Среда, 22.01.2025, 20:12

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

19 августа – уплата единого налога для третьей группы

19 августа – предельный срок по уплате единого налога за II квартал 2015 года для предпринимателей, работающих на упрощенной системе налогообложения (третья группа).

 

20 августа – уплата единого налога для I и II группы единщиков

20 августа для предпринимателей первой и второй группы, осуществляющих ежемесячную уплату налога, – предельный срок по уплате авансовых платежей по единому налогу за август 2015 года. Напомним, что штраф за несвоевременную уплату составляет 50% ставки единого налога.

 

 

Роман Насіров: Замість бюрократичної установи ми будуємо функціональну

 

Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров, відкриваючи засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС України, яке відбулося 18 серпня 2015 року у Державній фіскальній службі України. Під час засідання, зокрема, обговорювалися питання діяльності Уповноваженого з питань підприємництва, напрями реформування фіскальної служби, функціонування СЕА та інші питання які найбільше цікавлять бізнес.

„Нам важливо, щоб це були не протокольні зустрічі, а справжня професійна дискусія. Діалог, про який багато говориться, ми намагаємося будувати так, щоб він дійсно був, щоб ми чули вас, а ви чули нас, і за нашими напрацюваннями можна було бачити конкретні результати”, - наголосив керівник відомства.

За словами Романа Насірова, зважаючи на складний період у житті країни, часу на перетворення небагато, тож участь бізнес-спільноти у проходженні етапів реформування є надзвичайно важливою. Йдеться як про інституційні зміни ДФС, так і про податкову реформу в цілому. „Ми намагаємося змінюватися з середини і робити це якнайкраще, але, будь ласка, надавайте пропозиції, як зробити це оптимальніше”, -  закликав він членів Інвестради.

Один з  останніх кроків ДФС – запровадження при своїй структурі  інституту Уповноваженого з питань підприємництва, яким став Тарас Качка. „Для мене  особисто це дуже гарний шанс спробувати зробити так, щоб усі процедури, над якими працює ДФС як на рівні Податкового кодексу, так і на рівні організаційної структури, відповідали інтересам бізнесу”, - розповів він. Планується, що перший звіт про діяльність Уповноваженого буде розглянуто  на наступному засіданні Інвестради.  

Щодо реформування служби, то керівництво ДФС налаштоване на те, щоб із бюрократичної установи вона стала функціональною. „Ми прагнемо побороти корупцію і зловживання в системі, зробити так, щоб із платниками податків взаємодіяли такі ж самі професіонали, які працюють у кращих великих компаніях. - запевнив Роман Насіров. - Не буду  говорити гучних речей, але хочеться, щоб  платники були щонайменше задоволені спілкуванням з представниками фіскальної служби”.

 

Оперативниками фіскального відомства столиці вилучено медичне обладнання на суму понад 33 мільйони гривень

Поінформував перший заступник начальника ГУ ДФС Києва, полковник податкової міліції Ігор Скороход.

За його словами, в рамках досудового розслідування кримінального провадження за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах згідно рішень Святошинського районного суду м.Києва було проведено обшуки офісу та складських приміщень одного із товариств, зареєстрованого у Київській області, яке здійснює реалізацію медичної техніки.

Фахівці фіскальної служби столиці виявили факт, що медичну продукцію іноземного виробництва фірма широко рекламувала в інтернет-мережі і продавала по всій Україні, однак у податковій звітності була відсутня інформація щодо її придбання на території України або ввезення із-за кордону. Цікава подробиця – обладнання продавалось як нове, хоча насправді все воно було вживане, і косметичний ремонт відбувався прямо в офісі перед відправкою покупцям.

Під час обшуків, що проводились у Святошинському та Оболонському районах столиці, оперативниками було виявлено та вилучено різноманітне медичне обладнання загальною вартістю понад 33 мільйони гривень – апарати для здійснення ультразвукових досліджень, рентген-апарати, анестезіологічні системи, а також спеціалізовані медичні меблі.

Розслідування триває…

 

Включается ли розничный акциз в доход предпринимателей-упрощенцев?

У ГФСУ спросили, включаются ли суммы акцизного налога в доход физических лиц - предпринимателей - плательщиков единого налога, осуществляющих розничную продажу подакцизных товаров.

Прежде всего налоговики напомнили, что доходом плательщика единого налога для физического лица - предпринимателя является доход, полученный в течение налогового (отчетного) периода в денежной форме (наличной и/или безналичной); материальной или нематериальной форме.

Вместе с тем, п. 292.11 НКУ определен перечень сумм, которые не включаются в состав дохода плательщика единого налога, в частности: суммы налога на добавленную стоимость; суммы налога на добавленную стоимость, поступившие в стоимости товаров (выполненных работ, предоставленных услуг), отгруженных (поставленных) в период уплаты других налогов и сборов, установленных НКУ.

Поскольку данный перечень не содержит исключений для акцизного налога, то суммы розничного акциза включаются в состав дохода плательщика единого налога.

 

Ограничения по аренде для единщиков: мнение налоговиков не изменилось

Столичные налоговики напомнили, что в случае, когда площадь имущества, которое принадлежит на правах собственности физическому лицу и предоставляется в аренду (часть сдается физическим лицом - предпринимателем, а часть физическим лицом - не субъектом хозяйствования), превышает нормы, установленные пп. 3 п. 291.5 НКУ, то такое физическое лицо - предприниматель, осуществляющее деятельность по предоставлению в аренду собственной недвижимости, не имеет права находиться на упрощенной системе налогообложения.

Напомним, упомянутым пунктом установлено, что не могут применять упрощенную систему налогообложения физлица, которые предоставляют в аренду:

• земельные участки, общая площадь которых превышает 0,2 гектара;

• жилые помещения и/или их части, общая площадь которых превышает 100 кв. м;

• нежилые помещения (сооружения, здания) и/или их части, общая площадь которых превышает 300 кв. м.

Также если часть имущества, которое принадлежит на правах собственности физическому лицу, предоставляется в аренду физическим лицом - предпринимателем, а часть физическим лицом - не субъектом хозяйствования, то такое физическое лицо - предприниматель, осуществляющее деятельность по предоставлению в аренду собственной недвижимости, не имеет права находиться на упрощенной системе налогообложения.

Это не запрещает физическому лицу - предпринимателю осуществлять деятельность на общей системе налогообложения.

 

Термін розгляду органом ДФС договору про визнання електронних документів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що термін розгляду з боку органів Державної фіскальної служби (далі – орган ДФС) договору про визнання електронних документів, надісланих платником в електронній формі, не перевищує 5 робочих днів.

Квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки для юридичної особи або фізичної особи – підприємця, а у разі відсутності у фізичної особи – підприємця печатки – ключем його підпису.

Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів ДФС.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі Державної фіскальної служби України. Дане роз’яснення розміщене у категорії 401.02 порядок отримання послуги електронного цифрового підпису.

 

Мінфін пропонує спростити облікову політику підприємств

Міністерство надасть рахунок-фактурі статус первинного документа для бухобліку та аудиту

Міністерство фінансів України (Мінфін) пропонує визнати рахунок-фактуру (інвойс) первинним документом для бухгалтерського обліку і звітності. Про це повідомляє прес-служба міністерства. Як йдеться у повідомленні, це пропозиція Мінфін вніс у рамках роботи над впровадженням деяких законодавчих актів Європейського союзу у сферу бухгалтерського обліку та аудиту. Згідно з чинним законодавством, для підтвердження факту здійснення господарської діяльності, бухгалтерія повинна надати разом з договором акт про виконання робіт, податкову накладну і рахунок-фактуру. При цьому останній документ сам по собі не є підтвердженням проведення господарських операцій. Проект Закону України "Про внесення змін в Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", розроблений Мінфіном, передбачає визначення первинного документа, як документа, який містить дані про господарської операції, надає дозвіл чи підтверджує її здійснення. Таким чином, рахунок-фактура отримує статус первинного документа за умови наявності підписів господарюючих суб`єктів, що брали участь в проведенні операцій. "Це значно полегшить первинний документообіг для вітчизняних підприємців і дозволить наблизити облікове законодавство до стандартів Європейського союзу", - повідомляє прес-служба міністерства.

 

Грошова допомога мобілізованим: скільки та де отримати

Кабмін затвердив Порядок, який визначає механізм виплати грошової допомоги громадянам України, які призиваються на строкову військову службу (далі - допомога).
Допомога виплачується громадянам України, які призиваються на строкову військову службу, в розмірі двох мінімальних заробітних плат (тобто - 2436 грн.), встановленому на час призову.
Виплата допомоги здійснюється військовими комісаріатами на підставі наказів військових комісарів перед початком проходження строкової військової служби шляхом її перерахування на рахунок у банку, зазначений її одержувачем, або через касу військового комісаріату.
Видатки на виплату допомоги включаються до обсягу видатків на проведення чергових призовів на строкову військову службу та здійснюються за рахунок коштів держбюджету.
Центральні органи виконавчої влади та головні органи військового управління, для яких здійснюється призов на строкову військову службу громадян України, перераховують кошти для забезпечення виплати допомоги на рахунки військових комісаріатів.

Постанова КМУ від від 12.08.15 р. № 587 набуде чинності з дня опублікування.

 

Отримання дозволів на проведення робіт на землях водного фонду за новим Порядком

Внесено зміни до Порядку видачі дозволів на проведення робіт на землях водного фонду.
Так, Порядок визначає механізм видачі дозволу на проведення днопоглиблювальних робіт, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.
Дозволи видаються:
- Мінприроди - у разі проведення робіт на землях водного фонду в межах прибережних захисних смуг уздовж морів, морських заток і лиманів, у внутрішніх морських водах, лиманах і територіальному морі;
- Держводагентством за погодженням з Мінприроди - у разі проведення на землях водного фонду днопоглиблювальних робіт, робіт з прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій (крім робіт на землях водного фонду в межах прибережних захисних смуг уздовж морів, морських заток і лиманів, у внутрішніх морських водах, лиманах і територіальному морі).
Для отримання дозволу суб`єкт господарювання подає заяву до відповідного органу, уповноваженого його видавати. До заяви додаються:
- засвідчені юридичною особою копії установчих документів (для юридичних осіб);
- засвідчені фізичною особою - підприємцем копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків - фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку у паспорті (для фізичних осіб - підприємців);
- проект на проведення робіт на землях водного фонду, що містить розділ про оцінку впливу на навколишнє природне середовище (крім проведення робіт, пов`язаних з експлуатаційним днопоглибленням на внутрішніх підхідних, судноплавних каналах та портових акваторіях, з метою підтримання заданих навігаційних габаритів), погоджений з Мінприроди, Держводагентством та Держгеонадрами.
У разі проведення на землях водного фонду робіт, пов`язаних з експлуатаційним днопоглибленням на внутрішніх підхідних, судноплавних каналах та портових акваторіях, з метою підтримання заданих навігаційних габаритів суб`єкт господарювання для отримання дозволу подає разом із заявою завірені в установленому порядку:
- копії статуту (положення);
- копії паспорта акваторії та/або судноплавного, внутрішнього підхідного каналу;
- дані останніх контрольних промірів глибин з обґрунтуванням (розрахунком) обсягів днопоглиблювальних робіт;
- матеріали щодо оцінки впливу на навколишнє природне середовище.
Строк дії дозволу залежить від строків, необхідних для проведення відповідних робіт та визначених проектною документацією.

 

Как взыскать задолженность по заработной плате: памятка работникам от ФПУ

Федерация профсоюзов напомнила, что в случае возникновения задержки выплаты заработной платы работник имеет право обратиться с исковым заявлением в суд за защитой своих прав.

Трудовые споры подлежат непосредственному рассмотрению в районных, районных в городе, городских или горрайонных судах.

При обращении работника в суд для разрешения трудового спора он имеет право выбрать суд, в котором будет рассматриваться дело.

При обращении в суд с исками о взыскании задолженности по заработной плате истцы освобождаются от уплаты судебного сбора.

Также ФПУ заметила: в случае, если работник был уволен, а полный расчет с ним не произведен, возникает необходимость в защите своих трудовых прав в суде.

Также работник имеет право на получение среднего заработка за время задержки расчета.

Кроме того, в случае нарушения законодательства об оплате труда работник имеет право обратиться в суд с иском о взыскании причитающейся ему заработной платы без ограничения каким-либо сроком.

 

Чи вважається електронний таксометр РРО?

Відповідно до ст. 2 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” із змінами та доповненнями, електронний таксометр - реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 109.01).

 

Спрощена система оподаткування та роздрібна торгівля пивом

Змінами, внесеними до Податкового кодексу України розширено перелік алкогольних напоїв, до яких з 1 липня 2015 року віднесено і пиво. Суб'єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, необхідно отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з обов'язковим обладнанням місця торгівлі РРО.

Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається за заявою суб'єкта господарювання. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень цих РРО (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

Слід пам’ятати, що при простроченні сплати дія ліцензії призупиняється, а за торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії передбачено штраф – 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17 000 грн.

При цьому місце торгівлі – місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 м2, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

Фізособам-підприємцям ІІ і ІІІ груп у випадку роздрібної торгівлі пивом необхідно придбати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та в обов’язковому порядку встановити касові апарати (незалежно від місця здійснення діяльності, в тому числі і на ринках).

Наголошуємо, крім зазначеного вище штрафу за роздрібну торгівлю алкоголем без ліцензії, передбачено також штраф за роздрібну торгівлю через РРО (КОРО), не зазначений у ліцензії у розмірі 200 відсотків вартості товару, реалізованого через такий РРО, але не менше 10 тис. грн.

Такі зміни передбачені також і Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у редакції, чинній з 1 липня 2015 року.

 

Вексельні розрахунки для єдинників законодавством не передбачено

Платники податків, які працюють в умовах спрощеної системи оподаткування, розрахунки здійснюють виключно в грошовій формі. Розрахунки векселями для платників єдиного податку законодавством заборонені. При бажанні проводити розрахунки, використовуючи вексельну форму, платник повинен перейти на загальну систему оподаткування.

Згідно із частиною шостою пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування", сюрвейерами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III ПКУ.

Відповідно до ст. 14 Закону України від 23 лютого 2006 року N 3480 "Про цінні папери та фондовий ринок" вексель - цінний папір, який посвідчує безумовне грошове зобов'язання векселедавця або його наказ третій особі сплатити після настання строку платежу визначену суму власнику векселя (векселедержателю).

Статтею 4 Закону України від 5 квітня 2001 року N 2374 "Про обіг векселів в Україні", із змінами та доповненнями, передбачено, що видавати переказні і прості векселі можна лише для оформлення грошового боргу за фактично поставлені товари, виконані роботи, надані послуги (крім фінансових векселів). Платіж за векселем здійснюється на території України тільки у безготівковій формі (ст. 6 Закону України від 5 квітня 2001 року N 2374 "Про обіг векселів в Україні", із змінами та доповненнями).

Умова щодо проведення розрахунків із застосуванням векселів обов'язково відображається у відповідному договорі, який укладається в письмовій формі. У разі видачі (передачі) векселя відповідно до договору припиняються грошові зобов'язання щодо платежу за цим договором та виникають грошові зобов'язання щодо платежу за векселем.

 

 

ГФС анонсировала уменьшение налоговых ставок уже в октябре

 

В сентябре должны произойти изменения в Налоговый кодекс

Государственная фискальная служба Украины (ГФС) анонсировала уменьшение налоговых ставок уже в октябре. Об этом в ходе круглого стола "Система электронного администрирования НДС в полном режиме: первые итоги" сообщил глава Государственной фискальной службы Украины Роман Насиров, пишет РБК-Украина.

"Я считаю, что в сентябре должны произойти изменения в Налоговый кодекс, чтобы в этом году, скажем так, с запасом времени предоставить налогоплательщикам возможность видеть те изменения, которые будут происходить в 2016 году, но в то же самое время некоторые понятные изменения, я думаю, уже должны работать с первого октября", — заявил Насиров.

По его словам, эти изменения улучшат процесс администрирования, а в некоторых случаях уменьшат ставки налогов.

"Вместе с Минфином и Министерством экономики мы должны наработать изменения, которые комплексно улучшат условия работы для бизнеса", — отметил глава ГФС.

Напомним, ранее сообщалось, что ГФС до конца месяца подготовит дополнительные изменения в НК.

 

Податкова накладна: незастосування штрафних санкцій при порушенні термінів реєстрації

 

При порушенні термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених до 1 жовтня 2015 року, норми пункту 120 прим.1.1 ст. 120 прим. 1 Податкового кодексу України, щодо штрафних (фінансових) санкцій, не застосовуються.

Період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України.

Починаючи з четвертого робочого дня після дати набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/ розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200 прим. 1.3 статті 200 прим. 1 Податкового кодексу України.

Відповідні норми встановлено пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України в новій редакції згідно із змінами та доповненнями, внесеними Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», який набрав чинності з 29 липня поточного року.

 

 

Хто зможе виписати податкову накладну 1 раз в місяць

 

Відповідно до п. 201.4. ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

- покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;

- покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Під ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

- надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

 

 

З 1 вересня школи та дошкільні заклади звільняються від сплати податку на нерухоме майно і плати за землю

 

Напередодні нового учбового року відбулися приємні зміни в податковому законодавстві.

З 1 вересня поточного року набирає чинності Закон України від 17.07.2015 року №654­VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для надання освітніх послуг дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами недержавної форми власності» (опублікований у газеті «Голос України» від 11.08.2015 №146)

Законом встановлено, що будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг не являються  об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки..

Одночасно законом, з 1 вересня 2015 року, від сплати земельного податку звільняються дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

 

 

Вступил в силу Закон о налогообложении неприбыльных организаций

13 августа вступил в силу Закон № 652-VIII «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно налогообложения неприбыльных организаций», который был принят ВР 17 июля.

В Налоговом кодексе установлено, что налог на доход предприятий не платят неприбыльные предприятия, учреждения и организации, одновременно отвечающие следующим требованиям:

- образовано и зарегистрировано в порядке, определенном законом, регулирующим деятельность соответствующей неприбыльной организации;

- учредительные документы содержат запрет распределения полученных доходов (прибыли) или их части среди учредителей (участников), членов такой организации, работников (кроме оплаты их труда, начисления единого социального взноса), членов органов управления и других связанных с ними лиц;

- учредительные документы которого предусматривают передачу активов одной или нескольким неприбыльным организациям соответствующего вида или зачисления в доход бюджета в случае прекращения юридического лица (в результате его ликвидации, слияния, разделения, присоединения или преобразования);

- внесено контролирующим органом в Реестр неприбыльных учреждений и организаций.

Доходы (прибыль) неприбыльной организации используются исключительно для финансирования расходов на содержание такой неприбыльной организации, реализации цели (целей, задач) и направлений деятельности, определенных ее учредительными документами.

В случае несоблюдения этих требований такая неприбыльная организация обязана подать в срок, определенный для месячного налогового (отчетного) периода, отчет об использовании доходов (прибылей) за период с начала года по последний день месяца, в котором совершено такое нарушение, и указать сумму самостоятельно начисленного обязательства по налогу на прибыль. Налоговое обязательство рассчитывается, исходя из суммы сделки нецелевого использования средств. Такая неприбыльная организация исключается контролирующим органом из Реестра неприбыльных учреждений и организаций.

С первого дня месяца, следующего за месяцем, в котором совершено такое нарушение, до 31 декабря налогового (отчетного) года неприбыльная организация обязана ежеквартально представлять в контролирующий орган квартальную финансовую и налоговую отчетность (с нарастающим итогом) по налогу на прибыль и платить налог в срок, определенный для квартального периода.

Со следующего налогового (отчетного) года такая неприбыльная организация подает финансовую и налоговую отчетность и платит налог на прибыль в порядке, установленном ст. 57 НК для неприбыльных организаций - плательщиков налога на прибыль.

Установление контролирующим органом факта использования неприбыльной организацией доходов (прибылей) для целей иных, чем предусмотренные учредительными документами, является основанием для исключения такой организации из Реестра неприбыльных учреждений и организаций и начисления налогового обязательства по налогу на прибыль предприятий, штрафных санкций и пени. Налоговые обязательства, штрафные санкции и пеня начисляются, начиная с первого числа месяца, в котором совершено такое нарушение.

 

Дати наказу про прийняття на роботу та початку роботи відрізняються в повідомленні ДФС

 

До початку роботи працівника інформація про його зарахування має бути подана роботодавцем до Державної фіскальної служби чи її територіальних органів. На цьому наголошує ДФС у листі від 04.08.2015 р. № 432/13/155-15.

Зазначається, що постановою КМУ «Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу» від 17.06.2015 р. № 413 передбачено, що дата наказу (розпорядження) про прийняття працівника на роботу та дата початку роботи працівника відрізняються (колонки 8 і 9 форми повідомлення).

 

Про підстави для зменшення суми авансового платежу з податку на доходи фізичних осіб для ФОП на загальній системі оподаткування

Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах), та сплачуються до бюджету по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

У разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше, ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал, платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений абз. першим підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу. Для такого зменшення суми авансового платежу фізичною особою - підприємцем до настання строку сплати такого авансового платежу до контролюючого органу подається заява у довільній формі, що містить розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу. Такий порядок регламентовано підпунктом 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України. Враховуючи вищевикладене, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений пп. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу, у разі, якщо відбулось зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал.

Нагадуємо, що фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені Податкового кодексу України для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи, що передбачено пунктом 177.5 статті 177 цього Кодексу.

 

Разова матеріальна допомога: оподаткування військовим збором

Відповідно до п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) та інші доходи, крім зазначених у статті 165 ПКУ.

Якщо працедавець надає окремим працівникам матеріальну допомогу за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами без встановлення цілей або напрямів її витрачення та носить разовий характер, наприклад на вирішення соціально-побутових потреб, то сума такої допомоги є нецільовою благодійною допомогою та оподатковується, з урахуванням п.170.7 ст. 170 ПКУ.

Відповідно до п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2015 році – 1710 гривень).

При цьому, якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує зазначений розмір, то сума такої допомоги в частині її перевищення є об’єктом оподаткування військовим збором на загальних підставах.

Враховуючи викладене до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, тобто не оподатковується, сума нецільової благодійної допомоги, що надається роботодавцем на користь працівника, яка сукупно у 2015 році не перевищує – 1710 грн., а в частині її перевищення є об’єктом оподаткування військовим збором на загальних підставах.

 

 

Кого необхідно повідомити у разі несправності касової техніки?

 

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, повинні вводити в експлуатацію, проводити технічне обслуговування без порушення раніше здійсненого належним чином опломбування реєстратора розрахункових операцій, ремонтувати РРО через центри сервісного обслуговування.

При виявленні несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, потрібно: письмово або засобами електронного зв’язку в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування; протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами електронного зв’язку в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому cуб’єкт господарювання зареєстрований платником податків. На період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 7 робочих днів, вимкнення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням КОРО та РК або із застосуванням резервного РРО.

Такі дії платника передбачено змінами, які внесені Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій».

 

Нюанси заповнення податкової накладної з огляду на внесені зміни Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VІІІ

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» від 16 липня 2015 року № 643-VІІІ виключено з переліку обов’язкових такі реквізити податкової накладної як "Місцезнаходження (податкова адреса продавця)" та "Вид цивільно-правового договору".

При цьому обов’язковими реквізитами податкової накладної залишаються: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

 

Спрощується процедура реєстрації бізнесу

З 30.08.2015 набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.06.2015 №552 «Про затвердження Порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08.07.2015 за №807/27252 (далі – наказ №552), який опубліковано в «Офіційному віснику України» від 31.07.2015 №58.

Відповідно до наказу №552 спрощується порядок обліку осіб, які здійснюють операції за товарами. Взяття на облік таких осіб буде проводитись одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі online) або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами.

Форму заяви про взяття на облік особи, яка здійснює операції з товарами (форма №1-ЗЕД), скорочено з трьох сторінок до однієї. При цьому виключено норму щодо надання копій реєстраційних та статутних документів. Відмінено картку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.

Запроваджено витяг із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, який видається або надсилається поштою та також може бути направлений на електронну адресу. Водночас встановлено, що дійсні на дату набрання чинності наказом №552 картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, застосовуються як витяги із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, до внесення змін до такого реєстру щодо відомостей, які зазначені у картці обліку осіб чи отримання витягу із реєстру.

Кроки, зроблені Державною фіскальною службою України на шляху спрощення процедури реєстрації бізнесу, висвітлені на офіційному            веб-порталі ДФС України за посиланням:

 

Содержание приказа о проведении налоговой проверки формализировано

 

Теперь перечень сведений, которые должны быть приведены в приказах о проведении документальной выездной или фактической проверки, четко определен на законодательном уровне. И после вступления в силу Закона Украины «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно уменьшения налогового давления на налогоплательщиков» от 17.07.2015 г. № 655-VIII такие приказы обязательно должны будут содержать:

- дату выдачи,

- наименование контролирующего органа,

- наименование и реквизиты субъекта (фамилия, имя, отчество физического лица - налогоплательщика, который проверяется) и в случае проведения проверки в другом месте - адрес объекта, проверка которого проводится,

- цель, вид (документальная плановая/внеплановая или фактическая проверка), основания для проведения проверки, определенные НКУ,

- дату начала и длительность проверки,

- период деятельности, который будет проверяться.

Приказ о проведении проверки действителен при наличии подписи руководителя контролирующего органа или его заместителя и скрепления печатью контролирующего органа.

В случае же недопущения контролеров к фактической проверке, при наличии законных оснований для ее проведения, к такому налогоплательщику смогут теперь применить административный арест имущества. На сегодняшний день НКУ предусматривает принимать такие меры только относительно недопущения к документальной проверке.

Напомним, если Закон № 655 успеют официально опубликовать в августе, он начнет действовать с 1 сентября 2015 года.

 

 

Чи звільняються юридичні особи — платники єдиного податку третьої групи від сплати податку на майно (в частині земельного податку)?


Перелік податків і зборів, від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з яких звільняються платники єдиного податку, наведено у п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу. Зокрема, юридичні особи — платники єдиного податку третьої групи не є платниками податку на майно (в частині земельного податку), але за умови, що земельні ділянки використовуються для провадження господарської діяльності.
Розглянемо детальніше питання стосовно платників земельного податку і, зокрема, у яких суб’єктів господарювання виникає обов’язок сплачувати саме земельний податок.
Як зазначено у ст. 269 Податкового кодексу, платниками земельного податку є власники земельних ділянок та постійні користувачі. Тобто суб’єкти господарювання є платниками земельного податку у разі, якщо мають земельні ділянки у власності або у постійному користуванні.
Відповідно до п. 291.4 ст. 291 цього Кодексу застосовувати спрощену систему оподаткування і бути платниками третьої групи мають право суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми. Водночас права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності згідно зі ст. 92 Земельного кодексу набувають, зокрема, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Крім того, пп. 291.5.5 ст. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу зазначено: не можуть бути платниками єдиного податку першої — третьої груп суб’єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 %.
Пунктом 287.1 ст. 287 цього Кодексу встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Таким чином, у суб’єктів господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування, обов’язок сплачувати земельний податок або право на звільнення від його сплати настає з дня виникнення права власності на земельну ділянку.
Слід нагадати, що право користування земельною ділянкою може виникати також на умовах оренди. При цьому звільнення від сплати орендної плати чинним законодавством не передбачено.
Відповідальність за неподання податкової декларації у разі зміни бази оподаткування

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (19.08.2015)
Просмотров: 381 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика