Среда, 22.01.2025, 17:42

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

На Харківщині працівниками фіскальної служби за півроку виявлено майже 2,5 тисячі неофіційних найманців

Як повідомили в ГУ ДФС у Харківській області, саме стільки найманих працівників, праця яких використовується  без належного оформлення та відповідного оподаткування, виявили з початку року в регіоні.

В результаті проведеної роботи  близько чотирьохсот роботодавців оформили належним чином трудові відносини зі своїми працівниками, з виплаченої їм зарплати до бюджету перераховано понад 1,3 мільйона податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ.

Загалом, підкреслили в управлінні доходів і зборів з фізосіб, порушення при виплаті заробітної плати  встановлено у 42,0 відс. від перевірених суб’єктів господарювання. За результатами  проведених перевірок донараховано 7,5  млн.грн. податку на доходи  фізичних осіб та ЄСВ.

Як показує аналіз, зазвичай до зловживань у сфері трудових відносин найбільше схильні приватні підприємці, яким для ведення  власного бізнесу потрібна незначна кількість робітників. Невеличкі кафе, майстерні, торгові точки тощо. Роботодавці зазвичай виплачують своїм найманцям заробітну плату в «конвертах» та таким чином ухиляються від сплати податків.

Але й трапляються  випадки, коли «неофіційне працевлаштування» поставлено на потік, а кількість «сірих» найманців вражає.

Так, під час перевірки одного з великих та досить відомих  на Харківщині підприємств – виробників продуктів харчування, до поля зору податківців потрапив такий собі мало примітний журнал обліку виходу працівників на роботу та журнал обліку робочого часу. Все б нічого, але на журналах була примітка – «неоформлені». Як з’ясувалося,  винахідливі роботодавці таким чином вели облік неофіційно працевлаштованих співробітників. Адже потрібно і їх облікувати, але тільки для себе! Таких працівників виявилося з півсотні. За результатами перевірки донараховано більше 100 тисяч гривень  податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування.

У фіскальній службі області відзначають, що легалізація заробітної плати є одним з резервів наповнення бюджету, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги. Тож, коли підприємства та приватні підприємці застосовують нелегальні схеми виплати заробітної плати, що в свою чергу призводить до скорочення надходжень в бюджет, це перешкоджає проведенню соціальних реформ та негативно впливає на добробут кожного мешканця нашого міста та регіону  в цілому.

 

Про автоматичне збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні

Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що з 1 липня 2015 суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають автоматичному збільшенню.

Згідно з пунктом 34 підрозділу 2 розділу XX ПК сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, визначена пунктом 200-1.3 Кодексу, автоматично збільшується на суми помилково та / або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість, які враховуються в інтегрованих картках платників податків станом на 01.07.2015.

Разом з тим, уточнені дані про помилково та / або надміру сплачених до бюджету платежах за станом на перше число місяця, наступного за звітним (на 01.07.2015), можуть бути сформовані Державної фіскальною службою після завантаження відповідної інформації до центральної бази даних служби.

Відповідно до Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи «Податковий блок» завантаження центральної бази даних ДФС уточненою інформацією про стан розрахунків платників з бюджетом (у тому числі про надмірно сплачені суми платежів) здійснюється на п'ятий (юридичні особи) і шостий (фізичні особи - суб'єкти господарської діяльності) робочі дні звітного місяця.

Таким чином, збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до ЄРПН за рахунок сум помилково та / або надміру сплачених станом на 01.07.2015 грошових зобов'язань, з урахуванням технологічного процесу буде здійснено до 10 липня 2015 року.

Довідково: роз’яснення відповідного змісту надано у листі ДФС України  від 22.06.2015  № 22361/7 / 99-99-19-03-02-17.

 

Донецькі грибочки мандрують країнами

З Донецька до Росії, а потім через Україну до Туреччини. Саме таким маршрутом намагався перевезти міцелій грибів «Вешенка» 49-річний керівник однієї з донецьких фірм.

Як розповіли працівники Харківської митниці ДФС, напередодні, через митний пункт пропуску «Гоптівка» в Україну зі сторони Росії в’їхала автівка під керуванням водія фірми, а саме – громадянина Туреччини. За інформацією УСБУ в Харківській області власник цієї фірми організував канал постачання товарів народного споживання з окупованої території України через РФ до Туреччини з порушенням вимог чинного законодавства України в митній сфері.

Під час митно-прикордонного контролю в кузові автівки було знайдено 484 ящики, кожний по 12 кілограмів міцелію грибів «Вешенка». Загальна їх вага становила більше 5 тон.

Відносно порушника складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 482 Митного кодексу України. Всі товари вилучені та передані на склад митниці.

 

Роман Насіров: За 8 діб в ЄРПН зареєстровано вже більше 4 млн. податкових накладних

За 8 діб роботи системи електронного адміністрування ПДВ (CEA) в звичайному режимі в ЄРПН зареєстровано 4,2 млн. податкових накладних та розрахунків коригування на суму ПДВ майже 14 млрд., грн. Також зареєстровано 18,5 тис. митних декларацій на суму ПДВ 3,2 млрд. грн. та здійснено 40 тис. операцій поповнення електронних рахунків на суму більше 2 млрд. грн.

Про те як CEA запрацювала в звичайному режимі та про її відмінності від тестового розповіли Голова ДФС Роман Насіров та директор департаменту методології з питань оподаткування Неля Привалова під час прес-брифінгу, який відбувся 9 липня в Українському кризовому медіа-центрі.

Днями, з 1 липня, відповідно до законодавства, реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі стартувала в звичайному режимі. До цього, а саме з 1 лютого, вона працювала у тестовому.

Є декілька основних відмінностей у функціонуванні системи до і після. Відтепер всі податкові накладні та розрахунки коригування реєструються в ЄРПН, потім, передбачено застосування штрафу за порушення граничних термінів.

Важливим фактом при цьому є те, що перехід системи електронного адміністрування ПДВ у звичайний режим не передбачає відволікання обігових коштів суб’єктів господарювання.

 

Емірати по-харківські: податкова міліція закрила підпільний цех

Працівники податкової міліції Харківщини виявили підпільний цех з переробки нафтопродукту та вилучили більше 21 тони незаконно виготовлених паливно-мастильних матеріалів.

Про це повідомляє начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов.

У Золочівському районі Харківської області неподалік від одного з населених пунктів 49-річний винахідливий підприємець розгорнув підпільне виробництво бензину та дизельного пального. Однак, у чоловіка не було жодних дозвільних документів на здійснення даної підприємницької діяльності. Переробляючи відпрацьовану моторну оливу, бізнесмен продавав отриманий горючий продукт на території Харківщини та Тернопільщини.

У рамках раніше зареєстрованого кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 204 Кримінального кодексу України, співробітники податкової міліції провели обшук даного цеху.

«Під час обшуку працівники оперативного управління виявили та вилучили близько 21,4 тони паливно-мастильних матеріалів на загальну суму близько 348 тис. грн. та обладнання, яке використовувалося для незаконного виготовлення пального, на загальну суму близько 885 тис. грн.», - розповідає Андрій Бєжанов.

На теперішній час проводяться заходи щодо встановлення каналів постачання продукції, вирішується питання щодо проведення експертизи зразків пального та арешту на вилучене майно.

«У рамках проведення комплексу широкомасштабних заходів під умовними назвами «Акциз-2015» та «Нафтопродукт-2015» працівники податкової міліції ведуть активну боротьбу із незаконним виготовленням та реалізацією підакцизної продукції, - зауважує Андрій Бєжанов, - так ми не тільки забезпечуємо наповнення державного бюджету, а й захищаємо споживачів від неякісної продукції».

 

Майже шість мільярдів гривень надійшло за півроку до бюджету від Харківської митниці ДФС

Як повідомили в Головному управлінні ДФС у Харківській області, це на 3,5 млрд. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема тільки у червні митницею перераховано до Держбюджету близько одного млрд. грн., що на 417 млн. грн. більше, ніж за торік.  

Найбільшу частку надходжень становить: податок на додану вартість  – 3,9 млрд. грн., акцизний податок – 1,3 млрд. грн., мита – 724 млн. грн.

Також у відомстві проінформували, що основними бюджетоутворюючими товарами, митне оформлення яких здійснювалось з початку року в зоні діяльності Харківської митниці ДФС, були нафтопродукти – сплачено митних платежів на суму більш  2,8 млрд. грн.; тютюнова сировина (395,1 млн. грн.)  пластмаси ( 426,8 млн. грн.).

Обсяг експортно-імпортних операцій склав  більше 1,4 млрд. дол. США. Імпортовано товарів на 879,8 млн. дол. США, експортовано  на 538,2 млн. дол. США.

Разом з тим, у фіскальній службі області повідомили, що з початку року Харківською митницею заведено 366 справ про порушення митних правил на загальну суму 25 млн. 170 тис. грн. Розглянуто 157 справ про ПМП та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафів на суму 2 млн.  642 тис. грн. На розгляд до суду митницею передано 63 справи про ПМП на суму 10 млн. 755 тис.грн.

 

Терміни подання повідомлення за ф. № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням

Відповідно до пункту 8.4 розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1127 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (додаток 11 Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою № 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.

Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу (http: //sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html) та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах (п. 8.7 розд. VIII Порядку).

 

Щодо прийняття і обробки ДФС України повідомлень банків про відкриття/закриття рахунків

Згідно із статтею 69 Податкового кодексу України банки зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків – юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. При цьому встановлено, що датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків є дата отримання банком повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах, або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою.

Обмін інформацією щодо відкриття/закриття рахунків платників податків в електронному вигляді між ДФС України та фінансовими установами здійснюється шляхом обміну електронними документами. Електронні повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків банками надсилаються на адресу Інформаційного порталу Державної фіскальної служби України.

На кожне отримане повідомлення банку ДФС України формує і направляє банку першу квитанцію, яка є підтвердженням передачі відповідного файлу повідомлень до ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку.

Друга квитанція засвідчує факт та час проходження файлом повідомлень форматно-логічного контролю, а також містить відомості щодо приймання інформації файлу повідомлень до оброблення або її відхилення.

Датою та часом надання фінансовою установою повідомлення в електронному вигляді до ДФС України є дата та час, зафіксовані у другій квитанції про прийняття до оброблення файлу повідомлень, за умови відсутності помилки при прийнятті цього повідомлення.

На повідомлення про відкриття рахунку формується файл-відповідь, який містить відомості щодо взяття на облік / відмову у взятті на облік у контролюючих органах рахунку платника податків.

Інформаційний портал Державної фіскальної служби України працює цілодобово. Перша квитанція формуються автоматично у момент надходження повідомлень від фінансових установ. Час формування других квитанцій та файлів - відповідей із інформацією щодо взяття на облік / відмову у взятті на облік у контролюючих органах рахунків платників податків становить від кількох хвилин і, як правило, не більше 30 хвилин.

 

Щодо ліцензування діяльності з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом

Законодавчо визначена норма щодо віднесення пива до алкогольних напоїв почала діяти з 1 липня 2015 року (згідно з абзацами четвертим - шостим підпункту 10 пункту 2 розділу II Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71).

Поняття «алкогольні напої» визначене у підпункті 14.1.5 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та в абзаці сьомому статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), згідно з яким алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Отже, пиво відноситься до алкогольних напоїв, а відповідно до частини дванадцятої статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Чинним законодавством не передбачено отримання окремої ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю пивом у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Таким чином, з 1 липня 2015 року ліцензуванню підлягає діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

 

Особливості функціонування системи електронного адміністрування ПДВ у звичайному режимі

З 00.00 годин 1 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запрацювала в звичайному режимі.

З цієї дати реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється виключно на суму податку, обраховану по формулі, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу (далі – реєстраційна сума).

Таким чином, з 1 липня 2015 року при реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування в ЄРПН відбувається перевірка наявності у платника, який здійснює таку реєстрацію, достатньої реєстраційної суми.

Тобто для отримання можливості зареєструвати в ЄРПН податкову накладну або розрахунок коригування реєстраційна сума платника податку повинна бути більшою або дорівнювати сумі ПДВ, зазначеній у вказаних документах.

 

Повідомлення про прийняття працівника на роботу

Державна фіскальна служба України повідомляє про набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу», яку опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» №115 (27.06.2015) (далі – Постанова № 413).

Відповідно до норм Постанови № 413 повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску, за формою згідно з додатком, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Додатково повідомляємо, що повідомлення про прийняття працівника на роботу надані до територіальних органів Державної фіскальної служби не за місцем обліку роботодавця або не за встановленою формою вважаються такими що не подавалися.

 

Про відповідальність за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних

Порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі:

10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Перелічені штрафні (фінансові) санкції встановлено пунктом 120 прим.1.1 статті 120 прим.1 Податкового кодексу України.

Крім того, пунктом 120 прим.1.2 ст. 120 прим.1 Податкового кодексу України визначено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 35 підр. 2 р. ХХ Податкового кодексу України норми абзацу другого п. 120 прим.1.1 ст. 120 прим.1 цього Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування, складених в період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року.

Нагадуємо платникам податку про завершення перехідного періоду, з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року, протягом якого реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснювалась без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною п. 200 прим.1.3 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України.

 Продажа пива с 1 июля подлежит лицензированию

С 1 июля 2015 года лицензированию подлежит деятельность по производству, импорту, экспорту, оптовой и / или розничной торговли пивом на общих основаниях, предусмотренных для алкогольных напитков. Соответствующие изменения были внесены в Закон «О государственном регулировании производства и оборота спирта этилового, коньячного и плодового, алкогольных напитков и табачных изделий». Об этом напомнила ГФС в письме от 19 июня 2015 года № 22173/7/99-99-21-02-17.

Разъяснено, что законодательством не предусмотрено получение отдельной лицензии на производство, импорт, экспорт, оптовую или розничную торговлю пивом в случае наличия у субъекта хозяйствования лицензии на производство, импорт, экспорт, оптовую или розничную торговлю алкогольными напитками. Для лицензирования деятельности, предусмотренной Законом «О государственном регулировании производства и оборота спирта этилового, коньячного и плодового, алкогольных напитков и табачных изделий», используются бланки лицензий единого образца, установленного Кабмином. В отношении пива, реализация которого разрешена в местах торговли без ограничения торговой площади, предлагается на лицевой стороне бланка лицензии указывать дополнительно вид алкогольной продукции в скобках - слово «пиво».

В случае установления факта торговли алкогольными напитками субъекты хозяйствования, которые получили такие лицензии, несут ответственность согласно ст. 17 Закона в виде штрафа в размере 6 800 грн за нарушение требований ст. 15-3 настоящего Закона, которой установлен запрет продажи алкогольных, слабоалкогольных напитков, вин столовых в неопределенных для этого местах торговли.

Термин «место торговли» определен в ст. 1 Закона, в соответствии с которой место реализации алкогольных напитков должно быть торговой площадью не менее 20 кв. м.

Согласно части 14 ст. 15 Закона плата за лицензию на розничную торговлю алкогольными напитками, кроме сидра и перри (без добавления спирта), составляет 8 000 грн на каждый отдельный указанный в лицензии электронный контрольно-кассовый аппарат (книгу учета расчетных операций), что находится в месте торговли, а на территории сел и поселков, за исключением тех, что находятся в пределах территории городов - 500 грн.

Для мест торговли, расположенных за пределами территории городов областного подчинения и города Киева на расстоянии до 50 км и имеющих торговые залы площадью более 500 кв. м, плата за лицензию на розничную торговлю алкогольными напитками, кроме сидра и перри (без добавления спирта), составляет 8 000 грн на каждый отдельный указанный в лицензии электронный контрольно-кассовый аппарат (книгу учета расчетных операций), находящийся в месте торговли.

Кроме того, физические лица - предприниматели - плательщики единого налога ІІ и ІІІ групп, которые осуществляют розничную торговлю пивом, при расчетах наличными обязаны с 1 июля 2015 года применять должным образом зарегистрированные РРО с распечаткой соответствующих расчетных документов, подтверждающих выполнение расчетных операций.

Не могут быть плательщиками единого налога І - ІІІ группы физлица-предприниматели, осуществляющие производство, экспорт, импорт, продажу подакцизных товаров (кроме розничной продажи горюче-смазочных материалов в емкостях до 20 литров и деятельности физических лиц, связанной с розничной продажей пива и столовых вин).

Также разъяснено, что для маркировки пива крепостью более 8,5 % объемных единиц применяются акцизные марки АВ ОП и АИ ВП; остатки пива по кодам товарной позиции 2203 согласно УКТ ВЭД, произведенные до 1 июля 2015 года, не подлежат маркировке и могут находиться в свободном обращении до полной их реализации с учетом срока годности.

В случае ввоза маркированной подакцизной продукции на таможенную территорию Украины налог уплачивается при приобретении марок акцизного налога с доплатой (в случае необходимости) на день подачи таможенной декларации.

 

Обязательность РРО для единщиков зависит от объема доходов

Первого июля 2015 года Верховная Рада Украины на базе законопроекта № 1088 приняла Закон, которым вносятся изменения в п. 296.10 ст. 296 Налогового кодекса Украины. Свои голоса за данный законопроект отдали 248 народных депутатов.

Изменениями предусмотрено освобождение от обязательного применения регистраторов расчетных операций (РРО) физических лиц – предпринимателей – плательщиков единого налога первой, второй и третьей групп независимо от вида деятельности, у которых объем дохода за календарный год не превышает 1 млн грн. В случае превышения указанного объема единщик обязан в общем порядке применять РРО с 1-го числа квартала, следующего за месяцем превышения. И в дальнейшем в течение всего срока работы на едином налоге ему придется применять РРО.

При этом Кабмину поручили до 1 сентября 2015 года разработать механизм проверок разрешенного для работы без РРО объема дохода у единщиков. Такая поправка в Закон была внесена по настоянию министра финансов Н. Яресько.

Обратим внимание, что Закон в силу пока не вступил. Он еще должен быть подписан Президентом Украины.

В настоящее время действует редакция п. 296.10 ст. 296 НКУ, которая обязывает единщиков третьей группы с 1 июля 2015 года применять РРО. Поэтому единщикам третьей группы, которые не установили РРО, но имеют объем дохода менее 1 млн грн., следует избегать наличных расчетов и отражения их в учете до вступления нового Закона в силу.

 

Платники, які отримують кошти через програмно-технічні комплекси самообслуговування, РРО не застосовують

Законом України  «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані  проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Водночас  у разі здійснення  розрахунків виключно у безготівковій формі через банківські установи  суб’єкти господарювання мають право не застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

При цьому суб’єкти господарювання, які отримують кошти через програмно-технічних комплексів самообслуговування на свої рахунки, за продані товари (надані послуги), реєстратори розрахункових операцій     можуть  не використовувати. У цьому випадку РРО мають використовувати банки, що отримують готівку для подальшого її переказу платнику.

Нагадуємо, з 1 січня 2015 року суб'єкти господарювання, які використовують програмно-технічні комплекси самообслуговування при розрахунках за реалізовані товари (надані послуги) повинні видавати покупцеві фіскальний чек.

 

Чи потрібно суб'єкту господарювання зберігати якісь документи при використанні РРО?

Обов’язково.  Суб’єкти господарювання зобов'язані:

-  зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснені його ремонту або у разі тимчасово, але не більше 72 годин, виключення електроенергії;

-  у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

-  друкувати Х-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

-  зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копій.

Новації в застосуванні РРО

 

 

Суб’єкти господарювання подають до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням РРО та РК, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у випадках, якщо не передбачено подання інформації проводовими або безпроводовими каналами зв’язку.

З 1 січня 2015 року набирають чинності зміни, що стосуються подання інформації про РРО проводовими або безпроводовими каналами зв’язку, внесені Законом № 406-VII.

Зміни стосуються правил подання до контролюючих органів РРО-інформації в електронному вигляді. Так, суб’єкти господарювання, які використовують РРО, повинні подавати проводовими або безпроводовими каналами зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО або в пам’яті модемів, які до них приєднані.

Ця вимога не стосується платників, які використовують електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) і РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти. Такі суб’єкти господарювання повинні подавати інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься у фіскальній пам’яті зазначених РРО (тобто у вигляді підсумкових щоденних операцій).

Як зазначають фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, з 1 січня 2015 року відповідно до п. 8 Заключних положень Закону № 265 дозволяється первинна реєстрація тільки РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, і електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), РРО з купівлі-продажу іноземної валюти.

Вищезгадані зміни покликані збільшити кількість платників, які будуть подавати РРО-інформацію у вигляді електронних копій розрахункових документів та фіскальних чеків.

Згідно з п. 296.10 ПКУ платникам єдиного податку ІІ та ІІІ (фізичним особам – підприємцям) груп потрібно застосовувати РРО. Зазначене не стосується тих платників ІІ та ІІІ груп, які займаються діяльністю на ринках, при продажу товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі.

Нагадуємо, що застосування РРО платниками ІІ та ІІІ груп починається:

– для платників єдиного податку ІІІ групи – з 01 липня 2015 р.;

– для платників єдиного податку ІІ групи – з 01 січня 2016 р.

Платники єдиного податку I групи РРО не застосовують

За порушення вимог використання РРО з 01.07.15 передбачені штрафні санкції

 

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує платникам податків, яким у своїй діяльності потрібно використовувати реєстратори розрахункових операцій, що відповідно до чинного законодавства для суб'єктів господарювання, які здійснюють прийом готівки через касу (виписують касові ордери, видають оформлену в установленому порядку квитанцію) передбачено звільнення під штрафних санкцій за порушення вимог Закону України від 06.07.1995 № 265№-ВР № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у період до 01.07.15.

Починаючи з 01.07.15 за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів фіскальної служби застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

— у разі встановлення протягом календарного року факту: проведення розрахункових операцій з використанням ре­єстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових опе­рацій; не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції вчи­нене вперше — 1 гривня;

— вчинене вдруге — 100% вартості проданих з порушеннями, встановлени­ми цим підпунктом, товарів (послуг);

— за кожне наступне вчинене порушення — у п'ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг);

— у разі порушення встановленого у пункті 1 статті 9 Закону № 265 порядку проведення розрахунків через каси підп­риємств, установ і організацій, в яких ці операції повинні проводитися з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних кви­танцій, підписаних і завірених печаткою (за наявності) у встановленому порядку, або у разі порушення порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні пролажу проїзних перевізних документів — десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (15.07.2015)
Просмотров: 423 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика