Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області надає списки переможців
ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості
„Майбутнє країни – у мріях дитини”
за напрямом – „Художні твори”:
у І віковій категорії (9-11 років)
Місце
|
Прізвище та ім’я
переможця
|
Назва роботи
|
Район м.Харкова, Харківської області
|
I місце
|
Загребельна Галина Олександрівна
|
«Радіє країна,радіє земля,бо повна державна казна»
|
Нововодолазьський район
|
II місце
|
Кончицька Софія Вікторівна
|
"Скрізь криги до світлого майбутнього"
|
Дзержинський район м. Харкова
|
III місце
|
Крічфаловший Олександр Сергійович
|
" Сплатили податки,сім’я живе в достатку"
|
Нововодолазьський район
|
у ІІ віковій категорії (12-15 років)
I місце
|
Зеленіна Анастасія Дмитрівна
|
«Податки "зігрівають" бюджет"
|
Вовчанський район
|
ІІ місце
|
Шовкопляс Антоніна Борисівна
|
"Вчасно сплачені податки - значно збільшують видатки"
|
Богодухівський район
|
III місце
|
Сухомлін Марина Володимирівна
|
"Шлях до відродження"
|
Зміївський район
|
Переможці
ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості
„Майбутнє країни – у мріях дитини”
за напрямом – „Комп`ютерна графіка”:
І вікова категорія (9-11 років)
I місце
|
Лещотний Євген Олексійович
|
"Корисні поради для українців"
|
Зміївський район
|
II місце
|
Cитніков Давід Віталійович
|
«Майбутнє країни у мріях дитини»
|
Куп`янський район
|
III місце
|
Іванченко Микита Михайлович
|
"Бюджет лісу"
|
Дергачівський район
|
ІІ вікова категорія (12-15 років)
I місце
|
Бурцєва Єлізавета Сергіївна
|
"Сплата податків"
|
Київський район м. Харкова
|
II місце
|
Лаптєв Павло Олександрович
|
"Майбутня країна"
|
Червонозаводський район м. Харкова
|
III місце
|
Швачка Євгеній Віталійович
|
"Казка про податки"
|
Харківський район
|
Переможці
ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості
„Майбутнє країни – у мріях дитини”
за напрямом– „Літературні твори”:
І вікова категорія (9-11 років)
I місце
|
Герасименко Ангеліна Володимирівна
|
«Веселі пригоди Мурчика, або чому треба сплачувати податки»
|
Фрунзенський район м. Харкова
|
II місце
|
Батюніна Анастасія Владиславівна
|
"Чтобы страна была сильна, плати налоги ты сполна"
|
Московський район м. Харкова
|
III місце
|
Буйнова Соф'я Владиславівна
|
"Чарівна скриня"
|
Харківський район
|
ІІ вікова категорія (12-15 років)
I місце
|
Лагунов Семен
|
"Країна сумління"
|
Дергачівський район
|
II місце
|
Волобуєва Альбіна Василівна
|
"Лист Марсіанам"
|
Богодухівський район
|
III місце
|
Белевцева Дар'я Володимирівна
|
«Памятайте, мами й татки»
|
Чугуївський район
|
Лауреат конкурсу за підсумками Інтернет голосування (приз глядацьких симпатій):
Юріна Катерина Олександрівна, літературний твір - Балаклійський район
Лауреат конкурсу в номінації «За повноту та оригінальність розкриття теми»
Кіфоренко Анастасія Ігорівна, літературний твір - Ленінський район м. Харкова
Особливий приз дитині з особливими потребами
Колосок Анастасія Сергіївна, комп`ютерна графіка – Лозівський район
Діти з малозабезпечених сімей, роботи яких відзначені за творчий підхід к розкриттю теми:
Денисенко Владислава Владиславівна, кросворд – Красноградський район
Крім того, жури вирішило відзначити дитячий анімаційний фільм «Копієчка», учнів мультиплікаційного відділення Школи Сучасних Театрально – Сценічних напрямів – Фрунзенський район м. Харкова
Щодо електронного адміністрування ПДВ на семінарі
Під час проведення семінару з платниками податків фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області роз’яснювали питання електронного адміністрування ПДВ. Як повідомила начальник відділу оподаткування контролю об’єктів та операцій Косівцова Вікторія, відповідно до Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджується поетапно:
з 1 січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі;
з 1 липня 2015 року - на постійній основі.
Система електронного адміністрування ПДВ, що організована на центральному рівні ДФС, забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку:
сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), та розрахунках коригування до них;
сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;
сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ;
суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.
Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку. Для кожного платника податку Казначейством відкрито один електронний рахунок.
Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (з 01.02.2015 до 01.07.2015) платники податку повинні самостійно зараховувати на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податкових деклараціях з ПДВ.
З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку будуть зараховувати також кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200і.З статті 200і Кодексу та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.
Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено. Кошти з електронного рахунку платника ПДВ перераховуються Казначейством в автоматичному режимі до бюджету та/або на рахунок, відкритий у банку та/або органі Казначейства сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування, визначений статтею 209 Кодексу, для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг), у порядку, передбаченому статтею 209 Кодексу. Таке перерахування коштів здійснюється на підставі реєстрів платників ПДВ, який автоматично формується ДФС та надсилається Казначейству.
У Вовчанської ОДПІ пройшов брифінг стосовно електронної звітності
Нещодавно у приміщенні Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області відбувся брифінг за участі начальника сектору ІТ та обліку платників податків Ковальчук Алли Анатоліївни на тему: «Подання звітності в електронному вигляді».
За словами Алли Анатоліївни, у сьогоднішній день сучасних технологій для зручності платників податків діють електронні сервіси, призначенням яких є надання платнику можливості реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування в режимі on-line. Адже ефективне використання Інтернет-середовища та єдиного веб-порталу Державної фіскальної служби України є важливим напрямом модернізації інформаційної системи податкових органів.
Присутні були проінформовані, що на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщені сервіси «Електронна звітність» та «Електронний кабінет платника податків». Вони допоможуть сформувати, перевірити та надіслати податкову звітність, дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, дізнатися про терміни сплати податків, а також одержати іншу корисну інформацію. Також Алла Анатоліївна розповіла і про інші зручні та корисні сервіси. «Реєстр платників ПДВ» щоденно оприлюднює інформацію про реєстрацію платників податку на додану вартість.
Можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації, як платники ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду допоможе сервіс «Анульована реєстрація платників ПДВ».
«Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - допоможе перевірити надійність ділових партнерів, оцінити податкові ризики діяльності з партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків. Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера достатньо знати код ЄДРПОУ або ж точну його назву, ввести таку інформацію в одне з полів і система здійснює пошук в базах даних, доступних для публічного використання, й оперативно повідомляє важливу інформацію.
Сервіс «Інформаційно-довідковий ресурс» у формі запитань-відповідей представляє офіційну позицію Державної фіскальної служби України за різними напрямками податкового та митного законодавства.
«Пульс» - це упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають у сфері адміністрування податків, а також під час здійснення митного контролю чи оформлення.
«Декларування on-line» надає змогу підприємцям та громадянам заповнити декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді.
«Реєстр страхувальників» - інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.
Наприкінці зустрічі начальника сектору ІТ та обліку платників податків підкреслила, що всі ці сервіси допоможуть платникам почуватися комфортно при поданні звітності та сплаті податків, обирати чесних і порядних партнерів по бізнесу, а також оперативно одержати потрібну інформацію.
Нагородження переможців конкурсу
«Майбутнє країни – у мріях дитини»
Нещодавно відбулося вітання та нагородження переможців районного конкурсу дитячої творчості «Майбутнє країни – у мріях дитини», на якому були присутні учні Вовчанської дитячої музичної школи та представники Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області.
Начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко, зазначив, що проведення конкурсу дитячої творчості «Майбутнє країни – у мріях дитини» вже стало доброю традицією для державної податкової інспекції, тому що підтримка юних обдарувань - один з найважливіших напрямків формування податкової культури населення. Після привітання, Володимир Володимирович вручив дипломи, подяки та подарунки переможцям і лауреатам І етапу Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості «Майбутнє країни - у мріях дитини».
Начальник податкової інспекції окремо висловив подяку керівнику художнього класу Вовчанської дитячої музичної школи Леоніду Михайловичу Кухаренко. за допомогу в організації та проведенні конкурсу, за дуже гарні роботи, за розуміння і розкриття теми, за бачення проблемних економічних питань майбутнього нашої країни очима дітей.
Ніхто з дітей, які приймали участь у конкурсі не залишився без теплих слів привітання, а «солодкий» стіл для дітлахів у дружній атмосфері перетворив підведення підсумків районного конкурсу на справжнє свято. Дружня атмосфера. Фото на пам'ять. Таким запам’ятають діти це урочисте свято.
«Конкурс дитячої творчості – це найбільш цікавий та ефективний метод виховної роботи. Адже він дозволяє нам поринути у світ дитячих мрій та фантазій про світле майбутнє нашої держави», – вважає Володимир Борисенко.
Щодо сплати військового збору
Відповідальність за несвоєчасну сплату військового збору передбачена п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України.
У разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні. Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Когда единщику подавать заявление о внесении изменений в реестр
Волчанская ОГПИ ответила на вопрос, в течение какого срока единщик третьей группы должен подать заявление о внесении изменений в реестр плательщиков ЕН в случае изменения видов хозяйственной деятельности.
Так, плательщики единого налога в случае изменения сведений, внесенных в реестр, должны подать заявление, в которое включаются, в частности, сведения об изменении видов хозяйственной деятельности. Такое заявление подается плательщиками единого налога третьей группы вместе с налоговой декларацией за налоговый (отчетный) период, в котором произошли такие изменения.
Заметим, что предприниматели на третьей группе ЕН отчитываются ежеквартально.
Напомним, что заявление о внесении изменений в реестр плательщиков ЕН в электронном виде подать нельзя, поскольку это не предусмотрено НКУ. То есть такое заявление подается в бумажном виде лично налогоплательщиком (уполномоченным лицом) или направляется по почте.
Як штрафують підприємців за відсутність обліку доходів і витрат
Податківці Вовчанської ОДПІ роз’яснили, що відсутність обліку доходів і витрат у фізичних осіб ― підприємців є триваючим правопорушенням, яке припиняється при виявленні такого факту за результатами проведеної перевірки.
Стягнення за триваюче адміністративне правопорушення може бути накладене у термін не пізніше ніж через два місяці з дня його виявлення. Тобто з дати складання і підписання акта перевірки.
До адміністративних правопорушень, що мають разовий характер, належать такі проступки: несвоєчасне подання декларацій, розрахунків, аудиторських висновків, платіжних доручень на внесення платежів у бюджети і державні цільові фонди тощо. Днем вчинення таких правопорушень є, зокрема недотримання терміну подання декларації про доходи до контролюючого органу чи терміну сплати податку.
Стягнення за разове адміністративне правопорушення може бути накладене не пізніше ніж через два місяці з дня вчинення такого правопорушення.
Порядок стягнення коштів за рішенням керівника контролюючого органу
Пунктом 32 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу передбачено, що у випадках, коли податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання, самостійно визначеного платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у встановлені Кодексом строки, стягнення коштів здійснюється за рішенням керівника контролюючого органу без звернення до суду за умови, якщо такий податковий борг перевищує 5 000 000 грн та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.
При цьому стягнення коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється на підставі рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника у банках, яке є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов’язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи.
Вказане положення набрало чинності 1 січня 2015 року і діє до 1 липня 2015 року.
Поряд з тим зазначимо, що загальні засади списання банком коштів з рахунків платників податків/суб’єктів господарювання за ініціативою органу стягнення (органу державної фіскальної служби) встановлено главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22, а форму інкасового доручення (розпорядження) наведено у додатку 24 до цієї Інструкції.
Водночас зазначаємо, що Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 14 травня 2015 року № 273 «Деякі питання стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу», якою визначено, що стягнення готівки у випадках, передбачених пунктом 32 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» Кодексу здійснюється у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1244 «Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України». Постанова № 273 опублікована у виданні «Офіційний вісник України» № 40 та набрала чинності 29.05.2015».
Які реквізити повинен містити договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування?
Відповідно до частини 4 ст. 10 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) у договорі про добровільну участь зазначаються:
- назва документа;
- відомості про особу, які вносяться до системи персоніфікованого обліку;
- вид (види) загальнообов’язкового державного соціального страхування, в якому особа братиме участь;
- строк дії договору;
- порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та рахунки, на які він має сплачуватися; умови набуття застрахованою особою права на виплати за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням відповідно до закону; умови розірвання договору;
- права та обов’язки сторін, відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов договору;
- інші умови за згодою сторін або передбачені типовим договором про добровільну участь, що не суперечать законодавству про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Работодатели, не забудьте уплатить и отчитаться
22 июня для предпринимателей-работодателей установлен предельный срок по:
– уплате сумм единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование предпринимателями, использующими труд наемных работников, независимо от системы налогообложения, за май 2015 года;
– представлению Отчета о суммах начисленного единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование для предпринимателей, использующих труд наемных работников за май 2015 года.
ДФС запроваджує новий електронний сервіс для платників податків
Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс – обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами.
Розроблений сервіс стане допомогою платникам податків при складанні розрахунку коригування до податкової накладної, виданої отримувачу товарів (послуг), що передбачено п. 16 постанови КМУ від 16 жовтня 2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість».
Щоб скористатися новим сервісом, електронні документи для здійснення обміну та засоби надсилання документів повинні відповідати таким вимогам:
1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міндоходів від 29.11.2013 №729);
2. Формат транспортного повідомлення – відповідати вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС;
3. Електронний документ надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку SOAP;
4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФС.
З інструкцією з використання програмного забезпечення можна ознайомитися на веб-порталі ДФС.
За несвоевременную уплату ЕСВ предпринимателем предусмотрена ответственность
ГФСУ напомнила об ответственности за несвоевременную уплату ЕСВ предпринимателем на упрощенной системе налогообложения.
Прежде всего, специалисты фискального ведомства обратили внимание на то, что уплата ЕСВ единщиками осуществляется ежеквартально до 20 числа месяца, следующего за кварталом, за который уплачивается ЕСВ.
Вместе с тем, упрощенцы имеют право уплачивать ЕСВ ежемесячно в виде авансовых взносов. Размер взноса определяется самостоятельно и окончательный расчет осуществляется ежеквартально.
Что касается ответственности, то налоговики отметили, что за неуплату или несвоевременную уплату ЕСВ на плательщиков налагается штраф в размере:
• за нарушение в период до 1 января 2015 года - 10 % своевременно не уплаченных сумм;
• за нарушение после 1 января 2015 года и далее - 20 % своевременно не уплаченных сумм.
В то же время, на сумму недоимки по ЕСВ начисляется пеня из расчета 0,1 % от суммы недоплаты за каждый день просрочки платежа.
Помимо финансовой, предприниматели несут также и административную ответственность за неуплату ЕСВ.
Так, неуплата или несвоевременная уплата ЕСВ влечет за собой:
- если сумма неуплаты менее 5100 грн. - штраф от 680 до 1360 грн.;
- если сумма неуплаты более 5100 грн. - штраф от 1360 до 2040 грн.
За повторное нарушение в течение года - штраф от 2550 до 5100 грн.
Звіти в разі переходу на спрощену систему оподаткування
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що у разі переходу платника податку на прибуток на спрощену систему оподаткування такий платник у терміни, встановлені для квартального звітного періоду, зобов’язаний подати податкову декларацію з податку на прибуток за звітний період, що передує кварталу, з якого платник переходить на спрощену систему оподаткування.
Якщо платник податку на прибуток переходить на спрощену систему оподаткування з 01 липня 2015 р., декларацію з податку на прибуток йому необхідно подати за перше півріччя 2015 р. не пізніше 10 серпня.
Нові акцизні марки з першого липня
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що марки акцизного податку нового зразка запроваджуються як для вітчизняних напоїв та тютюнових виробів, так і імпортного виробництва. Нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва затверджені Постановою КМУ від 14.05.2015 року №296 «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів».
Правила перетину митного кордону
В період літніх відпусток громадяни масово подорожують літаками, тому дуже важливо їх знання правил перетину митного кордону. Громадянам необхідно знати, які особисті речі вони можуть з собою перевозити. Такими вважаються: засоби індивідуальної гігієни, косметика, одяг, білизна, медикаменти, що забезпечують потреби громадян під час поїздки, коштовності.
З собою також можна брати: 1 фотоапарат, 1 кіно- або 1 відеокамеру, не більше двох мобільних телефонів, ноутбуків, планшетів, електронних книг. Можна перевозити спортивне спорядження: велосипеди, комплекти лиж, альпійське спорядження. Також, дозволено провозити на літаках подарунки, товари вартістю до 1 тисячі євро. Готівкою, без письмового декларування можна ввозити і вивозити не більше 10 тисяч євро. Що стосується тютюну, то на територію України можна ввозити не більше 200 сигарет або 50 сигар або 250 грам тютюну. Алкогольні напої на 1 особу - 5 л пива, 2 л вина і 1 л міцних спиртних напоїв.
Місце роботи за мобілізованим працівником зберігатиметься без часових обмежень
Оприлюднено закон, який підвищує соціальний захист мобілізованих. Так, місце роботи, посада і компенсація середнього заробітку з бюджету зберігатиметься не лише за мобілізованими працівниками, а й за працівниками, призваними на строкову військову службу. Зазначені гарантії діятимуть до дня фактичної демобілізації.
Водночас мобілізованим працівникам, які підлягають звільненню з військової служби, але продовжують військову службу на підставі укладеного контракту, середній заробіток теж будуть компенсувати з держбюджету.
Закон набрав чинності 11.06.2015.
Захист прав інтелектуальної власності у мережі Інтернет
Правова основа захисту прав інтелектуальної власності в Україні складається із десяти спеціальних законів та понад двадцять багатосторонніх міжнародних договорів. Проте досі не розроблено нормативно-правового акта, за яким би передбачались способи та методи захисту прав ІВ у мережі Інтернет. І це незважаючи на те, що Україна стоїть на шляху євроінтеграції. Коли як не зараз займатися розбудовою правового поля.
Говорячи про захист прав ІВ у мережі Інтернет, хотілось би розглянути практичні проблеми, які виникають та шляхи їхнього вирішення на прикладі доменних спорів, які займають левову долю судової практики.
У справах за позовами власників знаку для товарів і послуг до власників інтернет-платформ, де незаконно розміщуються доменні імена з використанням торгівельних марок суди відмовляють у задоволенні вимог, аргументуючи тим, що у таких випадках слід звертатися саме до осіб, які реєструють у мережі інтернет доменні імена з використанням знаків для товарів і послуг, з порушенням прав їхніх власників (справа за позовом КП «Медіа» до ТОВ «Інтернет Інвест» про припинення незаконного використання знаку для товарів і послуг).
Практично, із визначенням компанії, яка займалася реєстрацією доменного імені у Всесвітній мережі проблем не буде. За допомогою ресурсу http://hostmaster.ua будь-хто може отримати інформацію про реєстратора. Але, ідентифікація особи, яка реєструє доменне ім’я у мережі належно не проводиться. Тому є вірогідність того, що реєстратор і особа, яка фактично здійснила реєстрацію можуть бути двома різними особами.
Але, визначення належного Відповідача не є запорукою вирішення справи на користь Позивача. Судова практика йде тим шляхом, що послуги з реєстрації доменних імен не ототожнюється із поняттям використання тих чи інших прав ІВ.
У таких справах потрібно довести, що інтернет-сайт, на якому розміщується знак для товарів і послуг належить саме тій особі, до якої пред’явлено позов про припинення порушення прав ІВ. Як зазначається у Постанові Пленуму ВГСУ №12 від 17.10.2012 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов’язаних із захистом прав інтелектуальної власності», у вирішенні таких спорів суд повинен встановити, чи перебуває веб-сайт та розміщена на ньому інформація у розпорядженні особи, якій пред’явлено позовні вимоги, а також чим підтверджується факт порушення нею прав інтелектуальної власності. Дані щодо власника веб-сайту можуть бути витребувані відповідно до положень п. 4 ст. 65, ст. 38 ГПК в адміністратора системи реєстрації та обліку доменних імен і адрес українського сегменту мережі Інтернет. (Справа за позовом Кезер Компрессорен до ТОВ «Техно-град», ТОВ «Компанія Ефект» про припинення порушення прав власника знаків для товарів та послуг).
Ще одна проблема, яка постає у процесі судового захисту порушених прав інтелектульної власності у мережі Інтернет – це формування доказової бази. Кожен юрист, який здійснює представництво інтересів інших осіб у суді знає, що запорукою успіху є не лише вміння вдало процитувати букву закону, а на обґрунтування своєї позиції надати суду належних та допустимих доказів.
До України заборонять ввозити автомобілі старше 5 років
З 1 січня 2016 року вводиться заборона на ввезення до України автомобілів старше 5 років. Ці автомобілі не відповідають екологічним вимогам стандарту Євро-5, який діє в країнах Євросоюзу з 2009 року.
Про це на прес-конференції повідомив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко: «З підписанням угоди з ЄС Україна взяла на себе зобов'язання, що з 1 січня наступного року в Україні буде заборонено ввезення автомобілів, які не відповідають екологічним стандартам Євро-5. В угоді з ЄС ми підписали ці умови, і скасувати цей закон ми вже не можемо».
Олег Назаренко відзначив, що до 1 січня 2016 року в Україні діє екологічний стандарт Євро-4, який введений у Євросоюзі в 2005 році, а в Україні діє з 1 січня 2014 року. Стандарт Євро-4 регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобілів. Сертифікат Євро-4 підтверджує, чи відповідає авто або інший транспортний засіб європейським екологічним стандартам, при цьому основний показник — рівень викиду в атмосферу шкідливих речовин — вуглекислого газу, вуглеводнів, оксидів азоту та ін.
Стандарт Євро-5 був введений у Європі в 2009 році і забороняє імпорт автомобілів, які були у вжитку більше п'яти років. З жовтня 2008 року цей стандарт обов'язковий для всіх нових вантажних автомобілів, які перебувають у продажу в країнах ЄС, і з 1 вересня 2009 року для всіх легкових авто. Норми щодо викидів для стандарту Євро-5 наступні: СН до 0,05 г/км, CO до 0,8 г/км і NOy до 0,06 г/км.
Для автомобілів, які не відповідають стандарту Євро-5, необхідно обов'язкове переобладнання двигуна.
|