Відповідальність платників за неподання або несвоєчасне подання звітності
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідальність платників податків за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності регламентується статтею 120 глави 11 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Неподання або несвоєчасного подання платником податків або іншими особами, які зобов’язані нараховувати та сплачувати податки і збори, податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті ж самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (пункт 120.1 статті 120 Кодексу).
Якщо платником податків при самостійному внесенні змін до податкової звітності не виконані вимоги пункту 50.1 статті 50 Кодексу щодо порядку заповнення (надання) звітності та сплати суми недоплати та штрафу, то це тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов’язання (недоплати).
При самостійному донарахуванні суми податкових зобов’язань інші штрафи, передбачені главою 11 Кодексу, не застосовуються (підпункт 120.2 статті 120 Кодексу).
Відповідно до пункту 120.3 статті 120 Кодексу неподання платником податків звіту та/або обов’язкової документації про здійснені ним протягом року контрольовані операції або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі:
- 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, – у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції (станом на 01.01.2015 мінімальна заробітна плата складала 1218 грн.);
- 5% суми контрольованих операцій, що не задекларовані у звіті;
- 3% суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена підпунктом 39.4.8 пункту 39.4 статті 39 Кодексу, але не більше 200 розмірів мінімальної заробітної плати за всі незадекларовані контрольовані операції.
Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДФС
Під час виконання своїх службових повноважень працівники органів Державної фіскальної служби зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності.
Вовчанська ОДПІ нагадує, що сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДФС.
Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДФС.
Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс»: (044) 284-00-07.
Ціни на алкоголь підвищуються в два етапи: до 31 серпня та після 1 вересня
КМУ прийняв постанову «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957».
Так, цією постановою внесено зміни до постанови КМУ від 30.10.08 р. № 957, а саме підвищуються розміри мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.
Передбачено, що підвищення буде проведено в два етапи, а саме перший етап підвищення цін на алкоголь діятиме до 31 серпня 2015 року, а наступний розпочнеться із 1 вересня 2015 року.
Постанова КМУ від 17.06.15 р. № 426 набуде чинності через 10 днів з дня опублікування.
На якій системі оподаткування може перебувати фізична особа – підприємець, що здійснює реалізацію пива з 1 липня 2015 року?
Відповідно до абз.3 п.291.5.1 ст.291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи — підприємці, що здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів за виключенням фізичних осіб – підприємців, що здійснюють діяльність з роздрібного продажу пива та столових вин.
Крім того, пунктом 216.9 ст.216 ПКУ визначено дату виникнення податкових зобов’язань при реалізації товарів фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок, а саме дата надходження коштів за проданий товар.
З врахуванням наведеного фізичні особи – підприємці, які здійснюють торгівлю пивом, можуть перебувати на спрощеній системі оподаткування за умови дотримання вимог ст.291 ПКУ
Застосування РРО при реалізації продукції власного виробництва
Відповідно до п.1 ст.9 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95 – ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.
До продукції власного виробництва відноситься продукція, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили.
Чи має право на податкову соціальну пільгу інвалід ІІІ групи з дитинства?
Платники податку – інваліди ІІІ групи з дитинства в Податковому кодексі України не зазначені як окрема пільгова категорія, але при дотриманні установленого рівня заробітної плати мають право на податкову соціальну пільгу, яка надається у вигляді зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що у 2015 році дорівнює 609 грн. при граничному доході 1710 гривень.
Підзвітною особою загублені підтвердні документи: чи будуть витрати у підприємства?
Працівникові підприємства була видана під звіт готівка на придбання товару. Товар був куплений, проте документи, що підтверджують факт його придбання, працівник загубив. Чи має право підприємство в цьому випадку включити витрати на придбання товару до складу податкових витрат?
Ні, без підтвердних документів підприємство не має права відобразити витрати на купівлю товару ні в бухгалтерському, ні в податковому обліку. Нагадаємо, що підставою для відображення в бухобліку господарської операції є первинні документи, які повинні бути складені в момент здійснення такої операції, а якщо це неможливо – відразу після її закінчення. Іншими словами, у цьому випадку працівник повинен довести, що він витратив на купівлю товару суму, яка була видана йому під звіт. Той факт, що товар переданий підприємству, не є таким доказом.
У податковому обліку об`єктом обкладення податком на прибуток є фінансовий результат, розрахований за правилами бухгалтерського обліку. Тобто при визначенні податкових витрат потрібно керуватися правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку.
У цій ситуації можна порекомендувати підприємству попросити продавця видати копії документів, які були загублені підзвітною особою. Якщо ж це неможливо, тоді підприємство не має права відобразити витрати на придбання товару у складі податкових витрат.
Документи, які набули чинності 1 липня 2015 року
Сьогодні набули чинності наступні документи:
Форма повідомлення ДФС про прийнятих працівників - уже в дії
27.06.2015 р. в газеті «Урядовий кур’єр» опубліковано постанову КМУ Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу від 17.06.2015 р. № 413 (далі — Порядок № 413).
Тож, починаючи із 27 червня 2015 р. про прийнятих працівників необхідно повідомляти ДФС за встановленою формою.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Нагадаємо: в ст. 24 КЗпП було з 01.01.2015 р. внесено зміни, згідно з якими працівник не може бути допущений до роботи без:
1. укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням власника чи вповноваженого ним органу;
2. повідомлення ДФС про приймання працівника на роботу в порядку, установленому КМУ.
Відповідно до ст. 265 КЗпП юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:
- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ - у 30-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- порушення інших вимог трудового законодавства - у розмірі мінімальної зарплати.
Арендна плата за землю держвласності може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки
Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо граничного розміру орендної плати" (законопроект № 2640).
Законодавчим актом встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності може бути більшим 12 % нормативної грошової оцінки у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.
За матеріалами офіційного веб-порталу ВР України.
Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель
ВРУ прийняла за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність з міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції".
Законопроектом № 2087а пропонується:
спростити участь у процедурах закупівлі шляхом відміни необхідності всім учасникам надавати документи, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним у статті 17 чинного закону;
підвищити вартісну межу щодо застосування норм закону для закупівлі товарів та послуг до 200 тис. гривень, а робіт – 1200 тис. гривень;
підвищити вартісну межу для застосування процедури запиту цінових пропозицій до 500 тис. гривень;
усунути правову колізію в частині строків внесення змін до конкурсної документації;
врегулювати питання письмового підтвердження документів, що подаються для оприлюднення замовниками;
надати можливість вносити зміни до запиту цінових пропозицій;
врегулювати питання закупівлі послуг з централізованого постачання теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення тощо.
Мобілізованим працівникам, які до мобілізації працювали у ФОП, середній заробіток не сохраняється
Частиною третьою ст. 119 КЗпП встановлена гарантія збереження місця роботи, посади та виплати компенсації середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які працювали на підприємствах, в установах і організаціях.
Поза межами законодавства залишились наймані працівники, які працюють у ФОП.
З метою встановлення однакових гарантій для працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, незалежно від того де саме вони працюють, Мінсоцполітики опрацьовується відповідний законопроект.
Уточнені види документації із землеустрою
27 червня 2015 року набув чинності Закон від 02.06.15 р. № 497-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою".
Зокрема, Законом уточнено, що документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.
Встановлюються наступні види документації із землеустрою:
- схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
- проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
- проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів;
- проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
- проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
- проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
- проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
- проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
- проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
- робочі проекти землеустрою;
- технічна документація із землеустрою щодо визначення та встановлення в натурі (на місцевості) державного кордону України;
- технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
- технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок;
- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.
Крім цього, визначено виключний перелік суб`єктів, які здійснюють погодження та затвердження конкретних видів документації із землеустрою.
Чи зможе мати розраховувати на податкову знижку за навчання, якщо її донька вийшла заміж, змінила прізвище і квитанції на оплату навчання оформленні на її нове прізвище?
Платник податку має право скористатися податковою знижкою на навчання непрацюючого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, за умови, що в квитанції вказано прізвище такого члена його сім’ї, наявна копія укладеного договору про навчання та платник документально підтвердив родинні стосунки (ступінь споріднення) з такою особою. При цьому, якщо член сім’ї першого ступеня споріднення після реєстрації шлюбу змінює прізвище і в квитанціях зазначено його нове прізвище, то потрібно надати ще і копію Свідоцтва про шлюб.
«Спрощенець» пенсіонер за віком або інвалід звільняється від сплати ЄСВ
Підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Разом з тим, платник єдиного внеску має право звертатися до органу ДФС з письмовою заявою про зміну умов сплати єдиного внеску у разі зміни його статусу як платника.
Звертаємо увагу, що фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Таким чином, фізична особа – підприємець на спрощеній системі оподаткування, у разі набуття статусу інваліда або пенсіонера за віком повідомляє орган ДФС за місцем реєстрації шляхом подання письмової заяви довільної форми із відповідними підтверджуючими документами, а саме: копію довідки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності та/або копію пенсійного посвідчення. При цьому, вона звільняється від сплати за себе єдиного внеску з наступного місяця після набуття статусу інваліда або пенсіонера.
Платник податків має можливість сформувати та подати електронну звітність за допомогою програмних продуктів фіскальної служби
З метою створення якісних умов обслуговування платників та забезпечення швидкості процесу адміністрування податків Державною фіскальною службою України розміщено ряд сервісів, завдяки яким можна сформувати, перевірити та надіслати до ДФС податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також іншу корисну інформацію. Зокрема, реалізуючи вимоги п. 49.17 статті 49 Податкового кодексу України, Державна Фіскальна Служба України в сфері формування та подання податкової звітності та звітності з Єдиного соціального внеску розробила та підтримує в актуальному стані такі програмні продукти:
- «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності». Програмне забезпечення використовується для формування і подання звітності до Пенсійного Фонду України, Державної служби статистики України, ДФС України, а також накладання електронного цифрового підпису та шифрування електронних документів. Слід зазначити, що дане програмне забезпечення на сьогодні функціонує в дослідній експлуатації.
- ОПЗ (OPZ) - програмне забезпечення по формуванню платниками податків податкової звітності та реєстру отриманих та виданих податкових накладних до органів ДПС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку;
- Електронний кабінет платника податків. Це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціально встановленого клієнтського застосування. Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає платникам податків змогу підготувати, сформувати та надіслати податкову звітність в електронному вигляді, переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків).
На сьогодні в сервісі «Електронний кабінет платника податків» не реалізовано функції подання звітності з Єдиного соціального внеску.
Крім цього, на ринку програмного забезпечення України в сфері подачі звітності в електронному вигляді представлена значна кількість програмних продуктів інших розробників, з допомогою яких платники податків можуть подати звітність в електронному вигляді як на безоплатній основі так і на засадах купівлі ліцензійного програмного забезпечення. ДФС за функціонування даних сервісів не несе відповідальності та не проводить ніякої роботи щодо пропагування даних продуктів серед платників податків.
ДФС України роз’яснено порядок подання уточнюючих розрахунків з ПДВ переробними підприємствами
Дію особливого режиму справляння податку на додану вартість переробних (м’ясомолочних) підприємств, визначеного пунктом 1 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зупинено, починаючи з 1 січня 2015 року.
В зв’язку з цим, починаючи з нового року, переробні підприємства – платники податку на додану вартість всі операції відображають в податковій декларації з податку на додану вартість, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом, з позначкою 0110 та сплачують ПДВ до бюджету у загальновстановленому порядку, визначеному розділом V Кодексу.
Проте зазначені платники мають право на виправлення помилок шляхом подання уточнюючих розрахунків по операціях, на які до 1 січня поширювався особливий режим справляння податку на додану вартість, якщо після вказаної дати залишаються зареєстрованими платниками ПДВ.
Подання уточнюючого розрахунку здійснюється за формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 №966 „Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість”.
Детальніше про особливості заповнення таких розрахунків йдеться у листі ДФС України від 12.06.2015 року №20955/7/99-99-19-03-03-17 „Про податок на додану вартість”.
з 1 липня не діятиме мораторій на штрафні санкції стосовно застосування РРО
Тільки до 1 липня 2015 року діє мораторій на застосування штрафних санкцій щодо окремих суб’єктів господарювання.
Зокрема, суб’єкти господарювання звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону при:
- наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів і видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку;
- виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, якщо ці операції виконуються в касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Національного банку України, та операцій комерційних агентів банків із приймання готівки для подальшого її переказу;
- продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).
Отже, із 1 липня 2015 року до вказаних суб’єктів господарювання за порушення норм використання РРО та РК застосовуватимуться штрафні санкції. Їх розмір залежить від видів порушень і становить від 1 до 5100 грн., 100% або 500% вартості проданих із порушеннями товарів (послуг), 200% вартості необлікованих товарів.
Звільнення від сплати єдиного податку на період відпустки
Відповідно до норм Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами Податкового кодексу не передбачено.
Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи — підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Оскільки зазначеним законодавчим актом не передбачено пільг зі сплати єдиного внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби, підприємці зобов’язані сплачувати ЄСВ незалежно від того отримували вони дохід у цей період чи ні. Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.
З метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкового органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності — одразу після закінчення лікарняного.
Про порядок виробництва та обігу пива
Державна фіскальна служба у листі від 19.06.2015 р. № 22173/7/99-99-21-02-17 нагадала, що з 1 липня 2015 року ліцензуванню підлягає діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.
Чинним законодавством не передбачено отримання окремої ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю пивом у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями.
Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, при розрахунках готівкою зобов’язані з 1 липня 2015 року застосовувати належним чином зареєстровані РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Також зазначено, що для маркування пива міцністю понад 8,5 % об'ємних одиниць застосовуються акцизні марки АВ ВП та АІ ВП; залишки пива за кодами товарної позиції 2203 згідно з УКТ ЗЕД, які вироблені до 1 липня 2015 року, не підлягають маркуванню та можуть перебувати у вільному обігу до повної їх реалізації з урахуванням терміну придатності.
У разі ввезення маркованої підакцизної продукції на митну територію України податок сплачується під час придбання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання митної Декларації.
Щодо проведення перевірок держслужбовців та посадовців
Копії декларацій державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування та керівників юридичних осіб публічного права для перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, слід надсилати до податкових інспекцій за місцем податкової адреси суб’єктів декларування, тобто реєстрації та паспортних даних.
Цей момент передбачено у п. 5 Порядку здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.03.2015 №333.
Нагадаємо, що в зв’язку із набранням з 01.01.2015 чинності змін, внесених до ст.12 Закону України від 07.04.2011 №3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції» проводяться перевірки щодо достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування та керівників юридичних осіб публічного права.
Податкова міліція викрила незаконне виробництво паливно-мастильних матеріалів у Луганській області
У рамках операцій «Акциз-2015» та «Нафтопродукт-2015» у Луганській області співробітниками податкової міліції у ході проведення оперативно-слідчих заходів по кримінальному провадженню за ч.1 ст.204 КК України припинено діяльність з незаконного виробництва паливно-мастильних матеріалів.
Незаконна схема з виробництва та обігу контрафактного пального марок А-92, А-95 та А-98, організована злочинцями, протягом тривалого часу діяла на території Луганської області.
За результатами заходів, проведених податковою міліцією, з незаконного обігу вилучено 148,4 тонни паливно-мастильних матеріалів на суму 3,2 млн. гривень.
Слідчі дії по становленню кола осіб, причетних до скоєння кримінального правопорушення, тривають.
Прес-служба Державної фіскальної служби України
Начальник Харківської митниці ДФС Валерій Остапчук зустрівся з представниками Громадської ради
Зустріч пройшла у форматі «круглого столу», під час якого представники Громадської ради при ДФС у Харківській області мали змогу поспілкуватися особисто з очільником регіональної митниці Валерієм Остапчуком та обмінятися думками і пропозиціями щодо подальших шляхів співпраці.
Присутні жваво обговорювали питання детінізації «сірого імпорту» та нюанси митного оформлення товарів.
Під час діалогу керівник митниці висловив своє бачення розвитку взаємовідносин у подальшому та відзначив, що сьогодні питання співпраці з представниками громадськості набувають особливого актуального значення, адже тільки враховуючи побажання та пропозиції представників суспільних кіл можливо досягти ефективного результату у побудуванні робочих відносин з платниками податків.
На роздрібну торгівлю пивом потрібна ліцензія
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що згідно з нормами Закону України від 28 грудня 2014 року № 71- VII з 1 липня 2015 року пиво віднесено до алкогольних напоїв.
Крім того, згідно з частиною дванадцятою статті 15 Закону N 481 від 19.12.1995 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (із змінами) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Таким чином, суб'єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно з 1 липня 2015 отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з обов'язковим обладнанням місця торгівлі РРО.
Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається за заявою суб'єкта господарювання. А у заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень цих РРО (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
При цьому місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.
Враховуючи наведене, хоча платники другої групи і мають право до кінця 2015 року здійснювати господарську діяльність без застосування РРО, але у випадку роздрібної торгівлі пивом встановити касові апарати їм необхідно вже з 1 липня 2015 року.
Уряд дозволив не застосовувати РРО підприємцям з обсягом доходу менше 1 млн. грн
Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій" (законопроект № 1088).
Законодавчим актом тимчасово звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону:
- суб`єкти господарювання при наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції) - до 1 липня 2015 року;
- суб`єкти господарювання при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються не у касах уповноважених банків, операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування - до 1 січня 2016 року.
Законом встановлено, що РРО не застосовують платники єдиного податку:
- першої групи;
- другої та третьої груп (ФОП) незалежно від обраного виду діяльності, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1 млн. грн. У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов`язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Дії суб’єктів господарювання у випадку порушення термінів сплати або неперерахування грошового зобов’язання з податків (зборів, платежів) з вини банку
За порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України ”Про платіжні системи та переказ коштів в Україні”, з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених Податковим кодексом України, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції. Зазначені норми встановлено пунктом 129.6 статті 129 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 129.7. ст. 129 Податкового кодексу України не вважається порушенням строку перерахування податків, зборів, платежів з вини банку порушення, вчинене внаслідок регулювання Національним банком України (далі – НБУ) економічних нормативів такого банку, що призводить до нестачі вільного залишку коштів на такому кореспондентському рахунку.
Якщо у майбутньому банк або його правонаступники відновлюють платоспроможність, відлік строку зарахування податків, зборів та інших платежів розпочинається з моменту такого відновлення.
Контролюючий орган не застосовує до суб’єкта господарювання штрафні санкції у випадку несвоєчасного перерахування (неперерахування) податків, зборів, платежів до бюджетів та державних цільових фондів з вини банку, у тому числі внаслідок регулювання НБУ економічних нормативів такого банку.
Суб’єкт господарювання повинен надати до контролюючого органу заяву з копіями платіжних документів, що засвідчують факт подання їх до установи банку.
|