Затверджено порядок визначення технологічних нормативів використання питної води
Затверджено Порядок визначення індивідуальних технологічних нормативів використання питної води суб`єктам природних монополій, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Дія цього Порядку поширюється на суб`єктів господарювання, які здійснюють або мають намір здійснювати господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення, ліцензування якої здійснює НКРЕКП, та є суб`єктами природних монополій, та застосовується НКРЕКП при визначенні та встановленні індивідуальних технологічних нормативів використання питної води (далі – ІТНВПВ) таким суб`єктам господарювання.
Для визначення та встановлення ІТНВПВ заявник подає до НКРЕКП заяву за нижче приведеною формою та такі документи:
1) розрахунки ІТНВПВ, які прошиваються, а сторінки яких нумеруються. Ці розрахунки скріплюються печаткою підприємства і є невід`ємною частиною погодження ІТНВПВ;
2) документи, що підтверджують достовірність використаних у розрахунках поточних ІТНВПВ вихідних даних (дані звітності, довідки, за необхідності проектні матеріали), а також (за необхідності) план заходів, спрямованих на підвищення ефективності використання питної води підприємством, із зазначенням показників перспективних ІТНВПВ (за роками); при повторному погодженні підприємство надає звіт щодо результатів виконання зазначеного плану заходів;
3) у разі необхідності фактичні дані інструментального аналізу технологічних витрат і втрат, зафіксованих засобами обліку (за наявності засобів обліку) за останній рік. При значній відмінності фактично виміряних і розрахованих поточних ІТНВПВ рішення щодо застосування того чи іншого значення приймає уповноважений орган.
НКРЕКП розглядає заяву, документи та розрахунки протягом 30 календарних днів з дня надходження заяви.
Якщо заява не відповідає формі та/або додані до неї документи, а також розрахунки ІТНВПВ не відповідають встановленим вимогам заява залишається без розгляду, про що НКРЕКП листом за підписом члена НКРЕКП повідомляє заявника протягом 10 робочих днів з дня надходження заяви із зазначенням вичерпного переліку зауважень щодо поданої заявником заяви та/або доданих до неї документів, а також розрахунків ІТНВПВ.
Рішення про встановлення визначених ІТНВПВ приймаються на засіданні НКРЕКП.
Копія постанови НКРЕКП про встановлення ІТНВПВ надсилається заявнику листом протягом 10 робочих днів після прийняття відповідного рішення НКРЕКП.
Постанова НКРЕКП від 23.04.15 р. № 1305 набуде чинності з дня офіційного опублікування.
Оскарження вимог податківців щодо ЄСВ: оприлюднено проект наказу
Мінфін на своєму сайті оприлюднив проект наказу "Про затвердження Порядку розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладання штрафу".
Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду контролюючим органом скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати ЄСВ (далі – вимога) та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, передбачених Законом про ЄСВ; скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій.
Так, не підлягають адміністративному оскарженню:
- зобов`язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником єдиного внеску у звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб;
- вимоги про сплату (боргу) недоїмки єдиного внеску та/або рішення про нарахування пені та накладення штрафів, які оскаржувались та були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку;
- вимоги про сплату (боргу) недоїмки єдиного внеску та/або рішення про нарахування пені та накладення штрафів, які оскаржені платником у судовому порядку;
- дії (бездіяльність) посадових осіб контролюючих органів.
Оприбуткування готівки підприємцями
Нацбанком України повідомлено, що до підприємців, які здійснюють діяльність без створення юридичної особи, Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим власною постановою від 15.12.2004 р. № 637, не висуваються вимоги щодо оформлення касових операцій прибутковими та видатковими касовими ордерами. Крім того, підприємці касової книги не ведуть.
Згідно з п. 1 Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат, затвердженого наказом Міндоходів України від 16.09.2013 р. № 481, фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати. Відсутність запису в Книзі обліку доходів і витрат про отриману підприємцем готівку є порушенням норм з обігу готівки та її неоприбуткуванням.
Як пенсіонерам-переселенцям з окупованої частини Донбасу та Криму отримати пенсії
Згідно з повідомленням Пенсійного фонду, для пенсіонерів з окупованої частини Донбасу в разі переселення в інший регіон України потрібно
- звернутись до управління Пенсійного фонду в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер фактично перебуває (проживає);
- надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік особи, яка переміщена з тимчасово окупованої території України, району проведення антитерористичної операції чи населеного пункту, розташованого на лінії зіткнення, видану відповідно до постанови Кабміну від 01.10.2014 № 509. Довідка видається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад. У довідці має бути відмітка про реєстрацію місця проживання, проставлена територіальними підрозділами Державної міграційної служби України. До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорту та пенсійного посвідчення);
- органом Фонду формується запит на електронну пенсійну справу. За даними електронної пенсійної справи виплата пенсії провадиться з місяця, наступного за місяцем припинення її виплати за попереднім місцем проживання;
- пенсію за місцем фактичного перебування (проживання) можливо отримати через підприємство поштового зв’язку або через обрану банківську установу, з яким органом Фонду укладено відповідний договір;
- у разі повторної зміни місця перебування (проживання), в тому числі при поверненні до місця постійного проживання (реєстрації) в Донецьку або Луганську області, виплата пенсії буде продовжена за новою адресою у вищезазначеному порядку. Після надходження пенсійної справи та атестату буде проведена доплата пенсії за період до місяця взяття на облік, якщо згідно з атестатом виплату пенсії, на яку пенсіонер має право, не було виплачено за попереднім місцем проживання.
Договори застави нерухомого майна не потрібно буде посвідчувати в нотаріусів
До статей 577 та 588 Цивільного кодексу можуть бути внесені зміни, якими передбачається не посвідчувати нотаріально договір застави нерухомого майна. Про це йдеться в урядовому законопроекті №2045а «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку», який був прийнятий парламентом у першому читанні 18 червня.
У зв’язку з цим фахівців Головного науково-експертного управління Верховної Ради вказують, що потенційне нововведення не узгоджується з частиною першою статті 182 Цивільного кодексу, згідно з якою право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
«До того ж, застава нерухомого майна – це те ж саме, що й іпотека. Як зазначено в абзаці третьому частини першої статті 1 Закону України «Про іпотеку», іпотека – вид забезпечення виконання зобов`язання нерухомим майном. Згідно з частиною першою статті 18 Закону України «Про іпотеку» іпотечний договір укладається між одним або декількома іпотекодавцями та іпотекодержателем у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.
Ще треба додати, що у випадку виключення положення про нотаріальне посвідчення договору іпотеки можуть виникнути непорозуміння стосовно того, яким чином буде реєструватися цей вид обтяження. На даний час згідно з абзацом третім частини п’ятої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію», - констатують парламентські експерти.
Об организации работы
Согласно части третьей статьи 24 Кодекса законов о труде Украины работник не может быть допущен к работе без заключения Трудового договора, оформленного приказом или распоряжением собственника или уполномоченного им органа, и уведомления центрального органа исполнительной власти по вопросам обеспечения формирования и реализации государственной политики по администрированию единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование о приеме работника на работу в порядке, установленном Кабинетом Министров Украины.
Поскольку Порядок формирования и представления страхователями отчета относительно сумм начисленного единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, утвержденный приказом Министерства доходов и сборов Украины от 09.09.2013 г. N 454, зарегистрированный в Министерстве юстиции Украины 20.09.2013 г. за N 1628 / 24160, отменен и сегодня порядок уведомления центрального органа исполнительной власти по вопросам обеспечения формирования и реализации государственной политики по администрированию единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование о приеме работника на работу отсутствует, заполнение таблицы 5 приложения 4 к Порядку формирования и представления страхователями отчета о суммах начисленного единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, утвержденному приказом Министерства финансов Украины от 14.04.2015 г. N 435, зарегистрированным в Министерстве юстиции Украины 23.04.2015 г. за N 460/26905, до принятия необходимого порядка считается "уведомлением" и подается в составе обязательной отчетности за календарный месяц в территориальные органы фискальной службы по основному месту учета плательщика с указанием трудовых отношений с принятыми работниками.
Указанную информацию обязываем довести до сведения плательщиков и использовать в работе.
Щодо застосування понижуючого коефіцієнту
Вовчанська ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з 13 березня 2015 року набув чинності Закон України від 02.03.2015 № 219-VIII «Про внесення змін до розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Цим Законом спрощено умови застосування понижуючого коефіцієнту при нарахуванні ЕСВ в 2015 році.
Згідно зі змінами, до 31 грудня 2015 року при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами розмір єдиного внеску застосовується з понижуючим коефіцієнтом (далі - коефіцієнт), якщо платником виконуються одночасно такі умови:
а) база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу;
б) після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік;
в) кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 відсотків середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік.
Коефіцієнт щомісячно обчислюється платниками самостійно, за такою формулою:
коефіцієнт = СмБН(зо)2014/БН(зо), де:
СмБН(зо)2014 - середньомісячна база нарахування єдиного внеску для платника у 2014 році в розрахунку на одну застраховану особу;
БН(зо) - база нарахування єдиного внеску на одну застраховану особу за місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) та/або винагорода за цивільно-правовим договором.
Якщо в результаті розрахунку коефіцієнта його значення складає менше ніж 0,4, то платник застосовує коефіцієнт 0,4.
Коефіцієнт застосовується в тому числі при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи.
Розрахований коефіцієнт та розмір єдиного внеску зазначаються з трьома знаками після коми.
При розрахунку коефіцієнта показники за 2014 рік визначаються на підставі звітності платника єдиного внеску, яка подається відповідно до чинного законодавства.
Але слід відмітити, що понижуючий коефіцієнт не застосовується до:
ставки єдиного внеску для платників, які виплачують грошове забезпечення (34,7%);
ставки єдиного внеску для підприємств, установ, організацій за працюючих інвалідів (8,41%);
ставки єдиного внеску для підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС (5,3%);
ставки єдиного внеску для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів (5,5%);
всіх ставок єдиного внеску у вигляді утримання (3,6%, 6,1%, 2,6%, 2%, 2,85%).
Звертаємо увагу, платник єдиного внеску, що застосував коефіцієнт та не сплатив нарахований єдиний внесок у встановлені Законом строки, позбавляється права в майбутньому застосувати коефіцієнт до повної сплати такої недоїмки (боргу). Право на застосування коефіцієнта поновлюється з місяця, в якому сплачено таку недоїмку (борг).
Харківські юристи фіскальної служби виграли у судах майже 400 мільйонів гривень
Як повідомили в Головному управлінні ДФС області, з початку року в судах різних інстанцій в інтересах держави розглянуто 809 справ на загальну суму 376 млн.гривень.
Так, нещодавно, Харківським апеляційним адміністративним судом було залишено без змін постанову окружного адміністративного суду, якою відмовлено в задоволенні позову однієї з харківських фірм до фіскальної служби області.
Позов стосувався скасування податкових повідомлень-рішень та штрафних санкцій на загальну суму 380 тис.гривень.
Як розповіли юристи відомства, судом апеляційної інстанції підтверджено прaвомірність проведення планової виїзної перевірки, під час якої податківці встановили порушення норм Митного кодексу України, що відобразилось в спробі фірми-позивача ввезти в країну лотерейний термінал за невірним визначенням коду товару. Ввізне мито за цим кодом складало 0%, тоді як за вірним кодом, ставка мита мала б складати 5%.
Фірма при декларуванні товару не тільки заявила про недостовірні відомості про товар, але й не надало жодних документів, якими б було встановлено визначальні відомості за вказаний лотерейний термінал.
Тож на сьогодні, повідомили в ГУ ДФС у Харківській області, фірма-позивач у повному обсязі сплатила нараховану за результатами перевірки суму податкового зобов’язання.
Есть недвижимость в АТО – уплатите налог
ГФСУ в письме от 09.06.2015 г. № 11999/6/99-99-19-01-01-15 сообщила, что даже если недвижимость предприятия находится на территории АТО, налог на недвижимость за него придется уплатить, поскольку льгот по уплате налога на недвижимое имущество, отличное от земельного участка, для недвижимости в зоне АТО нет.
Информацию о счетах и банковских реквизитах для перечисления налога на недвижимое имущество, отличное от земельного участка, налоговики рекомендуют узнавать в районных ГНИ и на официальном веб-портале ГФС по адресу: http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki.
Платники єдиного податку третьої групи звітують за 2 квартал 2015 року з 1 липня
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС У Харківській області нагадує, що відповідно до пункту 294.1 статті 294 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) податковим звітним періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал.
Отже, за 2 квартал 2015 року до територіальних органів Державної фіскальної служби (далі – ДФС) повинні надати:
- фізичні особи – підприємці, які зареєстровані, як платники єдиного податку 3-ї групи – податкову декларацію платника єдиного податку фізичної особи – підприємця;
- юридичні особи – платники єдиного податку 3-ї групи – податкову декларацію єдиного податку – юридичної особи.
Пунктом 296.4 статті 296 Кодексу визначено, що податкова декларація платника єдиного податку подається до контролюючого органу платником податку за місцем податкової адреси.
Таким чином, з 1 липня по 10 серпня 2015 року платники єдиного податку третьої групи – юридичні та фізичні особи повинні надати до територіальних органів ДФС області за місцем податкової адреси відповідні податкові декларації єдиного податку за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2011 №1688, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за №1533/20271 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку».
З 1 липня починається звітування за формою №1ДФ за 2 квартал 2015 року
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС У Харківській області нагадує, що з 1 липня по 10 серпня 2015 року податкові агенти повинні надати до контролюючих органів за місцем свого розташування Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – розрахунок за формою №1ДФ) за 2 квартал 2015 року.
Відповідно до пункту 1.3 розділу I Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №111/26556 (далі – Наказ №4), форму №1ДФ повинні надавати податкові агенти, а саме:
- юридичні особи (їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи);
- самозайняті особи (фізичні особи – підприємці, та/або фізичні особи, які провадить незалежну професійну діяльність за умови, що такі особи не є працівниками у межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності);
- представництва нерезидентів – юридичних осіб;
- інвестори (оператори) за угодою про розподіл продукції,
які нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, а також військовий збір.
Підпунктом «б» пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями визначено, що розрахунок за формою №1ДФ подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного кварталу.
Податковий розрахунок за формою №1ДФ надається за формою, затвердженою Наказом №4.
До уваги платників єдиного податку, які торгують пивом
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС У Харківській області нагадує.
Відповідно до пункту 1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) з 1 липня 2015 року набирає чинність зміна до підпункту 14.1.144 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – Кодекс) стосовно віднесення пива до алкогольних напоїв.
У зв’язку з цим виробництво, експорт, імпорт, оптова та роздрібна торгівля пивом з 01.07.2015 регулюється Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (з внесеними змінами та доповненнями) та підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.
При цьому, у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб’єктом господарювання зазначається, зокрема, перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення.
Минюст о сроке применения штрафных санкций
Минюст напомнил, что за нарушения законов по вопросам налогообложения и другого законодательства, контроль за соблюдением которого возложен на контролирующие органы, применяется финансовая, административная и уголовная ответственность.
Вместе с тем, предельные сроки применения штрафных (финансовых) санкций (штрафов) к налогоплательщикам соответствуют срокам давности для начисления налоговых обязательств, определенным ст. 102 НКУ.
Контролирующий орган, кроме оговоренных законодательством случаев, вправе самостоятельно определить сумму денежных обязательств налогоплательщика не позднее окончания 1095 дня, следующего за последним днем предельного срока представления налоговой декларации и/или предельного срока уплаты денежных обязательств, начисленных контролирующим органом, а если такая налоговая декларация была подана позднее - за днем ее фактического представления.
Если в течение указанного срока контролирующий орган не определяет сумму денежных обязательств, налогоплательщик считается свободным от такого денежного обязательства, а спор по такой декларации и/или налоговому уведомлению не подлежит рассмотрению в административном или судебном порядке.
В случае же представления налогоплательщиком уточняющего расчета к налоговой декларации, контролирующий орган имеет право определить сумму налоговых обязательств по такой налоговой декларации в течение 1095 дней со дня представления уточняющего расчета.
Действуют сокращенные сроки регистрации прав на недвижимость
22 июня, вступило в силу постановление Кабмина от 08.04.2015 № 190 о предоставлении услуг в сфере государственной регистрации вещных прав на недвижимое имущество и их обременений в сокращенные сроки.
Государственная регистрация вещных прав на недвижимое имущество и их обременений и предоставление информации о зарегистрированных вещных правах из Реестра осуществляются госрегистратором в сокращенные сроки исключительно по заявлению, форма и требования к заполнению которого устанавливаются Минюстом.
В случае отказа в регистрации прав на недвижимое имущество и их обременений, приостановления рассмотрения заявления, приостановления регистрации, принятия регистратором решения о рассмотрении заявления после поданного ранее заявления в отношении того же имущества или отказа в предоставлении информации о зарегистрированных вещных правах из Реестра в случаях, предусмотренных законодательством, плата за предоставление таких услуг в сокращенные сроки не возвращается.
Плата за предоставление услуг в сокращенные сроки вносится дополнительно к административному сбору, плате за получение выписки из Реестра, плате за получение информации из Реестра.
В случае непредоставления услуг в сокращенные сроки по вине регистратора плата за их предоставление в такие сроки возвращается заявителю. При отсутствии в Реестре сведений о зарегистрированных вещных правах плата за предоставление такой информации в сокращенные сроки не возвращается.
Для регистрации права собственности с выдачей свидетельства и регистрации права собственности на предприятие установлены сокращенные сроки в 5 рабочих дней с момента регистрации заявления. Заплатить за это придется в двойном размере административного сбора за регистрацию права собственности на недвижимое имущество.
Сокращенная продолжительность регистрации вещных прав на недвижимое имущество - 3 рабочих дня с момента регистрации заявления, а плата за это установлена в двойном размере админсбора за регистрацию прав на недвижимое имущество.
Госрегистрация обременений может пройти за 2 часа с момента регистрации заявления. При этом нужно заплатить сумму в размере административного сбора за государственную регистрацию обременения.
Чтобы получить информацию из Реестра в бумажной форме, может понадобится всего 1 час с момента регистрации заявления, если заплатить в двойном размере платы, взимаемой в соответствии с законодательством за предоставление информации соответствующего вида.
Якщо працівник отримує заробітну плату на рівні мінімальної, то її розмір індексується у повному розмірі
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ, ЛИСТ, від 08.06.2015 р. № 2963/0/10-15/10 Міністерство соціальної політики України на виконння доручення Кабінету Міністрів України від 19.05.2015 № 20233/1/1-15 розглянуло лист СПО об’єднань профспілок щодо внесення змін до чинного законодавства України стосовно індексації мінімальної заробітної плати і повідолмляє. Статтею 10 Закону України «Про оплату праці» визначено, що розмір мінімальної заробітної плати встановлюється Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України не рідше одного разу на рік у законі про Державний бюджет України з урахуванням пропозицій, вироблених шляхом переговорів представників професійних спілок, роботодавців, які об’єдналися для ведення колективних переговорів і укладення угоди, та переглядається залежно від зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Правові основи проведення індексації визначено Законом України «Про індексацію грошових доходів населення» та Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 (із змінами) (далі – Порядок). Так, пунктом 2 Порядку визначено, що індексації підлягає, зокрема, оплата праці найманих працівників підприємств, установ, організацій у грошовому вимірі, яка включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами) і відрядними розцінками, доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством, що не мають разового характеру. Відповідно до пункту 5 Порядку у разі підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів, місяць підвищення вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для проведення індексації. Для нарахування подальшої індексації індекс розраховується наростаючим підсумком з наступного за базовим місяця. Враховуючі зазначене, якщо розмір мінімальної заробітної плати переглядався у грудні 2013 року, то у червні 2015 року індекс для проведення індексації заробітної плати працівників, які отримують її на рівні мінімальної, становить 71,2 %, сума індексації складає 867,22 грн (1218 х 71,2 : 100). Отже, якщо працівник отримує заробітну плату на рівні мінімальної, то її розмір індексується у повному розмірі. Таким чином, мінімальна заробітна плата підлягає індексації і окремого визначення її як об’єкту індексації не потребує.
Листки непрацездатності, видані закладами охорони здоров'я, що знаходяться на тимчасово окупованій території, не оплачуються
Будьте уважні при оформленні листків непрацездатності, виданих закладами охорони здоров'я, що знаходяться на тимчасово окупованій території Донецької та Луганської областей. Відповідно до листа Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 16.06.2015 р. № 2.4-17-1004 листки непрацездатності, які були видані закладами охорони здоров'я на тимчасово окупованих та неконтрольованих територіях після 01.12.2014 р., не можуть бути підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду.
Податкова міліція припинила діяльність «конверт – центру», який маскувався під благодійну організацію
У м. Києві податковою міліцією припинено діяльність «конвертаційного центру», який проконвертував 200 млн. гривень.
Центр був створений під виглядом всесвітньої громадської організації захисту прав і допомоги постраждалим від війн та репресій, нібито для благодійних цілей. Однак, фактично він мав намір використовувати банківські реквізити громадських організацій для надходження грошових коштів із-за кордону та подальшого перерахування цих грошей підприємствам реального сектору економіки для переведення у готівку.
Злочинці діяли за таким механізмом: підприємства реального сектору економіки перераховували грошові кошти на рахунки «фіктивних» фірм під виглядом благодійної допомоги (у тому числі учасникам АТО). Наступним кроком було переведення цих коштів у готівку на рахунки, оформлені на підставних фізичних осіб у банківських установах м. Києва, після чого гроші повертались «власникам», за винятком певного відсотку.
Відомості про зазначене кримінальне правопорушення внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
ДФС анульовано 144 ліцензії за продаж алкоголю і тютюну неповнолітнім
Протягом січня – травня поточного року Державна фіскальна служба України за продаж алкоголю та цигарок неповнолітнім анулювала 144 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
До порушників законодавства застосовані фінансові санкції у сумі майже 1 млн. грн.
Нагадаємо, що вимогами ч.3 ст. 15 Закону України № 481 продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років (неповнолітнім) заборонена.
Викрито злочинну схему ухилення від сплати митних платежів за сприяння посадових осіб митниць
Підрозділами Головного управління власної безпеки Державної фіскальної служби України та Генеральної прокуратури України виявлено злочинну схему ухилення від сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України паливо-мастильних матеріалів під виглядом палива для реактивних двигунів.
Так, 9 червня цього року в результаті проведених слідчо-оперативних заходів, на території Міжнародного Харківського аеропорту вилучено з обігу 150 тонн палива для реактивних двигунів, що не відповідає державним стандартам, на суму 2,6 млн. гривень.
Функціонування зазначеної схеми було можливим завдяки сприянню окремих службових осіб Київської, Житомирської та Харківської митниць ДФС, які здійснювали протиправне митне оформлення нафтопродуктів за заниженою ставкою акцизного податку, застосовуючи товари прикриття.
Внаслідок протиправних дій митників бюджету завдано збитків на суму понад 100 мільйонів гривень.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження
за ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем).
У рамках провадження проводяться слідчі дії з метою встановлення повного кола посадових осіб митниць, причетних до протиправної діяльності, та притягнення конкретних осіб до кримінальної відповідальності.
Як оподатковується передача автомобіля фізичною особою іншій фізичній особі за довіреністю?
Оскільки за фактом нотаріального посвідчення договору доручення права користування чи розпорядження рухомим майном не відбувається перехід власності на об’єкт від довірителя до повіреного, то не має обставин для оподаткування при передачі рухомого майна.
Однак, у разі відчуження рухомого майна повіреною особою (відбувається перехід права власності) оподаткування доходу, отриманого довірителем від такого відчуження, здійснюється у порядку, визначеному ст. 173 Податкового кодексу України.
Яка відповідальність передбачена за несплату або несвоєчасну сплату плати за землю громадянином?
Оскільки фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання, то якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Разом з тим, на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 Податкового кодексу України.
Екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферу
Діяльність практично будь-якого виробництва і робота обладнання на паливі призводить до забруднення навколишнього середовища за рахунок викидів забруднюючих речовин (далі – ЗР). Виходячи з об`єму ЗР, що викидаються, і їх виду всі суб`єкти господарювання зобов`язані сплачувати екологічний податок. Розглянемо в консультації, хто саме сплачує цей податок, що є об`єктом оподаткування.
Платниками екоподатку за викиди є:
- суб`єкти господарювання;
- юрособи, які не провадять господарську (підприємницьку) діяльність;
- бюджетні установи, громадські організації та інші підприємства;
- постійні представництва нерезидентів, уключаючи тих, хто виконує агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників.
Головна умова – під час своєї господарської діяльності на території України вони здійснюють викиди ЗР в атмосферу.
Зверніть увагу: до 1 січня 2015 року екоподаток за викиди сплачували особи, які використали у своїй діяльності як стаціонарні джерела забруднення (наприклад, цех чи обладнання, що окремо стоїть), так і пересувні джерела (наприклад, автотранспорт). Тепер екоподаток сплачують лише ті, хто здійснює викиди стаціонарними джерелами забруднення.
Ставки екологічного податку
Ставки екоподатку за викиди в розрізі ЗР установлено п. 243.1 ПК і зазначено у гривнях за 1 т речовини. Якщо підприємство здійснює викиди речовин, які не потрапили до цього пункту, але на які встановлено клас небезпеки, застосовуються ставки, передбачені п. 243.2 ПК. Чим вищий клас небезпеки, тим вища ставка.
Для двоокису вуглецю ПК введено окрему ставку – 0,26 грн. за 1 т. Для речовин, які не включено до п. 243.1 ПК і на які не встановлено клас небезпеки (крім двоокису вуглецю), застосовуються ставки залежно від установленого орієнтовно безпечного рівня впливу таких речовин (їх сполук) в атмосферному повітрі.
Якщо на ЗР не встановлено ні клас небезпеки, ні орієнтовно безпечний рівень впливу (крім дво-окису вуглецю), то під час розрахунку екоподатку використовуються ставки, передбачені п. 243.2 ПК для І класу небезпеки.
Зверніть увагу: ПК не передбачено застосування підвищених ставок за викиди, здійснені понад установлені в дозволі нормативи. Проте в такому разі підприємству доведеться відшкодувати збитки, заподіяні державі внаслідок понаднормативних викидів.
Подання звітності з екологічного податку
Звітним податковим періодом з екоподатку є календарний квартал. Декларація подається до органів ДФС за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу.
Якщо підприємство почало здійснювати викиди (використовувати стаціонарне джерело забруднення) у середині звітного кварталу, то першим звітним періодом для нього буде квартал, у якому вперше здійснено викиди.
Якщо місце подання декларації (місце розташування стаціонарного джерела) не збігається з місцем податкової реєстрації, то платник податків подає до податкового органу, у якому він перебуває на обліку, копію декларації за звітний квартал у строки, передбачені для квартальної звітності.
Порядок подання декларації за наявності у платника податків декількох джерел забруднення на території однієї чи різних адміністративно-територіальних одиниць установлено п. 250.10 ПК, зокрема:
- якщо у платника податків декілька стаціонарних джерел розташовано в різних адміністративно-територіальних одиницях, то він повинен подати окремі декларації з цих джерел до різних органів ДФС (кожної адміністративно-територіальної одиниці);
- якщо стаціонарних джерел декілька і всі вони розташовані на території однієї адміністративно-територіальної одиниці, то подається одна декларація із заповненими додатками щодо кожного джерела.
Якщо платник податків перебуває на обліку в місті з районним поділом і при цьому має декілька стаціонарних джерел забруднення в різних районах міста, то він має подати одну декларацію до податкового органу, у якому він перебуває на обліку.
Визначено процедуру конкурсного відбору оцінщиків у випадках оренди нерухомого військового майна
Затверджено Положення про конкурсний відбір суб`єктів оціночної діяльності у випадках оренди нерухомого військового майна.
Це Положення застосовується орендодавцями у випадках, якщо вартість виконання послуг з незалежної оцінки нерухомого військового майна менша 100 тис. грн.
У випадках, якщо вартість виконання послуг з незалежної оцінки нерухомого військового майна дорівнює або перевищує 100 тис. грн., закупівля цих послуг здійснюється відповідно до Закону "Про здійснення державних закупівель".
Конкурс здійснюється конкурсними комісіями, утвореними у складі 5 - 7 осіб квартирно-експлуатаційними відділами (квартирно-експлуатаційними частинами, Київським квартирно-експлуатаційним управлінням), у межах відповідальності яких розташоване нерухоме військове майно, яке планується до передачі в оренду.
Конкурсна документація включає:
- заяву про участь у конкурсному відборі суб`єктів оціночної діяльності;
- копії установчих документів суб`єкта оціночної діяльності (для юросіб);
- копії кваліфікаційних свідоцтв оцінювача;
- копію сертифіката суб`єкта оціночної діяльності;
- копію свідоцтва про включення інформації про оцінювача до Держреєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності;
- конкурсну пропозицію.
Конкурсна пропозиція подається в окремо запечатаному конверті з відміткою "Конкурсна пропозиція".
У конкурсі приймають участь суб`єкти оціночної діяльності, які:
- отримали сертифікат суб`єкта оціночної діяльності, яким передбачено здійснення діяльності з оцінки майна за напрямами оцінки майна та спеціалізаціями в межах цих напрямів, що відповідають об`єкту оцінки;
- мають чинне кваліфікаційне свідоцтво оцінювача за відповідними напрямами оцінки майна та спеціалізаціями у межах таких напрямів;
- мають свідоцтво про включення інформації про оцінювача до Держреєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності;
- до встановленого в інформаційному повідомленні про оголошення конкурсу терміну надали вищезазначені документи.
Інформація про проведення конкурсу публікується не пізніше ніж за 14 календарних днів до оголошеної дати проведення конкурсу в офіційних друкованих засобах масової інформації відповідного рівня та розміщується на офіційному веб-сайті Міноборони.
Роман Насіров: «Запровадження РРО - наш спільний крок з бізнесом до європейських стандартів»
22 червня у Києві за участю Голови та фахівців Державної фіскальної служби України відбувся перший Всеукраїнський форум «Майбутнє ринку грошового обігу в Україні: прозорість, рівність, відповідальність», який зібрав понад 3 тис. учасників.
Це перша в Україні відкрита платформа для підприємців – платників єдиного податку 2 і 3 групи, проведена з метою роз’яснення питань, пов’язаних із розширеним застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.
У своєму виступі Голова ДФС України Роман Насіров зазначив, що запровадження РРО – це наш спільний з бізнесом крок до європейських стандартів.
«Ми рухаємося в ЄС і маємо перейняти нові правила, нові стандарти. Так, деякі з них важкі, але потрібно спільно рухатися за всіма напрямами. Ми разом будемо це робити», - підкреслив Голова ДФС.
Треба зазначити, що ДФС вже провела цілу низку заходів, присвячену застосуванню РРО. Була організована велика кампанія, а це – біля 1500 семінарів з приводу застосування касових апаратів, їх вартості, оформлення та подальшої звітності.
«Наша мета – зробити всі послуги електронізованими. Максимально спростити та здешевити їхню вартість», - наголосив Голова ДФС.
Говорячи про функцію еквайрінгу, Роман Насіров повідомив, що ДФС має на меті реалізувати великий проект, який у подальшому спростить та зменшить плату за послуги екваєра.
«Я думаю, це буде значно менша сума, ніж є нині на ринку. Ми не ставимо за мету зупинити всіх інших, але хотіли б впровадити сервіс безпосередньо від фіскальної служби, щоб підприємці могли обирати, який шлях для них кращий: який провайдер для них кращий, який сервіс кращий і скільки вони бажають платити», – зазначив Голова ДФС.
Завершуючи свій виступ, Роман Насіров зазначив, що розширення застосування касових апаратів – це, перш за все, контроль за економікою та протидія «сірому» імпорту. Переваги такого кроку відчують незабаром всі – і бюджет, і самі підприємці. Для власників бізнесу використання касових апаратів полегшить облік готівки і товару, збільшить прибуток. Також розширення використання РРО значно підвищить рівень захисту прав споживачів, створить надійні умови для функціонування прозорого ринку в Україні та залучення іноземних інвестицій.
Через тиждень система електронного адміністрування ПДВ запрацює у повному обсязі
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з 01 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запрацює у повному обсязі. Тобто з цієї дати платник податків матиме право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування у Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, розраховану згідно з нормами п.200 прим.1 Податкового кодексу України.
Також нагадуємо, що на кожного платника податку на додану вартість в Казначействі відкрито електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку.
Пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» передбачено, що платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.
Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.
Умови незастосування РРО
РРО та РК не застосовуються за будь-яких умов при здійсненні розрахунків виключно в безготівковій формі (з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок), а також фізичними особами-платниками єдиного податку І групи. Також РРО та РК не застосовуються платниками єдиного податку ІІ та ІІІ груп при продажу товарів на ринках та при здійсненні дрібнороздрібної торгівлі через засоби пересувної мережі.
При цьому звертаємо увагу, що ринок - це місце здійснення торгівельної діяльності, яке утримується суб’єктом господарювання, створеним на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрованим в установленому порядку, функціональними обов’язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій.
Необхідно наголосити, що у разі здійснення торгівлі в приміщенні орендованого (власного) магазину будь-якої площі, в тому числі неспеціалізованому магазині, торговельній точці, розташованій в приміщенні магазину, які знаходяться на території ринку, незалежно від кількості найманих осіб та площі господарського об’єкту, необхідно застосовувати належним чином зареєстрований РРО.
Крім того, РРО та РК не застосовується усіма суб’єктами господарювання при:
- безготівковій формі розрахунків (з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок);
- продажу страв, напоїв у їдальнях і буфетах шкіл, ПТНЗ і т.д.;
- виїзній торгівлі;
- продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань;
- продажу жетонів та проїзних квитків у касах метрополітену;
- продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті, на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій;
- продажу квитків на відвідування кінотеатрів, театрів, концертів та інше;
- продажу білетів державних лотерей;
- виконанні усіх банківських послуг (крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу);
- при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва юридичними особами (крім торгівлі та громадського харчування), у разі проведення розрахунків у касах цих суб’єктів господарювання з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;
- фізичними особами – платниками єдиного податку І групи
Стосовно ведення обліку.
Платники єдиного податку ведуть спрощений бухгалтерський облік.
Зокрема, фізичні особи, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, ведуть книгу обліку доходів і витрат, яка є досить простою у веденні і заповнюється лише 1 раз на день підсумковою сумою про виторги, проведені через РРО, тобто лише 1 запис в день.
Всі суб’єкти господарювання, які застосовують РРО, зобов’язані вести книгу обліку розрахункових операцій (КОРО).
В цій книзі:
щоденно відображаються дані про проведені через РРО виторги;
підклеюються добові (позмінні) «Z-звіти»;
заносяться дані про операції з готівкою, якщо такі є (службові внесення та винесення готівкових коштів з каси тощо);
реєструються всі розрахункові операції у разі виходу з ладу РРО або відключення електроенергії.
|