Презентовано проект реформи ДФС
Міністр фінансів Наталія Яресько взяла участь у презентації проекту реформи Державної Фіскальної Служби, підготовленої Міністерством фінансів разом з Державною фіскальною службою України.
Участь у презентації проекту реформи взяв Прем’єр-Міністр України Арсеній Яценюк.
Мета Міністерства фінансів – забезпечення підвищення надходжень до бюджету України за рахунок розширення податкової бази, зокрема – за рахунок детінізації економіки, боротьби з податковими ямами, а також шляхом зменшення тиску на законослухняних платників податків – як громадян, так і бізнесу.
За словами Міністра фінансів, «реформа ДФС передбачає перш за все створення справедливої, чесної, прозорої податкової та митної систем, що дозволять забезпечити стабільність, передбачуваність та рівний підхід до бізнесу. Внаслідок реструктуризації ДФС ми отримаємо збільшення надходжень до держбюджету, підвищення якості послуг фіскальної служби для платників податків та зміну податкової культури в нашій країні в цілому».
Зокрема, в рамках реформи Державної фіскальної служби Урядом підготовлено План інституційної реструктуризації ДФС, що розроблявся спільно з консультантами МВФ.
Цим планом передбачено 41 захід в трьох ключових напрямках (управління ДФС, боротьба з корупцією та підвищення якості надання податкових та митних послуг), що дозволять завершити повну структурну перебудову ДФС до кінця 2016 року. Фактично цей План є дорожньою картою у реформуванні ДФС на 2 роки.
Наталія Яресько зазначила про сподівання «що цей план реформування ДФС матиме значну підтримку суспільства, адже кожен громадянин і кожне підприємство хоче бути впевненим, що до них ставляться чесно, прозоро, що вони платять справедливий обсяг податків, та в свою чергу отримують справедливу підтримку з боку держави».
Ключові зміни, які передбачає реформа ДФС:
1) зменшення кількості співробітників ДФС та підвищення використання IT-систем, що дозволить мінімізувати вплив людського фактору, знизить можливості для корупції та зменшить тиск на платників податків;
2) об’єднання ключових сервісів ДФС – податкових та митних систем оцінки ризику, функцій податкового та митного аудиту, бухгалтерій та ІТ-систем;
3) демілітаризація податкової поліції, що дозволить наблизити Україну до європейських стандартів роботи;
4) підвищення прозорості та відкритості у роботі ДФС, що забезпечить можливість для відбудови довіри до ДФС та змінить саму культуру сплати податків в Україні;
5) створення системи стримувань та противаг – запровадження перехресного контролю всередині організації, забезпечення внутрішнього аудиту та нагляду за роботою ДФС з боку зовнішніх експертів.
Закон про погодження землевпорядної документації підписаний і опублікований
Закон № 497-VІІІ «О внесении изменений в некоторые законодательные акты относительно определения состава, содержания и порядка согласования документации по землеустройству» подписан Президентом и сегодня официально опубликован в «Голосе Украины».
Вступает в силу Закон в день, следующий за его опубликованием, - 27 июня.
Законом унифицируются виды документации по землеустройству, определен их состав и содержание; устраняются разногласия в названиях документации; определен исключительный перечень субъектов, осуществляющих согласование и утверждение конкретных видов документации по землеустройству.
Напомним, Верховная Рада Украины поддержала этот закон в первом чтении и в целом 2 июня 2015 г.За соответствующий законопроект № 0904 проголосовали 235 нардепов из 226 минимально необходимых.
Строки відрядження для учасників АТО
Пункт 6 постанови КМУ від 02.02.11 р. № 98, яким установлюються загальні строки відряджень та індивідуальні строки відряджень для окремих галузей та окремих категорій осіб, доповнено нормою, згідно з якою строк відрядження військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та працівників, направлених для лікування та реабілітації у зв’язку з пораненням (контузією, травмою або каліцтвом), отриманим під час безпосередньої участі в антитерористичній операції та/або забезпеченні її проведення (здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням, виявленням і припиненням терористичної діяльності), та осіб, які супроводжують таких військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та працівників, не повинен перевищувати строку лікування та реабілітації.
Зміни вимог до витрачання бюджетних коштів
Унесено зміни до додатка до постанови КМУ від 01.03.14 р. № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» (далі – Постанова № 65), згідно з якими дозволено використання бюджетних коштів для проведення ремонту будівель, споруд, придбання меблів, засобів зв’язку, побутової та комп’ютерної техніки, що здійснюються органами державної влади, які переміщені з населених пунктів, на території яких такі органи тимчасово не здійснюють своїх повноважень. Крім того, саму Постанову № 65 доповнено рекомендацією для ЦВК затвердити заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону від 30.06.04 р. № 1932-IV «Про Центральну виборчу комісію». Центрам із надання безоплатної вторинної правової допомоги дозволено використовувати бюджетні кошти на придбання меблів і проведення ремонту приміщень, де вони розташовані, та оплату послуг мобільного зв’язку, яким будуть користуватися працівники Координаційного центру з надання правової допомоги та його територіальних відділень.
Порошенко схвалив звільнення від мита архівних друкованих видань
Від мита звільняються історичні документи, передані в дар Україні з-за кордону
Президент України Петро Порошенко підписав закон України № 512-VIII "Про внесення змін до статті 282 Митного кодексу України". Про це йдеться на офіційному сайті Верховної Ради України.
"Повернуто з підписом Президента (25.06.2015)", - йдеться в статусі проходження документа.
Як наголошується в пояснювальній записці, цей закон звільняє від обкладення митом об`єкти культурної та історичної спадщини, що передаються в дар Україні з-за кордону.
Так, закон вносить зміни в пункт 9 частини першої статті 282 Митного кодексу України, відповідно до яких при ввезенні на митну територію України або вивезенні за її межі від оподаткування митом звільняються документи та видання, які надсилаються в рамках міжнародного обміну в архівні установи. Перелік цих закладів визначає Кабінет міністрів України.
Нагадаємо, Верховна Рада України підтримала цей закон в першому читанні і в цілому 4 червня 2015 р. За відповідний законопроект №2659 проголосували 258 депутатів при 226 мінімально необхідних.
Збільшення реєстраційної суми за рахунок переплати відкладається
Відповідно до ПК сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначена п. 2001.3 ПК, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, що обліковуються в інтегрованих картках платників податку станом на 01.07.15 р.
Водночас уточнені дані про помилково та/або надміру сплачені до бюджету платежі, станом на перше число місяця, наступного за звітним (станом на 01.07.15 р.), можуть бути сформовані ДФС після завантаження відповідної інформації до центральної бази даних служби.
Згідно з Тимчасовим регламентом експлуатації інформаційної системи "Податковий блок", затвердженим наказом ДПС від 24.12.12 р. № 1198, завантаження центральної бази даних ДФС уточненою інформацією про стан розрахунків платників з бюджетом (у тому числі про надміру сплачені суми платежів) здійснюється на п’ятий (юридичні особи) та шостий (фізичні особи – суб’єкти господарської діяльності) робочі дні звітного місяця.
Таким чином, збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначеної п. 2001.3 ПК, за рахунок сум помилково та/або надміру сплачених станом на 01.07.15 р. грошових зобов’язань з ПДВ з урахуванням технологічного процесу буде здійснено до 10 липня 2015 року.
Уряд визначив порядок відповіді на запит Держфінмоніторингу
Затверджено Порядок подання суб`єктами господарювання, підприємствами, установами та організаціями, що не є суб`єктами первинного фінансового моніторингу, інформації на запит Державної служби фінансового моніторингу.
Так, встановлено, що інформація, що подається суб`єктами, є таємницею фінансового моніторингу.
Суб`єкти, їх посадові особи зобов`язані подавати на запит Держфінмоніторингу письмову відповідь.
Відповідь суб`єкта на запит Держфінмоніторингу повинна містити:
- номер та дату запиту Держфінмоніторингу, на який надається відповідь;
- повну та змістовну інформацію, що запитується Держфінмоніторингом, у тому числі з обмеженим доступом;
- засвідчені печаткою суб`єкта (за наявності) копії документів та необхідні довідки, що підтверджують подану відповідно до запиту Держфінмоніторингу інформацію;
- підпис посадової особи, скріплений печаткою (за наявності).
Відповідь надсилається протягом 5 робочих днів з дати отримання запиту.
Постанова КМУ від 17.06.15 р. № 411 набуде чинності з дня офіційного опублікування.
Складання та подання запитів на публічну інформацію НКРЕКП за новим порядком та формами
Затверджено:
- порядок складання та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є НКРЕКП;
- форму для подання запиту на отримання публічної інформації фізичними особами;
- форму для подання запиту на отримання публічної інформації юридичними особами та об`єднаннями громадян без статусу юридичної особи.
Так, встановлено, що запит на отримання публічної інформації подається до НКРЕКП в усній чи письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, телефаксом, через офіційний веб-сайт НКРЕКП, електронною поштою або по телефону на вибір запитувача.
Письмовий запит на отримання публічної інформації подається в довільній формі.
З метою спрощення процедури оформлення письмового запиту запитувач може використати форми для подання запиту на отримання публічної інформації, затверджені НКРЕКП.
Запит на інформацію повинен містити:
- прізвище, ім`я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу, адресу електронної пошти, номер засобу зв`язку, якщо такий є;
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
- підпис і дату за умови подання письмового запиту.
НБУ сприяє реструктуризації зовнішньої заборгованості за кредитами резидентів в інвалюті
З метою сприяння реструктуризації зовнішньої заборгованості за договорами (угодами), які передбачають виконання резидентами-позичальниками боргових зобов`язань перед нерезидентами за залученими від нерезидентів кредитами/позиками в інвалюті на умовах субординованого боргу та/або за кредитами/позиками в інвалюті, що фінансувалися за рахунок коштів, отриманих від розміщення боргових цінних паперів за межами України (далі - кредитний договір), НБУ визначив, що у разі пролонгації строку погашення основного боргу за кредитним договором резидент-позичальник має право одноразово здійснити на користь нерезидента-кредитора виплату додаткової комісії, обумовлену здійсненням такої пролонгації, відповідно до кредитного договору (з урахуванням його пролонгації) без урахування такої виплати під час здійснення контролю за дотриманням максимальної процентної ставки, що встановлена НБУ для зовнішніх запозичень резидентів/для залучення субординованого боргу, за одночасного дотримання таких умов:
- строк погашення основного боргу за кредитним договором пролонгується не менше ніж на 2 роки;
- розмір такої додаткової комісії не перевищує 2 % від основної суми боргу за кредитним договором, що пролонгується;
- наявність у кредитному договорі посилання на те, що нерезидент надає кредит/позику резиденту-позичальнику за рахунок коштів, отриманих від розміщення боргових цінних паперів за межами України (далі - цінні папери), та/або інших документів, що підтверджують фінансування такого кредиту/позики за рахунок коштів, отриманих від розміщення цінних паперів. Цінні папери на дату набрання чинності цією постановою мають перебувати в лістингу на фондовій біржі за межами України (вимоги цього положення не поширюються на випадки залучення уповноваженими банками коштів у вигляді кредиту/позики на умовах субординованого боргу).
Резидент-позичальник здійснює перерахування коштів в інвалюті на користь нерезидента-кредитора за вищезазначеними операціями після реєстрації НБУ відповідних змін до кредитного договору.
Подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках по-новому: проект від Мінфіну
ДФС на своєму порталі оприлюднила проект наказу Мінфіну «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів».
Проектом запроваджується:
- можливість банком відкривати рахунки платникам податків на підставі інформації з ЄДР юросіб та ФОП, отриманої банком відповідно до закону, із зазначенням даних про взяття на облік в контролюючих органах як платника податків;
- принцип мовчазної згоди у разі недотримання контролюючим органом визначених строків для направлення банку повідомлення про взяття або відмову у взятті рахунка на облік. У таких випадках рахунок вважається взятим на облік у час та дату отримання банком повідомлення (квитанції) контролюючого органу про підтвердження факту прийняття відповідного повідомлення банку до оброблення;
- можливість банком проводити видаткові операції за рахунком клієнта починаючи з дати отримання таким банком повідомлення органу ДФС про взяття рахунку на облік або з дати, визначеної як дата взяття на облік у органі ДФС за мовчазною згодою;
- з метою спрощення умов ведення бізнесу з двох до одного робочого дня зменшення строку, необхідного для відкриття підприємством рахунку у банку.
За матеріалами офіційного порталу ДФС.
Cкасовано державний фінансовий аудит діяльності бюджетних установ
17 червня КМУ у відповідності до Закону “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", скасував державний фінансовий аудит діяльності бюджетних установ. Це було зроблено з огляду на його неефективність через значні витрати робочого часу та людських ресурсів органів Держфінінспекції, дублювання із завданнями інших видів державного фінансового контролю, зокрема аудитом бюджетних програм та інспектуванням.
Разом з тим буде посилено роль внутрішнього аудиту бюджетних установ, спрямованого на надання керівникові об’єктивних і незалежних висновків та рекомендацій щодо ефективності функціонування внутрішнього контролю, ефективності планування і виконання бюджетних програм, якості надання послуг, правильності ведення бухгалтерського обліку та достовірності фінансової і бюджетної звітності.
Постанова КМУ від 17.06.15 р. № 419 набула чинності з 24.06.15 р. („Урядовий кур’єр" від 24.06.15 р. № 112).
Встановлені розміри одноразової грошової допомоги військовослужбовцям
Внесено зміну до п. 6 постанови КМУ "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".
Так, встановлено одноразову грошову допомогу військовослужбовцям, які призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у разі їх прийняття на військову службу за контрактом у таких розмірах:
- особам рядового складу - 8 мінімальних зарплат (9744 грн.);
- особам сержантського і старшинського складу - 9 мінімальних зарплат (10962 грн.);
- особам офіцерського складу - 10 мінімальних зарплат (12180 грн.).
Держпраці уповноважена проводити перевірки щодо незаконного звільнення і заборгованості із зарплати
15 червня 2015 року КМУ прийняв розпорядження “Про надання дозволу Державній інспекції з питань праці та її територіальним органам на проведення перевірок підприємств, установ та організацій щодо незаконного звільнення працівників і заборгованості із заробітної плати".
На підставі поданих заяв громадян, звернень народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, громадських організацій Державна інспекція з питань праці тепер уповноважена проводити перевірки підприємства, установи та організації щодо незаконного звільнення працівників і заборгованості із заробітної плати.
Відтак результатом перевірок буде збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів, ПФУ та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Розпорядження КМУ від 15.06.15 р. № 625-р набуло чинності з дати прийняття.
Додаткова соціальна відпустка
Мінсоцполітики України повідомлено, що чинним законодавством не визначено строку давності, після якого працівник втрачає право на додаткові соціальні відпустки. Якщо він з якихось причин не скористався своїм правом на таку відпустку за попередній рік чи за кілька попередніх років, він має право використати її, а в разі звільнення незалежно від підстав йому має бути виплачено компенсацію за всі невикористані дні цієї відпустки.
На новому місці роботи він не матиме права на отримання додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, оскільки така відпустка надається один раз протягом відповідного календарного року.
Можливості перерахування грошової компенсації за невикористані дні зазначеної соціальної відпустки на рахунок підприємства, на яке перейшов працівник при звільненні за переведенням, чинним законодавством не передбачено.
Основні засоби
Мінфіном України повідомлено, що придбаний об’єкт основних засобів, вартість якого без ПДВ становить 2400 грн., має обліковуватися на субрахунку 113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи».
Пунктом 2 розділу IV НП(С)БО в державному секторі 121 «Основні засоби» встановлено, що незавершені капітальні інвестиції не підлягають амортизації. Зазначено, що оприбуткування об’єктів основних засобів та нематеріальних активів відображається за Дт субрахунків 101 - 122 та Кт субрахунків 141 - 143, водночас відображаються зміни в капіталі за Дт субрахунку 402 Кт субрахунку 401.
Уточнення переробними підприємствами показників 2014 року
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що починаючи з 01.01.2015 р. уточнення (коригування) податкових декларацій з ПДВ (переробного підприємства) з позначкою 0140 у частині внесення змін до складу податкових зобов’язань та податкового кредиту (зокрема, включення до складу податкового кредиту податкових накладних, дата складання яких припадає на 2014 р.) здійснюється шляхом подання уточнюючого розрахунку за формою, діючою станом на 31.01.2015 р., затвердженою наказом Мінфіну України від 23.09.2014 р. № 966. Роз’яснено особливості складання та заповнення такого уточнюючого розрахунку.
Облік гарантійних ремонтів і заміни товарів
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що формування витрат підприємства здійснюється відповідно до загальних правил ведення бухгалтерського обліку у порядку, визначеному Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженим наказом Мінфіну України від 31.12.99 р. № 318.
При цьому Податковим кодексом України не передбачено обмеження витрат на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, проданих платником податку, вартість яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів, та ведення обліку покупців, що отримали таку заміну товарів або послуги з ремонту (обслуговування).
Оприбуткування готівки підприємцями
Нацбанком України повідомлено, що до підприємців, які здійснюють діяльність без створення юридичної особи, Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим власною постановою від 15.12.2004 р. № 637, не висуваються вимоги щодо оформлення касових операцій прибутковими та видатковими касовими ордерами. Крім того, підприємці касової книги не ведуть.
Згідно з п. 1 Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат, затвердженого наказом Міндоходів України від 16.09.2013 р. № 481, фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати. Відсутність запису в Книзі обліку доходів і витрат про отриману підприємцем готівку є порушенням норм з обігу готівки та її неоприбуткуванням.
ПФУ дозволив різницю в 1 копійку в ЄСВ
Звертаємо увагу страхувальників! Після неодноразового звернення розробників в ПФУ з проханням про вирішення проблеми з округленням в 1 копійку: ПФУ 19.06.2015 р прийнято рішення про зняття контролю графи «Сума нарахованого єдиного внеску за звітний місяць» по рядках з типом нарахувань 10, а саме дозволити різницю в одну копійку.
Як зареєструвати РРО
Для реєстрації реєстратора розрахункових операцій (РРО) суб’єкт господарювання (або ним уповноважена особа) повинен звернутися до органу державної фіскальної служби за основним місцем його обліку, як платника податків.
Тобто, придбавши у виробника касової техніки або Центру сервісного обслуговування (ЦСО) РРО, суб'єкти господарювання (юридичні та фізичні особи-підприємці), подають до органу фіскальної служби за місцем реєстрації такі документи:
- заяву про реєстрацію РРО;
- копію документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
- копію документа на розміщення господарської одиниці, де буде застосовуватися РРО;
- копію договору суб'єкта господарювання з сервісним центром про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Подання документів для реєстрації РРО можливо і в електронній формі.
Органом ДФС приймається рішення про можливість реєстрації РРО, формується та резервується фіскальний номер РРО, а також видається суб'єкту господарювання відповідна довідка, яка дійсна протягом п'яти робочих днів.
Протягом п'яти робочих днів з дати видачі довідки про резервування фіскального номера суб'єкт господарювання забезпечує переведення РРО у фіскальний режим роботи: занесення фіскального номера до фіскальної пам'яті РРО, персоналізацію та опломбування РРО в ЦСО.
Для завершення процедури реєстрації РРО суб'єкт господарювання до закінчення терміну дії довідки про резервування фіскального номера надає до органу ДФС копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО виданий ЦСО.
Після отримання належним чином оформлених документів орган ДФС не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС та надає суб'єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО, що засвідчує реєстрацію РРО в органі ДФС.
Невдовзі запрацює електронний облік призовників
Про це заявив Міністр оборони України Степан Полторак під час візиту до Закарпатської ОДА.
- У Міністерстві оборони України розроблено та ініційовано зміни до законодавства щодо створення електронної бази призовників, — сказав Степан Полторак. — Уже розроблено програмне забезпечення та виділено кошти, найближчим часом ми чекаємо на підписання відповідного Закону.
Прес-служба Міністерства оборони України
Хто не повинен застосовувати РРО з 1 липня 2015 року
Не повинні застосовувати РРО суб’єкти господарювання:
при безготівковій формі розрахунків (з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок);
при продажу страв, напоїв у їдальнях і буфетах шкіл, ПТНЗ і т.д.; виїзна торгівля;
при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань;
при продажу жетонів та проїзних квитків у касах метрополітену;
при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті, на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій;
при продажу квитків на відвідування кінотеатрів, театрів, концертів та інше;
при продажу білетів державних лотерей;
при виконанні усіх банківських послуг (крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу);
при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва юридичними особами (крім торгівлі та громадського харчування), у разі проведення розрахунків у касах цих суб’єктів господарювання з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;
фізичними особами – платниками єдиного податку І групи
Обов’язкові реквізити податкових декларацій
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що пунктом 48.2 статті 48 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що обов’язкові реквізити – це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Перелік обов’язкових реквізитів, які повинна містити податкова декларація, наведений у пункті 48.3 статті 48 Кодексу, а саме це є:
- тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий);
- звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація;
- звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку);
- повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами;
- код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
- місцезнаходження (місце проживання) платника податків;
- найменування контролюючого органу, до якого подається звітність;
- дата подання звіту (або дата заповнення – залежно від форми);
- ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості посадових осіб платника податків, визначені у цьому пункті;
- підписи платника податку – фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
В окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов’язкові реквізити (пункт 48.4 статті 48 Кодексу):
- відмітка про звітування за спеціальним режимом;
- код виду економічної діяльності (КВЕД);
- код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ;
- індивідуальний податковий номер згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період.
Таким чином, пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 Кодексу визначено вичерпний перелік обов’язкових реквізитів, які повинна містити податкова декларація.
Якщо платником податку у податковій декларації не заповнений хоча б один із обов’язкових реквізитів, то така декларація не вважається податковою (пункт 48.7 статті 48 Кодексу).
Відповідно до пункту 49.11 статті 49 Кодексу у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 Кодексу, такий контролюючий орган зобов’язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови у терміни, визначені підпунктами 49.11.1 та 49.11.2 пункту 49.11 статті 49 Кодексу.
У разі отримання відмови контролюючого органу у прийнятті податкової декларації платник податків має право (пункт 49.12 статті 49 Кодексу):
- подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання;
- оскаржити рішення контролюючого органу у порядку, передбаченому статтею 56 Кодексу.
Також вважається неподаною податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв’язку, за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації (пункт 49.15 статті 49 Кодексу).
При цьому, незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов’язаний погасити податкове зобов’язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених Кодексом (пункт 49.16 статті 49 Кодексу).
Нагадуємо про оподаткування пенсій
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з початком 2015 року пенсії або щомісячне довічне грошове утримання, яке платники податків отримують з Пенсійного фонду України чи з бюджету, у разі перевищення зазначених видів виплат суми трьох мінімальних зарплат підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб у частині такого перевищення. Дана норма передбачена Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» №71, який ухвалено 28 грудня 2014 року.
Відповідно до зазначеного Закону, податок на доходи фізичних осіб сплачуватиметься лише з тієї частини суми, яка перевищує три мінімальні зарплати – на сьогодні це 3 тис.654 грн.
Умови, які дають можливість нараховувати ЄСВ менше мінімального розміру
Критерії, за якими вимоги щодо нарахування єдиного внеску не менше мінімального розміру не застосовуються до таких нарахувань:
- винагороди за договорами цивільно-правового характеру;
- заробітна плата з джерела не за основним місцем роботи;
- заробітна плата працівника інваліда, який працює на підприємстві, установі або в організації, де застосовується ставка 8,41 відс.;
- заробітної плати працівників підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,3 відс. визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» бази нарахування єдиного внеску;
- заробітної плати працівників підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,5 відс. визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.
Нарахування єдиного внеску на заробітну плату працівників, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що на осіб, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов’язкове державне страхування. Про участь осіб у таких роботах роботодавці вносять записи до трудових книжок відповідно до законодавства про працю (п. 5 Порядку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру, затвердженого постановою КМ України від 20.03.2013 року № 175). Оплата праці таких осіб здійснюється за фактично виконану роботу в розмірі, що не може бути меншим, ніж мінімальний розмір заробітної плати. Організація громадських робіт здійснюється на підставі укладеного договору між роботодавцем та територіальним органом. Інші роботи тимчасового характеру організовуються безпосередньо роботодавцем для його потреби на підставі письмового звернення роботодавця до територіального органу. З огляду на зазначене, на заробітну плату працівників, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, єдиний внесок нараховується на загальних підставах, а отже, поширюється дія частини п’ятої та шостої ст. 8 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Якщо працівник перебував у трудових відносинах з підприємством, установою, організацією неповний календарний місяць, у такому випадку норма про сплату єдиного внеску з мінімальної заробітної плати не застосовується. Якщо працівник виконує роботи тимчасового характеру, перебуває у трудових відносинах повний календарний місяць і заробітна плата такого працівника не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), то у цьому випадку сума єдиного внеску розраховуватиметься як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), та ставки ЄСВ, встановленої для відповідної категорії платника. При цьому утримання єдиного внеску із заробітної плати (доходу) найманого працівника здійснюється із фактично нарахованої заробітної плати (доходу).
Перелік доходів які не звільняються від оподаткування військовим збором
До доходів, які не будуть звільнятися від оподаткування військовим збором, належать:
- сума доходів, отриманих платником податку у вигляді процентів, що нараховані на цінні папери, емітовані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, та на боргові зобов'язання Національного банку України (підпункт 165.1.2 пункту 165.1 статті 165 ПКУ);
- дивіденди, які нараховуються на користь платника податку у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих юридичною особою - резидентом, що нараховує такі дивіденди, за умови, що таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, та в результаті якого збільшується статутний фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів (підпункт 165.1.18 пункту 165.1 статті 165 ПКУ);
- сума доходу, отримана платником податку за здані (продані) ним вторинну сировину, побутові відходи, брухт кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні (код 8548 10 21 00 згідно з УКТ ЗЕД), залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю (код 8548 10 91 00 згідно з УКТ ЗЕД), та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України (підпункт 165.1.25 пункту 165.1 статті 165 ПКУ);
- доходи від операцій з валютними цінностями (крім цінних паперів), пов'язаних з переходом права власності на такі валютні цінності, за виключенням доходів, оподаткування яких прямо передбачено іншими нормами цього розділу (підпункт 165.1.51 пункту 165.1 статті 165 ПКУ);
- інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов'язаннями Національного банку України та казначейськими зобов'язаннями України, емітованими центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти (підпункт 165.1.52. пункту 165.1 статті 165 ПКУ).
Про складання звітності за формою № 1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці» за січень-червень 2015 року
Статистична звітність за формою №1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці» подається на бланку затвердженому наказом Держстату України № 224 від 05.08.2014, не пізніше 7 липня 2015 року. Заповнення показників розділу ІV форми №1-ПВ (квартальна) у звіті за січень−червень 2015 року, здійснюється за такими інтервалами: Ряд. 6020 − до 1218.00 грн. Ряд. 6030 − від 1218.01 до 1500.00 грн. Рядки 6040-6110 − заповнюються згідно інтервалів наведених у формі №1-ПВ (квартальна). У відповідності до Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік» № 80-VIIІ стаття 7: з 1 cічня 2015 року рівень мінімальної заробітної плати становить 1218 грн. Фонд робочого часу (при 40-годинному робочому тижні) за червень 2015 року становить 160 годин, за січень-червень − 957 годин. Нагадуємо: − у розділ ІІІ «Склад фонду оплати праці» з 2015 року введено нові показники: «виплати, пов’язані з індексацією заробітної плати» (рядок 5051); «компенсація втрати частини заробітку у зв’язку з порушенням термінів її виплати» (рядок 5052); − розділ VІ «Інформація про укладання колективних договорів» − у звіті за січень – червень не заповнюється (заповнюється лише раз у рік станом на 31 грудня).
У Києві оперативниками податкової міліції припинено нелегальне виробництво ювелірних виробів
За словами першого заступника начальника Головного управління ДФС у місті Києві, полковника податкової міліції Ігоря Скорохода, в рамках досудового розслідування кримінального провадження за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах оперативниками столичної податкової міліції було ліквідовано незаконну схему масштабного виробництва та реалізації у Києві, Одесі, Дніпропетровську, Харкові та інших містах України ювелірних виробів.
З метою приховування джерел походження та обсягів придбання дорогоцінних металів, фактичного обсягу виробництва та прибутків, отриманих внаслідок проведення протиправної діяльності, організатор – 43-й річний уродженець Чернігівської області, зареєстрував декілька десятків підставних приватних підприємців, що перебували на спрощеній системі оподаткування та сплачували до бюджету мінімальні платежі, від імені яких і здійснювались виробництво та реалізація ювелірних виробів під спільною торгівельною маркою. Як приклад, лише одним з приватних підприємців протягом 2014-2015 років до Центрального пробірного підприємства пробірного контролю було здано для клеймування ювелірні вироби, нібито вироблені нею, загальною масою понад 120 кілограмів вартістю близько 4 мільйонів доларів США, хоча в податкових деклараціях загальний дохід за цей період склав усього 385 тисяч гривень. Всі інші приватні підприємці, залучені до діяльності протиправної схеми, працювали аналогічним чином, з тією різницею, що від імені деяких із них оформлювалось виробництво, а від імені інших – реалізація ювелірних виробів. Загальна маса офіційно проклеймованих за цією схемою виробів за останні два з половиною роки становить понад 1000 кілограм золота.
В ході скоординованих заходів в різних містах України одночасно було проведено 23 обшуки, під час яких вилучено ювелірних виробів на суму понад 21,6 мільйона гривень, а також грошові кошти у розмірі 206 тисяч доларів США та 140 тисяч гривень, які в подальшому будуть спрямовуватись на відшкодування завданих державі збитків.
|