Среда, 22.01.2025, 17:54

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Как вы относитесь к утверждению, что полностью доверять можно только себе?
Всего ответов: 40
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Вовчанська ОДПІ інформує

Надходження ЄСВ на території Вовчанського та Великобурлуцького районів

у січні-червні 2015 року

 Платниками податків протягом січня-червня 2015 року було мобілізовано до бюджету 71 355,6 тис. грн.  надходжень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску виступає гарантом соціального захисту для  громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та являється забезпеченням пенсійних виплат. Тому, своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але і захищені соціальні гарантії для кожного громадянина.

 

Зведений бюджет України платниками Вовчанської ОДПІ за перше півріччя 2015 року поповнено на 70 806,8 тис.грн.

 До зведеного бюджету України платниками Вовчанської ОДПІ за січень-червень 2015 року поповнено казну на 70 806,8 тис.грн.  До Державного бюджету за шість місяців поточного року надійшло 23 938,1 тис. грн. (у 2014 році лише – 15 576,6 тис. грн). Основними джерелами наповнення Державної скарбниці є ПДВ   – 4 540,6 тис. грн. та податок на прибуток – 4 574,6 тис. грн.

До місцевих бюджетів  Вовчанського та Великобурлуцького районів надійшло 46 871,1 тис. грн., що на 11 745,6 тис.грн. більше аналогічного періоду минулого року. Найбільша частина, а це 26 389,6 тис. грн., складає податок на доходи фізичних осіб. Надходження по податку на майно складають 10 390,1 тис. грн., в т.ч. від власників земельних ділянок надійшло плати за землю в розмірі 9 724,1 тис. грн.. 

 

Спрощенці Вовчанської ОДПІ сплачують податки.

За січень-червень 2015 року суб’єкти господарювання Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 5 732,0 тис.грн єдиного податку. Зокрема, платники єдиного податку - фізичні особи - підприємці спрямували в казну держави 2 256,9 тис. грн, що на 120,6 тис. грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.

 

Сплата військового збору платниками Вовчанської ОДПІ

3201,8 тис. грн. надійшло на бюджетні рахунки від платників Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень-червень 2015 року. Фахівці інспекції нагадують, що у відповідності до останніх змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), справляння військового збору продовжено і надалі до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про запровадження реформи Збройних Сил України. І відтепер об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

 

 

Сплата за ліцензування та акцизний податок

У січні-червні 2015 року місцевий бюджет Вовчанського та Великобурлуцького районів поповнився на 224,9 тис. грн. від плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

До бюджету  Вовчанського та Великобурлуцького районів за січень – червень 2015 року надійшло акцизного податку у сумі 1 510,4 тис. гривень.

Нагадаємо, платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.

 

Плата за землю - важливе джерело доходів місцевого бюджету

З початку 2015 року до Вовчанської ОДПІ сплачено 9724,1 тис. грн плати за землю.

Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження з плати за землю збільшились на 1867,9 тис.грн. Досягти таких результатів вдалося завдяки ефективній роботі податкових інспекторів, посиленню контролю за використанням земельних ділянок та правильністю обчислень податкових зобов’язань.

Водночас у Вовчанській ОДПІ нагадують, що Закон України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» змінив порядок оподаткування земельних ділянок. Плата за землю як складова податку на майно включена до переліку місцевих податків, тобто наповнює казну територіальних громад.

Місцеві податки встановлюються рішеннями сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.

Своєчасна сплата зобов’язань з плати за землю – це не лише обов’язок перед державою, але й підтримка соціально-економічного розвитку територіальних громад.

 

 

 

Адміністративні послуги ЦОП

 

За перше півріччя 2015 року до Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС  у Харківській області звернулось майже 36,4 тис. осіб за отриманням послуг платників податків. За поточний рік було надано близько 1,9 тис. адміністративних послуг. Найбільш поширеною адміністративною послугою є видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, нею скористалось 1,2 тис. осіб.

Також Вовчанською ОДПІ було надано: 148 витяги з реєстру платників єдиного податку, 164 довідки про реєстрацію КОРО, 42 довідки про реєстрацію РРО, зареєстровано 58 книг обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, а також 55 довідок про реєстрацію розрахункових книжок та інше.

Нагадаємо, що в Центрах обслуговування платників податків надаються консультації в заповненні заяв та декларацій, податкової звітності, проводяться семінари, надається інформація про реквізити рахунків для зарахування коштів в бюджети, надається безкоштовне програмне забезпечення для формування та надання податкової звітності, прийом звітних та інших документів платників податків, надання публічної інформації.

 

 

Відбулася зустріч з платниками на тему «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»

Днями в Вовчанській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області відбулась зустріч  начальника відділу оподаткування та контролю об’єктів і операцій Вікторії Миколаївни Косівцової з платниками податків району на тему: «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

Вікторія Миколаївна розпочала зустріч з того, що Міністерством фінансів України затверджено нову форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (наказ Мінфіну від 10.04.2015 року № 408). «Відтак, юридичні особи – платники податку на нерухомість звітуватимуть за новими формами звітності», - зазначила інспектор.

Стаття 266 Податкового кодексу України визначає порядок подання декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до органу фіскальної служби. Зокрема, платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості, в такому випадку декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Також, Вікторія Косівцова проінформувала про те, що платники податків, мають сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2014 рік за старими пільгами. А саме: 120 кв. м - для квартир, 220 кв. м – для дачних чи присадибних будинків. Таким чином, у 2015 році фізичним особам - платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок нараховуватиметься за 2014 рік у такому порядку: у період з 1 січня по 31 березня 2014 року із житлової площі; з 1 квітня по 31 грудня 2014 року із загальної площі об’єктів житлової нерухомості.

«До 1 липня 2015 року фізичним особам буде надіслано податкове повідомлення-рішення про сплату податку яке необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення», - пояснила Вікторія Миколаївна.

На завершення зустрічі начальник відділу, порадила всім фізичним особам звернутися до ОДПІ за місцем реєстрації для проведення звірки щодо об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності громадян, розміру площі житлової нерухомості, права користування пільгою, ставки та суми податку. Звірка здійснюється на підставі оригіналів документів, які посвідчують право власності на житлову нерухомість.

На запитання присутніх, які виникали під час бесіди, вікторія Миколаївна надала змістовні роз’яснення.

 

 

Підсумки роботи інспекції за І півріччя на прес-конференції

Про підсумки роботи інспекції за перше півріччя 2015 року йшлося на прес-конференції в.о. начальника Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Лідії Колєснік для представників районних ЗМІ.

Доповідач повідомила про те, що за підсумками січня - червня 2015 року платники Вовчанського та Великобурлуцького районів наповнили Зведений бюджет на 70806,8 тис. гривень. При цьому протягом січня - червня поточного року в Державний бюджет надійшло 23938,1 тис. гривень ( у 2014 році лише – 15576,6 тис. грн.), а в Місцевий – 46871,1 тис. гривень, що на 11745,6 тис. грн. менше в порівнянні з надходженнями за аналогічний період 2014 року.

Переважна сума коштів надійшла від роботодавців, які нарахували та сплатили єдиний внесок на суми заробітної плати, винагороди за договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності. Сплата ЄСВ – є одним з  джерел поповнення державного бюджету, з якого здійснюються відрахування  до Пенсійного фонду та фондів страхування. А це, відповідно, своєчасні та в повному обсязі виплати пенсій та соціальних гарантій. Так, надходження єдиного соціального внеску платниками Вовчанського та Великобурлуцького районів з початку 2015 року склали 71355,6 тис.грн.

Для фінансової підтримки Збройних Сил України у нашій державі з 3 серпня 2014 року було введено військовий збір із доходів фізичних осіб. Так, станом на 01 червня 2015 року платниками Вовчанської ОДПІ було сплачено військового збору на суму 3201,8  тис.грн.      

Лідія Павлівна зазначила, що на даний час органи Державної фіскальної служби України та бізнес є стратегічними партнерами, які працюють заради однієї мети – розвитку підприємництва в країні та, відповідно, підтримання стабільної економічної ситуації в державі в цілому, тому сьогодні найголовніше для всіх нас без винятку - підтримати країну у скрутну хвилину та своєчасно сплачувати податки.

 

Товари придбані підзвітною особою у єдинника: чи потрібно нараховувати ПДФО та військовий збір?

Підзвітною особою був придбаний товар у підприємця – платника єдиного податку. Чи потрібно при виплаті доходу такому підприємцеві утримати ПДФО та військовий збір?
Згідно з п. 297.1 ПК підприємці – платники єдиного податку не є платниками ПДФО та військового збору.
Проте в податкового агента повинні бути підстави для того, щоб не утримувати ПДФО та військовий збір при виплаті доходу підприємцеві. Іншими словами, потрібний документ, який підтвердить податковий статус отримувача доходу.
Завважимо, що ПК не зобов`язує єдинників подавати податковому агентові документи, що підтверджують їх податковий статус. Проте, щоб уникнути конфліктів із контролюючими органами, рекомендуємо податковим агентам ці документи все ж таки отримати. Зробити це податковий агент може таким чином:
· попросити в підприємця копію витягу або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців;
· самостійно на дату виплати доходу взяти дані з Реєстру платників єдиного податку, який оприлюднено на офіційному сайті ДФС. Для цього податковому агенту необхідно мати такі відомості про підприємця: прізвище, ім`я, по батькові, ідентифікаційний (податковий) номер (або серія і номер паспорта для тих підприємців, у яких немає податкового номера).

 

 

Підзвітною особою оплачено послуги платника єдиного податку: чи будуть у підприємства витрати?

Працівник підприємства (платника податку на прибуток), перебуваючи у відрядженні, знімав житло в підприємця – платника єдиного податку другої групи.

Чи має право підприємство віднести витрати на проживання працівника до складу витрат (підтвердні документи підзвітною особою подано)?
У цьому випадку послуги проживання були надані фактично підприємству – платникові податку на прибуток. Адже підприємці – платники єдиного податку другої групи мають право надавати послуги (у т. ч. побутові) тільки платникам єдиного податку та/або населенню. Тобто підприємець порушив критерії, установлені ПК для перебування в другій групі єдинників. Тепер він зобов`язаний:
· обкласти єдиним податком за ставкою 15 % дохід, отриманий від забороненої діяльності (у нашому випадку це дохід від надання готельних послуг підприємству – платникові податку на прибуток);
· перейти на загальну систему оподаткування з 1-го числа місяця, що настає за звітним періодом, у якому провадився заборонений вид діяльності.
У підприємства негативних податкових наслідків не буде. Тобто витрати на проживання підзвітної особи в період перебування у відрядженні включаються до складу витрат підприємства як у бухгалтерському, так і в податковому обліку.

 

Студенти та науковці звільнені від мобілізації: прийнято Закон

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення зміни до статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо звільнення від призову на військову службу під час мобілізації окремих категорій наукових і науково-педагогічних працівників" (законопроект № 2620).
Законодавчим актом встановлено, що призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
- студенти, аспіранти та докторанти, які навчаються на денній формі навчання;
- наукові і науково-педагогічні працівники, які мають вчене звання та/або науковий ступінь і працюють у вищих навчальних закладах, наукових установах та організаціях за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.
Законом також встановлено, що військовослужбовці з числа осіб, зазначених в абз. 3 ч. 2 ст. 23 Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (студенти, аспіранти та докторанти, які навчаються на денній формі навчання), призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період до набрання чинності цим Законом, підлягають звільненню, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу.

 

 

Мінфін прописав умови розкриття банківської таємниці

В яких випадках банкам доведеться розкривати банківську таємницю, прописали в Мінфіні. Для того щоб отримати відповідну інформацію, слідчим органам фактично потрібно лише написати листа.

Мінфін підготував законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо введення обслуговування заможних фізичних осіб)». Відповідно до ініціативи банки зможуть розкривати інформацію, що містить банківську таємницю, за письмовим запитом органів прокуратури, СБУ, МВС, Національного антикорупційного бюро тощо.

Крім цього, пропонується запровадити обслуговування заможних фізосіб у міжрегіональному головному управлінні ДФС — центральному офісі з обслуговування великих платників. До заможних фізосіб згідно з проектом належать кінцеві бенефіціари великого платника податків, особи, загальний річний оподатковуваний дохід яких перевищує 50 млн грн., а також власники 20% і більше статутного капіталу або акцій юридичної особи, що є податковим резидентом іншої держави та задекларувала дохід у розмірі 10 млн і більше.

Поки що ініціатива перебуває на стадії громадського обговорення.

 

Держгеокадастр запустив онлайн-послугу замовлення витягу про земельну ділянку

30 червня Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру та Державне агентство з питань електронного урядування України запустили електронну послугу «Замовлення витягу з Державного земельного кадастру». Завдяки запровадженому принципу екстериторіальності громадяни отримають принципово новий рівень сервісу.
Замовлення витягу здійснюється через Публічну кадастрову карту, яка розміщена на офіційному сайті Держгеокадастру. У систему інтегрована функція он-лайн оплати послуги через сервіс моментальних платежів Liqpay Приватбанку. Банківська комісія при цьому не стягується. Підтвердження про сформовану заявку та повідомлення про готовність документу користувач отримує на свою електрону адресу.
Отримати готовий витяг можна в будь-якому з 660 центрів надання адміністративних послуг по всій Україні. Єдиний документ, який при цьому знадобиться, – посвідчення особи.
Вартість послуги з надання витягу з Державного земельного кадастру – 53 гривні. Всі отримані кошти спрямовуються до загального фонду Держбюджету України.

 

 

На підприємстві працює внутрішній сумісник: чи об’єднувати базу для нарахування ЄСВ?

Для працівника, який виконує на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд зі своєю основною роботою, додаткову роботу за іншою професією (посадою), це є основним місцем роботи. При цьому базою нарахування єдиного внеску є сумарно нарахований за місяць дохід.
Відповідно, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

Лист ДФС від 02.06.15 р. № 11415/6/99-95-42-0216.

 

Затверджено порядок оплати перших п`яти днів лікарняного

Затверджено Порядок оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, за рахунок коштів роботодавця. Відповідну постанову «Про затвердження Порядку оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, за рахунок коштів роботодавця» Кабінет Міністрів прийняв 24 червня 2015 р.

Порядок встановлює єдиний розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності на весь період такої непрацездатності (за перші п’ять днів та починаючи з шостого дня 50% середньої зарплати для страхового стажу до 3 років; 60% від 3 до 5 років; 70% від 5 до 8 років; 100% понад 8 років).

Прийняття постанови сприятиме встановленню єдиного розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності на весь період такої непрацездатності (за перші п’ять днів та починаючи з шостого дня), що дасть змогу роботодавцям спростити розрахунок зазначеної допомоги.

 

Надання довідки про обліковий ідентифікатор за новим Порядком

Затверджено:
- Порядок формування облікового ідентифікатора та надання довідки про обліковий ідентифікатор;
- форму довідки про обліковий ідентифікатор.
Цей Порядок визначає правила формування облікового ідентифікатора та надання довідки про обліковий ідентифікатор суб’єктам первинного фінансового моніторингу та їх відокремленим підрозділам (далі - суб’єкти), що здійснюють подання інформації згідно з вимогами Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
Так, встановлено, що у разі потреби отримання довідки про обліковий ідентифікатор суб’єкт надсилає до Держфінмоніторингу завірений підписом суб’єкта (керівника) лист-звернення.
Держфінмоніторинг протягом 5 робочих днів з дати одержання листа-звернення формує та надсилає суб’єкту довідку.
Довідка про обліковий ідентифікатор формується на підставі актуальних значень форми обліку, зазначеної в листі-звернені.
У разі втрати або пошкодження довідки або зміни реквізитів, які не є ключовими, для отримання нової довідки суб’єкт подає до Держфінмоніторингу лист-звернення, в якому зазначаються такі обставини.
За результатами розгляду листа-звернення Держфінмоніторинг в установленому порядку надсилає суб’єкту нову довідку.

Наказ Мінфіну від 08.06.15 р. № 542 набуде чинності з дня офіційного опублікування.

 

Розподіл субвенції на підготовку робітничих кадрів між місцевими бюджетами

Встановлено, що розрахунковий показник обсягу видатків субвенції на підготовку робітничих кадрів (за винятком резерву коштів для здійснення видатків, що не могли бути враховані під час застосування формули) визначається з урахуванням її загального обсягу, фінансового нормативу бюджетної забезпеченості одного учня, приведених контингентів учнів професійно-технічних навчальних закладів та інших навчальних закладів, які надають послуги з підготовки кваліфікованих робітників на умовах державного замовлення, станом на 1 січня року, що передує планованому.

Формулу затверджено постановою КМУ від 26.05.2015 р. № 436, яка набере чинності з 1 січня 2016 р.

 

Веб-портал використання публічних коштів адмініструватиме Мінфін

 

 Кабмін, відповідно до п. 4 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про відкритість використання публічних коштів», уповноважив Міністерство фінансів адмініструвати єдиний веб-портал використання публічних коштів. Таке рішення передбачено в розпорядженні КМУ від 26.05.2015 р. № 655-р. Нагадаємо, що єдиний веб-портал є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація, яку готують та подають розпорядники та одержувачі коштів Держбюджету, бюджету АР Крим і місцевих бюджетів, органи Пенсійного фонду, підприємства, а також фонди загальнообов'язкового державного соціального страхування. Доступ до інформації, оприлюдненої на єдиному веб-порталі використання публічних коштів, є вільним та безоплатним.

 

Уряд пропонує посилити відповідальність за порушення законодавства стосовно працівників, призваних на військову службу під час мобілізації

 

26 червня Кабінет Міністрів України схвалив проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності керівників підприємств, установ, організацій за недодержання вимог законодавства стосовно збереження за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, місця роботи, посади і виплати компенсації середнього заробітку». Законопроектом передбачається внести зміни до статті 265 Кодексу законів про працю України щодо накладення штрафу на керівників підприємств, установ, організацій у разі незабезпечення збереження за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, місця роботи, посади і виплати компенсації середнього заробітку — у п’ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Також проектом акта пропонується внести зміну до статті 41 Кодексу про адміністративні правопорушення щодо накладення штрафу на цих посадових осіб у разі порушення зазначених вимог законодавства про працю від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Прийняття зазначеного Закону України забезпечить дотримання роботодавцями гарантій щодо збереження за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, місця роботи, посади і виплати компенсації середнього заробітку, встановлених статтею 119 Кодексу законів про працю України та статтею 39 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу».

 

 

 

 

Міноборони запровадило електронні закупівлі за тиловим напрямом

 

 Про це 2 липня повідомив заступник Міністра оборони України Юрій Гусєв під час брифінгу в Будинку Уряду на тему «Реформування системи державних закупівель у Міністерстві оборони України та запровадження в оборонному відомстві системи електронних торгів». Заступник Міністра оборони України поінформував присутніх пропочаток проведення в оборонному відомстві експерименту із застосування електронних засобів під час здійснення переговорних процедур закупівель. Відповідний наказ Міністерства оборони України,розроблений на основі розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 року «Про проведення експерименту із застосування електронних засобів під час здійснення переговорної процедури закупівлі», вступив в силу цими днями. За словами Юрія Гусєва, запровадження електронних торгів є спільним проектом «волонтерського десанту» Міністерства оборони України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, візійного проекту «Нова країна» та системи електронних державних закупівель «Прозорро». «Відтепер всі закупівлі в Міністерстві оборони та Генеральному штабі Збройних Сил України здійснюватимуться на електронній платформі. Єдиним засобом відбору учасників на переговори під час централізованих закупівель речового та медичного майна, послуг з організації харчування, продуктів харчування та пально-мастильних матеріалів за переговорною процедурою закупівлі стане електронний реверсивний аукціон», – підкреслив він. Про проведення електронних торгів виробники та постачальники дізнаватимуться із кількох джерел – офіційного веб-порталу Міністерства оборони України, розсилки по базі виробників, а також власної розсилки електронних майданчиків. «Під час торгів учасники не бачитимуть один одного. Інформація про назву компанії, яка перемогла в аукціоні, її цінову пропозицію та кваліфікаційні документи стануть доступними загалу тільки після проведення електронного реверсивного аукціону», – зазначив Юрій Гусєв. Він додав, що конкурентне середовище електронних торгів спонукатиме виробників до зменшення ціни, чим сприятиме економії державних коштів. Також буде зменшено навантаження на відповідні структурні підрозділи оборонного відомства.

 

 

Завідувач бюджетної установи за сумісництвом: можна чи ні?

 

 Департамент заробітної плати та умов праці Мінсоцполітики розглянув листа про роботу за сумісництвом на посаді керівного працівника бюджетної установи, закладу. В Міністерстві нагадали, що згідно з п. 4 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, керівники державних підприємств, установ, організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності). Тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день. Загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не повинна перевищувати половини місячної норми робочого часу. Згідно з посадовими обов'язками до завдань і обов'язків керівника закладу (завідувача) належить визначення, планування, здійснення і координація всіх видів діяльності закладу; організація роботи й ефективної взаємодії відділів, секторів та інших структурних підрозділів закладу. Тобто фактично поза межами робочого часу працівник бюджетної установи має забезпечити виконання повноважень керівника, зокрема, нести відповідальність за керівництво всією діяльністю закладу, включаючи контроль за виконанням підлеглими посадових обов'язків. Враховуючи зазначені завдання і обов'язки керівника закладу (завідувача) та вимоги вищевказаних нормативно-правових актів щодо тривалості роботи за сумісництвом, на думку Мінсоцполітики, виконувати обов'язки за керівною посадою керівника (завідувача) за сумісництвом працівник бюджетної установи не може.

 

Мобілізація автотранспорту: відредаговано правила

 

 Кабмін постановою від 17.06.2015 р. № 405 виклав у новій редакції Положення про військово-транспортний обов’язок, затверджене урядовою постановою від 28.12.2000 р. № 1921. В оновленому документі визначено порядок виконання військово-транспортного обов’язку для задоволення потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, Держспецзв’язку та Держспецтрансслужби на особливий період транспортними засобами і технікою усіх типів і марок вітчизняного та іноземного виробництва. Також у Положенні визначено порядок повернення зазначених транспортних засобів під час демобілізації та компенсації шкоди, завданої транспортним засобам і техніці внаслідок їх залучення під час мобілізації. Дія документа поширюється на центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, місцеві держадміністрації, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, а також громадян — власників транспортних засобів. Установлено, що від передання транспортних засобів і техніки військовим формуванням під час мобілізації можуть звільнятися, зокрема, підприємства, установи та організації, в яких є висока суспільна потреба. Перелік таких підприємств затверджує Кабмін. Посадові особи та громадяни несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання військово-транспортного обов’язку відповідно до закону. Постанова від 17.06.2015 р. № 405 набере чинності з дня офіційного опублікування.

 

 

Повідомте ДФСУ про нового працівника: з'явилися форма повідомлення та порядок подання

 

 Вовчанська ОДПІ нагадує, що Закон України від 28.12.14 р. № 77-VIII ще з 01.01.15 р. запровадив нове правило прийняття на роботу: стати до роботи новачок може лише після укладення трудового договору (оформленого наказом або розпорядженням) і повідомлення ДФСУ про прийняття на роботу. Порядок такого повідомлення нарешті затверджено. Так, Кабмін затвердив Порядок повідомлення ДФСУ та її терорганам про прийняття працівника на роботу.

Порядок приписує таке: повідомлення подає власник підприємства або уповноважений ним орган (особа) або фізособа до територіального органу ДФСУ за місцем обліку як платника ЄСВ до початку роботи працівника. Подати повідомлення можна в один із трьох способів:

 • в електронній формі засобами електронного зв’язку з використанням ЕЦП;

• на папері разом з копією в електронній формі;

• лише на папері, якщо трудові договори укладені не більш ніж з 5 працівниками.

Поштою надсилати не можна. Форма повідомлення наведена в додатку до Порядку. Нагадаємо, що до набрання чинності Порядку «повідомленням» вважалось заповнення таблиці 5 додатку 4до Порядку № 454, яке подавалось у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до територіальних органів фіскальної служби за основним місцем обліку платника із зазначенням трудових відносин з прийнятими працівниками. Окремо при кожному прийнятті працівника на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 додатка 4 до Порядку№454 не подавався. Зауважимо: таблицю 5 ф. № Д4 ніхто не скасовував. Її подавати, як і раніше, потрібно. Тобто в ній дублюватиметься деяка інформація з повідомлень. Важливий нюанс: подати повідомлення потрібно до початку роботи нового працівника. При цьому в самій формі повідомлення потрібно вказати номер і дату наказу/розпорядження про прийняття на роботу, дату початку роботи та дату формування повідомлення. Схоже на те, що в ідеалі дата початку роботи має бути пізнішою ніж дата наказу/розпорядження та формування повідомлення. На скільки суворо поставляться до цього самі податківці, поки що не зрозуміло. Порядок затверджено постановою КМУ від 17.05.2015 р. № 413, яка набере чинності з дня опублікування.

 


Викладачів та вчителів звільнили від мобілізації

 

 Верховна Рада дозволила не призивати на військову службу за мобілізацією викладацький склад вищих навчальних закладів, наукових співробітників та вчителів. За відповідний законопроект №2620 1 липня проголосували 266 народних депутатів на засіданні у ВР. Згідно з документом, від мобілізації на особливий період звільняються наукові працівники, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів, наукових установ і організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки. Також, згідно з врахованою поправкою голови парламентського комітету з питань науки і освіти Лілії Гриневич, призову не підлягатимуть також педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів за умови, якщо працівники зазначених категорій працюють за основним місцем роботи не менше ніж на 0,75 ставки. Законодавчим актом встановлено, що призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період також не підлягатимуть студенти, аспіранти та докторанти, які навчаються на денній формі навчання. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

 

Учасникам бойових дій надано право на оплачувану додаткову відпустку

 

 Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня соціального захисту окремих категорій ветеранів війни» № 426-VIII від 14.05.2015 (набрав чинності 6.06.2015) підвищено рівень соціального учасників бойових дій, інвалідів війни. Законом № 426-VIII внесено зміни до Кодексу законів про працю України (ст. 77-2), закону України «Про відпустки» (ст. 16-2), які передбачають, що особам, які мають статус учасника бойових дій, інваліда війни надається додаткова відпустка із збереженням заробітної плати тривалістю 14 календарних днів на рік. Крім цього, статтю 25 Закону України «Про відпустки» доповнено нормою, яка надає право учасникам війни, особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» на відпустку без збереження заробітної плати тривалістю до 14 календарних днів щорічно, яка надається за бажанням працівника роботодавцем в обов’язковому порядку. До 21 календарного дня збільшена відпустка без збереження заробітної плати особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, статус яких встановлений відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Законом № 426-VIII врегульовано також питання забезпечення інвалідів автомобілем – гуманітарною допомогою. Відтепер після смерті інваліда, дитини-інваліда автомобіль, визнаний гуманітарною допомогою, яким інвалід, дитина-інвалід були забезпечені через органи соціального захисту населення, за бажанням членів їхніх сімей, спадкоємців передається їм у власність безоплатно у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. У разі відсутності членів сім’ї, спадкоємців або у разі небажання членів сім’ї, спадкоємців отримати автомобіль, такий автомобіль повертається органам соціального захисту.
 


 

Чи може бюджетна організація відшкодувати працівнику минулорічні витрати на відрядження?

 

 Держказначейство розглянуло звернення щодо оплати у 2015 році витрат на відрядження працівників, які направлялися відповідно до розпоряджень Голови районної ради на навчання у 2013 році. В Держказначействі нагадали, що у міру прийняття рішень розпорядником бюджетних коштів про оплату бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань, які були зареєстровані в органах Казначейства та залишились не оплаченими на кінець минулого бюджетного періоду, органами Казначейства такі зобов'язання відображаються в обліку у поточному бюджетному періоді на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів (п. 2.14 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309). З огляду на вищевикладене, якщо бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання у минулих бюджетних періодах були зареєстровані в органі Казначейства, то у поточному бюджетному періоді вони можуть бути зареєстровані у відповідному органі Казначейства на підставі Реєстру/або Реєстру фінансових зобов'язань та копій документів, засвідчених в установленому порядку, що підтверджують факт узяття цих зобов'язань. Відповідно до інформації, викладеної у листі, у 2013 році зобов'язання та фінансові зобов'язання на відрядження працівників для участі у семінарі не були зареєстровані в органі Казначейства. Враховуючи цей факт та вимоги ч. 1 ст. 48 БКУ, такі зобов'язання не підлягають реєстрації в органах Казначейства.

 

Реєстрація та взяття на облік в ДФС – за 1 день

Для спрощення умов ведення бізнесу зменшено до одного дня строк державної реєстрації юридичних осіб та взяття на облік в органах ДФС юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

На сьогодні процедура відкриття бізнесу триває один день та складається з таких етапів:

І. Державна реєстрація юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Термін – у день надходження документів для проведення державної реєстрації (для юридичних осіб), або не пізніше наступного робочого дня після надходження документів (для фізичних осіб – підприємців).

ІІ. Передача відомостей з ЄДР про проведення реєстраційних дій до контролюючих органів.

Термін – у день проведення реєстраційної дії.

ІІІ. Взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС як платників податків та платників єдиного внеску.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

IV. Передача до ЄДР даних про взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС, реєстраційний номер платника єдиного внеску та клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

V. Видача (надсилання поштовим відправленням з описом вкладення) державним реєстратором юридичній особи або фізичній особі – підприємцю витягу з ЄДР, який містить інформацію про державну реєстрацію та взяття на облік в органах ДФС.

Термін – протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після отримання державним реєстратором від органів ДФС та статистики даних про взяття на облік.

Тобто на сьогодні отримати витяг з ЄДР з даними про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця та взяття на облік в органах ДФС можливо не пізніше наступного робочого дня з дня подачі документів державному реєстратору для проведення державної реєстрації.

 

 

Податок на нерухомість фізичні особи повинні сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення

Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової та/або нежитлової нерухомості виходячи з бази оподаткування та відповідної ставки податку у встановленому порядку.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (пп. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України).

Якщо сума грошового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому Податковим кодексом України (п. 54.5 ст. 54 цього Кодексу).

Відповідно до пп. «а» пп. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

 

Відповідальність платників за неподання або несвоєчасне подання звітності

Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідальність платників податків за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності регламентується статтею 120 глави 11 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями  (далі – Кодекс).

Неподання або несвоєчасного подання платником податків або іншими особами, які зобов’язані нараховувати та сплачувати податки і збори, податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті ж самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (пункт 120.1 статті 120 Кодексу).

Якщо платником податків при самостійному внесенні змін до податкової звітності не виконані вимоги пункту 50.1 статті 50 Кодексу щодо порядку заповнення (надання) звітності та сплати суми недоплати та штрафу, то це тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов’язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов’язань інші штрафи, передбачені главою 11 Кодексу, не застосовуються (підпункт 120.2 статті 120 Кодексу).

Відповідно до пункту 120.3 статті 120 Кодексу неподання платником податків звіту та/або обов’язкової документації про здійснені ним протягом року контрольовані операції або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі:

- 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на  1 січня податкового (звітного) року, – у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції (станом на 01.01.2015 мінімальна заробітна плата складала 1218 грн.);

- 5% суми контрольованих операцій, що не задекларовані у звіті;

- 3% суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена підпунктом 39.4.8 пункту 39.4 статті 39 Кодексу, але не більше 200 розмірів мінімальної заробітної плати за всі незадекларовані контрольовані операції.

 

Чи впливає єдиний внесок на дохід «спрощенця» третьої групи?

Згідно з п. 292.10 ст. 292 Податкового кодексу України не є доходом суми податків і зборів, утримані (нараховані) платником єдиного податку під час здійснення ним функцій податкового агента, а також суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нараховані платником єдиного податку відповідно до закону.

Платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні – особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (пп. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (пп. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Форми книги обліку доходів, книги обліку доходів і витрат та порядок їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 р. № 1637.

Відповідно до вимог даного Порядку платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, у книзі обліку доходів не відображають сплачену суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, у книзі обліку доходів і витрат у графі 5 розділу ІІ «Витрати» відображають суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

При цьому дохід фізичної особи – підприємця, що є платником єдиного податку третьої групи, не зменшується на суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

 

 

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (08.07.2015)
Просмотров: 412 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика