Подання уточнюючого розрахунку
З дати складання податкової накладної минуло 365 днів, чи можна подати уточнюючий розрахунок?
Починаючи з 01.01.2015 р. платники ПДВ, які станом на зазначену дату не включили до складу податкового кредиту суми ПДВ за податковими накладними, складеними з 01.01.2014 р. по 31.12.2014 р., можуть отримати податковий кредит за такими податковими накладними шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди. Однак необхідно враховувати строки давності за ст. 102 ПКУ. Тобто за січень 2014 року уточнюючий розрахунок може бути подано не пізніше ніж через 1095 днів починаючи з 20.02.2014 р., за грудень 2014 року — не пізніше ніж через 1095 днів починаючи з 20.01.2015 р.
Зазначене стосується податкових накладних, складених у 2014 році як в електронному, так і в паперовому вигляді, як зареєстрованих в ЄРПН, так і тих, що за правилами, чинними до цієї дати, не підлягали реєстрації в ЄРПН.
Як здійснити перерахунок ЄСВ в разі зміни класу профризику виробництва в середині року?
Відповідно до ст. 47 розд. ІІІ Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності здійснюється Фондом соціального страхування від нещасних випадків у порядку, встановленому КМУ.
У разі зміни виду економічної діяльності підприємства Фонд соціального страхування від нещасних випадків відповідно змінює належність цього підприємства до класу професійного ризику виробництва. Зміна класу професійного ризику здійснюється один раз на рік за результатами роботи страхувальника за минулий календарний рік. Новий клас професійного ризику встановлюється з початку поточного року.
У разі зміни у встановленому законодавством порядку класу професійного ризику виробництва платник за період з дати встановлення нового класу професійного ризику та розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) самостійно здійснює перерахунок ЄСВ.
Самостійно обчислену суму в результаті перерахунку (різниця між нарахованою сумою ЄСВ за розміром, встановленим раніше, та нарахованою сумою єдиного внеску за встановленим розміром за зазначений період) платник відображає у звіті про нараховані суми ЄСВ, який подається ним за звітний період.
Таким чином, у разі зміни класу професійного ризику виробництва в середині року платник здійснює перерахунок ЄСВ за період з 1 січня поточного року до дати встановлення нового класу професійного ризику.
За матеріалами ІДД ЗІР (розділ 301.04.01).
Чи підлягають поверненню сплачені суми ЄСВ у разі дострокового розірвання договору про добровільну участь
Відповідно до п. 8 розд. V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.15 р. № 449, сплачені суми єдиного внеску у разі дострокового розірвання договору про добровільну участь поверненню не підлягають, при цьому, період, за який сплачено єдиний внесок, враховується до страхового стажу тільки за умови подання звіту.
За матеріалами ЗІР, категорія 301.05.
Оновлена декларація про майновий стан і доходи вже в проекті Мінфіну
Мінфін на своєму сайті оприлюднив проект наказу "Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи".
Цим проектом пропонується затвердити:
- форму податкової декларації про майновий стан і доходи;
- інструкцію щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Видання зазначеного наказу дасть змогу реалізувати положення:
- Закону від 28.12.14 р. № 71 в частині оподаткування доходів фізичних осіб податком за ставками 15 (20) % та військовим збором за ставкою 1,5 %;
- Закону від 19.05.15 р. № 450 в частині збільшення бази оподаткування доходів фізичних осіб з 10 до 17 розмірів мінімальної зарплати для застосування ставки ПДФО 15 %, що зменшить податкове навантаження на доходи від 12180 грн. до 20706 грн. щомісячно для 1,5 % або близько 750 тис. найманих осіб, які отримують зарплату.
Чи обкладаються ПДВ операції із постачання електронних версій періодичних видань?
Законом від 13.02.15 р. № 206-VIII, який набрав чинності з 04.03.15 р., встановлено, що від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва, підготовлення (літературне, наукове і технічне редагування, коригування, дизайн та верстка), виготовлення (друк на папері чи запис на електронному носієві), розповсюдження книжок, у тому числі електронного контенту (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва, учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників, словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва на митній території України.
Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
З огляду на зазначене, режим звільнення від оподаткування ПДВ з 04.03.15 р. поширюється на операції з:
• постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва;
• підготовлення (літературне, наукове і технічне редагування, коригування, дизайн та верстка), виготовлення (друк на папері чи запис на електронному носієві) та розповсюдження книжок, у тому числі електронного контенту (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва, учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників і словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва.
Враховуючи викладене, операції платника податку з постачання (передплати) електронних версій періодичних видань друкованих засобів масової інформації вітчизняного виробництва, у тому числі поставлених за допомогою мережі Internet та/або записаних на електронних носіях (CD-диск, DVD-диск тощо), оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 %.
Лист ДФС від 22.04.15 р. № 8508/6/99-99-19-03-02-15.
Юрособи та ФОП можуть встановлювати декілька електролічильників
Споживання електричної енергії за відповідним тарифом має бути забезпечене окремим обліком. Окремі площадки вимірювання мають бути забезпечені засобами обліку, які дають можливість організувати розрахунковий облік за відповідним тарифом на всій площадці вимірювання.
При цьому, за електричну енергію, що обліковується на окремій площадці вимірювання, розрахунки здійснюються за одним тарифом.
На території споживача за однією адресою відповідно до проектних рішень може бути організовано одну або декілька додаткових (окремих) площадок вимірювання. При цьому проектом має бути виключена можливість приєднання на додаткових (окремих) площадках вимірювання електроустановок або струмоприймачів, не передбачених проектом.
Таким чином, для юросіб та ФОП можливе застосування процедури розділу об`єкта на виокремленні площадки вимірювання для різних цілей з встановленням окремих приладів обліку на кожній площадці для проведення розрахунків за різними тарифами у відповідні розрахункові періоди.
Крім цього, роз’яснено, що для обліку електричної енергії, спожитої населенням для побутових або інших господарських потреб, може застосовуватися лише один прилад обліку електричної енергії.
Як заповнюється у звіті з ЄСВ графа «головний бухгалтер», якщо штатним розкладом не передбачено такої посади
Для всіх таблиць додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в реквізиті «Головний бухгалтер» для юросіб - за наявності даної посади зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків (за довідкою ДФС з Держреєстру фізосіб), підпис та прізвище з ініціалами головного бухгалтера, а для фізосіб даний реквізит не заповнюється.
Податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.
Таким чином, у разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, а ведення бухгалтерського обліку та подання звітності здійснюється безпосередньо керівником, то така звітність на паперовому носії підписується лише у графі «керівник», а у графі «головний бухгалтер» проставляються прочерки.
Як здійснити перерахунок ЄСВ в разі зміни класу профризику виробництва в середині року?
Відповідно до ст. 47 розд. ІІІ Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності здійснюється Фондом соціального страхування від нещасних випадків у порядку, встановленому КМУ.
У разі зміни виду економічної діяльності підприємства Фонд соціального страхування від нещасних випадків відповідно змінює належність цього підприємства до класу професійного ризику виробництва. Зміна класу професійного ризику здійснюється один раз на рік за результатами роботи страхувальника за минулий календарний рік. Новий клас професійного ризику встановлюється з початку поточного року.
У разі зміни у встановленому законодавством порядку класу професійного ризику виробництва платник за період з дати встановлення нового класу професійного ризику та розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) самостійно здійснює перерахунок ЄСВ.
Самостійно обчислену суму в результаті перерахунку (різниця між нарахованою сумою ЄСВ за розміром, встановленим раніше, та нарахованою сумою єдиного внеску за встановленим розміром за зазначений період) платник відображає у звіті про нараховані суми ЄСВ, який подається ним за звітний період.
Таким чином, у разі зміни класу професійного ризику виробництва в середині року платник здійснює перерахунок ЄСВ за період з 1 січня поточного року до дати встановлення нового класу професійного ризику.
Порядок стягнення коштів за рішенням керівника контролюючого органу
Пунктом 32 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК передбачено, що у випадках, коли податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання, самостійно визначеного платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, стягнення коштів здійснюється за рішенням керівника контролюючого органу без звернення до суду за умови, якщо такий податковий борг перевищує 5 мільйонів гривень та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.
При цьому стягнення коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється на підставі рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника у банках, яке є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов’язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи.
Вказане положення набрало чинності 1 січня 2015 року і діє до 1 липня 2015 року.
Поряд з тим зазначимо, що загальні засади списання банком коштів з рахунків платників податків/суб’єктів господарювання за ініціативою органу стягнення (органу ДФС) встановлено гл.12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, а форму інкасового доручення (розпорядження) наведено у додатку 24 до цієї Інструкції.
Водночас ДФС зазначає, що КМУ прийнято постанову «Деякі питання стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу», якою визначено, що стягнення готівки у вищезазначених випадках здійснюється у порядку, визначеному постановою КМУ «Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України».
Нова інструкція щодо нарахування і сплати ЄСВ
Затверджено нову Інструкцію, якою визначено механізм нарахування і сплати ЄСВ страхувальниками, порядок нарахування і сплати фінансових санкцій за порушення, пов’язані зі сплатою ЄСВ, і стягнення органами ДФС заборгованості із внеску. Норми цієї Інструкції приведено у відповідність до змін, унесених до Закону від 08.07.10 р. № 2464-vi (далі – Закон № 2464). Відповідно втратила чинність попередня Інструкція, затверджена наказом Мінфіну від 09.09.13 р. № 455.
В Інструкції пп. 17 і 18 розд. ІІІ доповнено нормами, що звільняють від сплати ЄСВ:
- юросіб (їх відокремлені підрозділи) та фізосіб, які отримали доходи на тимчасово окупованій території, і підприємців, які перебували на обліку в органах ДФС або знаходилися (проживали) на території АР Крим на початок тимчасової окупації;
- платників ЄСВ, які перебувають на обліку в органах ДФС, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція (далі – АТО), на період із 14.04.14 р. до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану. Підставою для такого звільнення є: заява платника ЄСВ, подана ним у довільній формі до органу ДФС за місцем обліку або тимчасового проживання не пізніше 30 календарних днів, що настають за днем завершення АТО, і сертифікат Торговельно-промислової палати України.
Норма ч. 5 ст. 8 Закону № 2464, якою передбачено нарахування і сплату роботодавцями ЄСВ виходячи з мінімального розміру зарплати, перенесено до п. 19 розд. ІІІ Інструкції. При цьому така норма застосовується в разі відпрацювання повного календарного місяця, хоча в Законі такої вимоги немає.
В Інструкції (пп. 8 п. 3 розд. IV) визначено порядок сплати ЄСВ підприємцями і самозайнятими особами, які були призвані на військову службу на особливий період, якщо вони мали найманих працівників і уповноважили іншу особу виплачувати таким працівникам заробітну плату та/або інші доходи. Такі громадяни протягом 10 днів після демобілізації або завершення лікування (реабілітації) мають подати заяву. У цій заяві слід зазначити дані про призов та ЄСВ, нарахований на суму виплат, здійснених уповноваженою особою. ЄСВ сплачується демобілізованими протягом 180 календарних днів із першого дня демобілізації або після закінчення їх лікування (реабілітації) без нарахування штрафних і фінансових санкцій.
Інструкцію доповнено нормою, що дозволяє підприємцям-загальносистемникам і самозайнятим особам у місяці відсутності доходу сплачувати ЄСВ у добровільному порядку, самостійно визначивши базу нарахування. При цьому розрахована база не може бути більшою від максимальної величини бази нарахування ЄСВ, а сума внеску не може бути меншою від мінімального страхового внеску. Під час визначення доходу, з якого сплачується ЄСВ, ураховується кількість календарних місяців, у яких отримано дохід.
Наказ Мінфіну від 20.04.15 р. № 449 набув чинності 29.05.15. р. («Офіційний вісник України» від 29.05.15 р. № 40).
Ветеранам війни надається 14-денна додаткова відпустка
Учасникам бойових дій, інвалідам війни, статус яких визначено Законом від 22.10.93 р. № 3551-XII, надається додаткова відпустка тривалістю 14 календарних днів на рік із збереженням заробітної плати.
Закон від 14.05.15 р. № 426-VIII набув чинності з 06.06.15 р. («Голос України» від 05.06.15 р. № 98).
Яку інформацію містить єдина система у сфері фінмоніторингу
Затверджено Положення про Єдину державну інформаційну систему у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі – ЄДІС), а також перелік інформаційних ресурсів баз даних ЄДІС.
ЄДІС створюється для забезпечення національної безпеки, захисту прав та інтересів громадян, суспільства і держави і відповідних Міжнародних стандартів, рекомендованих Групою з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF). ЄДІС містить відомості від МВС, ДФС, ДМС, ЄДРПОУ, Держстату, Адміністрації Держприкордонслужби, Держфінінспекції, Казначейства, Мін’юсту, Генпрокуратури, Мінекономрозвитку, НКЦПФР, Фонду держмайна, зокрема:
- про осіб, які притягалися до кримінальної відповідальності; осіб, які переховуються від органів влади; про зниклих безвісти громадян; осіб, притягнених до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 44, 1641, 1642, 1645, 1891, 190–193 КУпАП;
- викрадені паспортні документи; відомості про реєстрацію транспортних засобів;
- суб’єктів ЗЕД, які порушили законодавство під час здійснення зовнішньоекономічних операцій та до яких застосовано спеціальні санкції; відомості, що містяться в електронних копіях митних декларацій;
- облікові дані платників податків та відомості про їх банківські рахунки, взяті на податковий облік;
- отримані платниками податків доходи та сплату податків, а також про задекларовані витрати, що враховуються під час визначення об’єкта оподаткування платників податків;
- доходи, що враховуються під час визначення об’єкта оподаткування страхових компаній;
- документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її статус;
- держреєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
- нерегулярні адміністративні дані торговців цінними паперами про виконані та розірвані угоди із цінними паперами та іншими фінансовими інструментами
- відомості про власників пакетів акцій, що володіють 10 і більше відсотками статутного капіталу емітентів акцій; про зареєстровані випуски цінних паперів;
- укладені договори купівлі-продажу державного майна; про відомості, що містяться в Єдиному реєстрі об’єктів держвласності тощо.
Постанова КМУ від 14.05.15 р. № 299 набула чинності з 05.06.15 р. («Голос України» від 05.06.15 р. № 98).
Визначено новий порядок утилізації та знищення ліків
Затверджено Правила утилізації та знищення лікарських засобів.
Ці Правила визначають загальні вимоги поводження з лікарськими засобами, що не підлягають подальшому використанню, з метою недопущення їх подальшого обігу і попередження негативного впливу на здоров`я людини та навколишнє природне середовище.
Зокрема, встановлено, що лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню, набувають статусу "відходів" та передаються для утилізації або знешкодження до суб`єктів господарювання, які мають відповідні ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами безпосередньо або через постачальників, якщо таке передбачено відповідними договірними умовами.
Суб`єкти господарювання, які мають лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню, подають органам державного контролю за місцем провадження діяльності інформацію про передачу таких лікарських засобів на утилізацію або знешкодження.
Суб`єкти господарювання, яким були передані для утилізації або знешкодження лікарські засоби, що не підлягають подальшому використанню, щокварталу надсилають до державного органу, який видав ліцензію на провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами, інформацію в паперовому та електронному вигляді про обсяги лікарських засобів, отримані ними для утилізації або знешкодження, та операції, здійснені із зазначеними відходами.
Наказ МОЗ від 24.04.15 р. № 242 набуде чинності з дня офіційного опублікування.
Облікова політика бюджетної установи
Сучасні підходи до визначення облікової політики: законодавча база
Особливістю бюджетних установ та їх відмінністю від інших господарюючих суб’єктів є те, що у своїй діяльності вони повинні дотримуватися як загального законодавства з питань бухгалтерського обліку та фінансової звітності, так і бюджетного, який є пріоритетним перед іншими виходячи з норм ч. 2 ст. 4 БК. Саме враховуючи специфіку діяльності суб’єктів державного сектора Мінфіном були розроблені та затверджені стандарти бухгалтерського обліку в державному секторі.
Отже, можна зробити перший висновок: розпорядник бюджетних коштів у розпорядчому документі про облікову політику бюджетної установи не повинен дублювати загальнодержавні норми, визначені в НП(С)БОДС та галузевих методичних рекомендаціях. Лише в разі, якщо існує (залишається) можливість вибору принципів оцінки статей звітності, методів обліку, а також строків корисного використання основних засобів і нематеріальних активів, у розпорядчому документі прописується вибраний варіант та особливості його застосування щодо відповідного об’єкта обліку.
Отже, висновок другий: формування облікової політики розпорядником бюджетних коштів має базуватися на дотриманні ним вимог головного розпорядника бюджетних коштів щодо визначених ним єдиних підходів до облікової політики за відповідними об’єктами.
Практичні поради щодо визначення єдиних підходів до облікової політики
Як приклад визначення єдиної методології обліку за відповідним об’єктом для розпорядника бюджетних коштів будь-якого рівня можна навести окремі вимоги НП(С)БОДС 121 і Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, що передбачають можливість вибору підходів до обліку операцій з об’єктами основних засобів (далі – ОЗ) залежно від установлених критеріїв.
Обчислення середньої зарплати для розрахунку матеріального забезпечення, якщо стаж менше 6 місяців
Застраховані особи, які протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку за даними Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше 6 місяців, мають право на матеріальне забезпечення в таких розмірах:
1) допомога по тимчасовій непрацездатності - виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище за розмір мінімальної зарплати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку;
2) допомога по вагітності та пологах - виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище двократного розміру мінімальної зарплати та не менше за розмір мінімальної зарплати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку.
Алгоритм розрахунку розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі, яка протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку має страховий стаж менше 6 місяців, застосовується таким чином:
- по-перше, необхідно здійснити обчислення середньої зарплати з фактично нарахованої зарплати застрахованої особи за розрахунковий період відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням;
- по-друге, визначити розмір денної виплати з урахуванням страхового стажу застрахованої особи, помноживши середньоденну зарплату на відповідний відсоток розміру середньої зарплати;
- далі необхідно здійснити обчислення середньої зарплати із розрахунку мінімальної зарплати (1218,0 грн.), встановленої у місяці настання страхового випадку, шляхом ділення її на кількість робочих днів у цьому місяці, встановлених за графіком роботи підприємства (індивідуальним графіком працівника).
Після цього порівнюється розмір денної виплати, обчисленої з фактичної зарплати, та середньоденної виплати, обчисленої із мінімальної зарплати. Якщо середньоденна виплата, обчислена із мінімальної зарплати, є вищою за розмір денної виплати, обчисленої із фактичної зарплати, застосовується остання. У разі, якщо розмір денної виплати, обчисленої з фактичної зарплати, вищий за середньоденну виплату, обчислену із мінімальної зарплати, то у такому випадку застосовується обмеження, обчислене із мінімальної зарплати.
Удосконалено Порядок реєстрації абонентів без укладання письмового договору
Затверджено зміни до Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі (далі – Порядок).
Так, встановлено, що при реєстрації абонента забороняється вимагати інші документи та дані, крім тих, що визначені п. 2.2 розд. II Порядку.
Реєстрація абонента здійснюється безоплатно.
Під час реєстрації абонента в оператора, провайдера телекомунікацій забороняється без згоди абонента змінювати умови укладеного між ними договору про надання телекомунікаційних послуг, у тому числі змінювати умови надання телекомунікаційних послуг, скорочувати чи змінювати їх перелік, тарифи, тарифні плани на послуги, умови і порядок оплати послуг, перетворювати внесені на особовий рахунок абонента кошти в бонуси, бали.
Особливості сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств на стадії ліквідації платника
У складі річної податкової декларації платником податку на прибуток підприємств подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступний 12-місячний період. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань на підставі положень пункту 57.1 ПК.
Податковим (звітним) періодом є календарний рік. Податковий (звітний) рік для платників податків починається з першого календарного дня податкового (звітного) року і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) року, крім визначених випадків, зокрема:
- якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) року), останнім податковим (звітним) роком вважається період, на який припадає дата ліквідації.
Під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи, внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства.
Отже, якщо платник податку на прибуток знаходиться лише на стадії ліквідації, він зобов’язаний щомісячно сплачувати авансові внески з податку на прибуток, задекларовані ним у складі річної податкової декларації за попередній звітний (податковий) рік.
Такий платник подає до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (останню) за звітний період, на який припадає дата його ліквідації, та враховує сплачені авансові внески у зменшення податкових зобов’язань з податку на прибуток в такій останній декларації з податку на прибуток, що подається платником.
У разі наявності надміру сплачених авансових внесків з податку на прибуток платник податку має право на повернення таких грошових зобов’язань за умови дотримання положень ст. 43 ПК.
Як повідомити про прийняття працівників на роботу до прийняття необхідного порядку?
Відповідно до ч. 3 ст.24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування ЄСВ про прийняття працівника на роботу.
Порядок формування та подання страхувальниками звіту з ЄСВ скасовано, та станом на сьогодні порядок повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування ЄСВ про прийняття працівника на роботу відсутній.
Тому, важливо зауважити, що до прийняття необхідного порядку вважається «повідомленням» заповнення таблиці 5 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, яке подається у складі обов`язкової звітності за календарний місяць до територіальних органів фіскальної служби за основним місцем обліку платника із зазначенням трудових відносин з прийнятими працівниками.
Вивчаємо ПДВ-зміни, що запроваджуються з 01.07.15 р.
Як відомо, Законом від 28.12.14 р. № 71-VIII (далі – Закон № 71) було внесено низку суттєвих змін до Податкового кодексу (далі – ПК), частина з яких набула чинності з 01.01.15 р. та з 01.02.15 р., а решта набуде чинності з 01.07.15 р. Розглянемо їх детальніше.
Формування податкового кредиту та зобов`язань
З 01.07.15 р. змінюється редакція норми п. 198.3 ПК щодо порядку формування податкового кредиту.
Як бачимо, у новій редакції п. 198.3 ПК немає вимоги щодо обов’язкового використання придбаних товарів/послуг та основних фондів в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Також із ПК буде вилучено п. 198.4 ПК, який передбачає, що не відносяться до податкового кредиту суми ПДВ із товарів/послуг та необоротних активів, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об`єктом оподаткування або звільняються від оподаткування.
Наведені зміни означають, що з 01.07.15 р. до податкового кредиту можна буде включати всі податкові накладні, видані підприємству його постачальниками та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), незалежно від напряму подальшого використання придбаних товарів (послуг). Тобто, якщо до 01.07.15 р. ПДВ із вартості товарів (послуг), придбаних для негосподарської діяльності або для неоподатковуваних (звільнених від оподаткування) операцій до податкового кредиту не включався, то після цієї дати – включатиметься.
Однак, разом із відображенням податкового кредиту за вищезгаданими товарами/послугами слід буде нараховувати податкове зобов’язання в порядку, визначеному п. 198.5 ПК. А саме: підприємство зобов’язане нарахувати податкові зобов`язання за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми ПДВ було включено до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, які:
· не є об`єктом оподаткування;
· звільнені від оподаткування;
· здійснюються в межах балансу платника податку;
· не є господарською діяльністю платника податку.
Для нарахування податкових зобов’язань слід скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН відповідні податкові накладні. При цьому база оподаткування визначається:
· за необоротними активами – виходячи з їх балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни);
· за товарами/послугами – виходячи з вартості їх придбання.
Слід звернути увагу, що норма п. 198.5 ПК у вищенаведеній редакції діє вже з 01.01.15 р., однак до 01.07.15 р. вона застосовувалась лише в разі зміни напряму використання товарів (послуг), за якими відображався податковий кредит. З 01.07.15 р. ця норма застосовуватиметься також у разі, якщо про «негосподарське» або «неоподатковуване» використання товарів (послуг) відомо вже в момент їх придбання.
Санкції та перевірки
З 01.07.15 р. у разі прострочення реєстрації податкових накладних та розрахунків до них в ЄРПН до 15 календарних днів (тобто мається на увазі 15 днів після закінчення 15-денного строку, відведеного для проведення зазначеної реєстрації) до порушників застосовуватиметься штраф у розмірі 10 % від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування .
З 01.07.15 р. буде спрощено процедуру отримання бюджетного відшкодування ПДВ.
Тобто після 01.07.15 р. запроваджується заборона на документальні позапланові виїзні перевірки щодо достовірності заявлених платниками сум бюджетного відшкодування з ПДВ. Це й логічно, адже всі заявлені суми можна буде перевірити в системі електронного адміністрування ПДВ (зокрема, в ЄРПН).
Як декларувати імпорт контрольованих товарів?
У разі митного оформлення товарів, що поміщуються у митний режим імпорту та ввозяться юрособами і які призначені для продажу (реалізації) на митній території України або не призначені для продажу (реалізації), мета ввезення товарів на митну територію України визначатиметься шляхом заявлення про це в митній декларації.
У разі декларування з використанням митної декларації контрольованих товарів, що ввозяться юрособами:
а) які призначені для продажу (реалізації) - в графі 44 під кодом "5111" або "5114" зазначається інформація про сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання відповідності;
б) які не призначені для продажу (реалізації) - в графі 44 інформація про сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання відповідності не зазначається.
До внесення змін до Класифікатора документів у графі 44 під кодом "5506" зазначається номер та дата повідомлення декларанта про те, що товар, який ввозиться на митну територію України та поміщується у митний режим імпорту, не призначений для продажу (реалізації) на митній території України, з проставленням перед кодом документу "5506" символу "d".
Також звертаємо увагу, що товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10000 євро, що пересилаються (переміщуються) на митну територію України в міжнародних поштових відправленнях, міжнародних експрес-відправленнях, у ручній поклажі, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі, а також товари (крім підакцизних), незалежно від їх фактурної вартості, що переміщуються на митну територію України у вантажних відправленнях, підлягають митному оформленню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, а також, у тому числі, сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності у випадках, установлених законодавством України для суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, незалежно від мети ввезення таких товарів, із зазначенням в митній декларації в графі 44 під кодом "5111" або "5114" інформації про такі сертифікати або свідоцтва.
Як виправити помилково відхилену покупцем накладну?
Вовчанська ОДПІ надала роз’яснення щодо помилково відхилених накладних.
Так, потрібно не зволікаючи, зв’язатися з продавцем і повідомити, що його податкова накладна відхилена помилково. Це необхідно для того, щоб продавець без вагань реєстрував її в ЄРПН. Адже зволікання для продавця може спричинити прострочення в реєстрації.
За це в перехідний період (з 1 лютого 2015 р. до 1 липня 2015 р.) передбачено 20 % - 50 % штраф.
Отже, одразу повідомте продавця про випадкове скасування і чекайте на реєстрацію ПН. Можливості програмного забезпечення дозволяють продавцю цю ПН зареєструвати і за необхідності відкоригувати її дані. Тоді після реєстрації продавцем ПН покупець завжди може її отримати від продавця або витягнути цю ПН з ЄРПН.
Оновлено розрахунок діапазону цін і його медіани для трансфертного ціноутворення
Затверджено Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення.
Так, встановлено, що для визначення діапазону цін (рентабельності) використовується вибірка цін (фінансових показників) зіставних операцій, впорядкована за зростанням. Кожному значенню вибірки починаючи з мінімального присвоюється порядковий номер. Якщо вибірка містить два і більше однакових значення, до неї включаються всі такі значення. До вибірки не включається ціна (фінансовий показник) контрольованої операції.
Діапазон цін (рентабельності) складають значення вибірки цін (фінансових показників) зіставних операцій між нижнім та верхнім квартилем такого діапазону. Значення нижнього та верхнього квартиля є мінімальним та максимальним значенням діапазону цін (рентабельності).
Середній заробіток мобілізованих компенсуватимуть до дня фактичної демобілізації
З 11.06.15 р. набув чинності Закон від 14.05.15 р. № 433-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань соціального захисту громадян України, які проходять військову службу під час особливого періоду».
Документом уточнюються умови щодо збереження за працівниками місця роботи, посади та виплати їм компенсації середнього заробітку.
Так, встановлено, що за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації (раніше - не більше 1 року), зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Держбюджету в порядку, визначеному Кабміном.
Нерухомість релігійних організацій звільнена від оподаткування: підписано Закон
Президент підписав Закон від 14.05.15 р. № 420-VIII «Про внесення зміни до статті 266 Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування нерухомості релігійних організацій» (законопроект № 2226).
Згідно з документом, звільняються від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об`єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включно з об`єктами, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади – притулки, інтернати, лікарні тощо, крім об`єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність.
Законом також рекомендується органам місцевого самоврядування у місячний термін з дня опублікування Закону переглянути рішення щодо встановлення на 2015 рік податку на майно для об`єктів нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій.
Власникам авто до уваги!
Фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надсилають фізичним особам, власникам авто з об’ємом двигуна понад 3 000 куб. см. та строком використання до п’яти років повідомлення-рішення із сумою транспортного податку до сплати та рекомендують звертатися у разі незгоди нарахування транспортного податку до територіальних органів ДФС для уточнення податкових зобов´язань. Нюанс транспортного податку в тому, що він буде регулярно сплачуватися власником автомобіля протягом перших 5 років експлуатації машини, а гроші спрямовуватимуть безпосередньо до місцевого бюджету. А внутрішня інфраструктура, дороги – їх стан прямо пропорційно залежать від наповнення місцевої казни.
В ГУ ДФС у Харківській області нові призначення
Наказом ДФС України від 15.06.15 № 1633-о полковника податкової міліції Сергія Фунікова призначено першим заступником начальника ГУ ДФС у Харківській області, який виконуватиме координацію діяльності підрозділів податкової міліції.
Крім цього, іншим наказом ДФС України від 15.06.15 № 1632-0 на посаду начальника оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області призначили підполковника податкової міліції Андрія Бєжанова.
|