Мінсоцполітики оголосило війну роботодавцям, які не виплачують зарплати
Міністерство соціальної політики України оголошує війну недобросовісним роботодавцям, які не виплачують заробітні плати, порушуючи тим самим конституційні права громадян. Про це в ефірі 5 каналу заявив Міністр Павло Розенко.
Розенко поінформував, що на сьогодні, у цілому по Україні, заборгованість із виплати заробітної плати досягла позначки 2 млрд грн. „Це ненормальний процес, коли порушується основне соціальне право українця. Безумовно, є негативні процеси, пов’язані із ситуацією на Сході України, де підприємства, на жаль, об’єктивно не можуть розрахуватися зі своїми працівниками. Але є й інша складова – недобросовісність роботодавців, які, прикриваючись воєнними діями, порушують права громадян”, - сказав він.
Така ситуація, за словами Міністра, серед іншого, була спровокована і тим, що протягом року діяв мораторій на перевірку суб’єктів підприємницької діяльності. „Але Верховна Рада України цей мораторій не продовжила і з 1 липня його скасовано. Міністерство соціальної політики зараз займе абсолютно жорстку позицію - ми оголошуємо війну недобросовісним роботодавцям, які порушують конституційні права громадян”, - заявив глава Мінсоцполітики.
„Хочу наголосити, що за порушення законодавства у сфері оплати праці передбачена не лише адміністративна, а й кримінальна відповідальність. І це повинні усвідомити всі керівники підприємств, які не виплачують людям заробітні плати. Ми будемо здійснювати всі заходи для того, щоб захистити права українців. І результати, переконаний, ми дуже швидко побачимо”, - запевнив Павло Розенко
Про зниження оплати праці роботодавець зобов’язаний попередити за 2 місяці
Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 101 %. У разі, коли особа працює неповний робочий час, сума індексації визначається із розрахунку повного робочого часу, а виплачується пропорційно відпрацьованому часу. У разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення.
Про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за 2 місяці до їх запровадження або зміни. Власник або уповноважений ним орган чи фізична особа не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами. Таке погіршення можливо виключно за погодженням із первинною профспілковою організацією або іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом. Системи та розміри оплати праці є істотними умовами праці. У разі, якщо працівник не згоден на продовження роботи в нових умовах, то трудовий договір припиняється за пунктом 6 статті 36 КЗпП
Лист Держпраці від 20.07.15 р. № 1276/24/21/01/2216-15.
Про порядок застосування штрафних санкцій із ЄСВ
З 1 січня 2015 року Законом України від 28.12.2014 р. № 77–VIIІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» змінено норми, якими регулюється порядок застосування органами фіскальної служби штрафних санкцій із ЄСВ.
За неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності з ЄСВ фіскальними органами здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 170 грн. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а саме 1020 грн.
Також збільшено розмір штрафів за несплату чи несвоєчасну сплату єдиного внеску для платників, які допустили зазначене порушення починаючи з 1 січня 2015 року – у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум.
Окрім того, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. Рішення органів фіскальної служби про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених ч. 10, 11 та 12 ст. 25 вищезазначеного Закону, є виконавчим документом.
Звертаємо увагу, що у випадках донарахування органами фіскальної служби або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску після 1 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску
У разі якщо платник єдиного внеску не сплатив зазначені в рішенні суми протягом десяти робочих днів, а також не повідомив у цей строк орган ДФС про оскарження рішення, таке рішення передається державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.
Також варто зауважити, що строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів і нарахованої пені не застосовується.
Додатково повідомляємо, що також накладається штраф за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок, – у розмірі від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Фізособа-єдинник припиняє діяльність: як сплачується ЄСВ?
Фізичні особи-підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, при припиненні підприємницької діяльності нараховують та сплачують єдиний внесок за кожний повний або неповний відпрацьований місяць, в якому подано заяву про припинення підприємницької діяльності – повідомляють фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області
Відповідно до абзацу 7 частини 1 статті 5 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зняття з обліку платників єдиного внеску - фізичних осіб-підприємців здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.
Згідно з п. 4 частини 1 статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є, зокрема, фізичні особи-підприємці, в тому числі фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування. Такі платники зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Також звертаємо увагу, що підпунктом 2 пункту 6 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування та сплати платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 року № 449, визначено, що фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування, можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.
При цьому, суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Зауважимо, що розмір єдиного внеску для фізичних осіб-підприємців, що обрали спрощену систему оподаткування, складає 34,7% суми, що визначається такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Мінімальний розмір єдиного внеску визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід).
Отже, з вищевикладеним, можна зробити висновок, що фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховують та сплачують єдиний внесок за кожний повний або неповний відпрацьований місяць, в якому подано заяву про припинення підприємницької діяльності в розмірі, який визначають самостійно, але не менше мінімального страхового внеску.
Немає мінімального страхового стажу для призначення пенсії: як бути?
Відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон), особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років.
У разі, якщо у особи не вистачає необхідного стажу, вона може укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. Таким чином, період, за який сплачено внески, буде зараховано до страхового стажу особи. Умови такої участі, розмір внесків та періодичність їх сплати визначаються відповідним договором.
Коло учасників, які можуть брати добровільну участь, визначені статтею 12 Закону, а саме: особи, які досягли 16-річного віку та не належать до кола осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до статті 11 цього Закону, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють на території України, громадяни України, які постійно проживають або працюють за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
У разі, якщо особа не набула 15 років страхового стажу, органами соціального захисту населення їй може бути призначена державна соціальна допомога відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам».
Як виплачується пенсія у разі постійного проживання за кордоном?
ПФУ постановою від 20.05.2015 р. №10-1 вніс зміни до Інструкції про порядок переказування пенсій громадянам, які виїхали за кордон, та виплати пенсій пенсіонерам іноземних держав, які проживають в Україні.
Згідно з цією Інструкцією переказування пенсій за кордон, в тому числі по інвалідності внаслідок трудового каліцтва або професійного захворювання, та виплата пенсій пенсіонерам іноземних держав, які проживають в Україні, здійснюються на підставі міжнародних договорів (угод) у галузі соціального забезпечення, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та законодавства України щодо виплати пенсій у разі виїзду пенсіонера на постійне місце проживання за кордон.
Переказування пенсій за кордон здійснюється Пенсійним фондом України через публічне акціонерне товариство “Державний експортно-імпортний банк України” (далі – уповноважений банк), якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
Пенсії громадянам, які виїхали на постійне місце проживання з України до іноземних держав до 01 січня 1992 року, переказуються в іноземній валюті в попередніх розмірах на підставі рішень, зазначених у пенсійних справах, в тому числі прийнятих від Пенсійного фонду Союзу РСР.
Переказування пенсій здійснюється з дня припинення їх виплати в Україні.
Нараховані суми пенсії, на виплату яких пенсіонер мав право, але не отримав своєчасно з власної вини, виплачуються за минулий час, але не більше ніж за три роки до дня звернення за отриманням пенсії.
Виплата пенсії здійснюється поштовими переказами або платіжними дорученнями.
Надходження ЄСВ у січні-липні 2015 року
Платниками податків протягом січня-липня 2015 року було мобілізовано до бюджету 83 688,9 тис. грн. надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.
Суб’єкти господарювання та громадяни мають можливість ознайомитись з відповідями на актуальні питання сьогодення
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє наступне. В електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» («ЗІР»), який розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України sfs.gov.ua, створено новий розділ «Актуальні питання» за посиланням: http://zir.minrd.gov.ua/main/actual/.
У цьому розділі можна ознайомитись з найбільш популярними серед клієнтів Контакт-центру ДФС України запитаннями та відповідями на них.
Розділ «Актуальні питання» оновлюється щоденно.
Щодо надання уточнюючого розрахунку
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області ті повідомляє, що згідно з п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв’язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені митними деклараціями (п. 198.6 ст. 198 ПКУ).
Згідно із п. 201.12 ст. 201 ПКУ у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.
При цьому п. 198.2 ст. 198 ПКУ визначено, що датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту для операцій із ввезення на митну територію України товарів є дата сплати податку за податковими зобов’язаннями згідно з п. 187.8 ст. 187 ПКУ.
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПКУ та п. 1 р. IV Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 № 966, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.10.2014 за № 1267/26044 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 966), у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 102 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Отже, у разі якщо платником податку при імпорті товарів, основних фондів сплачені суми ПДВ, зазначені у митній декларації, помилково не були включені до складу податкового кредиту, то платник податку має можливість суми сплаченого ПДВ включити до податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку (з урахуванням строків давності).
Увага! Шахраї!
ГУ ДФС у Харківській області попереджає про виникнення випадків шахрайських дій, здійснених злочинцями під виглядом працівників органів ДФС.
Так, на деяких торговельних майданчиках м. Харкова особи, які називали себе податківцями, вимагали від суб’єктів господарювання гроші за не проведення перевірок.
Нагадуємо, що посадова особа ДФС повинна перед початком перевірки пред’явити направлення на перевірку, копію наказу про проведення перевірки та службове посвідчення особи.
У разі не пред’явлення зазначених документів та у випадках вимагання грошей негайно звертайтеся до правоохоронних органів або телефонуйте до Антикорупційного сервісу ДФС України «Пульс» за тел. (044) 284-00-07.
«Акциз-2015»: перерви не буде
Працівники податкової міліції Харківщини з метою посилення державного контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів і детінізацію вказаного ринку у рамках проведення комплексу широкомасштабних заходів під умовною назвою «Акциз-2015» продовжують боротьбу із незаконними виготовленням та продажем палива, тютюнових та лікеро-горілчаних виробів.
«Операція «Акциз-2015» розпочала свою дію 10 квітня цього року, - розповідає начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов, - лише за цей час працівниками податкової міліції складено 204 протоколи про адміністративне правопорушення, виявлено 4 підпільних цехи, розпочато 7 кримінальних проваджень».
За 4 місяці співробітники оперативно-слідчих підрозділів ГУ ДФС у Харківській області виявили та вилучили з незаконного обігу
- 648,6 дал алкогольних напоїв на суму 628,5 тис. грн.,
- 103,07 тис. пачок тютюнових виробів на суму 2 млн. 842,5 тис. грн.,
-1241,9 тон паливно-мастильних матеріалів на суму 23 млн. 502,5 тис. грн.,
- інші підакцизні ТМЦ на суму 1 млн. 126,475 тис грн..
«На теперішній час загальна сума вилученої підакцизної продукції перевищує 28 мільйонів гривень, - зауважує Андрій Бєжанов, - робота за даним напрямком триває».
Мобілізованим працівникам подовжили строк для подання антикорупційної декларації за 2014 рік
Суб’єктам декларування, які не мали можливості подати до 1 квітня за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2014 рік у зв’язку із мобілізацією, надано можливість подати таку декларацію за звітний рік протягом 30 робочих днів із дня закінчення суб’єктом декларування проходження військової служби чи із дня його переходу на військову службу за контрактом. Водночас якщо суб’єкт декларування не може одержати інформацію про майно, доходи, видатки та зобов’язання фінансового характеру члена сім’ї, якого мобілізовано, декларація за 2014 рік заповнюється без урахування інформації, невідомої суб’єкту декларування. У такому разі суб’єкт декларування разом із декларацією подає пояснювальну записку довільної форми, у якій зазначає, які саме позиції декларації не заповнені, та пояснює причини їх незаповнення. Надалі суб’єкт декларування зобов’язаний подати уточнену декларацію за 2014 рік не пізніше 30 робочих днів із моменту усунення обставин, що перешкоджали йому отримати необхідні дані. Відповідні норми закріплені в Законі України «Про внесення змін до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» щодо декларантів, які перебувають на військовій службі» від 15.07.2015 р. № 610-VIII.
До антикорупційної декларації вноситимуть відомості про об’єкти незавершеного будівництва
Закон України «Про внесення змін до статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» від 16.07.2015 р. № 631-VIII розширює обсяг інформації, що зазначатиметься в антикорупційній декларацій. До неї додано інформацію про об’єкти незавершеного будівництва, об’єкти, не прийняті в експлуатацію чи право власності на які не зареєстроване в установленому законом порядку, які: 1) належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї на праві власності відповідно до Цивільного кодексу України; 2) розташовані на земельних ділянках, що належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї на праві приватної власності, уключаючи спільну власність, або передані їм в оренду чи на іншому праві користування, незалежно від правових підстав набуття такого права; 3) повністю або частково побудовані із матеріалів чи за кошти суб’єкта декларування або членів його сім’ї. У декларації зазначатимуться також відомості про об’єкти декларування, що є об’єктами права власності третьої особи, якщо суб’єкт декларування або член його сім’ї отримує чи має право на отримання доходу від такого об’єкта або може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) учиняти щодо такого об’єкта дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ним. Такі відомості не зазначаються в декларації, якщо відповідні об’єкти належать на праві власності юридичній особі, зазначеній у п. 51 ч. 1 цієї статті, та їх головним призначенням є використання в господарській діяльності такої юридичної особи (промислове обладнання, спеціальна техніка тощо). Останні вимоги застосовуються під час подання декларації службовими особами, які займають відповідальне й особливо відповідальне становище, а також суб’єктами декларування, котрі займають посади, пов’язані із високим рівнем корупційних ризиків.
Щодо сплати ЄСВ новоствореними «спрощенцями»
Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи-підприємці, в тому числі фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування.
Такі платники зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).
При цьому платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Зазначена категорія платників самостійно для себе обчислює суму єдиний внесок, яка не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць, незалежно від отримання доходу (прибутку) (п.п. 1 п. 6 розд. ІV Інструкції № 499).
Мінімальний страховий внесок – сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п. 5 частини першої ст. 1 Закону № 2464).
Обов’язки платників єдиного внеску виникають, зокрема, у фізичних осіб-підприємців, що обрали спрощену систему оподаткування, з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (абзац другий частини четвертої ст. 5 Закону № 2464).
Відтак новостворені фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування, сплачують за себе єдиний внесок в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, в термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
При цьому платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.
В ГУ ДФС у Харківській області відбулася презентація книги «Сумлінні платники податків 2014»
Книга з такою назвою «побачила світ» за ініціативи Голови ради територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в Харківській області Марини Вишневської.
На сторінках видання зібрана інформація про платників Харківщини, які не лише сумлінно сплачують податки, а й розвивають свій бізнес, створюють додаткові робочі місця, своєчасно сплачують заробітну плату робітникам. Всі вони стали лауреатами регіонального туру рейтингу «Сумлінний платник податків 2014».
Як зазначила під час заходу в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак, керівників таких підприємств поправу сьогодні можна назвати патріотами нашої країни.
«В наш час патріоти це не лише ті, хто захищають Україну на полі бою, а й ті, хто своєю працею допомагає відродити її економічний потенціал», - підкреслила посадовець.
Підчас презентації книга «Сумлінний платник податків 2014» була вручена усім лауреатами регіонального туру рейтингу.
Голова ради територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в Харківській області Марина Вишневська побажала учасникам заходу й в подальшому залишатися сумлінними платниками та й надалі на високому рівні представляти Харківщину у подібних рейтингах.
Головне управління ДФС у Харківській області
Щодо заповнення прибуткових та видаткових касових ордерів
Прибуткові касові ордери і квитанції до них, а також видаткові касові ордери і видаткові відомості мають заповнюватися бухгалтером чорнилом темного кольору чорнильною або кульковою ручкою, за допомогою друкарських машинок, комп'ютерних засобів чи іншими способами, які забезпечили б належне збереження цих записів протягом установленого для зберігання документів терміну.
У касових ордерах зазначається підстава для їх складання і перелічуються додані до них документи. Видача касових ордерів і видаткових відомостей на руки особам, що вносять або одержують готівку, забороняється.
Приймання і видача готівки за касовими ордерами може проводитися тільки в день їх складання.
Виправлення в касових ордерах та видаткових відомостях забороняються.
У касових ордерах, які оформляються на загальну суму проведених підприємством касових операцій (видача готівки за видатковими відомостями, електронними платіжними засобами, здавання готівки до банку, отримання готівки з банку за чеком та оприбуткування її в касі тощо), реквізит "Одержав" або "Прийнято від" не заповнюється.
Вказані норми визначені п.3.10 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" затверджених постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637.
Електронний кабінет платника податків сервіс для платників
Електронний кабінет платника податків - це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціально встановленого клієнтського застосування.
Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
За допомогою даного сервісу платник податків має змогу:
підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;
переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків).
Для роботи з кабінетом платника податків необхідно мати:
комп’ютер з встановленою операційною системою Windows (версії від Windows XP SP3 до Windows 8), підключений до мережі Інтернет;
електронні ключі, видані Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (АЦСК ІДД -http://acskidd.gov.ua/);
бажано мати встановленим Microsoft .NET версії 4.0 або вище (у разі відсутності, Вам буде запропоновано встановити її автоматично).
До початку роботи просимо ознайомитися з інструкцією по експлуатації.
Щодо порядку заповнення платіжних документів
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затверджений наказом Міндоходів України від 22.10.2013 № 609.
Усі поля реквізиту „Призначення платежу” розрахункового документу платникам податків потрібно заповнювати у відповідності із затвердженим Порядком. Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати має оформлятися окремим документом на переказ.
Текст Порядку заповнення документів та списки кодів видів сплати розміщено на веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/62901.html.
У разі виникнення будь-яких запитань платникам податків слід звертатися за довідками до Центру обслуговування платників при територіальному органі ДФС за місцем реєстрації.
Щодо виникнення податкових зобов’язань виконавця та податкового кредиту замовника за довгостроковими договорами
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п. 187.9 ст. 187 розд. V Податкового кодексу України (далі – ПКУ) датою виникнення податкових зобов’язань виконавця довгострокових договорів (контрактів) є дата фактичної передачі виконавцем результатів робіт за такими договорами (контрактами).
При цьому довгостроковий договір (контракт) - це будь-який договір на виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва та якщо договорами, які укладені на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапного їх здавання.
Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до п. 187.9 ст. 187 ПКУ, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами) (п. 198.2 ст. 198 ПКУ).
Новостворені фізичні особи-підприємці платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок в розмірі не менше мінімального страхового внеску
Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи-підприємці, в тому числі фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування.
Такі платники зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).
При цьому платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Зазначена категорія платників самостійно для себе обчислює суму єдиний внесок, яка не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць, незалежно від отримання доходу (прибутку) (п.п. 1 п. 6 розд. ІV Інструкції № 499).
Мінімальний страховий внесок – сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (п. 5 частини першої ст. 1 Закону № 2464).
Обов’язки платників єдиного внеску виникають, зокрема, у фізичних осіб-підприємців, що обрали спрощену систему оподаткування, з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (абзац другий частини четвертої ст. 5 Закону № 2464).
Відтак новостворені фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування, сплачують за себе єдиний внесок в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, в термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
При цьому платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.
Визначено порядок обліку операцій, що підлягають фінмоніторингу
Уряд затвердив порядок ведення Державною службою фінансового моніторингу обліку інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та порядок ведення обліку суб’єктів первинного фінансового моніторингу.
Ці документи затверджені постановою Кабміну від 5 серпня 2015 року № 552 “Деякі питання організації фінансового моніторингу". Відповідна постанова від 25 серпня 2010 №747 визнана такою, що втратила чинність.
Зауважимо, даною постановою також затверджено Порядок подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку) суб’єктів первинного фінансового моніторингу, виявлення та реєстрації, а також подання суб’єктами первинного фінансового моніторингу Державній службі фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов’язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення.
Президент підписав низку законів щодо лібералізації податкового законодавства
Підписані Закони «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій».
Законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» змінюються параметри контролю відповідності ринкових цін таким чином, що гарантовано виключає суб`єктів малого та середнього бізнесу з обтяжливих фіскальних процедур. Збільшено "поріг" операцій, визнаних контрольованими, якщо одночасно виконуються наступні умови: з 20 до 50 млн. грн. річного доходу платника податку і з 1 до 5 млн. грн. обсягу операцій платника податків з одним контрагентом. Одночасно, суттєво обмежена сфера податкового контролю, з якої виключено ПДВ, скорочено перелік підстав для проведення спеціальних перевірок. При цьому, увага до великих платників не послаблюється, критерії щодо пов`язаних осіб не змінюються.
Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» передбачає цілий ряд поправок, покликаних спростити роботу підприємців.
По-перше, це передача повноважень щодо надання узагальнюючих податкових консультацій Мінфіну з обов`язковим їх оприлюдненням на офіційному сайті відомства.
По-друге, Закон забороняє контролюючим та іншим державним органам використовувати акт перевірки в якості підстави для висновків про взаємини платника податків з контрагентами в разі, якщо платнику податків за результатами складання акту не вручено податкове повідомлення-рішення. Це сприятиме реалізації права платника податків на оскарження рішення контролюючого органу.
По-третє, Закон вводить загальний порядок прийняття контролюючими органами податкових повідомлень-рішень у випадку наявності кримінального провадження. Це дозволить платнику податків, не чекаючи закінчення досудового розслідування у кримінальній виробництву, здійснювати оскарження прийнятих рішень за результатами перевірки в рамках адміністративної юрисдикції, яка є спеціалізованою у податкових спорах.
По-четверте, Законом встановлено ряд вимог до змісту наказу про проведення перевірки, завдяки чому платнику буде зрозуміло, з якою метою вона проводиться, і чи має вона законні підстави.
Крім того, закон встановлює, що тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків з обсягом доходів або операцій у 20 млн. грн. штрафи, нараховані на суму податкового зобов`язання, які платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати податкового зобов`язання. Також платникам податків дозволено не нараховувати пеню при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання протягом 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання.
Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» забезпечує рівність підходів до оподаткування неприбуткових організацій і дозволяє знизити податкове навантаження на благодійну діяльність.
Визначаються чіткі критерії віднесення організацій до неприбуткових, а також механізм повного звільнення неприбуткових організацій від податків у разі спрямування доходів на виконання статутних цілей.
Крім того, Закон передбачає зняття будь фіскального навантаження або обмежень з добровільної допомоги ЗСУ та іншим структурам, які беруть участь у проведенні АТО.
Для премії заступнику керівника бюджетної установи згода «зверху» більше не потрібна
Кабінет Міністрів України постановою №566 від 05.08.2015 р. вніс зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 Із п. 4 постанови КМУ від 30.08.02 р. № 1298* вилучено згадку про обов’язковість одержати рішення вищої установи для преміювання заступника керівника бюджетної установи. Виходить, керівник бюджетної установи вправі самостійно ухвалювати рішення про виплату премії своєму заступнику. Так само керівник установи тепер самостійно вирішуватиме питання встановлення своєму заступнику надбавок та доплат, а також надання матеріальної допомоги. Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298» від 05.08.15 р. № 566. Набирає чинності з дня офіційного опублікування
Як з липня виправляти помилки у звітності з ПДВ, допущені до 01.02.2015 р.
Податківці у інформаційно-довідковому ресурсі "ЗіР" (категорія 101.28) роз'яснили, що при виявленні, починаючи з липня 2015 року, помилок, допущених в звітних періодах до 01.02.2015, в результаті виправлення яких збільшується чи зменшується залишок від’ємного значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, сума збільшення/зменшення такого залишку зі знаком «+» або «–» відповідно довідково відображається в графі 11 таблиці 1 додатка 2 до декларації за той звітний період, в якому подано уточнюючий розрахунок у зв’язку з виправленням такої помилки. Показники таблиці 1 додатка 2 до декларації не переносяться до розділу ІV.
Помилки, які були допущені в звітних періодах після 01.02.2015, виправляються шляхом внесення змін до відповідних показників розділу ІІІ уточнюючого розрахунку за відповідний звітний період.
Оновлено форми декларацій за паркування та з туристичного збору
Затверджено форми:
- Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів;
- Податкової декларації з туристичного збору.
Заголовні частини обох декларацій трохи скорочено - з 8 рядків стало 6. Так, рядок 4 «Платник податку» об`єднала в собі інформацію про платника, яка наводилася в попередніх формах в рядках 4, 5 і 6.
Табличні частини декларацій залишилися практично без змін. Відмінність полягає лише в тому, що в нових формах суму штрафу за заниження податкових зобов`язань у розмірі 3 і 5 % тепер треба буде показувати в одному рядку (раніше для різних ставок штрафу відводилися окремі рядки). Також з табличній частини декларацій прибрані рядки, в яких необхідно було вказувати кількість аркушів з поясненнями окремих результатів фінансово-господарської діяльності, а також кількість додатків.
Крім того, вищезазначені форми не містять додатків.
Наказ Мінфіну від 09.07.15 р. № 636 набуде чинності з дня офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 18.08.15 р. № 63.
Про зміни, внесені з 29.07.15 р. до порядку складання та реєстрації ПН/РК в ЄРПН
Загальні правила реєстрації податкових накладних (далі – ПН)/розрахунків коригування (далі – РК) в ЄРПН залишилися без змін.
Згідно із загальним правилом реєстрація ПН/РК в ЄРПН здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання, але не пізніше 180 календарних днів від дати їх складання.
В той же час продовжено термін реєстрації в ЄРПН ПН/РК, дата складання яких припадає на період з 01.07.15 р. по 30.09.15 р. (включно).
Для таких ПН/РК встановлюються такі строки реєстрації:
- ПН, складені з 1 по 15 день (включно) місяця у період з 01.07.15 р. по 30.09.15 р., підлягають реєстрації в ЄРПН до останнього дня (включно) місяця, в якому вони були складені;
- ПН, складені з 16 по останній день (включно) місяця у період з 01.07.15 р. по 30.09.15 р., підлягають реєстрації в ЄРПН до 15 числа (включно) місяця, наступного за місяцем, в якому вони були складені.
Приклад: для ПН, складеної 12.08.15 р., термін реєстрації в ЄРПН припадає на період з 12 по 31 серпня 2015 року (включно), а для ПН з датою складання 25.09.15 р. - з 25.09.15 р. до 15.10.15 р. (включно).
Крім того, при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН ПН/РК, складених до 01.10.15 р., не застосовуються штрафні санкції, визначені пунктом 120 1.1 ПК (10 %, 20 %, 30 %, 40 %).
ПН/РК, складені до 01.07.15 р., починаючи з 04.08.15 р. реєструються в ЄРПН без обмеження реєстраційною сумою та не беруть участі в обрахунку її показників. При цьому термін їх реєстрації в ЄРПН не повинен перевищувати 180 календарних днів з дати їх складання.
Також деталізовано порядок реєстрації в ЄРПН РК до ПН, зокрема визначено відповідальну особу за реєстрацію в ЄРПН РК. Так, РК, складений постачальником товарів/послуг до ПН, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:
- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації.
- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений РК отримувачу. При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов`язань за таким РК після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.
РК, складений платником податку до ПН, які не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг), в тому числі і до ПН, складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягає реєстрації таким платником податку.
Таким чином, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН РК, складених починаючи з 01.10.15 р., до ПН застосовуватимуться до платника податку, на якого покладено обов`язок реєстрації відповідного РК в ЄРПН.
З початку 2015 року ДФС видано 450,5 тис. електронних ключів
Протягом січня – липня 2015 року Акредитованим центром сертифікації ключів ДФС видано 450,5 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Більшість з них отримали фізичні особи – 226,1 тис. ключів. У свою чергу, юридичним особам видано майже 224,4 тис. сертифікатів.
Послугами Центру за сім місяців поточного року скористались понад 153,8 тис. клієнтів. У тому числі майже 103,3 тис. фізичних та майже 50,6 тис. юридичних осіб.
На сьогодні Центр обслуговує понад 3,6 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Надання зазначеної послуги сприяє розвитку електронних сервісів фіскальної служби. Адже за допомогою ключів електронного цифрового підпису, виданих Центром, платники мають змогу звітувати он-лайн не тільки до органів ДФС, а й до органів Держстату та Пенсійного фонду.
Нагадаємо, що отримати посилений сертифікат можна у відділенні акредитованого Центру сертифікації ключів ДФС.
При ДФС працюватиме Уповноважений з питань підприємництва
За ініціативою ДФС при відомстві буде працювати Уповноважений з питань підприємництва. Проблемами та правами бізнесу на цій посаді опікуватиметься керівник «Українського медіа центру реформ» Тарас Качка.
«Це наша власна ініціатива, над якою ми працювали п’ять-шість тижнів з метою покращення і поглиблення нашого реального діалогу з бізнесом та платниками податків. Підкреслю, це буде ще один інструмент спілкування з приводу тих пропозицій, питань, скарг, які надходять до фіскальної служби. Буде чітко визначений комунікатор та канал зв’язку між фіскальною службою та платниками податків», – зазначив Роман Насіров сьогодні під час представлення Тараса Качки.
Уповноважений з питань підприємництва стане посередником між бізнесом та фіскальною службою. Перш за все, він представлятиме та захищатиме інтереси бізнесу. Важливим завданням стане створення відкритої комунікаційної площадки, мета якої – роз’яснення податкових змін, їх обговорення з підприємцями, а головне забезпечення чесних партнерських відносин між ДФС та бізнес спільнотою.
«Інституція уповноваженого з питань підприємництва діятиме на громадських засадах. Мова йде не стільки про створення додаткового інструменту розгляду звернень платників податків, скільки про посилення роботи в ДФС щодо розгляду тих проблем, які ставить бізнес. Тобто механізм роботи інституції – знаходження дієвих інструментів для розв’язання тих проблем, які існують», – зазначив Тарас Качка.
До Уповноваженого з питань підприємництва платники податків можуть звертатися з трьох категорій питань. По-перше, це індивідуальні скарги. Враховуючи те, що при розгляді індивідуальних скарг існують формальні процедури (адміністративне оскарження і оскарження в судах), у даному випадку розглядатимуться нюанси, пов’язані з тим, як можна врегулювати цю проблему.
По-друге, системні питання, які стосуються адміністрування податків, та по-третє – зміни законодавства. Сьогодні триває активна дискусія щодо податкових змін, тому кожний платник податків може подати свої пропозиції щодо податкової реформи.
Першочерговим завданням стане вироблення ефективного механізму розгляду скарг всередині ДФС. А також взаємодія з усіма іншими інституціями, які представляють інтереси бізнесу – офісом бізнес-омбудсмена, Торгово-промисловою палатою України, Європейською бізнес асоціацією, Американською торгівельною палатою, галузевими асоціаціями, та іншими інституціями.
Попереджено несплату акцизного податку на загальну суму понад 16,9 млн. гривень
Працівниками податкової міліції та Держприкордонслужби разом з Одеською митницею ДФС у рамках операції «Акциз – 2015» проведено низку спільних заходів, за результатами яких попереджено спробу незаконного ввезення в Україну значної партії підроблених марок акцизного податку через міжнародний пункт пропуску для паромного сполучення «Іллічівськ».
На території Іллічівського морського рибного порту здійснено огляд двох вантажних автомобілів марки «Форд» під керуванням громадян Туреччини, які прибули на судні під прапором Панами, сполученням «Туреччина-Іллічівськ». Згідно наданих документів у вказаних автомобілях здійснювалось перевезення у митному режимі «транзит» вантажу побутової техніки та автомобільного скла до Російської Федерації.
У ході огляду вантажу та автомобілів виявлено 10 картонних коробок, прихованих від митного огляду (у місцях для розміщення інструментів та спальному місці у кабіні водія) з марками акцизного податку України для алкогольних напоїв з позначенням - 20 АВ ЛГП (Харківська область).
За результатами вжитих заходів вилучено 1,2 млн. штук марок акцизного податку для маркування лікеро-горілчаної продукції вітчизняного виробництва.
Вжитими заходами попереджено несплату акцизного податку на загальну суму понад 16,9 млн. гривень.
За сім місяців 2015 року до бюджету країни сплачено 102,5 млрд. ЄСВ
Протягом січня – липня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали 102,5 млрд. грн. Зокрема, у липні до бюджету сплачено 16,5 млрд. грн. цього податку.
Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.
|