та пологами або після неї;

4) жінкам,  які  мають  двох і більше дітей віком до 15 років або дитину-інваліда;

5) одинокій матері (батьку),  які виховують дитину без батька (матері);  опікунам, піклувальникам або іншим самотнім особам, які фактично  виховують  одного  або більше дітей віком до 15 років за відсутності батьків;

6) дружинам (чоловікам) військовослужбовців;

7) ветеранам праці та  особам,  які  мають  особливі  трудові заслуги перед Батьківщиною; 8) ветеранам війни,  особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною,  а також особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про  статус  ветеранів  війни,  гарантії  їх  соціального захисту" ;

9) батькам - вихователям дитячих будинків сімейного типу;

10) в  інших  випадках, передбачених законодавством, колективним або трудовим договором. Графіки відпусток повинні доводитися до відома всіх працівників під підпис. Найзручніша форма доведення їх до відома - це вивішування їх для загального ознайомлення в приміщеннях підприємств та їх структурних підрозділів.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (26.08.2015)
Просмотров: 411 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтовuCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика