Среда, 22.01.2025, 17:56

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Понимаете ли вы людей, которые неоднократно женятся и разводятся?
Всего ответов: 37
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Оновлено реєстр РРО

 

ДФСУ наказом від 09.07.2015 р. № 485 затвердила черговий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

До нового Реєстру включено 136 моделей. Перші 62 моделі РРО, що включені до розділу І Реєстру, підлягають первинній реєстрації. Решта зі списку (розділ ІІ Реєстру) — дозволені до користування, але первинна реєстрація таких РРО заборонена.

Наказ ДФСУ від 09.07.2015 р. № 485 набрав чинності з 9 липня 2015 року.

 

 

Мін’юст оновив форму реєстраційних карток

Міністерство юстиції України наказом від 17.06.2015 р. № 992/5 унесло зміни до наказу від 14.10.2011 р. № 3178/5, оновивши низку форм реєстраційних карток. Зокрема, у новій редакції викладені:

• Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи (форма 1);

• Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації діючої (діючих) юридичної особи (юридичних осіб) у результаті злиття, поділу, виділу або перетворення (форма 2);

• Реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців(форма 4);

• Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (непотрібне викреслити)(форма 8);

• Реєстраційна картка про включення відомостей про юридичну особу (форма 16).

Як роз’яснює Мін’юст, завдяки змінам надано можливість:

1) подавати відомості про відсутність у юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі — кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її учасника (засновника), якщо учасник (засновник) — юридична особа (форми 1, 2, 4 та 16);

2) не заповнювати й не подавати окремі сторінки реєстраційної картки форми 4, у яких відсутні поля, що необхідно заповнити для внесення відповідних змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР (форма 4);

3) друкувати реєстраційну картку форми 4 на одному чи на двох боках аркуша (форма 4);

4) відомості про належність не закритих відокремлених підрозділів юридичних осіб, що припиняються в результаті злиття, приєднання, поділу й перетворення, до юридичних осіб — правонаступників (форма 8).

 

 

Податковий кредит і податкові зобов’язання за покупками для оподатковуваних ПДВ чи негоспдіяльних операцій

 

У листі від 09.07.2015 р. № 24876/7/99-99-19-03-02-17 податківці зазначили: у разі якщо товари (послуги, необоротні активи) придбаваються для повного або часткового використання в операціях, зазначених у пп.пп. «а»–«г» п. 198.5 ПКУ, платник податку на дату їх придбання включає сплачену/нараховану при придбанні таких товарів/послуг суму ПДВ до складу податкового кредиту. Звичайно, зробити це він може за умови своєчасної реєстрації постачальником податкової накладної в ЄРПН.

Разом із тим платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання із ПДВ на зазначені вище товари (послуги, необоротні активи) й не пізніше останнього дня звітного періоду скласти податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН.

 

 

Щодо використання системи ПДВ-рахунків

Система ПДВ-рахунків не передбачає відвернення оборотних коштів, заявив глава Державної фіскальної служби Роман Насиров в ході брифінгу.

За словами Насирова, Податковим кодексом передбачено реєстрацію накладних в системі електронного адміністрування ПДВ (навіть при нестачі коштів на ПДВ-рахунку) шляхом збільшення реєстрації суми на ряд показників, повідомляє портал «Дело».

1. Овердрафт — середньомісячний розмір податку, задекларований і погашений платниками до бюджету протягом попередніх 12 місяців. Збільшення первісної суми за рахунок такого показника вже відбулося автоматично 1 липня на суму 7,8 млрд гривень щодо майже 160 тис. Платників податку.
   
2. Платникам також повинні збільшувати реєстраційну суму за рахунок від’ємного значення, сформованого до 1 лютого 2015 року. Таке збільшення відбувалося як під час тестового періоду, так і може бути здійснено в подальшому при наявності у платника такого від’ємного значення, яке було використане для збільшення реєстраційної суми.

3. Реєстраційна сума також збільшується на суму зайвих зарахованих до бюджету коштів станом на 1 липня 2015 року. Збільшення суми за рахунок цього показника вже відбулося автоматично 8 липня на суму 2,5 млрд гривень щодо 147 тис. платників податку.

«Таким чином, відвернення оборотних коштів реально не існує», — запевнив глава ГФС.

 

 

Відображення компенсаційних виплат у формі №1ДФ

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадала, як відображаються компенсаційні виплати мобілізованим у звітності за формою № 1ДФ.

Так, нарахована і виплачена мобілізованим працівникам компенсація в межах середнього заробітку відображається за ознакою доходу «128» в розділі I форми № 1ДФ у графі 3а «Сума нарахованого доходу» і в графі 3 «Сума виплаченого доходу».

У графах 4а «Сума утриманого податку, нарахованого» і 4 «Сума утриманого податку, перерахованого» проставляється прочерк, оскільки з компенсації з бюджету в межах середнього заробітку ПДФО не утримується.

Разом з тим, у розділі II форми № 1ДФ у рядку «Військовий збір» суми зазначених компенсаційних нарахувань не відбиваються, оскільки звітувати по військовому збору слід тільки у випадку, якщо є відповідні нарахування, з яких утримується військовий збір згідно з чинним законодавством.

 

 

Форма Д4 звіту з ЄСВ: тонкощі заповнення

При заповненні титульного аркуша звіту слід звернути увагу на те, що нове поле «тип Форма звіту» («початкова», «скасовуюча», «додаткова») обов’язково заповнюється при поданні відповідних звітів — початкового, скасовуючого, додаткового.

При заповненні таблиці 5 необхідно враховувати наступне:

• якщо протягом звітного періоду із застрахованою особою було укладено та розірвано трудовий або цивільно-правовий договір, на таку особу запис про дату початку та дату припинення трудових або цивільно-правових відносин в таблиці 5 здійснюється в одному рядку. Якщо ж договір (трудовий або цивільно-правовий договір) з одним застрахованою особою у звітному періоді спочатку був розірваний, а потім знову укладено — у таблиці 5 заповнюється два рядки;

• відомості про початок і закінчення цивільно-правових відносин в рамках договору підряду (виконання робіт) заносяться згідно з термінами, вказаними в самому договорі, а в рамках договору про надання послуг — згідно з актом про їх надання;

• в реквізиті 08 для осіб з категорією «3» (особи, які виконують роботи за договорами цивільно-правового характеру) проставляється «1» тільки у випадку, якщо відносини між страхувальником і застрахованою особою визначаються одночасно на підставі трудового договору (застрахована особа є основним працівником або сумісником) і на підставі цивільно-правового договору.

При заповненні таблиці 6 необхідно мати на увазі такі особливості:

• «скасовуюча» форма звіту не може застосовуватися без одночасного подання «початкової» форми звіту. Тобто під час заповнення таблиці 6 з типом «скасовуюча» страхувальник повинен одночасно заповнити таблицю 6 з типом «початкова». При цьому суми, зазначені в реквізитах 17-21, повинні збігатися;

• пакет документів «скасовуюча» і «початкова» можуть стосуватися тільки одного рядка;

• коди типу нарахувань 4 та 5 вилучені у зв’язку з відсутністю перевірок органами ПФУ;

• реквізит 15 має такі особливості заповнення:

- у разі якщо у звітному періоді жінка вийшла з відпустки по догляду за дитиною до трьох років і їй надано щорічну відпустку в цьому ж звітному періоді, в таблиці 6 відбивають особа в одному рядку, в реквізиті 10 проставляють код типу нарахувань «10», в реквізиті 15 — кількість календарних днів перебування у трудових відносинах, яка дорівнює кількості календарних днів у звітному місяці (в разі звільнення кількість днів вказується до дати звільнення);

- при відображенні застрахованої особи, з яким укладено договір цивільно-правового характеру, в реквізиті 15 вказується кількість календарних днів перебування у цивільно-правових відносинах або згідно з актом наданих послуг (в залежності від виду цивільно-правового договору) і вказується щомісяця незалежно від того, чи були нарахування;

- для нарахувань з кодом типу нарахувань «13» реквізит 15 не заповнюється;

• ознака неповного робочого часу (реквізит 24) для відносин згідно з цивільно-правовим договором не заповнюється.

 

 

Коли потрібно подавати повідомлення про прийняття працівника на роботу?

Відповідно до КЗпП,  повідомлення слід подавати до початку роботи особи. Якщо працівник стає до роботи в день оформлення наказу про його прийняття на роботу, то повідомлення необхідно подати в той самий день. У випадку якщо наказ оформлюють заздалегідь, у переддень чи за декілька днів до початку роботи, краще направити повідомлення завчасно — до дня, коли особа стане до роботи.

 

 

Про мінімальний страховий стаж для призначення пенсії за віком

Відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі — Закон № 1058-IV), особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та наявності страхового стажу не менше 15 років.
   
У разі, якщо у особи не вистачає необхідного стажу, вона може укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. Таким чином, період, за який сплачено внески, буде зараховано до страхового стажу особи. Умови такої участі, розмір внесків та періодичність їх сплати визначаються відповідним договором.
   
Коло учасників, які можуть брати добровільну участь, визначені статтею 12 Закону № 1058-IV, а саме: особи, які досягли 16-річного віку та не належать до кола осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до статті 11 цього Закону № 1058-IV, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють на території України, громадяни України, які постійно проживають або працюють за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
   
У разі, якщо особа не набула 15 років страхового стажу, органами соціального захисту населення їй може бути призначена державна соціальна допомога відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» від 18.05.2004 р. № 1727-IV.

 

Нові декларації з єдиного податку!

Мінфін затвердив нові форми декларацій, а саме:

Наказ Мінфіну від 19.06.15 р. № 578 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

 

ВРУ ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій"

 

 Законодавчим актом врегульовано питання оподаткування неприбуткових організацій та визначено їх перелік. Згідно із законом, до неприбуткових організацій належать:

- бюджетні установи;

- громадські об'єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;

- спілки, асоціації та інші об'єднання юридичних осіб;

- житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);

- об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;

- професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об'єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об'єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;

- інші юридичні особи.

Законом удосконалено питання оподаткування неприбуткових підприємств, строки сплати податкового зобов'язання, оподаткування доходів фізичних осіб, пов'язаних із отриманням благодійної допомоги тощо.
 

 

Законопроект № 2173а щодо удосконалення адміністрування ПДВ прийнято

Верховна Рада України ухвалила Законопроект № 2173а "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість". 
Законодавчим актом удосконалено функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість для ефективного її запровадження на постійній основі з 1 липня 2015 року.
Із Закону виключені всі норми, які стосуються аграрного сектору.
Закон набирає чинності через 14 днів з дня його опублікування.

За матеріалами офіційного веб-порталу ВР України.

 

 

Оновлено Книги обліку доходів і витрат єдинників

Мінфін затвердив:

Наказ Мінфіну від 19.06.15 р. № 579 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

Як впливають операції платника на можливість реєструвати податкові накладні

З 01.07.15 р. запрацювала в повному режимі система електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА). Щоб розібратися, як працює ПДВ-формула для визначення суми, на яку можна зареєструвати податкові накладні, зверніть увагу на те, як її отримали.

Результат розрахунків із бюджетом за ПДВ можна виразити такою спрощеною формулою:

∑НаклВид –∑Митн – ∑НаклОтр = ∑ПопРах – ∑Відшкод.

Перенесемо показники лівої частини рівності до правої частини:

0 = ∑НаклОтр ∑Митн ∑ПопРах – ∑НаклВид – ∑Відшкод.

А зараз порівняємо з ПДВ-формулою з п. 2001.3 Податкового кодексу:

∑Накл = ∑НаклОтр ∑Митн ∑ПопРах – ∑НаклВид – ∑Відшкод – ∑Перевищ.

Як бачимо, це і є ПДВ-формула, тільки без одного показника – ∑Перевищ. Для чого він потрібний? Завдяки цьому показнику у формулі враховуються всі зобов`язання, незалежно від реєстрації податкових накладних та РК в ЄРПН. Тобто

∑НаклВид ∑Перевищ = Рядок 9.1 декларації з ПДВ та уточнюючих рохрахунків (УР).

Отже, суть формули зводиться до такого: ∑Накл наближається до нуля, якщо на ПДВ-рахунок у СЕА перераховано всі зобов`язання за звітний період.

Тобто на ПДВ-рахунку повинні накопичуватися ті кошти, які підуть на сплату зобов`язань за декларацією.

Проте за рахунок того, що вхідні та вихідні податкові накладні вносяться до формули в момент їх реєстрації в ЄРПН, тобто в тому порядку, у якому вони реєструються, можливо, на ПДВ-рахунок доведеться перераховувати більше грошей, а згодом їх повертати.
Не важко помітити, що у формулі не вистачає деяких показників. Ідеться про операції, які в розрахунках з бюджетом беруть участь, а у формулі відсутні, або навпаки. Наприклад:

  • включення до податкового кредиту сум ПДВ без податкових накладних;
  • коригування податкових зобов`язань і податкового кредиту, які виникли до 01.02.15 р.;
  • перенесення від’ємного значення ПДВ до рядка 20.1 декларації за лютий тощо.

1. Включення до податкового кредиту сум ПДВ без податкових накладних.

Норма п. 201.11 ПК, як і раніше, дозволяє включати до податкового кредиту суми ПДВ без податкових накладних за транспортними квитками, готельними рахунками, касовими чеками, бухгалтерськими довідками тощо. Ці суми зменшують зобов`язання з ПДВ, що сплачуються до бюджету, а у формулі не беруть участі. Це означає, що на ПДВ-рахунку накопичуватиметься більше грошей, ніж потрібно для сплати до бюджету. Оборотні кошти відволікатимуться.
Рекомендація: вимагайте від постачальників оформлення податкових накладних при придбаннях товарів/послуг через підзвітних осіб.

2. Коригування податкових зобов`язань і податкового кредиту, що виникли до 01.02.15 р.

Зменшення податкових зобов`язань постачальника і збільшення податкового кредиту покупця за такими коригуваннями зменшують зобов`язання з ПДВ, що сплачуються до бюджету, а у формулі не беруть участі. Знову ж таки на ПДВ-рахунку накопичуватиметься більше грошей, ніж потрібно для сплати до бюджету. Оборотні кошти відволікатимуться.
Рекомендація: замість повернення товарів оформляйте зустрічне постачання.

3. Перенесення від’ємного значення ПДВ до рядка 20.1 декларації за лютий 2015 року.

Зменшення податкового кредиту у цьому рядку в межах додатного значення рядка 18 декларації за лютий 2015 року не відображено у формулі. При цьому воно брало участь у розрахунках із бюджетом. Тобто реєстраційна сума ∑Накл за результатами лютого дорівнює рядку 18 зі знаком мінус, оскільки на ПДВ-рахунок нічого не потрібно було платити, і показник ∑ПопРах не з`явився у формулі. Тому, щоб мати можливість реєструвати податкові накладні, доведеться перерахувати на ПДВ-рахунок зараховану суму (якщо недостатньо ∑НаклОтр). Оборотні кошти відволікатимуться.
Висновок: якщо податковий орган не включить цю суму до формули або формула не буде обнулена (законопроект № 2173а - прийнято Верховною Радою в цілому 16.07.15 г.), зараховану суму рано чи пізно доведеться перераховувати на ПДВ-рахунок

 

 

Затверджено форму для розрахунку транспортного податку

Затверджено форму відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку за місцем реєстрації об`єкта оподаткування (форма Л). 
Зокрема, у новій формі встановлений перелік відомостей щодо:
- власника легкового автомобіля - фізичної особи;
- власника легкового автомобіля - юридичної особи;
- зареєстрованих та/або знятих з реєстрації легкових автомобілів.

Наказ Мінфіну від 16.06.15 р. № 563 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

 

Уряд заборонив встановлювати тарифи на ЖКП нижче економічно обґрунтованих

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законів України у сфері комунальних послуг" (законопроект № 2029а).
Законом встановлено, що встановлення цін/тарифів на ЖКП нижче розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво не допускається.
Згідно із актом, спори щодо формування та встановлення цін/тарифів на ЖКП вирішуються в судовому порядку.
Порядок відшкодування втрат підприємств, що виникають протягом періоду розгляду розрахунків тарифів, встановлення та їх оприлюднення органом, уповноваженим встановлювати тарифи, визначається порядком формування тарифів.
Законом також визначається, що тарифи повинні враховувати собівартість теплової енергії і забезпечувати рентабельність суб`єкта господарювання. Рентабельність визначається органом, уповноваженим встановлювати тарифи.
КМУ доручено до 1 липня 2017 року вжити заходів щодо відшкодування в повному обсязі різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органом місцевого самоврядування, до 1 січня 2016 року.

За матеріалами офіційного веб-порталу ВР України.

 

 

Визначено розміри штрафів, які можуть накладатися на телерадіоорганізації та провайдерів програмної послуги

Затверджено розміри штрафів, які можуть накладатися на телерадіоорганізації та провайдерів програмної послуги за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення.
Розрахунок розмірів штрафів здійснюється відповідно до нарахованого розміру ліцензійного збору ліцензіату за видачу ліцензії, не враховуючи умов (зменшення/збільшення), що діє на момент прийняття Національною радою з питань телебачення і радіомовлення рішення про накладення штрафу, і складає:
- 15 % - за вчинення ліцензіатом порушень, передбачених абз. 2 - 6 ч. 2 ст. 6 Закону "Про телебачення і радіомовлення" (далі – Закон);
- 10 % - за вчинення ліцензіатом порушень, передбачених абз. 7 - 12 ч. 2, ч. 3 ст. 6 Закону;
- 5 % - за порушення інших норм Закону або умов ліцензії.
У разі якщо ліцензіат має декілька ліцензій на мовлення з різними способами розповсюдження телерадіопрограм, з однаковою програмною концепцією мовлення, розмір штрафу встановлюється з найбільшого нарахованого розміру ліцензійного збору
У разі якщо один ліцензіат має декілька ліцензій з однаковими способами розповсюдження телерадіопрограм, з однаковою програмною концепцією мовлення на різні території мовлення, розмір штрафу встановлюється шляхом складання сум штрафів, що будуть нараховані за відповідні порушення.

Рішення Нацтелерадіо від 11.06.15 р. № 743 набуде чинності після погодження розмірів штрафів КМУ, але не раніше дня його офіційного опублікування. Готується до опублікування в „Офіційному віснику України" від 17.07.15 р. № 54.

 

 

Уряд спрощує порядок призначення житлових субсидій

Кабмін постановою від 26.06.2015 р. № 475 вніс зміни до порядку надання житлових субсидій, якими передбачено низку спрощень для отримання субсидії.
Зокрема, тепер у декларації про доходи заявнику необхідно вказувати лише вид доходу.
Тепер, щоб отримати субсидію, в декларації громадянин України буде вказувати тільки вид доходу, який він отримує. Тобто він просто від руки буде писати, що вид його доходу — пенсія, або стипендія, або заробітна плата із зазначенням організації, де він ці доходи отримує. Жодних цифр вказувати не потрібно.
Спрощення пов’язане з тим, що тепер органи соцзахисту отримуватимуть інформацію безпосередньо від ДФСУ та Пенсійного фонду.
У зв’язку з цим нововведенням скасовані штрафи за недостовірну інформацію в документі на субсидію.
Установлено, що для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з нарахованих особам доходів без урахування ПДФО, державної соціальної допомоги (крім частини допомоги при народженні дитини, що виплачується одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, що виплачується одноразово, одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно звання «Мати-героїня»).
До сукупного доходу не враховуються сплачені особою аліменти, доходи від розміщення депозитів, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в АТО, допомога громадських і благодійних організацій, допомога на поховання, одноразова допомога.
Для фізичних осіб — підприємців, які є платниками єдиного податку (далі — ЄП) 1 групи, до сукупного доходу за кожний місяць ураховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб за цей місяць, для підприємців — платників ЄП 2 групи, — відповідно 2-х прожиткових мінімумів; 3 групи ЄП — 3-х прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб.
Також, за словами Міністра соціальної політики, надано можливість призначати субсидію за бажаннями громадян відповідно до доходів не за попередній календарний рік, а за попередні три місяці, а для пенсіонерів — за останній місяць.

 

 

Підприємці матимуть право на компенсаційні виплати за мобілізованих

Верховна Рада зареєструвала законопроект № 2317а «Про внесення змін до статті 119 Кодексу законів про працю України (щодо працівників приватних осіб - підприємців, призваних на військову службу)».
Цим законопроектом передбачено закріпити за працівниками приватних осіб – підприємців такі ж права як і за працівниками підприємств, установ, організацій в разі їх призову (мобілізації) на військову службу. Тобто щоб і підприємці, у яких є мобілізовані працівники, мали право на компенсаційні виплати з бюджету.

За матеріалами офіційного веб-порталу ВР України.

 

 

Інвалідам, які не мають права на пенсію чи соцдопомогу, пільги надаються на підставі довідки

З 17.07.15 р. набули чинності зміни до Закону "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"
Так, встановлено, що інвалідам, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу відповідно до законів України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам""Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам"пільги надаються на підставі довідки, що безоплатно видається структурними підрозділами соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчими органами міських рад за місцем проживання, в якій зазначаються прізвище, ім`я, по батькові, група та причина інвалідності, а також у відповідних випадках - основні нозологічні форми захворювань (по зору, слуху та з ураженням опорно-рухового апарату). Порядок видачі такої довідки та її форма затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
Крім цього, встановлено, що вищезазначені довідки можуть використовуватись для пільгового проїзду в міському електричному та автомобільному транспорті.

 

 

Оновлена форма звіту № 1П-НПП про виробництво та реалізацію промислової продукції

З метою подальшого вдосконалення державних статистичних спостережень зі статистики промисловості й отримання повної, всебічної та об`єктивної статистичної інформації затверджено нову форму державного статистичного спостереження зі статистики промисловості № 1П-НПП (річна) "Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції".
Нова форма вводиться у дію, починаючи зі звіту за 2015 рік, та поширюється на юросіб, відокремлені підрозділи юросіб, які займаються промисловими видами діяльності та/або мають електростанції (електрогенераторні установки) потужністю менше 500 кВт.
Визнана такою, що втратила чинність, попередня форма № 1П-НПП (річна), затверджена наказом Держстату від 05.08.14 р. № 222.

Наказ Держстату від 09.07.15 р. № 162 чинний з дня прийняття.

 

 

Чи може юрособа володіти та користуватися земельною ділянкою, призначеною для ОСГ?

Чи може сільськогосподарське підприємство (юридична особа) придбати та використовувати земельну ділянку з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства» (далі – ОСГ)?

Відповідно до ст. 82 Земельного кодексу юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності в разі придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами.
Сільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, крім державних і комунальних, землі сільськогосподарського призначення можуть належати на праві власності. Право власності на землю цих підприємств може набуватися шляхом внесення до статутного капіталу земельних ділянок їх засновників та придбання земельних ділянок за договорами купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами.
На сьогодні заборонено відчуження та зміна цільового призначення земельних ділянок, призначених для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, та земельних ділянок, виділених у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення ОСГ.
Проте з 12.02.15 р. змінено норми деяких законодавчих актів, що регулюють зазначені питання.

 

 

Врегульовано порядок виплати пенсій особам з числа колишніх військовослужбовців

Верховна Рада України ухвалила законопроект № 1466 "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення".
Законом встановлено, що перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або держорганів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

 

 

Закон про трансфертне ціноутворення: є зміни

Верховна Рада ухвалила законопроект № 1861 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансферного ціноутворення", якими уточнено окремі норми щодо регулювання трансфертного ціноутворенні в Україні.
Законом:
виключено норми, які застосовують правила трансферного ціноутворення при оподаткуванні ПДВ;
збільшено з 20 до 50 млн. грн. обсяг контрольованих операцій з одним контрагентом, при досягненні якого платники податків зобов`язані подавати звіт про такі контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;
- законодавчо закріплено необхідність визначення переліку товарів, які мають біржове котирування Кабміном.
Законом визначено, що "господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 - 39.2.1.3 і 39.2.1.5 підпункту 39.2.1 цього пункту Податкового кодексу, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:
- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухобліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухобліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік".
Документом встановлено, що податковий контроль за встановленням відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки" здійснюється шляхом моніторингу контрольованих операцій та проведення перевірок платників податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій".
Документом уточнено порядок взаємодії територіальних органів з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, у разі якщо такий територіальний орган виявив факти проведення платником контрольованих операцій, звіт про які не подано.
Змінами до Податкового кодексу зменшено штраф за недекларування контрольованих операцій - з 5 до 1 % від суми не задекларованих у звіті контрольованих операцій та внесено технічну правку щодо визначення рівня рентабельності контрольованих операцій в умовах трансферного ціноутворення, визначення звичайної ціни тощо.
Законом також встановлено, що "база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, ПДВ та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

 

 

Чи оподатковуються ПДВ операції з надання права на використання програмного забезпечення?

Пунктом 261 підрозділу 2 розділу XX ПК визначено, що для операцій з постачання програмної продукції тимчасово, з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року, запроваджено пільговий режим оподаткування ПДВ, згідно з яким звільняються від оподаткування операції з постачання програмної продукції.
Одночасно, пп. 196.1.6 ПК передбачено, що не є об`єктом оподаткування операції, зокрема, з виплат дивідендів, роялті у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, які здійснюються емітентом.
Розпорядження майновими правами інтелектуальної власності здійснюється, зокрема, на підставі ліцензійного договору
При цьому у ліцензійному договорі визначаються вид ліцензії, сфера використання об`єкта права інтелектуальної власності (конкретні права, що надаються за договором, способи використання зазначеного об`єкта, територія та строк, на які надаються права тощо), розмір, порядок і строки виплати плати за використання об`єкта права інтелектуальної власності, а також інші умови, які сторони вважають за доцільне включити у договір.
Якщо згідно з умовами ліцензійного договору передбачено надання ліцензіату права на використання програмного забезпечення без можливості продажу такого програмного забезпечення або здійснення відчуження в інший спосіб та/або умови використання не обмежені функціональним призначенням програмного забезпечення і його відтворення не обмежене кількістю копій, необхідних для такого використання (використання "кінцевим споживачем"), то отримання ліцензіаром платежу від ліцензіата як винагороди за надання вказаного права для цілей оподаткування ПДВ визначається як роялті та відповідно така операція не є об`єктом оподаткування ПДВ
Одночасно, якщо згідно з умовами ліцензійного договору передбачено надання ліцензіату права на використання програмного забезпечення з можливістю продажу такого програмного забезпечення або здійснення відчуження в інший спосіб, та/або умови використання обмежені функціональним призначенням такого програмного забезпечення і його відтворення обмежене кількістю копій, необхідних для такого використання (використання "кінцевим споживачем"), то отримання ліцензіаром платежу від ліцензіата як винагороди за надання вказаного права не буде вважатися роялті та відповідно на таку операцію поширюватиметься режим звільнення від оподаткування ПДВ згідно з пунктом 26-1 підрозділу 2 розділу XX ПК.

Лист ДФС від 27.05.15 р. № 11175/6/99-99-19-03-02-15.

 

 

Перелік цінних паперів, якими забезпечуються кредити рефінансування у III кварталі 2015 року

На виконання вимог п. 3.6 гл. 3 розд. II Положення про регулювання Національним банком України ліквідності банків України (далі – Положення) Нацбанк повідомив про перелік цінних паперів, які можуть розглядатися ним у якості прийнятного забезпечення кредитів рефінансування у III кварталі 2015 року.
Так, до зазначеного переліку увійшли лише державні облігації України (облігації внутрішньої державної позики України) усіх випусків, які знаходяться в обігу та відповідають вимогам п. 3.7 та п. 3.8 (щодо державних облігацій України, які перебувають у довірчій власності) гл. 3 розд. II Положення.

Лист НБУ від 13.07.15 р. № 40-03010/48346.

 

 

ДФС про форматно-логічний контроль прийняття МД

Для подальшої реалізації ДФС надає доопрацьований Алгоритм форматно-логічного контролю прийняття в ЄАІС (Інспектор-2006) митних декларацій на підакцизні товари, що ввозяться на митну територію Україну.
Типи митних декларацій, до яких застосовується цей алгоритм: ІМ АА, ІМ ТК, ІМ ТФ, ІМ ТН, ІМ ДЕ, ІМ ДР.
Форматно-логічний контроль не здійснюється, якщо у першому підрозділі графи 37 "Процедура" митної декларації проставлено такі коди попереднього митного режиму: 
- ІМ 31, 41, 42, 51, 52, 72, 73, 74; 
- ТР 80, 82. 
При перевірці графи 40 "Загальна декларація/Попередній документ" митної декларації враховується наявність одного із таких документів: 
- попередня митна декларація, по якій здійснено випуск товарів відповідно до частини 4 статті 259 Митного кодексу України (код 1800); 
- попередня митна декларація (код 1801); 
- періодична митна декларація (код 1301); 
- повідомлення про транзитне переміщення міжнародного експрес відправлення (код 1805). 
При перевірці митної декларації здійснюється контроль щодо обов`язкового заповнення графи 40 "Загальна декларація/Попередній документ" цієї митної декларації. 
У разі не заповнення графи 40 митної декларації зазначеної в пункті, або відсутності в цій графі реквізитів документів, зазначених у пункті 3 Алгоритму, така митна декларація в ЄАІС (Інспектор-2006) не приймається
Форматно-логічний контроль не здійснюється, якщо:
- у графі 37 митної декларації проставлено літерний код особливості переміщення товарів "АА" або "АВ" (товари, що надходять в Україну як гуманітарна допомога).
- підакцизні товари ввезені на митну територію України до початку введення цього Алгоритму.
- код товару співпадає з кодом підакцизного товару, але товар не є підакцизним згідно ПК, при цьому у графі 47 митної декларації відсутнє нарахування акцизного податку. 
- у графі 37 митної декларації проставлено літерний код особливості переміщення товарів "ІА" або "ІВ" (товари, що ввозяться на митну територію Україну дипломатичними (консульськими або прирівняними до них організаціями чи установами) представництвами іноземних держав в Україні або членами їх персоналу, у тому числі членами сімей персоналу).
- митна декларація подана на товари, ввезені на митну територію України громадянами.

Лист ДФС від 18.06.15 р.  1514/99-99-24-02-01-18.

 

 

Рада прийняла Закон про безкоштовне оздоровлення дітей учасників АТО

Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей" щодо оздоровлення дітей учасників бойових дій, дітей, один із батьків яких загинув у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів або під час масових акцій громадянського протесту, дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи» (законопроект № 2788-д).
Так, документом встановлено, що до дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, відносяться також діти осіб, визнаних учасниками бойових дій відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 6 Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", діти, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) у районі проведення АТО, бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у районі проведення АТО, бойових дій чи збройних конфліктів, а також внаслідок захворювання, одержаного в період участі в АТО, діти, один із батьків яких загинув під час масових акцій громадянського протесту або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час масових акцій громадянського протесту, діти, зареєстровані як внутрішньо переміщені особи.
Крім цього, фінансування послуг з оздоровлення та відпочинку вищеперерахованих дітей здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ та організацій, професійних спілок і фондів, добровільних внесків юридичних та фізичних осіб, інших джерел.

 

 

Держреєстри стали загальнодоступними. За неправдиву інформацію штрафуватимуть

Парламент принял закон, согласно которому информация о владельцах недвижимости, земельных участков и автомобилей станет общедоступной.

Документом предусматривается введение штрафов за предоставление недостоверной информации при регистрации недвижимости, земельных участков и автомобилей.

При выявлении такого факта, лицо будет оштрафовано на сумму от одного до трех необлагаемых минимумов доходов граждан. При повторном нарушении штраф увеличится от трех до шести необлагаемых минимумов.

Также, согласно закона, информация о зарегистрированных транспортных средствах и их собственниках, которая содержится в Едином госреестре, является открытой и общедоступной. Собственник автотранспорта может получить информацию о лицах, которые получили данные о транспортном средстве, владельцем которого он является.

Также открытой будет информация о недвижимости. Получить данные о недвижимом имуществе можно в электронной форме через сайт Министерства юстиций.

 

 

Затверджені нові Правила організації діловодства та архівного зберігання документів

Міністерство юстиції України 18.06.2015 за № 1000/5 прийняло наказ Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях

Правила встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності (далі - установи). Правила є нормативно-правовим актом, обов`язковим для виконання всіма установами.

Особливості організації діловодства зі службовими документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, діловодства за зверненнями громадян щодо запитів на інформацію в окремих галузях та сферах суспільних відносин визначаються іншими нормативно-правовими актами.

Створювані управлінські документи повинні відповідати правовому статусу установи.

Організаційно-розпорядчі документи оформляють на бланках.

 

Інформація для справляння плати за землю

Кабінет Міністрів України своєю постановою від 08.07.2015 № 480 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2011 р. № 1386 уточнив механізм інформаційного обміну між органами виконавчої влади та ДФС щодо платників податків та об’єкти оподаткування (пов’язані з оподаткуванням) для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів. Зокрема, у частині отримання фіскальними органами інформації, необхідної для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку.

Таку інформацію щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або самої ДФС подають Держгеокадастр та Мін’юст.

Держгеокадастр інформує про: земельні ділянки (кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Держземкадастрі, дату держреєстрації та площу земельної ділянки відповідно до правовстановлюючих документів, її цільове призначення та місце розташування тощо);

дату та значення нормативної грошової оцінки;

частку кожного із співвласників земельної ділянки (якщо земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності);

землевласників або землекористувачів (найменування та місцезнаходження або ПІБ та місце їх проживання тощо).

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (22.07.2015)
Просмотров: 453 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика