Среда, 22.01.2025, 20:04

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
В первую очередь, дружба для Вас - это
Всего ответов: 33
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів

у січні-липні 2015 року

 Платниками податків протягом січня-липня 2015 року було мобілізовано до бюджету            83 688,9 тис. грн.  надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для  громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.

 

Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за 7 місяців 2015 року поповнено на 85 513,9 тис.грн.

 До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-липень 2015 року поповнено казну на 85 513,9  тис.грн.  До Державного бюджету за сім місяців поточного року надійшло 27 980,4 тис.грн. (у 2014 році лише – 18 029,8 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є податок на доходи фізичних осіб  – 10 945,7 тис. грн. , податок на додану вартість – 5239,4 тис.грн. та  податок на прибуток – 5038,2 тис. грн.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло                  57535,8 тис. грн., що на 14 918 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 32164,0 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження по податку на майно складають 13 053,0 тис. грн., в т.ч. від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 11 874,7 тис. грн.. 

 

Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки

За січень-липень 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 7 197,4 тис.грн. єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 2 599,8 тис. грн, що на 95,1 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.

 

Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ

4 006,0 тис. грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-липень 2015 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

Сплата за ліцензування та акцизний податок

У січні-липні 2015 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 271,9 тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

До бюджету  Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень – липень 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 1 862,3 тис. гривень.

Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.

 

Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету

З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 11 874,7 тис. грн плати за землю.

Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на 2 381,4 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.

Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.

Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.

Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.

 

Власники елітних авто cплатили 281,3 тисяч гривень транспортного податку

За даними Вовчанської ОДПІ до бюджету Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 281,3 тис.грн. транспортного податку.

Фахівці інспекції нагадують, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Юридичними особами сплата здійснюється авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Податок на нерухомість та транспортний податок - у запитаннях та відповідях

Днями у приміщенні Вовчанської ОДПІ відбулася «гаряча лінія» з платниками податків району за участі начальника відділу оподаткування юридичних осіб Косівцової Вікторії. Були розглянуті проблемні питання щодо сплати транспортного податку та податку на нерухомість. Надаємо деякі відповіді на запитання :

З якої дати визначається п’ятирічний термін використання автомобіля з метою оподаткування транспортним податком?

Датою початку користування автомобілів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах.

У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації автомобіля датою початку використання вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік).

У разі якщо календарну дату визначити неможливо (день, місяць, рік), то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення автомобіля.

Яким чином фізична особа сплачує транспортний податок, якщо протягом звітного року термін використання автомобіля досягне 5 років, наприклад у червні 2015 року?

Обчислення суми податку з автомобіля, який підлягає оподаткуванню для фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку починаючи з 1 січня поточного року та включаючи місяць, в якому термін використання легкового автомобіля досягне 5 років.

Оскільки ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування, то якщо термін використання автомобіля досягне 5 років у червні 2015 року, то податок сплачується у розмірі 12, 5 тис. грн.

Чи необхідно сплачувати транспортний податок за автомобіль, який є об’єктом оподаткування, якщо його викрадено?

Якщо викрадений легковий автомобіль, що використовувався до 5 років з об’ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб. см., не знято з реєстрації в органах внутрішніх справ (тобто обліковується у власності платнику податку), то такий платник зобов’язаний сплачувати транспортний податок.

Щоправда, Верховною Радою України зареєстровано проект Закону України від 27.03.2015 № 2484 щодо захисту прав платників транспортного податку, яким пропонується звільнити платників податку від сплати транспортного податку за автомобілі, які викрадено.

Чи необхідно сплачувати податок на нерухомість, якщо місцева рада не прийняла рішень про встановлення ставок?

У разі якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов’язковими згідно з нормами Податкового кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.

Тобто, якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мінімальною ставкою такого податку є «0» відсотків.

З якого періоду будуть застосовуватись ставки податку на нерухомість, якщо місцева рада прийняла рішень про встановлення ставок посеред 2015 року?

Офіційно оприлюднене Рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, яке набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 Податкового кодексу:

рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Чи сплачується податок на нерухомість, за придбаний об’єкт нерухомості по договору купівлі-продажу на який не видано свідоцтво про право власності? Якщо податок сплачується, то з якого періоду?

Податок на нерухомість, за придбаний об’єкт нерухомості по договору купівлі-продажу, на який не видано свідоцтво про право власності, сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

Згідно Закону України від 01.07.2014 р. №1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» - датою і часом державної реєстрації прав та їх обтяжень вважається дата і час реєстрації Заяви поданої для реєстрації прав та їх обтяжень.

Чи подається юридичною особою декларація за новостворений об’єкт нежитлової нерухомості?

Юридичною особою – платником податку щодо новоствореного об’єкта як нежитлової, так і житлової нерухомості, декларація подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на таку нерухомість.

За якою формою Податкової декларації з податку на нерухомість потрібно звітувати юридичним особам за ІІІ, ІVквартали ц.р.?

З 2015 року юридичні особи звітують з податку на нерухомість використовуючи форму Податкової декларації затверджену наказом Міністерства фінансів України від 01.07.2014 року № 735.

Міністерством юстиції України 29.04.2015 р. за № 479/26924 зареєстровано наказ Міністерства фінансів України від 10.04.2015 р. № 408 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», який набрав чинності 22 травня 2015 року.

На офіційному сайті, враховуючи вимоги пункту 46.6 Податкового кодексу, ДФС України інформує, що платники податку на нерухомість – юридичні особи будуть звітувати за формою Податкової декларації, затвердженою Наказом № 408 починаючи з 01 січня 2016 року – наступного базового податкового (звітного) періоду.

Яка подається податкова декларація (звітна, звітна нова, уточнююча) з податку на нерухомість, за новостворений об’єкт нерухомості при переході права власності протягом року?

Якщо платник податку має у власності декілька об’єктів житлової нерухомості на територіях різних сільських (селищних) рад, що належать до одного адміністративного району (коди органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості за КОАТУУ різні), то він подає до одного контролюючого органу декларації, окремо по кожному коду КОАТУУ (кількість поданих декларацій буде відповідати кількості кодів КОАТУУ).

Якщо суб’єкт господарювання вперше подає декларацію за новостворений об’єкт нерухомості та звітує за рік, у полі «Тип декларації» зазначає «Звітна».

Якщо перехід права власності на новостворений об’єкт оподаткування відбувся до 20 лютого, а звітну декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання у полі «Тип декларації» зазначає «Звітна нова».

При переході права власності на об’єкт оподаткування після закінчення граничного терміну подання декларації (після 20 лютого звітного року) протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт подається декларація з типом «Уточнююча».

Чи буде фізична особа притягатись до відповідальності за несплату податку на нерухомість, якщо контролюючий орган не надіслав до 1 липня ППР про сплату податку?

Платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми грошового зобов’язання, яка розраховується контролюючим органом. Платник податків несе відповідальність лише за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому Податковим кодексом. Тобто, якщо контролюючий орган не надіслав до 1 липня ППР про сплату податку - не буде узгодженого грошового зобов’язання, відповідно, особа не може бути притягнена до відповідальності за несплату податку на нерухомість.

Разом з тим, згідно норм Податкового кодексу, ППР вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його надіслано на останню відому адресу її місцезнаходження з повідомленням про вручення. Коли пошта не може вручити, вважаються врученим у день, зазначений поштовою службою із зазначенням причин невручення.

 

Как отчитаться единщику, если после разрегистрации он получил доход

ГФСУ ответила на вопрос, какую декларацию нужно подать физлицу, по которому внесена запись в ЕГР ЮЛ и ФЛП о государственной регистрации прекращения предпринимательской деятельности, в случае получения доходов, в т. ч. дебиторской задолженности.

Налоговики отметили, что доходы предпринимателя, полученные после внесения записи в Единый госреестр о прекращении предпринимательской деятельности, являются доходами физлица. Поэтому и отчитываться по ним следует как физлицу.

Следовательно, физлицу, в отношении которого внесена запись в Единый госреестр о разрегистрации, в случае получения доходов, в том числе дебиторской задолженности, нужно подать декларацию об имущественном состоянии и доходах за отчетный календарный год в течение 40 календарных дней, следующих за последним днем отчетного (налогового) года.

 

Утверждены критерии риска хоздеятельности в сфере пенсионного страхования

Кабмин постановлением от 29.07.2015 г. № 528 утвердил критерии, по которым оценивается степень риска от осуществления хозяйственной деятельности в сфере общеобязательного государственного пенсионного страхования и определяется периодичность проведения плановых мероприятий государственного надзора (контроля) органами Пенсионного фонда Украины.

Так, проверять указанных субъектов хозяйствования Пенсионный фонд будет со следующей периодичностью:

• с высокой степенью риска - не чаще одного раза в год;

• со средней степенью риска - не чаще одного раза в три года;

• с незначительной степенью риска - не чаще одного раза в пять лет.

Если в течение последних трех лет, но не менее чем по результатам двух последних проверок, не выявлены факты нарушения субъектом хозяйствования требований законодательства в сфере общеобязательного государственного пенсионного страхования, следующая проверка такого субъекта проводится не ранее чем через период времени, установленный для соответствующей степени риска, увеличенный в полтора раза.

 

Как будут отбирать налогоплательщиков для проверок? Утвержден новый порядок

Міністерство фінансів України затвердило Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків. Тепер перевірки чекатимуть, ймовірно, не будь-кого з суб'єктів господарювання, а тих, хто потрапляє під певні критерії.  

   По-перше, до плану-графіка перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства.  

   По-друге, періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику:  

   високий - не частіше, ніж один раз на рік  

   середній - не частіше, ніж один раз на 2 роки  

   незначний - не частіше, ніж один раз на 3 роки  

 

Нюанси припинення депозитарною установою профдіяльності на фондовому ринку

Затверджено зміни до Положення про припинення депозитарною установою провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності
Зокрема, визначено, що депозитарна установа до дати припинення діяльності зобов`язана складати та надавати Центральному депозитарію за його розпорядженнями облікові реєстри власників іменних цінних паперів.
Датою припинення діяльності вважається день, який наступає не пізніше ніж через 60 календарних днів після дати початку припинення діяльності. Якщо усі рахунки в цінних паперах були закриті раніше ніж через 60 календарних днів з дати початку припинення діяльності, датою припинення діяльності може вважатися дата закриття останнього рахунку у цінних паперах.
Крім цього, встановлено, що депозитарна установа повинна не пізніше 5 робочих днів з дати початку припинення діяльності передати копію баз даних станом на кінець операційного дня, що передує даті початку припинення діяльності, на електронних носіях у форматі, визначеному уповноваженим на зберігання.

Рішення НКЦПФР від 30.06.15 р. № 914 набуде чинності з дня офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 07.08.15 р. № 60.

Чи можна донарахувати суми індексації за минулий рік?

Так, це зробити не лише можна, а й необхідно. Адже індексація є складовою заробітної плати, а саме включається до фонду додаткової зарплати, і тому поводитися з нею слід за правилами та нормами, установленими для зарплати. Такого ж висновку дійшов і Вищий спеціалізований суд із розгляду цивільних і кримінальних справ. Працівник має право на підставі ст. 233 КЗпП звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком, тобто й зарплати за минулий рік у частині індексації. І роботодавець зобов’язаний із ним розрахуватися. То ж навіщо чекати рішення суду або результатів перевірки контролюючих органів?
Обов’язковість виплати індексації передбачено декількома нормативними актами. Так, у ст. 95 КЗпП ідеться про те, що заробітна плата підлягає індексації в установленому законодавством порядку, а в ст. 33 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР передбачено, що в період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна зарплата підлягає індексації згідно із чинним законодавством.
І наостанок нагадаємо про норми п. 9 Прикінцевих положень Закону від 28.12.14 р. № 80-VIII, якими визначено, що Закон від 03.07.91 р. № 1282-ХІІ застосовується в порядку та розмірах, установлених КМУ. На сьогодні ми маємо такий документ (що є чинним) – Порядок, затверджений постановою КМУ від 17.07.03 р. № 1078. Саме цим документом визначено порядок визначення сум індексації та норми, які визначають її розмір.

 

 

Харківщина: До бюджетів усіх рівнів надійшло близько 6 млрд. грн.,

індикативний показник ДФС України виконано на 111,5 %

 

Станом на 31 липня 2015 року забезпечено збір 5,9 млрд. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів, що на 1,2 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

Індикативний показник ДФС України виконано на 111,5 % - бюджети додатково отримали 604,4 млн. грн.

Так, до Зведеного бюджету надійшло:

ПДВ – 1 096 млн.грн., або 101,6 % (+ 17,2 млн.грн.) від індикативу та 121 % (+ 190,3 млн.грн.) від минулорічного показника;

Податку на прибуток – 565,4 млн.грн., або 120,7 % від індикативу, бюджет додатково отримав 96,9 млн.грн.;

Податку на доходи фізичних осіб – 2 404,4 млн.грн., або 112 % від індикативу, бюджет додатково отримав 257,1 млн.грн.

За липень до бюджетів усіх рівнів надійшло – 936,6млн.грн., що на 224,4 млн. грн. більше ніж за липень 2014 року

Індикативний показник ДФС України виконано на 119,4 %, додатково отримано 152,4 млн. грн.

Значну увагу у фіскальній службі області приділяють наповненню місцевих бюджетів, кошти з яких направляються на розвиток громад Слобожанщини.

Так, до місцевих бюджетів станом на 31 липня 2015 року надійшло     3,1 млрд. грн., що на 14 % або на  380 млн. грн. більше минулорічного показника.

Індикативний показник ДФС України виконано на 115,2 відсотка, додатково отримано 411,4млн. грн.

За липень до місцевих бюджетів -  568,4млн.грн., що на  118,5 млн. грн. або на  26,3% більше ніж за липень минулого року.

Індикативний показник ДФС України виконано на 125,6 відсотка, додатково отримано 115,7млн. грн.

Основним джерелом надходження до місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб. За січень-липень 2015 року фактично надійшло 1,6 млрд. грн. цього податку. Індикативний показник забезпечено на рівні 111,6 %, додатково надійшло 167,1 млн. гривень.

 

Оновлено форми книг обліку доходів і витрат та форми податкових декларацій платників єдиного податку

Вовчанська ОДПІ повідомляє, що 28 липня 2015 набув чинності наказ Мінфіну від 19 червня 2015 № 579 . Цим наказом затверджено:

- форма книги обліку доходів (для платників єдиного податку першої, другої і третьої груп, які не є платниками ПДВ);

- Порядок ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої і третьої груп, які не є платниками ПДВ;

- форма книги обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ).

Зазначений документ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 28.07.2015р. № 57.

Крім того, у цьому номері офіційного видання Міністерства Юстиції опубліковано наказ Мінфіну від 19 червня 2015 року № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку». Тобто з 28 липня 2015 року наказ № 578 також набув чинності. Відповідно до цього наказу затверджені :

- форма податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця;

- форма податкової декларації платника єдиного податку третьої групи  (юридичної особи);

- форма податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи

 

Більше 28 кг натурального волосся затримали на Харківщині

 

В ході проведення митного контролю потягу сполученням «Москва-Кривий Ріг» 45-річний громадянин України при усному та письмовому декларуванні заявив, що нічого крім особистих речей не переміщує. При цьому чоловік помітно нервував, що стало причиною більш ретельного догляду його речей.

Під час митного догляду багажу й було виявлено понад 28 кг натурального волосся, яке використовується для виготовлення париків та шиньйонів.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучені та передані на склад митниці.

 

В потязі «Дніпропетровськ - Москва» були виявлені ікона та орден Великої Вітчизняної Війни

 

Як повідомили в прес-службі ГУ ДФС у Харківській області, під час проведення письмового та усного декларування громадянин України, який збирався покинути країну, запевнив, що нічого забороненого та обмеженого не переміщує. Але при огляді багажу пасажира в дорожній сумці були виявлені дерев’яна ікона із зображенням ліку жінки з дитиною, орден Великої Вітчизняної Війни та посвідчення до нього.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України, що передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів з конфіскацією зазначених товарів. У разі визнання судом вини правопорушника вилучені предмети будуть безоплатно передані на довічне зберігання в музейні фонди країни.

Даний факт виявлено в результаті проведення спільної операції міжвідомчою робочою групою, яка була створена на виконання вказівки Президента України з метою боротьби з контрабандою, у складі представників УСБУ в Харківській області, Харківської митниці ДФС, ГУ МВС України в Харківській  області, Східного регіонального управління ДПС України та ГУ ДФС в Харківській області.

 

Грошове забезпечення учасників АТО не враховується при нарахуванні субсидії

01.08.15 р. набув чинності Закон від 15.07.15 р. № 615-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо належного соціально-економічного захисту учасників антитерористичної операції та членів їхніх сімей».
Законом передбачено, що при нарахуванні субсидії на оплату житлово-комунальних послуг споживачу та/або членам його сім`ї, які приймають безпосередню участь у АТО та звернулись за призначенням житлової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, до сукупного доходу не враховується отримане ними у період їх безпосередньої участі у проведенні АТО грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, що здійснюються працівникам правоохоронних органів, військовослужбовцям та працівникам в утворених відповідно до законів України військових формуваннях.

Закон від 15.07.15 р. № 615-VІІІ набув чинності з 01.08.15 р. та вводиться в дію з 01.10.15 р.

 

Затверджено форми документів для компенсації відсотків за кредитами аграріїв

Відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів та з метою аналізу ефективності використання бюджетних коштів затверджено форми документів щодо здійснення фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, а саме:
- Заявка на участь у конкурсі для отримання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами;
- Довідка про отримання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами за рахунок коштів державного бюджету;
- Журнал обліку реєстрації документів учасників конкурсу щодо визначення переліку позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів за рахунок коштів державного бюджету;
- Реєстр позичальників, які мають право на отримання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами;
- Реєстр позичальників для отримання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами;
- Інформація про використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення компенсації відсоткової ставки за кредитами, залученими у попередніх роках;
- Інформація про використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення компенсації відсоткової ставки за кредитами, залученими у поточному році;
- Інформація про використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами в розрізі позичальників;
- Заявка щодо додаткової потреби в компенсаційних коштах, необхідних для здешевлення кредитів.

Наказ Мінагрополітики від 01.07.15 р. № 253 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

Документи, які набули чинності 1 серпня 2015 року

Сьогодні набувають чинностi такі нормативно-правові акти:

 

 

ДФС про подання податкової звітності з податку на прибуток за півріччя 2015 р.

З метою дотримання вимог Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» ДФС розроблено проект уніфікованої форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі - проект декларації), в якій зменшено кількість додатків та передбачено наявність додатка РІ, в якому згруповані різниці, на які збільшується або зменшується фінансовий результат до оподаткування.
Слід врахувати, що на сьогодні чинними є форми таких податкових декларацій:
- з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міндоходів від 30.12.13 р. № 872;
- з податку на прибуток банків, затвердженої наказом Міндоходів від 06.02.14 р. № 121;
- з податку на доходи (прибуток) страховика, затвердженої наказом Міндоходів від 27.01.14 р. № 84;
- розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності, затвердженого наказом Мінфіну від 25.06.13 р. № 610.
Якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена контролюючим органом, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам ПК з такого податку, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.
У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації.
Для забезпечення реалізації положень ПК до затвердження нової форми податкової декларації з податку на прибуток підприємств рекомендуємо платникам відображати об’єкти оподаткування та податкові зобов’язання з податку на прибуток за звітний період - півріччя 2015 року - у зазначених вище чинних деклараціях.
При цьому для визначення суми об’єкта оподаткування та податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств за новими правилами рекомендуємо використовувати проект декларації, розміщеної на веб-порталі ДФС, та подавати його разом із діючими деклараціями у вигляді доповнення до таких декларацій.

Лист ДФС від 29.07.2015 р. № 27719/7/99-99-19-02-01-17.

 

ДФС про визначення бази оподаткування акцизом при оптовому постачанні електроенергії

Базою оподаткування акцизним податком електричної енергії, реалізованої відповідно до підпункту 213.1.10 ПК, є вартість реалізованої електричної енергії без ПДВ.
Оскільки датою виникнення податкових зобов`язань щодо постачання електроенергії є дата підписання акта прийому-передачі електроенергії, то в частині заповнення додатка 7 (Розрахунок суми акцизного податку з оптового постачання електричної енергії та виробництва електричної енергії, проданої поза оптовим ринком електричної енергії) робиться посилання на акт прийому-передачі електроенергії.
Таким чином, для розрахунку податкового зобов`язання з акцизного податку у графах 4 - 7 додатка 7 до декларації акцизного податку зазначається вартість відпущеної електричної енергії без ПДВ та без акцизного податку (з метою уникнення подвійного оподаткування).

Лист ДФС від 03.06.15 р. № 19680/7/99-99-19-03-02-1

 

 

Який розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності?

 Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (далі – орендна плата) є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПКУ); не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПКУ); може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПКУ, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах (п.п. 288.5.3 п. 288.5 ст. 288 ПКУ). Тобто норми п. 288.5 ст. 288 ПКУ встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки. При цьому якщо сума річного платежу за договором оренди землі є меншою, ніж сума платежу, визначена п. 288.5 ст. 288 ПКУ, то річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету, не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки. Якщо розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, є нижчим від встановленого п. 288.5 ст. 288 ПКУ, орендарю слід звернутись до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, з яким укладено договір оренди землі, з приводу приведення його у відповідність.

 

 

Чи є платником рентної плати за спеціальне використання води бюджетна установа у разі здачі окремих приміщень в оренду іншому СГ, в тому числі бюджетній установі?

 

 Пунктом 255.2 ст. 255 ПКУ визначено, що не є платниками рентної плати водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку. Для цілей ст. 255 ПКУ під терміном «санітарно-гігієнічні потреби» слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані. Якщо водокористувачі, які повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, використовують обсяги води для господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, рентна плата обчислюється на загальних підставах з усього обсягу використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання (п.п. 255.11.12 п. 255.11 ст. 255 ПКУ). Господарська діяльність - діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Об’єктом оподаткування рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання (п. 255.3 ст. 255 ПКУ). Відповідно до п.п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 ПКУ рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої, отриманої від інших водокористувачів) водних об’єктів з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів. За обсяги води, переданої водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з останніми договору на поставку води, рентна плата обчислюється і сплачується таким водокористувачем-постачальником. Таким чином, при наданні в оренду приміщень бюджетною установою (орендодавцем) іншій бюджетній установі (орендарю), якщо орендодавець та орендар не використовують обсяги води для господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, рентна плата за обсяги фактично використаної води такими установами не справляється. Якщо орендодавець (бюджетна установа) має договір на поставку води та не використовує обсяги води для господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, а орендар (бюджетна установа) використовує обсяги води для здійснення господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах без укладання окремого договору на поставку води, то платником рентної плати буде бюджетна установа (орендодавець) за обсяги фактично використаної орендарем води з урахуванням обсягу втрат води в системах постачання. Якщо орендодавець (бюджетна установа) має договір на поставку води та використовує обсяги води для господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, а орендар (бюджетна установа) не використовує обсяги води для здійснення господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах та не має окремо укладеного договору на поставку води, то орендодавець (бюджетна установа) є платником рентної плати за весь обсяг фактично використаної води (у т.ч. і води, використаної орендарем). При наданні в оренду приміщень бюджетною установою (орендодавцем) іншому суб’єкту господарювання, що не є бюджетною установою (орендарю), у випадку якщо орендодавець отримує воду відповідно до укладеного договору на поставку води та не використовує обсяги води для здійснення господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, а орендар використовує воду без укладення окремого договору на поставку води для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, то рентна плата ні орендодавцем (бюджетною установою), ні орендарем (що не є бюджетною установою) не сплачується. У випадку використання води орендарем (що не є бюджетною установою) в тому числі на інші, крім виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб цілі, без укладання ним окремого договору на поставку води, рентну плату сплачує орендодавець (бюджетна установа) за обсяги води, фактично використані орендарем, навіть якщо такий орендодавець (бюджетна установа) не використовував обсяги води для здійснення господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах. Якщо орендарем (що не є бюджетною установою) самостійно укладено договір на поставку води, то у разі використання ним води в тому числі на інші, крім задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб цілі, такий орендар є платником рентної плати за обсяги фактично використаної ним води з урахуванням обсягу втрат води в системах постачання, а у разі використання води таким орендарем для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, орендар (що не є бюджетною установою) не є платником рентної плати. Разом з цим, з урахуванням норм п. 49.2 ст. 49 ПКУ, наявність дозволу на спеціальне водокористування (або договору на поставку води) із встановленими в них лімітами (обсягами) використання води, що підлягають відображенню в податковій декларації звітного (податкового) періоду, визначає обов’язок суб’єкта господарювання, який здійснює використання води виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб власних або населення, подавати податкову декларацію з рентної плати. Такі суб’єкти господарювання в декларації податкові зобов’язання не визначають, а відображають встановлені в дозволі на спеціальне водокористування ліміти використання води (обсяги використання води встановлені в договорі на поставку води).
 

 

Президент підписав Закон, який захищає права пенсіонерів-військовослужбовців на перерахунок пенсій

 Президент підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення», який захищає права пенсіонерів-військовослужбовців на перерахунок пенсій. Цим Законом № 614-VIII, прийнятим Верховною Радою України 15 липня 2015 року, встановлюється, що перерахунок пенсій у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій, не проведений з вини органів Пенсійного фонду або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсій, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком. Також уточнено норму Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» щодо вимоги досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу при призначенні пенсій на пільгових умовах або за вислугу років. Закон набирає чинності з 1 січня 2016 року. Кабінет Міністрів України до кінця 2015 року зобов'язаний привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд і скасування міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

 

Про відповідальність страхувальників, які своєчасно не нарахували ЄСВ до розміру мінімальної заробітної плати

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області роз'яснила, що страхувальник, який своєчасно не нарахував єдиний внесок до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, несе фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до чинного законодавства. Так, пунктом 3 частини одинадцятої статті 25 Закону N2464 передбачено фінансову відповідальність за донарахування фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску — накладення штрафу у розмірі 10% зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50% суми донарахованого єдиного внеску. Підставою для прийняття такого рішення є акт (документальної або камеральної перевірки) фіскального органу (крім коригувань по тимчасовій втраті працездатності). Водночас, відповідно до статті 26 Закону N2464 та статті 165-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, несуть відповідальність за порушення порядку нарахування єдиного внеску. Такі порушення тягнуть за собою накладення штрафу від 30 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке правопорушення, тягнуть за собою накладення штрафу від сорока до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Держстат обновив звіти з праці

 Держстат затвердив нові форми статзвітності з праці. Так, наказом від 21.07.2015 р. № 172 затверджено форми: — № 1-ПВ (місячна) «Звіт із праці» — застосовується зі звіту за січень 2016 року; — № 1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці» — застосовується зі звіту за I квартал 2016 року. В свою чергу з 04.01.2016р. втратить чинність наказ Держкомстату «Про затвердження форм державних статистичних спостережень зі статистики праці» від 07.08.2013 р. № 239

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (05.08.2015)
Просмотров: 385 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика