Среда, 22.01.2025, 18:04

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Каким Интеретом вы пользуетесь?
Всего ответов: 81
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Про порядок розгляду звернень громадян на семінарі

Днями в приміщенні Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області пройшов семінар за участі начальника відділу реєстрації платників та електронних сервісів Маргарити Мазаіхіної та платників податків району на тему: «Порядок розгляду звернень громадян. Електронний сервіс «Пульс».

«З початку року до Вовчанської ОДПІ  надійшло 3 звернення громадян, з яких 1   – з питання військового збору, два інші -  з питань податку на доходи фізичних осіб та сплати за землю. Станом на 01.07.2015 фахівцями інспекції розглянуто усі звернення. За результатами розгляду, по усім заявам надано роз’яснення щодо застосування норм чинного податкового законодавства», - повідомила присутніх Маргарита В’ячеславівна.

За перше півріччя поточного року до інспекції надійшов 1 запит на отримання публічної інформації від фізичної особи. Запит опрацьований в повному обсязі, відповідь надано вчасно.

Під час зустрічі було повідомлено, як правильно оформити звернення та які дані необхідно зазначити, щоб оформити звернення. Звернення може бути усним (викладеним громадянином записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо повноваження оформленні відповідно до чинного законодавства. Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Звернення оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями.

Також фахівець повідомила присутніх, що для забезпечення оперативного реагування на інформацію від громадян та суб’єктів господарювання про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби створено телефонну лінію «Пульс». що для забезпечення оперативного реагування на інформацію від громадян та суб’єктів господарювання про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби створено телефонну лінію «Пульс».

Ефективний сервіс «Пульс» — є каналом комунікації з громадянами, який дозволить остаточно подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами.

Телефонний сервіс «Пульс» функціонує у цілодобовому режимі: у робочий час інформацію приймають працівники сервісного центру, а в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Звернутися до «Пульсу»  можна за номером: (044) 284-00-07.

 «Звернення від платників – один з небагатьох чинників, що свідчить про рівень довіри суспільства до податкових органів та водночас про відкритість податківців перед суспільством. Розгляд звернень – вимога Закону і виконувати її необхідно неформально для подальшого зміцнення довіри суспільства» - відзначила наприкінці зустрічі начальник відділу реєстрації платників та електронних сервісів Маргарита Мазаіхіна.

Платники отримали вичерпні відповіді на свої запитання та зразки друкованої продукції з питань оформлення звернень.

«Гаряча лінія» на тему «Електронне адміністрування ПДВ»

Днями в приміщенні Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області відбулася «гаряча лінія». На питання учасників «гарячої лінії» відповідала начальник відділу оподаткування юридичних осіб Вікторія Косівцова. Пропонуємо вашій увазі деякі з питань, що надійшли під час сеансу.

1. Як в податковому обліку по ПДВ відображати операції з передоплати за товар, який знаходиться на стадії виготовлення?

Відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПКУ податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПКУ вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата отримання коштів від покупця на банківський рахунок (чи у касу) платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню;

б) дата відвантаження товарів.

Отже, якщо "першою подією" є попередня оплата за товар, який ще не виготовлено, то на дату отримання такого авансу постачальник - платник ПДВ повинен визначити податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з договірної вартості такого товару, скласти податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН. В подальшому, якщо при оприбуткуванні виготовленого товару   на баланс платника ПДВ його виробнича собівартість перевищить договірну вартість, з якої були визначені податкові зобов'язання на дату отримання передоплати, то на дату його оприбуткування на баланс платник податку повинен скласти другу податкову накладну, виходячи з різниці між виробничою собівартістю та договірною вартістю такого товару. У податковій накладній, яка складена на різницю між виробничою собівартістю та договірною вартістю, у верхній лівій частині робиться відповідна помітка "Х" та зазначається тип причини: 17 - складена на суму перевищення собівартості самостійно виготовлених товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання. Така податкова накладна також підлягає обов'язковій реєстрації в ЄРПН.

2. Які штрафи передбачені за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних?

Штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН застосовуватимуться у таких розмірах:

– 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

– 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

– 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

– 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Якщо податкова накладна/розрахунок коригування зареєстровані протягом 30 календарних днів з дати їх складання, то з 1 лютого по 1 липня 2015 року штраф, у розмірі 10%, передбачений Податковим кодексом не застосовується.

Слід зауважити, що вказані штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН визначені в ст.120¹ Податкового кодексу України. 

3. В які терміни проводиться реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі?

З 1 лютого 2015 року всі податкові накладні, сформовані за операціями, датованими починаючи з вказаної дати підлягають обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних .Вказана норма стосується  в тому числі і тих податкових накладних, які складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також податкові накладні, що не надаються покупцю, а також незалежно від суми ПДВ, вказаній в такій податковій накладній. Розрахунок коригування до таких податкових накладних також обов’язково реєструється в ЄРПН.

Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН складає 15 календарних днів з дати оформлення податкової накладної/розрахунку коригування.

Податкові накладні, складені за операціями, здійсненими після 1 лютого поточного року можуть бути зареєстровані в ЄРПН після спливання 15-денного терміну реєстрації лише із одночасним застосуванням штрафів, але не пізніше 180 днів з дати їх складання

Відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування. 

4. Яким чином буде працювати новий сервіс по обміну інформацією з контрагентами?

Новий електронний сервіс – це обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами .

Розроблений ДФС України сервіс стане допомогою платникам податків при складанні розрахунку коригування до податкової накладної, виданої отримувачу товарів (послуг), що передбачено п. 16 постанови КМУ від 16 жовтня 2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість».

Щоб скористатися новим сервісом, електронні документи для здійснення обміну та засоби надсилання документів повинні відповідати таким вимогам:

1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міндоходів від 29.11.2013 №729);

2. Формат транспортного повідомлення – відповідати вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС;

3. Електронний документ  надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку SOAP;

4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФС.

З інструкцією з використання програмного забезпечення можна ознайомитися на веб-порталі ДФС www.sfs.gov.ua.  

5Що дасть державі та платникам запроваджене електронне адміністрування ПДВ?

Зміни щодо електронного адміністрування ПДВ набули чинності з 1 січня 2015 року. Відповідно до прийнятих законодавчих актів «Електронне адміністрування ПДВ запроваджено поетапно  до 1 липня 2015 року у тестовому режимі та діятиме до 01 липня 2015 року. Цей тестовий термін введено з метою надати змогу платникам податку та контролюючим органам адаптуватись до нових правил адміністрування податку на додану вартість, а з 1 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запрацює на постійній основі.

Запровадження такої системи направлено на зниження ризиків формування фіктивного кредиту та унеможливлення отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, скорочення обсягів тіньової економіки в країні та витрат держави на адміністрування ПДВ. Крім того, система електронного адміністрування ПДВ зменшує вплив людського фактору та сприяє зменшенню рівня корупції. Також зменшується кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок, скорочується число критеріїв для автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість та  спрощується звітність з ПДВ.

 

Податкова міліція припинила спробу постачання товарів на неконтрольовану територію Донецької області

Співробітниками управління викриття кримінальних правопорушень у митній сфері ГОУ ДФС та ОУ ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинено спробу постачання товарів на тимчасово окуповану територію Донецької області.

Так, одним із суб`єктів господарювання Дніпропетровської області до митного поста подано митну декларацію, згідно якій підприємство здійснювало експорт автомобільних шин для вантажного автотранспорту до РФ.  (Інформативно  радіальні шини для вантажного транспорту розмірами R22 та R17 використовуються на військовій техніці).

Водій вантажного автомобіля MAN F2000, на якому транспортувався товар, надав письмові пояснення про те, що вказані шини він повинен був доставити  до тимчасово окупованої території – самопроголошеної «ДНР».

Одночасно з цим  громадянин, який за документами був директором та засновником зазначеного підприємства, повідомив про свою непричетність до фінансово-господарської та зовнішньоекономічної діяльності даного підприємства.

За результатами проведених заходів зовнішньоекономічна операція зупинена, а вантаж вилучено. 

Змінився граничний розмір орендної плати

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, з 24 липня 2015 року, тобто з дня, наступного за днем опублікування, набрав чинності Закон України від 30.06.2015 №557-VIII «Про внесення зміни до статті 288 Податкового кодексу України щодо граничного розміру орендної плати» (далі – Закон №557) (опублікований у газеті «Голос України» від 23.07.2015 №131).

До набрання чинності Закону №557 пунктом 288.5 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що  розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Кодексу);

- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Кодексу).

Законом №557 пункт 288.5 статті 288 Кодексу доповнено підпунктом 288.5.3, відповідно до якого річна сума платежу може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

 

Як відобразити у звіті з єдиного внеску виплати мобілізованому працівнику у разі отримання компенсації з бюджету

Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року №105, діє з 17 березня 2015 року.

Так, з березня 2015 року, за умови подання органам соціального захисту населення Звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, підприємствам надаються компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку мобілізованих працівників, які звільняються від сплати єдиного внеску.

Такий дохід відображається у таблиці 1 до Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів тільки у рядку 1.1 з перенесенням у рядок 1.

У таблиці 6 до Звіту з єдиного внеску інформація про таких осіб відображається з обов’язковим зазначенням реквізитів:

- 11 «Місяць та рік, за який проведено нарахування»;

- 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/ цивільно - правових відносинах протягом звітного місяця»;

- 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати/ доходу (усього с початку звітного місяця)»;

Реквізити 18 та 19 у таблиці 6 до звіту не заповнюються.

Детальне роз‘яснення щодо відображення у Звіті з єдиного внеску виплат мобілізованим працівникам надано листом ДФС України від 13 травня 2015 року № 16781/7/99-99-17-03-07-17 «Про надання роз‘яснення».

 

Порядок
заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів

1. При сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється таким чином:

поле N 1:

друкується службовий код (знак) "*" (ознака платежу);

поле N 2:

друкується розділовий знак ";";

друкується код виду сплати (формат ссс - тризначне число);

поле N 3:

друкується розділовий знак ";";

друкується один з нижченаведених реквізитів:

а) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);

б) реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів) і має відповідну відмітку у паспорті;

в) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється Міндоходів (завжди має 9 цифр);

у разі здійснення платником податків - юридичною особою сплати за відокремлений підрозділ друкується код за ЄДРПОУ відокремленого підрозділу, за який здійснюється така сплата;

поле N 4:

друкується розділовий знак ";";

друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля "Призначення платежу" електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається;

у разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.

У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі - відшкодування ПДВ), повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів Міндоходів, поля N 5 та N 6 заповнюються таким чином:

поле N 5:

друкується розділовий знак ";";

друкується дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат - ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле N 5 не заповнюється;

поле N 6:

друкується розділовий знак ";";

друкується номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле N 6 не заповнюється;

поле N 7:

друкується розділовий знак ";";

резервне поле. Заповнюється платниками податків та/або органами Державної казначейської служби України (органами Міндоходів) у разі здійснення розрахунків згідно з окремими рішеннями Кабінету Міністрів України тощо. Зазвичай не заповнюється.

У разі погашення податкових векселів (податкових розписок) коштами при заповненні розрахункового документа в резервному полі необхідно проставляти номер векселя.

ДФС ставить чіткий план – протягом 100 днів перемогти контрабанду на митниці

Про це під час спільної прес-конференції з головою Одеської обласної державної адміністрації Міхеілом Саакашвілі зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

За його словами, боротьба з контрабандою, підвищення ефективності електронних сервісів фіскальної служби та оптимізація роботи – є одними з основних завдань, які стоять перед фіскальною службою.

Так, Одеська область стане однією з перших областей, де впроваджуватиметься пілотний проект. Тому для ДФС України важлива підтримка органів місцевого самоврядування та місцевих правоохоронних органів в напрямку спільної боротьби з контрабандою, зловживаннями та фіктивним бізнесом. Перш за все, це стосується нелегального імпорту, фіктивного податкового кредиту, компаній, які експортують зерно та не повертають валютну виручку у державу.

Голова ДФС Роман Насіров зазначив, що в боротьбі з цими явищами досягнуті домовленості, повна підтримка та взаєморозуміння з головою Одеської обласної державної адміністрації Міхеілом Саакашвілі.

«Вже є подані законопроекти і ми зацікавлені, щоб 50% від додаткових надходжень надходили в окремі фонди на фінансування інфраструктурних проектів в Одеській області», - зазначив Голова ДФС України.

Крім того, фіскальна служба у тісній співпраці з місцевою владою запроваджуватиме спеціальні додаткові проекти стосовно підвищення ефективності збору податків до місцевих бюджетів. 

«Ми ставимо перед собою чіткий план протягом 100 днів перемогти контрабанду на митниці. Для України це форпост. Якщо існує контрабанда в Одесі, це позначається на економіці, на неможливості рівних умов для чесної конкуренції. Такі ж прояви є і на західному кордоні, - підкреслив Роман Насіров. - Ми будемо виводити сервіс на новий рівень. Вже до кінця цього року ми прагнемо створити нові умови для митного оформлення вантажів в Одеському регіоні».

 

Хто повинен сплачувати податок, якщо у нерухомості кілька власників?

Вовчанська ОДПІ інформує, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

Нагадаємо, відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.

 

Представники ОБСЄ завітали до харківських митників

Напередодні до Харківської митниці ДФС з метою знайомства завітали представники ОБСЄ – Георгій Секей, Пітер Керн та Валерія Гришина.

Керівник митниці Валерій Остапчук розповів гостям про діяльність митниці, її основні функції, структуру, про розташування пунктів пропуску на кордоні та роботу найкрупніших митних постів.

Гості поділилися своїми враженнями від відвідування Слобожанщини.

В свою чергу Валерій Остапчук зазначив, що, оскільки основними завданнями митниці є створення сприятливих умов для полегшення торгівлі, сприяння транзиту, збільшення товарообігу та пасажиропотоку через митний кордон України, здійснення разом з митними органами інших держав заходів щодо удосконалення процедури пропуску товарів через митний кордон України, їх митного контролю та митного оформлення, ця зустріч була вкрай важливою для обох сторін.

«Сподіваємось на плідне співробітництво в майбутньому», - відзначив очільник Харківської митниці ДФС.

 

ДФС та МВФ спільно працюють над планом реформ фіскальної служби

З 21 липня по 3 серпня в Києві перебуватиме місія технічної допомоги МВФ. Протягом цього періоду представники місії податково-бюджетного Департаменту МВФ детально вивчать стан та етапи реалізації змін, які заплановані у діяльності ДФС України. Вони оцінять підготовку плану проведення реформ фіскальної служби та актуалізують всі попередньо надані рекомендації Фонду.

Лейтмотивом приїзду місії стало затвердження в липні Державною фіскальною службою плану дій з виконання Плану інституційних змін діяльності ДФС, який передбачає перелік завдань щодо впровадження якісних змін та ефективної організації управляння службою.

Представники МВФ разом з фахівцями ДФС за цей час обговорять заплановані кроки стосовно вирішення кола проблем з адміністрування ПДВ, авансових платежів з податку на прибуток, виконавчої дисципліни щодо ЄСВ, а також – відшкодування ПДВ.

За результатами спільної роботи місія Фонду надасть практичні рекомендації щодо удосконалення змін, які передбачені Планом ДФС.

Всі учасники цього процесу переконані, що така плідна співпраця допоможе в якісному управлінні процесом для вчасного проведення реформ ДФС. 

 

Закон о РРО уже в действии

С 23.07.15 г. вступил в силу Закон "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые законы Украины относительно применения регистраторов расчетных операций".
Законом установлено, что от применения РРО освобождаются плательщики единого налога:
- 1 группы;
- 2 и 3 групп (ФЛП) независимо от выбранного вида деятельности, объем дохода которых в течение календарного года не превышает 1000000 гривен.
В случае превышения в календарном году объема дохода более 1000000 гривен применение РРО для такого плательщика единого налога является обязательным.
Применение РРО начинается с первого числа первого месяца квартала, следующего за возникновением такого превышения, и продолжается в последующих налоговых периодах в течение действия свидетельства плательщика единого налога.
Кроме этого, временно освобождаются от санкций:
- субъекты хозяйствования при предоставлении услуг в случае проведения расчетов в кассах с оформлением приходных и расходных кассовых ордеров и выдачей соответствующих квитанций, подписанных и заверенных печатью в установленном порядке; при продаже товаров в системах электронной торговли (коммерции) - до 1 июля 2015 года.
При этом санкции в период с 1 июля 2015 года до 1 января 2016 года не применяются к субъектам хозяйствования, которые до 1 августа 2015 года заключили договора на поставку РРО, включенных в Госреестр РРО, и ввели в эксплуатацию такие регистраторы до 1 января 2016 года;
- субъекты хозяйствования при выполнении операций по купле-продаже инвалюты в случае, если эти операции выполняются не в кассах уполномоченных банков, операций коммерческих агентов банков и небанковских финансовых учреждений по приему наличности для дальнейшего ее перевода с использованием программно-технических комплексов самообслуживания - до 1 января 2016 года.
Проводить техническое обслуживание без нарушения ранее совершенного должным образом опломбирования РРО, ремонтировать РРО можно исключительно через центры сервисного обслуживания.
В случае необеспечения гарантийного ремонта РРО в 7-дневный срок и невведения в эксплуатацию надлежащим образом зарегистрированного на предприятия резервного РРО к центрам сервисного обслуживания применяются финансовые санкции в размере 5 минимальных зарплат, установленных законом на 1 января налогового (отчетного) года.
Не подлежат исключению из Госреестра модели РРО, ранее прошедшие первичную регистрацию и которые используются предприятием, до истечения срока их службы. Срок между первичной регистрацией РРО и датой их исключения из Госреестра не должен быть меньше 7 лет.
Также уточнено, что в случае несоответствия у юрлиц на месте проведения расчетов суммы наличности сумме средств, указанной в дневном отчете, более чем на 10 % размера минимальной зарплаты, установленной законом на 1 января налогового (отчетного) года, а в случае использования юрлицом расчетной книжки - общей сумме продажи по расчетным квитанциям, выданным с начала рабочего дня, применяются финансовые санкции в следующих размерах:
- совершенное впервые - 1 гривна;
- совершенное во второй раз – 100 % стоимости проданных с нарушениями товаров (услуг);
- за каждое следующее совершенное нарушение - в 5-кратном размере стоимости проданных с нарушениями товаров (услуг).
Закон от 01.07.15 г. № 569-VIII вступил в силу с 23.07.15 г. ("Голос Украины" от 23.07.15 г. № 131).

 

На Харківщині фіскальна служба переконала близько 1000 керівників підприємств підвищити зарплату

 

Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Сергій Яковлев.

Керівник регіонального відомства відзначив, що в Харківській області  понад 3-х тисяч підприємств виплачують заробітну плату своїм робітникам менше мінімальної. Працівниками фіскальної служби в Харківській області   спільно з органами місцевої влади були вжиті заходи щодо підвищення рівня оплати праці та проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу. Внаслідок цього 950 керівників підприємств підвищили рівень оплати праці своїм співробітникам, а додаткові надходження ПДФО склали 1,2 млн. грн., ЄСВ – 3,4 млн.грн.

 «Легалізація зайнятості, зменшення боргів по зарплатні, підвищення рівня оплати праці, - для органів фіскальної служби це першочергові завдання», - наголосив Сергій Яковлев, підкресливши, що вирішення цих завдань  сприяє наповненню місцевого бюджета Харківщини, за рахунок якого фінансується багато соціально-економічних проектів, освіта, медицина тощо.

Також за рахунок спільних заходів фіскальної служби  та інших органів виконавчої влади по погашенню заборгованості із заробітної плати    надійшло 3,8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 12,8 млн.грн. єдиного соціального внеску.

 

Пилотный проект: заявления на регистрацию прав аренды земли можно подавать онлайн

В управлениях юстиции Киевской и Одесской областей введен пилотный проект в сфере государственной регистрации вещных прав на недвижимое имущество (далее – госрегистрация прав) относительно предварительной подачи заявлений.
Проект заключается в том, что лицам, основным видом деятельности которых является выращивание и переработка сельскохозяйственной продукции, на основании заключенного договора предоставляется доступ к программному обеспечению, совместимому с программным обеспечением Государственного реестра вещных прав на недвижимое имущество (далее – Госреестр).
Это даст возможность сельхозтоваропроизводителям подавать на предварительное рассмотрение заявления для регистрации прав с использованием электронной цифровой подписи, то есть онлайн. После подачи соответствующего заявления в срок до 6 рабочих дней органы госрегистрации будут проверять наличие всех необходимых для госрегистрации прав документов, а также соответствие заявленных прав поданным документам.
После указанной проверки орган госрегистрации прав сообщает заявителю о конкретной дате и времени, когда его примут для передачи оригиналов ранее высланных электронных документов. Проверив в присутствии заявителя наличие оригиналов документов и их соответствие электронным документам, госрегистратор будет выдавать карточку приема заявления. С этого момента начнется отсчет времени, предусмотренного законодательством для проведения госрегистрации вещных прав и формирования необходимых документов.

Приказ Минюста от 07.07.15 г. № 1159/5 вступил в силу с 21.07.15 г. («Офіційний вісник України» от 10.07.15 г. № 52).

 

Обновлен Порядок учета лиц, осуществляющих операции с товарами

Утвержден Порядок учета лиц, осуществляющих операции с товарами.
Этот Порядок определяет требования по процедурам учета ГФС и таможнями ГФС лиц, осуществляющих операции с товарами, а именно:
- взятие на учет;
- присвоение учетных номеров;
- внесение изменений в учетные данные;
- снятие с учета;
- установление форм заявлений и документов по вопросам учета лиц, осуществляющих операции с товарами.
Учет таких лиц ведется автоматизировано в Реестре лиц, осуществляющих операции с товарами.
Реестр ведется централизованно ГФС в составе Единой автоматизированной информационной системы органов ГФС, созданной в соответствии с НК, а также в результате взаимодействия Единого банка данных о налогоплательщиках - юридических лиц и Государственного реестра физических лиц - плательщиков налогов.
Постановка на учет лиц, осуществляющих операции с товарами, проводится однократно в соответствующем подразделении любой таможни:
- по обращению таких лиц, в том числе средствами электронной связи, в соответствующие подразделения таможен;
- при первом осуществлении такими лицами операций с товарами, контроль за которыми возложен на таможни ГФС.
Лица, которые до вступления в силу этого приказа были взяты на учет как лица, осуществляющие операции с товарами, продолжают учитываться как лица, осуществляющие операции с товарами, и не подлежат повторной постановке на такой учет.
Действительные на дату вступления в силу этого приказа карточки учета лиц, осуществляющих операции с товарами, применяются как извлечения из реестра лиц, осуществляющих операции с товарами, до внесения изменений в такой реестр в отношении сведений, указанных в карточке учета лиц или получения извлечения из реестра.

Приказ Минфина от 15.06.15 г. № 552 вступит в силу со дня официального опубликования. Готовится к опубликованию в „Офіційному віснику України" от 31.07.15 г. № 58.

 

 

Работодатель из зоны АТО не знает, где его работники: можно ли их уволить?

Ситуация. Работодатель (предприятие или предприниматель), ранее зарегистрированный в зоне АТО, сменил местонахождение, зарегистрировался в мирном регионе Украины и желает продолжить здесь хозяйственную деятельность. Ему необходим персонал, но он не знает, где сейчас находятся его работники, и связаться с ними не может. У работодателя возник ряд вопросов.

Обязан ли работодатель выплачивать в этой ситуации зарплату работникам?
Нет, не обязан. Ведь заработная плата – это вознаграждение, которое выплачивается работнику за выполненную им работу. А если работник не выполняет никакой работы, у работодателя отсутствуют основания для начисления ему заработной платы.

Как отразить отсутствие работника на рабочем месте?
По мнению Минсоцполитики, в табеле учета рабочего времени период отсутствия работника можно отразить как неявку по невыясненным причинам – буквенный код «НЗ», цифровой код «28».

Имеет ли право работодатель инициировать увольнение работников?
Нет, увольнять работников по своей инициативе нельзя. Исчерпывающий перечень оснований, по которым трудовой договор может быть расторгнут по инициативе работодателя, содержится в ст. 40, 41 КЗоТ.

 

 

Нежилая недвижимость получена одним из супругов в период брака: это общее или личное имущество?

Предприниматель, будучи в официальном браке, получил в наследство нежилую недвижимость, которую сейчас использует в своей предпринимательской деятельности. Отношения в семье не сложились, жена подала на развод и потребовала раздела имущества, нажитого в браке. В том числе она претендует на половину нежилого помещения: либо в натуре, либо чтобы бывший муж выплатил ей половину стоимости этого помещения. В случае раздела помещения предприниматель лишится возможности пользоваться всем помещением, то есть не сможет полноценно работать. А на выплату половины стоимости помещения у него нет средств. Подлежит ли помещение разделу между бывшими супругами?

Почему возник вопрос. Муж считает, что помещение, которое досталось ему по наследству, является его личным имуществом, а не совместно нажитым в период брака. И соответственно это помещение не подлежит разделу между супругами. Жена считает, что при разводе следует разделить пополам все имущество, приобретенное совместно и каждым из супругов отдельно в период брака. В том числе и недвижимость, полученную супругом в наследство, поскольку ремонт помещения был проведен за счет ее личных средств, вследствие чего стоимость этого помещения увеличилась.
Имущественные отношения супругов регулируются нормами Семейного кодекса (далее – СК), который предусматривает, что у супругов может быть:

  • общая совместная собственность. Это имущество, приобретенное супругами в период брака;
  • личная собственность, то есть имущество:

– приобретенное одним из супругов до брака;
– подаренное одному из супругов или полученное им в наследство в период брака;
– приобретенное в период брака женой или мужем за счет своих личных денежных средств;
– жилье, приобретенное одним из супругов вследствие приватизации;
– земельный участок, приобретенный одним из супругов в собственность в период брака вследствие его приватизации, если ранее земельный участок находился в пользовании этого супруга, либо в результате приватизации земель государственных и коммунальных сельскохозяйственных предприятий, учреждений, организаций либо земель государственной и коммунальной собственности в пределах норм бесплатной приватизации, определенных Земельным кодексом.
Супруги вправе разделить имущество, которое находится в их общей совместной собственности. То есть личное имущество, полученное в наследство одним из супругов, не подлежит разделу как совместно нажитое в период брака.
Исключение составляет ситуация, когда благодаря действиям второго супруга (его трудовым или материальным затратам) личное имущество существенно увеличило свою стоимость.
Например, муж получил в наследство недвижимость в аварийном состоянии, в таком виде ее нельзя было использовать по назначению. Оценочная стоимость этого помещения была низкой. Благодаря капитальному ремонту, проведенному за счет личных денежных средств жены, помещение было приведено в хорошее состояние, его оценочная стоимость увеличилась. В такой ситуации жена сможет требовать признания этого имущества общей совместной собственностью, которая подлежит разделу между супругами, и претендовать на часть такой недвижимости. Стоимость этой части определяется пропорционально сумме, потраченной ею на ремонт.

 

 

Все о взимании рентной платы за II квартал 2015 года

По состоянию на 10.07.15 г. новая форма налоговой декларации по Плате не утверждена.
До утверждения новой формы налоговой декларации по рентной плате рекомендуется плательщикам рентной платы в зависимости от объекта налогообложения отчитываться по старым формам, утвержденным приказами ГНА Украины:
- от 24.12.10 г. № 1011 "Об утверждении форм налоговых расчетов по рентной плате за транспортировку нефти и нефтепродуктов магистральными нефтепроводами и нефтепродуктопроводами, транзитную транспортировку трубопроводами природного газа и aмиaка территории Украины" (далее - форма № 1011);
- от 24.12.10 г. № 1018 "Об утверждении формы Налогового расчета сбора за пользование радиочастотным ресурсом Украины" (далее - форма № 1018); и приказами Mинфина:
- от 17.09.12 г. № 1000 "Об утверждении форм налоговых расчетов по плате за пользование недрами" (далее - форма № 1000);
- от 21.12.12 г. № 1403 "Об утверждении форм налоговых деклараций сбора за специальное использование воды" (далее - форма № 1403);
- от 21.12.12 г. № 1404 "Об утверждении формы Налогового расчета сбора за специальное использование лесных pecypcов" (далее - форма № 1404).
Однако формы № 1011, № 1018 предусматривают базовый налоговый (отчетный) период - календарный месяц.
В связи с этим до определения новой формы налоговой декларации по Плате для составления отчетности ГФС рекомендует плательщикам подать расчеты по действующим формам № 1011, № 1018 с указанием в строке 1 "налоговый период" цифры "6", что будет означать представление расчетов за II квартал 2015 года с предельным сроком представления - 10.08.15 г. Предельным сроком уплаты является 19 августа 2015 года.

 

Новий порядок надання допомоги по безробіттю

Наказом Мінсоцполітики від 15.06.2015 № 631 Про затвердження Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності визначено процедуру, умови надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, та механізм обчислення районними, міськими, районними у містах та міськрайонними центрами зайнятості державної служби зайнятості страхового стажу.

Допомога по безробіттю призначається центрами зайнятості з восьмого дня після реєстрації безробітного за його особистою заявою за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку.

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю застрахованим особам не може перевищувати 360 календарних днів (особам передпенсійного віку - не більше 720 календарних днів) протягом двох років з дня її призначення.

Допомогу по безробіттю нараховують тільки особам, у яких страховий стаж протягом 12 місяців, що передують їх реєстрації як безробітних, становить шість або більше місяців.

Період (12 місяців), який передує дню реєстрації особи як безробітної, для обчислення страхового стажу продовжується на період дії поважних причин перерви страхового стажу. Але тільки у разі, якщо особа протягом місяця після закінчення цієї перерви зареєструвалася в установленому порядку в центрі зайнятості як безробітна.

 

Педагогические и научные работники освобождены от призыва на военную службу по мобилизации

Внесено изменение в Закон Украины "О мобилизационной подготовке и мобилизации", которым освобождены от призыва на военную службу по мобилизации, на особый период, научные и научно-педагогические работники высших учебных заведений, научных учреждений и организаций, которые имеют ученое звание и/или научную степень, и педагогические работники общеобразовательных учебных заведений, при условии, что они работают соответственно в высших учебных заведениях, научных учреждениях и организациях, учебных заведениях по основному месту работы не менее чем на 0,75 ставки.
Кроме того, такие лица, призванные на военную службу по призыву по мобилизации, на особый период, до вступления в силу этого Закона, подлежат увольнению с военной службы, если они не изъявили желание ее продолжать.

Закон Украины от 01.07.15 г. № 570-VIII вступил в силу с 24.07.15 г. («Голос Украины» от 23.07.15 г. № 131).

 

Про повернення помилково та/або надміру перерахованих коштів на електронний рахунок у СЕА ПДВ

Якщо на дату подання податкової декларації з ПДВ (далі – декларація) сума коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої декларації, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню, зокрема, на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов’язань з податку.
Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету, є додатком 4 до декларації (далі – Заява).
Додатки 2, 3, 4 подаються лише до декларації 0110.
Для відповідного перерахування коштів ДФС надсилає Казначейству реєстр, в якому зазначаються найменування платника податку, податковий номер та індивідуальний податковий номер, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету або на поточний рахунок платника податку, та реквізити такого рахунка (у разі подання платником податку Заяви).
Казначейство на підставі зазначеного реєстру протягом 5 робочих днів після закінчення граничного строку, встановленого ПК для самостійної сплати платником податку сум податкових зобов’язань, здійснює відповідне перерахування.

 

Как заполняется Расчет части чистой прибыли (дохода), если в течение года изменился процент отчисления?

Государственные унитарные предприятия и их объединения обязаны направить часть чистой прибыли (дохода) в Госбюджет в порядке, определенном КМУ:
- в размере 30 % - государственные унитарные предприятия, являющиеся субъектами естественных монополий, и государственные унитарные предприятия, плановый расчетный объем чистой прибыли которых превышает 50 млн. гривен;
- в размере 15 % - другие государственные унитарные предприятия.
Часть чистой прибыли (дохода), подлежащей уплате в государственный бюджет, определяется государственными унитарными предприятиями и их объединениями в соответствии с формой Расчета части чистой прибыли (дохода), подлежащей уплате в государственный бюджет государственными унитарными предприятиями и их объединениями (далее - Расчет).
В строке 07 Расчета отражается часть чистой прибыли (дохода), которая отчисляется в государственный бюджет в отчетном периоде. В строке 08 Расчета - часть чистой прибыли (дохода), начисленная за предыдущий отчетный период текущего года. Часть чистой прибыли (дохода), подлежащей уплате, отражается без учета суммы части чистой прибыли (дохода), начисленной за предыдущий отчетный период текущего года (строка 09 Расчета).
Расчет подается государственными унитарными предприятиями и их объединениями в контролирующие органы нарастающим итогом за квартал, полугодие, три квартала и год в сроки, предусмотренные для квартальной отчетности.
Так, государственные унитарные предприятия и их объединения в случае изменения в течение года размера отчислений части чистой прибыли (дохода) отражают в строке 07 Расчета сумму отчислений по ставке, действующей в отчетном периоде, а в строке 08 Расчета - сумму части чистой (дохода ) прибыли по ставке, действовавшей в предыдущем отчетном периоде.

 

Оновлені форми документів з підготовки фахівців у вищих навчальних закладах

З 2015/2016 навчального року запроваджуються оновлені форми документів з підготовки кадрів у вищих навчальних закладах, затверджені наказом МОН України «Про затвердження форм документів з підготовки фахівців у вищих навчальних закладах» від 02.07.2015 № 705.

З метою вдосконалення документообігу у вищих навчальних закладах, оновлено, серед іншого, форми довідки-виклику для:

надання додаткової оплачуваної відпустки на період настановних занять, виконання лабораторних робіт, складання сесії (форма № Н-4.01);

виконання дипломного проекту (роботи) (форма № Н-4.03).

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Водночас втратить чинність наказ МОН України «Про затвердження форм документів з підготовки кадрів у вищих навчальних закладах I–IV рівнів акредитації» від 12.06.2014 № 711.

 

Документи, які надаються до перевірки

Вовчанська ОДПІ нагадує, що відповідно п.п.44.1, 44.6 ст.44 Кодексу, для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
У випадках, передбачених ст. 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному ст.50 цього Кодексу.
У разі, якщо до закінчення перевірки у терміни, визначені в абзаці другому п. 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, який проводить перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим четвертим п.44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду питання про прийняття рішення.
У разі втрати, знищення або зіпсуття документів платник податків має право письмово заявити про це контролюючому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов’язань за звітний податковий період. Платник податків зобов’язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до контролюючого органу.
Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (29.07.2015)
Просмотров: 445 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика