Среда, 22.01.2025, 17:40

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
В первую очередь, дружба для Вас - это
Всего ответов: 33
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Митний термінал «Калинівка» - приклад європейської якості обслуговування платників

Новий митний термінал «Калинівка» стане прикладом для розбудови нових сучасних терміналів в Україні з європейською якістю обслуговування. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час відкриття терміналу на Київщині.

«Термінал «Калинівка» – один з найгарніших прикладів того, якими мають бути митні термінали, умови, в яких працюють люди та здійснюється розмитнення товарів. Це свідчення того, як сьогодні залучаються інвестиції в нашу інфраструктуру, в логістику. В критичних для країни обставинах вдалося у досить короткі строки побудувати такий потужний комплекс, в якому створені всі умови для комфортної роботи  як для декларантів, логістичних компаній, так і для працівників фіскальних органів та працівників терміналу», – наголосив Роман Насіров.

На території терміналу розміщені структурний підрозділ Київської митниці ДФС, пости фіто-санітарного контролю, екологічного контролю, санітарно-епідеміологічного контролю, ветеринарного контролю, підрозділ торгово-промислової палати, що значно спрощує оформлення всіх необхідних документів та заощаджує час суб’єктам господарювання.

«Термінал працюватиме за принципом «єдиного вікна», як повноцінний логістичний центр, адже тут знаходяться усі необхідні служби, а тому суб’єкту господарювання не потрібно нікуди їздити. Це приклад того, до чого ми маємо рухатися в майбутньому, як повинні виглядати митні термінали та надаватися митні послуги», – підкреслив Роман Насіров.

За словами Голови ДФС, новий термінал сприятиме створенню нових робочих місць, сприятливих умов для роботи бізнесу та залученню додаткових інвестицій  в нашу країну, зокрема, в Київську область.

 

Податковою міліцією викрито махінації у сфері перевезень залізничним транспортом

Працівниками податкової міліції зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері перевезень залізничним транспортом.

Впродовж тривалого періоду порушники оформлювали операції з придбання пально-мастильних матеріалів, обладнання для локомотивів, будівельних матеріалів, витратних матеріалів для ремонту потягів та засобів гігієни у фіктивних підприємств. Внаслідок таких махінацій до бюджету не сплачено 19,6 млн. грн. податків.

Слідство триває.

 

Податковою міліцією ліквідовано міжрегіональний «конвертаційний центр»

Податковою міліцією спільно з обласною прокуратурою та ГУ СБУ у Донецькій області припинено діяльність потужного міжрегіонального «конвертаційного центру», який використовував фіктивні підприємства, зареєстровані у Донецькій, Дніпропетровській областях та у місті Києві.

Загальний обсяг проконвертованих коштів склав 1 млрд. гривень.

У Маріуполі та Дніпропетровську одночасно проведено 11 обшуків в офісних приміщеннях «конвертаційного центру», місцях проживання фігурантів. У ході обшуків виявлено та вилучено бухгалтерські документи, комп'ютерну техніку, 154 печатки підприємств, а також гербові печатки державних податкових інспекцій, печатку банківської установи.

На розрахункових рахунках підприємств, задіяних у роботі «конвертаційного центру», вже заблоковано понад 1 млн. грн. грошових коштів. При цьому кошти на рахунки продовжують надходити.

Наразі вирішується питання про додаткову реєстрацію кримінальних проваджень за ст. 191 (привласнення майна шляхом зловживання службовим становищем), ст. 205 (фіктивне підприємництво), ст. 209 (легалізація доходів, одержаних злочинним шляхом) та ст. 364 (зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу України відносно організаторів та учасників злочинної діяльності, а також розкрадачів державних коштів.

Злочинцям загрожує відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк до п’ятнадцяти років з конфіскацією коштів та майна, одержаних злочинним шляхом.

 

У Києві викрито факт ухилення від сплати податків на суму 131 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції міста Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі.

Встановлено, що протягом 2014-2015 років дані особи документально оформили неіснуючі операції з фіктивними підприємствами щодо купівлі-продажу товарів народного споживання. Ці дії призвели до ухилення від сплати податків на суму 131 млн. гривень.

Слідчі дії тривають.

 

З початку 2015 року митницями ДФС порушено майже 8,7 тис. справ про порушення митних правил

Протягом січня – червня 2015 року митницями Державної фіскальної служби порушено 8 685 справ про порушення митних правил на суму понад 637,92 млн. грн. З них, в 4 229 справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 265,88 млн. грн.

Також у 1 півріччі поточного року митниками розглянуто 2 947 справ про порушення митних правил. За результатами їх розгляду порушники оштрафовані на суму майже 76 млн. грн., з яких перераховано до державного бюджету 8,37 млн. грн.

За вартістю серед вилученого майна більшість складають промислові товари – понад 145,63 млн. грн., друге місце посіли валютні кошти – їх вилучено на суму понад 64,92 млн. грн. Вартість конфіскованих продовольчих товарів та транспортних засобів склала – понад 35,16 та 20,14 млн. грн. відповідно.

Крім того протягом січня - червня 2015 року на розгляд до суду митницями передано 4 660 справ про порушення митних правил на суму понад 596,2 млн. грн. За результатами розгляду цих справ судом прийнято рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 229,92 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 161,3 млн. грн.

 

Платники єдиного податку 4 групи можуть отримати витяг з Реєстр

«За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку», - повідомила в.о. начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік.

         Відповідно до вимог статті 299 Податкового кодексу України реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до Реєстру платників єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з вищезазначеного Реєстру.

Як виняток у цьому році суб’єкти господарювання – платники єдиного податку четвертої групи матимуть право на отримання витягу з Реєстру лише після затвердження форми податкової декларації та визначення порядку формування відповідного реєстру суб’єктів господарювання. Протягом перехідного періоду за заявою суб’єктів господарювання для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи надаватимуться довідки довільної форми.

 

Відсотки за користування кредитом не включаються до витрат підприємця-загальносистемника

 

ДФСУ зазначила, що відсотки за користування кредитом та фіксована плата за надання кредиту не включаються до витрат фізособи - підприємця

Чи має право підприємець на загальній системі оподаткування включити до витрат проценти за користуванням кредитом і фіксовану плату за надання кредиту?

На це питання ДФСУ відповіла у листі від 09.06.2015 р. № 11999/6/99-99-19-01-01-15.

«Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, регулюється статтею 177 ПКУ», - підкреслює в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік.

Так, відповідно до пункту 177.2 ПКУ об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Пунктом 177.4 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування:

- витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купованих напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат;

- витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами цього розділу);

- обов'язкові виплати, а також компенсація вартості послуг, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством, внески платника податку на обов'язкове страхування життя або здоров'я працівників у випадках, передбачених законодавством;

- суми ЄСВ у розмірах і порядку, встановлених законом;

- інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов'язані з веденням господарської діяльності, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності (включаючи витрати на ремонт автомобіля), на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

Отжевідсотки за користування кредитом та фіксована плата за надання кредиту не включаються до витрат фізичної особи - підприємця.

 

Відмова єдинника 3 групи від застосування спрощеної системи: про право та обов’язок

ДФСУ роз'яснює права та обов’язки юридичної особи - платника ЄП третьої групи у разі відмови від застосування спрощеної системи оподаткування

         Відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку третьої групи здійснюється в порядку, визначеному підпунктами 298.2.1 - 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу України.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України).

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (на підставі п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 цього Кодексу).

Згідно з п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки:

- у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

- у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у п. 291.6 ст. 291 цього Кодексу, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

- у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

- у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

- у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

 

З 4 липня лікарняні та декретні рахуємо по-новому

У газеті «Урядовий кур’єр» за 04.07.2015 р. № 119 опубліковано постанову КМУ від 26.06.2015 р. № 439, якою викладено в новій редакції Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням.

Тож, починаючи із 4 липня 2015 року застосовуємо оновлений порядок обчислення лікарняних і декретних працівникам.

Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований ЄСВ/або страхові внески на відповідні види загальнообов’язкового державного соціального страхування, на кількість календарних днів зайнятості (відповідно до видів страхування — період перебування у трудових відносинах; виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими договорами; проходження служби; провадження підприємницької чи іншої діяльності, пов’язаної з отриманням доходу безпосередньо від такої діяльності) у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих через поважні причини. Такими зокрема є: тимчасова непрацездатність; відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами; відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком; відпустка без збереження заробітної плати (далі — поважні причини).

Сума страхових виплат застрахованій особі й оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця обчислюється шляхом множення суми денної виплати, розмір якої встановлюється у відсотках середньоденної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) залежно від страхового стажу, якщо його наявність передбачена законодавством, на кількість календарних днів, що підлягають оплаті.

 

Земельний податок громадянам необхідно сплатити до кінця літа

У податковій інспекції щорічно проводиться облiк фізичних осіб-платників податку та здійснюються нарахування їм відповідних cум плати за землю. Підставoю для нарахування земельного податку є дaні державного земельного кадастру. 

До 1 липня поточногo року землекористувачам надсилають податкове повідомлення-рішення прo внесення плати за землю. Впродовж 60 днів з дня вручeння такого повідомлення необхідно провести оплату. В іншому випадку громадяни – власники земельних ділянок зобов‘язані сплатити штраф та пеню. 

У разі припинення права власності на земельну ділянку сплата податку здійснюється за фактичний період пребування землі у власності або користуванні у поточному році. 

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності. 

 

Правом на податкову знижку можна скористатися до кінця року

«Жителі, які бажають користатися правом на податкову знижку, необхідно подати до податкової інспекції податкову декларацію про майновий стан і доходи разом із підтверджуючими документами витрат на суми, сплачені у 2013 році за навчання, іпотеку, страхові платежі. Якщо ж громадянин до кінця року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками попереднього року, таке право на наступні роки не переноситься», - зазначає в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік.

До складу податкової знижки включаються витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання). 

Оригінали документів, які підтверджують право на отримання податкової знижки, не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку. До податкової інспекції подаються копії таких документів.

Система електронного адміністрування ПДВ працює в звичайному режимі 24/7/365

Система електронного адміністрування ПДВ передбачає реєстрацію всіх податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Основними відмінностями функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість у вказані періоди є те, що з переходом системи на звичайний режим:

- реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється із застосуванням обмеження сумою, визначеною за формулою відповідно до пункту 200¹.3 статті 200¹ Кодексу (далі – формула);

- застосовується штраф у розмірі 10 відс. суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, за порушення платниками податку до 15 днів терміну реєстрації податкових накладних, та розрахунків коригування до них в ЄРПН.

Таким чином, з 1 липня 2015 року податкові накладні/розрахунки коригування можуть бути зареєстровані в ЄРПН на суму „вхідного” ПДВ, зазначеного в отриманих податкових накладних та податку, сплаченого на митниці. У випадку недостатності цієї суми для забезпечення реєстрації платнику необхідно поповнити свій рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ на суму недостачі.

 

Електронне адміністрування ПДВ

Система електронного адміністрування ПДВ працює  в режимі 24/7/365 (без перерв на святкові та вихідні дні) та забезпечує в розрізі платників податку автоматичний розрахунок суми по формулі.

Для уникнення відволікання обігових коштів платників ПДВ передбачено збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі (формули):

- 1 липня 2015 року – на суму середньомісячного розміру податку, задекларованого та погашеного платником до бюджету протягом попередніх 12 місяців (так званий „овердрафт”);

- протягом тестового періоду (та в подальшому) – за бажанням платника на суму від’ємного значення, яке виникло за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року;

до 10 липня 2015 року – на суму надміру зарахованих до бюджету коштів станом на 1 липня 2015 року.

Окрім того, 1 липня формулу збільшено на показник „овердрафт” на суму 7,35 млрд.грн  по 153 тисячах платників. На сьогодні 24 тисячі платників використали з такої суми біля 1 млрд.грн. для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН.

За дві з половиною доби роботи в системі електронного адміністрування ПДВ у звичайному режимі в ЄРПН зареєстровано 1,2 млн.  податкових накладних та розрахунків коригування на суму ПДВ 4,5 млрд. грн. Зареєстровано 6,5 тис. митних декларацій на суму ПДВ 1,3 млрд. грн., а також здійснено 10 тис. операцій поповнення електронних рахунків на суму 650 млн. грн.

Нагадуємо, що система електронного адміністрування ПДВ відповідно до законодавства з 1 липня працює в звичайному режимі. 

Слідкуйте за оновленням інформації.

 

Податкова міліція ліквідувала злочинну групу, яка штучно завищувала ціни на природний газ

У рамках операції «Нафтопродукт-2015» працівниками податкової міліції у м. Києві ліквідовано злочинну групу, яка протягом 2014-2015 років спеціалізувалася на штучному завищенні ціни на природний газ за рахунок використання низки транзитних та фіктивних суб’єктів господарювання.

Злочинці штучно збільшували більше, ніж у 2 рази ціну на газ та  реалізовували його споживачам.

Легалізовані кошти, отримані від злочинної діяльності, у подальшому переводились у готівку та знімались з рахунків, відкритих у низці банківських установ.

Всього у результаті діяльності злочинної групи через розрахункові рахунки підконтрольних їм підприємств переведено у готівку понад 720 млн. гривень.

Наразі тривають слідчі дії по встановленню кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Податковою міліцією викрито «центр мінімізації» з обігом майже 40 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції припинено діяльність «центру мінімізації», який надавав послуги з незаконної конвертації грошових коштів для підприємств Київського регіону з використанням рахунків та реквізитів фіктивних підприємств.

Загальний обіг проконвертованих коштів за період 2014-2015 рр. склав майже 40 млн. гривень.

Під час обшуків в офісних приміщеннях і транспортних засобах фігурантів вилучено 1,2 млн. грн. готівкою, 3 печатки, комп’ютерну техніку та документи, що свідчать про їх злочинну діяльність.

Тривають слідчі дії.

 

Костянтин Лікарчук: Західні митниці вилучили з незаконного обігу товарів майже на 81 млн. гривень

Діяльність правоохоронних підрозділів митниць зорієнтована не тільки на перевірку законності переміщення товарів, вже випущених у вільний обіг, а й на посилення контролю за переміщенням товарів у режимі реального часу.  Про це повідомив заступник Голови ДФС Костянтин Лікарчук під час наради з керівниками силових структур та правоохоронних органів прикордонних областей західної України під головуванням Президента Петра Порошенка.

За словами Костянтина Лікарчука, це сприяло вилученню з незаконного обігу з початку поточного року товарів на суму майже 81 млн. грн., що у 3 рази більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

«Сьогодні діяльність митниць західного регіону орієнтована на попередження та виявлення порушень митного законодавства безпосередньо у ході здійснення заходів контролю при переміщенні конкретних партій товарів через митний кордон України та їх митному оформленні», - зазначив заступник Голови ДФС.

Він наголосив, що результати цих заходів є підставою для обміну інформацією з митними органами іноземних держав, особливо, з митними адміністраціями держав на суміжному кордоні (Львівська –  з Польщею, Закарпатська – з Словаччиною, Чернівецька – з Румунією).

 

Реєстрація та взяття на облік в ДФС – за 1 день

Для спрощення умов ведення бізнесу зменшено до одного дня строк державної реєстрації юридичних осіб та взяття на облік в органах ДФС юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

На сьогодні процедура відкриття бізнесу триває один день та складається з таких етапів:

І. Державна реєстрація юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Термін – у день надходження документів для проведення державної реєстрації (для юридичних осіб), або не пізніше наступного робочого дня після надходження документів (для фізичних осіб – підприємців).

ІІ. Передача відомостей з ЄДР про проведення реєстраційних дій до контролюючих органів.

Термін – у день проведення реєстраційної дії.

ІІІ. Взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС як платників податків та платників єдиного внеску.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

IV. Передача до ЄДР даних про взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС, реєстраційний номер платника єдиного внеску та клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

V. Видача (надсилання поштовим відправленням з описом вкладення) державним реєстратором юридичній особи або фізичній особі – підприємцю витягу з ЄДР, який містить інформацію про державну реєстрацію та взяття на облік в органах ДФС.

Термін – протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після отримання державним реєстратором від органів ДФС та статистики даних про взяття на облік.

Тобто на сьогодні отримати витяг з ЄДР з даними про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця та взяття на облік в органах ДФС можливо не пізніше наступного робочого дня з дня подачі документів державному реєстратору для проведення державної реєстрації.

 

     З якого часу подається звіт по єдиному соціальному внеску за новою формою?

Вовчанська ОДПІ звертає увагу, що з 30.04.2015 року затверджено новий Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (наказ Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435).

Враховуючи вище викладене, звіт по єдиному соціальному внеску, починаючи з 01.06.2015р. (зі звітності за травень) подається до фіскальних органів за новою формою.

 

Чи треба підприємцю здавати звіт із ЄСВ за відсутності працівників?

Відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону про ЄСВ обов’язок подавати звітність покладено на платників єдиного внеску. А як відомо, форму №Д4 підприємці формують саме як платники-роботодавці. В зазначеному випадку підприємець  не має статусу роботодавця, визначеного в п.1 ч.1 ст.4 згаданого Закону.

Чітко відповідь по даному питанню зазначено в п.11 р.11 Порядку №435 згідно з яким фізичні-особи підприємці у яких немає найманих працівників і виплат фізособам за послуги (роботи) за ЦПД, звіту за формою №Д4 не подають.

 

Затверджено форму повідомлення про прийняття працівника на роботу

Відповідно до нової редакції ст. 24 Кодексу законів про працю України визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування ЄСВ про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» затверджено форму такого повідомлення. Відтак визначено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

  Подати таке повідомлення слід до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

-  засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

-   на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

-   на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 8 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Строки для видачі довідки про відсутність заборгованості

Відповідно до пп. 2, 3 Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Довідка), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 567 (далі – Порядок), Довідка видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви про видачу Довідки (додаток 2 Порядку).

Строк розгляду заяви платника податків та видачі Довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви органом доходів і зборів (п. 4 Порядку).

Пунктом 6 Порядку визначено, що строк, протягом якого Довідка може бути видана, має відповідати визначеному у ній строку дії. Якщо платник податків не звернувся до органу доходів і зборів за отриманням Довідки протягом строку її дії, вона підшивається до справи платника податків.

За наявності у платника податків податкового боргу контролюючий орган готує лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі Довідки, який надсилається на адресу платника податків (п.8 Порядку).

Щоб отримати зазначену довідку, потрібно звернутися до Центру обслуговування платників територіального органу ДФС за основним місцем обліку.

 

Право на податковий кредит: два періоди – один товар

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає при здійсненні операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів/послуг.

Враховуючи те, що дата відвантаження товарів постачальником та дата їх отримання покупцем можуть бути різними залежно від умов договору, з метою визначення дати виникнення права на формування податкового кредиту покупцем таких товарів (відвантажені постачальником, але не отримані покупцем товари в дорозі) слід враховувати момент переходу права власності за договором.

Відповідно до ст. 334 Цивільного кодексу України право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.

Переданням майна вважається вручення його набувачеві або перевізникові, організації зв’язку тощо для відправлення, пересилання набувачеві майна, відчуженого без зобов’язання доставки.

Отже, постачальник передає, а покупець набуває право власності на товари, які постачаються на дату їх відвантаження постачальником (безпосередньо покупцю чи перевізникові), якщо інше не передбачено умовами договору.

Разом з цим п. 198.6 ст. 198 ПКУ визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ.

Реалізувати право на формування податкового кредиту покупець – платник ПДВ може лише після складання податкової накладної постачальником – платником ПДВ, зокрема, в момент відвантаження товарів та реєстрації цієї податкової накладної в ЄРПН, але не раніше отримання права власності на такий товар.

 

Право на формування податкового кредиту підприємцем

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 ПКУ) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 ПКУ, протягом такого звітного періоду у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Для юридичних осіб чи фізичних осіб – підприємців, які є платниками ПДВ, норми розд. V ПКУ не передбачають будь-яких відмінностей при визначенні сум ПДВ, що підлягають включенню до податкового кредиту такого платника податку та бюджетному відшкодуванню.

При цьому відповідно до п. 1 та п. 2 ст. 325 Цивільного кодексу України суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Фізичні та юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.

Тобто суб’єктом права власності законодавством визначається фізична особа, яка може бути власником будь-якого майна, крім майна, яке не може знаходитись взагалі у власності фізичної особи. Отже, такий суб’єкт права власності як фізична особа – підприємець не відокремлюється.

Враховуючи те, що суб’єкт підприємницької діяльності - фізична особа - підприємець не може бути власником нерухомого або рухомого майна, а придбання, спорудження, будівництво такого майна суб’єктом підприємницької діяльності - фізичною особою - підприємцем, який зареєстрований платником ПДВ, може здійснюватись ним виключно як фізичною особою, то право на податковий кредит за операцією з придбання, спорудження, будівництва зазначеного майна не виникає.

 

До початку роботи працівників необхідно повідомити органи ДФС

Відповідно постанови КМУ від 17.06.15 № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» установлено, що  повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановленою формою до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

  • засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
  • на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
  • на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

 

Мисливська зброя «не пройшла» кордон

Український підприємець з кавказьким корінням напередодні намагався вивести ніж до Росії. 50-річний чоловік разом з дітьми на автомобілі «TOYOTA PRADO» прямували через митний пост «Гоптівка» до Росії.

При цьому, кажуть працівники Харківської митниці, під час усного та

письмового декларування водій заявив, що нічого забороненого не переміщує.

Однак, під час митної перевірки, в автівці, а саме у нижньому відділенні карти дверей зі сторони водія, серед інших речей митники виявили ніж.

За словами працівників Харківської митниці ДФС, ніж має ознаки холодної зброї (загальна довжина – 262 мм., довжина леза – 140 мм., товщина леза – 4 мм.).

Наразі за даним фактом складений протокол за статтею 472 Митного кодексу України.

«Липове» борошно та реальні гроші – працівники податкової міліції Харківщини закрили «центр мінімізації»

Працівники  податкової міліції Харківщини припинили роботу «центру мінімізації», через діяльність якого тільки за попередніми підрахунками Державний бюджет втратив близько 8 мільйонів гривень.

Про це повідомив начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов.

У рамках раніше зареєстрованого кримінального провадження співробітники слідчо-оперативних підрозділів провели комплекс широкомасштабних заходів, направлених на припинення діяльності «центру мінімізації», до складу якого входило 23 фіктивні фірми.

Власником та організатором даного бізнесу виявився 35-річний виходець з Луганської області. Саме він вирішував питання щодо діяльності фіктивних підприємств, розподіляв прибутки та надавав вказівки кур’єрам та бухгалтеру.

