Среда, 22.01.2025, 17:47

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Смотрите ли вы ТВ?
Всего ответов: 64
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Про порядок повернення на поточний банківський рахунок помилково та/або надміру перерахованих коштів на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ

 

Якщо на дату подання податкової декларації з ПДВ (далі – декларація) сума коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої декларації, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню, зокрема, на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов’язань з податку. Такі норми встановлено підпунктом «б» п. 200 прим.1. 6 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 10 розд. ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 № 966, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.10.2014 за № 1267/26044, із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 966), заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету, є додатком 4 до декларації (далі – Заява).

Додатки 2, 3, 4 подаються лише до декларації 0110 (п. 11 розд. Х Порядку № 966).

Згідно з п. 21 прим.1 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569, для відповідного перерахування коштів ДФС надсилає Казначейству реєстр, в якому зазначаються найменування платника податку, податковий номер та індивідуальний податковий номер, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету або на поточний рахунок платника податку, та реквізити такого рахунка (у разі подання платником податку Заяви).

Казначейство на підставі зазначеного реєстру протягом п’яти робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов’язань, здійснює відповідне перерахування.

 

У разі припинення підприємницької діяльності спрощенці нараховують та сплачують ЄСВ за кожний повний або неповний відпрацьований місяць

 

Фізичні особи-підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, при припиненні підприємницької діяльності нараховують та сплачують єдиний внесок за кожний повний або неповний відпрацьований місяць, в якому подано заяву про припинення підприємницької діяльності – повідомляють фахівці Вовчанської ОДПІ.

Відповідно до абзацу 7 частини 1 статті 5 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зняття з обліку платників єдиного внеску - фізичних осіб-підприємців здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.

Згідно з п. 4 частини 1 статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є, зокрема, фізичні особи-підприємці, в тому числі фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування. Такі платники зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Також звертаємо увагу, що підпунктом 2 пункту 6 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування та сплати платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 року № 449, визначено, що фізичні особи-підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування, можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.

При цьому, суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Зауважимо, що розмір єдиного внеску для фізичних осіб-підприємців, що обрали спрощену систему оподаткування, складає 34,7% суми, що визначається такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Мінімальний розмір єдиного внеску визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід).

Отже, з вищевикладеним, можна зробити висновок, що фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховують та сплачують єдиний внесок за кожний повний або неповний відпрацьований місяць, в якому подано заяву про припинення підприємницької діяльності в розмірі, який визначають самостійно, але не менше мінімального страхового внеску.

 

Україна скасує додатковий імпортний збір з початку 2016 року

Відповідне рішення вже прийнято, заявляють у Мінфіні

Дополнительный импортный сбор, введенный в феврале этого года для стабилизации платежного баланса Украины, будет отменен с 1 января 2016 года, сообщила замминистра финансов Елена Макеева в ходе заседания коллегии Министерства финансов.

«Дополнительный импортный сбор - уже принято решение, что он будет отменен с 1 января 2016 года», - сказала она.

Как сообщалось, правительство в конце февраля ввело временные меры для стабилизации платежного баланса в виде сбора по импорту по ставкам 10% и 5%.

Сбор не распространяется на критический импорт, медицинские принадлежности, энергетические ресурсы, в частности на газ, и другие важные для украинской экономики и населения товары.

Страны - члены Всемирной торговой организации призывают Украину отменить дополнительный импортный сбор не позднее конца 2015 года. 

Государственная фискальная служба Украины отмечает значительный рост ввоза в страну контрабандного товара после введения дополнительного импортного сбора.

В то же время, подавляющее большинство членов ВТО признали, что примененные Украиной меры связаны со сложной ситуацией с платежным балансом и введены в полном соответствии с положениями соглашений ВТО. При этом Россия стала единственным членом ВТО, который не присоединился к консенсусу в данном вопросе.

 

ДФС нагадує, як повернути помилково перераховані на електронний рахунок кошти

ДФСУ нагадує про порядок повернення на поточний банківський рахунок помилково та/або надміру перерахованих коштів на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ

Якщо на дату подання податкової декларації з ПДВ (далі – декларація) сума коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої декларації, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню, зокрема, на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов’язань з податку. Такі норми встановлено підпунктом «б» п. 200 прим.1. 6 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 10 розд. ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 № 966, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.10.2014 за № 1267/26044, із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 966), заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету, є додатком 4 до декларації (далі – Заява).

Додатки 2, 3, 4 подаються лише до декларації 0110 (п. 11 розд. Х Порядку № 966).

Згідно з п. 21 прим.1 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569, для відповідного перерахування коштів ДФС надсилає Казначейству реєстр, в якому зазначаються найменування платника податку, податковий номер та індивідуальний податковий номер, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету або на поточний рахунок платника податку, та реквізити такого рахунка (у разі подання платником податку Заяви).

Казначейство на підставі зазначеного реєстру протягом п’яти робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов’язань, здійснює відповідне перерахування.

 

Мінфін об’єднав коди бюджетної класифікації з податку на прибуток підприємств

Це дозволить автоматично об’єднати всі переплати з податку на прибуток в особових картках платників податків, та враховувати їх під час сплати поточних зобов’язань з цього податку

Міністерство фінансів України об’єднало коди бюджетної класифікації з податку на прибуток підприємств, та тим самим зробило перший крок для вирішення проблеми переплат з податку на прибуток.

Міністерство фінансів активно працює над покращенням бізнес-клімату в Україні, в тому числі – над спрощенням адміністрування податків для платників податків та забезпечення дружньої для бізнесу податкової системи. Черговим кроком на шляху забезпечення  спрощення системи оподаткування є об’єднання кодів бюджетної класифікації з податку на прибуток підприємств.

Підчас режиму Віктора Януковича, на прохання органів фіскальної служби в Україні почалося широке використання практики, коли підприємства сплачували податки наперед. Метою цього було вирішення поточних фіскальних проблем за рахунок платників податків. Задля цього штучно створювалися різноманітні механізми, зокрема, облік податку на прибуток сплачувався на різні рахунки. Як результат, наявні на них переплати/борги з податку на прибуток підприємства не можна було взаємно зарахувати.

Це призвело до значного накопичення переплат підприємств, що становить загрозу для фінансової стабільності підприємств, а також для стабільності надходжень до державного бюджету в майбутньому.

Уряд не може одночасно використати всю суму переплаченого податку для взаємозаліку по сплаті податків підприємствами, оскільки це створить неприпустиме навантаження на державний бюджет. Але для системного вирішення проблеми переплат з податку на прибуток, Міністерство фінансів прийняло рішення про об’єднання рахунків для сплати податку на прибуток. Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 20 липня 2015 року № 651 «Про затвердження змін до бюджетної класифікації», облік податку на прибуток та авансового внеску з цього податку буде здійснюватися за одним кодом бюджетної класифікації.

Цей крок дозволить автоматично об’єднати всі переплати з податку на прибуток в особових картках платників податків, та враховувати їх під час сплати поточних зобов’язань з цього податку. В свою чергу, це дозволить уникнути виведення оборотних коштів платників та випадків надмірної сплати податку до бюджету.

 

ПДВ-рахунки: порядок відкриття та закриття

Вовчанська ОДПІ роз'яснила порядок відкриття/закриття ПДВ-рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ

ДФСУ у підкатегорії 101.08 ЗІР відповіла, який порядок відкриття/закриття ПДВ-рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.

Після реєстрації особи платником ПДВ та присвоєння індивідуального податкового номера платника податку Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) надсилає Казначейству інформацію щодо такого платника податку. 

В Казначействі зареєстрованому платнику податку відкривається ПДВ-рахунок.

У день відкриття ПДВ-рахунку Казначейство направляє до ДФС повідомлення про відкриття рахунку відповідно до положень наказу Міністерства доходів і зборів України від 26.12.2013 № 853 «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21.01.2014 за № 121/24898.

ДФС здійснює взяття ПДВ-рахунку на облік, направляє повідомлення про взяття на облік до Казначейства та повідомляє платника податку про реквізити його ПДВ-рахунку. 

При кожній повторній реєстрації платником ПДВ відкривається новий ПДВ-рахунок

Після анулювання реєстрації платника податку та завершення всіх розрахунків з бюджетом за відповідний період реєстрації платником ПДВ ДФС для закриття рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ надсилає Казначейству: 

а) за наявності на ПДВ-рахунку залишку коштів - реєстр на списання коштів до бюджету та наступного дня після списання коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити; 

б) у разі відсутності на ПДВ-рахунку залишку коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити. 

Казначейство на підставі відповідних реєстрів податку перераховує кошти до бюджету, закриває ПДВ-рахунок та у день закриття повідомляє про це ДФС.

 

Від ПДВ звільняються лікарські засоби у встановлених Кабміном обсягах

Вовчанська ОДПІ розповіла про звільнення від ПДВ операцій із ввезення в Україну лікарських засобів і медвиробів

Государственная фискальная служба в письме от 9 июля 2015 года № 24879/7/99-99-19-03-02-17 разъяснила, что с 27.05.2015 и до завершения периода проведения АТО и/или введения военного положения на операции по ввозу на таможенную территорию Украины и поставке на таможенной территории Украины лекарственных средств и медицинских изделий в соответствии с подпунктом «в» пункта 193.1 ст. 193 Налогового кодекса, предназначенных для использования учреждениями здравоохранения и участниками АТО для оказания медицинской помощи физическим лицам, которые получили ранения, контузии или иные повреждения здоровья, на Объемы таких лекарств и медизделий, утвержденные распоряжением Кабмина № 544-р, распространяется временный режим освобождения от обложения НДС, определенный пунктом 32 подраздела 2 раздела XX НК.

До 26.05.2015 (включительно) операции по ввозу на таможенную территорию Украины и поставке на таможенной территории Украины лекарственных средств и медицинских изделий, определенные пунктом 32 подраздела 2 раздела XX НК, облагаются НДС в общем порядке с начислением налога по ставкам, установленным пунктом 193.1 ст. 193 НК.

Распоряжение № 544-р «Об объемах лекарственных средств и медицинских изделий, операции по ввозу которых на таможенную территорию Украины и поставке на таможенной территории Украины освобождаются от обложения налогом на добавленную стоимость на период проведения антитеррористической операции и/или введения военного положения» принято Кабмином 27 мая 2015 года.

 

Какие коды бюджетной классификации используются для платы за выдачу лицензии?

Минфин напомнил по каким кодам бюджетной классификации необходимо осуществлять учет поступлений от платы за выдачу лицензии

Мінфін у листі від 06.07.2015 р. №31-11230-05-10/21929 зазначив, що надходження Державного бюджету України в частині плати за ліцензії обліковуються за кодами:

- 22011200 "Плата за видачу, продовження, переоформлення ліцензій і за видачу дубліката ліцензій на мовлення, та ліцензій провайдера програмної послуги";

- 22011400 "Плата за видачу, переоформлення продовження терміну дії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом  України та видачу дублікатів таких ліцензій ";

- 22011500 "Плата за ліцензії, видані Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг";

- 22011700 "Плата за видачу, переоформлення, продовження терміну дії ліцензій на здійснення діяльності у сфері телекомунікації та видачу копій і дублікатів таких ліцензій".

Відповідно надходження в частині штати за ліцензії, які не обліковуються за вищезазначеними кодами, зараховуються до місцевих бюджетів та обліковуються за кодами бюджетної класифікації:

- 22010200 "Плата за ліцензії на певні види господарської діяльності та сертифікати, що видаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, виконавчими органами місцевих рад і місцевими органами виконавчої влади";

- 22010500 "Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

- 22010600 "Плата за ліцензії на право експорту, імпорту та оптової торгівлі спирту етилового, коньячного та плодового";

- 22010700 "Плата за ліцензії на право експорту, імпорту алкогольними напоями та тютюновими виробами";

- 22011000 "Плата за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами";

- 22011100 "Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами";

- 22011800 "Плата за ліцензії та сертифікати, що сплачується ліцензіатами за місцем здійснення діяльності".

 

Яким чином уточнити показники в податковій декларації з податку на нерухоме майно?

Вовчанська ОДПІ у підкатегорії 106.07 ЗІР відповіла, яким чином уточнити показники в податковій декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у разі коли протягом року об’єкт будівлі було зруйновано (знищено).

Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).

Згідно з ст. 2 Закону України від 01 липня 2004 року № 1952-ІV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 1952) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр).

Порядок проведення державної реєстрації припинення права власності на об’єкт нерухомого майна, у т.ч. у зв’язку з його знищенням, визначено постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 868 «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).

Формою Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Декларація), затвердженою наказами Міністерства фінансів України від 01.07.2014 № 735 та від 10.04.2015 № 408 (звітність буде подаватись починаючи з 01.01.2016), передбачено зазначення типу Декларації: «Звітна». «Звітна нова» або «Уточнююча».

Тобто, платник податку - юридична особа нараховує податок за об’єкт нерухомого майна, який було зруйновано/знищено, при наявності підтверджуючих документів щодо державної реєстрації припинення права власності на такий об’єкт нерухомого майна, за період з 01 січня звітного року до початку того місяця, в якому проведено таку державну реєстрацію.

Якщо державна реєстрація припинення права власності на об’єкт нерухомого майна відбулась до 20 лютого звітного року, а «Звітну» Декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків - юридичною особою Декларація подається за типом «Звітна нова», а після його закінчення - «Уточнююча».

 

Нотаріуси не платять штраф за неподачу форми 1ДФ про здійснення нотаріальних дій

ДФСУ наказом від 17.07.2015 р. №507 затвердила Узагальнюючу податкову консультацію щодо подання до контролюючого органу фізичними особами, які здійснюють приватну нотаріальну діяльність, інформації про посвідчені договори продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами, продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами), про видачу свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчені договори дарування.

Отож, при вчиненні вищезазначених нотаріальних дій приватний нотаріус зобов’язаний надавати інформацію контролюючим органам шляхом заповнення граф 1, 2, 3а, 4 та 5 Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ).

У зазначених графах відображається: порядковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), про яку надається інформація в податковому розрахунку, сума нарахованого доходу, сума сплаченого податку на доходи фізичних осіб (у випадках передбачених Кодексом), ознака доходу згідно з довідником ознак доходів.

Оскільки інформація яку повинен подавати приватний нотаріус до контролюючого органу не є податковою звітністю, то підстави для застосування відповідальності у вигляді штрафів відсутні.

 

10 августа предельный срок для квартальной отчетности

10 августа предпринимателям установлен предельный срок для представления квартальной отчетности, в частности:

Налоговой декларации плательщика единого налога – физического лица – предпринимателя за II квартал 2015 года предпринимателями, избравшими третью группу;

Декларации об имущественном состоянии и доходах за II квартал 2015 года предпринимателями, которые с 1 апреля 2015 года перешли с упрощенной системы налогообложения на общую или зарегистрированы во II квартале 2015 года и применяют общую систему налогообложения;

Налогового расчета сумм дохода, начисленного (уплаченного) в пользу налогоплательщиков, и сумм удержанного из них налога по форме № 1ДФ за II квартал 2015 года.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (29.07.2015)
Просмотров: 342 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика