Семінар з електронного адміністрування ПДВ
Днями при Вовчанській ОДПІ пройшов семінар, під час якого обговорювалися питання справляння податку на додану вартість, функціонування системи електронного адміністрування ПДВ та порядок поповнення і повернення коштів з електронного рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ. В ході засідання начальник відділу оподаткування юридичних осіб Вікторія Косівцова нагадала присутнім, що 3 серпня 2015 року виконано норми Закону України від 16.07.2015 №643-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», а саме - відбулося обнулення показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, для зареєстрованих платників податку. Сума ΣНакл зареєстрованим платникам податку збільшилася на:
- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/ 4 квартали (Σовердрафт);
- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 (ΣПерепл);
- суму від’ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;
- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов’язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов’язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року.
Вікторія Миколаївна також проінформувала представників сільськогосподарських підприємств – платників ПДВ стосовно відкриття додаткових рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ, призначених для перерахування коштів на спеціальні рахунки таких підприємств в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Платники отримали вичерпні відповіді на свої запитання та зразки друкованої продукції.
Адміністративні послуги ЦОП
За січень-липень 2015 року до Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звернулось майже 42,3 тис. осіб за отриманням послуг платників податків. За поточний рік було надано близько 2,3 тис. адміністративних послуг. Найбільш поширеною адміністративною послугою є видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, нею скористалось 1,6 тис. осіб.
Також Вовчанською ОДПІ було надано: 161 витяг з реєстру платників єдиного податку, 190 довідки про реєстрацію КОРО, 54 довідки про реєстрацію РРО, зареєстровано 70 книг обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, видано 23 ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, а також 67 довідок про реєстрацію розрахункових книжок та інше.
Нагадаємо, що в Центрах обслуговування платників податків надаються консультації в заповненні заяв та декларацій, податкової звітності, проводяться семінари, надається інформація про реквізити рахунків для зарахування коштів в бюджети, надається безкоштовне програмне забезпечення для формування та надання податкової звітності, прийом звітних та інших документів платників податків, надання публічної інформації.
Надання послуг платникам
Центром обслуговування платників Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області надається широкий спектр безкоштовних послуг для своїх відвідувачів. Серед них приймання податкової звітності, видача ідентифікаційного номера, отримання електронного цифрового підпису тощо. Також, для зручності відвідувача існує система Wi-Fi.
У залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на «швидкоплинному рядку» та ТV моніторах.
Також, з метою інформування платників про зміни в законодавстві в ЦОП розповсюджується друкована продукція – листівки, брошури, тощо. Платникам на безкоштовній основі надаються бланки звітності та заяв.
Завітавши до ЦОП, громадяни та платники податків мають змогу проконсультуватись з необхідних питань із спеціалістами інспекції.
Голова ДФС: Ми намагаємося повертати борги бізнесу, які були створені за останні роки
Протягом липня поточного року сума переплат по податках скоротилася на 4,9 млрд грн, та на 1 серпня склала 34 млрд грн.
Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров вчора, 6 серпня, під час прес-конференції, повідомляє прес-служба Державної фіскальної служби України.
«Ми намагаємося фактично повертати борги бізнесу, які були створені за останні роки. Звісно у нас ще немає достатньо для цього можливостей, але ми вже робимо ці кроки. За останні три місяці ми зменшили загальні переплати на 9,5 млрд грн. Найбільша проблема залишається з податку на прибуток, акцизного податку, рентної плати, ПДВ. Але головне для нас – повернути гроші, які були заборговані бізнесу. Я вважаю це величезним кроком на шляху до побудови тієї довіри, про яку ми так довго говорили», – наголосив Роман Насіров.
Загалом, за його словами, за 7 місяців поточного року фіскальною службою зібрано 259 млрд грн., що на 13 млрд грн. більше запланованого показника Міністерства фінансів України.
Змінився власник нерухомого майна: хто сплачує податок?
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що порядок обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у разі зміни власника об’єкта оподаткування (житлової або нежитлової нерухомості, у тому числі його частки) регулюється пунктом 266.8 статті 266 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (підпункт 266.8.2 пункту 266.8 статті 266 Кодексу).
Відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Кодексу платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення.
Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним) (підпункт 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).
Дозволено працювати без РРО
21 липня 2015 року підписано Закон України №569-VIII від 01.07.2015 р. "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій".
Нагадаємо, що згідно зі змінами, реєстратори розрахункових операцій дозволено не застосовувати платникам єдиного податку:
- першої групи;
- другої та третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1000000 гривень. При перевищенні доходу застосування РРО є обов’язковим і розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
До лав підприємців - з 16 років
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляють, що відповідно до ч. 3 ст. 35 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ), повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і яка бажає займатися підприємницькою діяльністю.
За наявності письмової згоди на це батьків (усиновлювачів), піклувальника або органу опіки та піклування така особа може бути зареєстрована як підприємець. У цьому разі фізична особа набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації її як підприємця.
Повна цивільна дієздатність, надана фізичній особі, поширюється на усі цивільні права та обов’язки (ч.4 ст.35 ЦКУ).
Відповідальність за роздрібний продаж пива без ліцензії
Вовчанська ОДПІ повідомляє , що з 1 липня 2015 року всі суб’єкті господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю виключно пивом, повинні мати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Така діяльність повинна здійснюватися виключно у торговельних приміщеннях (будівлях), без обмеження торговельної площі, обладнаних відповідно до вимог законодавства з обов’язковим застосуванням касових апаратів.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в тому числі пивом, без наявності ліцензії штраф становить 200 % вартості реалізованої продукції (пива), але не менше 10 тис. гривень.
Як приватні нотаріуси інформують фіскальну службу
Податковим кодексом передбачено, що при вчиненні нотаріальних дій, а саме:
посвідчення договорів продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами, продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами) цього договору;
видача свідоцтв про право на спадщину;
посвідчення договорів дарування,
на приватних нотаріусів покладено обов’язок щокварталу подавати до контролюючого органу за місцем розташування свого робочого місця інформацію про посвідчені договори та видані свідоцтва (включаючи інформацію про вартість такого майна та суму сплаченого податку) у порядку, встановленому Кодексом для податкового розрахунку.
Наказом ДФСУ від 17.07.2015 р. №507 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо порядку подання інформації при вчиненні вищезазначених нотаріальних дій. Так, приватний нотаріус зобов’язаний надавати інформацію контролюючим органам шляхом заповнення граф 1, 2, За, 4 та 5 Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), у строки, встановлені для податкового кварталу.
У зазначених графах відображається: порядковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), про яку надається інформація в податковому розрахунку, сума нарахованого доходу, сума сплаченого податку на доходи фізичних осіб (у випадках передбачених Кодексом), ознака доходу згідно з довідником ознак доходів.
За порушення правил сплати податків передбачена відповідальність
З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, пунктом 126.1 статті 126 цього кодексу визначена відповідальність платників податків за несвоєчасну сплату (перерахування) податків.
У разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.
Роботодавці ведуть записи у трудових книжках найманих працівників
Відповідно до Закону України про працю наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 №260 затверджено форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації трудового договору. Цей Порядок поширюється на фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю.
Укладений в письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у трьох примірниках, один примірник роботодавець зобов’язаний подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи.
Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи.
Хто звільняється від сплати єдиного внеску
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу платників єдиного соціального внеску, що відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» фізичні особи – підприємці, які отримують пенсію за вислугу років не звільняються від сплати єдиного внеску.
Поряд з цим відповідно до частини 4 статті 4 Закону про Єдиний соціальний внесок фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують пенсію чи соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внесу виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкогово державного соціального страхування.
За несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску застосовується до платника ЄСВ штрафна санкція у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум.
Платникам єдиного податку - підприємцям спрощено порядок обліку товарних запасів
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що 23 липня 2015 року набув чинності Закон України від 01.07.2015 р. № 569, згідно якого на підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ не поширюються вимоги щодо:
- ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснення продажу лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку,
- забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня
Зазначені норми передбачені Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (опублікований в "Голосі України" №131 і від 23.07.2015).
Порядок в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї
4 червня цього року постановою Кабінету Міністрів України № 367 було затверджено Порядок в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, який був розроблений Адміністрацією Держприкордонслужби. Даний Порядок встановлює особливості перетинання адміністративного кордону тимчасово окупованої Автономної Республіки Крим.
Зокрема він визначає перелік контрольних пунктів в’їзду – виїзду. При цьому вони мають особливий статус, як такі, що не призначені для перетинання державного кордону України. Також Порядок встановлює особливості проходження прикордонного контролю при в’їзд на тимчасово окуповану територію та виїзд з неї.
Так, для іноземців та осіб без громадянства рух буде дозволений за паспортним документом та спеціальним дозволом, виданим територіальним органом Державної міграційної служби. Для громадян України проходженню прикордонного контролю відбуватиметься за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України «Про громадянство України» або статтею 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України» (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України, дипломатичний паспорт, службовий паспорт, посвідчення особи моряка, посвідчення члена екіпажу, посвідчення особи на повернення в Україну, проїзний документ дитини). Відносно громадян України, що не досягли 16-річного віку діятиме порядок, передбачений Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57.
Крім цього, в даному Порядку визначаються умови видачі територіальними органами ДМС іноземцям та особам без громадянства спеціальних дозволів для одноразового та багаторазового в'їзду до тимчасово окупованої території та виїзду з неї, а також форма спеціального дозволу.
Контроль за в’їздом на тимчасово окуповану територію України та виїздом з неї осіб, транспортних засобів і переміщенням вантажів здійснюється в контрольних пунктах уповноваженими службовими особами контрольних органів і служб. Під час здійснення процедури прикордонного контролю уповноважені службові особи підрозділу охорони державного кордону використовують бази даних Держприкордонслужби, інші передбачені законом бази даних та виконують рішення судів, доручення уповноважених державних органів, а інформація про осіб, які в’їжджають на тимчасово окуповану територію України або виїжджають з неї, вноситься уповноваженими службовими особами підрозділу охорони державного кордону до відповідної бази даних.
Також встановлюється перелік підстав для відмови особі у в'їзді до тимчасово окупованої території та виїзді з неї та форма відповідного письмового рішення. При цьому для громадянина передбачено можливість оскаржити рішення уповноваженої службової особи Держприкордонслужби про відмову у в’їзді до тимчасово окупованої території та виїзді з неї у суді або в начальника органу охорони кордону, що підвищить рівень відповідальності та попередить зловживання.
Деякі особливості оподаткування доходів фізосіб від продажу власної сільгосппродукції
Незалежно від того на яких правах перебуває у фізособи земельна ділянка, а саме – на підставі права власності або у користуванні, оподаткування доходу, отриманого такою особою від продажу власної продукції тваринництва, залежить виключно від підтвердження фізособою факту самостійного вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва.
Ст. 165 ПК визначено, в яких випадках доходи від продажу власної сільгосппродукції (продукції тваринництва) підлягають оподаткуванню, а в яких – звільняються.
Так, при продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Такі фізособи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.
У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений цим підпунктом розмір, фізособа зобов’язана подати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.
Відповідно до п. 167.1 ПК ставка податку становить 15 % бази оподаткування щодо нарахованих (виплачених, наданих) доходів.
Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 %.
Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.
Форма № 1-ОПП: заповнюємо правильно
При заповненні реєстраційної заяви за ф. № 1-ОПП підлягають заповненню всі поля з урахуванням приміток, а саме:
- «Номер взяття на облік у контролюючому органі» та «Дата взяття на облік у контролюючому органі» - вказуються номер реєстрації в контролюючому органі та дата взяття на облік в контролюючому органі, які зазначено в довідці про взяття на облік за ф. 4-ОПП або в виписці з ЄДР.
- «Податковим номером» є код платника згідно з ЄДРПОУ.
Для юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб, які включаються до ЄДР, поля з «1» по «9» заповнюються згідно з відомостями, які містяться в ЄДР.
Поля, інформація щодо яких не міститься в ЄДР, заповнюються наступним чином:
- «4» – (найменування контролюючого органу, до якого подається заява) – зазначається назва контролюючого органу, до якого платник податку подає заяву.
- «7» – (розмір статутного фонду в національній валюті) – для відокремлених підрозділів не заповнюється.
- «9» – (головний бухгалтер) - надається інформація про головного бухгалтера (або іншу особу, на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків) з урахуванням приміток.
У полі «10» (кількість працівників на момент взяття на облік) зазначається кількість працюючих на момент подання заяви за ф. № 1-ОПП.
Для юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб, які не включаються до ЄДР, поля з «1» по «9» заповнюються згідно з довідкою про включення до ЄДРПОУ такого платника.
Поля, інформація щодо яких не міститься в довідці ЄДРПОУ, заповнюються наступним чином:
- «4» – (найменування контролюючого органу, до якого подається заява) – зазначається назва контролюючого органу, до якого платник податку подає заяву.
- «7» – (розмір статутного фонду в національній валюті) – для відокремлених підрозділів поле не заповнюється.
- «9» – (головний бухгалтер) – надається інформація про головного бухгалтера (або іншу особу, на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків) з урахуванням приміток.
У полі «10» (кількість працівників на момент взяття на облік) зазначається кількість працюючих на момент подання заяви за ф. № 1-ОПП.
Кабмін пропонує встановити перелік ліків, які не оподатковуються імпортним збором
МОЗ оприлюднив проект постанови КМУ "Про затвердження переліку лікарських засобів, які не є об`єктами оподаткування додатковим імпортним збором".
Метою цього проекту постанови є звільнення від оподаткування додатковим імпортним збором:
- лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів;
- лікарських засобів, що ввозяться з метою проведення клінічних випробувань.
З 7 серпня реєструвати тварин можна за свій рахунок
Президент підписав Закон „Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин"".
Так, Законом встановлено, що послуги з ідентифікації та реєстрації тварин сплачуються за рахунок юридичних і фізичних осіб - власників цих тварин.
Оплата послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, власником яких є фізична особа, може також здійснюватися третьою (будь-якою юридичною або фізичною) особою.
Фізична особа - власник тварин, яка здійснила витрати на оплату послуг з їх ідентифікації та реєстрації, має право на обов’язкове відшкодування державою таких витрат.
Режим цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин встановлюється КМУ відповідно до Закону "Про державну підтримку сільського господарства України".
Закон від 15.07.15 р. № 616-VIII набуде чинності з 07.08.15 р. („Голос України" від 06.08.15 р. № 141-142).
Змінено порядок оприлюднення інформації щодо відшкодування ПДВ
Внесено зміни до форми інформації про обсяги відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету.
Так, встановлено, що податкова інформація, пов`язана з відшкодуванням ПДВ з бюджету, буде складатися із:
- залишку сум податку на додану вартість (далі - податок), заявлених платником податку до відшкодування з бюджету на початок періоду (року);
- відшкодованого податку, виплаченого у грошовій формі, у тому числі автоматичного відшкодування;
- зарахованих сум податку, заявлених на рахунки платників, у зменшення податкових зобов`язань;
- відхилених сум податку, заявлених до відшкодування з бюджету на поточний рахунок;
- нових сум податку, заявлених до відшкодування з бюджету на рахунок платника у банку;
- залишку сум податку, заявлених до відшкодування з бюджету на кінець періоду, у тому числі неврегульованих сум, заявлених до відшкодування, які було подано раніше ніж за 74 дні до завершення періоду.
Наказ Мінфіну від 09.07.15 р. № 632 набуде чинності з дня офіційного опублікування.
Допомога по безробіттю для організації підприємницької діяльності
Мінсоцполітики затвердило порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової допомоги для організації безробітним підприємницької діяльності, та механізм обчислення страхового стажу. Для отримання одноразової допомоги безробітний має зареєструватися суб’єктом господарювання. Розмір такої допомоги установлюється в межах максимального та мінімального розмірів допомоги, установлених правлінням ФСС на випадок безробіття, що діє на дату державної реєстрації юрособи або фізособи-підприємця.
Право на таку допомогу матимуть у тому числі молоді люди, яким виповнилося 18 років та які не можуть працевлаштуватися за сприяння центру зайнятості протягом місяця через відсутність на ринку праці підходящої роботи.
Платникам ПДВ: останні законодавчі зміни в обрахунку частки
Обов’язок платників у проведенні перерахунку частки використання необоротних активів в оподатковуваних операціях за підсумками одного, двох і трьох календарних років, що настають за роком, у якому вони почали використовуватися, скасовано
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує, що з 29 липня п.р. набрали чинності зміни, внесені Законом України від 16.07.2015 р. №643 до статті 199 Податкового кодексу України, якою визначені правила розподілу податкового кредиту по ПДВ у разі, якщо придбані або виготовлені товари, послуги чи основні засоби одночасно використовуються в оподатковуваних та пільгових операціях.
Установлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних у термін не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду платники мають зареєструвати зведену податкову накладну на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.
Внаслідок виключення другого абзацу із пункту 199.4 статті 199 Податкового кодексу, скасовано обов’язок платників у проведенні перерахунку частки використання необоротних активів в оподатковуваних операціях за підсумками одного, двох і трьох календарних років, що настають за роком, в якому вони почали використовуватися.
У який спосіб здійснюється передача електронних накладних?
Передача між продавцем і покупцем податкової накладної та розрахунку коригування до неї в електронній формі здійснюється у спосіб, передбачений домовленістю між ними
ДФСУ у підкатегорії 108.01.02 ЗІР відповіла, чи здійснюється перерахунок іноземної валюти, яка на дату закінчення звітного періоду обліковується на поточному рахунку ЮО - платника ЄП та чи включається курсова різниця від такого перерахунку до доходу.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Відповідно до ст. 5 розд. ІІ Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
Склад та порядок розміщення обов’язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.
Пунктом 10 Закону № 851 визначено, що відправлення та передавання електронних документів здійснюються автором або посередником в електронній формі за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем або шляхом відправлення електронних носіїв, на яких записано цей документ.
Таким чином, передача між продавцем та покупцем податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної в електронній формі здійснюється у спосіб, передбачений домовленістю між ними, зокрема: за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем або шляхом відправлення електронних носіїв, на яких записано цей документ.
При цьому відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ з метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРПН, покупець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в ЄРПН та отриманими покупцем.
При цьому покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в ЄРПН та отриманим продавцем.
Подовжити дію договору про закупівлю на 20% суми договору можна до спливу строку його дії
Дія договору про закупівлю може подовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку (ч. 6 ст. 40 Закон України «Про здійснення державних закупівель», далі — Закон). Таким чином, указана вище норма Закону застосовується замовником за умови укладання відповідного договору до договору про закупівлю, укладеному в попередньому році саме з учасником, пропозицію якого було акцептовано за результатами процедури закупівлі та враховуючи вимоги ч. 1 ст. 631 ЦКУ (згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права й виконати свої обов'язки відповідно до договору), продовження дії договору про закупівлю можливо в разі, коли строк його дії не сплив у встановленому чинним законодавством порядку. Відповідно до ч. 3 ст. 631 ЦКУ, сторони можуть установити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення. Ураховуючи, що рішення, дії чи бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб'єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів або визнання їх такими, що не відбулися, із підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення торгів, за результатами яких укладається договір про закупівлю, застосування положень ч. 3 ст. 631 ЦКУ в такому договорі про закупівлю є неможливим.
Із кого повинен формуватися комітет конкурсних торгів
Мінекономрозвитку в роз’ясненні від 02.07.2015 р. № 3302-05/21313-06 акцентувало увагу на деяких нюансах організації конкурсних торгів. Так, відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р.№ 1197-VII (далі — Закон), комітет із конкурсних торгів утворюється замовником (генеральним замовником) для організації та проведення процедур закупівель. Визначення терміну «комітет із конкурсних торгів» наведено у п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону. Склад комітету із конкурсних торгів і положення про комітет із конкурсних торгів затверджуються рішенням замовника (генерального замовника) відповідно до вимоги ч. 2 ст. 11 Закону. При цьому до складу комітету з конкурсних торгів входить не менше ніж п'ять осіб. У разі якщо штатна чисельність працівників замовника є меншою, ніж п'ять осіб, кількість членів комітету із конкурсних торгів повинна дорівнювати штатній чисельності замовника (абз. 2 ч. 2 ст. 11 Закону). Таким чином, склад комітету з конкурсних торгів формується зі штатної чисельності працівників замовника, до якого повинні входити службові (посадові) особи замовника.
Демобілізовані працівники, що не приступають без поважних причин до роботи, можуть бути звільнені за прогул
Працівники, звільнені з військової служби в запас (демобілізовані), які не продовжують військову службу у зв'язку із прийняттям на військову службу за контрактом, з урахуванням часу перевезення до місць проживання (перебування) мають стати до роботи. До працівників, котрі без поважних причин вчасно не стали до роботи, можуть застосовуватися дисциплінарні стягнення, зокрема, й звільнення за прогул без поважних причин. Водночас, як підкреслює Мінсоцполітики в листі від 16.07.2015 р. № 302/06/186-15, застосування роботодавцем дисциплінарних стягнень до працівників є його правом. У табелі обліку використання робочого часу відсутність на роботі із поважних причин доцільно відмічати умовним позначенням «І» — інші причини неявок, а відсутність на роботі без поважних причин — умовним позначенням «ПР» — прогул.
ДФС приймає повідомлення про прийняття працівників на роботу в електронній формі
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує, що повідомлення про прийняття працівника на роботу необхідно подавати засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу й електронного підпису. Цей документ подається аналогічно до схеми подачі інших електронних звітних даних згідно із чинним законодавством.
Державна фіскальна служба Державною фіскальною службою України розроблено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.17.0), яке розповсюджується на безоплатній основі, зокрема розміщено в розділі «Платникам податків про електронну звітність» офіційного веб - порталу Державної фіскальної служби України. В даному програмному забезпеченні платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти електронно-цифровий підпис та направити його до Єдиного вікна податкової звітності.
Суми утриманого ЄСВ з нарахованої, але не виплаченої допомоги по вагітності та пологах, сплачуються у встановлені строки
Підпунктом 2 п. 1 розд. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 р. № 449 (далі – Інструкція № 449) визначено, що єдиний внесок нараховується на суми, що визначені базою для його нарахування, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Обчислення єдиного внеску платниками, зазначеними у підпунктах 1 та 2 Інструкції № 449, зокрема підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу з тимчасової непрацездатності, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами особам, які отримують допомогу з тимчасової непрацездатності, особам, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами і отримують допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, здійснюється щомісяця на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок (п.п. 1 п. 3 розд. IV Інструкції № 449). Нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок. Якщо останній день строків сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зазначених у Інструкції № 449, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
ЄСВ: база нарахування для сумісників
Щодо бази нарахування єдиного внеску на заробітну плату працівника, який виконує на тому ж підприємстві поряд із своєю основною роботою додаткову роботу за іншою професією (посадою) ДФСУ в листі від 02.06.2015 р. № 11415/6/99-95-42-0216 нагадує про порядок нарахування ЄСВ у випадках суміщення професій (посад) чи виконання додаткової роботи. Фахівці Вовчанської ОДПІ зауважили, що передумовою для суміщення є наявність у штатному розписі вакантної посади. За відсутності вакансії суміщення є неможливим. Керівникам підприємств, установ і організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів, відділів, цехів, служб та їх заступникам доплати за суміщення не встановлюються. Для працівника, який разом зі своєю основною роботою виконує додаткову роботу за іншою професією (посадою), це є основним місцем роботи. При цьому базою нарахування ЄСВ є нарахований сумарний дохід за місяць. Також автори листа нагадали, що якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінзарплати, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінзарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), і ставки ЄСВ, установленої для відповідної категорії платника.
Звітність з ПДВ за липень 2015 року заповнюється по-новому
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу, що відповідно до змін, внесених законами України від 28.12.2014 №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та від 16.07.2015 №643-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», з 1 липня 2015 року податковий кредит звітного періоду формується платником податку на додану вартість (далі – ПДВ) з сум податку, нарахованих (сплачених) при придбанні товарів/послуг незалежно від напряму їх використання, тобто в оподатковуваних чи неоподатковуваних операціях.
Одночасно пунктом 198.5 статті 198 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних у терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання та/або починають використовуватися в операціях:
- що не є об’єктом оподаткування;
- звільнених від оподаткування;
- що здійснюються платником податку у межах балансу;
- що не є господарською діяльністю.
Згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, які призначаються для використання та/або починають використовуватися у зазначених вище операціях, податкові зобов’язання нараховуються тільки у випадку, якщо суми ПДВ, нараховані (сплачені) під час їх придбання або виготовлення, були включені до складу податкового кредиту.
Якщо товари/послуги, необоротні активи придбані без ПДВ (придбані у неплатників ПДВ, звільнені від оподаткування тощо), то у разі їх призначення для використання та/або початку використання в операціях, що не є об’єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, що здійснюються платником податку в межах балансу, та в операціях, що не є господарською діяльністю, нарахування податкових зобов’язань не здійснюється незалежно від дати їх придбання.
З урахуванням наведеного, починаючи з липня 2015 року податкова декларація з ПДВ складається по-новому.
|