«За допомогою фіктивних фірм у період 2014-2015 років бізнесмен формував штучний податковий кредит. Далі підприємства реального сектору економіки перераховували кошти нібито за купівлю сільськогосподарської продукції, - розповідає Андрій Бєжанов, - подальшу доставку документів та зняття грошових коштів здійснювали два кур’єри».

Послугами «липових» підприємств користувалися переважно бізнесмени з Київської області. Так, за час існування даного «центру мінімізації» загальний обіг проконвертованих коштів склав понад 40 млн. грн. Ймовірні втрати бюджету тільки з податку на прибуток перевищили 8 млн. грн.

 «У ході комплексу широкомасштабних заходів працівники податкової міліції провели обшуки, - зазначає Андрій Бєжанов, - так, в автомобілях та офісних приміщеннях, якими користувалися «мінімізатори»,  співробітники слідчо-оперативних підрозділів виявили та вилучили 3 печатки з реквізитами фіктивних підприємств, чекові книжки, чорнові записи та комп’ютерну техніку. Крім цього, вилучено грошові кошти на загальну суму  більше 1,2 млн. грн.»

Усі вилучені матеріали будуть використані в якості речових доказів. Наразі слідство триває.

 

Єдиноплатники другої групи мають право продавати товар юридичним та фізичним особам незалежно від системи їх оподаткування.

До платників єдиного податку другої групи відносяться фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та населенню, виробництво та продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умов, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 1500000 грн.
Зазначена норма не поширюється на фізичних осіб-підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 68.3 КВЕД — 2010), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи-підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.
Тобто платники єдиного податку другої групи не мають права здійснювати господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, юридичним особам – неплатникам єдиного податку. Проте обмеження для платників єдиного податку другої групи щодо виробництва та продажу товарів юридичним особам законодавством не передбачено.

Застосування РРО під час роздрібного продажу пива платниками єдиного податку

З 01.07.2015 року набирають чинності зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». А саме з цієї дати пиво відноситимуть до алкогольних напоїв, а тому реалізація його повинна здійснюватися за «алкогольними правилами», тобто за наявності ліцензії та касового апарату.
Тому звертаємо увагу платників єдиного податку 1-3 груп, які здійснюють торгівлю пивом.

З 1 липня 2015 року реалізація пива можлива тільки за умови наявності на місці продажу ліцензії та зареєстрованого касового апарату, дані про який вносяться у додаток до ліцензії відповідно до вимог законодавства.
Ліцензії на право роздрібного продажу пива та зареєстрований і опломбований касовий апарат необхідно придбати заздалегідь, адже на 1 липня цього року вони мають бути на місці продажу пива.

Платниками єдиного податку авансові внески сплачуються щомісячно.

Відповідно до Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа поточного місяця.
Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.
Нагадаємо, платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів заяву щодо періоду щорічної відпустки необхідно подавати до територіального органу ДФС до початку відпустки. А заяву щодо терміну втрати працездатності, з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності, доцільно подавати одразу після закінчення лікарняного.

Із 1 липня не діятиме мораторій на штрафні санкції стосовно застосування РРО

«Тільки до 1 липня 2015 року діє мораторій на застосування штрафних санкцій щодо окремих суб’єктів господарювання», - нагадує платникам податків в.о.начальника Вовчанської ОДПІ Лідія Колєснік

Зокрема, суб’єкти господарювання звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону при:
- наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів і видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку;
- виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, якщо ці операції виконуються в касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Національного банку України, та операцій комерційних агентів банків із приймання готівки для подальшого її переказу;
- продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).
Отже, із 1 липня 2015 року до вказаних суб’єктів господарювання за порушення норм використання РРО та РК застосовуватимуться штрафні санкції. Їх розмір залежить від видів порушень і становить від 1 до 5100 грн., 100% або 500% вартості проданих із порушеннями товарів (послуг), 200% вартості не облікованих товарів.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (15.07.2015)
Просмотров: 399 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика