Шановні співвітчизники!
Вовчанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області
Щиро вітає Вас із державним святом - Днем Конституції України!
Прийняття Основного Закону ознаменувало фундаментальне закріплення нашої незалежності, навіки закарбувало волю українського народу жити у власній суверенній, соборній державі.
Конституція наголошує на абсолютній цінності людини, її життя і здоров'я, честі й гідності, недоторканності та безпеки. Основний Закон є визначальним чинником забезпечення державного суверенітету України, консолідації суспільства, створення належних умов для самореалізації особистості.
Бажаємо Вам здоров’я, щастя і віри у високе призначення та світле майбутнє України.
Зі святом вас, дорогі друзі! З Днем Конституції України!
День Коституції дає нам додатковий вихідний день
День Конституції є одним з основних державних свят в Україні і відзначається щорічно 28 червня. Оскільки, цього року День Конституції припадає на неділю, то відповідно до КЗпП у випадку, коли святковий або неробочий день збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого, тобто на понеділок, 29 червня.
Щодо змін в порядку нарахування та звітності з ЄСВ на семінарі
Нещодавно фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області організували та провели семінар для платників податків на тему: «Порядок нарахування та сплата ЄСВ», щоб ознайомити з усіма новаціями податкового законодавства щодо нарахування ЄСВ, які цьогоріч набрали чинності.
У зустрічі з платниками податків району взяли участь начальник відділу доходів і зборів з фізичних осіб інспекції Числова Світлана Петрівна та головний державний інспектор відділу доходів і зборів з фізичних осіб інспекції Шолох Юлія Сергіївна.
Світлана Петрівна ознайомила присутніх, що Законом України від 28.12.2015 р. № 77-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» внесено зміни до порядку нарахування ЄСВ в поточному році. Також змінами законодавства вважається, що з 29 травня 2015 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Інструкція визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами фіскальної служби. Відповідно до ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 до платників, фіскальні органи застосовують штрафні санкції. Відтак, в Інструкції уточнено порядок застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату (несплату, неперерахування), донарахування єдиного внеску за періоди до 1 січня 2015 року.
В червні 2015 року звітність за травень 2015 року, платники повинні подавати в порядку та за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 14.04.2015 р.№ 435, - наголосила інспектор відділу доходів і зборів з фізичних осіб інспекції Шолох Юлія. – Зокрема, для страхувальників, у яких кількість застрахованих осіб не перевищує п’ятьох осіб, передбачена можливість надсилання звіту поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, але не пізніше ніж за 10 днів до закінчення граничного строку подання звітності. Новий Порядок не вимагає від страхувальників проставляти на аркушах звіту реєстраційний номер вихідної документації, із форми цей реквізит прибрали. Фізичні особи - підприємці, які не використовують працю інших осіб за трудовим чи цивільно-правовим договором, звіт за формою додаток 4 подавати не повинні, - повідомила Юлія Сергіївна.
Далі фахівець зупинилась на нових критеріях для зниження ставки єдиного внеску та зазначила, що на зниження ставки єдиного внеску мають право такі роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за цивільно – правовими договорами (крім цивільно – правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами та фізичні особи – підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, або за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності згідно з відомостями з Реєстру).
Окремо Юлія Сергіївна акцентувала увагу присутніх, що застосування понижуючого коефіцієнту дає можливість легалізувати фонд оплати праці, при цьому зобов’язання підприємства з єдиного внеску залишити на рівні 2014 року.
В подальшому зустріч продовжилась в режимі питання-відповідь. Платники отримали вичерпні відповіді на всі питання, що їх хвилювали та зразки друкованої продукції.
Затверджено форму повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу
Відповідно до Кодексу законів про працю України Кабмін установив, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою, затвердженою цією постановою, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
- засобами електронного зв’язку з використанням ЕЦП відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
У повідомленні про прийняття працівника на роботу міститься наступна інформація, зокрема:
- категорія особи (1 — наймані працівники з трудовою книжкою; 2 — наймані працівники без трудової книжки);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (Для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);
- прізвище, ім’я, по батькові застрахованої особи;
- номер і дата видання наказу або розпорядження про прийняття на роботу;
- дата початку роботи;
- дата формування повідомлення у страхувальника.
Ця інформація буде вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".
Постанова КМУ від 17.06.15 р. № 413 набуде чинності з дня опублікування.
Фіскальна служба Харківщини та учасники проекту «Новий відлік» разом допомагають переселенцям
Допомогти віднайти своє місце у суспільстві тим, кого війна змусила розпочинати життя спочатку, це загальна справа усього громадського суспільства. Не залишається осторонь і фіскальна служба Харківської області, яка разом з волонтерськими організаціями займається вирішенням проблемних питань переселенців.
Днями в рамках проекту «Новий відлік» за круглим столом зустрілися і податківці, і волонтери, для того щоб обговорити можливості для створення та ведення бізнесу переселенцями та підприємцями з Донбасу та Криму.
Так, начальник управління реєстрації платників ГУ ДФС у Харківській області Сергій Біланчук відзначив, що сьогодні податковою службою області вживаються усі заходи задля спрощення перебування вказаних суб’єктів на території Харківщини.
Фахівець повідомив, що з кінця минулого року та початку 2015 року більше 600 підприємців та юридичних осіб із зони АТО перейшли на облік до податкових інспекцій Харківщини.
Сергій Біланчук звернув увагу на тe, що процедура перереєстрації таких суб’єктів господарювання значно спрощена та проводиться у максимально короткі терміни. Якщо раніше процедура переводу для юридичних та фізичних осіб Луганської та Донецької областей займала близько місяця, то відтепер вона проводиться протягом одного- двух днів.
Також податківець розповів, що необхідно зробити для того, аби перевестися на податковий облік, куди звертатися, які документи потрібно подати до інспекції, та які терміни проведення зазначеної процедури.
Сергій Біланчук підкреслив, що фіскальна служба Харківської області створює умови не тільки для перереєстраціі бізнесменів, але й надає цілий комплекс послуг для звичайних громадян – переселенців із зони конфлікту.
Посадовець повідомив, що зазначені громадяни можуть вернутися за отриманням реєстраційного номера облікової картки та отримати довідку про доходи в будь-яку податкову інспекцію за місцем тимчасового проживання.
Усього, зазначив Сергій Біланчук, з початку проведення антитерористичної операції та станом на сьогоднішній день з приводу отримання різноманітних послуг звернулось більше 6 тисяч громадян – переселенців Донецької та Луганської областей.
Мінфін оприлюднив проект змін до деяких НП(С)БО, плану рахунків та методрекомендацій в держсекторі
Проектами наказів вносяться зміни до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, інших нормативно – правових актів з бухгалтерського обліку та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору з метою приведення їх у відповідність до вимог законодавства України.
У Національному положенні (стандарті) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби»:
Амортизація не нараховується на нематеріальні активи доступ до яких обмежений у зв’язку з тим, що вони перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції.
За рішенням керівника суб’єкта державного сектора у розпорядчому документі про облікову політику може бути передбачено нарахування амортизації на річну дату балансу.
Сума оприбуткованих матеріалів, отриманих від ліквідації та розбирання необоротних активів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, які залишені для ремонту та інших потреб установи визнаються, доходом спеціального фонду суб’єкта державного сектору
У Плані рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ:
Бюджетні установи у разі потреби можуть застосовувати кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов`язаннями, що не передбачена Типовою кореспонденцією субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов`язаннями бюджетних установ, наведеною у додатку 2 до цього Плану рахунків, із збереженням єдиних методологічних засад, визначених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі та іншими нормативно-правовими актами з бухгалтерського обліку в державному секторі, яка визначається у розпорядчому документі про облікову політику.
Орендар компенсує орендодавцю вартість спожитої електроенергії: як оформити податкову накладну?
Приватне підприємство (платник ПДВ) здає в оренду приміщення. За умовами договору оренди вартість комунальних послуг та електроенергії компенсується орендарем (сума компенсації перераховується на окремий рахунок). Орендодавець у податковій накладній (далі – ПН) зазначає кількість спожитої електроенергії. Чи потрібно зазначати також код УКТЗЕД? На яку дату треба виписувати ПН, отримуючи компенсацію вартості електроенергії: на дату першої події чи щодекади?
Фахівці Вовчанської ОДПІ відповіли, що завдяки змінам, починаючи з 1 січня 2015 року:
- електрична енергія належить до підакцизних товарів. А в разі постачання підакцизних товарів у ПН слід зазначати код УКТЗЕД;
- платники ПДВ, які постачають електроенергію, зобов`язані складати ПН по-особливому – щодекади на суму, що надійшла в рахунок оплати за таку електроенергію на їх поточні рахунки протягом декади. В останній день місяця продавці електроенергії складають ПН/розрахунки коригування за результатами остаточного розрахунку зі споживачами.
Але не все так просто, як хотілося б. Давайте розглянемо, чому взагалі орендодавець оподатковує отриману від орендаря компенсацію вартості комунальних послуг та електроенергії.
Стає питання - це товар чи послуга? Як відомо, об’єктом обкладення ПДВ є постачання товарів та послуг на митній території України. Компенсація вартості спожитої електроенергії, як і комунальних витрат, повністю вписується у визначення термінів «постачання товарів» та «постачання послуг». Зокрема, електрична енергія вважається товаром. Та чи можна стверджувати, що орендодавець, отримуючи компенсацію вартості електроенергії від орендаря, постачає йому товар?
Так, згідно Закону від 16.10.97 р. № 575/97-ВР, де сказано:
- постачання електричної енергії є господарською діяльністю, яка пов`язана з наданням електричної енергії споживачеві за допомогою технічних засобів передачі та розподілу електричної енергії на підставі договору;
- споживачі енергії – це суб`єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю;
- споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником. А енергопостачальники визначаються як учасники оптового ринку електричної енергії України, які купують електричну енергію на цьому ринку з метою її продажу та/або постачання споживачам.
Таким чином, у нашому випадку орендодавець не продає електроенергію як товар, адже він не є енергопостачальником, і до того ж відсутній договір купівлі-продажу.
Якщо це не постачання товару, тоді це постачання послуг.
База обкладення ПДВ із постачання товарів/послуг (крім контрольованих операцій) визначається виходячи з їх договірної вартості. А до складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми, які продавець отримує у зв’язку з компенсацією вартості цих товарів/послуг. Тобто отриману компенсацію вартості електроенергії (як і комунальних витрат) слід розглядати як кошти, що надійшли орендодавцю у складі договірної ціни орендної плати.
Зверніть увагу: податківці, повідомляючи про присутність об’єкта обкладення ПДВ у даному разі, також розглядають зазначені компенсаційні виплати у контексті постачання послуг.
Нагадаємо, що абзац шостий п. 188.1 ПК вилучив із бази обкладення ПДВ лише суми відшкодування витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на оплату комунальних послуг та електроенергії, що надходять орендодавцю – бюджетній установі.
На яку дату виписувати ПН? Орендодавець, який не є постачальником електроенергії як товару, виписує ПН – як на орендну плату, так і на компенсацію спожитої електроенергії – на дату першої події.
Діють нові умови проведення аудиту на держпідприємствах
Затверджено Критерії, за якими залучаються аудиторські фірми до проведення аудиту фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності деяких суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Ці критерії з метою забезпечення контролю за ефективністю управління об’єктами державної власності визначають вимоги до аудиторських фірм у разі залучення їх до аудиту фінансової звітності або консолідованої фінансової звітності суб’єктів господарювання державного сектору економіки:
- вартість активів яких згідно з даними фінансової звітності за останній звітний рік перевищує 2 млрд. гривень або розмір чистого доходу яких за останній звітний рік перевищує 1,5 млрд. гривень, а також „Укрзалізниці" (суб’єкти господарювання першої групи);
- вартість активів яких згідно з даними фінансової звітності за останній звітний рік перевищує 250 млн. гривень, крім суб’єктів господарювання першої групи (суб’єкти господарювання другої групи).
Новий порядок надання державної фінансової підтримки друкованим ЗМІ
Держкомтелерадіо прийняв наказ від 13.05.2015 № 98 «Про затвердження Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації».
Для одержання державної фінансової підтримки редакції періодичних друкованих видань (далі — заявники) подають Держкомтелерадіо:
заяву, у якій зазначають підстави для отримання такої підтримки, а також мету її використання;
план перспективного розвитку друкованого ЗМІ на наступний рік;
банківські реквізити заявника;
документальне підтвердження підстав, необхідних для надання підтримки;
копію свідоцтва про держреєстрацію друкованого ЗМІ;
документи, що підтверджують право на видання друкованого ЗМІ (угоду між співзасновниками, договір між видавцем (редакцією) і засновником).
Розгляд заяви про надання державної фінансової підтримки та наданих заявником документів, здійснюється протягом тридцяти календарних днів.
Рішення про надання чи про відмову у наданні заявнику державної фінансової підтримки ухвалюється колегією Держкомтелерадіо та вводиться в дію його наказом. У випадку якщо заявник отримує відмову у наданні такої підтримки, його повідомляють про це у п’ятиденний строк.
Про затвердження Порядку надання державної фінансової підтримки друкованим засобам масової інформації
Уряд планує індексувати вартість орендної плати
Верховна Рада зареєструвала законопроект № 2083а "Про внесення змін до статті 15 Закону України "Про оренду землі" (щодо індексації орендної плати за земельні ділянки)".
Проектом передбачено внесення змін до ст. 15 Закону «Про оренду землі», котрі спрямовані на законодавче закріплення необхідності перегляду орендної плати за земельні ділянки щороку не пізніше 31 січня, виходячи з динаміки коливання курсу гривні по відношенню до основних іноземних валют за попередній рік (за умови, що такі коливання перевищують 10 %).
За матеріалами офіційного веб-порталу ВР України.
Субсидії пенсіонерам та інвалідам будуть нараховуватись автоматично
Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (щодо нарахування субсидій пенсіонерам та інвалідам)" (законопроект № 2676).
Законодавчим актом доповнено частину третю ст. 5 Закону "Про житлово-комунальні послуги" положеннями, відповідно до яких субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива розраховуються, призначаються та надаються за спрощеною процедурою непрацюючим пенсіонерам та непрацюючим інвалідам, які зареєстровані у житловому приміщенні (будинку) і склад сім`ї яких складається лише з таких осіб - без звернення громадянина на підставі відомостей від ПФУ та інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в порядку обміну інформацією.
Законом також встановлено, що іншим категоріям пенсіонерів та інвалідів такі субсидії надаватимуться за спрощеною процедурою та за зверненням громадянина на підставі окремих документів.
Відмова юрособи платника ЄП 3 групи від застосування спрощеної системи: про право та обов’язок
Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПК, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.
Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів у таких випадках та в строки:
- у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;
- у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у п. 291.6 ПК, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;
- у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;
- у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;
- у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Соціально-економічний захист учасників антитерористичної операції та членів їх сімей
Верховна Рада України прийняла за основу законопроект про внесення змін до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" щодо належного соціально-економічного захисту учасників антитерористичної операції та членів їх сімей (про справедливе призначення та надання субсидій)"
Документ № 2074а передбачає підвищення соціального захисту прав учасників антитерористичної операції та членів їх сімей шляхом призначення таким громадянам субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива на період проведення антитерористичної операції.
Учасники АТО звільнені від сплати військового збору
Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування та стягнення військового збору з грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції" (законопроект № 2980).
Законодавчим актом передбачено звільнення від оподаткування військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників ЗСУ, Нацгвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівники МВС, Управління держохорони, Держспецзв`язку, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб, які беруть безпосередню участь в АТО на період її проведення.
Процедура скасування реєстрації касового апарату
Відповідно до глави 4 розділу 11 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міндоходів від 28.08.2013 № 417, заяву про скасування реєстрації суб’єкта господарювання подають до органу ДФС за місцем реєстрації реєстратора розрахункових операцій.
Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в Центрі сервісного обслуговування (ЦСО), з яким суб’єкт господарювання уклав договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Разом із заявою про скасування реєстрації суб’єкт господарювання надає довідку ЦСО про розпломбування РРО (крім випадків установлення невідповідності конструкції та програмного забезпечення РРО документації виробника) та повертає органу ДФС реєстраційне посвідчення. Процедура розпломбування РРО в ЦСО за можливості проводиться і для РРО, щодо яких органом ДФС прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.
У разі викрадення РРО для скасування його реєстрації суб’єкт господарювання разом із заявою про скасування реєстрації надає копію відповідного документа органу внутрішніх справ. У заяві про скасування реєстрації зазначається спосіб отримання довідки про скасування реєстрації РРО за формою № 6-РРО: поштою або безпосередньо в органі ДФС.
Посадова особа органу ДФС протягом п’яти календарних днів із дня отримання заяви про скасування реєстрації, довідки ЦСО про розпломбування РРО та реєстраційного посвідчення або прийняття рішення органу доходів і зборів про скасування реєстрації РРО проводить скасування реєстрації РРО шляхом внесення реєстраційного запису до інформаційної системи ДФС та надає суб’єкту господарювання довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО. У разі якщо скасування реєстрації РРО було здійснено за рішенням органу ДФС, копія довідки про скасування реєстрації направляється ЦСО, яким провадилося технічне обслуговування РРО. ЦСО, включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді, органом ДФС може бути надіслано повідомлення про скасування реєстрації РРО в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку.
Орган ДФС за місцем реєстрації РРО не пізніше одного місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації РРО, приймає рішення про скасування, якщо суб’єктом господарювання не подано заяву про скасування реєстрації та такі підстави залишилися актуальними. Орган ДФС попереджає суб’єкта господарювання про необхідність проведення процедури скасування реєстрації РРО за місяць до настання строку.
Скасування проводиться органом ДФС не пізніше двох робочих днів з дня настання терміну виведення з експлуатації РРО.
Нерухомість, що використовується у сільськогосподарській діяльності, не оподатковується
Сільськогосподарські товаровиробники, які володіють нерухомим майном, що безпосередньо задіяне у виробничому процесі та сільськогосподарській діяльності, не сплачують податок на нерухоме майно.
Звільнення від оподаткування такої нерухомості передбачає п.п. 266.2.2 Податкового кодексу України.
Тому ті сільськогосподарські виробники, які мають нерухомість, що використовується винятково з виробничою метою, не мають підстав для хвилювання. Вони у такій ситуації не є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Відповідаючи на запитання щодо ймовірного оподаткування так званих господарських дворів, де аграрні товаровиробники і фермери розміщують сільськогосподарський інвентар і техніку, посадовець зазначила, що такі об’єкти використовуються безпосередньо для забезпечення господарської діяльності, тому теж не підлягають оподаткуванню податком на нерухоме майно.
Надрукувати дублікат фіскального чека неможливо
Фахівці Вовчанської ОДПІ відповідають, що друкування дублікату фіскального касового чека у разі його втрати функціями РРО та нормами чинного законодавства не передбачене. Це пов’язано з тим, що при друкуванні Z-звіту відбувається обнуління регістрів денних підсумків оперативної пам’яті та цей звіт містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним зазначеним кодом окремо з моменту програмування товару (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості, літерного позначення ставки ПДВ і загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги).
Виявлена недостача при поставці товарів
Вовчанська ОДПІ відповіла на питання, чи має право здійснити коригування податкових зобов’язань постачальник, якщо при отриманні покупцем товарів встановлена їх недостача.
Якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право:
• вимагати передачі потрібної кількості товару;
• відмовитися від переданого товару та його оплати;
• вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми — якщо товар оплачений.
При цьому покупець повинен обов’язково повідомити продавцеві про недостачу товарів, оскільки в іншому випадку продавець може відмовитися від відповідних вимог покупця.
Разом з тим, у разі виявлення недостачі при поставці товарів, суми податкових зобов’язань та кредиту продавця і покупця повинні бути відкориговані за допомогою розрахунку коригування до податкової накладної.
Тобто, якщо продавець визнає претензію покупця за такою недостачу і не прийме рішення про передачу потрібної кількості товару, він повинен скласти розрахунок коригування до відповідної податкової накладної та направити його покупцеві.
Нові правила повернення строкових депозитних вкладів
НБУ нагадав про набуття чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов повернення строкових депозитів» від 14.05.2015 р. № 424-VIII і ще раз нагадує, що його норми стосуються лише новоукладених депозитних договорів.
Нові правила надають вкладнику право вибору чітко визначеного типу договору вкладу — «строкового» чи «на вимогу». Водночас відтепер дострокове повернення строкового вкладу й нарахованих процентів за цим вкладом можливе лише у разі, якщо це передбачено умовами договору банківського строкового вкладу. Видача вкладу або його частини за першою вимогою можлива лише за договором банківського вкладу «на вимогу».
Національний банк України також наголошує, що ця норма стосується лише договорів банківського строкового вкладу, укладених після набуття чинності Закону.
Лікарняні — 2015: розрахунок допомоги
Відповідно до ст.33 Закону №1105 під час обчислення середньої заробітної плати працівника для забезпечення допомогою враховуються усі види заробітної плати (доходу) у межах максимальної суми місячної зарплати, на яку нараховуються страхові внески на страхування у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю. Під час розрахунку середньої зарплати роботодавці, як і раніше, керуються Порядком №1266.
Порядок розрахунку страхового стажу встановлено ст.21 Закону №1105. Як відомо, страховий стаж – період, протягом якого особа підлягала страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за який щомісяця сплачувалися страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. З 01 січня 2015 року змінився відсоток оплати допомоги залежно від страхового стажу. Розмір допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю залежно від страхового стажу:
До 01.01.2015 (ст.37 Закону №2240)
|
З 01.01.2015 (ст.24 Закону №1105)
|
|
страховий стаж
|
% оплати
|
страховий стаж
|
% оплати
|
|
До 5 років
|
60
|
До 3 років
|
50
|
|
|
Від 3 до 5 років
|
60
|
|
Від 5 до 8 років
|
80
|
Від 5 до 8 років
|
70
|
|
Понад 8 років
|
100
|
Понад 8 років
|
100
|
|
Пільгові категорії незалежно від страхового стажу
|
100
|
пільгові категорії незалежно від страхового стажу
|
100
|
|
До пільгових категорій згідно п.1 ст.24 Закону №1105 відносять:
— осіб, що належать до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. За страховими випадками, які настали з 01 січня 2015 року, пільга з виплати допомоги в розмірі 100% середньої зарплати незалежно від страхового стажу не надається працівникам-чорнобильцям 4-ї категорії (лист ФСС з ТВП від 17.01.2015 р, №2,4-17-92);
— одного з батьків або особу, яка їх замінює, що доглядає за хворою дитиною віком до 14 років, які постраждали від Чорнобильської катастрофи;
— ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
— осіб, зарахованих до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України «Про жертв нацистських переслідувань»;
— донорів, які мають право на пільгу, передбачену ст.10 Закону України «Про донорство крові та її компонентів».
Якщо тимчасова непрацездатність настала до 31.12.2014 р. (включно), то під час визначення права на матеріальне забезпечення незалежно від дати закриття листка непрацездатності та подання його для оплати за місцем роботи під час розрахунку допомоги необхідно застосувати норми Закону № 2240.
Щодо заповнення реквізитів «Середня заробітна плата за 2014 рік» та «Середньомісячна Кількість застрахованих осіб за 2014 рік» у Звіті з ЄСВ
Підприємство не застосовує понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ у частині нарахувань. Чи потрібно в таблиці 1 відповіді за формою № Д4 заповнювати графи 19 «Середня заробітна плата за 2014 рік» та 20 «Середньомісячна Кількість застрахованих осіб за 2014 рік»?
Реквізити «Середня заробітна плата за 2014 рік» та «Середньомісячна Кількість застрахованих осіб за 2014 рік» віднесені Порядком № 435 до обов’язкових. Однак розраховувати ці показники і вказувати їх у графах 19 і 20 таблиці 1 звіту за формою № Д4 слід тільки у разі застосування понижуючого коефіцієнта до ставки ЄСВ у частині нарахувань у звітному місяці. Це узгоджується з положеннями п. 6 розд. II Порядку № 435.
Що вказує у заяві про застосування спрощеної системи підприємець-перевізник
Вовчанська ОДПІ відповіла на питання, як вказати в заяві про застосування спрощеної системи оподаткування місце здійснення діяльності, якщо підприємець здійснює перевезення територією України (міжнародні перевезення).
Так, податківці зазначили, що фізособа-підприємець, яка самостійно виявила бажання здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, повинно дотримуватися вимог ст. 298 ПКУ, та у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування необхідно вказати обов’язкові відомості, зокрема, «Місце провадження господарської діяльності».
Якщо підприємець здійснює діяльність з перевезення пасажирів або вантажів, у тому числі за межами митної території України, то йому в рядку 7 «Місце провадження господарської діяльності» заяви про застосування спрощеної системи оподаткування треба вказати «Перевезення по Україні» та/або «Міжнародні перевезення».
|